***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

isyyslomasta meillä isäntä on työtön ja siis saa työmarkkinatukee/tyttömyyskorvausta. Ja hänen olis tarkoitus olla kotona meidän kaa niin pitkää kun vaan mahollista keväällä hakeutuu sit töihin tai kouluun.

Täälläkin jaloissa turvotusta hiukka sormissa ku vihkisormus ahdas mutta ei pahaa.

poika ujuttelee edelleen varmaitaan kylkiluihin vissii on aika pitkä alkaa tuntua siltä.
mutta eihän tässä ois ku muutama viikko nii pääsis jo jakautuu toivon ainakii nii.

Onkohan enielle sattunu jotain ku on jo nii monta päivää ollu ettei oo mitää kuulunu ku pikkuset on varmasti jo syntyny. jospa hää ilmottelee ittestää... :attn:

Nukkuminen illasta vaikee saada unta mutta muuten kutakuinki aika hyvin nukun öisin. ja välillä sit valvotaan :D

Synnytys Oon imeny tietoo kaikkialta ja miettiny nyt jos yriitäs ihan ettei kauheita kivulievityksii tarviis ottaa. hirvittää se tietty ku ei tiiä miten sit menee ku ei voi ennustaa. toivottavasti menee nopeesti ettei mee vuorokaus tolkulla. ja että isäntä ehtii sinne kans.

kaneli 34+6
 
38 viikkooo täynnä, jotta poks !!!!!!!!
:D
tänään aika polille, mielenkiinnolla kuulen onko nää supistelut saanu mitä aikaseksi. supistelee suht usein mut ei säännöllisesti.. Tää on siis kontrolliaika n. vko sit käyntiin jossa lä'hdin neuvolasta polille korkeiden paineiden vuoksi..

nyt suihkuun ja valmistautuu lähtöön :wave:
 
J.T. Kiitos unihiekasta :D Nukuin 6h putkeen, enkä muista millon olis niin päässyt käymään :eek:

isyyslomasta Mies pitää siihen alkuun jonkun verran lomaa pari viikkoa kai. Sillä kun on ylimääräisiä lomia nyt sitten reilu 2 viikkoa, talviloma viikon ja isyysloma 3 viikkoa. Ajattelin jos pari viikkoa olis sitten ristiäisten ja esikon synttäreiden aikaan, kun osuvat aika lähekkäin.
Tosin varmaan on katkonainen tuo loma, ettei pidä ihan putkeen. Jos siis tulee sellaisia hommia mihin häntä tarvitaan.

puutuminen Mä just sanoin miehelle aamulla, että olin unohtanut koko sormien puutumisen. Esikosta oli sama homma, mutta niin se vaan aika kultaa muistot. Eli täällä kanssa molempien käsien sormet puutuu.

Mutta juu mä lähden tohon kävelymatolle lenkille, käy vähiten lonkkiin. Ja kätevä mennä kun esikko vielä nukkuu hetken. Vaunulenkkeily on lähinnä paikkojen tutkimista tuon 2,5 veen kanssa.

Millinka ja masu 35+6
 
Närästää :x Auts,no onneksi renniet auttaa taas edes jonkin verran.

Patu myllää taas kipeästi,mutta sain sentään nukuttua viime yönä. Ei sattunut mahaan eikä jalkoväliin. Mutta ehkä loppua kohti tää väsymys kasvaa koska vaikka nukuin hyvin voisin nukkua lisää.

Täällä lahdessa todella kylmä -20 astetta pakkasta hui!!

Sannis ja patu rv 36+5
 
enien tila kyll huolestuttaa täälläkin,,oon kanssa joka päivä juossut harvinaisen usein kattelemassa että joko on uutisia!! :|

tänään olisi neuvola ja ei tuonne -20 pakkaseen tekismieli lähteä tallustamaan :| mutta kuiteskin jee selis sit rv37 joka lähtis liikkeelle tänään :D
 
TJ 9... Voi voi... OOn just sit tietty laskettuna laitoksella kun en haluis.. Mielellään viettäisin kyllä joulun kotona..

