***TAMMIVAUVAT*** Heinäkuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Haaveilija-Iita:
Enie tässähän alkaa tulla hinku takas kotikonnuille Kuopioon, jos siellä on kerta 4 ultraa/raskaus, kuten muistelisin sun jossain vaiheessa maininneen.. ja parempaa sokerirasituksen litkua ja kaikki *nauraa*
Ilmeisesti et kuitenkaan ihan Kuopiosta ole, kun puhut perähikiästä, vai? :D KYSistä vaan laskin kato heti Kuopioks :)
Niin sitä vaan saa näköjään hämmästellä, kun on luullut että täällä ne asiat on huonosti mutta ei ne näemmä joka kohdasta olekkaan :LOL:
Juu en ole Kuopiosta, meille on 1,5h ajomatka Kuopiosta.

Hipkukka Meillä mun äiti lupas neuloa kaksosille kastemekot. Ei vaan kyllä mallin mallia ole tullut katsottua ja pitäis sitten vielä novitalta langatkin tilata.
Pitäis muistaa tiedustella vieläkö hän on innokas neulomaan ne.
Aika veikeä toi tokana oleva kastemekko, vähän erillainen kuin ne normaalisti on.

vadelmilla kyllä täälläkin laatta lentää vaikka aikalailla Lilyn kanssa ollaan samoissa eli mulla 15+3 menossa. Tiedän tapauksia jotka oksentaneet koko raskauden läpi, toivottavasti ei käy niin. Ja Lilylle kans vointeja
:hug:

Muoks* Onnittelut Petite :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-88:
Huomenia jokaiselle =)
Täällä olisi tänään vuorossa NP-ultra, joka pelottaa ihan sikapaljon viime kerran takia... :'( Huonosti nukutun yön jälkeen tilanne tuntuu ihan toivotomalta, vaikka niin ei saisi ajatella..

Tylsä pistin En jaksanut ruveta selailemaan vanhoja keskusteluja selvittääkseni että miksi jouduit lv-punktioon? Lääkäri oli sinulle todella paskamainen, päätitkö jo että teetkö hänestä valituksen? Edellinen raskauteni päättyi keskenmenoon ja kaavintaan niin tein lääkäristä joka kaavinnan teki niin tuttavalleni valituksen (on siis hänen työkaverinsa) ja hän meni puhumaan puolestani asiasta ylilääkärille, joka helpotti oloani ja tiesin että asiaan puututaan.. :hug: Sinulle!!

Myy-88 ja Minityyppi 10+6
lv-punktiota tarjottiin siksi, että niskaturvotus oli 3,3mm ja siitä syystä myös tuo seula hälytti; riskiluku 1:170.
Pitää katsoa jatkuuko tämä odotus vielä ens viikon tuloksen jälkeen :'( Katotaan saanko voimia parempaan "valitukseen". Tiedän kyllä, että punktiossa mukana ollut kätilö hämmästyi itsekkin lääkärin käytöstä ja lupasi kyllä viedä tietoa etiäpäin :whistle:

Myös sinulle :hug: ja toivottavasti nt-ultra on mennyt nyt hyvin!

 
Noista neulotuista kastemekoista;
Mut on kastettu kastemekossa, jossa juuri samanlainen alaosa kuin tuossa ekassa kastemekossa. Yläosa onkin sitten aivan toisenlainen.
Minun lisäksi puvussa on kastettu pari serkkuani, sekä kaikki meidän ja sisaruksieni lapset vaikka osa onkin kesän lapsia :saint:
 
Enie sehän o hyvä vaan et huomaa et asiat onkin paremmin ku on luullut :)

Hipkukka mä olin keränny jo ton Pirkan ohjeen talteen aiemmin, kaiken varalta.. Se oli suunnitelmissa, mut nyt toi toisen helma näyttääkin aivan ihanalta!!

Pikkuakka, teitkö ton kastemekon itse vai? Oliko kuvio vaikea? Oon kyllä neulonut aika paljon, joten sinällään kait pitäis onnistua..*pohtii*
 
Haaveilija-Iita: En tehnyt vaan teetin tädilläni, hän sanoi, että kuvio oli aika vaikea ja aikaa kyllä sai menemään sen parissa. Lopputulokseen oltiin kyllä tyytyväisiä, hän teki siihen vielä mukaan tossut ja pipon, ohjeet taisi olla tuossa samassa linkissä. Ja tuo meidän puku on vielä umpinainen takaa, pelkkä ylösa on napeilla aukaistava. Ihan helppo oli pukea ym.
 
