***TAMMIVAUVAT*** Heinäkuussa

Hentsu84 Eikö olekkin mahtava tunne. Just eilen sanoin miehelle että nyt alkaa jo ihan kunnolla tuntua nuo liikkeet että ei ole enää vaan sellaisia kevyitä hipaisuita vaan välillä jo ihan oikeita muksauksia.

Prinsessa06 Minä olen kuullut yhdestä tapauksesta ennemmin, että yhdellä miehellä oli tuollainen sokeriaineen vaihdunnan häiriö että se väli arvo romahti aina.

nirppurotta Aika korkea saa teillä olla tuo 1h arvo :eek:
No, siinäkin näköjään käytännöt erilaisia.

(.) Voi vitsi sentään, pakko oli vaihtaa tuonne molemmat tyttöoloksi kun ne sykkeet on molemmilla niin nopeat. Keskiviikkona oli niin että Nörtillä oli 144-147 ja Hissulla 150, torstaina Nörtillä 147 ja Hissulla kans 147, ja tänään Nörtillä 152 ja Hissulla 144 että kylläpä taitaa aika selkeitä tyttösiä olla masussa :heart:
Akkavalta pysyy, voi mies parka...,ei ole kuin leikattu poika kissa edustamassa kaverina toista sukupuolta sitten jos näin menee :kieh:
Mietin että taidan seuraavassa ultrassa sitten parin viikon päästä sanoa että tyttöjä ovat mutta voisko asian jo varmistaa :LOL:

Tänä aamuna piti saada kaurapuuroa aamupalaksi :p Minä tykkään toooooosi paljon kaurapuurosta, eikös sitä sanota että tykkää kuin hullu puurosta B)

Aurinkoista perjantaita kaikille ja jospa ne sateet alkais olemaan kohta taas ohitse, vaikkakin niitäkin tarvitaan aina välillä.

Enie + Nörtti ja Hissu 15+3
 
Enie tuon aikaisemmin olevan listan mukaan tytöiltä näyttäs.... mutta äitini oppien mukaan vois olla pojankin sykkeitä. Mulla tais olla esikoisen sykkeet 140-150 ja poika tuli. Tiedäppä sitten.... :heart:
 
No olipas mammalla ollut lääkäri!! :eek: :hug:

Kiitos kaikille tsempeistä! :heart: tuosta hempasta se neukkatäti sanoi just sitä että ennen on ollut suositus että ei ensimmäisen kolmanneksen aikana sais syödä mut kuulemma nykyään lääkärit määräävät rautaa syötäväksi heti jos on noin matalalla hemppa. Sanoi että voisin kuulemma syödä jo nyt mutta sanoi että oma valinta mitä teen. Että viimeistään sitten kun tulee 12 viikkoa täyteen niin heti pitää aloittaa. En sitte oo nyt syönyt sitä rautaa. Kyllä se terkkka ohjeisti että rautapitoista ruokaa esim pinaattia.. maksalaatikko olis sellanen mistä tykkäisin mut eihän sitä voi nyt syödä kovin paljoa.

Vaunuista: meillä on tuolle esikolle ostetut vaunut olleet jokaisella kolmella käytössä ja hyvin on pelitänyt :) mutta tahtoisin kyllä uudet mutta eipä taida olla järkeä ostaa uusia kun vanhatkin ovat ihan ehtaa tavaraa :)

Kivunlievityksestä: mulla on kahdella ekalla ollut käytössä kohdunkaulan puudute ja nyt tältä kolmannelta oli ilokaasu ja spinaali. ja mulle toi spinaali oli kyllä ehdoton.

Ihanaa joku oli tuntenut liikkeitä! :heart:

tuosta sokeriarvoista tuli mieleen.. tää nyt ei liity raskauteen mut mua vähän ihmetyttää.. mun tytölle tehtiin sokerirasitus viikko sit ja paastoarvo oli 4,2 eli ihan ok. sit joi sen litkun ja kahdentunnin arvo olikin sit 3,2!! eihän sen noin matala pitäis olla?? ikinä ei oo ennen ollut. onko ketään viisasta joka osais sanoo mitä tuo tarkoittaa? lääkäri ei oo ainakaan soittanut että olis jotain hirveetä hätää..

nosita viikoista.. :headwall: mulla näyttää nettilaskuri erilai ku mitä toi se paperikiekkko siellä ultraajalla.. Eli eilen siis piti olla lääkärin kiekon mukaan 11+2 ja nettilaskuri näytti 11+1??
siis kertokaa nyt miten mulla menee ku la on se 27.1. ( on kai tää noloa ku jo neljäs laps tulossa enkä älyä näitä! ) :LOL: :LOL: :LOL:

röllis ja onni 11+3 ??
 
