***TAMMIVAUVAT*** Heinäkuussa

Moi kaikille,

ja heti alkuun iso :hug: kaikille tarvitseville.

Mulla on taas jaanyt sivukaupalla kuulumisia valiin, mutta jatkuva pahoinvointi nayttaisi vihdoin helpottaneen eli enkohan ma ala taalla vahan saannollisemmin pyoria taas.

Aitiyspaivarahasta oli ainakin ollut puhetta: taalla aitiysrahan suuruus riippuu paljon tyonantajasta, minimissaan (jonka myos omani tarjoaa) on 90% palkasta ekat kuusi viikkoa ja loput ajasta n. £100 viikossa eli ei paata huomaavat tulot :/ . "Palkallista" aitiyslomaa on nykyisin 9 kk, viela pari vuotta sitten vain 6 kk. Kokonaisuudessaan poissa saisi olla vuoden, mutta tuolta vikalta kolmelta kuulta ei sitten saa yhtaan mitaan.

Eka katilon tapaaminenkin on koettu, meni odottettua mukavammin, tati ei ollut ollenkaan niin hatainen ja hosaava kuin yleensa, ja oli tosi kannustava ja myotatuntoinen vaikka tunnustin etta painoa on tullut jo melkein 4 kg!! :ashamed:. Viime raskaudessahan onnistuin keraamaan 25 kg lisaa alkupainoon nahden, laitokselle jai kymmenen ja loputkin putosivat alle puolessa vuodessa mutta vannoin etten enaa liho niin paljon... ja tassa sita taas ollaan, vaikka olen oikeasti yrittanyt rajoittaa mm. suklaan puputtamista. Katilon mukaan ei ole huolta viela koska painoindeksini on nyt vasta 20, mutta jos kehitys jatkuu samaa tahtia se 25 kg tulee taas minimissaan :/ .
Oon tassa nyt sitten katsellut kuntopyoria ebaysta :D

Katilo yritti maanantaina kuunnella myos sydanaania, joita ei saanut kuuluviin (n.3min yrittamisen jalkeen), en ollut asiasta kovin huolissani, mutta poikettiin kuitenkin eilen taas siella ilmaisessa ultrapaikassa kun oltiin Lontooseen menossa muutenkin ja kaikki oli hyvin. Mini oli 45 mm pitka ja ilmeisesti nukkui koko ultraamisen ajan kadet kasvojen molemmin puoli, oli kylla kasvanut ja kehittynyt viime nakemasta tosi paljon :heart: :heart:. Tyttoolo jai edelleen, saa nahda muuttuuko np-ultrassa...

Vadelmilla ja Mini 11+1

Eilen kävin nt-ultrassa. En enää muista paljonko turvotusta oli, mutta vain vähän kuitenkin. Samalla kävin antaa myös verinäytteen, vaikka aiemmin sitä en meinannutkaan ottaa. Kannatti muuten käydä siellä nt-ultrassa! Kävin siis K-SKS:ssa ja siellä kätilö sanoi, että he pystyy tarjoamaan rakenneultran vain niille, jotka käy alkuraskauden ultrassakin siellä. Siis kannattaa mennä, niin pääse rakenneultraankin! =) Varattiin se aika ja se on sitten elokuun lopussa. Tulee noista toki pkl-maksu, että ei ole ihan ilmaista huvia kuitenkaan. Jännä juttu, että niillä on siellä K-SKS:ssa 3D ultra, jossa on myös 4D toiminto, mutta eivät käytä sitä rakenneultraan. Kysyin siitä, kun huomasin laitevalmistajan mainoksen seinällä. Siellä on vain pari lääkäriä ja yksi kätilö, jotka on perehtynyt tohon 3D-systeemiin ja tekevät niitä vain erikoistapauksissa.

