**TAMMIVAUVAT 2008** viimeistä erää vauvapuolella =)

Iltaa..

Iidukka. Meillä on justiis menossa tuo puntussaroikkumisvaihe. Kuukauden on ainakin jo kestänyt jo. On ollut yhtä juhlaa tämä tupareiden järjestäminen, kun on ollut tavallaan pallo jalassa.. :snotty:

Saaru. No kilon sain viikossa pois karppaamalla. Nyt tämä viikonloppu on taukoa, kun en viitsinyt alkaa syömään pelkkää salaattia vieraiden kanssa. Jatkan karppausta sitten vuoden loppuun, jouluna tietty on lomaa siitä kuiteski. Sulattelen tota vararavintovarastoa tosta vatsan päältä pikkuhiljaa, jos sitten kesällä näyttäisi sen pullasorsan sijaan västäräkiltä.. :D
Sulla on kyl ollut mieletön draivi päällä. :flower: Tosi nopeasti oot saanut kilot pois. Kuinkas monta numeroa on vaatekoko pienentynyt? :D

Iidukka. Jaksuja sinne laatikoiden keskelle. :hug:

Meillä oli ne sitten tuparit. Pidettiin ne ihan tarkotuksella pikasella aikataululla. Ollaan molemmat semmosta "jospa sitten myöhemmin"-sorttia niin tuli pistettyä kamat järjestykseen, kun oli pakko :whistle:
Mitään örvellysmeininkiä ei ollut, siksi varmaan niitä kavereita ei kiinnostanut tulla vaan nuo kalkkikset tuli ;) Mun äiti toi meille tuparilahjaksi lumilapion. No voihan sillä kaapia vaikka soraa sitten tosta tieltä :LOL: Kihlajaislahjaksi toi cupido-sydänvaasin, vaikkei me mitään kihlajaisia vietetäkään. Mun veli vaimoineen toi saunaan lämpömittärin ja pefletit. Appivanhemmat Paratiisi-sarjan isoja matalia lautasia 4kpl, pieniä 2kpl+ 2 tarjoiluastiaa ja Savonia aterinsetin. Nyt on varaa sitten isompiinkin pippaloihin, kun noita Paratiisin isoja lautasia on nyt yhteensä 16kpl ja pieniä 10kpl, parit teekupit ja sitten nuo tarjoiluastiatkin :D Savonia-settejä on nyt yhteensä kolme sarjaa.
Hyvin meni taas mun laittamat pöperöt alas. Kahvipöydän tarjoilut ei sitten oikeen menneet, taisi vieraat olla liian täynnä.. Mun veli jaksaa aina motkottaa niistä pienistä kahvikupeista niin laitoin ihan vaan sitä varten talon isoimman kupin tassille ja siihen nimikyltin :LOL: (kuva siitä kohta facebookissa )

Tässä kuva viime viikkoisilta anopin vanhenemispileistä. Sampo&julkkis :D

Gorttis& lonkkulasi :p
 
Hei!

Olen kirjoitellut odotusaikana maya-78 nimimerkillä tänne palstalle ja sitten pikkuherran syntymän jälkeen kirjoittelu jäi vähemmälle... mutta lukemassa olen aina silloin tällöin käynyt kuulumisianne. On ollut ilo huomata että samanlaisia ilon, onnen, itkun ja väsymisen ajatuksia ja tilanteita on ollut muillakin koko tämän pikkuistemme ensivuoden aikana. Kiitos siis kaikille teille, jotka olette jaksaneet kirjoittaa! :)

Meillä pikkumiehelle kuuluu hyvää, kovasti kuljetaan taaperokärryllä ja muuta tukea vasten ja välillä seisotaan ilman tukea.. kova halu olla liikkeellä koko ajan :)

