***TAMMIVAUVAT*** Heinäkuussa

Moi!

Enie Sinä oletkin tuntenut liikkeitä hirmuisen aikaisin :)
Tuntuuko liikkeet monikkoraskauksissa aikaisemmin kun odottaa "vaan" yhtä?
Mä olen tosi huono tunnistamaan masuasukin liikkeitä. Esikoista kun odotin olin varma liikkeistä vasta n.rv 22-> , toisessa ja kolmannessa sitten ainakin luulin tuntevani jotain n. rv.16-18->

Mua ei synnytys pelota, ainakaan paljoa. Mutta vähän se että raskausmyrkytys tulee taas, ja että joudutaan taas käynnistämään.

Kummeista kun on kirjoiteltu. Meillä on sellainen ongelma ettei keksitä yhtään kummeja tälle uudelle tulokkaalle :ashamed:

Hauskaa päivää kaikille! :flower:
Tiukun äiti ja muasumatkaaja rv.14+3
 
Hmm.. Oleilenkohan mä tällä palstalla liikaa, kun viime yönä näin sitten unta, että olin Enie:n kanssa jossain kahvilassa :LOL: Mä en edes muista minkänäköinen Enie oli unessa, mutta aika pelottavaa tällainen! Hehee :D

Tulin vain muuten nopeasti lukemaan teidän kuulumiset, me ollaan juuri lähdössä Valkeakoskelle Asuntomessuille vierailemaan.

Hauskaa sunnuntaita kaikille :heart:

Pinkg ja tilleri 14+6
 
Mulla on nyt kahtena aamuna ollut aivan järkkyä kutinaa vain ja ainoastaan jalkapohjissa... Onko muilla vastaavia oireita? Mistähän tämä kutina vois johtua näin aikaisessa vaiheessa raskautta... Tosi rasittavaa hinkata aamusella jalkapohjia lattiaan ja kylmä laattalattia tuntuu taivaalliselta jalkojen alla. :kieh:
Esikoisen imetyksen aikaan mulla oli kans kiusallinen kutinavaiva... kainaloita kutitti aivan mielettömasti sillä hetkellä kun imetti. :D
 
Huomenta!

Tica: Kutinasta en tiedä mitään mutta eikös tää raskaus saata tehdä iholle vaikka mitä ihmeitä. Viime raskaudessa mulla oli naama ja iho niin kuiva, että jouduin ostamaan apteekista erikoisrasvaa kuiviin läntteihin. Ja kroppa kutisi kuivuuttaan. Nyt sitten on päinvastoin, naamassa kukkii finnit vaikkei mulla ollut edes teininä mitenkään erityisesti niitä. Ärsyttävää! :kieh:

Eipä mulla muuta, tulin vaan hehkuttamaan, että maaginen 12+0 tänään! :heart: :heart:
 
Pariin päivään en oo koneella kerenny käydä ja olikin mukavasti tullut tekstiä =)
MEillä on kastettu kaikki lapset ja kastetaan varmaan nytkin,mut yhtään ei oo mietitty kummeja valmiiksi, itseasiassa ei tule kovin montaa ehdokasta edes mieleen näin äkkiseltään..
Mulla näyttäisi alkavan 4 äivä ilman huonoa oloa, ihanaa!!! eikä supistelujakaan ole ollu nyt torstain jälkeen, onneksi. Mulla on ens viikko vielä huilia jäljellä, saas nähä joko oikeesti olo pysyy hyvänä. Väsyttää jonkun verran vieläkin, mutta eilen esim. kaverini sanoi etten näytä enkö kulostaa enää niin väsyneelle kuin muutama viikko sitten. Mulla maha kasvanut reilusti, mamma farkut tuntuu ntaivaaliselta jalassa kun eivät purista. TÄllä meidän asuinpaikkakunnalla ei myydä mamma vaatteita joten meinaa vähä olla ongelmia niiden suhteen, onneksi saan kaverilta omani takas 2viikon sisällä kun hän saa vauvan.
Oletteko muut tilanneet vaatteita netistä? KAtsoin HM:n sivuilta eikä siellä ollut juuri mitään, mistä muualta voisi kohtuuhintaisia löytyä?

Iho-ongelmista oli myös puhetta; mulla naama myös kukkii, mutta silti muualta kuivaa joten rasvaa menee ihan kiitettävästi. Hiukset rasvoittuu nopeesti eli en todellakaan ole näin alkuraskaudesta hehkeimmilläni.. Jospa sit loppuajasta =)

Mutta nyt huilimaa soffalle hetkeksi, Hauskaa sunnuntaita mammoille! :heart:

talvivauva+vaavi 12+2
 
Kummiloista ei oo meilläkään tietoo tälle tulevalle,mut eipä oo pahemmin mietittykkää,katellaa sit tammikuussa,jos sinne asti päästään.