Myy-88, mitä kuuluu? Olihan kaikki ok nt-ultrassa?

Tietäähän sen, että aina tekee sitä mieli, mitä ei suositeltas...saunaa ja seksiä :p
Oikeestaan pari päivää näitä käskettiin välttää lv-punktion jälkeen, mutta seksin kohdalla aattelin lähinnä viikkoa vähintään, ettei sitten tulis oikeesti mitään :eek:
Saunan ihan alapenkillä eilen kävin istumassa 5minsaa, että sain hieman höyryhengitellä, kun meinaa pukata tällaista yskä-kurkkukipee-pojan mielestä possuflunssaa ;) päälle.
2 vuotiaalla flunssa päällä viime viikolla ja tällä viikolla yskitty miehen kans...ja varmaan taas pitkittyy niinku viime talvena toooooooooosi pitkäksi ja poissuljettiin astmat yms pois tuolloin.
Oli kuulemma vaan sellaista sitkeetä pöpöä liikenteessä, että meidänkin tuttavaperheissä monessa sairastettiin tosiaan jopa kuukausia. Meillä päästiin vajaalla parilla kk:lla.
Ehkä mä tänään uskalla jo istua 10minsaa keskilauteella ku niin mieli tekee :whistle:
Toissapäivänä kielsin koko saunan lämmittämisen kun mä en saanu mennä. Meillä kun tuota saunaa lämmitellään tosiaan ihan joka pv.

Miehelle ei kandee tuosta toisesta himosta paljoo hiiskua, tai kyllä yöllä peitot viuhuu B)
Minä kun en yleensä ole mikään seksipeto, eli normaalisti noita hommia tulee harrastettua ehkä pari kertaa per kk, mutta tosiaan silloin, kun se jostain syystä ois kielletty tms. niin kyllä ne kadonneet himot aina vaan jostain alkaa puskea esille :D
 
Enie Mullekkin on aivan sama kumpi sieltä tulee, mutta on tosi mukavaa arvuutella tulokkaan sukupuolta :D Yksi odotuksen suurimmista iloista!

Hipkukka Äitini neuloi tuon ylemmän tyylisen kastemekon esikoisellemme. Etsin odotusaikana ihan toden teolla neulottujen kastemekkojen ohjeita, mutta en löytänyt oikeastaan muita, kuin nuo samat kaksi, jotka sinäkin olet löytänyt. Suurimmassa osassa oli ehkä jotain neulottua/virkattua osaa, mutta suurimmaksi osaksi olivat sitten kankaisia...

(.) Olipas ihanaa käydä meidän perheen miesten kanssa äsken Roviantissa (ruokatapahtuma Oulussa). Söin siellä itseni ähkyyn intialaista ruokaa.... jäin kaipaamaan kylmää olutta kyytipojaksi. Ens kesänä ehkä sitte...
Nyt on ensimmäinen työviikkko takana äitiysloman jälkeen, välillä töissä iskee ikävä pikku poikaa :'(
 
Heips!!

Näin se kesäloma toimiiii.. :p Kolme viikkoa edessä päin, ihanaa päästä sieltä hullujen huoneelta hetkeks pois..

Tänään tuli töissä aamulla ihan kauhee huono-olo kohtaus.. Ihan sellanen tulikuuma tunne takaraivoon ja otsalle ja sit silmissä sumeni.. onneks kerkesin istumaan.. muuten ois taju lähtenyt.. Sit kiiren vilkkaa vessaan ja meinas laatta lentää.. :/ Varmaan sokrut pääs niin alhaalle tai RR...

Galluppia: Minkä pituisia ootte ja mikä teillä oli lähtöpaino? En halua udella enkä aiheuttaa kenellekkään mielipahaa aiheella.. Hyvin voi jättää vastaamatta jos aihe arka.. =) Jotkut urheat ovat täällä painoaan jo "kauhistelleet".. Itselläkin syömishäiriö taustalla, yli siitä päässyt (tai pääseekö siitä koskaan kokonaisuudessaan ) mutta gallupin tarkoituksena olisi vaan kiva nähdä miten meidän kaikkien painot alkaa vauveleiden vuoksi nousta! EDELLEEN PAINOTAN ETTÄ EI TARVITSE VASTAILLA JOS TUNTUU SILLE.. =) :heart:

Itsellä pituutta 170cm ja lähtöpaino 62.5kg.. Paino tällä hetkellä 65kg =)

Mukavaa lomaa mulle ja masulle, mukavia päiviä kaikille muillekin äityleille!!

