Heips pitkästä aikaa :wave: johtuu kyllä ihan puhtaasti nyt laiskuudesta että en oo kirjotellu.. ja on tässä jotain puuhaakin ollut :ashamed:
Paljon ollu juttua enkä varmasti kaikkeen muista kommentoida..
Tylsä pistin :hug: täälläkin peukut pystyssä että saatte hyviä uutisia. Aivan kamala tuo lääkärikokemus
Vaunuja mietitty, niin täällä liputetaan ehdottomasti gessleinien puolesta!! Meillä on tää malli missä on nahkaset "jouset" mikä lie sit nimi, mutta aivan älyttömän joustavat hyvät ja tukevat. Niillä on monet mettäpolut tarvottu ja poika nukkunut tyytyväisenä kyytissä.
Tuplia on mietitty, meillehän ikäeroksi tulee se 2 v.. Luulen että koitetaan aluksi kantorepulla,
kantorepuista kokemuksia? ja sit jos tarvii ni ostetaan tuplat käytettynä. Esikoisella oli tricot kantoliina ja en tykännyt, se onkin lähdössä myyntiin, ku sais vaan aikaseks.
Synnytyksestä: Esikoisen synnytys päätty kiireelliseen sectioon. Raskausaikana jo ultrailtiin ja kokoo seurattiin että iso on, ite oon ollu 4.5 kg ja mies yli 5 kg syntyessään etttä ihan geeneissä iloman sokeriakin sitä kokoo voi olla.. Lääkäri laitto sit taysiin lähetteen että pitäs ennen la päästä sinne tarkistuttaan kokoo ja arvioimaan synnytystapaa ni sain ajan la ja synnytys käynnisty edellisenä aamuna. Ei ne siinä vastaanotolla sit muuta sanonu ku iso on ja jatkettiin, sitten puolen tunnin ponnistelujen jälkeen kätilö hokas pyytää lääkärin paikalle joka katsoi että tarjonta virhe ja iso että ei mahdu tuleen näin, sitten leikkuuseen. Alku meni hyvin mutta tästä kun lääkäri oli siinä ni jossain vaiheessa oli noussut ihan järkky tuska ja olinkin jo aika paniikissa.. Jotain siinä sitten oli huudellut että ihan sama mitä teette kuhan saatte sen pois :ashamed: ja leikkurissa kirosin pahemman kerran ennen ku alko puudutus vaikuttaan
4.7 kg poitsu sieltä sitten tulikin. Pitkä ja rankka kokemus se oli, ei silti pelkoa kun tiedän että tämä katotaan nyt vähän tarkemmin. Haluan ehdottomasti alakautta, mutta vaaraan en vauvaa laita joten leikkaus jos sitä suositellaan.
Valfilla aika kummallisen pitkä toi neuvolaväli kyllä, mulla oli ekassa raskaudessa aluks 4 vk välein ja siitä se vaan tiheni sit loppua kohti. Nyt on vähän miten sattuu aluks, kun kesälomajärjestelyt kummallisesti kaupungilla.. mutta sit ihan normisti kai että kerran kuussa aluks.
Mitäs tässä sitten, mulla vatsa ruvennut kasvamaan ja parina iltana ehkä tuntenut jotain pientä ihanaa vatsalla :heart: Esikoisesta kasvoi valtava vatsa ja suoraan eteen. Paino pysynyt vielä samana, ja tavoite olis että pysyis mahd pitkään, esikoisesta tuli reilu 20 kg ja nyt riittäs kyl vähempi ni ei oo nii kovin tiputettavaa sitten..
Jaha, tästä tulikin sitten romaani vissiin joten lopettelen tähän ja koitan aktivoitua useammin =)
-c- 13+5