***TAMMIVAUVAT*** Heinäkuussa

Heippa, niin se aika taas on vilahtanut, rv 15 menossa... :eek: Mökkeiltiin, ja vähän aikaa sitten saavuttiin kotiin. =) N. viikon kuluttua toinen neuvola, eka oli rv 9 eli 7 viikkoa välissä tässä, mielestäni aika paljon. Se hyvä puoli sentään, että oletettavasti sydänäänet tossa vaiheessa kuuluu.

Heip.

En oo jaksanut hetkeen mitään kirjoitella, kun ei omaan napaan mitään uutta kuulu. Lukemassa oon kyllä käynyt viestit päivittäin.
Meillä on kahden ekan välissä 3,5 vuotta. Silloin kaksostenrattaat olisivat olleet ihan turhat. Esikoinen on ahkera pyöräilijä, käveleekin pitkiä matkoja, eri juttu sit, jaksaako äiti kävellä yhtä hitaasti ja ihmetellä jokaista ruohonkortta, kiveä, hiekan jyvää, halkeamaa asvaltissa jne. Nyt kakkoselle ja kolmoselle tulee ikäeroa 1v4kk (jos siis syntyy LA). Olin jo netissä ihastutnut Carenan kaksostenrattaisiin, mut sisko lupas heidän rattaat ilmasiks lainaan, ni tuskinpa nyt sit ostetaan omia. Eiköhän tuo kakkonen jo ensi kesänä kävele ja pyöräile, ainakin jonkin verran. Lisäks ostin jo vuos sitten sen "laudanpätkän" vaunuihin, sen päällä esikoinen on seisonut, jos ei oo jaksanut koko matkaa kävellä. Ja vauvan saa helposti myös liinaan, esikoista pidin aikoinaan tosi paljon liinassa ja oli kätevä! Kakkonen ei oo niin siinä viihtynyt, tai sit oon ollut liian laiska laittamaan siihen...

Tänään laitoin ekaa kertaa äitiysfarkut jalkaan - ja hassua kyllä - tuntuu, et vauvamahaa ei näy niissä ollenkaan!! Maha mulla jo on, siis helposti havaittavissa, mut näköjään vaatteilla saa hyvin piiloon. Huomenna tulee yks kaveri kyläilee, jolle en oo viel kertonut, saas nähä, huomaako mitään... en vielä viittis kertoakaan, kun hän on tavallaan myös työkaveri enkä oo vielä kertonut töissäkään... noooh...

Huomenna poksutaan täälläki, tänään vielä 12+6.

t.Hemuli

Hellou mammat! Eipä tänne kummempia. Tiikerikakkua päätin leipoa ja nyt se paistuu uunissa. oon aivan onneton leipuri ja jännittää, minkä näköinen hässäkkä sieltä uunista tulee :D

Omaan napaan ei kummempia.Välillä olo aivan oireeton, välillä tuntuu juilintaa. Välillä tuntuu, että sitä hipsutustakin tuntuu, mutta voi olla vielä suolenmurinaa :whistle: Tiistaina sitten lääkärineuvola ja toivottavasti saadaan kuunnella sydänääniä...mieskin on tulossa mukaan :heart: Saan varmaan samalla ajan sinne sokerirasitukseenkin :$

Nirppis ja Pampu rv 10+6

Onks kuinka moni muuten jo käyny tuolla lääkärineuvolassa, ja onks sinnekin miehet tervetulleita mukaan, Nirppurotalla onkin mies tulossa mukaan, mut miten muilla ? Mietin tossa et mitähän siel sit tehdään, yleensä kai kuunnellaan sydänäänet ainaki ? Haluan sitte kyllä ainaki ton miehen mukaa kuuntelemaa.. :)

Tänne ei kummempia, tolkuton päänsärky jatkuu, jouduin viikonlopun ottaa saikkua kun ei päässy enää sohvalta ylös, kattoo miltä huomenna näyttää, joks 'pääsee' töihin.. Vähän ois huono omatunto jäädä nyt pidemmäks aikaa pois kun on lomia ja kaikkee niin paljo et ne on kyllä vähän pulassa siel ilman mua. Mut olon mukaa, en kyllä lähe enää kärvistelemää jos tuntuu ettei pysty, nytkun on aateltava muitaki ku itteää.. :heart:

Ainii, ja en oo ihan varma uskonko itekää enää, mut tossa yks ilta makoilin tossa sohvalla, ni yhtäkkiä tuntu masusta semmonen plumpsahus, ja nostin paitaa ja katoin ni kuplahti tos ihan selväst mahan päälleki ! Liikkeitä jo ?! Ensimmäisestä vähän vaikee kyllä uskoo et ois jo, mut kai se mahollista on, ja sillon olin kyllä ihan varma et niin oli, mut jälkikätee rupesin epäilee.. eikä kyl sen jälkee oo tuntunu semmost, vaik tuo mieski makoilee illat korva masun päällä. :D

Nyt sohvalle taas takasin.