"Äiti-vaihe" josta olitte viimeisimmiksi kirjoitelleet, oli meillä "pahimmillaan tai parhaimmillaan" joskus kuukausi sitten, noin 10kk tienoilla ja nyt kun pikkuherra täytti 11kk, on ihan uusi vaihe ollut tuossa itsenäistymisessä. Pikkuinen pyörii ympäri kämppää, levittelee kaikkia tavaroitaa ja pakkaa niitä uudestaan esim koriin ja sitten taas purkaa ympäriinsä, touhuaa itsekseen uskomattoman paljon, ja välillä riittää että katsoo missä äiti on , ei tarvii tulla tankkaamaan koko aikaa syliin saakka, on ollut aika ihanaa - ja toisaalta luopumista myös, kun toinen on yhtäkkiä niin "iso ja itsenäinen". Toisaalta samaan syssyyn poitsu on alkanut halailemaan tosi paljon, ennen unia ja unien jälkeen viityy pitkän tovin syliää ja halailee ja kaulailee, tankkaa kai nyt tällä tavalla. saa nähdä tuleeko uusi lahkeessa roikkumiskausi jossain kohtaa myöhemmin kuten joku kirjoitti.

Leikiestä meilläkin kukkuu, piilo ja sitten tuo tavaroiden levittäminen ovat ihan ykkösjuttuja ja kirjoista pitää myös, sekä kaikista sellaisista vempaimista mistä tulee ääni tai joku valo. palikoista rakennetaan myös ahkerasti (äiti rakentaa ja poitsu kaataa:) Mutta viime viikolla lakoi pikkuherra toen teolla laittaa tavaroita myös sisään laatikkoon, ei vain ottamaan ulos, kuten muotopalikoita purkkiin ja renkaita telineeseen ja tietysti myös leivän palasia mukiin... ;) tosi paljon myös tuo sosiaalisuus taas kehittynyt ja muuttunut, osoittelee kaikkea ja ääntelehtii kuin yrittäisi sanoa sen mihin osoittaa.

Tukkaa on meillä komiasti, erityisesti sivuilla olkapäiden yli tulevat lirpakkeet :) täytynee tammikuussa synttäreiden jälkeen mennä parturiin... poitsua on luultu tytöksi aika usein juuri tuon tukan vuoksi :)

Itse jatkan vielä kotona ensi kesään saakka, sitten mies jää kotiin.

Oikein hyvää jatkoa ja joulun aikaa teille kaikille!





 
Kiitos jälleen kaikille. :hug: Tosiaan kuten Katja kirjoitti niin helpottaa kummasti lukea täältä, että muillakin on samoja kausia jne meneillään, jaksaa paremmin itsekin kun tajuaa ettei yksin paini näiden asioiden kanssa ja muilla äideillä samat arjen ongelmat. :flower:

Saaru teillä on kyllä taas hurjaa meno, ei muuta kuin tsemppiä vaan kovasti. :hug: Onhan tässä vielä onneksi hetki jouluun aikaa, eiköhän lahjaostoksille sitä ennen vielä joku hetki löydy.

Gorthaur Hienoa että tuparit meni hyvin. =) Itse oon kanssa jo tupareita miettinyt, että jos pidettäisiin sukulaisille+kavereille samaan aikaan. Jos kaverit haluaa sitten muutaman lasillisen ottaa niin voivat jäädä istumaan iltaa, mutta mitään örvellystä en kanssa jaksa enkä myöskään viedä poitsua hoitoon vaan lapsiystävälliset kekkerit saa luvan olla. Tosin voihan se olla että kun muutetaan tuonne "maaseudulle" ettei noilla muutamilla rajoittuneilla helsinkiläisillä ole intoa tulla. :LOL: Ja kummasti monella se automatkakin rajoittaa alkoholinkäyttöä, hyvä niin. ;)

shakki Täällä kans yksi pirttihirmuksi tunnustautuva. Oikein hävettää oma käytös tällä viikolla.. :wave: :ashamed:

Täällä tänään huomattavasti parempi päivä. Miehen kanssa on tullut otettua yhteen tosin jo aamusta ja muutenkin tällä viikolla useaan otteeseen. :ashamed: Ollut itsellä hermo hieman kireällä.. :whistle: Äiti-kausi jatkuu, mutta tänään sentään ollaan jotain saatu aikaan kun on ollut kaksi tekijää ja nyt täällä alkaa olla ihan kodikasta. :heart: Jouluvalot, kynttilät jne tuo jo joulun tunnelmaakin kivasti. :heart: Vielä pitäisi käydä loput joulukoristeet kaivelemassa kellarista ja joulukuusi aiotaan myös hankkia vaikkei aattoa vietetäkään kotona. Saa sitten nähdä saako kuusi olla Emililtä sekuntiakaan rauhassa. :D Mutta pakko se on hankkia, niin ihanan tunnelman tuo se tuoksu ja onhan tää poitsun ensimmäinen joulu niin kyllä kuusi on oltava. :heart:
 
Iltaa tännekin! Ei meinaa löytää aikaa kirjottamaan tänne. Nettikauppa ja Nanu vie aikaa ihan kivasti.

Tervetuloa ollinäiti mukaan! :wave:

Äiti-vaihe on meillä ollut aina ja jatkuu edelleen.Huoh.Tosi hankalaa,kun ei tosiaan mitään saa tehtyä kun pitää vaan istua lattialla leikkimässä tai pitämässä seuraa.Välillä kiristää pinnaa ihan tosissaan. |O Nanu on vielä semmonen kitisijä,että koko ajan marisee jostakin.Mutta toivottavasti aika auttaa tähänkin.

Tytöllä vatsavaivat jatkuu.Piereskelee koko ajan ja itkeskelee masua.Onneks maanataina on neuvola,niin pitää sieltä kysellä neuvoja.Tänään ei olla annettu korviketta lainkaan vaan menty pelkällä tissimaidolla ja tuntuu että on ollut vähän parempana tänään likan vatsa. Onko teillä kokemuksia,että jos on korvikkeelle allerginen,niin onko silloin myös tavalliselle maidolle? Sitä myös mietin,että riittääköhän Nanulle jos imetän aamulla,illalla ja yöllä?Siis saakohan maitoa tarpeeksi?Jos en tota korviketta nyt antais enää. Tissiä ei oikeen malta päivällä syödä.

Iidukka:Sun teksti oli kuin mun näppikseltä.Meillä kans ollaan riidelty miehen kanssa ihan tyhjänpäiväsistä asioista.Mä oon ollu vähän kireenä ton tytön kitinä-haluanollakokoajanäidinkanssa-vaiheen kanssa. :ashamed: Tänään lupasin itselleni,että huomenna koitan olla hermostumatta heti,enkä ainakaan pura sitä mieheen. :snotty:

Gorthaur:Mä oon täällä naureskellut teidän kuivausrumpu episodille. :LOL: Noo,loppu hyvin kaikki hyvin. :D Kivat tuparilahjatkin saitte. :)

Meillä on kuivausrumpu,mutta eipä siinä tule kuivattua muita kuin kestoja.Rummutan ne niin etteivät ole ihan litimärkiä ja sit laitan narulle.Kuivuu muuten niin hitaasti.

Vaipoista:Meillä on päivällä ja yöllä kestot tytöllä päällä.Ei vuoda eikä ole sänky aamulla märkänä. :)

Lempileikkejä Nanulla on sängyssä riehuminen, kirjojen lukeminen ja musiikin kuuntelu.Nuoremman koiran kanssa tykkää myös peuhata ja kovasti yrittää koiralle heitttää palloa. :D

Nyt mä unohdin kaikki mitä piti kommentoida,kun ne jäi edelliselle sivulle. :headwall:

Niinjoo,Saarulle hatunnosto ja tsemppiä arkeen mieskatraan kanssa! :flower:

Nyt nukkumaan! :wave:

Vattu
 
Tervehdys vaan!
Ei meillä sit ole viikonloppu menny ihan putkeen.Elli on huutanut 3 yötä ja 2 kovaa ja viime yö ihan katastrofi ja vein aamusta lääkäriin ja molemminpuolinen korvatulehdusha siellä |O Raukka parka huusi yöllä ja mikään ei ollu hyvin ja sit lopulta aamuyöllä nukahti kun oli varmaan niin puhki ettei enää vaan jaksanut valvoa.itsellä täällä tikut silmissä...
No nyt sit H:lla nousi myös kuume uudelleen :( Itsellä mahakivut jatkuu ja korvat lukossa.Mies on vähän paremmassa kuosissa mut ollaan kyl kaikki aika puhki.
Täytyy toivoo että jouluksi parannutaan.

