***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Mulla puutuu myös öisin kädet. Jalat ei niinkään. Luulen, että mä makaan niiden 'päällä' jotenkin huonosti ja siitä johtuu puutuminen.

Unettomuudesta täällä ei ole tällä hetkellä tietoakaan. Viime yönä nukuin 10 tuntia, kaksi kertaa kävin vessassa välillä ja taas unta palloon :LOL: neuvolantäti kyllä sanoo aina, että on ihan normaalia loppuvaiheessa, jollei niin nukutakaan, kroppa valmistautuu jo yöheräämisiin. Sinänsä harmi, kun viimeisiä päiviä/viikkoja, kun vielä saisi nukkua rauhassa :whistle:

Isyyslomaa mun mies pitää heti jouluviikosta loppiaisen jälkeiseen viikkoon. Tai eihän se virallista isyyslomaa ole, vaan pekkasia. Saapa sitten nähdä, koska tämä Eiska syntyy niin pitääkö vielä lisää lomaa siihen putkeen. Pitää sitten myöhemmin sitä virallista isyyslomaa, vaikka piiiiiitkän kesäloman

Täällä on kaikenmaailman herkku-ohjeita jaettu :p kuulostaa kyllä hyvältä tuo banaani-mokkakakku... Mä sain myös tuossa pari tuntia sitten päähäni, että tänään leivotaan. Ollaan tuon juniorin kanssa saatu nyt piparipullat valmiiksi, seuraavaksi aletaan tekemään lusikkaleipiä ja taatelikakkua :p tänään vaihteeksi tälläinen päivä, että energiaa riittää :LOL:

Mä olen suunnitellut koko loppuviikolle ohjelmaa, siivousta, shoppailua, lasten synttärijuhlia, jne. katotan sit täytyykö alkaa perumaan, jos vaikkapa tuo sairaala alkaisi vielä ennen joulua kutsumaan ;) :whistle: =)

Ananaskirsikka+Einari 39+1

PS. Esikoinen syntyi 'tällä päivällä' klo 15.06, tippa mulle laitettiin silloin klo 13, eli aika haipakkata oli :whistle:
 
Aivan ihana kuva Väpällä, itku tuli heti :heart:

Puutumisesta. Mulla puutuu jalat jos istun kovin pystyssä...esim vessassa menee tosi nopeesti toinen jalka tunnottomaksi... Myös oikean käden nimetön ja pikkusormi puutuu, mutta uskoisin sen johtuvan enemmän tuosta oikeasta olkapäästä ja sen jännekanavan ahtaudesta....siitä kun oon leikkurijonossa.

Nyt on alkanu täälläkin noi lonkat vaivaamaan yöllä... viime yö oli eka, kun vuorotellen oli sen puolen lonkka tulessa, kummalla kyljellä olin. ELi alkaa käymään ees jotenkuten mukavat nukkuma-asennot vähiin...

Neuvolakuulumisia rv 34

RR 102/64
painoa tullut 2 viikossa +500g, (nyt kokonaissaldo +1,5kg)
Pissa puhdas
Pampun syke 138
Rt edelleen
sf-mitta nyt 32cm (2 viikkoa sitte tasan 30cm)

Samalla sitte juteltiin tuosta mun odotettavissa olevasta sektiosta, ja kuulemma tekevät täälläpäin yleisemmin noin 2vkoa ennen laskettua aikaa....siihenhän ois sitte enää 4 viikkoa...mihin tää aika oikein katoaa...

KÄvinpä sitte apteekissakin kartuttamassa Rennie-varastoa...nyt saa joulu tulla, kun kaapissa odottaa yli 90 tbl.

Edelleen täällä Enien uutisia jännitetään...toivottavasti kaikki on kunnossa hänellä ja vauvoilla.

Huonosti nukkuville lähetän täältä ens yöksi unihiekkaa... *PUUH*

J.t ja Pampu-potkuttelija rv 34 *POKS*
 
Hei kaikille!

Tulin tuolta helmikuisten palstalta kyselemään teiltä jo kokeneemmilta hieman apua :)

Ajattelin, kun te kuitenkin olette kuukauden meitä helmikuisia edellä, että osaatte varmasti sanoa tarkemmin noista supistuksista?

Viikkoja mulla on tasan 30+0 ja nyt on viikon verran ollut sellaisia menkkapolttoja alamahassa, alaselässä ja toisinaan pakaroissakin. En ole osannut asiasta huolestua, kun olen eläselkäni takia joutunut käytännössä makoilemaan viimeisen kuukauden ajan ja olen ajatellut, että noi poltot johtuu vaan siitä, etten ole päässyt liikkumaan. Nyt kuitenkin lueskeltuani internetin ihmeellisestä maailmasta aiheesta, huolestuin hieman. Maha ei mene kovaksi aina kun poltot tulevat eivätkö poltot todellakaan ole kivuliaita sanan oikeassa merkityksessä, mutta todella epämukavia. Niitä tulee pitkin päivää ja yötä, mutta ei kovinkaan tiheästi. Välillä kestää puolisen minuuttia ja välillä useammankin minuutin.

