***TAMMIVAUVAT*** Heinäkuussa

Heips pitkästä aikaa :wave: johtuu kyllä ihan puhtaasti nyt laiskuudesta että en oo kirjotellu.. ja on tässä jotain puuhaakin ollut :ashamed:

Paljon ollu juttua enkä varmasti kaikkeen muista kommentoida..

Tylsä pistin :hug: täälläkin peukut pystyssä että saatte hyviä uutisia. Aivan kamala tuo lääkärikokemus :eek:

Vaunuja mietitty, niin täällä liputetaan ehdottomasti gessleinien puolesta!! Meillä on tää malli missä on nahkaset "jouset" mikä lie sit nimi, mutta aivan älyttömän joustavat hyvät ja tukevat. Niillä on monet mettäpolut tarvottu ja poika nukkunut tyytyväisenä kyytissä.

Tuplia on mietitty, meillehän ikäeroksi tulee se 2 v.. Luulen että koitetaan aluksi kantorepulla, kantorepuista kokemuksia? ja sit jos tarvii ni ostetaan tuplat käytettynä. Esikoisella oli tricot kantoliina ja en tykännyt, se onkin lähdössä myyntiin, ku sais vaan aikaseks.

Synnytyksestä: Esikoisen synnytys päätty kiireelliseen sectioon. Raskausaikana jo ultrailtiin ja kokoo seurattiin että iso on, ite oon ollu 4.5 kg ja mies yli 5 kg syntyessään etttä ihan geeneissä iloman sokeriakin sitä kokoo voi olla.. Lääkäri laitto sit taysiin lähetteen että pitäs ennen la päästä sinne tarkistuttaan kokoo ja arvioimaan synnytystapaa ni sain ajan la ja synnytys käynnisty edellisenä aamuna. Ei ne siinä vastaanotolla sit muuta sanonu ku iso on ja jatkettiin, sitten puolen tunnin ponnistelujen jälkeen kätilö hokas pyytää lääkärin paikalle joka katsoi että tarjonta virhe ja iso että ei mahdu tuleen näin, sitten leikkuuseen. Alku meni hyvin mutta tästä kun lääkäri oli siinä ni jossain vaiheessa oli noussut ihan järkky tuska ja olinkin jo aika paniikissa.. Jotain siinä sitten oli huudellut että ihan sama mitä teette kuhan saatte sen pois :ashamed: ja leikkurissa kirosin pahemman kerran ennen ku alko puudutus vaikuttaan :whistle: 4.7 kg poitsu sieltä sitten tulikin. Pitkä ja rankka kokemus se oli, ei silti pelkoa kun tiedän että tämä katotaan nyt vähän tarkemmin. Haluan ehdottomasti alakautta, mutta vaaraan en vauvaa laita joten leikkaus jos sitä suositellaan.

Valfilla aika kummallisen pitkä toi neuvolaväli kyllä, mulla oli ekassa raskaudessa aluks 4 vk välein ja siitä se vaan tiheni sit loppua kohti. Nyt on vähän miten sattuu aluks, kun kesälomajärjestelyt kummallisesti kaupungilla.. mutta sit ihan normisti kai että kerran kuussa aluks.

Mitäs tässä sitten, mulla vatsa ruvennut kasvamaan ja parina iltana ehkä tuntenut jotain pientä ihanaa vatsalla :heart: Esikoisesta kasvoi valtava vatsa ja suoraan eteen. Paino pysynyt vielä samana, ja tavoite olis että pysyis mahd pitkään, esikoisesta tuli reilu 20 kg ja nyt riittäs kyl vähempi ni ei oo nii kovin tiputettavaa sitten..

