***TAMMIVAUVAT*** Heinäkuussa

pikasesti vastaan et pituutta on 156cm ja alkupaino oli 69,4kg (arvio neukkatädiltä,koska en ollu punninnut itteeni moneen kuukauteen) ja nyt paino oli viime neuvolassa 70,3kg..viime raskaus meni aika samoissa lukemissa ja 7-8kg tuli painoa ja kaikki jäi sairaalaan.. :)
 
hello!

tuli tuosta kastemekosta mieleen että mun lapset on kaikki kastettu mun siskon tekemässä mekossa ja varmasti tämäkin tullaan kastamaan siinä. ja varsinkin nyt sillä on niin paljon tunnearvoa kun siskoni kuollut. :(

Painogalluppiin: pituus 168cm ja lähtöpaino oli 53,5kg ja nyt paino 53,9kg. Viimeisimmästä tuliki kuitenki kiloja eniten, 17kg :ashamed: ja noi 2,5kg siitä jäi. :) mut se ei haitannut yhtään :D näköjään se on mun kohdalla että mitä enemmän tulee ikää niin sitä hitaammin kilot sit lähtee.

Tiukun äiti: mä olen tuntenut aina ekat liikkeet vasta vikkojen 17-18 kieppeillä.

Ja synnytystä en osaa pelätä. mulla on ollut kaikki niin helppoja että mitään kammoa ei oo jääny. :)
 
Painosta: Oon 167cm pitkä ja painoin 57-58kg ennen tätä raskautta. Ekassa neuvolassa painoa oli 62kg mutta nyt näyttää vaaka 60kg. Ekoilla viikoilla tuli kyllä syötyä ihan kaikkea mahdollista mitä kaapista löytyi. :ashamed:
Viime raskaudessa tuli n.15kg painoa ja kaikki (+ muutama ylimääräinenkin) lähti puolessa vuodessa. Nopeasti sitä palautui vaikka aluksi tuntui ettei se roikkumaha lähde ikinä. :D

~pikkuakka ja Elmeri 11+6~ :heart:

Työnimestä huolimatta olen aika varma, että uusi tulokaskin on tyttö! Sykekkin oli äsken laskettuna 150 luokkaa..
 
Enie juu, alkoholitonta olutta on tullut juotua. Kävin tuossa ruotsissa ihan vähän aikaa sitte ja ostin sieltä jotain saksalaista merkkiä, jota ei täällä ole näkynyt ja hyvää oli! :p Mulle on ihan yks ja sama onko oluessa alkoholia vai ei... paitsi tietenkin nyt raskausainana ei saa olla... Nautin siitä lähinnä maun vuoksi.

PainoG pituutta 160 cm ja painoa oli ennen raskautta 56, joka oli jopa vähemmän mitä ennen esikoisen odotusta. Esikoinen nyt 9 kk. Sain painon hyvin "normilukemiin", kun kirjasin syömiseni ylös kalorilaskuriin, tulee syötyä tarpeeksi mutta katsottua tarkemmin mitä suuhunsa pistää... Nyt painoa oman puntarin mukaan 57 kg, neuvolan puntarin mukaan paino eka nousi enemmän alussa ja nyt on taas laskenut.

Jälkisupistuksia taisin tuntea vain yhden ainoan kerran edellisen synnytyksen jälkeen... muutenkaan en tuntenut supistuksia raskauden loppuvaiheessakaan, vaikka niitä laitteiden mukaan oli jatkuvasti.
 