Huomenia jokaiselle =)
Täällä olisi tänään vuorossa NP-ultra, joka pelottaa ihan sikapaljon viime kerran takia... :'( Huonosti nukutun yön jälkeen tilanne tuntuu ihan toivotomalta, vaikka niin ei saisi ajatella..

Tylsä pistin En jaksanut ruveta selailemaan vanhoja keskusteluja selvittääkseni että miksi jouduit lv-punktioon? Lääkäri oli sinulle todella paskamainen, päätitkö jo että teetkö hänestä valituksen? Edellinen raskauteni päättyi keskenmenoon ja kaavintaan niin tein lääkäristä joka kaavinnan teki niin tuttavalleni valituksen (on siis hänen työkaverinsa) ja hän meni puhumaan puolestani asiasta ylilääkärille, joka helpotti oloani ja tiesin että asiaan puututaan.. :hug: Sinulle!!

Myy-88 ja Minityyppi 10+6
 
Röllimuori: Esim. Vau.fi nettilaskurilla saa oikeen tuloksen... Mulläkin se lekuri katto sillon 27.1 (paperikiekolla) ja sit ite katoin netistä niin se on 25.1. Neuvolassa trerkka tarkisti vielä sen oman ohjelmansa mukaan (potilastietojärjestelmän) ja siinä tuli kans se 25.1. Ja jos oikein haluat laskee niin kalenteri käteen ja lasket päivän kerrallaan kunnes tulee rv 40+0. Voi tosin hieman viedä aikaa....

).) Täälä ellotus jatkuu. Väsymys on ehkä hitusen vähentynyt. Typeränä menin ostamaan vessanpönttöön sellaisen raikastimen ja arvatkaas meinaako yrjö päästä kun meen vessaan. Ihan kamala haju. Taidan viskata senkin roskiin tänään. Laihtunut oon ja maha ei näy ku illalla... :LOL: Harmittaa kun ei pääse :heart: -ääniä kuuntelemaan vasta kun loppukuusta. Ens tiistaina on kyllä np-ultra ja toivottavasti kaikki on hyvin.

Vaunuista: Ihan ehdottomasti mulla pitää olla joko 3-rattaiset tai ainakin kääntyvillä etupyörillä. Kaksosilla oli niin loistavat rattaat etten suostu enää ottamaan vaunuja joissa ei ole kääntyviä etupyöriä. Näitä oon katellut: http://www.babytown.fi/products/660 Ei ole kalliit ja saa vielä turvaistuimenkin siihen.

Tänään alkaa miehelläkin loma ja sit se meneekin käytännössä reissatessa. No pitää yrittää tuota kotiakin vähän järjestää. Pitäs terassille tehdä kaiteet ym... Ku jaksas.

Peikonpähkinä ja Pampula 11+4 :heart:
 