Jaha, tästä tulikin sitten romaani vissiin joten lopettelen tähän ja koitan aktivoitua useammin =)

-c- 13+5

Tylsä pistin kurjalääkäri sulla sattunut kohdalle :hug:

Tohon painoon piti tulla vaa kommentoimaan ku eilen siel neuvolalääkärillä kävin ja mulla oli paino laskenu hurjat 400g kolmes viikos ja tät elopainoo muutenki 90kg tähä 160cm runkoo eli ihan liikaa,tiedetään :ashamed: ja mua ei haittais vaikkei montaa kiloo tuliskaa,mut lääkäri oli jo melkein huolissaan painotti vaan koko ajan et syömättä ei saa olla,kysyin sit silt et näytänkö siltä? :LOL: joo joo,mut näin alus voi paino vähä pudota,kyl se sit rupee kertyy puolen välin paikkeil,joo niin on huomattu :kieh: mut siis täällä ei ainakaa neuvolassa oo puututtu mun painoon ainakaan ikävällä tavalla,vaikka sitä jo ootinkin :whistle:

Mä oon tänään siivonnu,kyl meil oliki taas kauhee siivo,mut ihanaa ku nyt on ees jokseenki puhdasta,lattiat pesty ja pölyt pyyhitty,saas nähä koska jaksaa seuraavaks :/

Kengu ja Ruu 10+6

Alkuperäinen kirjoittaja Jammy:
Itse olen tällä hetkellä kahdenvaiheilla.. joko gesslein tai emmaljungat. Asutaan maalla (asfalttia ei ole lähettyvillä) ja meillä on pari koiraa. Mikähän olisi hyvä valinta?
Saanko sotkea siun pohdiskelut ja ehdotta vielä yhtä merkkiä :D Hartan Top Line. Meillä ollu esikoisen käytössä. Joka päivä 1-3 kertaa koiralenkillä, säässä kuin säässä. Aina ei kävellä tietä pitkin vaan usein tykkään poiketa mettäpoluille, kallioille, pitkospuille yms. Ja hyvin ovat pelittäneet, varsinaiset offroad-vaunut olleet. Edelleen rakenteellisesti hyväkuntoiset, rankasta käytöstä huolimatta.

Kantorepuista Meillä on ollut käytössä Ergo-reppu pojalla n. 5kk ikäisestä asti. Edelleen kannetaan siinä silloin tällöin (poika nyt 1v8kk). Varsinkin metsälenkeillä ollut hyvä. Lisäksi markkinoilla, yleisötapahtumissa ja vara-'matkarattaina' tosi kätevä.

Hipkukka ja AatosII 13+1

Heippa hei :flower:

huomenna poksuu 11+0 ja olo on ainakin ajoittain jo parempi. Maha on aika iso, mutta taitaa se olla jo ennestään :D

tyttö/poika-listasta olitte kirjotelleet ja meillähän esikko tyttö mutta listojen mukaan ois tullut poika, sykekin oli alhainen ja linea negra ylös asti.

Äitiyspakkauksesta niin sitä olen kovasti miettinyt ja tullut siihen tulokseen että taidetaan ottaa rahana kun esikon jäljiltä on 08 paketti täysin ehjänä ja pestynä. Laitetaan rahat sitten vaikka niihin tupliin.

Vaunuista olitte puhuneet ja meille on tulissa joko phil&tedsit tai vadtaavat mutta huomattavasti edullisemmat obabyn twinit. Kokemysta on esikolta ensin brion duoista jotka myytiin tytön ollessa 5kk ja vaihdettiin quinnyn comfort 3XLiin joihin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Kannattaa muuten valita täyskumi pyörät jos vain mahdollista, meillä sellaiset oli brioissa ja oli ihanan helpot kun ei tarvinnu jatkuvasti pumppailla. Tykkään myös kovasti kun quinnyihin saa maxi cosin kaukalon kiinni mykana tulevilla kiinnikkeillä. Saksasta tilattiin muuten vaunut. Tulivat nopeasti ja säästettiin 150e, ihan kiva B)

kantoliina oli aluksi käytössä jonkun 6kk ja meill oli hug a bub joka oli aivan mainio. Sitten ostin manducan helpomman kiinnityksen takia mutta käyttöä ei tietenkään ole enää niin paljon.

Mitäs muuta? :) ei voi millään muistaa mitä kaikkea piti kirjoittaa ja kun webbailen kännykällä niin ei voi edes skrollailla ylös välillä.

Ainiin, perjantaina on edessä nt-ultra kättärillä! Sitä onkin odotettu :)
tasan kuukauden päästä olis edessä omat häät ja sitä ennen vielä 31.7 muutto isompaan asuntoon, että kyllä tässä puuhaa riittää!

