***TAMMIVAUVAT*** Heinäkuussa

Heips! Pikaisesti tulin lukemaan. Tuosta lääkärineuvolasta,eli mies tulee tosiaan mukaan,mutta meillä terkkari kuuntelee eka ne sydänäänet ja sitten menen lääkäriin. Mies ja sitte pojan kanssa siitä ulkopuolelle.

Ananaskirsikalla olikin melkoisia uutisia. Jotain vastaavaa tässä itekin jännitän, koska plussatestiä edeltävä kierto oli superlyhyt ja pelkkää tuhruttelua. Tai sitte tosiaan niitä tuplia, koska masu on oikeasti jo iso :D No reilu viikko vielä.....

Me otetaan äityspakkaus, koska mulla ei oo mitään vauvakamaa enää jäljellä. Sitte vielä siitä sokerirasituksesta: eli se litku vaihtelee kyllä ihan paikkakunnittain, koska mä en esikoisesta oo mitään colan makuista saanut juoda vaa aivan kuvottavan makuista tahmeaa siirappia,mikä meinas silloin tulla samantien ylös. Mutta josko tällä paikkakunnalla ois sitte sitä helpommin alas menevää. Mä en ees tiedä, milloin se rasitus ois suotavaa tehä, terkkari vaan sano, että odotellaan ihan rauhassa, ettei pahoinvoivana tartte sitä litkua juoda.

Oltiin poitsu kanssa koko päivä tänään PelleHermannipuistossa. Jätkä touhus sydämensä kyllyydessä kaikissa härpäkkeissä ja välillä syötiin eväitä B)

Nirppurotta ja Pampu rv 11 POKS!

Heissan pitkästä aikaa!!!!!

Oon koittanu pysyy kärryillä teidän jutuissa mutta en ehken ole täysin onnistunut :)

Aloitin just ennen juhannusta työt ja joku siellä vie voimat niin ettei musta oo mihkään kun sieltä pääsen, kaikki kaveritki on unehtunu kun päässäni pyörii töistä tullessani vain nukkumaan pääsy.
Jokusen kerran oon edelleen oksennellu ja paha olo tulee heti kun ruokailusta on yhtään kauemmin.. etovuutta ja sellasta heikotusta.

En ole miettinyt että otetaanko äitiyspakkausta kun viimeksi se otettiin mutta taas toisaalta, meidän kirppu joutuu tovin ehkä nukkumaan laatikossa ellei meille osteta uutta pinnasänkyä koska laura tarvitsee vielä varmasti tovin pinnistä.
Mitään ei olla vauvalle ostettu eikä sille juuri mtn tartte ostaa.

Viikoista en oo vieläkään varma mutta torstaina on nt-ultra, sit jos pääsisi taas jyvälle missä mennään.. Toivottavasti ei samoin kuin Annanaskirsikalla :D

nyt esikkoa nukkumaan..

-Väpä ja kirppu- :heart:

Petite: Kiitos vastauksesta. Seuraavaks olisinki kysyny, et kauanko kesti ku tuli. :D Pitää vähä miettiä vielä asiaa..

Anoppi oli ostanut tulokkaalle jo ensimmäisen tuttipullon.. sai tämäkin pikkuinen jotain ihan omaa, eikä kaikkea tarvi isoveljeltä periä. Sitten varmaan ostelen enemmän jotain itsekkin kun saadaan se sukupuoli selville.

Aamulla onkin sitten se neuvolalääkäri. Hiukan jännittää pojan kanssa sinne mennä, mutta kai siitä hengissä selviää. Kunhan vaan ne sydänäänet hienosti kuuluisivat jo! :heart:

Ekassa neuvolassa käyty ja sydänäänet kuulus todella hienosti :) Olihan se ihana kuulla minityypin pompotus, nyt tietää että joku siellä asustelee..Mutta oma olo ei helpottanut, jännitystä edelleen ilmassa, no perjantaina on NP-ultra, jolloin sitten saadaan varmistus siihen että vauva on terve..Kumpa kaikki olisi kunnossa :heart:

Tylsä pistin Onnea huomiselle! Tiedän miltä sinusta tuntuu, olen hengessä mukana ja pidän sinulle peukkuja! :hug:

Myy-88 ja minityyppi 10+2

Moikka kaikki äipät piiiiitkästä aikaa! :)

Mä olin koko viime viikon porukoilla Oulussa miehen kanssa eikä paljon tullut koneella oltua. Ihana ku miehellä kerranki vapaata ja ihan kokonainen viikko! :) Ihanaa oli vaan olla!!