Gorthaur:ihania lahjoja saitte =)
Tervetuloa Ollinäiti.

Kaikille jaksuja kovasti eri murheiden kanssa :hug:

Minä meen huilimaan että jaksaa taas hoitaa lapsia kun ne kohta herää
 
Villivadelma: mä imetän myös 3 kertaa päivässä, eli aamulla, päivällä ja illalla. Uskoisin että riittää tuo määrä, koska tyytyväinen on :) . Lisäksi menee aamuin illoin puuroa, jossa valmiiksi maitojauhetta (Piltin) ja jugurttia tmv. syö vajaa 1dl. Tuosta allergia-asiasta en osaa sanoa, mutta eiköhän se ole sama maitoproteiini joka niissä on :whistle: ?

Tervetuloa takaisin Ollinäiti :flower:

Ellille ja muulle perheelle paranemista. On toinen ollut varmasti kipeä, kun molemmissa korvissa tulehdus :snotty:

Äiti-vaihe on meilläkin aika ajoin "päällä". Tai oikestaan se on "sylivaihe", koska iskä kelpaa ihan yhtä hyvin =) . Housun puntissa roikkuu, ja huutaa niin kauan että pääsee syliin. Mä luulen että meillä siihen liittyy se, ettei nää lattialta niin hyvin ja haluaa osallistua meidän tekemisiin. Eilen sitten saikin istua keittiötasolla, kun mä tein glögikakkua :p

Meillä on otettu nyt taas askelia :D. Luulin jo että oli unohtanut oppimansa, mutta pe lähtien on ottanut 3-4 askelta usemapaankin kertaan, itse vain olin silloin pe töissä kun oli oikein urakalla harjoitellut :kieh: . Saa nähdä käveleekö jouluna jo kunnolla :wave:

Roosan kummitäti on tulossa perheineen meille parin tunnin päästä. Ihanaa kun saa viettää rauhallisen illan kotosalla, kun huomenna taas töihin. Miehellä on huomenna viimeinen isäkuukausipäivä, joten sen jälkeen alkaa meidän "uusi aika", eli yhteinen vapaa aika kyllä vähenee huomattavasti.

Afu ja R
 
Villivadelma: Kyllä voi olla niin, että on korvikkeelle allerginen (siinä on kuitenkin niin paljon muitakin aineita kuin sitä maitoa) mut sitten tavallinen lehmän maito sopisi ongelmitta. Meillähän oli silloin 8kk iässä allergiaepäilystä, kun Aape oksenteli korviketta, niin ohjeena oli että jos oksentelu jatkuu, niin kokeilla sitten tavallista maitoa. Lastenlääkäri nimenomaan painotti tuota, että allerginen voi olla myös muille korvikkeen ainesosille kuin sille itse maitoproteiinille!
Mut mites, kun teillä on hapanmaitotuotteet jo aloitettu(?), niin entä jos ne käy mahaan eikä se korvike? Jaksuja kamalasti sinne, toivottavasti nuo kitinät loppuu :hug: Riippuu miten paljon teillä menee muita maitotuotteita, että riittääkö 2x/vrk imettäminen. 5-6dl/vrk+muutama juusto siivu päälle on kalsiumin saantisuositus tämän ikäisellä.

HeMa: Voi ei, siellä taas kipeenä :hug: Mutta hyvä että selvisi syy itkuun.

Tänne ei ihmeitä, mukavaa sunnnuntain jatkoa kaikille :wave:
 
MOI!

Täällä kans yksi kipeä ja ärsyyntynyt äiti :ashamed: Mulle iski hirvee flunssa perjantaina päälle, koko viikon oli pientä flunssaa, mutta sitten perjantaina pukkas kuumeen kanssa kunnolla päälle. Poika oli torstain 39 asteen kuumeessa, mutta se tais sitten mennä sillä ohi, kun perjantaina oli jo ihan ok. Suppoja annoin ja päiväunia pikkuinen raasu nukkui varmaan ainakin neljät pätkissä.