Iho-ongelmista mulla naama kukki silloin heti plussaamisen jälkee,nyt jo rauhoittunut,nyt vaan on kuiva,varsinki rinnat,mut niin ne on ollu joka raskaudessa :/

Liikkeistä esikosta tunsin 18-19viikol ja kuopuksesta 13viikol,niitä odotellessa =)

Myy-88 toivottavasti teillä nyt kaikki hyvin ja seuraava ultra tuo tullessaan hyviä uutisia :hug:

tylsä pistin voimia ja :hug: niin kauan kun on toivoa täytyy vaan uskoa että kaikki on hyvin

Mulla huomenna np-ultra ja jännittää jo nyt,huomen varmaan paskat housus istun siel odotusaulassa :whistle:

kengu ja ruu 11+3
 
pikkuakka Juu, naamakin kukkii, mutta on pintakuiva. :D Tällä kertaa ei oo iho kuitenkaan kuivunut muualta kovin pahasti. Nuo jalkapohjatkaan ei kutise kokopäivää, eli liekkö ihostakaan kiinni. Hormonit kai voi aiheuttaa vaikka ja millaisia vaivoja. Pitänee kuitenkin kysyä neuvolasta, haluavatko ottaa maksa-arvot samalla kun menen tiistaina verikokeisiin.
 
Kummeista: me ollaan mietitty kummeiksi meidän ystäväpariskuntaa sekä sukulaispariskuntaa. Muiden kanssa tää ei olekaan ollut näin helppoa ;)

Liikkeistä en ole vielä tuntenut, varmaan tuossa parin-kolmen viikon päästä sitten. Kuten muistakin...

Iho mulla kukkii kuin viimeistä päivää... Finnejä nousee naamaan kuin sieniä sateella. Mutta muuten iho on kyllä hyvässä kunnossa.

Me kerrottiin tänään aamulla isommille lapsille, että vauva on tulossa. Kikki kolme suhtautuivat hyvin, vanhin odotetusti hieman neutraalimmin, mutta kuopus puhkuu intoa ja juttelee jo kuinka opettaa sitten vauvan konttaamaan ja ryömimään =) :whistle: sitä odotellessa siis ;)

Ananaskirsikka&Mini-Tyyppi rv 17+0 =)
 
Enie: Niinhän se on, että lihas painaa enemmän. Tosin, en mä silti koe, että yhtään lihasta oisin saanut enemmän ku ennen raskautta. Sillon kävin kuitenki salilla ym. :/
Täytyy tämän toisen syntymän jälkeen olla sitten vähän aktiivisempi liikkuja, eikä odotella ensin reilua vuotta, että ihme tapahtuis.. :D

Mä uskon, että pari kertaa oon pieniä hipaisuliikkeitä jo tuntenut. Yleensä ku syö jotain ja on sitten ihan paikallaan niin hetken masussa muljahtelee. Ei se ainakaan mahan toimintaa oo.. :p Eilen piti pidätellä pitkiä aikoja kun kentän laidalla olin töissä eikä heti vessaan päässyt, niin johan oli illalla maha kipee.

Rasvaako kukaan muu muuten säännöllisesti koko kroppaa!? Mä en muuten harrasta rasvailua, mutta näin raskausaikana oon hysteerinen raskausarpien takia ja laitan aina suihkun jälkeen kunnon rasvakerroksen. Esikon aikana käytin loppuajan sitä Body Shopin kaakaorasvaa, enkä saanut ensimäistäkään arpea. Nyt vielä käytän ihan normi rasvaa.

Mies lähti salille ja poika nukkuu, joten taidan minäkin mennä hetkeks pötkölle koiran kanssa. Ulkona sataa, joten ei oo mitään paineita pihallelähdön suhteen. :/

Rhea ja Möhkö 13+1
 
Heippa!

Me oltiin eilen Miehen kanssa Kew gardenissa puistokonsertissa, oli ihan jees, mutta kylla reipas vesisade ja selvinpain oleminen vahan laski tunnelmaa... Esikoinen jai ekaa kertaa "lapsenvahtien"(=tuttavapariskunta) kanssa illaksi, vahan kylla jannitti miten se sujuu, mutta oli mennyt tosi hyvin. Aamulla oli tosin pienta protestia ilmassa...

Tylsalle pistimelle ja myylle toivon kovasti hyvia uutisia :hug: :hug:

Nirppis kylla mun mielesta voit pyytaa lapsuudenystavaasi kummiksi, jos nyt kuitenkin taas olette olleet aktiivisesti yhteydessa pari vuotta. Onhan teilla kuitenkin pitka historia, luulisin ystavasikin ilahtuvan kummiudesta!