Vaunuista Joku jo aikoja ja sivuja sitten pohti minkälaiset vaunut ensikertalaisena osaisi ostaa. Se riippuu niin paljon siitä millaiseen käyttöön ne tulee :D Viime kesänä oltiin mammaporukalla vaunuilemassa ja alettiin vertailemaan vaunujamme. Jokaisella oli ihan erilaiset ja tyyppiset ja kuitenkin itselle ne täydelliset. Todettiin, että toisella sopivat, ei välttämäti ole ollenkaan sopivat toiselle.
Vinkkinä, että jos ostaa yhdistelmät, niin kannattaa kiinnittää huomiota siihen millaiset ne on rattaina. Koska se varsinainen vaunu-aika on melko lyhyt. Rattaina noita tulee käytettyä paljon pidempään. Helposti vain ajattelee niitä vaunu-ominaisuuksia. Kuitenkin meilläkin poika oli 5kk, kun ei enää suostunut vaaka-tasossa makaamaan ja piti rattaiksi muuttaa yhdistelmät.
Jos kulkee paljon epätasaisessa maastossa, niin pehmeä jousitus on parempi. Kaupunki ja ostoskeskuspaikoissa pehmeä taas ei ole kovin kiva. Kova jousitus sopii sitten tasaisille pinnoille paremmin. Kun liikkeessä kokeilee työnnellä vaunuja, pehmeä jousitus tuntuu raskaalta kääntää. Mutta epätasaisella se on mukavampi työntää, koska ei täristä niin paljon. Me meinattiin haksahtaa siihen, kun liikkeissä kova jousitus tuntui niin kevyeltä verrattuna pehmeään. Kova ei meidän käyttöön kuitenkaan olisi soveltunut.
Jos tietää, että käyttöä tulee olemaan säässä kuin säässä, ympärivuoden, melkein joka päivä, niin kannattaa kiinnittää huomiota, miten hyvin kuomu suojaa auringolta (myös silloin kun lapsi istuu). Millainen jalkapeitto rattaisiin kuuluu (kopan ja lämpöpussin lisäksi) ja onko vaunuissa taskuja. Nuo taskut on yllättävän käytännöllisiä, kun niihin mahtuu varavaippa, vesipullo ja kotiavaimet (ja koiran namit, kakkapussit, punkkipihdit ja kyypakkaus). Voisihan noita kuljettaa laukussakin, mutta mie en ole tykännyt jokapäiväiselle koiranlenkitys-kävelyille ottaa ylimääräisiä kasseja.
Meillä ei tavarakorissa ole kulkenut, kuin minun sadevaatteet ja hiekkaleluja. Mutta jos tarkoitus on käydä kävellen kaupassa vaunujen kanssa, kannattaa koriin kiinnittää huomiota. Monissa koreissa on 5kilon painoraja.
Meillä rattaat on käytössä koiran ulkoilutusta ja puistoilua varten. Sitten kun lähdetään ostoksille tai reissuun otetaan matkarattaat, kantoliina tai -reppu. Vauva-aikana kaukalo ostoskärryissä, vastasi matkarattaita ;) Sen vuoksi meitä ei haittaa, vaikka nuo vaunut ovatkin aika painavat ja isot kasattuina. Haluttiin tukevat ja maastoon sopivat, joten oltiin valmiita tinkimään keveydestä. Ja ollaan huomattu, että ihan oikea ratasvalinta tuli tehtyä :D Epätasaisessa kivikossa rattaiden omapaino auttaa niiden käsittelyssä, vaikka äkkiseltään ajattelelisi kevyempien olevan helpommat.
Meillä on rattaiden painopiste melko alhaalla, hyvä asia epätasaisessa maastossa. Mutta jos on selkävaivoja tms on lapsen nostelu vaunuihin/rattaisiin hankalaa. Miehellä on pientä hankaluutta, silloin kun selkä on pahasti jumissa, koska asento ei nostamisen kannalta ole ihan optimaali. Onneksi tuo esikko osaa jo itse tulla pois rattaista.

Tästä uhkaa tulla romaani :LOL: Lisätkää toki muutkin kommetteja ja kokemuksia. Kannattaa myös selailla vanhoja keskusteluja niistä löytyy aika paljon tetoa ja ajatuksia. Ja kysellä, tässäkin ketjussa on varmasti erilaisia kokemuksia vaunuista erilaisissa olosuhteissa.
 
Kylläpäs ihmisillä käy nyt huono tuuri lääkäreiden kanssa, tosi tylsää :(

Myy-88: Tsemppiä ultraan, tule sit heti kertomaan meille iloisia ultra-uutisia :heart:

Omaan pötsiin: Ei mitään varsinaista uutta. Kaikki suolainen ja rasvainen himottaa, äskenkin paistoin leipiä, ei tehny mieli normaalisti syödä hiivaleipää. Ja perunalastut, mhhh... nam! :D

Tämähän nyt ei vielä ole ajankohtaista, mutta mistä saa tietoa siitä kuinka paljon kaikkea tykötarvetta pitää olla valmiina kun vauva syntyy? Esim. kuinka monta tuttia, paljonko vaippoja on hyvä varata "starttipaketiksi" kun tulokas tuodaan kotiin? :whistle:

Vaunuista: Voi että, noita merkkejä ja malleja on tuhottomasti, olen ihan sekaisin noissa. Täytyy jossain vaiheessa mennä ihmettelemään taas valikoimaa ja kyselemään tyhmiä liikkeeseen =)

Pinkg ja tilleri 14+4
 
Huh, johan oli tekstiä kun tässä kuussa jääny nettailu vähemmälle... Luin kaiken, mutten muista puolikaan :D

Neuvolalääkärissä mies oli mukana, ja mun puolesta saa olla sisätutkimuksetkin (ja olikin), eiköhän tuo liene ne paikat jo nähnyt.. Meillä neuvolalääkäri siis ultrasikin ekalla käynnillä, ja katsoi että sydän sykkii, ääniä ei silloin vielä edes kokeillut kuunnella (9+0). Meillä täti oli monen huonoista kokemuksista poiketen aivan ihana! Saatiin silloin myös uus aika lääkärille, että voidaan vauvaa vilkaista uudelleen <3

Sokerirasituksesta, täällä Lahdessa se oli ainakin sitä samaa 75g glukoosia/300 ml vettä sotkua ku aina ennenkin.. Laittanevatko sitten jossain jotain makuesanssia lisäks?! Kylmänä meni kyllä alas, joskus oon joutunu juomaan huoneenlämpöstä, ja se se vasta kamalaa oli! Onneks arvot oli nyt hyvät, joskus ollu rajoilla, ilman raskauttakin siis.

