***TAMMIVAUVAT*** Heinäkuussa

Moikka taas kaikille!

Kauheesti ootte taas kerinnyt kirjottelemaan parissa päivässä, menee aina yli puoli tuntia työaikaa siihen että saa kaikki luettua! =) Onneksi on ymmärtäväinen "pomo" (oma mies)

Mie mietin että meille tulee varmaan tyttö, ainenkin noiden oireiden mukaan. Oon aina ollut pikkusen äkäpussi, mutta nyt tää on mennyt jo ihan hirveeksi, ihan käy sääliksi miestä. Eilenkin meni hermot saunassa taas ihan typerästä asiasta, ja sit se viel sano jotaa väärin ni mie hölmö menin ja heitin sen päälle ison lasillen spriteä :ashamed: ai mitennii hermostun helposti.

Kävin eilen shoppailemassa paikallisessa lastenvaateliikkeessä ja ylläri en ostanukkaa mitää masukille,. ku kaikki vaatteet on jotenkii niin selkeesti joko tytöille tai pojille.
Itelleni ostin kaikkea ihanaa ku siellä oli melkee kaikki mamaliciousin vaatteet joko -50 tai jopa-70% alennuksessa!
Sain ihanan mekon ja semmosen ihanan masua kivasti koristavan topin, pitkähihasen paidan ja boleron neljällä kympillä =) Oli ihanaa saada itelle jotaa ja kerrankin hyvällä omalla tunnolla pysty ostamaan ku oikeasti tarvitsee. Maha on jo nimittäin ihan älyttömän kokonen.

Mitäs muuta.. Ainiin pahaolo päivitys, ei oo helopottanut vieläkään yhtään, tuntuu että vaan pahenee.. tänää on taas oksenneltu ja mietityttää pitäskö soittaa neuvolaa et onko normaalia että vieläkii pahenee kokoajan olo.

Moni olikin kuullut masukkien ääniä, se on aina niin ihana tunne! oikee oma :heart: pakahtuu onnesta. :heart:

Hyvää päivänjatkoa kaikille ja anteeksi taas omanapaisuuteni.

jenninho+masukas 15+3
 
PETITE
millaisen tuloksen sait ja kuinka paikkaansa pitävä on!?

Kysyin sitä tuolla 8 sivulla siitä vauvan sukupuolitestistä?! Ootko ennen kokeillut, onko tarkka, minkä hintainen oli, kauan kesti tulla?! Kiitos jo etukäteen..
Onko muilla tästä kokemuksia?!

TYLSÄ PISTIN
mä ainakin tekisin valituksen siitä ja vaatisin kunnallisen tekemään uudelleen sen ultran ja sellaisen lääkärin kanssa joka todella osaa ottaa huomioon sinut ja sinun ja miehesi huolen eikä arvostella ulkonäköä! Sulla on kuitenkin jo monta lasta että ei se kroppa voi olla missään missin mitoissa! VIT.... tollaset lääkärit. ja kyllähän miehet saa mukana olla. AI että olisin ollut niin vihainen.. Uskon että säkin olit?! No, nyt toivotaan että kaikki olisi hyvin! Tsemppiä ja taas jaksamisia :hug: :flower:

Tammikuun4 ja meloja 14 + 3!!

 
Yksi uusi ilmoittautuisi joukkoon SUUREEN =)

Esikoista odotamme ja LA 9.1.

Olen ollut oireeton tähän asti. Pois lukien väsymyksen ja vessassa juoksun. Ultrassa olen käynyt 2 kertaa ja kaikki on ollut kunnossa mutta nyt on kova huoli, onko kaikki kumminkaan kunnossa kun ei oireen oiretta. Huomenna on onneksi neuvolaan aika...
 