Täällä oli paljon uusia, tervetuloa ja onnea!
...ja oli pari pienokaisensa menettäneitä, paljon halauksia :hug:

Mulla nyt menossa viikot 11+3, yhdellä päivällä heitti kun nettilaskurin mukaan 11+4.
Noh, minähän pelkäsin kamalasti ettei mahassa ole ketään, mutta mitä vielä! Siellä toukka touhusi ihan mahoton, hyvä että paikoillaan pysyi kun yritettiin niskaturvotusta mitata!:D Mut saatiin kumminki mitattua ja oli onneksi vain 0,8 :) Sydänääniäkin kuunneltiin ja voi että oli ihana hetki :) Pääperämitta oli 47,2mm (?) vai miten se nyt menee :) Kumminki pieni vielä. Jännä että niin pienestä voi sydän lyödä niin lujaa...

Tyttöolo vahvistuu päivä päivältä ja sydänäänistä päätellen tyttöä mä veikkaisin ja niin veikkasi mun oma äitikin ku kerrottiin asiasta.. Ite olen ollut pienenä yhtä vilkas ja sydänäänet nopeat.. :)

Kaikki oli siis ultrassa ok. :) Kivihän se tipahti sydämeltä kun näki oman pikkuisen siellä touhottovan, tuli jotenki aivan uskomaton olo kun näki sen siellä.. :heart:

Äippäpakkauksesta: Meinataan ottaa, mutta mistä te näette mitä se pakkaus sisältää, jostain kelan sivulta vai mistä? :)

Ananaskirsikka: Sullahan ne viikot pomppasi :) Onko helpottunut olo vai millanen olo?:D

Tämä lähtis nyt nukkumaan, huomenna lähen rovaniemellä ja siellä yks yö isoveljen luona ja sit ke sieltä äipän ja serkkutytön kanssa junalla ouluun (en oo ollu kymmeneen vuoteen junassa ni vähän jännittää :D) ja sieltä pitäs sitten tulla kotiin torstaina :D

:heart: :heart:

mamma ja verso 11+3 :heart:

mamma- juu kelan sivuilta löytyy ä-pakkauksen sisältö

http://kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH?OpenDocument

eilen oli ihan hirvee olo koko päivän..en tiä mistä sit johtu..aamulla en saanut edes puuroo syötyä kun se alko oksettamaan..no sit kävin lääkärissä ja otin saman tien sen lääkkeen,melkein tyhjään mahaan ku oli niin hirvee olo.Koko päivä oli sellanen et ruoka ei maistunut ja joskus nelljän aikaan iski ihan hirvittävä nälkä,no käytiin hakemassa pizzat kun ei jaksanu tehdä ruokaa (juujuu seliseli :LOL: ) sitä en syöny ku ehkä palasen ja olin ihan täynnä..sit iski hirvee päänsärky ja menin pötkötteleen sängylle ja tottakai nukahdin. :D mut sit oli jopa hetken hyvä olo mut sit ku olin menossa yöunille iski taas kauhee oksetusolo..en tiä mistä johtu mut en oksentanu kuitenkaan kertaakaan.

no joo tulipa taas omaa napaa paljon.. :LOL:

ananaskirsikalla olikin mukavia uutisia..kivahan se et vauva tuleekin aikasemmin ku mitä piti.. :D

nyt aamupalalle tytön kanssa jos tämä päivä menisi paremmin.. :D

ananaskirsikka sullahan oli upeita uutisia :D

Mulla tänää neuvolalääkäri ja täytyy kai ruveta valmistautumaan sinne,ku joudutaa viel ajamaan melkein 30km tonne neuvolaa enkä ees tarkalleen tiedä missä se on ku oma neuvola on kesälomalla :kieh: mut jospa niitä sydänääniä pääsis kuuntelee

hihiii moooi!!