Rattaista ja vaunuista, onko kellään ollu Emmaljungan Ceroxit käytössä? Saatas ilmeisesti ostettua hyväkuntoset käytettynä, hintaa en vielä tiedä. Myyjä on tuttu, ja arveli et kyllä hinnasta päästään sopuun jos vaan oon kiinnostunut. Kävin Lastentarvikkeessa kattomas myös niitä, vaikutti musta hyville?

Painosta ei ihme kyllä täällä oo tullu kertaakaan sanomista, vaikka etukäteen stressasin, et huuto tulee. Painoa kun on ennestään liikaa. Raskauden aikana pysyny melko samana, välillä +1kg, välillä -1,5 kg lähtöpainosta.

Onks kukaan muu ajatellut kestovaippailla kun mä, kun tuntuu et moni totesi ettei tarvia äp:n kestoja? Mä meinasin niin et pääpiirteissään kestoilla mentäs, mut lisäks reissussa yms kertiksiä. Saa nähä miten sitä jaksaa, voihan sitä vielä olla ruusunpunaset kuvitelmat jaksamisesta, kun esikoisesta on kyse.. Toisaalta mä kyllä tiedostan, että pikkuisessa on hommaa.

Ainiin siitä äitiyspakkauksesta, kyllä me se meinattiin ottaa, kun tosiaan esikoinen. Tutuillakin on monella se tilanne, et pieneks jääneet kamat menee joko omien lasten sisaruksille,tai sitten omien sisarusten lapsille.. Oon kyllä jo touhottanut jotain pikkusia juttuja ostaakin :ashamed:

Mammavaatteita tämä ainaskin alkaa kohta tarvita, lieneekö vaan turvotusta vai joko massu vähän näkyis muutenkin, mut omat housut painaa alavatsaa melko pahasti.. Täältä Lahdesta mä en vaan oo bongannu ittelleni sopivia, pitänee mennä ostoksille Helsinkiin, eiköhän ala löytyä.. :D

Iita ja pikku-Muru 13+3 <3
 
Röllimuori Minun sisko veti kerran koko fazerin sinisen suklaalevyn ja mitattiin n.1h päästä sokeri niin oli 3,2 :eek:

Tica Muistaakseni minun tuttavan pojalla oli nopeat sykkeet ja luultiin että tyttö tulee mutta toisin kävi. On tää vaan jännää, vaikka mulle on aivan sama kumpiako ovat, kunhan olis terveitä ja jaksaisivat olla mahdollisimman pitkään tuolla masussa.

Röllimuori Mulla kans neuvola elää päivän edellä siitä mitä netistä laskuri antaa jossa saan kiertopäivät laitettua oikeaksi eli 28. Ajattelin kysyä nyt kun ens viikolla on neuvola että miten se heidän kiekollaan tulee erillainen.
KYS ei myöskään puuttunut siihen laskettuun aikaan millään tavalla.

Sokerirasituksen litkusta Jälleen uusi yllätys ja plussat meidän perähikiän tk:lle. Meillä täällä on sellaisesta colan makuista se juoma, ja se on valmiina pulloissa joissa on ihan kruunukorkki ja pelit. Eli ne näytteen ottajat antaa sen kun menee vuoronumerolla sisään ja näkevät että jaahas sokerirasitus niin sitten vaan pullon korkkaavat ja antavat. Se ei siis ole mikään sekoitettava juttu.
Aiemmin tosiaan täälläkin oli se että ne sulatti siihen veteen sen sokerin ja hyi että oli kauhean makuista kun se oli aina lämmintäkin vielä.