Tylsä Pistin
Viimeksi hälyyttävän tuloksen antoi niskaturvotus joka oli 5,5 ja sikiöllä oli napanuoratyrä tai siis näin he sanoivat. Eivätkä ottaneet silloin sitä verinäytettä mistä oltaisiin saatu riskilukema, toisaalta joku oli kumminkin pielessä niin miksi turhaan?! Minulle varattiin aika istukkanäytteeseen ja ekalla kerralla kolme kertaa pistettiin, mutta aina kohtu lähti pakoon eikä näytettä saatu ja reilun viikon päästä uudelleen. Menimme mieheni kanssa sinne olin jo valmiiksi ihan paniikissa kun se näytteenotto sattui niin paljon :( Mutta sitten lääkäri rupesi ultraamaan ja sydän ei vain enää lyönyt :'( Pienokaisemme oli kuolleena mahassani..Annoin siltikin ottaa istukkanäytteen, että saataisiin varmistus tähän kaikkeen ja tällä kertaa näytteen otto ei sattunut yhtään..
Jäin samantien sisään TYKSiin kun istukka oli irronut osittain (kenties kuolinsyy?!?!) Ja aamulla synnytys käynnistettiin 7 aikaa ja 4 jälkeen vauvamme syntyi.. Jouduin kylläkin vielä kaavintaan kun istukka ei syntynyt kokonaan vaan kohtuun jäi paloja siitä..
8 viikon päästä oli järkitarkastus ja patologin vastausten kuuleminen:
Sikiöllä oli 13-trisomia, gastroskiisi (suolipaketti vatsapeitteiden ulkopuolella ilman peittävää kalvoa), Muita epämuodostumisia ei ollut ja sikiö oli ollut kohdussa jo kuolleena jonkun aikaa niin kudokset oli haurastuneet joka haittasi tutkimuksia...
Ainiin, vauvamme oli poika :heart:

Ja sitten nykyhetkeen :)
Tällä kertaa pääsemme istukka- ja lapsevesitutkimukseen jos vain haluamme..Emme ole päättänyt vielä menemmekö jos kaikki on kunnossa NP-ultrassa ja jos se riskiluku on korkea...Kaikki ajallaan, nyt täytyy vain elää päivä kerrallaan ja odottaa 20. päivää...

Anteeksi jos tässä oli jollekin liikaa tietoa... :/
 
Mulla on pituutta huimat 183cm ja painoa sen verran että en viitsi mainita :D kumminkin on lähtöpainosta pudonnut 10kg ja edelleen jatkaa putoamista. Ennen raskautta olenkin saanut 30kg pois. huhuh.

Täällä oli eilen ihan omituinen olo koko päivän.. ihan kun ei kaikki olis hyvin. Liikkeitäkään ei tuntunut koko päivänä. Illalla kun kotio pääsin ni äkkiä dopplerin kimppuun mutta siellä se höyryveturi puskutti. :)

Huomenna olisi meitin hääpäivä, mitähän sitä keksisi :)

pippur1 ja masukki 16+2
 
Röllimuori Mä olen aina tuntenut liikkeet melko myöhään, josten ehkä noi "tuntemukset" johtuu jännityksestä tai jostain..
Toivottavasti pian alkaisi niitä oikeitakin liikkeitä tuntumaan :heart:

Mulla on nuo jälkisupistukset ovat joka kerta pahentuneet.
 
Sinä varmaan olit kirjoittanutkin johonkin lukuisista sikiötutkimus ketjuista, sillä nyt alan hämärästi muistella, että jostain olisin lukenut kaltaisesi tarinan. :hug:

Tottakai kokoajan pelkään maanantaita (- keskiviikkoa ) ja soittoa äitipolilta.
Itsellä kun on koko raskauden ajan ollut sellainen kaikki ei ole kunnossa-fiilis.

Moni muukin asia varjostaa tätä raskautta, enkä oikeasti jaksa nyt iloita mistään.

Itse olen tyytyväinen siihen, että menin lapsivesipunktioon vaikka sattuikin tosi v-mäinen tohtorinna mulle.
Sattunut ei toimenpide, mutta sydämeen sattuu jos nuo tulokset tuovat huonoja uutisia :'(

Kauheasti jaksamisia tilanteessanne ja käyhän aina välillä kertomassa kuulumisia.
 
