***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Pitkästä aikaa kirjoittelen kuulumisia pikaisesti.

olo on ollut todella kurja. Kovia kipuja ei ole, mutta kaikki maailman vaivat kylläkin. Hieman "lohdutti" lukea, etten ole ainoa. Ei mulla kyllä ikinä ole näin vaikeaa raskautta ollut. Ilmeisesti nämä tammikuiset on vähän hankalampia tapauksia...

Viikkoja on reilut 34, ja huomenna olis neuvola. Tuntuu todella kamalalta ajatus, että la:han on vielä 6 viikkoa! Vauva on tosi alhaalla ja tuntuu, että syntymässä hetkellä minä hyvänsä, ainoastaan kovat kivut puuttuvat. Pitkin päivää käy niin, etten vain voi olla paikallani, vaan on pakko kävellä, kuin synnytyksen ollessa käynnissä. Alapäätä vihloo, ja esim. kyykistyminen on mahdotonta. Vauvan liikkeet ovat vähentyneet ts. vauva on rauhoittunut. Ja vaikka vauva on jo tosi alhaalla, mun maha on ylös asti täynnä vauvaa. kylkiluihin sattuu, ja rintalastaan satelee potkuja.

No, pakko kai se on vain jaksaa, vaikka olen niiiiin kypsä |O
 
Ei vieläkään Enien kuulumisia..? Toivottavasti kaikki on kunnossa... :wave:
Väpällä aivan mahtavan ihana kuva :heart:

Omaa napaa: tänään kävin äpkl:lla. Painoarvio nyt n. 3000g, pieni kaveri siis tulossa. Lapsivettä normaalin/vähäisen rajamailla, istukan toiminta epäilytti lääkäriä. Käyrällä vauvalla kaikki kuitenkin ok. Nyt säännöllisesti liikelaskentaa, perjantaina neuvola ja maanantaina todennäköisesti käynnistys! :eek: Eli meidän tonttu syntyy melko varmasti 6 päivän sisällä! Mä en ole kyllä yhtään ajatusta suonut koko synnytykselle, en 'jaksa' jännittää sitä vielä.... Kai siitä sitten selviää, totuus iskee päälle, kun ekat kunnon supparit puskee... hui.

Ananaskirsikka+Einari 39+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Hei, vielä jäi kysymättä, kun näitä kauppoja olen kierrelyyt, että oletteko jostain löytäneen aivan pieniä toppapipoja? Joka paikassa liian suuria vain näkynyt ja äp:n pipokin on ylisuuri... :whistle:
Onko sulla tämän vuoden äitiyspakkaus vai? Mulla on 2007 esikoisesta, ja musta se toppapipo oli pieni. :eek: Siis neiti syntyi elokuussa, ja talvella se oli mun mielestä jo aivan liian pieni, vaikka samaa kuosia oleva haalari oli megakokoa. Omituista. Nähtäväksi jää, käytänkö sitä tämän tulokkaan kanssa, koska se oli mielestäni tosi hiostavaa matskua, tai ainakin päätellen meidän neitin tukkahiestä... :D

Eniestä sais kyllä oikeasti kuulua kohta jotain...

Ananaskirsikka, jännittävää, että saat pienen niin pian syliisi... :heart:
 
ananaskirsikka itse olin näkevinäni ihan Prismassa pieniä toppapipoja, samoin vähän paksumpia/lämpimämpiä pipoja taisi olla Kappahlilla ja Lindexillä.

Mistäs sitten löytyisi aivan pieniä sukkahousuja? Prismassa näkyi olevan koko 70 pienin, löytyykö jostain pienempiä?

Vaatteista vielä sen verran, kun joku niistä kyseli.. että itse en ole hankkinut koon 50 vaatteita lainkaan :eek: :whistle: Olen koko ajan ajatellut, että täältä on tulossa vähän isompi kaveri ja nyt ei sitten niin olekaan :D Onkohan koon 56 vaatteet aivan liian isoja kolmikiloiselle vauvalle??