Tervetuloa Jammy!
Eiköhän siellä masussa kaikki ole hyvin. Tiedän kyllä miltä susta tuntuu, mullakin jo kaksi ultraa takana, mutta silti stressaa kokoajan. Niin ja ostettii mulle mielerauhan vuoksi kotidoppler-laite että voin kuunnella masukin sydäntä vaikka jokapäivä. :heart:
 
Siinä dopplerissa on vaan se vika, jos en saa ääniä kuulumaan niin stressaan lisää :$

En uskalla vielä ostaa vaunuja, mutta koska täällä nyt on paljon sellaisia joilla on jo perhettä ennestään, niin teiltä saa varmasti hyvää käytännön tietoa..

Itse olen tällä hetkellä kahdenvaiheilla.. joko gesslein tai emmaljungat. Asutaan maalla (asfalttia ei ole lähettyvillä) ja meillä on pari koiraa. Mikähän olisi hyvä valinta?
 
Tylsä pistin kylläpäs pisti vihaksi tuo sinun saamasi kohtelu |O Aivan uskomaton lääkäri!? Tee ihmeessä valitus, toivottavasti sillä olisi jotain vaikutusta! Mutta onneksi ollut kiva kätilö kuitenkin!

Sukupuolesta.. tuon listan mukaan meille olisi ennemmin tyttö tulossa, mutta mistäs sitä tietää =)

Aika on kyllä mennyt ihmeen nopeasti! Jotenkin sitä luuli, että se yhdeksän kuukautta olisi piiiiitkä aika, mutta ei se sitä tällä menolla ole! Enää puoli vuotta jäljellä.. ja viisi kuukautta siihen kun jäisi töistä pois (tai itse asiassa ei enää sitäkään :eek: ). Ja kun joka kuukausi tapahtuu jotakin, neuvolakäyntejä ja rakenneultrakin edessä niin koko ajan on jotain mitä odottaa.. Hui, kohtahan sitä pääsee jo niitä vaunujakin ostamaan :D

Lumi ja Lilliputti 14+2
 
Moi Jammy!

EMALJUNGAT on kuulemma sellaiset että kaikki kaverini sanovat että ei ostaisi enään mitään muita! ja ennenkaikkea, TERVETULOA joukkoon tummaan =) Minulla on ollut myös aikas oireeton koko raskaus-aika. Kyllä siellä kaikki on hyvin, usko vaan! =)
:heart:
Tammikuun4 ja meloja 14+3
 
Ois pitäny herätellä poikaa jo 10min sitten, mutta ku tekstiä on niin paljon, ettei kerkeä.. :kieh:

tylsä pistin: Melkonen lääkäri osunut kohdalle.. oisit potkassu takalistoon tollasta! :D Toivottavasti saat viikon kulumaan nopeasti! :hug:

tica: Tosi selkeät kuvat sulla! Epistä! =)

Kivunlievitys: Mä otin epiduraalin ja varmaan päädyn siihen taas jos mahdollista. Imukuppiavusteinen oli pojan syntymä ja pelkään, että taas saan ähkiä olan takaa, että saan tän maailmaan. Mua ei ponnistuttanut sillon tarpeeksi.. :kieh:

Mulla on hirvee väsymys edelleen ja kaikki kiukuttaa. Koira ja kissat varsinkin käy hermoille. :kieh:
Maha on kasvanu julmetusti viimeaikoina, vaikka neuvolan puntarin mukaan paino oli pudonnut. Edellisessä raskaudessa maha oli tällanen vasta seittemännellä kuulla. :ashamed:

Nyt herättelemään pojua, ettei mee yöunet ihan pipariks..

Rhea ja Möhkö jo/vasta 12+4
 
Tylsä pistin :hug: Olipa todella kamala lääkäri sinulla! Suututtaa puolestasi ihan hirveästi. Onneksi oli sentään mukava kätilö, joka osasi edes pikkuisen paikata tilannetta ja hyvä että laittoi merkinnän, ettei tuo ko. lääkäri enää hoitaisi sinua. Toivottavasti ei tule enää missään vastaan ikinä!