Myy-88 :hug: :heart: surullista luettavaa.. :| elämä on niin epäreilua joskus.. toivottavasti olisi nyt kaikki kunnossa :)

Tylsä-pistin :hug: jaksamista sinnekin koko perheelle.. tuut vaan aina tänne purkamaan ittees.. vaikka tuntuis et kukaan ei ymmärrä sua eikä osaa sanoa mitään.. me kaikki ollaan täällä sitä varten että tuetaan toisiamme.. :heart: :hug:


mitäs sitä nyt keksis kun ei töihinkää tarvii lähtee.. plääh.. :D noh.. olo kuitenki hyvä et jos vaik suihkuun ja sit jonnekki liikkeelle =)

hauskaa viikonloppua mamikat ja masut!!

iiris&pojutsu 12+3
 
Kiitos iiris- :flower:
Itkettää aivan hirveesti kun kävin tuolla yhessä niskaturvotus-ketjussa lukemassa huonoja uutisia erään odottajan rakenneultrasta.
H..vetti tätä piinaa ja henkistä tuskaa.
Ei mulla muutakaan paikkaa oo missä purkaa kun mies on jo kohta (siis itse epäilen) lopen kyllästynut mun tuskailuihin, enkä viitsi siskoanikaan kokoajan häiritä :ashamed:
Kukaan muu ei siis vielä tiiä ja eikä taideta ihan heti kertookkaan :x
 
Tiukun äiti Näistä vesseleistä ekat liikkeet tunsin rv9 kun Hissu liikkui.
Nyt on jo kunnon muksauksia välistä ja en pidä niitä mielikuvituksen tuotteena koska tiedän tarkalleen missä kohden vauvat ovat ja kun dobblerilla kuuntelee niin se kun tuntee potkun on yhtä aikaa kun mitä dobblerista kuuluva potkun ääni.

Synnytyksestä: Jokohan tähän on vastannut? Ei jaksa selata omia juttujaan ja on niin hatara muistikin :ashamed:
Mutta en pelkää synnytystä kun mulla nuo edelliset olleet niin helppoja ja nopeita.
Se vaan arveluttaa että mitenkä sitten jos tuleekin sektio että pärjää kaksosten kanssa ja muu perhe päälle siinä sitten touhuta "maha auki".
Olen palautunut melko nopeasti synnytyksestä aina, nuorimmainen kun syntyi maanantaina niin lähdin jo keskiviikkona pois sairaalasta. Esikoisen kanssa olinkin viikon KYS:ssä kun hän joutui tehon puolelle tarkkailuun sokeritasapainon kanssa. Ennätin silloin synnytys aamuna pistää insuliinin ja siitä ei mennytkään ehkä kun noin tunti ja tyttö olikin maailmassa niin siksi se tasapaino heitti hällä aluks.

Jälkisupistukset:
Ei sitten minkäänlaista muistoa minkälaisia ovat :eek:

Myy-88 ja Tylsä pistin :hug: :hug: Elämä on epäreilua kyllä välillä.

pippur1 Wautsi miten hienosti olet pudottanut painoa, onnittelut :flower:

 
Meitsi ihastui noihin neulottuihin kastemekkoihin. Annoin jo äidille tehtäväksi tehdä sellaisen meidän vaaville. :)

Galluppi: pituutta 171cm ja painoa tarpeeksi (n.5kgextraa) =). Mutta eipä toi oo noussut vielä ollenkaan. Johtuisko noista extra kiloista.

Kauhea ongelma, kun ollaan menossa näillä näkymin lokakuussa naimisiin ja en tiedä yhtään mitä ihmettä mä puen päälle. Ahdistus iskee..kaippa jostain löytyy jotain kaapua. :)

myy-88 ja tylsä pistin :hug: :hug:

Mulla tulee kyllä olemaan toi toinen jalka niin pahan näköinen jo tämän ekan raskauden jälkeen, että ei tartte varmaan hameita pitää lähivuoosina. On verenpurkautumia vaikka muille jakaa.

millis ja lupu 15+0
 
Olipas taas lukemista. Tää on kyllä hirmu aktiivinen ketju :heart:

Myy-88 ja Tylsä pistin :hug: Koittakaa jaksaa.