Nyt nukkumaan joten masuille hyviä vointeja ja tarrasukkia :heart:

Tinii+pikku rv 10+6

Ainiin yksi lisäys vielä eli kivunlievityksestä synnytyksessä niin esikon kanssa olin niin ehdoton että luomuna mennään ja oltiin siksi tammisaaressa asti synnyttämässä mutta puihinhan se meni ja jouduin epiduraalin ottamaan kun en enää pysynyt tajuissani. Tällä kertaa otan kyllä epiduraalin ehdottomasti.

Tylsä pistin, toivottavasti kaikki olis kunnossa eikä sun tarvitsis enää kohdata kyseistä lääkäriä. Tosi törkeää käytöstä!

Jammylle tervetuloa mukaan!

Vaunuista oli puhetta. Meillä on ollut kahdet Emmaljungat enkä kyllä muita ostaisi, asutaan myöskin maalla ja hiekkateitä siis pääasiassa, tuplarattaat on myöskin Emmaljungan.

Kivunlievityksestä synnytyksessä.. Mulla ensimmäinen oli sektio perätilan vuoksi. Toisen aikaan ilokaasua ja epiduraali, kolmosen ja nelosen synnytyksessä ilokaasu ja spinaali ja vitosen aikaan vain ilokaasu. Ja vasta vitosen aikaan tiesin et synnytys voi sattua. Olisin silloinkin halunnut spinaalin, mut kätilö ilmoitti että ei voida vielä antaa, ja ihan hetkeä myöhemmin oli kuulema liian myöhäistä, vaikka omasta mielestäni suurin syy oli kylläkin siinä et kätilö oli sitä mieltä et niin mones jo että mitään et tarvitse. Viimeisin synnytys oli polikliininen synnytys jota toivon myös nyt jos kaikki menee ok.

Oma vointi alkaa olla päivä päivältä parempi, jaksaa tehdä jo jotain muutakin kuin maata sohvalla :) Mulla toinen neuvola 20.päivä, rakenneultraankin tuli jo kutsu ja on 1.9.

Neuvola käynneistä: Mulla on toka neuvola ens viikolla ja sekin olis ollut jo aiemmin mutta se minun neuvolatäti on lomalla, ja sitten tuumi että kun on KYS käynti tässä välissä niin on ihan ok.
Sitten en taas tiedä mihin seuraava menee kun taasen tuosta viikon päästä on KYS:n diabetes ja äitipoli niin varmaan tulee sitä välystä.

(.)Mansikoita vetelen täällä aamupalaksi kun ei oikein mikään "raskas" tunnu maistuvan.
Pitäis muistaa niitä sokereitakin välillä mittailla kun en ole piiiiitkään aikaan mitannut. Eipähän niitä sellaisena päivänä toimita mitatakkaan kun oksentelee, mutta "normi" päivinä kylläkin.
Ja kyllähän ne sen tasapainon näkee siitä sokeri hemoglobiinista kun pitää aina käydä ne 4-5 putkea verta antamassa 4pv ennen KYS käyntiä että saavat sinne sitten ne tulokset ajoissa.
Ei voi ainakaan väittää ettei huolehdittais.

Tuossa muuten noista "tavan" ultra käynneistä niin minä ymmärsin että normaalissakin raskaudessa jossa ei ole mitään erikoista niin täällä käy äidit 4 eri ultraa ja ihan täällä meidän omassa neuvolassa.
Mulla kun ei yksikään raskaus ole ollut ns. normaali niin en osaa sanoa sitten että olenko ymmärtänyt oikein.
Mutta tosiaan neuvolan ultraohjeissa on että 1.alkuraskauden UÄ -tyhjä rakko,
2.Rakenne UÄ - täysi rakko, 3.Keskiraskauden UÄ - tyhjä rakko ja 4.Loppuraskauden UÄ - tyhjä rakko.
Ei tuosta oikein muutakaan voi ymmärtää kun on kerta lueteltu ja numeroitu ja ohjeistettu heidän antamissaan lappusissa heidän käytäntönsä.

Muuten ei kai muuta uutta, sateiselta näyttää ja tuntuivat myrskyä povaavaan uutisissa, tosin en tiedä minne päin suomea kun just otin mansikoista kantoja irti kun säätä näyttivät aamutv:ssä.