Äitiyspakkaus Sitä ei oteta tälläkään kerralla. Esikoisesta otettiin, kakkoselle ei, kun kaikki oli vielä tallessa. Vain oman hiusharjan ja äp-makuupussin ostin kakkoselle, jos pakkauksen tavaroita miettii. Eka on poika ja toka tyttö, niin kaikkee vaaleanpunaista vaatetta sit tuli ostettua ihan urakalla kyllä :D Nyt onkin sitten niin kaikenkattava valikoima tyttö- ja poikavärisiä vaatteita, että hyvin pärjätään vaikkei ostaisi mitään... Kolmoselle meinasin kuitenkin yrittää saada käsiini nykyisen äitiyspakkauksen makuupussin! Se on niiin ihku-ihana :heart:

Kivunlievitys Ekan odotuksen aikana luin paljon synnytyksestä ilman kivunlievitystä ja kävin kuuntelemassa Aktiviinen synnytys ry:n illalla juttuakin aiheesta. Avoimin mielin menin synnyttämään ja tosipaikan tullen otin kyllä oikein mielelläni kivunlievitystä vastaan! :) Minulla oli ekassa synnytyksessä ilokaasu + epiduraali. Tokalla kerralla ilokaasu + spinaalipuudutus (koska lääkäri sössi epiduraalin eikä saanu sitä laitettua, niin piti laittaa toi :eek: ). Ilokaasu on mulla ollut ihan avainasemassa alkuvaiheessa, ennenkuin voi laittaa epiduraalia. Nyt ei saa täällä K-SKS:ssa enää käyttää ilokaasua, niin on vähän epävarma olo, että mitäs tällä kertaa... Minun täytynee ihan käydä siellä keskustelemassa noista eri vaihtoehdoista vielä ennen synnytystä, kun jännittää vähän tuo ilokaasun puuttuminen. Epiduraali ja spinaali olivat kyllä molemmat hyviä.

Pauliina75 ja rv13+2
 
15+0 POKS

Meneepä viikot äkkiä.

Heräsin aamulla ja oikein säikähdin peilikuvaa, tuntui maha kasvaneen yhdessä yössä hurjasti =) Töissä olen ollut nyt työhousujen ylänappi auki, varmaan kohta vaihdettava omiin housuihin.

Aamut alkavat nyt sitten Klexane-pistoksella, aika pieni jälki niistä mahaan jää. Kysyin mieheltä, että rakastatko mua sitten vielä kun näitä pieniä jälkiä on 180 kappaletta ympäri mahaa =) Mutta on ollut heti levollisempi olo, kun tietää, että tulppariski on heti pienempi lääkkeen myötä.

Väsymys tuli töiden alettua takaisin. Onhan se kovin fyysistäkin minun työni, 7,5 tuntia seisaaltaan ja nosteluja ym. Mutta vielä jaksaa!

Tylsä pistin: Tee ihmeessä valitus, jos koit, että lääkärin käytös oli oikeasti hyvän maun vastaista.

mamma ja Salamatkustaja 15+0
 
Olo on hyvä, eikä satu mihinkään. :D
Siksi on niin vaikea vaan lepäillä. Niin sai eilen pyykit ja tiskit kyytiä kun mamma palas kotiin :whistle: OIkeestaan kyll sitten kadutti että aloin "riehumaan" vaikka piti levätä.
Niin ja tuli sitä hieman käytyä aika monessa kaupassakin eilen ennen kotiin paluuta :ashamed:
Aamulla viel tuntu, että teen kyllä valituksen tuosta lääkäristä, mutta nyt olen pikkuhiljaa luopunut ajatuksesta...en vain jaksa ja luotan siihen ,että kätilö vie asiasta tiedon eteenpäin koska itsekin oli toooooosi tyrmistynyt lääkärin käytöksestä.