Täällä harkkasupparit on palannu takasin vähän ehkä erilaisina kun aina kun supistaa ni tuntuu kun keuhkot painuis kasaan ja ahistaa. Mitä sitten onkaan :D

Tänään kaverin kanssa syömään johkin jotain erittäin hyvää :D

pippur1 ja masumuru 38+5
 
Enien kuulumisia täälläkin jo odotellaan..

Nukkuminen Täällä ei mitään ongelmaa sen suhteen. Hyvin voin nukkua 11 h putkeen, muutaman kerran vessassa saa juosta.

Ihana ystäväni, vauvan tuleva kummi halusi järjestää minulle vauvakutsut lauantaina :heart: Lahjaksi saatiin kaikkea hyödyllistä vaippoja, tuttipulloja, tutteja, muutamat ihanat tossut ja isoäitini kutoma villapuku vauvalle joka on tarkoitettu kotiutumisvaatteeksi :heart: Kaiken kruunasi toisen isoäitini antama lahjakortti kylpylään, joka sisälti paratiisivuorokauden kylpylässä, ruuat, allasosaston käytön ja muut mukavuudet. Ja tulevat isoisovanhemmat ottavat vauvan siksi aikaa hoitoon heille :)

Eilen kävin tyksissä ultrassa kun epäilivät että lapsivettä voisi olla reilusti. No eipä ollut, oli jopa liian vähän :eek: Vauva painoi 2,2 kiloa ja arvioitu syntymäpaino on n. 3,4 kiloa, joten mikään jättiläinen täällä mahassa ei ole. No lääkäri vain selvitti, että kun olen ylipainoinen niin maha sen takia olisi näin iso..Samalla tekivät sisätutkimuksen ja synnytystapa-arvion. Vauva ei ollut vielä kiinnittynyt, 3 cm kanavaa jäljellä ja pehmeä. Hoitaja joka tuli hakemaan minut huoneeseen kysyi, tiedänhän sen että tämä on opetus-sairaala. Totesin vaan että juu kyllä tiedän, mentiin tutkimus huoneeseen niin siellä oli 5 kandia, hoitaja ja lääkäri :) No eipä tämä minua haitannut, mutta ahdasta oli :D Minulle tehtiin sitten kahteen kertaan sisätutkimus sekä synnytystapa-arvio, ensiksi lääkäri teki ja sitten hän neuvoi kandia kun tämä teki. Kyllä illalla tuntui jalkojen välissä että jotain siellä on tehty :|

Myy-88 ja minityyppi 33+3
 
Myy-88 Mä en piittaisi noin paljosta yleisöstä sisätutkimuksissa.. Anoppi kans kertoi, kun hän oli äijäni synnyttänyt, että paikalla oli opiskelijaryhmä. Noh, tottahan niidenkin pitää oppia, mutta en haluaisi olla se tutkittava :). Olet siis rohkea!

Puutumisesta Meikäläisellä puutuu paikat, vaikka en mielestäni nuku käsieni päällä tms. Myös jalat on tehny tenät.
Nukkumisesta Nukun ihan sairaan hyvin edelleen, eikä vieläkään ole tarvinnut herätä pissihädän takia.. (vain yhden kerran koko raskauden aikana). Nyt toisaalta me taidetaan miehen kanssa vahingossa vuorotella nukkumisien kanssa, koska mua ei väsytä silloin kun hän nukkuu ja kun hän herää minä nukahdan :).

Täällä on kai nyt alkanut alitajuntaisesti synnytykseen/muksun hoitoon valmentautuminen, koska unet melko pitkälti koskettaa ipanaa ja synnytystä. (ja aika usein unissa unohdan muksuni jonnekki :ashamed: )

36 poks
 
Myy-88 Mun edellinen synnytys oli yleisötapahtuma... kukahan on saanut lipputulot? Opiskelijoita oli enemmän ja vähemmän sekä lääkäri joka oli erikoistumassa. Ei mua kyllä haitannu yhtään, en kylläkään muista siinä tilassa, montako siellä pyöri. Tosi moni kyllä onnitteli vauvan synnyttyä... ja taidettiin aina pariin kertaan kokeilla tuon alapään tilannetta.