Haaveilija-IitaKaverilla on nuo ceroxit ollu ja nuo kaksosten vaunut on nyt ceroxit kans.
Ja hyviltä tuntuvat,sekä tykkään siitä heittoaisasta kovati että se on niissä.
Mutta minä olen muutenkin tosiaan emmaljunga fani ja taidan olla merkkiuskollinen jatkossakin niin aika puolueellinen olen sanomaan mitään :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkgreen:
Tämähän nyt ei vielä ole ajankohtaista, mutta mistä saa tietoa siitä kuinka paljon kaikkea tykötarvetta pitää olla valmiina kun vauva syntyy? Esim. kuinka monta tuttia, paljonko vaippoja on hyvä varata "starttipaketiksi" kun tulokas tuodaan kotiin? :whistle:
Jos teidän lähistöllä on vain hyvä yleistavarakauppa ei kotona tarvi välttämäti olla paljon mitään valmiina :D Varsinkin, jos miehen (tai jonkun muun tuttavan) voi laittaa asioille.
Tuttipulloja meillä ei ollut valmiina, muuta kuin ne mitä rintapumpun mukana tuli (2kpl). Ja sekin käytiin ostamassa kotimatkalla sairaalasta. Tutinkin mies toi kotiutumispäivänä, sairaalasta saatiin yksi. Tutithan ei kauheeta vauhtia kulu, ellei koiralla satu olemaan himo tuhota niitä :kieh: Vaippoja oli yksi paketti valmiina.
Meillä oli kaapissa myös varmuuden vuoksi kaksi pakettia korviketta. Jottei tarvi paniikissa lähteä hakemaan, jos imetys ei olisi onnistunutkaan.
Vaatekertoja taisi olla viisi. (potkuhousuja, bodeja, kietasupaitoja). Suurin osa oli kokoa 56. Varoiksi oli myös muutama 50 koon vaate. Mutta jätkä oli niin iso, ettei niitä tarvittu. Vaatteita sukulaiset ja tuttavat tuppaa tuomaan alussa paljonkin. Ja minusta oli ihanaa syntymän jälkeen käydä ostamassa muutakin kuin neutraaleja vaatteita.
Äidille kannattaa olla liivinsuojia varattuna ja kuukautissiteitä. Harsoja kannattaa varata, ne on todella hyviä kun vauva pulauttelee. Puhdistuslappuja tarvitaan vauvan silmien puhdistamiseen (jos rähmii, ennen kyynelkanavan aukeamista) ja pumpulipuikkoja navan puhdistukseen.
Mie muistelisin, ettei muuta ekoina päivinä tarvittukaan. (Ja ruokaa pakastimeen itselle, helpottaa kummasti ensimmäisiä päiviä)

Vaikka kuinka yrittää välttää turhan tavaran hankkimista, niin kyllä vain sitä jotenkin kertyy. Vastasyntynyt ei tosiaan paljoa tarvi ensimmäisinä viikkoinaan (tai kuukausina). Saa nähä mihin turhuuksiin mie tällä kertaa lankean...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jammy:
Hipkukka kiitos vaunu-tekstistä!

Saako vielä kysyä teidän merkkiä?
Meillä on Hartan Topline. Aikoinaan mietittiin Oran ja Hartanin välillä. Tuohon päädyttiin, kun oli hyvä tarjous.
Nyt on taas tuo merkkien vertailu edessä, kun pitäs löytääkin kaksosten vaunut. Me ollaan miehen kanssa kauheita vertailijoita ja luetaan kaikki testit yms, ennen päätöstä. Hidasta, joskus raivostuttavaa, mutta onneksi molemmat ollaan samanlaisia :LOL: Sillä mie olen noita vaunujen eroja tullu pohtineeksi turhankin tarkkaan.

http://www.hartan.de/produkte/kinderwagen.php?modell=topline-x&spr=eng Meillä tosin on vanhempi malli, uudemmassa on pieniä eroja (pituussäädettävä jalkatuki yms)
 
Enie tässähän alkaa tulla hinku takas kotikonnuille Kuopioon, jos siellä on kerta 4 ultraa/raskaus, kuten muistelisin sun jossain vaiheessa maininneen.. ja parempaa sokerirasituksen litkua ja kaikki *nauraa*
Ilmeisesti et kuitenkaan ihan Kuopiosta ole, kun puhut perähikiästä, vai? :D KYSistä vaan laskin kato heti Kuopioks :)
 
Toho sokerirasitukseen piti tulla kommentoimaan,ku mä tota kuopusta ootin ni mulle sanoivat labrassa ettei sit omasekotteist litkuu saa enää käyttää,mut jos sitä jossai on ni kai se on sit sairaanhoitopiiri kohtaista tuo käytäntö :/ tosin heitteleehän ne raja-arvotkin aika paljon.