Nyt oon aamun miettiny, että mihinkähän sitä hakeutuisi rv 18 katsastamaan rakenteita jo hieman etuajassa? Sais ees tietoon sen, että näyttääkö (seuraava huolenaiheemme ) , sydän edes vähänkään siltä miltä pitäs. Nyt en vielä edes tiedä perusjuttuja mitä tosiaan pitäs jo olla katsottuna kun kerran lv-punktiokin tehty. Sydämen sykkeet oon ruudulta nähnyt, mutta paljonko minuutissa, niin sitä en tiiä.
Tietenkin tuo ensiviikon tulos voi murskata haaveet, jos kromosomipoikkeavuuksia löytyy :'( Siksi oikeastaan pelottaa mistään tulevaisuuden jutuista ees puhuakkaan.

Ihmeen rauhallinen on olo kuiten nyt, mutta tiiän että ens viikon alusta lähtien oon ihan hermoraunio, kun ootan soittoa sieltä äitipolilta.

Etsiskelin tietoa myös turnerin oireyhtymästä ja yhdessä miehen kanssa siitä luettiin.
Ihan sen vuoksi, että sellainenkin vastaushan sieltä tulla voi myös.

Paljon olen artikkeleita lukenut ja mun kohdalla on mennyt kaikki kyllä ihan toisin.
Ensinnäkin jos np-ultrassa tai seulassa hälyyttävää, niin pitäisi heti mielellläään 1-3 pv:n sisällä päästä keskustelemaan asiasta lääkärin kanssa...no en päässyt |O kysymyksiä täynnä oli pää ja onneks kätilöt vastaili parhaansa mukaan kun sinne soittelin useamman kerran.
SItten luin, että jos tuo niskaturvotus yli 3mm, niin pitäisi seurata ultrissa erityisesti sydäntä ja joka kerta katsoa tarkkaan, että sydämessä näkyy ne jutut mitä pitäiskin ko. viikoilla...no ei tuu sitäkään, eikä kahtonut nytkään ...tanan lääkärin kuvatus.
rv 20 pitäs sitten kärvistellä epätietoisuuden kans, jos tuo lv-punktio normaali.
Ei käy.

Eilisestä tarinasta vielä. Kaiken huipux ne alko epäillä että niillä on liian lyhyt neula!
Ekan oli tökännyt johonkin sinne päin kuulemma, toisen kohtuun, muttei ehkä ollut mennyt kalvojen läpi asti ja kolmas sitten osui ja upposi. Mietin vain, että ihan hyvä jos ei menny ku se yx reikä kalvojen läpi asti, ku luulis että 3 pistoo jo suurentas km-riskiä aika kovasti???

Olen ylipainoinen, mutten mikään julman iso ainakaan rv12 kätilön mielestä, sillä hän näki erinomaisesti ja lisäksi sanoi, etten ole mitenkään järkyttävän iso vaan juuri sellainen, mitä muutaman muksun äidin ehkä olettaakin olevan.

Edellisessäkin raskaudessa rv 37 oli naislääkäri, joka ei tosiaan muuta mussa nähnytkään kun kävelevän läskikasan. Koko ajan valitti ettei saa mittoja kun tuota rasvakerrosta on niin paljon. Määräs 2vk:n päästä uudelleen...meinasin kysyä, että oonkohan mä laihtunu siihen mennessä vai ootko sä oppinut paremmax ultraajax :kieh:
Harmi vaan keksin täs jutun vasta ulos sairaalasta kävellessämme.
No rv39 siellä oli sitten miellyttävä vanhempi herrasmies, jolle ultraamiseni ei tuottanut minkäänlaista ongelmaa.