Täällä ukkostaa :D Onneks. On niin painostavaa ollut jo mooonta päivää, vaikka ei kuumaa, mutta selvästi hakenut tota ukkosta. Just ehdin ruohon leikata, kun jyrinä alkoi.

Synnytyksestä: Esikoisen synnytys oli mitä luultavammin kyllä helppo. Toki ehdin olla kipeäkin, ennenkuin sain epiduraalin, mutta sen jälkeen sain nukuttua ja synnytys edistyi nopeasti. Ja oli tosiaan sitten epiduraalin jälkeen ihan kivuton. Ponnistusvaihekin kesti vaan 12 minuuttia. Eli sen puolesta ihan hyvillä mielin tässä synnytystäkin odotellaan. Noita jälkisuppareita pelkään....ekassa synnytyksessähän niitä ei yleensä oo.

Painosta: Mulla pituutta noin 168 ja lähtöpaino tähän raskauteen oli 78kg. Ekassa neukassa oli 78,9kg mutta nyt oli viimeksi hiukan pudonnut. Koitan tosi tarkasti huolehtia siitä, ettei paljoa paino nousis raskauden aikana, kun lähtöpainoa on ihan kivasti ja sitte on toi raskausdiabetes...taas. Esikoisesta alkupaino oli sama kun nyt ja lisää tuli lähtöpainoon 5kg ja sehän lähti sitte kivuttomasti muutamalla napakalla ponnistuksella :whistle:

Ois kysyttävää kummeista: Mitäs mieltä ootte seuraavasta: mun tekis hirmuisesti mieli pyytää tulokkaan kummiksi mun yhtä ystävää. Ollaan ihan lapsina oltu kuin paita ja peppu. Mutta kun yläasteella muutin toiselle paikkakunnalle, yhteydenpito jäi ja olimme liki 15 vuotta, ettei ees sattumalta törmätty toisiimme missään. Nyt oomme uudelleen "löytäneet" toisemme ja pari vuotta oltu taas yhteyksissä, ja tuntuu ettei tuossa välissä sitä 15 vuoden taukoa ois ollutkaan. Haluan tosi paljon pitää tämän ystävän elämässäni mukana ja siksi ajattelin häntä kummiksi pyytää.... Onko outoa, kun kuitenkin vasta aika vähän aikaa oomme olleet uudelleen ystävinä?

Nirppis ja Pampu 11+5
 
Täällä taitaa vihdoin olla pahat olot mennyttä *koputtaa puuta*. Isovanhemmat toi alesta muutaman vaatteen, on ne niin sööttejä ne pienet puvut :) . Mulla oli just hyvät kummit valmiina, ni eihän ne pakanat kuulu ees kirkkoon, no eiköhän me keksitä jotkut hyvät kummit kuitenkin. Gallupiin vastaus: Olen 157 "lyhyt" ja paino ekassa neuvolassa oli 65, ennen odotusta oli yleensä paino n.60-62 kg. Eipä se oo siitä juuri noussutkaan, laihduin vähän mut nyt se tasaantu takas tohon 65 ja siinä roikkuu. Eiköhän se ala nousta ku pahat olot helpottivat. Tsemppiä kaikille, ja :hug: tarvitseville!
 
Synnytyksestä Mua alkaa ahdistamaan enemmän ja enemmän tuleva... Pitäs päästä purkautumaan jollekkin, mutta tuntuu etten osaa pukea sanoiksi nuita kokemuksia ja tuntemuksia mitä synnytyksestä on...

