***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

vinkuheinä:
Kyllä sitä läskiä on ja aika piukkaa saada pois kilot synnytyksen jälkeen.. :x mut kai se siitä.. Mua on itkettänyt kans ihan kauheasti, nyt rupeaa tottumaan jo tähän oloon.. Nestettä kertynyt nyt tosiaan kk aikana sellaiset 10 kg!!!!!! ja kai siinä vauvan painoakin tullut! =)
Ajattele asiaa niin että vauva tarttee rasvoja ja sitä painoa mitä sulle tulee raskausaikana, jotta se kasvaa, kehittyy ja ennenkaikkea aivot saa tarvittavat rasvat!!
Mulla ei käynnistetä, mut ei myöskään vissiin päästä kauheasti yli LA:n koska oon ite 165cm ja vauva mahtuu tuleen oikeita teitä jos arvio vielä alle 5 kg.. Miehen suvussa kaikki olleet yli 4kg ja 56cm, on sit tyttöjä tai poikia!! Että siks toi koko! :LOL:
Sano sun miehelle masennuksesta, jotta vois piristää jollakin tavalla! Mä sanoin ja helpotti kun sai itkeä jonkun olkaa vasten. Mulla tuntu ihan samalta muutama viikko sitten.. Kaikki tuntu kaatuvan niskaan ja olisin maksanu mitä vaan että olisin saanut jo vauvan maailmaan ja krpoppani pikkuhiljaa omaan haltuun! Mut sit kun puhuin ukolle ja äitilleni, helpotti. Nyt jo parempi fiilis ja odotan että tää "Mauno-Antero" tulis vasta vuodenvaihteen jälkeen.. =) :heart:
tammikuun4 ja melojapoika 37
 
täällä kans paino nousee ku sienet sateella.. toivottavasti turvotusta olis ees jokunen kilo, kauhistuttaa miltä lortolta näytän kun vauva on ulkona ja edessä roikkuu arpinen reppu.. :snotty: Itse-inho on täl hetkel jo aika tapissa, yleensä oon varustettu niin hyvällä itsetunnolla ettei pienistä väliä .. :LOL:

Onkohan sillä eniellä tai vauvoilla kaikki hyvin..??!!.. kuulumisia kyllä kovasti kaipailis, on hän kuitenki ollu palstan virkuin kirjottelija ja nyt niiiin hiljaa, että alkaa jo pelottaa.. :/

sf-mitasta ollu puhetta, täällä on 31 jos oikein muistan ja vkoja sillo oli 37+2 .. se on nyt useammat viimeiset viikot pyöriny siinä 30 hujakoilla tehny notkahduksia ja aina taas sit vähä noussu etteivät ole huolestuneet..

Joo-o, mut eipäs tänne muuta.. moro :wave:
 
:hug: kaikille joilla kipuja ja muutenkin sen tarpeessa.

Eilen tuli oltua työpaikan pikkujouluissa. Olihan porukka taas kännissä. Itte olin jo 23.00 kotosalla. Kävin syömässä ja kattomassa Stand up koomikon esiintymisen. :) Aamulla sitten tuntuim ihan siltä, että ei meinaa sit millään herätä.

Huomenna neuvolapäivä. Mies tulee matkaan. Oli neuvolatädin toive. Käydään jotain perhevalmennusjuttuja läpi, koska noi valmennukset peruuntui sikapiikkien vuoksi.

Tänne ei kummempaa muuten. Ulkoilemassa käyty. Yleensä lenkillä tai vähän lenkin jälkeen tulee sellaisia ihme repäisyjä/viiltoja alapäähän. Vissiinkin kypsyttävät kohdunsuuta. Pitää kysellä huomenna neuvolasta. Aiemminki kyselin jo, mutta neuvolatäti sanoi vaan et kuuluu asiaan. Vähän on turvotusta, huomaa sormuksista.

Ajankuluksi taas leivoin. Tänään banaanimokkakakkua. :) Voisi Liinu siis jo syntyy, niin meillä on tarjottavaa vaikka kuinka paljon vieraille. =)

Enien kuulumisia oon ittekin käynyt kyttäilee. :)

millis ja liinu 36+6
 
Banaanimokkakakku! *kuolaa näytön toisella puolella* :D

Mä uskon, että Eniellä on kaikki hyvin. Vähän luulen, että eilen ovat kaksoset syntyneet ja siellä niissä nyt riittää hoidettavaa. Eiköhän Enie huomenna viimeistään tule kertomaan kuulumisiaan :heart:

Nyt karjalanpiirakat uuniin (tosin ihan pakastepiirakoita vaan)!
 