 
Tinzus Ei minua se häiritse jos on naisia paikalla, mutta näistä kandeista yksi oli mies! Kun menin siihen sängylle makaamaan jalat leväällään niin hän istui niin että näki suoraan jälkojen väliin ja se oli kiusallista :/ Mieheni äiti sanoi kanssa että hänellä on ollut hirveä lauma kandeja synnytyksessä mukana ja yksi näistä opiskelijoista oli tuijottanut suu auki anoppini jalkoväliä ponnistuksen aikana! Hän ilmeisesti oli mennyt aika sanattomaksi tässä tilanteessa :) Yhden opiskelijan voisin ottaa seuraamaan synnytystä, mutta en mitään kokonaista laumaa :)
 
Tiesittehän, että noista kandeista sun muista opiskelijoista saa kieltäytyä! Kieltäytymisen mahdollisuudesta harvoin mainitaan - ja usein ne opiskelijat sun muut "ylimääräiset" tulee vähän yllärinä, mutta ne saa "heittää huoneesta ulos" ilman seuraamuksia. Vaikka on toki tärkeää, että oppivat, mutta jos tilanne itselle on kovin epämiellyttävä, niin ulos vaan rohkeasti - opetussairaalassakin, potilas on sielläkin potilas täysillä itsemääräämisoikeuksilla!

Mulla oli ekassa synnytyksessä yksi kätilöopiskelija ja tykkäsin kovasti ja muutenkin olen antanut yksittäisten kandinen/opiskelijoiden olla huoneessa, kun mua tai poikaa on tutkittu, mutta laumaa ei kyllä tekis mieli synnytystä seuraamaan.

 
myy Juu noi opiskelijat on tosi inhottavia kun sitten tehään aina monta kertaa tuo sisätutkimuskin. Mulla on neuvolalekuri ollu tosi monta kertaa tässä raskaudessa supistusten takia ja 7:llä kerralla on ollu kandeja vähintään sen 5.. lopuksi sit jo kieltäydyin ettei ainuttakaan kandia kun en jaksa enää.. enköhän minä ole heitä jo tarpeeksi monta kertaa auttanu opiskeluissa kun on ronkittu monet kerrat :D

Synnytykseen on turha tunkea ketään enää :D
 
Enien kuulumisia kaipaillaan täälläkin *pitää peukkuja pystyssä*

(.) Vihdoin ja viimein oli neuvola-aika kolmen piinaavan viikon jälkeen...

RV 37+1
PAINEET 143/95 (!!!)
PISSA puhdas
HEMPPA 138
SF 36
TARJONTA RT
SYKE + (oli niiin kauhee meno päällä et syke vaihteli laidasta laitaan :D )

Antoivat sitten kotiin verenopainemittarin seurantaa varten ja lähetteen äitipolille. Seuraillaan tässä nyt rauhassa kun kaikki muut on ok eikä oo mitään vaivoja. Lääkäri ei tehnyt edes sisätutkimusta vaan jätti sen sit äitipolille, saavat siellä katsoa mitä tehdään, käynnistelläänkö vai odotellaanko. Taas vaan odotetaan ja odotetaan ja odotetaan.....Nooh.. eiköhän alkuviikkoon saa jo ajan äitipolille ja sit aatonaattona on jo taas neuvola :D

Kyllä tämä elämä on muuttunut hi-taak-si... aamulla pukeutuminen kestää... auta armias jos iltapäivällä pitää pukeutua; sitä aivan hengästyy kun työn ja tuskan takaa saa vihdoin edes sukat jalkaan! Ja ennen kaupassa kun kävi se oli max puoli tuntia, nyt ei pihalle pääse 1,5 tunnissa :LOL: Mutta eihän tässä meillä ole muuta kun aikaa ;)

Ja voi helesvata! Meidän kamera tilttailee!! Ei nyt, ei nyt saa....

Tanjuska77 ja Hermanni 37+1

ja hui; 20 päivää laskettuun aikaan
 
Niin joo jotain oli vielä mielessä...