:flower: iiris ja pojutsu 12+2
 
vadelmilla Juu, esikosta oli ihan sama juttu, mulla siis tuo pahoinvointi oli jonnekin viikolle 10 enimmäkseen vain jatkuvaa yökötystä, joka paheni tyhjästä mahasta, satunnaisesti oksensin, mutta siitä eteenpäin alkoi vasta se varsinainen laatanlento, eli ihan kokonaisia aterioitakin lentää sinne pönttöön. Useimmiten kumminkin vain kerran päivässä, eikä edes joka päivä. Hampaidenpesu taitaa olla se kaikkein pahin vihollinen, eli silloin sitä ei vaan millään voi aina estää vaikka kuinka yrittäis.

Mun kaveri väitti muistavansa, että oon esikosta laatannut vielä viikolla 20, saas nähdä... :D Muistaakseni en kumminkaan koko raskausaikaa laatannut. Ja juu, ei oo pelkoa, että silti laihtumaan pääsisin. Nimim. kolmena viimeisenä päivänä käyty pizzalla. :LOL: Kiva kun maanantaina neuvola, toivottavasti se ei kysy, oonko syönyt terveellisesti ja monipuolisesti... Absolutely! :saint:

Enie Mun vointi on itse asiassa ihan hyvä tästä laattaamisesta huolimatta, se paha olo kun ei onneksi kestä kuin sen 5 sekuntia just ennen laatan lentoa. :D Ainoa vaiva on oikeestaan toi heikotus, mikä johtunee ehkä siitä matalasta verenpaineesta.

Käytiin tänään ihan ex tempore, ja todella tarkoitan ihan ex tempore, Hangossa kesäretkellä, asutaan siis Helsingissä. Oltiin jo autossa, matkalla Lintsille, kun mies kysyi, että ajetaanko sittenkin Hankoon, ja mä sanoin, että no mikä jottei. :D Oli kivaa, mansikkaviineriä ja pizzaa ja metrilakua rikkaampana pääsin kotiin. :D
 
Pituus/Paino G: Mä olen 162cm ja lähtöpaino oli 68,5kg, nyt se on n. 66kg. Se käväsi alempanakin, mutta nyt taas hieman nousemassa (ihmettelisin jos ei nousisi tällä ruoan ahtamisella). Söin tänäänkin Carrolsissa hamppari-aterian :ashamed:
 
Innostuin tuosta kastemekon neulomisesta niin paljon, että tänään sitten kävästiin kirjastossa. Muutaman lehden löysin, joissa ohjeita oli. Varmasti olisi ollut enemmänkin, mutta ei ollut helppo selailla kun jaloissa pyöri samalla 1v8kk jota mies 'vahti'. En viitsinyt varastostakaan sen takia pyytää vanhempia lehtiä.
Mutta keitä kiinnostaa, niin ainakin seuraavissa lehdissä on neulotun kastemekon ohje Novita 2/2001, Suurikäsityölehti 5/2009 ja 3/2005, Moda 2/2004 ja 2/2005

Tuohon Novitan ohjeeseen mie olen nyt ihastunut. Siihen kuuluu virkatut hihansuut ja helma, piti ihan kokeilla saisinko mitään sinnepäin virkattua. Ohjetta oon nyt lukenut etu- ja tekaperin, väärinpäin ja joka suunnalta ja vaikuttas, että tuota vois kokeilla. Tosin ohjeessa helman pituus on 120cm, ajattelin sitä hiukan lyhentää. Mie sentään joudun neulomaan noita kaksin kappalein :LOL: Voi tietysti olla, että puolessa välissä hommaa alkaa nuo yksinkertaisemmat ohjeet tuntua paremmilta...

Täytyykin seuraavaksi tutkia oma puikkovarasto ja käydä kaupungin lankavalikoima tarkistamassa.
 