NiiZ ja Viuhtis 10+5 :heart:

Heippodej vaan taasen :) *MUOKS

Joku kyseli tosta dopplerista. Mulla angelsounds enkä oo sillä vieläkään kuullu jumputusta. Kävin torstaina neuvolassa kuunteluttaa ne äänet ja kuulu hyvin. Hermo menee jo tohon dopleriin ku haluis kotonakin ne kuuluviin.

Liitoskipuja on edelleen. Ja istuminenki alkaa olee välillä hirveen kivuliasta.

PAHOINVOINTI/PAHAOLO on poissa :) Vihdoin kokonaan :) Ah ihanaa :)

Kaksosten vaunuista/rattaista oli kanssa puhetta. Meil Casper on sit ku tää syntyy ni 2v 3kk ni se on vähän siinä ja siinä jaksaako kävellä, eli joko ostetaan jotku kaksostenrattaat mihin saa sen kantokopan tai sit vaan seisomalauta. Mut ostetaan ihan vast sit joskus joulun jälkee aleista.

Täällä poksui eilen 13+0 :) ja unohdin sanoo sen veriseulan tuloksen. Oli 1:51000 .

Eipä tässä kummempia :)

Pinguli+Napero 13+1 :)

Lääkärineuvolasta mulla viime raskaudessa ainakin vain kutakuinkin tehtiin sisätutkimus, eli onko kohdunsuu auki vai ei. En ois sinne ottanut miestä mukaan, ei niin mielenkiintoista ollut. :D Sydänääniä kuunneltiin ihan tavallisissa terkkarineuvoloissa. Mutta se vaihtelee varmaan paikkakunnittain tämä asia, nythän Helsingissä ei ilmeisesti tota ekaa lääkärineuvolaa enää edes ole, eka on kuulemma joskus viikolla 28... Kaikessa pitää säästää vissiin. :whistle:

Tein ensimmäisen hankinnan tänään, kaksostenrattaat. Nuo rattaat on sellaiset vierekkäin istuttavat, joissa on pikkuselle oma koppa ja nuo on tosi kapeat. Säilytän nyt kuitenkin nuo tämänhetkisetkin yhdistelmät, koska talvella mahdollista vetää toista pulkassa, kun toinen matkustaa vaunuissa. ikäeroa meidän lapsille tulee 1v 3kk.

Neuvolalääkärissä mulle tehtiin myös sisätutkimus ja kuuneltiin ekaa kertaa sydänäänet. Siinäpä se sitten oli...

Äitiyspakkauksesta olen ehkä jo aiemmin maininnutkin, että en ota! Olin pettynyt niin vaatteiden laatuun... aikaisemmin (90-luvulla) oli ihan eri laatu tuossa äpakkauksessa. Ainaski viimevuoden pakkauksen haalari oli aluksi meidän pojalle melko iso. Poika syntyi lokakuussa ja oli 51,5 cm pitkä jo synytyessään... en pitänyt toppahaalaria pojan päällä kuin muutaman hassun kerran.... ehkä keväällä se ois ollu sopivampi. Mutta, eipä niitä pienempiäkään taida helpolla löytää... ja jos löytää, niin ovat sitten hetkessä pieniä.

pippur1 Ei se sokerirasituksen litku enää ole pahan makuista niin kuin joskus 90 luvulla. Silloin se vielä oikeasti sulatettiin sokeria veteen ja hyi kauhea minkä makuista se olikaan. Nykyäänhän se on sellainen "cola" pullo joka vaan juodaan. Mulla ainakin meni viime vuonna kerralla alas koko setti kun piti käydä rasituksessa.

Pinguli Mulla ainakin tuo dobleri vie kiitettävästi pattereita ja eilen oli pattereissa 1 pykälä jäljellä niin ei kunnolla enää kuulunut äänet mutta kun vaihtoi patterit uusiin niin alkoi taas kuulua hyvin. Toisena tuota geeliä ainakin mulla pitää olla hyvin niin sekin auttaa.
Sanoinkin että Varta kiittää kun nyt on jo toinen paketti menossa pattereita, eikä sillä ole kuunneltu kun 3-4krt muistaakseni ääniä. Tosin aina menee noin tunti että molemmat saa kuuluviin tai ei saa sittenkään aina molempien ääniä.