Täällä juhlat juhlittu ja olo edelleen raskas :) Maha roikkuu jo alhaalla ja häpyhuuliin sattuu. Nyt ei ole edes supistellut..Sitten kun viikot rupeaa lähestymään täysiaikaisuutta niin vauva ei tule sitten millään. :(

Tänään oltiin vielä kummipojan synttäreillä. Ja nyt enää joulu on edessä ja sen jälkeen patu saisi luvan tulla. Meillä jäi kakkua synttäreistä yli ja taidan sillä herkutella illalla :p Nam!!

Nyt rupean lepäilemään sohavlla ja telkkua katsomaan.

Sannis ja patu rv 36+3
 
Täällä olo on kuin norsulla.. Mitkään vaatteet ei tunnu hyvältä päällä ja kenkien laittaminen jalkaan on työn takana. Nyt iltaa kohden turvotusta tullut suhteellisen paljon, auts ku kohta ei pysty enää kävelemään ku sattuu jalkapohjiin.

Täällä myöskään ei supistuksen supistusta pariin päivään. voimakasta painon tunnetta kylläkin tuntuu.

Jospa sitä itsekkin lähtis sohvalle makoilemaan ja katsomaan tulisko sieltä telkkarista mitään.

:hug: kaikille!!

imppuli ja vilho 36+0 :heart:



 
Täällä kanss kurkkaamassa, josko Eniestä ois jo kuulunut..

SF-mitasta ollut puhetta....oisko mulla kaks viikkoa sitten ollut 30cm, minkäänlaista kokoarviota en oo vauvasta saanut missään vaiheessa. Kokoarvio ja samalla sitte se synnytystapa-arvio on tammikuun 4. päivä. Esikoinen synty rv 38+2 ja oli 3805g, eli laskettuna aikana ois ollut nelikiloinen, ehkä hiukan yli....samaa odottelen nytkin. Huomenna on taas neuvola,ni näkee paljonko toi mitta on kasvanu.

Kovasti täällä ollaan turvotuksista näköjään kärsitty :hug: Esikoisesta turposin näillä viikoilla, mutta nyt ei oo mitään. Sormukset ja kaikki kengät mahtuu ihan samoin ku ennen raskautta. Nyt oon koittanut juoda tosi paljon vettä, se varmaan on asiaan auttanut.

(.) Oltiin tänään miehen äidin 70-vuotispäivän johdosta ulkona syömässä ja voi että kun tuli huono olo... En vaan edelleenkään muista sitä, että mahalaukku on jo heti tuossa melkein kurkunpäässä, eikä sinne mahu paljoa kerralla :x Poika oli innoissaan kun oli tarjolla kaikensorttista kalaa... kasvattaa pian varmaan kidukset, kun ei muuta söiskään ku kalaa :D

Huomenna neuvolakuulumisia ja poksumista :wave:

J.t ja Pampupotkuttelija 33+6
 
SEE
ISOSTA SF-MITASTA KESKUSTELTU

Mulla sf-mitta rv 35 oli 33 eli aikas iso, Painoa ei ole tullut yhtään, miinuksella edelleen 2kg, raskausdiabetes joka ruokavaliolla pysynyt erittäin hyvin hallinassa, eli yhtään arvoa ei ole ollut koholla koko raskauden aikana kotimittauksessa. Vauvan painoarvio rv 36+4 oli 2700gr eli laskettuna aikana ei mikään iso poika eli n. 3400gr. ELI ei se iso SF-mitta kerro välttämättä mitään......
 
POKS 35+0 eli huomenna jo 3vkoa:heart:

PikkuMies kuopiossa edelleen..
Eilen kävimme taas siellä. Tänä aamuna painoa 2120g.. Masu edelleen pyöreä, jokunen sponttaanisti itse punnerrettu kakka tullut mutta avitettuna toimii parhaiten..
Varjoainekuvaukset kertoi ainakin paksusuolen toimivan, viikolla vielä ohutsuoli tutkitaan, keuhkot magneettikuvataan.. Keuhkoissa oleva ilmarakkula oli hieman pienentynyt..
ISON pojun petiin pääsyt eilen, tänään laitettu lämpöpatja koska pikkunen ei jaksa lämpöjä pidellä vielä.. eilen myös muutama huikka rinnalla.. :heart:
tippa menee edelleen mutta ruoka annos 30ml jo ni siitä pitäis jo kohta eroon päästä.
Virkeä jaksaa olla jo tovin jo toisenkin ja kattelee ympärilleen..