(.) Tänään oli pakko käydä ostamassa uudelle tulokkaalle suloinen vauvamyssy ja body. Nyt kun on pienokaisen nähnyt ultrassa, niin voi hyvillä mielin ostaa ensimmäiset omat vaatteet.... :heart:
 
"Huomenta" ja johan nyt on prkl! rv 14 hyvassa vauhdissa ja niin vaan lensi asken murot ponttoon viela. Sama jatkui kyl esikoisen kanssa, muistaakseeni viela synnytysvalmennuksesta tultaessa joku miehen kertoma allojuttu sai kokimisen vauhtiin... :D

Painosta, olen 177cm ja lahtopaino n.70kg. Tyton kanssa tuli samoista lukemista raskauden aikana se klassinen kymppi painoa, josta suurin osa lahti heti mut pari viimeista vasta tylleron ollessa puolivuotias. Ja sittehan ma jo tulinki raskaaksi taas :LOL:

Vaunuista
mulla ei ole mitaan hajua minkalaiset sita hommais. Meil oli ennen Emmaljungan vanhat rohjoyhdistelmat, ja ma hapesin niita silmat paastani... En ole kovinkaan aktiivinen lenkkeilija, vauva on saanut raitisilma- annoksensa lasitetulla parvekkeella ja kaupassakin kay ukko tai sit mina yksin kun on niin kovasti helpompaa ilman sita raijaamista. En sit tiia et pitaisko sitte satunnaisia perheilyostoskeskusreissuja varten kuitenkaan tuplia hommata, (ikaeroa tulee 1v4kk) siella kun on yleensa mainiot ostoskarryvalikoimat. Leikkipuisto meilla on ihan vieressa ja kaikkien laskujen mukaan esikoinenkin osaa jo kavella siihen mennessa kun Itikka syntyy (plus et tuskinpa siel tammikuussa on keinujakaan) joten enpas tosiaan tiia.

Tunsin eilen liikkeita :heart: :heart: :heart:

Synnytyksesta
musta tuntuu et ma pelkaan sita liiankin vahan.. Esikoisen kans kavin pelkopsykologilla mut sit kun aika tuli, kaikki meni niin hienosti et nyt ma oikeesti odotan et ne supparit alkaa. Todella toivon ettei paattyisi sektioon, sita ma itseasiassa pelkaankin sit. Lahipiirissa on ollut ikavia toipumiskokemuksia ja pelottaa.

Ihanaa, huomenna lahdetaan kotiin!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Suomi Suomi, jeejee :p Ja sit onki jo tiistaina viimein se nt- ultra, joskaan enpa tieda tekeeko niilla tuloksilla enaa mitaan... Seerumit jai mittaamatta muutenkin ja viikot pitkalla.`

Tanaan viela tutustumaan hieman lisaa Vancouveriin, sitte pyykinpesua, pakkailua ja kissojen kaipailua... :saint:

Mimonmami ja Itikka 13+2
 
Puuh, selvisimpäs loppun saakka..

Rankka päivä takana. Ensin urakalla siivottiin ja sitten 8h agikentän laidalla hommissa. Onneks oli hyvä ilma. Pojan näin vain 15min päivällä kun kävivät miehen kans moikkaamassa ja ikävähän sitä ehti tulla. Nyt pää niin kipeä ja silmiä särkee, että maate on mentävä.

Paino/pituus-G: 161cm on lyhyyttä ja paino ennen raskautta 52kg. Kolme kiloa jäi pojalta (ekassa raskaudessa lähtöpaino siis 49kg) ja nyt ei oo noussut kuin reilun kilon verran vasta. Tiukassa on olleet viimiset kilot vuoden ajan ja jokapäiväisellä vatsajumpalla sain löllöä kiinteytettyä, mutta paino ei tahtonyt silti pudota. Blääh.. lyhyessä kropassa liikakilot näkyy niin helposti perseessä ja mahassa.