Neuvolaan soitin, mutta paikalla oli tuuraaja, käski levätä ja jätti soittopyynnön mun omalle kätilölle.

Nyt tiedustelisinkin, että onko teillä ollut moista ja jos on, niin onko se aiheuttanut jotain tuonne alapäähän?

Kiitos kaikille jo etukäteen vastauksista, mä täällä muutenkin lueskelen päivittäin teidän juttujanne, kun on kiva tietää mitä on edessä :)

Terv. Nimbe ja poika 30+0 :heart:
 
Neuvolakäynti sitten venähtikin vähän pidemmäksi. Neuvolatädin mielestä Liinun sykkeet oli epäsäännölliset..heitteli 103-150. Epäili, että puristelee liikaa napanuoraa itte tms. Joten kiireellisellä lähetteellä sitten naikkarin päivystykseen. Tunnin olin käyrillä ja tehtiin liikelaskentaa. Vauvan sykkeet oli 103-170 ja liikkeitä tuli sikana. Sitten oltiin vielä ultrassa jossa tutkittiin kaikki perusteellisesti. Kaikki oli sielläkin mainiosti. Joten periaatteessa turha käynti, mutta onhan se hyvä että kaikki tarkistetaan.
Naikkarin lääkäri sanoi, että vauva painaa nyt 2.9kg eli kivasti tullut vauvalle painoa lisää vkossa. :) Sanoi, että n. 3.5 kg tulisi.

Muutoin seuraavasti

rv 37
Painoa 770g/vko
Turvotus +
Paineet 120/84
Pissat puhtaat
SF 30,5 ( sama ku viimeksi)
Lapsivesimäärä N
Vauvanpaino siis 2,9kg
Vauva RT
Pää ei vielä kiinnittynyt.

isyysg Meillä mies aikoo olla sen 3 vkoa kotona.
 
Täällä mahaan sattuu kun vauva jyllää ja myllää masussa. :| On kiva keskiviikkona kuulla miten päin tuo vauva tuolla masussa on,vaikka on aina neuvolassa sanottu että vauva on raivotarjonnassa.

Mutta nyt jatkan iltahommia tuon joonaksen kanssa.

Sannis ja patu rv 36+4
 
Pitkästä aikaa jos mäkin itsestäni ilmottelisin! Monta kertaa päivässä käyn kyllä juttujanne lukemassa, mutta itse olen vaan niin laiska kirjottelemaan :ashamed:

IsyysG Meillä miehen oli tarkoitus olla min. 2vko lomalla vauvan synnyttyä, mutta vaihtoi tossa yllätykseksi työpaikkaa ja luultavasti saa pidettyä vain viikon lomaa, eikä välttämättä edes saa sitä lomaa heti vauvan synnyttyä :/ Mutta ei auta, edellinen työpaikka kun oli niin vaakalaudalla niin hyvähän se on että nyt on ainakin vakituinen duuni.

Täällä monet valitelleet, kun nukkuvat huonosti. Mä voisin täältä lähettää vähän unenlahjoja muillekkin, sillä täällä tätä unta riittää!! Nukun helposti 12 tuntia yössä ja tänäänkin sain itseni sängystä ylös vasta kahdeltatoista :eek: Mä en tajuu mistä tätä unta riittää!! Harmi kun ei voi nukkua varastoon, näillä unilla pärjäis helposti seuraavat puol vuotta :LOL:

Neuvolassa käyty tänään (edellisen kerran suluissa) :

rv 33+0 (31+2)
painoa +1400g/vko ( 490g/vko) Uups!
Turvotus + (+/-)
RR 119/73 (120/65)
sokerit +++ (-) pääsen sitten minäkin sokerirasitukseen, kun oli kerran sokerit oikeen kolmella plussalla!! :ashamed:
Hb 115 (104)
Sf 31 (26,5)
vauva rt (poik)
sykkeet 140 (155)
liikkeet ++ (++)

Tosiaan, meikäläinenkin pääsee nyt sitten sokerirasitukseen. Kerran aikaisemmin on nyt raskauden aikana ollut pissassa sokeria, joten neuvolatäti oli sitä mieltä, että hyvä mennä tarkistuttamaan nuo arvot. Toivottavasti on vaan viikonlopun mässäilyjen syytä :ashamed:

Täälläkin odotellaan jo kovasti Enien kuulumisia, toivottavasti kaikki hänellä ja pienokaisilla hyvin!