Semmosta meidän PikkuMiehelle!! :heart: ihan hyvää siis..

Ittellä vähän mieli muuttuu ja itku tulee hetkessä kun pappaa ajattelen mutta nyt papan on hyvä olla, hän lähti kauniisti ja hyvin rauhallisesti enkelten mukaan perjantaina :heart: :heart: Sai juosta Mapen kanssa juuri ennen lähtöä ja pelata palloa sydämen kyllyydestä..tehdä sitä mitä rakasti, joka oli jo tovin jos toisenkin ollut kiellettyä ja kiven alla.."pää vei ja jaksoi, korppa oli vaan jo vanha"... Oli siis aika antaa kyynelten tulla ja tuli aika antaa Papan mennä...
:'( <3

Enie on varmasti jo pienten äiti ja heidän kuulumisia odotellessa :p toivotan kaikille hyvää alkavaa viikkoa.. Kohta on jo Joulu ja sit uus vuos ja sit alkaa vauvvoja tupsahtelemaan

-Väpä ja PieniMies- :xmas:
 
Väpä, kiva kuulla että PieniMies jakselee hyvin :heart: jaksamisia sinne :hug:

On muillakin ollut rankkaa asian jos toisenkin suhteen, joten jaksuja :hug:

Enien kuulumisia täälläkin jo jännityksellä odotellaan ja käydään usein tarkistamassa, toivottavasti siellä kaikki hyvin.

Itsellä olo on jotenkin vaikea ja raskas. Selkä särkee, väsyttää, yöt taas olleet tosi katkonaisia, lonkat tulessa ja siis oikeastaan toi koko lantion seutu jotenkin outo, tuntuu että sortuu alta?! Kummallista. No mutta ei ole enään pitkä matka, tai kun näin sanon ni kumminkin menee ja päästetään meneen yliaikaseks :headwall:
Turvottaa ja itkettää, monilla tuntuis olevan samoja vaivoja.. Mulle painoa tullut nyt se josku 17 kg ja siitä osa ihan sitä itteensä juu ja sitten näitä nesteitä nyt kertynyt. Ihan samalla tapaa ku esikoisestakin. Sf mittaa en nyt muista mutta yläkäyrällä menee aika tarkalleen. Painoarviota odotellessa..

Banaanimokkakakku :p Mistäs tuollaseen herkkuun löytäis ohjeen?? :D

Vointeja mammat ja hyvää sekä toivottavasti lumista alkavaa viikkoa :wave:

-c- rv 36+2
 
Ei kuulu ei eniestä. Mie haluun jo tietää.. :D synnytyskertomus ois kiva :whistle:

Just tossa lukiessani noita teitin juttuja mietin vaa, ett mulla ko o kauheesti :ashamed: noit 50cm vaatteita, ni toivottavasti Pätkä päättää sit kans sopiikki niihi. :D
Ois nii sulosii vuatteita kaiffarille oottamas, ett parempi olla samoja kokoja ko sisaruksensaki syntyessään, jotta suahaa vuatteet käyttöön :LOL:

Tiällä o kans jalat ja erityisesti nilkat(=mitkä ne o?) turvoksis, ettei oikeestaan erotakkaa, mist alkaa jalka ja mis nilkan pitäis sijaita :LOL:

Olo o kyl vaivane, erityisesti jos pitää jotai kamoja noukkii lattialt |O
Sielt ylösnousemine o RAAAASKASTA!!

Ja miehä oon päättäny, ett nää raskaukilot(siis aivan liikaa TAAS tullu) lähtee kävelee täst kropast vaik väkisi! :kieh:
Koha Pätkä päättää näyttäytyy ja arki alkaa taas sujumaan, ni tää mamma alkaa epätoivosen painonpudotuksen. Haluun nii kovasti mahtuu taas noihi miun entisiin, kivoihin vaatteisiin. Alkaa nää telttamallit jo sapettaa :/

Huomenna sit vihonviimein kattoo sitä muistokukka-asetelmaa mummin haudalle ja sit pörähtää sivistyksen paris kaupungis.

Ainii ja väpälläe viel voima :hug: rakkaan ystävän poismenon vuoksi.