Mutta siis perjantaina sitten heräsin ihan hirveään oloon, kuumetta, kurkku kipee, silmät rähmi.... Onneksi oltiin vielä mummulassa niin mun äiti ja veli hoiti poikaa. Illaalla tuntiin sitten kotiin ja kävin lääkärissä. Simätulehdukseen sain tipat ja muuten ei lääkitykselle tarvetta ollut.

Koko viikonlopun ollut ihan hirveä olo, päätä särkee, mahaa särkee, kurkku on ihan tulessa ja nokka vuotaa. Ja nyt kun pitu laittaa joulua; käydä ostaan lahjat kortit jne jne...
Kyllä ärsyttääää |O

No onneksi mies lähti tuossa lahjaostoksille niin saadaan vähän asioita eteenpäin ja poika meni mun siskolle siksi aikaa hoitoon. Mä täällä yksin kärvistelen. No vois kyllä mennä taas juomaan jotain lämmintä, josko vaikka jouluksi jo paranis tästä!!!!

Jaksamista teille kaikille väsyneille, sairastelijoille ja kaikille muillekin :hug:
ja tervetuloa Ollinäiti matkaan mukaan:)


Kide
 
Väsynyt sunnutai-iltapäivää tänne!

Tervetuloa takaisin Ollinäiti.

Ellille :hug:

Mua väsyttää ja ahdistaa... :kieh: en kyllä tiedä muka, kai se on tää kun lumet taas kerran sulaneet ja märkää on :kieh: Koiria saa pestä ja kuivata.
Mies tuossa yrittää saada pleikkaa toimimaan tai siis oikeastaan yhtä peliä, nii oltasiin pelattu, mutta ei saa toimimaan. Poika on nukkunut nyt tunnin verran parvekkeella.

Aamulla kävin spinningissä ja samalla salilla tein vähän jalkoja siinä.
Huomenna siiten taas rasvalenkille, viimenon rutistus ennen joulua, mutta kyllä nyt oon päättänyt höllätä, syön sen mitä syön, ei jaksaa nipottaa ja sitten kesää kohden taas hyvä tsemppi päälle. :whistle:

Lihat on kypsymässä hellalla ja kohta pitäisi vissiin syödäkin taas jotain, ettei kuihtumaan pääse. Appivanhemmat kävivät katsomassa poikaa ja tarjottiin niille se daimkakun loppu, mutta vielä jäi sellanen pieni nökäre kaappiin.

Illalla jos jaksais tuijottaa IDOLSIN viimeson finaalin ja sitten nukkumaan heti miten.
Tuolla mesessä tulee vaan roikuttua, kiitos vaan CATTIE ja SAARU :whistle: sieltä ei niin vaan pääse irrottautuun :LOL:

Tyttönen väsynyt sellainen...
 
Terve täältä kiireen keskeltä!!! :wave: :wave: :wave:
Eilen oli tosiaan se esikoisen eka balettiesitys. :heart: IHANA, tuli ihan tippa linssiin. Ja tänään hänen muskariesitys ja kerhon joululaulujuhla kirkossa. Iskän piti lähteä sieltä kesken pois Emman kanssa kun väsähti ihan täysin ja huuto oli kova. Nyt päikkäreillä molemmat! :eek: Saas nähdä miten yöunien taas käy! :kieh: Ollaan nyt menty parina yönä puolen yön jälkeen nukkumaan, siis Emma on mennyt. :kieh: Ja mä viel pari tuntia tehnyt töitä. Meillä olis keskiviikkona deadline, kun pitäisi kirjan olla valmis, mulla vielä monta sivua oikolukematta ja eilen sain uuden työn pomolta, MUN pitää päättää koko kirjan sivujen ja juttujen järjestys!!! :kieh: :eek: En oikeesti tiiä miten hel**tissä mä sen osaan/ehdin tehdä... Ja kaikki joulujärjestelyt IHAN vaiheessa, vasta pari lahjaa ostettu.. :ashamed: Ihan hirveä stressi siis päällä.... Sori tää purkautuminen. :ashamed: Tuntuu vaan, että kaikki kaatuu päälle... Ja Emma vielä kitisee ihan jatkuvasti. :snotty: Niin, ja menkatkin jatkuu vielä, kaikkine kipuineen ja runsaine vuotoineen.... :/
HeMa: voi kuinka kurjaa! :hug: Kovasti jaksuja ja pikaista paranemista teille!!!
Villivattu: mitä korviketta olet kokeillut? Mä aloitin Emmalla Nan 2:lla (kun oli 9kk kun lopetti tissin imun) ja siitä tuli kovat vatsavaivat. Sit taas nan 1 ja nan 3 käy hyvin. Siinä 2:ssa on kai niin paljon rautaa, että joillekin aiheuttaa vatsakipuja, sanoivat neuvolassa. Jaksuja teille! :hug:
Kide: Voi sua, koita parantua pian! :hug:
Gorthaur: Kivoja lahjoja saitte, kiva kun oli onnistuneet tuparit! :D
Saaru: Jaksuja!!!! :hug:
Nyt täytyy mennä jatkaan töitä! :wave:
 