:x :x :x siinä mun olotila tälle päivälle

kengu ja ruu 11+1
 
Paljon oli taas parissa päivässä tekstiä tullut, hyvä niin.
Vaunuista oli ainakin puhetta. MEillä on tuon nuorimman jäljiltä BRIO:n yhdistelmät ja ovat kyllä tosi hyvät olleet. Asumme myös maalla ja hyvin on päästy liikkumaan niin asfaltilla kuin maastossakin. Vaunuissa ei ole heittoaisaa, mutta ratasosa on tosi helppo vaihtaa toisin päin niin halutessaan. Väritys käy tytölle ja pojalle. Meillä on niissä pehmyt kantokoppa ja talvivauvalle on ollut hyvä ja lämmin.
Minun ei tarvitse tässä raskaudessa mennä siihen sokerirasitukseen jos ei mitään ongelmia tule koska viimeksi siinä kävin ja arvot oli oikein hyvät eikä muutenkaan ollut mitään oireita, siihen jouduin sukurasitteen takia. Ihan hyvä koska minusta se juotava litku oli ihan ok mutta mulle tuli todella huono-olo kesken tutkimusten ja makailin siellä petillä tunnin mittauksesta eteenpäin.
Raudan syönnistä oli kyselty myös. Mulle neuvolan terkka määräsi raudan viikolla 9+5 koska hb oli jo tippunut niin alas ja mulla anemia taustalla.Kysyin kyllä onko turvallista ja sanoi että on. Ihan joka päivä rautaa en ole syönyt kun mulla ei maha oikein kestä, mutta syönyt kuitenkin olen. Toivottavasti ei nyt ole aiheuttanut mitään pienelle :(
Liikkeitä olen tuntenut viikon veran, en kuitenkaan päivitäin mutta melkein. Ihanaa kun tuntee pienen ihmisen alun liikkuvan. Toissapäivänä oli aivan järkky olo koko päivän mut eilen eka päivä ettei ollut huono-olo kertaakaan,mutta senkin edestä autossa istumisen aikan supisteli ihan urakalla. Mulla on aina ollut ennen aikasia supistuksia mutta ei näin aikasin kuitenkaan. Säikähdin kun kohtu oli jo ihan hellä niiden takia. Kävellessä ei kuitenkaan mitään ollut. Kaveri sit kysyi olisko ollu menkkojen alkamisaika et hänellä oli ensimmäisinä kuukausina niihin aikoihin ollu supisteluja ja ihan vuotoakin. Katsoin kalenterista ja todellakin olis pitäny menkkojen alkaa, joten toivon et siihen liittyviä suppailuja oli. Tai sitten mulla vaan alkaa nuo suppailut nyt näin aikasin,mut pitkäksi tulee aika jos joudun jo lepäilemään.. mut mitäpä sitä ei tekis pienen ihmisen pelastamiseksi. Täällä ei vaan pääse lääkärille neuvolaan tai muuallekaan ennen ku ensi viikon to ja mulla on np-ultra ensi pe. Tai sit voi tarjoutua päivystykseen mut siellä lääkärit ei yleensä osaa sanoa mitään. Otan nyt vähän rennommin ja onneksi olen ens viikon vielä saikulla. Mut jospa tuo huono-olo alkais pikku hiljaa loppumaan.

Mitähän muuta meinasin vielä kommentoida... Kestoja en ole kertaakaan käyttäny mut meinasin nyt kokeilla jos vauvan synnyttyä vielä innostaa, tai siis osakestoilla voisin.
Mut pitää alkaa laittaa ruokaa, palaan taas paremmalla ajalla.

Hyviä vointeja kaikille mammoille ja vauvoille!! :heart:

Talvivauva+vaavi 12+0 POKS!!
 
Moikka taas

Kissoista mie oon visiin hullu kun me päätettiin miehen kanssa että yks noista uusista pennuista saa meiltä kodin. Sitten meillä ois yhteensä 5kissaa. Kesällä ne on oikeestaa kokonaa ulkona, talvisin yöt ja välillä päivätkii sisällä. Nyt ei enään tarvis löytää ku kahelle penulle koti, mut onhan tässä viel kuukausi luovutusaikaankin. On kyllä kaamea rumba kotona, neljä aikuista kissaa ja yheksän pentua juoksee ympäri taloa, pitää tosissaa varoo kokoajan eittei astu päällä. Mut on ne vaan niin söpöjä! :heart: :heart:

Omaan napaan ei uutta, pahaolo pahenee, tänään yritin jaksaa käydä kirppiksellä, mutta jo vartin päästä piti rynniä ulos raittiiisee ilmaa ku meinasin pyörtyä. :ashamed: Et koita täs sit elää normi elämää, ku ei sairaslomallekaa voi ees jäädä. Illalla otettii taas miehenkin kanssa oikee kunnolla yhteen. Oikeesti oon varmaan tuilossa hulluksi, sain oikee kunnon raivarit, tuntuu että itse-hillintä on hävinnyt ihan kokonaa johonkin. :|

Ihanaa että olitte puhuneet paljon vaunuista Miekin oon kauheesti pähkäillyt erivaihtoehtoja, asutaan maalla ja haluaisin käppäillä eniten mettä teillä ja poluilla, ja syksyisin pelloilla, Kaupungissa sitten vois tietty vähän vanhemmalla muksulla olla jotkut kevyemmän, alussa varmaan mennään rintarepussa tai ostoskärryissä.