Mies sanoi, että kannattaa jatkossa luottaa vain mieslääkäreihin.
Oikeassapa tuo taitaa olla kun ajattelee, että kaikki huonot kokemukset ovat pieniltä kurpilta naislääkäreiltä lähtösin.
Ja hyvät ja asialliset mieslääkäreiltä ;)
 
Enie kysyit siitä niskapoimujutusta. Se pitäisikin mitata ennen rv13, mutta tapauksissa joissa se on ollut koholla np-ultrassa, niin se pitäisi AINA katsoa mitä sille on tapahtunut; onko muuttosta tullut, mikä voisi kertoa johonkiin suuntaan mitä vois olla odotettavissa.

niin ja tänään on rv 15+0 vaikka olen ihan varma, että se on 15+2.
Laskettuaikakin on merkitty tod. näk 30.12. , mutta äläs enie ala sitä nyt muuttelemaan, sillä ootellaan nyt, että täytyykö tästä pikkusesta jo luopua muutaman vK:n päästä, vai saanko hänet viiä masussa aina joulukuun loppuun asti.
 
jammy mie mietin kanssa et mie stressaisin jos ääniä ei kuulu, mutta tosi hyvin oon saanut kuulumaan joka kerta ekan kerran jälkeen. Osaa jo ettiä oikeesta kohasta, ja jos ei heti niin ite vähän liikkuu että masukkikin kääntyy parempaan asentoon. Tietysti sekin vaihtelee kauheesti, kaikillahan ei välttämättä kuulu ollenkaa jos istukka on eessä.

Ja vaunuasiaa miekii oon miettinyt, mekin asutaa maalla ja tahtoisin vaunutella ennenmmin meiän mettä-teillä, ku tolla hiekkasella kylätiellä. Itteä välillä kuhistuttaa nimittäin ilman vaunujakii ku joku samperin rallikuski tulee mutkassa vastaa ku oon käveleessä, rattaittenkaa ei hirveesti väistellä ojan puolelle. Meillä menee tässä aika hyviä mettä teitä lähellä, ja ois kiva jos ois semmoset rattaat millä pääsis siellä menemään.

Tylsäpistin :hug: :hug: jaksuja teille, toivottavasti tulokset tulee nopeesti ja on toivotunlaisia! :hug:
 
Jammy Tervetuloa porukkaan ja onnittelut vauva uutisesta :flower:

Vaunuista: Mulla on kokemusta vaan oran ja emmaljungan vaunuista omassa käytössä ja yllättäen taas halusin ne emmaljungat B) Eli minä olen kyllä totaalisen ihastunut niihin.
Kaupassa kokeilin joitain muitakin mutta olivat kömpelöitä tai sitten hepposia.
Nuohan on tosin käytetyt kuten aiemmatkin vaunut ovat olleet.
Ja me kans asutaan "maalla" hiekkatien varressa peräti alle 3km keskustaan.

Doppleri Se on kyllä mainio vehje. Tänään sain Nörtiltä ihan sillä laitteella näyttävän lukeman 144-147 välillä pyöri syke mutta Hissu oli sen verta piilossa ettei se saanut sitä sykettä näytölle mutta selkeästi sen kuuli ja se oli 150 kun sitten laskin sen itse.
Eli nythän tuo viittais että molemmat on tyttöjä :eek:
On tämä jännää kyllä.
Siittä että ääniä ei kuulu, minä en ole huolestunut kun ajattelen että osaavat olla niin piilossa silloin juuri.
Tänään kun aloin kuunnella niin Hissu olikin "paljon" ylempänä kuin edellis kerralla kun hänen äänet kului navan korkeudelta vasemmalta puolelta ja Nörtin sitten oikealta puolelta mutta hiukka alempaa. Nörtti onkin A vauva kun on alempana.

Tylsä pistin Onpa siellä kiukkuista porukkaa tuon painon kanssa, harmi.
Täällä ei kyllä koskaan ole kuulunut mitään vaikka mullakin on tällä hetkellä tullut ihan reilusti tuota painoa liikaa. Tai sitten ne ei uskalla sanoa sen mun taustan takia.
Se puuhaaminen voi rauhoittaa sinua kun saat ehkä sekunniks välillä ajatukset muualle, mutta älä rehki liikaa. Toivotaan nyt koko tammivauva porukalla kovasti hyviä tuulia sinne sinulle ja vauvalle sekä miehellesi ja että kaikki olisi lopulta hyvin.
 