np-ultrassa käyty!!! :D olo niiiiin helpottunut!! :D siellä se pojutsu kikkaili ja pyöri ja hyöri.. jalat potki niin kovasti =) :heart:
kuvia saatiin paljon mukaan mutta en tiedä yhtään miten saisin niitä tänne kun ei oo skanneria.. niskaturvotus oli jotain 1.jotain (muistaakseni 1.5mm ) Onks se hyvä vai huono?! Kätilö ei sanonut kun että siihen vaikuttaa niin monet asiat..ym. Mutta sano että ei löydä tällä tutkimuksella vauvasta mitään vikaa.. Menin vielä sit siihen kromosomi tutkimukseen ja viikon päästä tulee tulokset =)

kysyin muuten ihan huvikseen että voiko vielä sukupuolesta sanoa mitään.. niin kätilö katto ultralla jalkojen välistä ja pikku pallit siellä oli :D :heart: :LOL: kysyin vielä et eiks tyttö sikiöillä näy niinkun mitään niin se sano et ei.. eli poika olo vahvistunut =) :heart: mies oli ihan innoissaan sen pippelistä :LOL: pojasta tulee kuulemma kunnon naistenmies :p

mut jooo .. täällä ollaan onnesta sekaisin ja toivotaan ettei mitään niistä tutkimuksista löydy =) Laskettu aika on siis 22.1.10..

Mukavaa tiistaipäivää kaikille mammoille ja masukeille :heart:

iiris ja pooooojutsuuuuuuuuu :p 11+6

*muoks : ananaskirsikka!! millanen fiilis sulla oikein on! :D on varmaan kiva kun vaaveli tulee nopeemmin.. =)

iiris Joko sen sukupuolen voi nähdä tuossa vaiheessa varmaksi, kun eikös tytöilläkin ole turvotusta vielä niin että voi mennä herkästi pojaksi? Siis minä en tosiaan tiedä, mutta palstoilta olen lukenut tälläistä tietoa niin olen itse tyhmänä ajatellut että sukupuoli selviää vasta joskus 20+ viikoilla varmasti. Ja muut kans onko tietoa missä vaiheessa sen sukupuolen voi selvittää?
Mulla olis parin viikon päästä taas ultra KYS:ssä niin silloin ois viikot....hmm...jotain 17+2 näin äkkiseltään ajateltuna niin näkisköhän ne jo siinä sitten?
Seuraava ultra taas tuosta on sitten 3-4vkn päästä ja silloin olis 20+ -21+ viikot niin silloin varmaankin ainakin näkyy?

(.) Tänään ollut parempi olo eilisen oksennus ja migreeni päivän jälkeen.
Nyt on poskiontelokin rauhoittunut aika kivasti, ei enää niin paljon pakota ja sai yön nukuttua suht ok.
Eilen tilasinkin masutuubin ja se näyttäis postin seurannan mukaan olevan ehkä jo tänään täällä, mutta pitää katsoa kehtaanko lähteä sen vuoksi käymään "ihmisten ilmoilla". Hauska nähdä meneekö se edes ympärille, mutta se oli vielä nimenomana kaksosten odottajalle, eli kait sitten reilumpi jotenkin...tai sitten ei.

Enie + Nörtti ja Hissu 15+0 POKS!

Moikka vaan... Täällä sitä ollaan pää pyörällä... Epäuskoinen olo, että onko raskaus oikeesti jo näiiiin pitkällä ;) tämä koko raskaus, kun oli meille yllätys. Ja luulin tietäväni, koska tämä vauveli on saanut alkunsa, mutta ehkäisy onkin pettänyt jo kuukautta aiemmin, tietämättämme :D Laskettu aika on samana päivänä, kun yhden lapsemme syntymäpäivä, saa nähdä saako hän veljen tai siskon synttärilahjaksi ;)

Mikä mua itseeni harmittaa on se, että tosiaan en ole viettänyt ensimmäisenä kuukautena sellaista elämää, kun raskaana olevan pitäisi... Meillä oli vuosihääpäiväkin siinä välissä ja skumppaa otettiin miehen kanssa, jne... Mutta ainakin ultrassa kaikki näytti olevan ok... Sokerirasitus piti olla viikoilla 14-16, mutta mulla se sitten meneekin viikolle 18, sattuneesta syystä :D

Nirppurotta tulepas sitten kertomaan, josko saat samanmoisia uutisia ;)

Mutta nyt varaamaan aikaa rakenneultraan ja pakkaamaan illalla alkavaa reissua varten!