Onpas täällä poksuttu tänään =)

Mä alan tulla ihan vainoharhaiseksi kun maha ei kasva!! Ootteko te muut jo lihoneet selvästi? Tiedän kyllä, että on kovin yksilöllistä, mutta jotenkin tuntuu, että mitään ei tapahdu navan alapuolella! Nyt huomasin, että sormuksetkin tippuu sormista, hitto soikoon, oonko mä niistäkin nyt vaan laihtunut... =/

Vatsakivut ohi, maanantain töihinlähtöä odotellessa.

mamma ja Salamatkustaja 14+3

Ullis82: No mä olen laihtunut raskauden aikana 3kg, oon huomannut saman: sormukset ei meinaa pysyä sormissa! Työkaverit sanoo et vauvamaha jo vähä pömpöttää, mutta mulla on luonnostaankin vähän pömppistä et en sit tiedä. Jos sais painoo nyt vähä ylös ni varmaan mahaakin sais viel selkeemmin näkyviin =)

Minävaa Kiitos ihanista sanoista. :hug:
Kuvaat hyvin tuota olotilaa "kaamea kriisi ja tuhansien kysymysten keskellä". Sitä tää just on. Tietty kun ensimmäinen tulossa niin ei tiedä mikä odottaa ja pelkää jo valmiiksi pahinta. Eikä tää stressi vauvallekaan tee hyvää, pakko relata vähän ja luottaa tulevaan.
Ootteko te sopineet vauvan isän kanssa jotain tulevasta, eli ottaako vauvaa hoitoon tms? Entä pojan isän kanssa, tapaako he toisiaan? Aattelin vain että miten olet jaksanut yksin hoitaa kaiken, saatko apua jostain?

Kävin ostamassa kastemekkoon pellavaa tänään. Seuraavaksi pitäisi värkätä kaavat ja ryhtyä ompeluhommiin.

Lili 12+6

Ullis82: no ma oon tosiaan lihonnut sen 4 kg :kieh: , mutta se on kylla tullut suurimmaksi osaksi tasaisesti, eika vain mahaan... itse kylla huomaan vatsan pompottavan varsinkin iltaisin, muttta tuskin sita kukaan ulkopuolinen raskausmahaksi viela tajuaa.
Odotatko ekaa lastasi? Mulla ei esikoisen aikana maha juuri kasvanut ennen rv 18-19, jolloin siis tunsin jo liikkeetkin. Eli kylla se maha viela kasvaa!

Huhhuh etta tanne tulee tekstia vauhdilla! Kaks paivaa kaymatta ja istunu tassa koneella satavuotta lukemassa :D Ollaan nyt jenkkien puolella Seattlen lahella, tanaan on naiden itsenaisyyspaiva ja koko aika jossain paukkuu raketit :)

Paha olo vaivaa edelleen vasymyksen yhteydessa, tytto on hieman rakainen ja pari yota meni aivan helvetillisissa meiningeissa. Masun kasvua en taaskaan edelleenkaan ole huomannu.. pitas varmaan ottaa kuvaa ja vertailla vanhoihin muutaman viikon takaisiin.
Valilla tulee hata et onhan kaikki ok....... taalla on onneks helpompi odottaa ultraa ku kotosalla, on tekemista ja reissaamista koko aika.

Onks kellaan muulla nt- ultra niin myohaisilla viikoilla ku mulla?? On 14.7. eli sitte vissii 14+6 tan matkan takia. Kaytiinhan tosin pari paivaa ennen matkaa yksityisella ja sillon 10+5 ja turvotuset kaikki ookoo kylla (vissii parin paivan paasta olis jo paassy iha viralliseen mut ei ollu aikoja ja matka tuli) ..ei jaksais odottaa et nakee Itikkaisen taas :heart:

MM ja Itikka 12+3 (??)

moikka! En nyt millään ehdi lukasta noita viittä sivua mitkä oon perässä :ashamed:

Mutta hali kaikille tarvitseville!

Pakko oli tulla tänne heti kertoilemaan, että mä tunsin edellispäivänä ekat liikkeet :heart: Ihan sekunnin kesti pieni kutitus, oli niin ihanaa! Eilen sitten illalla enempi jo liikuttiin masussa :)

niinuska+Hipsu 10+3 (tai 10+6)

Heissan kaikille! Minullakin on välillä sellainen tunne että tunnenkohan vauvan liikkeitä vai mitä ne on =) Tänään tuntui ihan pientä hipsutusta. Se oli niin ihunaa. Esikoisesta tunsin oikein mahtavat liikkeet rv 17. Ne oli jo kunnon potkuja.Täällä on hyvä olo. Eilen olin kuskina ja käytiin mökillä vähän grillailemassa. Mulla on kauhea himo mansikoihin. :p Niitä on tullut melkein joka päivä syötyä. :LOL: Sit kävin perjantaina hakemassa tyttären 1-vuotis kuvat. Kyllä ne oli syötävän ihania. :p :heart: Kovin olen miettinyt että hommailenko kaksosrattaita vai riittäisikö vaunut ja matkarattaat. Mites te muut joilla pieniä lapsia?Aiotteko hommata kaksosrattaita vai ? =)
Tänään voisi kyllä tehdä jtn kivaa. Toivottavasti ei ihan kurja ilma tulisi.
Hyviä oloja äideille ja masuvauvoille :heart: :hug:
Heissan! :wave:
Kiarala+ Kitty 10+3 :heart:

Mietin jo äitiyspakkausta ja ottaisinko sen vai en. Onhan tässä vielä pari kuukautta aikaa ennen, kuin se päätös pitää tehdä.
Olis kiva nähdä se toppapuku, kun kelan sivuilla sen koko oli 60-80cm. Luultavasti se on ihan liian suuri ensimmäisenä talvena. Enkä tiedä haluaisinko laittaa sitä seuraavana vuonna vuoden ikäiselle. Ihan nätti se on ei siinä mitään. Kestovaippoja siinä on myös aika monta ja niitä en rupea käyttämään, joten näyttää siltä etten ota niitä pakkauksia.

Meillä on ollut kaksostenrattaat käytössä, kun ikäeroa on ollut 2,2kk ja 1,10kk. Ne oli todella tarpeelliset. Meillä oli sellaiset peräkkäin istuttavat, jotka oli kätevät eri ikäisille sisaruksille. Vauva sai nukkua rauhassa. Luultavasti isompi ei olisi antanut vauvan olla rauhassa, jos olisivat olleet vierekkäin. Ne olivat myös kapeat, eli niillä mahtui hyvin kaupassa kulkemaan. Nyt, kun on kaksoset tulossa ei niitä voi käyttää, koska vain toisessa paikassa voi olla vauva.

Zaara ja vaavit 13+1

Hirmuinen tuuli täälläpäin ja välillä sataa ja välillä paistaa...
Mun pitäis pakata omat ja lasten tavarta kun ollaan iltapäivällä lähdössä reissuun, tuo pakkaaminen ei vaan innosta sitten yhtään, kurjaa puuhaa... :/

Äitiyspakkaus: en aatellu sitä ottaa tällä kerralla, kahdesta edellisestä on kaikki tavarat tallessa. Onhan se rahasumma pieni verrattuna siihen tavaramäärään, mutta aattelin sijoittaa sen vaunuihin.

Kaksostenrattaat: Meillä oli käytössä vierekkäin istuttavat kaksostenrattaat kun ikäeroa oli 2v. Oli ihan hyvä ratkaisu kun esikoinen ei vielä pitkiä matkoja kävellyt niin pääsi välillä kyytiin. Hyvin antoi vauvan nukkua toisella puolella. Käytettynä ne silloin ostettiin ihan vaan siltä varalta jos niitä sattuu tarvimaan ja paljonhan niille käyttöä sitten olikin. En vaan tykännyt kun oli niin pienet pyörät, oli hankala välillä työntää. Ja leveät olivat myös, kaikissa kaupoissa ei mahtunu kassoilta ulos :ashamed:

Oma olo vähän vaihtelee, iltaisin ja ihan heti aamusta huonottaa, mutta päivällä on sitten ihan hyvä olla jos vaan muistaa syödä säännöllisesti ja sopivan vähän kerrallaan :LOL:

Ollaan siis lähdössä reissuun ja palaillaan varmaan vasta torstaina lähteäksemme uudelleen reissuun heti lauantaiaamuna...Mukavaa viikkoa kaikille!

Amalia rv 10+4 luultavasti...

Moikka vaan kaikille!

Mä olen viettänyt hiljaiseloa täällä viime aikoina. Olo on niiiiin huono. Ruoka ei maistu lainkaan, mutta välillä olen pakottanut itseni syömää jogurttia tai leipää. Hyvä, ettei ryykäse ylöspäin samantien. Ei oikein ole nälkäkään, mutta välillä tekis jotain mielikin. Aivan uutta mulle, kolmessa edellisessä raskaudessa ei mitään tällästä ole koskaan ollut...