Enie + Nörtti ja Hissu 15+2

Tulin vaan poksumaan...
rv 14 alkoi, sairasta, ollaan siis tiedetty raskaudesta jo 9 viikkoa! Ja testikin on viela kasilaukussa... :heart:

Maanantaina tullaan takas kotoSuomeen, tarttee kylla sanoa et on tasan viimenen kerta ku matkustan (ainakaan rapakon taakse) raskaana ollessa ja 9kk vauvan kanssa, ollut sen verta raskas keikka et ma todella tarviin yksinaisen mokkiloman ku (jos!!) taalta selvitaan.

MM ja Itikka POKS 13+0 (siella suomessa jo 13+1) :p ja hyvaa yota!!

Huomenia..

Täällä oli tänään toinen neuvolakäynti. Kaikki oli hyvin. Kuunneltiin masuasukin sydänäänet. Kuului tosi selkeästi, syke oli 152. =) Hemo oli 129..ei oo koskaan ollut noin hyvä. Ja verenpaine 113/77 ja paino tippunut viime kerrasta 200g. Hoitsu huomasi et oli tullut linea negra.
Nyt on ollut viiikon ajan sellainen fiilis, että jaksaa mitä vaan. Väsymys siis ainakin hetkeksi kadonnut.

Kyselin siitä lääkäri asiasta. Se on vasta rv 26 jolloin myös sokerirasitus. Eka lääkäri siis jätetty pois täällä helsingissä.
Mulla seuraava neuvola 1.9. Otin tarkoituksella vasta sinne, koska saan sitten ne Kelan paperit samalla matkaan ja työnantajalle.

millis ja lupu 14+5

Enie Teillä on kivasti noita ultria. Meidän kunnassa on vaan np-ultra ja rakenneultra. Sekin on toki paremmin, kun edellissä kunnassa missä asuttiin oli vaan rakenneultra.

Mulla on ollut yksi neuvola rv10 ja seuraava on rv16 se onkin sitten lääkärineuvola. 25.8 olisi aika jo rakenneultraan silloin mennään rv21. Eli ollaan jo puolessavälissä. Sen jälkeen alkaakin tiheämpi seuranta, mutta jos kaikki on kunnossa, käydään varmaan kerran kuussa neuvolassa ja äitiyspolilla kanssa kerran kuussa.
Supisteluja ei ole enää ollut. Johtuiskohan tuo siitä, että aloitin magnesiumin vai siitä, että olen ottanut aika rauhallisesti.
Odottelen, että kohtu nousisi navan korkeudelle. Nyt se on vielä pikkuisen alle, mutta viikon päästä varmaan päästään sinne asti.

Tiinii Kyllä sulla riittää puuhaa. Mulla oli kantoliina kuopuksella, mutta meinasi hermot mennä sen sitomisen kanssa. Nyt tietysti, kun se on jotenkin hallinassa voisin koitaa sitä taas näiden kanssa.

Kivunlievitystä en vielä viitsi ajatellakkaan. Enkä kyllä koko synnytystäkään. Nyt toivon vaan, että päästäisiin suht isoille viikoille. Tilanteen mukaan......

Voi Tylsä pistin , kun on muutenkin vaikea tilanne pitää paikalle osua tuollainan pas..pää. Tiedän, että tulosten odottaminen on rankkaa... voimia teille. :hug: Ei pidä kuitenkaan menettää toivoa.

Mimonmami Mukavaa kotimatkaa ja onnea poksuista.

Hipkukalta ja Enieltä piti vielä kysyä, että oliko teidän vauvoilla omat istukat vai miten? Meillä oli molemmilla omat istukat, toisella etuseinässä ja toisella takana. Muistaakseni oli, vielä joku kaksosten odottaja, mutta en nyt muista kuka.

Zaara ja Vaavit 13+5

zaara Paha sanoa onko omat istukat kun se KYS:n lääkäri vaan nopeasti vilkaisi että erimunaiset on...,käsittääkseni kuitenkin on omat istukat koska sanoi että eivät voi varastaa toisiltaan.
Se myös silloin täällä todettiin ultrassa että istukka on kohdunsuulla silloin alkuviikoilla kun tuli sitä veristä vuotoa yhdynnän jälkeen muutaman kerran. Nyt ei ole onneksi ollut enää mitään, olisko jo noussut pois siitä sitten.
Tuota pitää kysyä sitten tarkemmin ja muitakin juttuja kun parin viikon päästä tasan on KYS käynti.
Nehän jos olis samassa niin seuranta olis 2vkn välein :eek: Ei paljon innostais ajaa tuota 1,5h yhteen suuntaansa kahden viikon välein aina äitipolille mutta pakkohan se sitten olis.

