***TAMMIVAUVAT*** Heinäkuussa

Täällä dopplerilla luultavasti ainakin kuulin ihan hetken kovat jumputukset, mutten varmaks mee sanoo :D

Tää päivä mennyt pakkaillessa, huomenna lähdetään Mäntyharjun suuntaan ja oon netti pimennossa viikon sitten ;/ Mitenköhän sitä kestää ilman palstaa :D:D

Toivotaan parempia ilmoja siellä, täällä kun sataa vettä taivaan täydeltä täällä Turun suunnalla :(

Jes, sain vihdoinkin tytölle hoitopaikan syksyksi, pääsen kouluun vielä hetkeksi! :)

Reilu viikko enää ultraan!! :)

Niinuska+Hipsu 10+5 (tai 11+1)
 
Mulla on supistellut aika reippaasti parina iltana. Kävin lääkärillä tänään ja se ei tehnyt edes sisätutkimusta, ihme. Pakko oli käydä, kun supisteli aika kovin. Nyt ei sitten tiedä onko kohdunsuulla tapahtunut jotain. Olisi kiva ollut tietää että missä mennään. Kaksi viikkoa sairaslomaa ja lepoa. Jossain vaiheessa aloitetan lääkityys jollei levolla asetu. En kyllä tiedä milloin.
Sydänäänet kuuluivat hyvin. En nähnyt eikä lääkäri kertonut mikä syke oli, mutta sanoi niiden olevan selvästi erit. Jospa meille olisi tulossa tyttö ja poika.

Palailen lukemaan teidän juttuja nyt vaan itsekkäästi omaa (.)

Zaara ja Vaavit 13+3+
 
Ennusta lapsesi sukupuoli vanhan kansan uskomusten avulla Löysin vanhasta 9kuukautta lehdestä.

Tyttö tiedossa :heart:

- Vatsasi on levinnyt sivuille.
- Mielesi tekee herkkuja ja hedelmiä.
- Olit yhdynnässä muutamaa päivää ennen ovulaatiota.
- Viiva vatsssa päättyy napaan
- Vauva potkii hillitysti
- Edellinenkin vauva on tyttö
- Voit pahoin raskauden alussa ja näytät nuutuneelta.
- Olitte stressaantuneita lasta tehdessänne.
- Säärikarvasi kasvavat samaa vauhtia kuin ennenkin.
- Kätesi ovat aiempaa pehmeämmät.
- Vauvasi sydämmen syke on yli 140.
- Olet normaalia kiukkuisempi.
- Vauvasi hikottelee usein.
- Ikenesi verestävät odotusaikana.

Poika tulosssa :heart:

- Vatsasi on pystyssä, eikä se näy takaa.
- Himoitset suolaista ruokaa, lihaa ja juustoa.
- Olit yhdynnässä ovulaation aikaan.
- Viiva vatsassa jatkuu aina rintojen korkeudelle.
- Vauvan potkut ovat voimakkaita.
- Odotat esikoistasi tai edellinenkin lapsesi on poika.
- Et kärsi pahoinvoinnista ja hehkut kauniina.
- Elitte leppoisaa elämänvaihetta lasta siittäessänne.
- Säärikarvojesi kasvu on kiihtynyt.
- Kätesi kuivuvat helposti.
- Vauvasi sydämmen syke on alle 140.
- Olet rauhallinen ja hyvän tuulinen.
- Vauvan isä lihoo odotusaikanasi.
- Jalkasi ovat aiempaa kylmemmät.
 
zaara: hauskoja noi :D oireita on ollu molemmista ryhmistä :p

illan jatkoja mammoille.. vettä tulee kun esterin persiistä :/

enää kolme työvuoroa lomaan, ihanaaa :heart:

iiris ja popopopojutsuh 11+6 :p huomenna popopopopoksuuuuuu.. ;)
 
Nyt se lv-punktio on sitten takana.
Voin sanoa, ettei sattunut yhtään vaan tuntui vain omituiselta hieman, sellaselta kuplutukselta (mihin lie pistänyt kun ei vettä tullut???). Pisti 3 kertaa |O joista tosin havaitsin vain 2 kertaa.