Moi kaikille pitkästä aikaa!

Kävin viikko sitten nt-ultrassa ja kaikki oli siellä hienosti! Pikkuinen potki ja nyrkkeili vimmatusti ja niskaturvotusta oli vain 0,9mm. Enie, viitsisitkö vaihtaa LA:n 16.1.?

Olin kyllä hieman hämmästynyt tuosta LA:sta. Mun kierto on ollut täysin säännöllinen 33 päivän kierto ja yksityisen gynen ultrassa viikolla 6+ sikiön koko vastasi tuota 33 pvän kiertoa (LA 21.1), nyt NT-ultrassa sikiön koko vastasi kuitenkin täsmälleen viikkoja kuukautisista laskettuna (eli LA 16.1.). Hmm... Kaksi lasta olen jo maailmaan saattanut, enkä ennen ole vastaavaan törmännyt. Mutta, eiköhän nyt mennä kuitenkin tuon virallisen, eli NT-ultran, LA:n mukaan. Eipä tuossa nyt kuitenkaan ole kuin se viiden päivän heitto.

Nyt yritän lueskella teidän kuulumisia!

Olga Amelie rv 12+4
 
Tammikuunneljäs: anteeksi,en tainnut huomata kysymystäsi aiemmin. Mutta tilasin siis netitse testin,maksoi reilut 40e, reilussa viikossa tuli. Kotioloissa lupaavat 82% luotettavuuden,mutta en mä tuohon nyt oikeesti täysin usko. Kiva oli kuitenkin tehdä ja jännätä, jospa sit ultrassa myöhemmin näkis oikeesti.

Petite ja mimmi 10+3
 
enie eikä onnex tuota painoa ole tullut yhtään lisää, ehkä kilo-kax pudonnutkin, mutta mitäs se tällaisessa pakkauksessa vaikuttas? Mutt annas olla jos kilokaan tulis lisää |O
Meillä on ihan mukava nla-täti, joka ei itsekään mikään missimittainen. Asialinjoilla pysyy eikä puutu liiaksi näihin mun kiloihini.
 
Kivunlievityksestä Itelläni oli ekasta vaan ilokaasu, enkä sitäkään kyennyt ponnistusvaiheessa ottamaan kun piti keskittyä niin täysillä sataan asiaan (imukuppiavustus ja kaikki käski tekemään eri asioita). Mut ei se mulle mikään uskonasia ole, teen niin kuin sitten tuntuu. Noi epiduraalit ja kohdunkaulanpuudutukset vaan mun mielestä kuulostaa pelottavammalta kuin koko synnytys... :D
 
Ihania kuvia!

Lääkäreistä... mulla oli aika samanlainen tapaus kun tylsällä pistimellä, kun mun eka raskaus päätyi keskenmenoon... olin ihan rikki, toivoin vain itekin kuolevani ja tää sanoi vain, et hän ei mulle saikkua kirjoita, näin nuori oot (olin 24), meet huomenna töihin, saat muuta ajateltavaa ja ehit saamaan vielä vaikka tusinan lapsia.
Tää sama lääkäri sattui olee sit silloinkin polilla päivystää, kun joskus esikoisen loppuraskaudesta mentiin keskellä yötä sinne, mä en ollut tuntenut liikkeitä moneen tuntiin ja olin jo ihan varma, et nyt vauva on kuollut. Muistan vain, kun hoin miehelle, et en varmaan mee ton akan luo, mut sillä kertaa hän olikin oikein asiallinen, otti mun pelot ja huolet todesta jne. Vaan ei lääkäreillä sais olla huonoja päiviä potilaille...