Pörri ja Pätkä 33+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja vinkuheinä:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinguli:
Alkuperäinen kirjoittaja velmuliina74:
Pinguli paljon sulla on tuo sf mitta ollut?
öööö, sf mitta oli neuvolassa maanantaina 36. Mulla on raskausdiabetes, mutta myös lääkärit on sitä mieltä että geeneissä menee tuo kasvu.
Mulla epäillään kans raskausdiabetesta, suuren mahan vuoksi ( rv32+3 sf31). Oletkos noudattanut diettiä? mua huolestuttaa kamalasti jos vauva kasvaa yli 4kg, miten sen saa ulos, huh huh.
Mua alkaa kyllästyttää koko raskaana olo, tuntuu et maha niin iso ettei viiti kulkea enää missään. Vaikkei mulle kyllä kukaan ole sanonut et onpa se iso. Painoakin tullut 12kg. Masentaa. Vielä jos yli menee niin tässä on vielä raskaana oloa pari kuukautta edessä, en vaaan jaksais.

vinkuheinä rv 33+0
Dietti mennyt hyvin. Arvot kotona olleet normaalit. Esikoinenkin oli jättiläinen, joten tämä tulee veljeensä täysin :)
 
täällä ja yksi uneton ilmottautuu :wave: .tää unettomuus alkaa jo raastaa hermoja.kun ei vaan pysty nukkumaan.vauva riehuu masussa niin et sattuu ja tuntuu että punkeaa itteänsä kyljistä läpi väkisin ja ne sähköiskut mitä tuo alapää saa niin huh huh.alan olla niin kypsä,etenkin valvomiseen ja kipuihin.ei mulla ole yhdessäkään edellisessä raskaudessa ollut loppuvaiheessa tällästä.
no kohta onneksi helpottaa kun syntyy.
 
huomenta!
Täällä hyvin nukuttu yö takana. Outoa, sillä eilisen illan supisteli 15-20 min välein , sillei tuntuvasti mut ei mitenkään kauheen kipeesti, sillai et vähä ilkeetä teki..supistus kesti aina pari minuuttia että uskoisin/luulisin et kyllä ne paikat vaan siel kypsyvät ja kypsyvät.. Supistukset kesti n. 3h ja yön sitten nukuinki niin en ainakaan havainnu supisteluja :D

Väpää kyllä koetellaan, vielä rakkaasta ystävästäkin piti luopua.. :'( muuta osaa sanoa kun että yritähän jaksella ja pitää lippu korkealla!!

muoks:
Puutuuko teillä muilla muuten paikat? mulla kovasti turvotusta.. ja nyt eilen illalla ja yöllä aina vessaan mennessäni mulö oli oikee käsi ihan puuduksissa, siis sormet ja kämmen... :/
 
Täällä kans uneton ilmoittautuu... Tosin viime yönä ei tarvinnu valvoa, mutta muuten nukuinkin ihan päin p*****! MUt sama vaiva näyttää jatkuvan kun viimekin raskaudessa, että yöllä herään ja valvon pari tuntia (luen sitten kirjaa...). Raivostuttavaa vartsinkin silloin kun pitää lapset viedä hoitoon. Mut nytpä nuo jäävätkin kotiin ens viikolla eikä tiedetä milloin hoitoon seuraavan kerran menevät. Me kun ei saatu hoitopaikkaa vielä kunnalta tuosta lähipäiväkodista joten voi olla aika riemukas alkuvuosi meillä. Meillä kun on tarkoituksena että lapset olis 2-3 pvää viikossa hoidossa, mutta saa nähdä milloin todellisuudessa toteutuu.

Väpälle halit! :hug:

Ja Enien kuulumisia edelleen odotellessa. Toivotaan, että kaikki on kuitenkin kunnossa.

Peikonpähkinä ja Pampula 34+1 (APUA!!!)
 

Liityn unettomien kerhoon. Heräsin kolmelta ja valvoin viiteen. Ei vaan nukuttanut. Tosi rasittavaa..... Synnytys mietityttää ja jännittää. Jotenkin sitä odottaa ja toivoo, että jospa se jo alkais. Toisaalta tekis mieli juosta takavasemmalle huutaen. :eek:

Sf mitta mulla tais olla 39cm. Edellisissä raskauksissa ihan lopussa se oli 32-34cm.

Minun äiti on seonnut, hän soittelee jatkuvasti, että voisko tulla kuskaamaan tai mukaan, kun menen johonkin. Hänestä minä en saisi enää käydä missään yksin tai lasten kanssa. Itellä olo on vielä ihan siedettävä ja tykkään kuskata lapsia harrastuksiin. Vähän rasittava, mutta hyvää hän varmaan tarkoittaa. :D

Zaara ja potkunyrkkeilijät 36+2
 

Yhteistyössä