Eipä muuta, kun pakkasen puremaa loppuiltaa kaikille mammoille :hug: Pukeutukaahan lämpimästi, ulkona on todella kylllmä!!

-Dolly04 & masuasukki 33+0
 
Ihana kuva väpä :heart: :heart:

Enien kuulumisia täällä kans käyn kurkkimassa. Toivottavasti tosiaan kaikki hyvin.

Mulla valuu nenästä verta vähän väliä. Kiva. Koskaan ennen ei ole tullut. :snotty:

Ihanaa enää hetki ja sit pääsisi tosi toimiin toivottavasti :kieh:

millinka ja masu 35+5
 
Tiällä kans [/b]puutuu kädet ja jalat heti, ko vähänki istahtaa johki :/

Nukkumisesta Mie kyl saan nukuttuu, isäntäki väitti, ett olin viime yönä kuorsannu nii, ett hää heräs. MIEHÄ EN KUORSAA, KEHRÄÄN!! :LOL:

Väpä08 olipa iha ylisöpö kuva :heart:

Aattelin josko sitä huomen tekasisi parist kilost joulutorttuja, pullaa, marjapiirakkaa ja jospa jonku kuivakakunki viel pyöräyttäs.
Ny o taas kivasti pakastimes tilaa, ko oon rauhottunu ton leipomisen suhteen, ko alako olla pakastimet nii tupasen täynnä jos minkä näköst leipomusta.
Mut ny taas hyväl omal tunnol voi alakaa täyttää pakastinta, ko edelliset kököt syötetty vieraille :D

Voi että mie nii ootan jo jakautumist! Mite tää olo helpottaiskaa, ko ei ois ISO maha koko aja hiljentämäs vauhtii :whistle:

Pörri ja Pätkä 33+4
 
Moikka! Tulihan taas luettua pari iltaa menneitä sivuja...

Enie täältä sitten häipynyt, ja toivottavasti jakaantunut turvallisesti kolmeen osaan =)

Jouluunkin enää reilu viikko, saas nähdä tuleeko monelle jouluvauva :heart:

Täällä vointi lähes sama, ilman rankempia vaivoja. Sen vaan huomannut että autolla ajo pitempää matkaa ei tunnu hyvältä, maha jotenkin pinkeytyy mutten tod tiedä vänkääkö sielä vauva vai voiko olla supistuksia. Ja shoppailut väsyttää- joululahjat ostamatta :whistle:

nukkuminen unettomuus vaivaa. Nyt 2 yötä pyörinyt eikä vaan väsytä, mutta aamulla nukuttais kyllä kun kello soi :kieh: ASENTO: kyljeltään kumpaakin puolta käyttäen, lonkat kipeytyy kylläkin. Ja tyynyjä aion tästä sohvasta pölliä sänkyymme jatkossa :D

isyysloma ainakin 3 vikkoa haluttais olla yhdessä kotona, ja 1 niistä olis talviloma. Miehen pomo totesi vaan just että huonoon aikaan on hänen loma mutta hyväksyy miehen poissaolon toki. No tänään olivat taas kysyneet että koska se sit olis :headwall: johon mies sanoi et ei tarkasti voi sanoo mutta sit kun vauva syntyy niin alottaa.

synnytys pyörii mielessä paljon, eniten pelottaa jos alatiesynnytykseen joudun. Arviokäynti on tasan 2 viikon päästä, ja toivottavasti sielä olis mukavaa henkilökuntaa jotka ottaa mun kammon tosissaan. Ja kyllähän tässä miettii jo kaikenlaista niin että kohta tuun jo vainoharhaseksi. Esim. ystävää ei laitettu synnytystapa-arvioon, ja hän tallusteli sairaalassa 3 päivää odottaen normisynnytystä kunnes todettiin ettei sieltä ulos tule- sektio tuli. Jotain tollasta mä nyt pelkään, ja sitä kipua :'( SYNNYTYSTAPA-ARVIOON ainakin täällä, äidit menee esim. pituutensa vuoksi, edellisen sektion/synnytyksen vuoksi ja varmaan mahdollisen suuren vauvan vuoksi, syitä on varmasti muitakin mutta kaikki ei läheskään siihen pääse.

En muista oliko muuta kerrottavaa...pitää potkia toi mies pois koneelta kun ei hää taas aamulla sitten nouse sängystä. Kiva itse valvoa jopa tunti aamusta häntä tökkien kun ei viitsi heti nousta kellon soitua :kieh:

Paljon jaksuja kaikille ja etenkin tuskailijoille täältä multa hitusen hyvää oloa voin jakaa :hug:

santtu ja iita 34+5
 

Yhteistyössä