***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Heippa taasen pitkäst aikaa kaikille. En oo tosiaan jaksanu käydä täällä taaskaan pitkään aikaan. Mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan.

Voimia kaikille jotka kärsivät kivuista jne. :hug:

Enien uutisia odottelen minäkin :)

ON: Täällä myöskin juostu nyt ultrassa 2 viikon välein, ison koon vuoksi. Tyttöä ovat edelleen lupailleet. 25.11 painoarvio oli 2,7kg ja käsin 2,9kg. Nyt käytiin keskiviikkona 9.12 uudelleen ja painoarvio oli jo 3,6kg. Ja raskausviikkoja on tänään 36+1. Taas on keskiviikkona käynti, jossa nyt sitten sovitaan käynnistysaika. Vauva kasvaa niin hirmuista vauhtia, ni on pakko saada tää pihalle nopeasti. Esikoinen kun oli sen 4610g ja 56,5cm. Niin tää saattaa kasvaa jopa isommaks. HUOH!
Tänään lupaavasti ollu menkkakipuja ja koko alavatsa tulessa. Supistuksia tulee aina välillä.
Jouduin käymään myös naikkarin päivystyksessä tossa, kun vauvan liikkeet oli tosi tosi vähäiset, mut onneks kaikki oli kuitenkin kunnossa.

Käyn lukemassa teidän juttuja, ja kirjottelen aina kun ehdin. JAKSAMISTA KAIKILLE VIIME METREILLE!!! :heart:

Pinguli ja Napero 36+1
 
:( Eilen kävin olemassa pikkujouluissa muutaman tunnin ja nyt kärsitään sitten kivuista ja supisteluista... Ei passaa istua kyllä kovin pitkään pöydän ääressä näillä viikoilla. Yöllä vielä pojalle tuli ihmeellinen virkeyskohtaus ja valvoi reilut 2 tuntia. |O
Maataanpa sitten tämä päivä sängyn pohjalla kuin pahimmassakin krapulassa... vaikken eilen mitään ottanutkaan!!

Tica & Veeruli 35+6
 
Mun on pakko kirjottaa nopsaan tosta sf-mitasra kun oon molemmissa raskauksissa vedellyt yläkäyrien yläpuolella ton suhteen mutta esikko synty rv 37+2 2,9kg ja tää masukki nyt 2,3kg (painoarvio rv 33+2).

Sf-mitta rv 33+0 32,5cm

Ainiin ja mittasinhan mä sen masunympäryksenkin neuvolassa kun kotona ei mittaa ole ja se oli 108cm (rv 33+0).

Mun mielestä noista sf-mitoista ei kannata yksinään ottaa mitään stressiä! Eri mittaajilla tulos voi heitellä useita senttejä. Se on vaan suuntaa antava :)

täällä kutinat rauhoittuneet lääkkeillä. Mutta sen sijaan on järjetön väsymys, niin ettei meinaa silmät nytkään pysyä auki vaikka yöllä nukuin oikein hyvin lääkkeiden ansiosta. Masuvauvakin on ollut hiljaisempi joten liekö pienikin rasittunut :(

nyt lepuuttamaan kun esikko nukkuu >>

Tinii+masukki rv 33+3

PS. Kovasti täälläkin jännätään Enien uutisia :)
 
Sf-mitta minulla 35+4 oli 29cm. Ja lupaili syntymäpainoksi n. 3kg.

Enien uutisia käyn kans vilkuilemassa vähän väliä. Mutta tosiaan lienee vähän muuta tekemistä kuin palstalle tulla ensimmäiseksi ilmoittelemaan tilanteesta.

Kävin joulumyyjäisissä. Muutama joulukortti jäi käteen ja mehukas viineri :p Alkaa olla liikkuminen aika hidasta. Hengästyn tosi helposti. Ilmeisesti vauva vie tilaa keuhkoilta ja olo on sen takia hiukan tukala.

Tänään poksuu eli 36+0
Aamulla kattoin mahaani peilin kautta ja taas jaksoi ihmetyttää että siellä on vauva. Toisaalta kyllä odotan jo kovasti tammikuun alkua. Saisi vaavin syliin ja pääsisi aloittamaan elämän oman lapsen kanssa. Ja ehkä loppuisi harmitus lapsen isää kohtaa. paska mikä paska.

Hyvää sunnuntaita kaikille mammoille!