Kestoista oli vissiin haaveilija kysellyt, mie ainenkin oon ihan hurahtanu tkestoihin, kun ne on niin sulosen näkösiä, ja kaikki keskustelut mitä oon lukenut niin käyttäjät on ollut tosi tyytyväisiä. Meilläkin on esikoinen tulossa, että käytännössähän sen sitten näkee miten sujuu ja aika riittää, meillä on myös iso pesukone ja kuivuri (8ja9kiloo) että sinne mahtuu vaipat muiden pyykkien kanssa hyvin. Mökillä ja vieraissa varmaan käytetää ehkä sitten kertsejä.

Hyvää viikonloppua kaikille, en kerkiä käymään taas täällä ku oon koko viikonlopun töissä ja loput ajasta makaan kuolleena soffalla.

jenninho+masukas 15+5
 
Kylläpäs te ootte kirjoitelleet paljon tekstiä.
Tulin vaan hiukan katsomaan mitä kaikille kuuluu. Olin eilen ns. "viihteellä" ja join pari pulloa titanicin tuhoja.. Eli jäävettä.. Yö ja Popeda oli tosi hyviä, mutta en sit jaksanut olla edes loppuun asti kuuntelemassa Tammerfesteillä.
Nyt reisuun viikonlopuks..


T.tammikuun4 ja meloja 14+5

Ai niin, ainakun Basso paukahti kunnolla keikalla, sain tuntea osakseni sen.. kun tanssi, rupesi melojakin joraan.. =) Hauskan tuntuista.. :heart: :heart:
 
Huh, mika urakka, sain nyt viimeiset sivut luetuksi.

Eika Lily, sullako vielakin jatkuu pahoinvointi vaikka noin komeat viikot jo? :hug: Meneeko loppupaiva edes paremmissa tunnelmissa?

hentsulle onnea liikkeiden tuntemisesta! Ma odottelen niita kanssa jo innolla!

Myy-88:lle tsemppia ultraan, toivottavasti on hyvia uutisia!

Haaveilija-Iita ma oon vahan miettinyt ainakin osa-kestoilua. hirvittaa toi yhden lapsen tuottama muovivaippajatteen maara plus etta tulishan ne kestot halvemmiksikin. Miesta vahan arveluttaa, joten ajattelin etta jos kestot ois aluksi vain paivakaytossa ja katsotaan miten se lahtee sujumaan.

Jotain muutakin piti kommentoida, mutten nyt enaa muista mita...

äitiyspakkausta ei tarvii edes miettia, kun ei sita saa kuitenkaan :D. Me saatiin kylla viimeksi niin tolkuttomasti lahjaksi vaatteita (siis kaikilta mihen vanhempien ystaviltakin) ja kaikkea muuta etta oli tarpeeksi ja ylikin. Maljakoitakin piti ostaa lisaa, kun kaikki kukat eivat mahtuneet olemassa oleviin :D Miehen veli sai juuri kaksoset edellisviikolla, eli sielta on tulossa paljon vaatetta talla kertaa.

Ikaeroa meille on tulossa 2v2kk ja tuplarattaiden ostamista valttelen viimeiseen saakka... nykyisin meilla on esikoisella kaytossa mclarenin matkarattaat ja aiemmin silver crossin yhdistelmat. Ajattelin talla kierroksella treenata ja nahda enemman vaivaa kantoliinan kayton opetteluun, jos vaikka viihtyisi paremmin siina kuin poika. Esikoinen on kylla reipas kavelija ja jaksaa jo pitkiakin matkoja, ongelmia tuleekin siina vaiheessa kun ei enaa halua...:LOL:

Ultrista, taalla on tarjolla kaksi np (mulla tiistaina!) ja rakenne. Naiden lisaksi ollaan nyt kayty kahdesti alkuraskauden ultrassa ilmaiseksi paikallisella klinikalla. laakaria en nahnyt viime raskaudessa ennen synnytyssalia, eika kohdunsuun tilannetta tarkistettu kertaakaan ennenkuin synnytys oli jo hyvassa vauhdissa; silloinkin katilo tosi tarkasti selitti, etta miksi sinne ois nyt hyva kurkata :D. Siis mahan sain sen epiduraalinkin ennenkuin kukaan oli mun kohdunsuuta nahnytkaan! :LOL: eli aika eroja on tavoissa.