Rhea ja Möhkö 13+0 POOOKSS!! :heart:
 
PainoG 165 cm lyhyt ja lähtöpaino tais olla (8.6.09) 56,3 kg ja nyt viimeksi lääkärillä ku kävin (9.7.09) niin 57,2 kg. Ei näköjään paino nouse vaikka kaikenmaailman herkkuja tulee syötyä. Mulla heittelee paino muutenki ihan älytön niin mennään nyt neuvolassa olevan vaa'an mukaan :)


Minä täällä taas valvon, en menny töihinkään ku koko viikon ollu semmosta flunssaa ja tuntuu et räkää on päässä asti.. Ei olis kiva olla asiakkaana baarissa, jossa baarimikolla nokka vuotaa koko ajan ja yskii.. :/ Nyt tulee sitten hirmu pitkä tauko töistä ku ens vlopun otin vapaaksi Ruka Rockia varten, ihanaa päästä taas sinne kuuntelemaan livemusiikkia ja rentoutumaan.. Toivotaan, että on hyvät ilmat :) Asian ku heti otti puheeksi niin voicelta kuuluu Pete Parkkosen The Final Day biisi :) Pete Parkkonen siellä mm. tosiaan esiintyy ja tykkään tuosta biisistä tosi paljon :) Onko muut kuullu koko tapahtumasta mitään? Sitä on valiteltu kun sitä tapahtumaa ei mainosteta tarpeeksi ja porukka ei tiedä sinne tulla :) Järjestetään siis Kuusamossa.

Mulla pitäs vielä tälle illalle/yölle hakea tyttäret baarista (työpaikastani) ja käyttää grillillä ja saan samalla eväät palkkioksi :D kamala nälkä tässä kyllä onkin. Kaks ruisleipää (!) syöny tälle päivälle ja yhen Paula-vanukkaan just äsken :D Mä en yleensä tykkää syödä ruisleipää, mutta nyt ostin ku oli ihana pehmeetä, mut sitten ku se menee kovaksi ni maistuu pahalta :D Onko muita yhtä kranttuja?:D

Mutta nyt jatkan aikani kuluttamista ennen ku tytöt soittaa, et TUU HAKEMAAN! :D


mamma ja verso 12+2
:heart:
 
nirppurotta Ei minusta ainakaan olis hassumpi idea. Itse voisin hyvinkin ko. tapauksessa pyytää kummiksi tuota ystävää.

Anni-77 Meillä on esikoisella kummina myös sellainen henkilö joka ei kuulu kirkkoon. Mikään "virallinen" kirkon hyväksymä kummihan hän ei ole, mutta meidän kesken hän on ihan yhtä täysiverinen kummi kuin muutkin kirkon hyväksymät kummit.

Tuosta tulikin mieleen, että jos ei kasta lasta kirkkoon vaan antaa vaan nimen ja vaikka juhlistaa sitä niin on aika paljon "löysempi" köysi. Tarkoitan sitä että ei tarvi kastaa tiettyyn aikaan mennessä, ja vaikkapa tuo kummi homma jne...
No, kyllä nää meidän tulevatkin varmaankin kastetaan taas, en tiedä kyllä miksi kun en ole mikään hirmu uskovainen. Se vaan on kun on tottunut että niin tehdään niin tekee sitten itsekin.
Serkun vauva taas vietti nimenanto juhlat, kun vanhemmat ei halua sitoa vauvasta asti johonkin tiettyyn uskontoon vaan lapsi saa sitten itse joskus päättää mihin uskontoon haluaa kuulua.

Rhea Jos sinä ole joka päivä tehnyt vatsa treeniä niin sinullehan on silloin tullut lihasta ja lihas painaa enemmän kuin läski, joten eihän se haittaa ollenkaan jos ei paino ole pudonnutkaan.

Tuosta tuli mieleen että kun tv:ssä aina pyörii niitä painon pudotus ohjelmia, että kun ne voivottelevat niitä 1-2kg tiputuksiaan vaikka ovat miten treenanneet niin miksi ei lähde painoa.
Outoa ettei sitä katsojillekaan missään "oikaista" että niinhän sen pitää ollakin ja tosiaan lihas painaa enemmän niin sehän on aivan loogista.

No, joo. Siinäpä sitä "marinaa" tälle aamua.
Aamupala taas syötynä ja jos menis takas nukkumaan taas miehen viereen.

Enie + Nörtti ja Hissu 15+5
 

Yhteistyössä