Meilla Mies ei kuulu kirkkoon, enka minakaan varmaan kuuluisi jos asuisin Suomessa ja joutuisin maksamaan kirkollisveroa, joten esikoista ei kastettu eika kummejakaan siis ole. Eli sama kaytanto pikkusisaruksellekin. Suomessa asuessa ehka olisi tullut jarjestettya ristiaiset tavan vuoksi, mutta taalla kun ei ole mitaan suhdetta paikalliseen kirkkoon en kokenut asiaa kovin tarkeaksi. Eli meidan perheessa mies ja lapset on pakanoita :D

Tica :hug: tiedan tunteen, ma olin varsin jarkyttynyt synnytykseni "kauheudesta" (vaikkei se sita varsinaisesti ollut, olipahan vaan ihan erilainen kuin mita olin paassani kuvitellut). Samaan aikaan havetti, koska monilla oli paljon pahempia kokemuksia, mutta tuntuivat kuitenkin olevan ihan ok asian suhteen, en oikein osannut selittaa mika siina oli niin kamalaa, etten voinut moneen kuukauteen kuvitellakaan ikina haluavani raskaaksi uudelleen. Mulla asiaa auttoi just puhuminen, ihan kavereille ja about kaikille jotka asiasta kysyivat :D, eipa siihen kenellakaan mitaan konkreettista apua ollut antaa, mutta mulla ainakin pelkastaan sen lapikayminen moneen kertaan auttoi. Jotenkin asioista aaneen puhuminen vaan teki niista vahemman pelottavia, ja kuten jo tuolla aiemmin mainitsin, synnyttaminen ei ainakaan toistaiseksi pelota, mika tuntuu aika ihmeelliselta.
Sulla kun on kuitenkin kulunut sen verran jo aikaa synnytyksesta, etta ehka ois hyva jos voisit puhua jollekin ns. ammattilaiselle. Onko teidan paikkakunnalla esim. jotain pelkopolia> Tai sitten neuvolassa joku?

mamma mulle kylla kelpaa ruisleipa vaikka kivikovana, on niin harvinaista herkkua :p

Jahas, palataan taas :wave:
Vadelmilla ja Mini 12+2
 
Rhea: Täällä kans hysteerinen rasvaaja! :wave: Esikoisesta rasvasin kans jatkuvasti (osaksi tietysti ihon kuivumisenkin vuoksi) ja käytin lähes aina Dermosilin rasvoja. Ainuttakaan arpea ei tullut mullekkaan ja toivon saman linjan jatkuvan nyt! :)

Kummeista: Meillä on kummipariskunta valittuna, on ollut tiedossa jo pitkään. Haluaisin ehkä nytkin kolme kummia, kuten on tytölläkin vaan enpä osaa päättää kuka se kolmas olisi! Noh, onhan tässä aikaa miettiä.
 
Heippa!

Liityn tähän ketjuunne, kun meillekin toinen lapsi tulossa, la 27.1.10
Ensimmäinen vasta kohta 9 kk, ja imetän häntä edelleen osittain. Sairaala jääköön vielä kirjaamatta.

Joku puhui ruisleivästä....mä normaalisti syön sitä paljon, mutta raskausaikoina näköjään en pysty sitä syömään. Samoin salaatit ei oikein maistu. Rasvainen, lihaisa ruoka uppoaa parhaiten. Olen normaalisti myös perso makealle, mutta raskaana ollessa ei oikein maistu herkut.

Raskausarpia ei minulle tullut esikosta lainkaan, vaikka kiloja tulikin 25 kg. En rasvannut kertaakaan ihoa. Eli mä luulen, että ne tulee jos on tullakseen. Riippuu ihotyypistä. Mutta eihän rasva koskaa pahaa tee.

Liikkeistä...tunsin ensimmäisestäni 21 viikolla, tästä en ole vielä tuntenut mitään. Minulla on kotidopleri, ja silläkään en ole vielä kuullut sykettä. Onko kukaan muu jo saanut kotidoplerilla kuulumaan ääniä?

elämänperhonen 11+4
 
vadelmilla Hyvä, että sinulla on auttanut puhuminen. Olen minäkin yrittänyt puhua kokemuksestani, muttei se ole kyllä auttanut. Puhuin neuvolassa asiasta ja saan läheteen pelkopolille, jos nämä pelot ovat jokapäiväisiä... ja nyt tuntuu, että pelko pahenee, mitä pidemmälle päästään. Pitää katella varmaan rauhassa vielä vähän aikaa, ennenkuin ryntää pelkopolille. Lykkäsin jo tuon esikoisen tekoa sen vuoksi, että minua hirvitti ajatus synnytyksestä, se meni kuitenkin ohi mahan kasvun myötä... toivoin loppuvaiheessa vain pääseväni äkkiä synnyttämään. No, tässä ensimmäisessä synnytyksessä tapahtui sitten sellaisia asioita, jotka vaan pahensivat pelkoani. Onneksi sain sulettua asiat vähäksi aikaa mielestäni, että sain laitettua toisen alulle...