Meillä tuleva isukki lauantaina myönsi että sitä pikkuisen jännittää tuleva :hug: Ihana :heart:
Oli todella ihanan puhdistava olo kun sai juteltua asiasta, todettiin että meitä odottaa ihana, ihmeellinen uus elämä :heart:
Meillä kun isukki ei paljon asiasta oo suuremmin puhunu eikä masua silitellyt, mutta sen jälkeen on kyllä; eilen sai iskä Hermannilta oikein mojovan potkun leukaan :LOL: Oli kuulemma isi-lapsi taistelu masupaikasta :LOL:

Tanjuska77 ja Hermanni 37+1
 
Piti ihan käydä itsekin katsomassa että mitä se raskauslaskuri näyttää ja päiviä laskettuun on enää 20! Hurjaa :D

Neuvolassa käyty:
RR 111/68
Paino +400g/vko (nyt yhteensä 6 kiloa)
Hg 128
Syke 145
Sf 33

Neuvolassa oli hauska huomata, miten en näitä supistuksiakaan tunne :D Mittaili mahaa ja sanoi, että on supistus eikä se kyllä minusta tuntunut yhtään missään; en edes tuntenut että maha olisi kovettunut! Huomaankohan edes kun synnytys alkaa...?? :ashamed:

Kiitos millinka tuosta linkistä!

Minusta on ihan ok, jos on yksi opiskelija lääkärikäynneillä tai vaikka sitten synnytyksessä kätilöopiskelija, mutta ei kiitos laumaa! Gynellä monesti on siellä opiskelijat vaan hyökänneet sisään kun tutkimus on ollut jo meneillään eli todellakaan ei lupaa edes kysytä, yhtäkkiä ovesta vaan joku paukaisee sisään esittelemättä itseään tai mitään.. Vähän tökeröä..

Lumi ja Lilliputti 37+1
 
Enien kuulumisia täälläkin tultiin tarkastamaan.

Itsellä ei oikein mitään uutta. Poika valvottaa taas, yritetään nyt saada nukkumana koko yöt omassa sängyssä, mut viime yönä oli kyl pakko ottaa taas viereen. Oli taas kirkumiskohtaus jonka ajan sain pidettyä omassa sängyssä, eikä kestänyt kun ehkä 10 min. Sitten poika heräsi vielä jonkin ajan kuluttua ja pyysi päästä viereen nukkumaan enkä jaksanut enää alkaa nukuttaa omaan sänkyyn kun olin itse niin poikki ja tänään aikainen herätys tenttiin, joten otin viereen... Pitäs kyl olla sitkeämpi, mut jos sitten kunhan mies tulee kans tänne isovanhempien luokse loppuviikosta. Nyt kuitenkin siitä pidetään kiinni et nukutetaan aina omaan sänkyyn illalla sekä päikkäreille eikä vaikka mummon syliin.... Eilinen päivä oli tosi hektinen kun matkustettiin kolme tuntia autolla ja sitten oli illalla molempien puolten mummot ja vaarit paikalla ja poika oli taas aika ylikierroksilla, joten josko se sitten vaikutti tuohon yöhön. Tässä oli kyl ollutkin nyt pitkä tauko ilman kirkumisia.

Edellisen synnytyksen alussa oli kätilöopiskelija paikalla ja se oli ihan kiva juttu, koska hän ehti sit olla koko ajan paikalla kun kätilö joutui välillä poistumaan. Mut synnytyssaliin mentiin vasta kymmenen jälkeen yöllä ja opiskelija oli jo lähtenyt kotiin joten sit oltiin välillä miehen kanssa kahdestaan. Olisin mielellään ottanut yhden opiskelijan silloinkin paikalle, mut kätilökin tuli kyl heti takas kun soitettiin kelloa kun alkoi tuntua et pitää ponnistaa... ja liian aikasin tietenkin soitatin sen kätilön takas :) mut tuntui et se vauva tulee pihalle just ja heti :).

Isyyslomaa mies pitää pari viikkoa synnytyksestä alkaen ja sitten varmaan tullaan sen jälkeen koko perhe taas tänne isovanhempien luokse ja mies tekee sitten täältä käsin töitä, mut miulla on sit kuitenkin isovanhemmista apua pojan kanssa. Tai poikien :).

Naps 35+1
 

Yhteistyössä