Lääkäri oli ihan terveisiä p.rseestä.
Sanoi heti, ettei hän ala tän enempää kattelee mitään rakenteita kun on tuota ylipainoa äidillä niin paljon.
Koko ajan kutsui mua vain äidiksi, ei nimellä vaikka se luki papereissa |O
Jutteli toisen lääkärin kanssa vain ja aloitti ultrauksen sanoin: "ikävä kyllä..."
mutta puhuikin siis toiselle lääkärille. Ja minähän tietysti ehdin jo säikähtää
:ashamed:

Mitään tietoa mihinkään suuntaan en saanut. Ei katsonut nenäluuta, sydäntä (muuta kuin, että lyö ) , eikä mitään muutakaan kun ei kuulemma näkynyt. Turvotuksestakin kysyin, niin vastaus oli " se on mitattu 12 viikolla ja sitä ei hän enää rupea mittaamaan, kun sillä ei ole mitään merkitystä mitä se on nyt?" Ei merkitystä ihmettelin ja kysyin samaan hengenvetoon, että oliko se lisääntynyt kenties tai vähentynyt? Ei osannut lääkäri muuta sanoa kun " taishan tuota vielä siellä olla, en tiedä kun en kiinnittänyt siihen ollenkaan huomiota!"
Kuviakaan en saanut.

Kaiken lisäksi mieheni ajettiin heti eka metreillä pois huoneesta, kun lääkäri sanoi, että me ei sitten ruveta täällä miehiäkin hoitamaan, joten ulos toimenpiteen ajaksi!
Kysyin, että kenen käteen saan sitten kynteni upottaa..? En siis kenenkään.

Toinen lääkäri sentään oli pikkuisen kiinnostunut minunkin voinnistani kun kysyi neulanpiston jälkeen, että "mites äiti voi, muistathan hengittää? "

Sanoin, että aattelin sitten käydä täs välissä (jos lv-punktio tulos normaali) yksityisellä, sillä odotusaika 20+ viikoille voi käydä hermojen päälle kun tänään ei selvinnyt sitten mitään. Lääkärin mielestä ei saa mennä missään nimessä kun siitä ei saa itelleen kuin pahan mielen aikaan... Eipähän onnex oo meidän käyntejä vahtimassa, käyn sitten vaikka ihan toisella paikkakunnalla niin ei tartte pelätä törmäävänsä ainakaan tuohon haaskaan!

Tulokset luvattiin tosiaan 5-7 päivässä. Sukupuolen kysyminen jätettiin vielä auki, kun en ihan oikeasti tiedä onko asialla mitään merkitystä. Itse olen kyllä melko varma että 4 tytteli sieltä on tulossa.

Kätilö oli tooooooooooosi mahtava kaikin puolin. Toimenpiteen jälkeen piti tosiaan se tunti viettää sairaalan alueella ja sitten piti tulla takas kätilön juttusille.
Juteltiin pitkään ja hartaasti. Hän sanoi myös kauhistuneensa llääkärin puheita/käytöstä toimenpiteen aikana.
Sanoin ihan ekana, että mua harmittaa niiiiiiiiiiiiiiiiiin hirveästi, että minussa ei nähdä mitään muuta kuin ylipainoinen ihminen ja se mitä ultraukselta odotin, jäi saamatta vaikka 3 vk:a aiemmin kätilöt vakuuttivat, että sitten nähdään jo sitä ja sitä ja viitteitä siitä ja siitä...
rv 12 kuiten kätilö näki tosi selkeästi ja nyt saimme siitä ed. reissusta ultra kuvan, josta kyllä erottuu piirteet tosi hyvin verraten tän pv:n kuviin (jotka siis vain mielessä ).