Synnytyksestä/kivunlievityksestä, mä oon synnyttänyt molemmat lapset pelkän ilokaasun avulla. Eka kesti 26,5t, toinen 3,5t, et täysin erilaiset synnytykset takana. Tai esikoisesta laittoivat kohdunkaulalle puudutteen kun piti tikata jälkikäteen, kakkoselta ei tarvittu tikkejä. Esikoisesta en muista, et ponnistusvaihe olis sattunut lainkaan (ehkä olin jo niin sippi valvottuani 2 yötä ym) mut kakkosesta se sattui ja lujaa, vaan eihän siinä enää ehtinyt mitään kivunlievitystä antaa, ja vaik kivut lakkas samantien kun vauvan pää oli ulkona, ni silti tavallaan jäi pelko... haluun kyllä synnyttää kolmosenki alateitse, pelkään leikkausta jostain syystä ihan kauheesti, mut joku puudute ois myös kiva... täällähän ei ees saa ilokaasua enää sairaalasta, kun on vaarallista raskaina oleville kätilöille (ts. sairaalalla ei oo varaa panostaa synnytyssalien ilmanvaihtoihin) joten saas nähä, kuin käy. Kakkonen syntyi "väärässä" sairaalassa kun oltiin kyläilyreissulla ja hänelle sit sain ilokaasun, se on ollut mulle ihan autuus, vaik moni sitä haukkuu.

Sit vielä noista tyttö-/poikaoireista, mulla on ollut pojasta kaikki mahdolliset tyttöoireet ja päinvastoin. Nyt ois taas enempi poikaoireita, mut ite veikkaan tyttöä. Molemmat ennustajat näki meille viimeeks tytön (madam mamma ja ennustajaelli) nyt veikkasivat poikaa.

Ja noille neuvolantädeille ei taida olla mikään odottavan äidin paino hyvä. Mua on moitittu siitä, ettei paino nouse tarpeeks(!!) vaik sitä on tullut 16 ja 18kg, ja sit en sais sitä laihduttaa näin nopeaan pois, vaik en oo eläissäni ollut laihiksella. Nytkin kun lopetin imettämisen ja sen vuoksi on lähtenyt viimeisiäkin edellisiä raskauskiloja ja oon 2kg kevyempi kuin ekassa neuvolassa (silti vielä 3kg painavampi kuin ennen toista raskautta) ni tätsy oli huolissaan, et paino ei sit saa enää yhtään laskea. Äärgh. Mä kun luulin, et kun yläasteelta selviää ja on normaalipainoinen, ei ketään kiinnostais kytätä vaa´an lukemia, mut väärässäpä olin.
 
Meillä ei oo netti toiminut viikkoon, ja tänään vasta pääsin lukemaan kuulumisia täältä pitkästä aikaa. Paljon olikin tapahtunut...

Kovin monella on jo ollut toka neuvola tai lääkärineuvola. Varasin itse just eilen tokan neuvolan, ja se on vasta 21.8.!! :eek: Silloin alkaa jo vko 21. Eka neuvola oli vkolla 8, joten 13 viikkoa siis eroa! Olisin kyllä toivonut tässä ekassa raskaudessa vähän useammin käyntejä, mutta tällasta tää nyt täällä Helsingissä sitten kai on :kieh:

En jaksanut myöskään odottaa sydänäänien kuulemista sinne elokuulle, joten tilasinpa minäkin kotidopplerin. Tänään päästiin sitä kokeilemaan, ja luulen että oikeita ääniä kuunneltiin :heart:

Äitiyspakkaus ajateltiin ottaa, kun ei vielä sellaista ole. Ja eikös perinteisiin kuulu, että ekat yöt vauva nukkuu laatikossa? :) Synnytysasioita sen sijaan en oo vielä uskaltanut miettiäkään.

valf ja semppu 14+5
 
valf, siis toi on kyllä jo aika ala-arvoista et noin paljon väliä! Itselläni neuvolatäti ekalla käynnillä katsoi samalta istumalta sen seuraavan ajan, johon siihenkin oli mun mielestä paljon aikaa, 7 vkoa, mut toi 13 viikkoa, jessus. Tosi outoa toimintaa.
 

Yhteistyössä