Lumi ja Lilliputti 37+1
 
ananaskirsikalla siis vimoset päivät menos "isona" :D
Mie haluun jakautuu kans!!! :headwall:

Tiäl taas höpelyys iski: tein suklaakuivakakun, pellillisen mustikkapiirakkaa, 2 kilosta joulutorttuja ja litrasta nestettä viel pulliaki. Mut onpaha ny taas saanu pakastin täytettä :LOL:

Hirvee hinku ois tehä hannatädin keksejä, mut jospa jättäsin sen huomiseks :whistle: Se taikina o muute julmeeeetun hyvää :ashamed:
Lasten takiaha mie sitä teen, ite ehkä vaa pikkasen nappasen maistella :whistle: :p hah toiveajatteluu, höpelönähä sitä tulee kuiteski mätettyy :ashamed:

enie laitas ny jotai ees, ett tiijetään siun olevan kondikses!!!

Pörri ja Pätkä 33+5
 
Anni-77 ONNEA koko perheelle pikkuprinssistä! :flower:


Toppapipo Mie en muista että olisin esikoisella sellaista pitänyt. Joten en nytkään ole osannut sellaista hommata. Pojalla oli aina kypärämyssy ja haalarin huppu päässä. Jos oli kovin kylmä, niin sitten kypärämyssyn päällä oli neulottu villahattu.
Pieniä sukkahousuja Oletko katsonut H&M:ltä? Heillä vauvanvaateita koosta 44 alkaen :D Mie en esikoisella voinut sukkahousuja pitää, hällä kun atooppinen iho aina riemastuu moisista :snotty: Pitkiä kalsareita onneksi löytyy koosta 50 alkaen ja niissä on jopa se halkio haaroissa :LOL: Tuskinpa kaksosillekaan alan sukkahousuja pitämään, ihan varmuuden vuoksi ja kun ilmankin pärjää...
 
Enieeeeeee!!!!!!,Missä ooot? voitko hyvin? Onhan vauvoillakin kaikki kunnossa?
Jotenki "huolestuttaa" jo kun ei mtn ole kuulunut.. Tai sit Enie pitää meitä jännityksessä ja lukee vaan ku me häntä kaipaillaan täällä... ;)

Lumi Esikkomme painoi syntyessään 3280g ja meillä käytettiin sen kans 56 alusta asti, en muista omistaneeni montaa pienempää vaatetta.

Nyt on kyllä pienempiäkin laatikossa poikaa odottamassa..:) PikkuMiehen vointi edelleen ok, olivat puhuneet että ens viikolla ehkä siirto sln mutta :ashamed: tänään kun soitin ni takapakki vaihde löydetty..nyt oli taas masu turvonnut ja tällä kertaa pinkeä..:( Tutkimukset jatkukoon.. :| No mutta, sanoin la ku kävimme siellä että en tahdo poikaa sln ennen kun on "varmaa" ettei uutta siirtoa tulisi.. Masu toimisi, kakka tulisi ja tippoja ei enää tarvittais..
Kyllä tähän tottuu että poika on kaukana, eilen tunsin ikävää poikaa kohtaan ekaa kertaa niin että huomasin sen itsekkin.. :heart: mielummin hän siellä ja "kotiin" kun on kunnossa kun mitä tänne ja arpomisia ja uusi siirto..
Painoa aamulla 2160g...