Muoks* Äitiyspakkauksesta Mietin että jos 2 pakkausta ottais ja kolmannen sitten rahana, mutta pitää tosiaan käydä katsomassa tarkemmin mitä siinä paketissa oikein on nykyään että kannattaako niitä ottaa lainkaan. Meillä ei ole vanhoja tavaroita mitään enää, koska nuorimmainen tosiaan jo niin "vanha" niin kaikki annettu jo pois.

(.) Täällä taas migreeni päällä kun allergiat taas täyttäneet poskiontelon ja kun ei saa ottaa niitä allergialääkkeitä niin pitää vaan koittaa saada se nasonexilla sitten vaan rauhoittumaan ja tyhjentymään.
Lauantaina käytiin leffassa ja syömässä ulkona, eilen sitten oli nuorimmaisen 10v synttärit.
Tämä päivä näyttää menevän sitten SPR:lle ellei tästä sitten olo kohene yhtä äkkiä.

Enie + Nörtti ja Hissu 14+6 Huomenna poksuu taas...kyllä menee nopeeta tämä aika.

tänään poksuu 13+0 :heart:

tulin pikaisesti käymään..lähen tunnin päästä lääkäriin kun eilen iski kauhee ärsytysyskä ja henkee ahdistaa..onneks saan ottaa tota avaavaa lääkettä mut sitäkin enää pari hassua annosta et pakko saada uus resepti..epäilin et se on keuhkoputkentulehdusta kun joskus ollu se mut enpä tiedä sit..kuhan saa jotain mikä helpottaa..ei vauvallekaan hyväksi kun äiti ei saa hengitettyä kunnolla.

Äitiyspakkauksesta ehkä otan..täytyy käydä kaverin luona kattomassa niitä et kannattaako vai ottaako sit rahana..kuitenkin noita vaatteita ja muitakin tavaroita on esikoiselta jäljellä ja en välttämättä niillä kestoillakaan tee mitään.

neuvolalääkäristä en ottanut miestä mukaan,se kyl jäi tytön kans kotiin muutenkin,mut en olisikaan ottanut koska ei siellä tosiaan mitään erikoista ole..sisätutkimus ja no tietty ne sydänäänet mut niitäpä ei nyt saatukaan kuulumaan ni mitään ei mies menettänyt.. :)

no ni nyt suihkuun ja likalle aamupala ja lääkäriin..

hauskaa päivää kaikille!:wave:

Huomenta,

mullakin eka lääkärineuvola ylihuomenna. Ei tule mies mukaan,eipä siinä muuta ku sisätutkimus. Tein aamulla sen sukupuolitestin (Intelligender) ja sen mukaan olis tyttö tulossa. :heart: Toivottavasti näkyy aikanaan ultrassa ja vahvistus tieto. Mutta nyt mulle vois päivittää tyttöepäilyn tonne etusivulle.

Pahoinvointi edelleen kiusana,samoin heikotus. Lykättiin Muumimaailmaan menoa sen vuoksi, ettei musta ole saarta kiertelemään ennenkuin vähän helpottaa tää olotila. Toivottavasti siis jo kuukauden päästä kykenen siihen.

Äitiyspakkauksesta, otetaan kyllä, ihana muistokin! Enkä ole huomannut että laatu olis huonoa,ei meillä mikään ole rikki mennyt ja jos menis,ni reklamaatiota saa laittaa ;)

Petite ja mimmi 9+6

Nopeasti tulin pyörähtämään ja katsomaan teidän kuulumiset :heart:

Petite: Siis voitko vähän valaista mikä tuo sukupuolitesti on? Kuullostaa mielenkiintoiselta! =)

Lääkärineuvolasta: Mulla oli viime viikolla ensimmäinen lääkärineuvola, mies oli mukana. Kuunneltiin sydänäänet ja lääkäri katsoi kohdunsuun ym.

Äitiyspakkauksesta: Minä aion ensikertalaisena ainakin ottaa :)

POKS 14+0 tänään :) (Huh, jokos näin pitkällä...)

Mulla on toi ensimmäinen lääkärineuvola 30päivä... :flower: Ihanaa kun sulle petite on tulossa tyttö :flower:
Äitiyspakkaukseen olen ollut aina tyytyväinen, eivät ole menneet rikki...