rasvauksesta Edellisessä raskaudessa rasvasin mahaani päivittäin raskausarpivoiteella, ei auttanut. Maha täynnä raskausarpia.... mulla oli niin järetön pallomaha, että ois kyllä ollu ihme, jos niitä ei olis tullut yhtään. Tässä raskaudessa en sitten jaksa nähdä vaivaa, kun nuo entisetkin on vielä tallella. Ihotyyppi on varmaan sellanen, että repeää helposit.... tuli mieleeni siitä, kun napaa lävistettiin, niin mulla kuulemma meni tosi helposti neula läpi. Toisilla iho lävistäessä vain venyy ja venyy... mulla ei sitten veny. :'(
 
Heips! Enie:Joo, niin miekin aattelin et kummeja ne mun "pakana" ystäväni tulevat olemaan, vaikkei kirkon hyväksymiä :LOL: . Kattelin et oottepas te pitkällä jotkut, mut oonha mie itsekin, jotenkin aika menee niiin nopeesti et putoaa laskuista.. Kivaa alkavaa viikkoa kaikille.
Anni ja maha-asukas 15+6
 
Heips!!!

Kylläpä on taas jääny koneella pyörimättä. Ultra on takana, kirpulla kaikki hyvin. NT oli 1,6.
Viikkoja on nyt sitten kuitenkin niin paljon kun menkoista voi laskea, eli tänään rv 13+0 (POKS!!!) :heart: Olot on jokusen kerran ollu reippaasti mukana, kolme aamua alkoi oksentamalla..eli eivät loppuneet siihen rv 12 vaikka monille niin tapahtuukin :)

Ikävä lukea huonoja uutisia, :hug: sitä tarvitseville... toivottavasti kaikki kääntyis viel parhainpäin, pidän todella peukkuja.

Nyt on koitettava jaksaa hoitaa vielä esikoisen kanssa ilta hommat ja sitten pääsen minäkin kauan odottamilleni unille :eek:

Anteeksi oma napaisuus kirjotuksissa mutta en vaan millään jaksa olla koneella ja naputtaa mutta luen mielelläni teidän kirjoituksia.
Aurinkoista alkavaa viikkoa teille kaikille, alkakaa voida jo paksusti :heart:

-väpä ja kirppu rv 13-
 
äityli30 Eikös se ole ohjeiden "suositus" se 12 viikkoa? Yksilöllistähän se on, jollain kuuluu aikasemmin ja jollain ei edes sillon viikolla 12 tai myöhemmin =)

Täällä ei taas ruoka maistu ollenkaan :( Huomenna pitäis taas saikkarin jälkeen töihin palailla mut en millään jaksais.

P+M 16+3
 
Tiukun äiti Luin jostain tosiaan että "poikkevassa" raskaudessa liikkeet tuntuvat aiemmin. Kai se tarkoitti sitten monikkoraskauttakin.

pinkgreenNo, älähän nyt kuule, mistäs sitä tietää milloinka ollaan kahvilla yhdessä. Näetkö sinä enneunia?
Tuli vaan mieleen kun itse näen enneunia, että tiedä tosiaan mitä tapahtuu :LOL:

Iho-ongelmatEi ole mitään muutosta entiseen ollut, eikä hiuksissakaan.
Kuiva iho...,tosin oikeilla tuotteilla se on ok, ja hiuksetkin on ok.

RheaEn ole koskaan rasvaillut, mutta en ne arvet kyllä näykkään kun pääsee pienempiin mittoihin raskauden jälkeen niin hyvin sitten enää.

(.)Aamupuro syöty ja odotellaan tunnin arvon mittausta.

Eilen aamulla tuli huisit lukemat mutta muut päivän arvot oli ok.
Eli näyttäis siltä että ne aamu arvot alkaa taas kummittelemaan niin kuin oli ennen raskauttakin. Toisaalta, pitää vielä työllä syönti rytmityksellä ja ruualla koittaa tuota aamun arvoa saada kohdalleen.

Tänä aamuna ei kyllä poikkeuksellisesti ollut nälkä puol kuuden aikaan, mutta kun mieskin silloin syö aamupalaa niin söin samalla sitten itsekin.

Pitää nyt seurailla nuita arvoja ja soitella ens viikolla ennen kun on KYS käynti sitten torstaina niin sinne ja kysyä että jäänkö sinne jos sisälle sitten insuliinin määritystä varten vai vieläkö sais katsella saako korjattua näillä eväillä arvoja.

Tällä viikolla onkin keskiviikkona neuvola. Muutenpa ei taida mitään kummallista ohjelmaa ollakkaan tiedossa.

Hyvää viikonalkua kaikille.

Enie + Nörtti ja Hissu 15+6
 

Yhteistyössä