-väpä-
 
Onnea Anni-77!!! Nythän niitä vauvoja alkaa putkahdella :)

Lumi, pieniä sukkahousuja on ainakin HM:llä. 50-koosta lähtien mielestäni. ostin ite 62 kokoa koska laitan kaiken kuivausrumpuun ja sithän ne kutistuu... eli pikkuruisia niistä tuli. Lindexillä ja KappAhlilla on mielestäni myös ainakin 62-koosta lähtien, ehkä pienempiäkin. Jos muuten epäilette että käytätte kuivausrumpua paljon sitten kun vauva kotona ja vaaterumba alkaa, ni kantsii jo ajoissa rummuttaa ne vaatteet ettei käy niin että ne jää sitten pieniksi sen takia kun rummussa kutistuu kuitenkin vähän, eli meillä ainakin pojan 62-vaatteet on nyt niin pieniä että luulen että ne menee vauvalle jo samantien, vastaa varmaan aika lähelle kokoa 56 kutistumisen jälkeen. Itse olen rummuttanut ihan kaikki lastenvaatteet, eikä niille miedommalla lämmöllä käy muuta kuin että vähän kutistuvat. Oon vaan niin laiska etten jaksa ripustaa....

 
Onnea Anni-77!!

Aivan liikuttava kuva Väpä!! :heart:

Miä kyllä aattelin käyttää noita puolpotkareita "pikinä kalsareina". Meil on niit 50 cm muutamat ja yhet sukkiksetkin kyl löytyy. Sukkikset on alunperin ollu 62cm mut kuivausrummun kautta tulleensa nyt varmaan 50 senttiset :)

Vaatteiden koosta muutenkin.. meil on noita 50cm bodeja ja housuja muutama vaatekerta. Esikoinen oli syntyessään 53cm 3470g ja noi 50 cm meni varmaan ainakin kuukauden verran. Pienillä ne jalat on semmoset sammakonkoivet et isot housut ei kyl pysyny pojan jalassa :D Muutenkin minusta oli kiva et vauvalla oli sopivat vaatteet ni oli helpompi käsitellä kun sellasta "vaatekasaa".
Mutta suuremmillakin pärjää ja meneväthän pidempään :)

Niin ne lasketut ajat vaan lähestyy :whistle: No omasta puolestani voin sanoa et ihan varmasti haudon sinne tammikuun lopulle asti...

Miminen ja Mytty 34+6
 
onnea Anni-77 :heart:

Itse olen myös käynyt katsastamassa josko Eniestä ois kuulunut jotain. Toivottavasti kaikki on hyvin!

(.) tänään käytiin miehen kans viimeiset joululahjat ostamassa enkä kyllä ole enää kauppoihin lähdössä, sen verran tukala olo kokoajan. supistelee ihan kivasti..

imppuli ja vilho 36+2 :heart:
 
Anni-77 :flower:

Meillä oli niin pieni tuo neiti syntyessään kun 3044g/47cm, ja 50cm body+potkarit oli reilut. Huoletta aattelin nytkin aloittaa 50 senttisillä vaatteilla :whistle:
Hattuna oli mahd Lindexin fleecehattu+kypärämyssy, äippäpakkauksen hattuja en käyttänyt kertaakaan enkä haalaria kun vasta vuoden iässä...


Nyt jäi lyhyeksi tämä kun neiti on pikkasen seurankipeä ja herkkä,nuha on jo saas nähdä tuleeko kipeäksi :( Mennään sotkemaan kimalleliimoilla keittiö :D

s ja iita 34+6
 
Onnea Anni-77!!!! :heart:
meillä myös hepatoosi todettu lauantaina ja nyt jännäillään että miten aikaisin joudutaan käynnistelemään. Esikko syntyi samasta syystä rv 37+2.

Lumi- oli kysellyt pikkuisista vaatteista ja meillä esikko oli syntyessään 2900g ja 46,5cm ja kotiintulovaatteiksi olin varannut 56senttisiä joihin raukka meinas hukkua :D
aluks meni pari viikkoa koko 44 ja sitten pidemmän aikaa 50senttiset.
Sukkahousut on muuten ihan kauheet jos on liian isot pikkusella, meillä ne 56set ois mahtunu kahen meijän tytön kokoisen päälle :D

50senttisillä varmaan aloitellaan tällä kertaa, toivottavasti!!

Tinii+masukki rv 33+5

ps. Eniestä huolissaan myös täällä!!!
 

Yhteistyössä