Lili 36+0
 
POOOKKSSS 37!!! :heart:

Aika hurjaa, ei ollenkaan tiedä milloin tulee se hetki kun lähtee laitokselle ja synnyttämään! Ensikertalaiselle varsinkin jännittävää aikaa! Mieskin ihan tohkeissaan vaikka onkin jo iso tyttö 15v. ennestään.. Vaikuttaako se että täältä tulossa se kaipaama poika?! tiedä sit?! =)

Huolestuttaa kun ENIESTÄ ei kuulu mitään?! :attn:

tammikuun4 ja melojapoika 37 :heart:
 
Hyvää sunnuntaita kaikille, ihanaa vihdoin pitäisi alkaa pakkasetkin =)

Lapsig, meille on tulossa ensimmäinen ja monta saisi vielä tulla jos luoja suo =)

Lääkäri totesi, että istukka on alkanut kalkkeutumaan. Mahtaakohan se olla normaalia...

Toivottavasti enie ja vauvat voi hyvin :heart:
 
velmuliina Mun mies ois ainanki ku maansa myynyt jos ois puoliakaan näistä oireista ja vaivoista.. Hitto eilenki oli kaatunut salibandy pelissa ja saanu palovamman polveen, sellasen euron kolikon kokosen.. Tuossa se sitä vinku sohvalla ja mun piti rasvata sen polvee!! :D Kelatkaa nyt!!!!! :LOL:

Mun mutsi ja sen mies tulee tänään meille.. Äiti ompelee pehmusteet siihen äitiyspakkauksen laatikkoon niin sit on kaikki vauvalle valmiina =) :heart:

Viime yönä kävin 5-6 kertaa pissalla, vaikka en ollu mielestäni edes juonut mitään suuria määriä..kummallista..


Hieman jo pirteämpi iiris ja pojutsu 34+4
 
Kurkkimassa onko Eniestä kuulunut... :wave:

Näin tänään pitkästä aikaa erään tuttuni, jonka olen nähnyt viimeksi noin kolme viikkoa sitten. Totesi vain mut nähdessään, ettei sun vatsa ole kasvanut yhtään... :/ ei paljon lohduta, kun muutenkin huolestuttaa... No, ensi viikolla taas äitiyspolille ultraan...

Tänään poksuu rv 39 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pinguli:
Alkuperäinen kirjoittaja velmuliina74:
Pinguli paljon sulla on tuo sf mitta ollut?
öööö, sf mitta oli neuvolassa maanantaina 36. Mulla on raskausdiabetes, mutta myös lääkärit on sitä mieltä että geeneissä menee tuo kasvu.
Mulla epäillään kans raskausdiabetesta, suuren mahan vuoksi ( rv32+3 sf31). Oletkos noudattanut diettiä? mua huolestuttaa kamalasti jos vauva kasvaa yli 4kg, miten sen saa ulos, huh huh.
Mua alkaa kyllästyttää koko raskaana olo, tuntuu et maha niin iso ettei viiti kulkea enää missään. Vaikkei mulle kyllä kukaan ole sanonut et onpa se iso. Painoakin tullut 12kg. Masentaa. Vielä jos yli menee niin tässä on vielä raskaana oloa pari kuukautta edessä, en vaaan jaksais.

vinkuheinä rv 33+0
 
Vinkuheinä:
Ole huoleti, tänne tullut 28kg ja nyt loppuajasta tullut 1,5-2,8 kg viikko tahtia! Raskausdiabetestä ei oo.. Lapsen arvio oli 31 viikolla yli 5 kg ja nyt enää vajaa 5 kg.. Sf mitta oli 36+4 , 34!!
et älä masennu.. =) :hug:
 
olispa mullekki vaan reilu 10 kiloa tullut :LOL: Täällä katon aika tarkkaan mitä suuhuni laitan ja paino vaan nousee, nyt jo 20 kiloa tullu ja ens keskiviikkona neuvola nii vähän pelottaa miten noussu taas.. Esikoisesta tuli myös 28 kiloa, mutta vuoden päästä olin jo 5 kiloa laihempi ku ennen odotusta :)
Sais se enie huikata jo itsestään ku jännätään täälläkin :)

Niinuska+Hipsu 34+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja tammikuun4:
Vinkuheinä:
Ole huoleti, tänne tullut 28kg ja nyt loppuajasta tullut 1,5-2,8 kg viikko tahtia! Raskausdiabetestä ei oo.. Lapsen arvio oli 31 viikolla yli 5 kg ja nyt enää vajaa 5 kg.. Sf mitta oli 36+4 , 34!!
et älä masennu.. =) :hug:
Miten tuo koko arvio voi olla mahdollista? Milloin käynnistetään? Onko sulla turvotusta? Mulla ei sitten yhtään, kaikki läskiä. Masentaa niin pirusti koko touhu. Itkettää vaan.
 

Yhteistyössä