Neuvolakäynnit Tänään oli ensimmäinen lääkärineuvola. Katsoi kohdunsuun tilanteen - oli ok ja kokeili kohdun, joka oli kuulema ihan oikeassa paikassa. Sydänäänet kuului omien sykkeiden kanssa =) Sykkeiksi sanoi 158 - 150 - 140 eli otas tuosta selvän. Jos olisi tyttö tulossa :heart:
Hemoglobinia eivät mitanneet nyt vaikka pyysin. Se mitataan vasta 3 viikon päästä. :/
Ja painoa ei ole punnittu vielä kertaakaan?? Lieneekö normaalia?

Hain 7 eur pinniksen eilen kotiin. Se oli tosi siistissä kunnossa - uskomattoman hyvä löytö.

Vaunut - kiva kun täällä on keskutelua vaunuista. Itselläni ei mitään hajua minkä merkkiset vaunut pitäisi hankkia tms. Täältä saa hyviä vinkkejä.

Lili 13+4

Mulla alkoi oksennustauti tänä aamuna,tosin nyt vaikuttaa siltä et pääsin helpolla,ku nyt on ainaki olo ihan ok ja mehujääkin pysyi jo sisällä :) ensin lapset ja sit ku ne on kunnossa ni sit äiti et lapset voi rääkätä :kieh: tosin mies sanoi lähteissään et soita jos et jaksa ni hän tulee kesken päivän pois.mut jospa tää nyt täst,vois vaik kokeilla kohta syödä :p

Mimonmami hyvää ja turvallista kotimatkaa!rankkaahan se reissaaminen on ilman lapsiakin ja vielä noin pienen kanssa :hug:

Tosiaan kuten aiemmin jo kerroin, niin ainakin nyt olen suhteellisen rauhallisella mielellä tulosten suhteen. Ihmettelen tätä aivan itsekin, etten tän enempää vouhkaa ja "sairasta" jo etukäteen :eek:
Tietty multa vedetään taas matto alta kun olen kohtuu hyvin nyt asennoitunut, että sieltä se tulos tulee sellaisena kuin asiat ovat, vaikka päälläni seisoisin.

Eniten tuossa lääkärissä pisti vihaksi juuri tuo, ettei me nyt saatu minkäänlaista tietoa vauvelista. Ja kätilökin kävi viel kysymässä viitteitä hyvään tai huonoon suuntaan ( minä kun en uskaltanu kysyä siltä enää mitään :ashamed: ) , niin vastaukseksi tuli, että hän ei kahtonut, eikä sano mitään suuntaan eikä toiseen... Ja paskat vaik ois nähnytkin varsinkin jotain positiivista ni varmaan ei ois sanonut, kun kätilö oli varmasti hälle kertonut, että olin todella pettynyt hänen käytökseen ja koko käyntikertaan!

Tänäkin aamuna viel pohdin tuota sukupuolen selvittämistä. En oikein tiedä, eikä oikein mieskään. Toisaalta tuntuu, että meillä tätä jännäämistä on ollut tässä jo ihan tarpeeksi, mutta toisaalta en tiedä tekeekö tuo tieto meitä yhtään sen autuaammaksi..?

Eilen katsoin taas kätilöt ohjelman ja taas tuli se sama painajainen: EN HALUA SYNNYTTÄÄ!!! en alateitse, en sektiolla, en joulu-/tammikuussa, en muutaman viikon päästä, EN KOSKAAN |O
Neljä lasta oon saanu, 3 alateitse, yhen hätäsektiolla ja nyt sitten tuli tällanenkin pelko.
On kait niitä pelkopolikäyntejä ainakin jossain, mutta jos tääl meidän ä-pölilla on tällanen touhu ku mitä on saanut taas tuta, niin nehän nauraa mut pihalle!