Kätilö halasi lähtiessämme ja sanoi, että "ota nyt pari pv rauhassa ja koita rauhoittaa mielesi. Soita jos joku asia jäi vielä vaivaamaan"

Tää kätilö lupas myös lisätä papereiheni, että tuon ko lääkärin rakenneultrattavaksi en tule |O. Sanoi myös, että jos halutaan oman mielenrauhamme takia käydä täs välissä siellä yksityisellä, niin ihan kannattaa käydä jos siltä tuntuu.

No päivä oli huono ton lääkärin osalta tosiaan, mutta onnex muu henkilökunta oli tosi mahtavia.
Toivottavasti saatte sepustuksestani edes jotain selkoa, kun kirjoitin niin, että lisäsin mieleen tulleita asioita aina sinne tänne.

Ja nyt ei muuta kun sitten aletaan lepäilemään ja rauhoittumaan parix päiväx ja ootellaan viikonpäivät niitä tuloksia.
 
Tylsä pistin inhottavaa !! :hug:

Zaara hauskoja juttuja, mullakin oireita molemmista ryhmistä.. miten hitto ne on ton isän lihomisenki tohon saanu liitettyä !! :LOL:

Täälläkin tulee vettä kun just sieltä nimeltämainitsemattomasta esterin jutusta.. ;)
 
Rhea voisi viitata niiden uskomusten perusteella tyttöön.... :D voihan se tietenkin olla, että pojalla on ollut jumppatuokio.

Tylsä pistin :hug: jospa sieltä tulisi inhottavasta lääkäristä huolimatta hyviä uutisia...

(.) Kävin tänään ultrassa. Viikot muuttui sitten 12+3 -> 13+1. Uusi laskettu aika on 11.1. eli päivällä arvasin itse aluksi pieleen... Oli tosi ihanaa nähdä ensimmäistä kertaa pikkuinen mahassa, ultraaja oli tosi mukava ja katseltiin tarkasti pikkusta. Samalla selitti, että tuolla on pienet sormet jne. Niskaturvotus oli 1.3 mm ja pää-perämitta 70 mm. Pikkuinen köllötteli heti siinä niin "tarjolla", että saatiin hyvin mitattua.

Tällaisia kuvia sieltä saatiin mukaan.


 
Tiiättekö mä oon vaan niin onnellinen. Että vihdoin saadaan se sisarus meidän neidille. Tänään käytiin Korkeasaaressa, ja ajattelin, että ensi kesänä meitä on siellä neljä. :heart:

Tylsä pistin olet ajatuksissani, toivottavasti tulee iloisia uutisia. :hug:
 
sokerirasituksesta: eka raskaudessa, 3v sitten koe oli myöhemmin ja litku oli pahempaa,tulokset näin muistaakseni jo siellä. Tänään kävin samaisessa kokeessa mutta litku maistui siedettävältä,kuin laimeaa kokista, määrä oli itselleni paljon n,3.3dl kerralla. Viikkoja siis vasta 11+6 ja uutta on se että testiin saatan joutua loppuraskaudessa vielä, tuloksia voin kysyä huomenna neuvolasta.
äippäpakkauksesta: en ole varma onko todellista tarvetta, koska ainakin vm.-06 väritys oli todella poikavoittoinen enkä tytölleni kaikkea voinut pukea. Saatiin tutuilta pari vanhaa äippätoppapukua jotka oli neutraalimmat. Lisäksi toi toppapuku on väärän kokoinen kun menee vasta n.vuoden iässä,tai siis kun omamme syntyi heinäkuussa... Laadusta voi olla montaa mieltä mutta meidän collegehaalari vetskarilla oli toisesta puntista ainakin sentin pidempi :eek:
Mä en jaksais odottaa että alkaa oikeasti vauvan liikkeet tuntumaan. Täällä on joillakin jo tuntunut enkä voi käsittää kuinka näin aikaisin kun masukki vasta n.5cm pitkä... Oon kuvitellu että olisin tuntenut mutten usko,vaan luulen että maha jotain pölisee.
Tylsä pistin: sulla on oikeus tehdä valitus lääkäristä,mun mielestä oli aivan älytöntä tekstiä häneltä! eihän se ajatellut sun tunteita yhtään,ja teillä kun vielä pelottava odotus. Sulla voi jäädä tämä töksäytys vaivaamaan jälkeenpäin,ja kun painoasia ei kaikille ole ihan ookoo aihe vinoilla. Mulle tokas leikkauksen edellä joku että "paljon sä oikein painat"? kun eivät saanu puudutettua, niin tän takia mua inhottaa mennä synnyttämään uudestaan.
Sellasta. Pitää käydä tääl joka päivä kun nytkin oli 3 sivua tullu tavaraa :|