Lily Huh, toivottavasti helpottaa aiemmin, viisi viikkoa kun on kuitenkin pitka aika..
Kivalta kuulosti teidan ex tempore matka, ja mulla alkoi nyt tehda ihan hirveasti mieli metrilakua :D varsinkin sita pinkkia ja keltaista... :p

Pituus/paino G: 171 cm ja aluksi 56kg nyt 60 kg... eli reipasta vauhtia on taas nousemassa. Ma taalla jo tuskailin sita aiemminkin, viime raskaudessahan mulle tuli 25 kg ja risat, enka todellakaaan haluaisi painoa niin paljon talla kertaa. Eli yritan tsempata ja pysytella kaukana herkuista, edes valilla :LOL:
 
mua pelottaa niin toi ns.lihominen.. vaikkei se pelkkää läskiä ookkaan ja tietysti sitä painoa pitääkin tulla.. :| miten sitä oikeesti voi saada kaikki kilot karistettua vauvan syntymän jälkeen..huih!! :D
 
Iiris yrita olla murehtimatta liikoja :hug: , yksilollisia juttuja naakin, eli ei sulle valttamatta tule sita tavanomaista enempaa, ja kylla ne siita lahtee. Mulla kylla lahti kaikki jaljelle jaaneet kilot (n. 15kg) alle puolessa vuodessa ilman sen kummempia ponnisteluja, paluu normaalielamaan riitti.
 
Mä tunsin tänään ekat liikkeet! :D Ihanaa!!! Jospa tää odotus nyt muuttuis jotenkin konkreettisemmaksi, kun ei noita oireita edelleenkään juuri ole.. hassuja mielihaluja kyllä... ja välillä etovaa oloa, jos verensokeri on liian alhaalla.

Kukas se sanoi, et on 3 lasta synnyttänyt ja nyt vaivaa synnytyspelko? Jostain luin tai kuulin, et synnytyspelko onkin yleisempää niillä, ketkä ovat jo synnyttäneet! Ensisynnyttäjät eivät vielä tiedä mistään mitään, uudelleen synnyttäjät taas joskus liiankin hyvin... itteeni jännittää ponnistusvaihe, kun siinä ei viimeeks ollut mitään puudutetta (muuten ilokaasu) ja sit periaatteessa jo kauhulla ootan jälkisuppareita, ne kun pahenee joka synnytyksen jälkeen... viimeeks kätilö vaan nauroi (hyvässä hengessä, vitsailtiin yhdessä), et ootas kun saat kolmannen tai neljännen, silloin äidit yleensä jo kaksinkerroin vääntelee ja anelee kipulääkettä niihin... älkääkä nyt muut saako tästä pelkoja, pliis!! :LOL: onhan siitä se hyvä puoli, et jälkivuotokin sit loppuu nopeemmin, kun supparit tyhjentää kohdun :p .

Sit tuo pituus/paino. Mulla on pituutta 170cm, painoa oli n.65-66kg ennen tätä raskautta (mistä 4-5kg vielä edellisiä raskauskiloja, kakkonen on 10kk). Paino on pysytellyt samoissa lukemissa nyt nää ekat viikot, jopa hieman laskusuunnassa, kun ekassa neuvolassa oli turvotuksen takia 67kg... mut joskus puolivälin jälkeen niitä kiloja sit alkaakin tulla, ekasta tuli 16, toisesta 18, et nyt sit varmaan 20.. toivottavasti ei ihan niin paljoo, vaik lähteehän ne onneks sit synnytyksen ja imetyksen jälkeen pois.

Noita lääkäri/synnytysohjelmia kattelen silloin tällöin. Ei niistä paniikkia tule, vaik esikoista odottaessa oli kyl ihan kamalaa kattoo Teho-osastoa, kun Carterin vaimo (en muista nimee) joutui synnyttää heidän kohtuun kuollen vauvan, ja ite olin suunnilleen samoilla viikoilla silloin... siis vaikka koko sarja on fiktioo, vaan oli se vaan silloin liian lähellä...