Koskas mulla mahtaa masu ruveta kasvaa. Ei oo kasvanu vielä mihinkään suuntaa ja taas poksuu viikotkin. Huh mihin tää aika menee.. Mut kasvais tuo masu nyt jo et näyttäis ees raskaana olevalta :D

Pippur1 ja masukki 16+0

Vaunuasiaa tulin vain kommentoimaan, että meillä on Gessleinit ja tosi tyytyväinen oon ollut. 1-3 krt päivässä oon käynyt koiralenkillä ja usein hiekkateillä yms huonommassa maastossa. Jousitus on tosi mahtava ja vaihdettavat eturenkaat on olleet näin kesällä ihan ehdottomat! =)

Meillä ei kaupunki tarjoa kuin yhden ultran, alkuraskauden uä. Neuvolasta riippuen sitten saattaa käydä hyvä tuuri ja päästä ultrattavaksi lääkärin vastaanotolla jos sellainen masiina talosta löytyy. :|

pikkuakka ja Elmeri 11+4 (mies keksi loisto nimen, esikoinen oli Elviira :D )

Alkuperäinen kirjoittaja zaara:
[Hipkukalta ja Enieltä piti vielä kysyä, että oliko teidän vauvoilla omat istukat vai miten? Meillä oli molemmilla omat istukat, toisella etuseinässä ja toisella takana. Muistaakseni oli, vielä joku kaksosten odottaja, mutta en nyt muista kuka
Meillä on erimunaiset kaksoset. Molemmilla on oma istukka. Tosin, jos istukat on lähekkäin ne voi kuulemma kasvaa yhteen :eek: Molemmat on meillä asettuneet kohdun yläosaan. Aiheutti ultraajalle pohdintaa kumpi on A ja B. Yleensähän alempi on A ja ylempi B. Nuo ovat vielä nätisti vierekkäin :D Sillä kai tuo maha tuntuu tuosta navan alta olevan niin pömpöllään.
Samaten meillä on molemmilla omat suonikalvonsa. Jos olisi ollut yhteinen olisi jouduttu tarkempaan syyniin, koska silloin olisi taas kuulemma ollut vaarana, että toinen dominoi.

Heippa. "Kärähdin" sitte sokerirasituksessa. Harmittaa vietävästi, kun olin ihan varma, että tulee ok tulos. Esikoisesta oli 2h arvo koholla, mutta kotiseurannassa ei kertaakaan koholla olevia arvoja, vaikka oisin syönyt mitä. Silloin mun oma terkkaki sanoi, että lopeta mittaaminen vaan, että varmaan tullut virhe siinä rasituksessa. Nyt oli 1h arvo hiukan koholla. Eli taas mittari kotiin ja 3krt viikossa pitää seurata. Ainoa hyvä puoli on se, että päästään sitte pari ylimäärästä kertaa ultraan :D

Mulla on nyt kaikki oireet hävinnyt, ilmeisesti liitoskipuja lukuunottamatta. Eilen oli eka päivä, kun ei etonut lainkaan, vaikka meni pitkästi yli kolmen ennekuin söin ekan kerran. ja hyvältä vaikuttaa olo nytkin. Tietty hiukan huolettaakin, varsinkin kun niitä sydänääniäkään ei saatu kuuluviin. No ens keskiviikkona on nt-ultra, sitten nähään elääkö sielä masussa joku. Jotenkin en oo vieläkään sisäistänyt tätä raskautta, kun ei oo "konkreettisia" todisteita. Ehkä sitte ultran jälkeen uskoo.

Nirppis ja Pampu rv 11+3

nirppurotta Sanoihan ne että nykyään kotonakin seurataan sitä 1h arvoa eikä sitä 2h arvoa koska sillä 1h arvolla on kuulemma nykyisten tutkimusten mukaan enemmän vaikutusta sikiön isokokoisuuteen. Ne viitteet on KYS:n mukaan ennen ateriaa alle 5,5 ja aterian jälkeen 1h alle 7,8 vai ennettiinko sulle toisenlaiset ohjeet?