santtu ja iita 11+6
 
Oih, Tica todella ihania ja selkeitä kuvia olette saaneet :heart:

Tylsä pistin: ei ole todellista! Minä ainakin tekisin valituksen, lääkärin tulee kunnioittaa potilastaan, tuollainen käytös lääkäriltä on todellakin epäammatillista!

Eipä tänne suunnalle sen kummempia, hieman taas tuntui liitoskipuja vatsassa tänään. Ja tuo sää, onko nyt tosiaan heinäkuu:D? Noh, eipä ainakaan nyt harmita niin paljon olla töissä kun aurinkokaan ei paista.

Ainiin, Enie: vaihtaisitko työnimen: tilleri. Sillä nimellä me olemme nyt vakiintuneet tätä tulokasta kutsumaan. Kiitos :heart:

Pinkg ja tilleri, kohta 14+2
 
Tylsa Pistin :eek: :eek: :eek: :eek: jarkyttava laakari! Ma varmaan ihan jo tuon takia menisin yksityiselle, kaameaa kohtelua :hug:

Zaara jeps eikohan se ole tosiaan toinen tytto tulossa.. Jos on. Ma en vaan tajua miks mul on koko aika sellai olo et joku on vinossa ku ei tunnu masu kasvavan lainkaa enaa.. :'(

Meil kyl mies tulee mukaan laakarineuvolaan, ollu kuitenki jo synnytyksessa ja about sadassa sisatutkimuksessa mukana ni eipa paljoa kiinnosta ujostelu :)

Multa tosiaan jaa nyt valista se seerumijuttu, mut eipa tuo haittaa, en varmaan olis menny muutenkaan.

Edelleen kovasti haaveissa kivunlievitykseton synnytys... Ketaan muita mukana? :p
 
Rhea Tyttöönhän se viittais sitten, mutta pojallakinhan voi olla välillä nopeita sykkeitä.

Tylsä pistin On ollut törkeää käytöstä kyllä lääkäriltä toivottavasti ollut vain "huono päivä" niin ettei kokojan tuollai käyttäydy siellä. Tosin heidän pitäis ne huonot päivät osata lakaista pois koska ei se asiakkaan vika ole jos heillä on jokin vinossa.
Hyvin tehty se, että olette sanoneet siitä seillä ja että ette halua hänen "hoitoonsa" enää.
Tuosta niskaturvotuksesta tuli mieleen vielä, että täällä sanoivat että se olisi mitattava viimeistään rv 12-13, en nyt äkkiseltään kehtaa alkaa laskemaan mitkä viikot sinulla on menossa, mutta olishan se lääkäri voinut sanoa jos sitä ei voi enää luotettavasti mitata. Toisaalta tuossa tilanteessa lieneekö viiteajat enää voimassakaan.
Kovasti jaksamista ja toivotaan peukut ja varpaat pystyssä että tulokset olisivat hyviä :hug:

zaara Meillä on kans molemmista ryhmistä "oireita" ja tosiaan myös mies tuskailee painonsa kanssa kun on noussut, eli oliskos tosiaan tyttö ja poika tulossa.