Nyt ois kait viisaampaa lähtee nukkuu!
 
vadelmilla : niinkai se pitäs olla murehtimatta :D tärkeintä kuitenki muistaa miks ne kilot tulee :heart: on tää vaan niin jännää aikaa ettei tätä meinaa todeksi uskoa.. miten mun sisällä voi kasvaa toinen ihminen? oma persoonansa? huhhuh.. liian isoja ajatuksia mun pieneen mieleen :) :heart:

http://www.youtube.com/watch?v=Xwh7TE83x6c

siinä mammoille fiilistelyjä :hug:
 
Kaikki oli viikkoihin nähden kunnossa piti siis olla 10+6 (kuukautisten mukaan), mutta pää-perämitta paljasti että viikolla 10+2 mennään ja turvotusta ei voitu mitata :( Selvisi sen verran että minillä on kaksi jalkaa ja kaksi kättä =) 20 päivä uusi yritys kun viikkoja on 11+5. Mutta kätilö sanoi ettei ainakaan nyt näkynyt mitään turvotusta, mutta ei tietenkään varmaksi voinut sanoa tätä asiaa...Kaikki mahdolliset testit otetaan kun viime raskaus päättyi 13-trisomiaan :( Siitähän tämä pelko on peräisin, mutta täytyy vain toivoa että kaikki on kunnossa :heart: En vain tiedä miten jaksan sinne asti odottaa..

Nyt alkaa miehelläkin loma ja suuntaamme mökille rentoutumaan ja nauttimaan minun viimeisestä lomaviikosta..Kaikille hyviä vointeja! :) :)
 
Haaveilija-iita Niinhän se on ja aika yllätävää huomata koska täällä muuten tuo tk:n touhu vaikuttaa niin arveluttavalta että. Tosin ostolääkärit päivystyksessä aina niin siellä on vähän ammattitaitoisempaa porukkaa onneks, vaikkakin se yks oli ärsyttävä tapaus.

Tica Tuosta kylmästä oluesta niin oletko ostanut niitä alkoholittomia oluita? Itse ostin ensin siidereitä ja ne on toooosi hyviä ja sitten piti kopasta oluttakin niin sekin oli hyvää.
Mieskin sanoi että paremmalta maistuu alkoholittomat kuin alkoholilliset.

iiris Pituus ja paino, pituus on n.164 ja paino niin paljon että jos sen kirjoitan tänne niin tää palsta tippuu meren pohjaan sen painon kans :ashamed:
Mutta ajattelen että sitten kun on synnyttänyt niin täytyy skarpata asiassa.
Tässä on painoakin tullut nyt lisää hyvin ja enemmänkin, kun on pitänyt oikeasti syödä. Tavallaan kun elin pepsi maxilla ja kahvilla koko päivän ja sitten illalla jotain näkkäriä helttaan niin on vähän vähempä tuota syöpöttelyä siinä kun mitä nyt pitää syödä.
Tosin, nyt on myös ollut sellainen kausi että mun tekee koko ajan mieli vaan pitsaa :ashamed:
Eilen sitten sovittiin ettei heinäkuussa enää pitsan pitsaa osteta eikä tehdä, saas nähdä pitääkö päätös.
Onhan täällä toinenkin syömishäiriö taustainen mukana :hug:
Itsellä kauhistuttaa tuo masun kasvu aina ja välillä kyllä peilin edessä järkyttääkin, mutta pitää vaan ajatella että niin sen asian kuuluu ollakin ettei vaan ala pelleillemään odotusaikana sen syöntipuolen kanssa.
Eikä siitä koskaan kyllä varmaan parane. Minä olin ekan kerran sairaalassa hoidossa syömishäiriön takia ennen eskaria :eek:

Lily Samma här på swenska, vai miten se tulis kirjoittaa (ei tuo ruotsi oikein taivu).
Eli yhtä äkkiä tulee kauhean pahaolo, ja kun käy laatalla niin se asettuu. Eilen tosin kun piti sitten vetää se pitsa vielä ennen taukoa niin poltteli masua ihan sairaana välistä.

Minäkin kun vedän tulista ruokaa, eli jalapenot on vakkari varustetta niin leivällä kuin ruuassakin niin ärsyyntynyt masu ei aina siitä tykkää. Kyllä se siitä sitten asettuu kun ottaa nuo refluksitauti lääkkeet.

Hipkukka Mulla on onneks tuo Novita, Suuri käsityölehti ja mitähän vielä käsityölehti kirjasto äidin luona :LOL: Sillä on tallessa varmaan 70-luvulta asti tilaamansa käsityölehdet ja edelleen ainakin Novita tulee muista en ole varma. Pitää siellä käydä tutkimassa joskus jos ei netistä löydy, mutta siinä tosiaan menee aikaa kun alkaa penkomaan ne arkistot.