Hitto! Ja anteeksi! Nyt pänniin ja PALJON!!!! Ollu niin p*ska viikko ku olla ja saattaa.
Eka ma: pienimmät lääkäriin, yskää ja nuhaa---> keskimmäisellä korvatulehus
ke: mulla alkaa mahatauti
to: mahatauti kunnolla päällä sekä Lucalla ripuli
pe: esikko yskii TOSI pahasti JA HENKI AHTAALLA, Lucalla ripsa, uikutus ja syliä
la: esikko oksentaa, Lucalla ripsa,uikutus ja syliä
su: keskimmäiselle nousee korkee kuume, Luca itkustaa esikolla lämpää, ukko rapsassa, siivoomista, joulun laittamista ja shoppailua |O |O |O |O

ei jaksa!! Risooooo, miks pitää kaikki maholliset sairastaa samalla viikkoo! Ois pikkasen parree et joulunaollaan sit TERVEINÄ! Kyllä tää on joskus sitten niin luksusta :kieh:


Paranemisia ja parempaa viikko odotellessa Pirttihirmu Saaru

*kiitosjaksuista kaikille, tulee tarpeeseen :hug: *
 
Saaru, meillä ei ihan noin paha viikko ollut mutta kyllä mulla on pipo niin kireenä kanssa kun olla saattaa...Nää valvotut yöt tekee sen että hermoja ei ole ja sit kun joutuu kotona kökkimään näiden sairaiden kanssa jotka koko aika inisee ja känisee ja itkee vuorotellen niin :kieh:
Tilannetta ei helpota se että ukkoa taas ärsyttää se että mä olen kireenä.Tulis vaan nopeaan tuo yö ja hiljaisuus tännekin taloon.

Huomenna itse verikokeisiin ja odotan sitäkin keikkaa innolla kun roudaan nää mukulat sinne jonottamaan mun kanssa,jiihaa :whistle: nyt pitääkin muistaa paastota illalla sit.

Eli parempaa viikkoa odotellessa.

Jaksuja kaikille kamalasti.Tsemppiä Saaru ja Nemma nyt ainaskii
 
Meillä täällä kattellaan tallennuksesta idolssia ja poikakin innostui taputtelemaan ja heiluttelemaan, onneksi oli kamerassa patterit ja sain otettua pätkän videokuvaa.

Eilen oltiin uimassa ja oli aikast rentouttavaa, kun ei siellä ollut kun yhteensä 3 aikuista ja 3 lasta. Sitten käytiin Leevin kanssa hiukan kaupoilla pyörimässä.

Tänään oltiin joulumyyjäisissä ja sitten käytiin mun tädin syndeillä piipahtamassa.

Tervetuloa mukaan ollinäiti!

Saarulle ja Hemalle jaksamisia... ja tietty kaikille muillekkin :)

Taidan piipahtaa vielä naamakirjassa kyttäämässä :LOL:
 
No niin on labrareissu tehty ja vihdoin sain aamukahvia koneistoon!Kyllä on kamala lähtee liikenteeseen ilman bensiiniä :LOL:

Ellillä taisi alkaa lääke auttamaan jo yön aikana kun neiti sentään kohtuullisesti nukkui kipulääkkeillä.Tänä aamuna H:lla ei ole enää kuumetta niin ehkä sitä huomenna uskaltaa mennä päiväkodin joulujuhlaan.