Täällä ei ole ollut vessaan pönttöön huutamista, mutta etomista on kyllä ollut :x
menee ohi kun syö jotain..

pinkgreen Tilasin tällaisen www.intelligender.com , se on ihan virtsatesti ja täytyy myöntää,että vaikutti ihan humpuukilta mutta pitihän sitä kokeilla. Tuolta sivuilta näkee testin tehneiden kommentteja, myös niitä kun testi on näyttäny väärin. Lupaavat 82% luotettavuuden kotioloissa tehtynä. :D

DOPPLER-KYSYMYS: missä vaiheessa ootte kuulleet äänet ja kuuluuko ne samanlaisina nakutuksina kuin neuvolan koneista? En ole alkuinnostuksen jälkeen enää yrittäny,kun en omien sydänäänieni lisäksi ole kuullu ku viuhunaa, mutta jos kohtapuoliin kokeilisi taas..

Moikka moi kaikille! :wave:

Täällä oltiin taas niin ihanan lhduttavia mun viime kertaisen purkautumisen jälkeen. Ihanaa kun on joku paikka jossa voi kertoa aina miltä tuntuu. Kiitos teille kaikille siintä :hug: :flower:

Lääkärineuvolasta Mulla oli mies mukana, koska ei ekalla kerralla päässyt mukaan, juteltii neukka-tätinkanssa, ja sitten lääkärinkanssa, kuunneltiiin sydän-äänet, sit mies meni sisätutkimuksen ajaksi ulkopuolelle. Mun mielestä sen ei todellakaan ollu tarpeellista nähä sitä ja kuunnella ku me keskusteltii valkovuodosta ja muusta.

Taas töissä ja mikään ei toimi. Ei muuta kun taas kärkeen ton oman koneen uudelleen asennus :kieh: Sit kun mä oon äippälomalla en ees kato koneeseen päin jos ei oo pakko.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :D

Jenninho+masukas 15+1 (eilen poksu :heart: )

Ajattelin kirjotella pitkästä aikaa kuulumisia.
Viime viikon torstaina oli se sokerirasitus ja arvot oli juuri siinä rajalla. Eli viikolla 26 pitäisi mennä sitten uudelleen.
Perjantaina oli niskaturvotusultra ja siellä kaikki ok. Ihania kuvia saatiin vauvasta.
Laskettuaika muuttui eli jos ENIE viitsit vaihtaa sen. Elikkä uusi laskettuaika olisi 7.1.
Minä en tiedä vielä otanko äitiyspakkausta. Aika sulosia vaatteita siinä uudessa paketissa olisi.
Nyt täytyy kiirehtiä tekemään ruokaa.

lokakuu10+saukko 13+4

Heippa kaikille!

Pitkästä aikaa kuulumisia...
Tänä aamuna käytiin vihdoin np-ultrassa ja kaikki on niinkuin pitääkin :heart:
Mytty veteli just sopivasti aamujumppaa ja vilkutteli kovasti meille ;)
On se vaan niin sykähdyttävä näky....Pieni ihmisen alku.

Lääkärineuvolaan en ota miestä mukaan. Meillä kuunnellaan sydänäänet terkkarin vastaanotolla...Ja muutenkin siinä on pääasiassa sisätutkimus, puhutaan vuodoista ja pukamista ja limoista...yäh, itelläkin on kestämistä :LOL:

Äitiyspakkausta en usko että otan. Esikoisen aikaan oli hyvä kun sai ne kynsisakset ja harjan jne mut täytyy myöntää et ne vaatteet ei ollu ihan mun makuun...Suuri osa jäi käyttämättä kun saatiin sit lahjaksi niin paljon mun mielestä kivempia vaatteita.

Kaksostenrattaat vauvapussilla löytyy onneksi siskon varastosta kun meidän lapsilla tulee olemaan ikäeroa 1v9kk. Siskon lapsilla oli tasan saman verran ikäeroa =) .....ja vielä minä hullu rupesin tähän vaikka olen nähny millasta se on :LOL:

Me oltiin vkonloppuna Flamingon vesipuistossa/kylpylässä ja kyllä oli kiva paikka! Poikakin viihtyi tosi hyvin kun tykkää vedestä niin kovasti. Sunnuntaina käytiin sitte Korkeasaaressa. Hauskaa.

Nyt on sitten toi reissukassi purkamattomana tossa eteisessä...huoh, kai se on mentävä...

:wave: Miminen ja Mytty 11+5

Yhteistyössä