mimonmami Kivunlievityksetön synnytys Minä menen taas myös näin. Eli molemmat aiemmat synnytykset olen halunnut mennä ilman mitään lievityksiä jos vain mahdollista. Ekassa synnytyksessä kokeilin ilokaasua, mutta ei ollut minun juttu joten sitten olin ilman mitään. Sitten puuduttivat kun synnytyksen jälkeen laittoivat tikkejä.
Toisessa synnytyksessä myös kokeilin ilokaasua mutta ei se vieläkään napannut niin olin ilman mitään siinäkin sitten.
Mulla tosin on ollu tosi nopeita synnytykset, eikä ole tarvinnut tuntitolkulla vääntää tehdä, vaan ne vaan on putkahtaneet sieltä ulos ja nuorimmainen tuli niin nopeeta ettei kätilö ennättänyt hanskoja edes käteensä laittaa kun hänen piti ottaa "koppi" niin kuin hän itse sanoi.
En usko että välttämättä tässäkään tarvii, mutta mistäs sen tietää kun kaks sieltä pitäis ulos väsätä ja toisaalta saako sitten edes normi synnytyksellä mennä vai joudutaanko leikkaamaan.
Eka tyttö oli 4050g ja 51cm ja toinen tyttö oli 4000g ja 51,5cm.

(.) Eipä oikein mitään ihmeellistä täällä. Tänään vois käydä hakemassa sen masutuubin kummasteltavaksi ja mansikoita lisää jääkaappiin...jos kehtais.
Illalla vietetään leffa iltaa kunhan mies tulee töistä.

Enie + Nörtti ja Hissu 15+1
 
Tylsä pistin :hug: voi luoja mikä lääkäri - tsemppiä sinulle!

Sukupuolesta ultrassa kysyin viikon 12 ultrassa sukupuolta, mutta ultraaja totesi sen näkyvän vasta rakenneultrassa. Tekisi niin mieli kans tilata se sukupuolitesti, mutta pitää vielä miettiä.

Äitiyspakkauksen otan kun esikoinen tulossa. Vaatteet näytti ihan kivoilta mitä Kelan sivuilla kävin katsomassa.

Minävaan - :hug: Hyviä ajatuksia jälleen sinulla. Yritän muistaa elää päivän kerrallaan. Välillä onnistu, välillä vähän vaikeampaa...

Väsymys - voiko tolkuton väsymys tässä vaiheessa johtua raudanpuutteesta tms? Eilen nukuin töiden jälkeen 18-22 ja koiran ulkoilutuksen ja suihkun jälkeen 23.20 alkaen vaivattaa aamuun asti. Ja edelleen väsyttää. ??

Lili 13+3
 
Onpa mukava käydä lykemassa täälläkin näitä ketjuja.Mulla siis kolmas tulossa ja la 18.1 kaksi km takana putkeen ja tämä kolmas sitten tarttui suoraan km:sta.
Nyt ultrat käyty ja kaikki sen mukaan ok. niskaturvotus oli 0.7 eli kaiketi hyvä???
Tänään neuvolalääkäri. Odotus ennyt hyvin, vaikkakin mielialavaihtelut kamalia itkusta kiukkuun ja uskomattomia mielitekoja aina yhtäkkiä :LOL:
Tyttöä luulen odottavani =)
Se on vaan se tunne, joka ainakin ennen on pitänyt paikkaansa. Tänään kaiketi kuunnellaan sydän ääniä ekaa kertaa :)
Tosin ultrassa sydän pamppaili kovasti :)
Kaikille onnea raskauteen tasapuolisesti!
 
Huomenta!