Zuh
Telkkariohjelmista: Minä höpsö katson telkkarista kaikki mahdolliset sairaalaohjelmat, kuten kätilöt, synnystyssairaala, riskitapaukset jne. jne. Siskokin kysyi että miten ihmeessä voit katsella noita, varsinkin raskaana ollessa. Mutta ei mua ällötä, huoleta, pelota tai mitään! Riskitapauksissa varsinkin on aina niin vaikeita synnytyksiä että monelle varmasti tulisi kammo, mutta ohjelmaan on kyllä aina valittu sellaisia vauvoja jotka selviää vaikeuksista huolimatta. Joskus kun siskon kanssa asiasta puhuttiin niin kävi ilmi ettei hän ollut missään nähnyt synnytystä ennen omaa koettelemustaan. Minua vähän se kummastutti kun itse on katsonut kaikki mahdolliset tyylit ja keinot, kuten myös mies sivustakärsijänä :kieh:

Zuh & Naatti 10+6

Kivunlievityksestä Jos sais sellasen nuijanukutuksen.... :| No, ekassa mulla oli käytössä ilokaasu ja sitten epiduraali. En vois kuvitellakkaan synnyttäväni ilman puudutusta. Sen verran matala kipukynnys mulla on. Ilokaasusta ei ollut kyllä mitään iloa.... tuli vaan sellanen epätodellisen "känninen" olo ja tuntu, että menettää itseensä kontrollin täysin.

Ultria Meidän kunnassa tarjotaan kaksi, eikä oo mitään tollasia ohjeita pitääkö rakon olla täys vai tyhjä... Np-ultra mulle on tehty kummallakin kerralla mahan päältä ja tosiaan nuin selkeitä kuvia tulee, mitä tuolla aikaisemmin näkyy...

Vaunuista Mulla on sellaset halppisvaunut, jotka kulkee välillä, miten haluaa... Renkaat oli vaikea saada paikoilleen ja ekalla ullkoilukerralla yks lähti irti :LOL: Tärkein kriteeri mulla oli isot renkaat, että pääsen kulkemaan sohjoisilla teillä, joiden auraus saattaa kestää...

Synnytyksestä Mulla meinaa olla myös niitä pelkotiloja kuten Tylsällä pistimellä harkitsen vakavasti pelkopolilla käyntiä... ja nuo ohjelmat saa joka kerta kyyneleet valumaan. Nyt kun kävin siella ultrassa, niin se sairaalan ominaishaju sai mut sekavaan tilaan, ahisti. Nyt meillä ei pääse edes synnytysosastolle tutustumaan, että tietäis millainen paniikki siellä iskee...

(.) Ihmettelen suuresti, ettei töissä huomata mun kasvavaa kumpua!! Puhuvat vain, että olen hoikistunut siitä kun aloin odottamaan esikoista.... :D No, muuten olen tosi hoikkiksessa kunnossa, mutta maha pömpöttää jo niin, että pidän jo mammahousuja.
Eilen alkoi tuntumaan pieniä liikkeenpoikasia tuolla masussa. Tai ainakin niitä kuvittelen tuon pienen kutinan ja "kuplimisen" alavatsan seutuvilla olevan... (ei tunnu nyt ainakaan suolentoiminnalta) :D

Tica + kääryle 13+3

Heippa!

Mun oli pakko pitää taukoa täältä.. olin tulla hulluksi. :( mahaan sattui koko ajan ja välistä ihan kipeestikki niin olin varma että pieni onni oli jo kuollut tai jotain. Sain sitte käytyä siinä np-ultrassa ja sieltä tuli hyviä uutisia joten josko minä nyt voisin vähän rauhoittua. :/ ja tuossa neuvolassa mitattiin hemppakin eikä se ollut kuin 100 joten ei se oo ihme jos mua on vähän heikottanut ja väsyttänyt. ootteko te muut syöneet rautaa ensimmäisen kolmanneksen aikana??

En ole ehtinyt kaikkia juttuja lukemaan.
niin siis ultrassa oli kaikki hyvin ja nyt la vaihdettiin. eli se olis 27.1. turvotusta oli 1,5mm ja kuulemma ihan normaali. niiihin seuloihinhan minä en sitte osallistukkaan.

palaan paremmalla aikaa taas mutta ajattelin tulla ilmoittaa että listoilla siis pysytään ja toivottavasti loppuun asti :)

ai niin.. mulla on sitte vissiin 11+2??

röllis ja onni

Yhteistyössä