Jaahas, se tuli aamupala syötyä tässä samalla, sämpylä ja mansikoita ja nyt toivotaan että pysyy sisällä. Jos menis vielä miehen viereen nukkumaan takas hetkeksi.
Tänään pitää käydä naapuri kaupungissa ostoksilla, kun kissalta on raksut loppunut...tai on sillä niitä kupissa mutta ei ole pussissa enää yhtään. Minä kun syötän vaan tiettyä merkkiä ja tiettyä siitäkin merkistä niin sitä ei saa tavan marketista vaan lemmikkiliikkeen ostos reissuksi menee. Samalla vois ottaa hiekkapussin uuden vaikka vanhaa on jäljellä mut oispahan varalta sitten sekin.
Ei yhdellä kissalla ihan nopeeta 20kg säkki hiekkaa onneks kulu.

Aurinkoista lauantaita kaikille

Enie + Nörtti ja Hissu 15+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-88:
Kaikki oli viikkoihin nähden kunnossa piti siis olla 10+6 (kuukautisten mukaan), mutta pää-perämitta paljasti että viikolla 10+2 mennään ja turvotusta ei voitu mitata :( Selvisi sen verran että minillä on kaksi jalkaa ja kaksi kättä =) 20 päivä uusi yritys kun viikkoja on 11+5. Mutta kätilö sanoi ettei ainakaan nyt näkynyt mitään turvotusta, mutta ei tietenkään varmaksi voinut sanoa tätä asiaa...Kaikki mahdolliset testit otetaan kun viime raskaus päättyi 13-trisomiaan :( Siitähän tämä pelko on peräisin, mutta täytyy vain toivoa että kaikki on kunnossa :heart: En vain tiedä miten jaksan sinne asti odottaa..

Nyt alkaa miehelläkin loma ja suuntaamme mökille rentoutumaan ja nauttimaan minun viimeisestä lomaviikosta..Kaikille hyviä vointeja! :) :)
Myy-88, sanoit, että kaikki mahdolliset testit otetaan. Menetkö siis joko istukka- tai lapsivesipunktioon?
Viime raskautesi päätyi tuohon 13-trisomiaan; voitko/haluatko kertoa mikä oli hälyyttävä merkki, kävitkö silloin punktiossa vai menikö kesken ennen kuin tiesit ja vasta jälkeenpäin todettiin tuo trisomia.

Kovasti jaksuja sinulle :hug: , minä jos kuka tiedän nyt viime aikojen perusteella mitä on odottaminen, siis tietojen odottaminen.
Tiedän senkin miltä tuntuu, kun raskausaika muuttuu painajaiseksi |O

Mutta silti en oikein tiedä miten sinua lohduttaisin :ashamed:

Koitetaan mennä päivä kerrallaan, jos tämä vielä iloksi muuttuisi :hug:


 
Hemuli -80 kirjoitti synnytyspelosta. Minä en pelkää synnytystä, mutta keisarinleikkausta sitäkin enemmän. Esikoinen siis meillä leikattu ja eipä jääny kovin hyvät muistot siitä.

Jälkisupistuksista vielä et kyllä ne todellakin muuttuvat kerta kerralta pahemmiksi, viime kerralla imetyksen aikaan jouduin monesti olemaan kaksinkerroin kun niin paljon sattui, onneksi eivät kuitenkaan kestä montaa päivää. Itse olen vielä tosi "huono" ottamaan särkylääkettä, vasta kun on ihan pakko, mutta silloin kyllä popsin niitä ihan kiitettävästi.

Itsellä nyt jo aika normaali olo, kunhan vaan saa unta tarpeeksi =)
 
Moips!

Tehän olette taas hurjasti kirjoitelleet :)

Minä sain vihdoin vietyä (tai oikeastaa mies vei) sen pissanäytteen terveyskeskukseen.
Ensi viikon keskiviikkona olisi ensimmäinen lääkäri.
Oltiin viikko mun vanhempien mökillä, ei väsyttänyt/ ollut pahaa oloa ollenkaan. Eilen olinkin sitten ihan super-väsynyt :ashamed:

Millä viikoilla te olette tunteneet ensimmäiset liikkeet/ potkut?
Kun mulla on pari kertaa muka tuntunut jotain. Mutta eihän niitä nyt näin aikaisin voi tunteä, eihän?

Iloista päivää kaikille!
Tiukun äiti ja masumatkaaja rv.14+2
 

Yhteistyössä