Synnytyskokemuksista onkin ollut paljon juttua. Ei ainakaan viela pelota tuleva koettelemus, mutta olenkin yrittanyt olla ajattelematta sita sen tarkemmin... Mulla esikoinen kaynnistettiin 41+5, ensin niilla prostaglandiinitableteilla, sitten kalvojen puhkaisulla ja lopulta reilulla oksitosiiniannoksella, kun mikaan muu ei tehonnut. Kaiken kaikkiaan synnytys oli aika kamala kokemus, eika vahiten sen takia, etta olin kuvitellut kokeilevani mahdollisimman aktiivista synnytysta; liikkumista ja vesiallasta. Kaynnistyksen takia olin sidottuna osastolla sankyyn letkuissa ja mittarien johdoissa ja kun ne kunnon supistukset vihdoin ja viimein alkoivat, ne muuttuivat niin rajuiksi etta ekan tunnin sisaan pyysin jo epiduraalia :whistle: Eli ei ihan kovin kummoinen kivunsietokyky mulla.
Valitettavasti eka epiduraali meni vahan vaaraan paikkaan, eli kivut eivat helpottaneet ja anestesiologi pitaa pyytaa takaisin, joka vain lisasi annosta sen sijaan, etta olisi vaihtanut paikkaa... sen seurauksena jaloista lahti tunto ja kaikki kivut edelleen tallella. Mutta kun se sitten lopulta saatiin oikeaan paikkaan sain jopa nukuttua vahasen, eli enaa kivuista tietoakaan. Paitsi sitten ponnistaessa :x , uuh en kylla yhtaan odota paasevani samaan hommaan ensi vuonna. Esikoisen sydanaanet laskivat ponnistaessa, ja poika saatiin ulos lopulta imukupilla. Siita mulle ei kylla jaanyt mitaan pahempaa traumaa, vaikka monilla se on ollut tosi epamiellyttava kokemus. Toivottavasti talla kertaa Mini tajuaa syntya ihan omia aikojaan, ja vaikka jo siina tammikuun alkupuolella :D

Tosi samanlaiset kokemukset jai mullekin muuten ilokaasusta, Tica. Tuntu kuin olisi ollut ihan hirvittavan humalassa ja kamalissa kivuissa, eli kivunlievittajana ei toiminut mulle lainkaan. Vaikka oli ne parit ekat totsyt ihan hauskat; menin ihan hiprakkaan ja vaan kikattelin kaikelle hysteerisena. Miesta ja katiloa nauratti mun reaktio :D. Mutta siita aion pysytella kaukana talla kertaa.

Mulla puolestaan toimi ihan loistavasti kaverini suosittelema TENS-laite niissa alkupuolen supistuksissa. Siina laitetaan teipilla kiinni sellaiset lapyskata ja pienella kaukosaatimella saadellaan sahkovirran maaraa. Oli kylla todella ihana, ehdottomasti vuokraan uudelleen kayttoon.

Maha alkaa jo nakymaan, iltaisin selkeammin. Aitiyshousuja en ole viela ottanut kayttoon, yritan sinnitella ilman viimeiseen asti, koska niista ei sitten ole hetkeen paluuta normaalivaatteisiin.

jaahas, jospa sita vaikka irrottautuisi netista ja leipoisi vaikka leipaa vapaapaivan kunniaksi. Mukavaa paivaa kaikille. :wave:
 
Yritin päikkäreitä nukkua pojan kanssa, eipä mitään siitä tullut. Lihaksia särkee jostain syystä ihan julmetusti. Päätin sitten tulla jatkamaan surffailua :D :whistle:

Mie olen tässä pähkäillyt tuota kastemekkoa. Virkattu perintömekko löytyisi, jossa esikoinenkin kastettiin, mutta eihän sitä voi kaksosilla käyttää. Keksinpä sitten, että neulon itse tulokkaille kastemekot. Olikos joku toinenkin ajatellut neuloa? Lähinnä kaipaisin vinkkejä näteistä ohjeista. Pari ohjetta löytyi äkkiseltään netistä Pirkan ohje
http://www.pirkka.fi/vapaaaika/neuleohjeet/uusimmat?nid=3665 vaikuttas suht yksinkertaiselta.
Dropsin ohje olis mielenkiintoisemman näköinen.

http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=b11&d_id=15
 
Kaikki kiukuttaa ja ahdistaa.
Eilen halkes hammas estetalkoissa ja hammaslääkäriinki pitäs päästä, vaan eipä ole aikoja.
Siivota pitäs, mut ei vois vähempää kiinnostaa.
Pojalla on taas kiukuttelupäivä ja kaikki asiat tehdään pienen kitinän avulla.

Nyt harjaan kissoja ja leikkaamaan niiden kynsiä -> lisää arpia käsivarsiin ja jalkoihin.

Rhea ja Möhkö 12+6
 
Heippa,

olipa paljon tekstiä tullut. Pitää vielä lueskella ajatuksen kanssa :)

mulle voi päivittää ikään vuoden lisää, niin sitä taas vanhettiin. :snotty:

Omaa oloa.. yökötys jatkuu, yleisissä vessoissa käyminen hirveintä mitä voi olla! Mutta muuten ihan ok, aika tuntuu vaan kuluvan niin nopeesti. Ja enää viikko vapaata jäljellä,kääks.

Petite ja mimmi 10+5
 

Yhteistyössä