***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

hepatoosin kokeneet, onko se herkkä uusimaan?? mikä ratkaisee siihen "sairastuessa" milloin lapsi syntyy??
Onko ablaation kokeneita? Uusiikohan se helposti..? :/ Sanoin kesällä kun pojasta yrjö lens ja vihersin pahoinvoinnista vannoin etten enää IKINÄ tee lapsia..nyt kuitenkin tuntuu että tästä huolesta ja murheesta huolimatta ehkä haluaisin kokea raskauden vielä ja saada tähtösen iltaan :)
Jos tämä synnytys ei muuten kaiva jo tarpeeksi mieltä ni sit viel mietin kolmatta :ashamed: Sen aika ei tosiaan ole varmaan vuoteen tai viel kolmeenkaan jos sellasta meillä enää tapahtuis mutta kaikkea tulee mietittyä..
Nyt tärkeintä on esikko ja pieni Rakas PikkuMies joka saisi tulla jo kotiin :heart:
 
Anni77 Paljon onnea pienestä prinssistä :heart: :flower:

Enie se täälläkin huolettaa :/ joka kerta ku tuun koneelle ni aattelen et nyt on jo uutisia,mut :/ toivottavasti siellä tosiaan on kaikki kunnossa.

Piiuli ja toukka 33+5,joka nyt lähtee kaivamaan tonttuhattuja,jotta pääsee aamulla pikkujouluihin :xmas:
 
Onnea Anni-77

Olen ostanut neljät sukkahousut kokoa 50/56cm. Lindexiltä ne ostin ja ovat ihan pikkuiset. Saa nähdä tuleeko niille käyttöä. Kuopuksella tykkäsin käyttää. Muutenkin olen varannut enemmän noita ihan pieniä 50cm ja 56cm. Ajattelin ostaa isompia vasta sitten, kun vauvat ovat syntyneet. Nyt, kun ei ole tietoa tuleeko sieltä tyttöjä vai poikia vai molempia. Niin ei viitsi niitä neutraaleja ostaa muuta kuin ihan pieniä.

Mietin noita kotiintulovaatteita. Täytyy varmaan lisätä joku villapuku mukaan, kun tuota pakkasta on aika paljon.

Huomenna on äitiyspoli ja kyllä jännittää. Saan varmaan tietää käynnistyspäivän. :eek: Tai sitten en.... mutta jännittää ihan hirvittävästi. Tänään olen siivonnut ja laittanut kaikki kuntoon, että voisin vaikka lähteä synnyttämään. Nyt ei kyllä supistele yhtään.

Zaara ja tuplapakki 36+3
 
onnea anni77 pojan johdosta!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :flower:

täällä polikäynti takana ja jännät on kuulkaas paikat täällä. kanavaa ei ole jäljellä, paikat ovat aivan kypsät ja kahdelle sormelle auki eli 3cm. synnytys voi käynnistyä hetkenä minähyvänsä. supistelee 10-20min välein sillai tuntuvasti mut ei siis ihan kauheen pahasti kuitenkaan. lähen takas synnärille jos väli on säännöllisesti sen 10min tai vähemmän...
että tällästä tänne.....

jännittää hieman, ja toivoisin niin et menis vedet mieluummin niin ei tarvis miettii noita suppareita.....

voikaahan hyvin ja jos musta ei huomen kuulu niin oon synnyttämässä :D

s-a-j 38+0
 
Onnea Anni77 :flower: :heart:

s-a-j : VItsit miten jännää....taidat hyvinkin saada vauvan ja kotiutuakkin jo jouluksi :heart:

Ite täällä mylläsin taas aikani kuluksi olohuoneen uuteen uskoon....saas nähdä saako suppareita aikaan... Mulla on kerran kuusta aina tää mylläysvaihe ;) No maanantaina sitte tulee vielä äiti tänne auttamaan, viedään mattot ulos lumipesulle ja siivotaan oikeen kunnolla. Sitte pitäis maanantaina vielä kans leipoa.

J.t ja Pampuliini rättiväsyneitä 34+1
 
ONNE ANNI77!!

s-a-j onnea kohta alkavaan koitokseen!

Enie huolestuttaa myös täällä.
Koneella käyn 3-4 kertaa päivän aikana katsomassa joko olisi uutisia.
Toivottavasti kaikki on hyvin äidillä ja lapsukaisilla.

Täällä sit alko taas ihana räkätauti. Kivasti näin jouluksi.
Kuumetta jonkin verran ja niin vetämätön olo, että hyi helkutti :snotty:

lokakuu10 ja saukko 36+5
 
Väpä, olit kysellyt hepatoosin uusimisesta niin virallinen prosentti uusiutumiseen on kai noin 50% luokkaa mutta just kättärillä kokenut lääkäri sanoi että suurimmalla osalla uusii ja monesti vielä aikaisemmilla viikoilla ja rajummin.

Kauhee päänsärky, rankka päivä takana kun oltiin esikon maitoaltistuksessa.