Maanantaina kävin neuvolalääkärillä ja kaikki oli ok. Vauveli vastasi viikkoja ja kovasti jo liikkui masussa, ultralla siis kurkattiin. Np-ultraan odottelen edelleen kutsua, toivottavasti tänään jo tulis. :|

Tylsä pistin: Huh, olihan lääkäri! Aivan uskomatonta käytöstä! Ei voi kuin ihmetellä! :eek: :eek:

Äitiyspakkaus: En tiedä vielä otanko, viime vuotinen pakkaus jäi suurelta osin käyttämättä. Mallit oli jotenkin tosi huonoja meidän kirpulle (pitkä ja laiha tyttö ) eikä kuositkaan olleet ihan mun makuuni. Makuupussi ja kevyttoppapuku taisi olla suurimmalla käytöllä.

Liikkeistä: Aivan käsittämätöntä mutta eilen kun kuuntelin dopplerilla ääniä jäin katselemaan massua ja näin miten pieni liikuskeli! :eek: Viime raskaudessa mulla oli istukka edessä ja tunsin liikkeetkin vasta rv20. Nyt istukka on takana. En usko että kuvittelinkaan masun pientä heilumista, ihmeellistä!

Synnytyksestä: Mä tähtään taas luomusynnytykseen, viimeksi en onnistunut, jouduin ottamaan ilokaasua ja lopulta epiduraalin. Onneksi otinkin kun synnytys oli lopulta imukuppiavusteinen. :x

(.): Täällä kaikki hyvin, väsymys vaivaa vielä ja ikävät vihlonnat häpyluun tienoilla.
Rattaista oli silloin aikaisemmin puhetta ja suunnittelin tilaavani kaksosrattaat (Phil & Teds) suoraan Englannista, saisi aika paljon halvemmalla! (kaikkine lisukkeineen n.500e) :)

pikkuakka ja ihme 11+3
 
Tica: Tosi selkeitä kuvia, mulla oli paljon epäselvempiä!
Tylsä pistin: Suututtaa tollaset lääkärit, muutenkin ikävä tilanne ja sit sattuu joku ärsyttävä lekuri viel, ei kiva :hug:

on: Neuvolalääkäri oli nyt päässy paikalle ja oli oikein mukavakin vielä. Kaikki oli ok, ja syke kuului hyvin ja oli jotain 143. Heh, noiden oireiden mukaan mitä tos aiemmin oli, mulla ois tyttö selkeesti tulossa, ukkokin lihonu :LOL:
 
Täällä eka lääkärineuvola takana, käytiin nyt aamulla. Sisätutkimuksen teki ja sydänäänet kuunteli. Lääkäri ei meinannut millään löytää ääniä, oli pakko jo hakea terkkari niitä etsimään. Kyllä ne sieltä sitten löyty. Mies oli mukana ja tulee jatkossakin kaikille käynneille. Lääkäri ihmetteli kun on heti keskenmenon jälkeen tärpännyt, sanittiin vaan, että on ollut hyvät panokset :LOL:

Täällä oli jollain kamala lääkärissä käynti (en muista kenellä). Mä suosittelen tekemään kanssa valituksen, ei tollasta tarvi kestää. Toivottavatsi jatkossa saat parempaa kohtelua.

Täällä oli muistaakseni puhetta äitiyspakkauksen ottamisesta, jos muistan oikein. Meillä on tarkoitus pakkaus ottaa koska ensimmäinen tulossa.

Täällä alkaa olo olemaan parempi, ei yökötä enää niin paljon kuin ennen. Väsymystä on edelleen. Alavatsalla ja ristisellässä on alkanut olemaan enemmän kipuja, kaveri kun kasvaa.



 
Eka lääkärineuvola käyty ja kaikki ok. Sydänäänetkin kuului ja syke 170. Tulehdusta epäili kun valkkaria tulee niin järkysti, ja lähetteen sain labrakokeisiin. Ens viikolla sitten nt-ultraan,vitsit tää aika menee äkkiä...

Petite ja mimmi 10+3
 

Yhteistyössä