Samaten mua supistelee välillä ihan tosi kovin. Ne kestää muutaman sekunnin ja taas menee ohi, tullakseen taas kohta uusi... Edellisessä raskaudessa supparit alkoi n. rv 15 ja silloin sain jo lääkityksen niitä vastaan, toivottavasti tällä kertaa pärjättäisiin ilman. :/

Huomenna niskapoimu-ultraan =) jännää, näkee ensi kertaa millaista elämää mun sisällä kasvaa. Ja saadaan mitat ja muut jutut katottua, toivotaan, että kaikki on ok... Oletteko te muut käyneet myös siinä veriseulassa sen ultran jälkeen?

Mä sain jo ekan ajan sokerirasitukseenkin, se on tän kuun loppupuolella, sillon viikkoja varmaan jotain 14-15... Aika aikaisin mun mielestä. Ja toinen kerta sitten siellä päälle 25 viikkoa. Mä olen melkein satavarma, että 'kärähdän' taas noista sokereista...

Mutta nyt pakkaamaan, jotta päästään huomenna ultran jälkeen heti reissun päälle :) Hyviä vointeja kaikille,

toivottaa Ananaskirsikka&Mini-Tyyppi =)

Täällä taas pikavisiitillä. Mitään ihmeellistä kerrottavaa ei oo taaskaan.. tiistaina sitten eka lääkärineuvola ja kuullaan sydänäänet. :heart:

Ollaan tänään menossa miehen kanssa syömään kahdestaan. Esikoista odottaessakin käytiin ensimmäisen ultran jälkeen juhlimassa hyvällä ruualla, joten halusin, että tämänkin kanssa tehdään samoin. Mies ei jotenkin vielä ees ole tainnut tajuta, että toinen on tulossa, kun ei ultraankaan päässyt mukaan. :/

Eilen oli miehen sisko kuukauden ikäisen tyttönsä kanssa kylässä. Meidän poju se olisi vaan halunnut istua vauvan sylissä ja juoda sen tuttipullosta. Hiukan pelottaa, että mitä siitä sitten tulee kun vauva syntyy. Poika on niin mussa kiinni ja kovin lujatahtoinenkin välillä.. :eek:

Me ei taideta ottaa äitiyspakkausta. Meilläkin vielä kaikki tallessa esikoiselta. Jospa sen rahan sitten käyttäisi johonkin järkevään. Niitä tuplavaunuja mietitään sitten vasta syntymän jälkeen jos näyttää, että tarvetta on.

Nyt pötkölle hetkeksi kun poju vielä nukkuu.. :wave:

Rhea ja Möhkö 12+1 :heart:

Heipsan!

Minäkin joudun nyt maanantaina sokerinrasitukseen ja seuraava olis sit joskus 24-28 viikoilla.
Toivottavasti se litku ei oo pahaa.

Kävin perjantaina neuvola-lääkärillä ja kaikki ok. Kuunneltiin sydänäänet ja katottiin kohdunsuun tilanne kun on ollut tuota merkillistä kipuilua vatsassa. mutta kaikki siis ok. Verenpaineet oli edelleen matalat ja paino pudonnut viimeneuvolasta (siitä ekasta) 9kg. En joksenkaan meinannut ekaks uskoa ja piti muutaman kerran siinä vaa'alla käydä ihmettelemässä. Mut kait se totta sit oli.
Ruoka ei maistu juuri ollenkaan ja syön aikas vähän päivässä. No mutta ehtii niitä kiloja tulemaan vielä monet kerrat. :)

Ja Enie viitsisitko muuttaa poikaoloon. Tyttöoloa ei vähään aikaan ole ollutkaan. Ennemmin sellanen olo että siellä olisi pikku-Oliver :D

Linea negrakin on hienosti ilmestynyt navasta alaspäin ja tummuu vain.

pippur1 ja masukki 15+3

Alkuperäinen kirjoittaja mimonmami:
Onks kellaan muulla nt- ultra niin myohaisilla viikoilla ku mulla?? On 14.7. eli sitte vissii 14+6 tan matkan takia.
Minulla oli tällä viikolla nt-ultra. Kätilö soitteli alkuviikosta ja varattiin sitä aikaa, niin mulla oli kans lomamatka just sovittuna ja ainoa päivä jolloin pääsisin oli perjantai. Kätilö laski raskausviikot ja sanoi, että silloin perjantaina on menossa rv 12+6 joten se on ihan viimeinen mahdollinen päivä tehdä se nt-ultra ja veriseerumitesti. Kätilö siihen kovasti voivotteli, että toivotaan nyt ettei raskaus ole sitten sen pidemmällä, että pystytään tekemään.

Yhteistyössä