Hyviä vointeja mammoille :flower:
 
Pienet pipot Minä löysin prismasta Fredriksonin pienenpieniä toppalakkeja ja vielä alennuslaarista! Munkin mielestä se äippäpakkauksen vm. -08 on aivan liian iso! En käyttänyt kertaakaan sitä pojallani viime talvena. Pojalla oli kypärämyssy, fleece tms. lakki ja äippäpakkauksen haalarin huppu vielä päällä.

Onnea Anni-77!! :heart:

s-a-j pidetään peukkuja, että kaikki menee hyvin!

Tiinii
Miten altistus meni? Meillä parhaillaan altistetaan kotona... testaillaan, joko maito kävis.

Tica & Veeruli 36+1
 
Väpä Takapakit on kyllä ---- . Meillä nuo kaksoset on sen verran kilttejä olleet, että kun toisella on jokin takapakki, niin toinen petraa silloin jossain. Ei tarvitse olla molemmista huolissaan yhtäaikaa. Tai sitten on muuten tappavan tasaista kasvua ja kehitystä (eli ei mennä eteen eikä taakse päin). Nuo eteenpäin nytkähdykset tapahtuu aina yllättäen ja nopeasti. Eihän tässä ole kuin pari viikkoa, kun kaksoset söi moneen kertaa maitoannoksensa (nostelivat eestaas ruiskuun nenämahaletkua pitkin) ja nyt harjoitellaan kovasti pullolle ja rinnalle.
Epävarmuus ja -tietoisuus se inhottavinta on. Kun olisi jokin selkeä syy kaikkeen, mutta niin monesti meillekin lääkärit sanovat vain, että johtuu keskosuudesta ja kypsymättömyydestä. Viimeksi eilen kysyin lääkäriltä pojan yhdestä ongelmasta, että mihn asti se on 'normaalia' ja milloin aletaan selvittämään tarkemmin. Laskettuun asti sallitaan :/ Kiva vain, kun sekin on sen verran iso ongelma, että aiheuttaa suurimman epävarmuuden kotiutumisen ajankohtaan. Ja varmaan tulevaisuudessa saa meidät vanhemmat monet kerrat tarkistamaan keskellä yötäkin miten poika voi.

Plääh ja puuh, kun tuli kuitenkin omanapainen teksti :ashamed: Jatketaan sitten samaan malliin, minua nimittäin kiukuttaa ja ärsyttää tällä hetkellä kaikki |O Ja syy on naisellisissa hormooneissa, miun kuukautiset on ilmeisesti alkamassa :headwall: Esikoisesta pysyivät poissa vuoden, olisivat nytkin saaneet jäädä pois pidemmäksi aikaa. Kun en voi imetyksen takia käytää edes kunnon särkylääkkeitä. (taitaa olla aika kaukainen aihe muille :snotty: )

Mies on nyt käymässä lapsukaisten luona. Halusi vältämäti, vaikka matkoihin kuluu yhteensä enempi aikaa kuin mitä ehtii lasten luona olemaan :heart: Tai sitten hän oli ovela ja keksi miten ei joudu katselemaan kiukkuista vaimoa ja uhmaista taaperoa menossa nukkumaan :whistle: Kun enhän minä tuollaista menoa kiellä häneltä.

Huu, kun monella alkaa olemaan jännät ajat. Ketkäs kaikki näihin aikoihin saattaisi olla laitoksella. Täytysköhän katsoa ketkä ei ole pariin päivään kirjoitelleet...
 
Heips!!
Täällä käyty tänään neuvolassa ja lääkärillä..

Rv 34+6
Paino 72,9 kg, 603g/vk (ennen raskautta 62,5kg)
Turvotukset +
Pissa puhdas
RR 116/68
Vauva syke 130
Liikkeet ++
Sf 35cm!!!!!!!!!!!!! :D
Kohdunkaula pehmeä, 2cm pitkä

Laitto labrapyyntöihin maksa- ja sappiarvot + jonku emätintulehdus näytteen (??)

Katto vielä jollain ihan paskalla ultralaitteella et on varmasti raivotarjonnassa.. =)

Paino arvioksi antoi käsituntumalla noin 3kg !!! Eiks toi oo aika paljon?! Mut onhan tää mun masukin iso..eikä siinä mitään läskikerrosta oo.. :ashamed:


Illan jatkoja mamat ;)

iiris ja ahdh :heart:
 
Jenninho Mitäs kuuluu?sullakin alkaa la lähenemään :heart:

Paljon on muitakin joista ei oo aikoihin kuulunut mitään!!!Ilmoitelkaa taustailijat ittestänne,et mitä kuuluu?ois niin kiva lueskella kuulumisia =)

Tääl ois nyt suurimmaks osaks joululahjat ostettu,vielä ku joku ne paketois :whistle: Siivoukset on ihan vaiheessa,mut täällä oli joku toinenkin joka oli flunssan saanut nyt vielä riesakseen,minä myös :kieh: ei se tehnytkään tuloaan ku neljä kuukautta ni kai se nyt ois voinu viel pari viikkoo poissa pysyä,kiva ku ei jaksa kämppää imuroida välil huilaamatta :/ muutenki tuntuu et jalat on ihan velliä,mut mittari se vaan näyttää 36,4,liekö rikki menny,ei mul ikinä oo ollu noin alhast lämpöö :whistle:
 

Yhteistyössä