Hyviä vointeja kaikille!
Ananaskirsikka+Mini 16+2

Enie: Ei kai se nyt 100% oo mutta kun se ultra laite näkee vatsalaukun, virtsarakon ja kaikki muut "pikkutarkat" niin kai se ne kiveksetkin näki.. ainakin näin se kätilö sanoi..
kyllä mä miehellekkin sanoin että "varautuu" siihen ettei välttämättä ookkaan poika.. =)

Hellou. Pikaisesti lääkärineuvolakuulumisia. Elikkäs sydänääniä ei saatu kuuluviin vielä, mikä oli ihan oletettavaa näillä viikoilla, MUTTA kohtu on kuulemma isompi, mitä näillä viikoilla yleensä on,eli ens viikon ultraa sitte jännitetään, eli onko tuplat tulossa :D

Nirppis ja Pampu rv 11+1

iiris Juu niinhän ne tosiaan näkee, mutta olen ymmärtänyt että silti ei näkis vielä, mutta en tosiaan tiedä sitten. Pitää alkaa miettimään sitten tosiaan että haluaako tietää vai ei koska jos sen vois jo nähdä nyt parin viikon päästä niin...

nirppurotta Minulla oli molempien odotusaikana iso kohtu ja paljon lapsivettä ja yksöset tuli.
Eli voihan se olla iso muutenkin, mutta nyt sinulla on jännät paikat siellä sitten =)

Lääkärineuvolasta myös täällä kuulumisia,ei multakaan saatu ääniä kuuluviin,ei mikään ihmekään sillä aatamin aikasella koneella ja näillä läskeillä :D eli maanantain ultraa jäädään jännityksellä odottelemaan

Kengu ja Ruu 10+5

heissan! tulin just neuvolasta ja kuunneltiin sydänäänet :heart: Pikkuinen oli tosi vilkas että lähti karkuun koko ajan ,mut saatiin ihanat äänet kuulumaan :heart: :heart: . Olo on ihana kun sai kuulla pikkuisen äänet siel. =) Ensi keskiviikkona sitten ultra. :heart: Ultriin ei ihan kannata uskoa. Kaverilleni todettiin monta kertaa että poika tulee mutta tyttö sieltä kuitenki tuli. :LOL: Ja siskolleni väitettiin tyttöä kovin mutta poika tuli.
Mutta nyt syömään :p

Kiarala+ kitty 10+5 :heart:

Täälläkin on tänään neuvolalääkärissä käyty..
Hemppa oli vähän koholla ja verenpaine alhaisempi kuin viimeks, mutta ei mitään hälyttävää. Lääkäriin pääsyä jonotettiin lähes tunti ja meinas poika hermostua tosissaan kun menin sitten sörkittäväksi verhon taakse. Lääkäri ei meinannut saada ääniä kuulumaan kun laite oli kaudelta kivi ja keihäs, mutta löytyihän ne sitten lopulta ja 160 oli syke. Viittaisiko se nyt sitten tyttöön vai poikaan!? :D

Sain rakenneultraa siirrettyä kolmella päivällä, niin pääsee mieskin mukaan kun on vielä lomalla sillon. Miten sitä nyt jaksaa 2kk odottaa!?

Täällä sataa ja on +10, eli tooosi kylmää! Ei tartte taas kotoa poistua minnekkään.

iiris: aika hurjaa, että nyt jo kertoi sukupuolesta.. olisinpa itekki tajunnu kysyä! Tosin, oli niin nipo ultraaja, että tuskin ois kertonu vaikka jotain oiski näkyny.

Nyt mentävä siipalle laittamaan ruokaa kun palailee kohta töistä.. ei yhtään huvittais ja poikakin kitisee jaloissa. |O

Rhea ja Möhkö 12+3

POKS 11+0 :heart:

Ei kummempia, maha ollu kipee koko päivän.. johtuu varmaan eilisestä jalopeno-pitsasta, rrrakastan kaikkee tulista ruokaa, mut nyt näköjään on pakko lopettaa 'vähäks' aikaa semmosten mussuttaminen, ei tuo tyyppi tuol vissii yhtää välitä semmosist. :)

Viikko vielä neuvolalääkäriin..

Yhteistyössä