Voi,voi.Mikähän päivä sitä leipois pipareita.kaipa se täytyy tänään jaksaa ja sit ensi viikolla alkussa vielä tehdä lisää.Onhan se nyt häpeä jos ei yhtään itse leivo,vai?
Mites meinaatteko kovasti itse leipoa ja kokata kaiken jouluruoan vai otatteko einestä?
Mä voisin tehdä itse porkkanalootaa ja sit anopilta saan perunalaatikon,kinkun paistan ja rosollin ja lantun ostan valmiina.torttuja ja pipareita sit leivon ja muuta herkkua tuskin laitan kun kumminkin tulee syötyä suklaata :p

Mutta nyt touhuumaan :wave:
 
Huomenta sairastuvaltakin!
Esikko alkaa oleen jo hiukan parempi, keskimmäisellä kuume jatkuu. Luca nyt vaa on kauhian väsynyt ja itkunen, kuumetta ei ole. Mikä lie pikkasella.

Hema, toivottavasti nyt syy selviäis pahaan oloon.
Meillei paljon etes kotiin laiteta jouluruokia. Syödään ja ollaan paljon mummuloissa yms ja siellä saadaa sitä tarpeeksi. Kotona sitten maistuu varmaa joku muu sapuska sitten. Ja minen oo koskaa ollu kova leipomaan. Piparitaikinaa et etes ala ite väsää ja kaupan taikinassa on kananmunaa, joten meillä perinteisesti keskitytään valmiiden pipareiden koristeluun. Nyt iski vain sitten inspis et leiposin mun porukoille (missä siis syödään jouluateria koko perhee voimin, siskot ja velit perh) sellaisen Baileys-keksipohjakakun, semmonen liivatekakku. Pikkusen on hyvää. Onnistumisesta en omalle kohdalle osaa vielä sanoa, koska en oo aikasemmin leiponut :D Jos muita kiinnostaa toi kakku, tuolta löytyy ohje :p Mut voin suositella!
http://blogit.mtv3.fi/elamamakeaksi/2008/04/05/baileys-kakku/

Tänään siis ollaan ihan kotosalla ja poikien voinnista riippuen voitais maalailla tonttuja sormiväreillä ikkunaan ja muutenni mä jatkat tätä järkkäilyä yms perinteistä.
Illalla oli tarkoitus mennä kaverin kanssa syömään, mut saa nähä miten treffien nyt käy. Pitää sitten illemmalla kattoo tilannetta uudestaa, joskos täältä ratkeais lähtee. Samalla sais kaupungista muutaman paketin lisää ja pari pakettiin postiin lähtee.

hommaa riittämiin siis.. :wave:
 
Paljon tsemppiä HeMa, Saaru ja Neamma! :hug:

Jospa sitä sairastelukin jouluksi helpottaa kun nyt pöpöt jyllää.

Täällä päänsärky vaivaa toista päivää jo, pitäisi varmaan neuvolaan päästä mittauttaa verenpaine jne että onko kaikki ok. Voi tosin olla ihan stressiperäistäkin kun pinna ollut hieman kireällä viime aikoina. :whistle:

Jouluruokia meidän ei juuri tarvitse kokkailla. Ollaan miehen siskolle menossa ja tapana on että kaikki tuo jotain mukanaan. Eli mies varmaan graavilohen tekee, jotta mäkin sitä uskallan syödä ja sitten varmaan joku laatikko tehdään kanssa. Tai sit ostetaan valmiina. ;) Leiponut en ole, enkä oo varma jaksanko leipoakaan. Syödään suklaata sitten. :p
 
Pitää varmaan itekin tota baileys- kakkua kokeilla, kun yksi pullo on tuolla kaapissa "odottamassa" ja on odottanut jo jonkin aikaa :)

Jouluruuista: Me mennään aattona miehen vanhemmille ja siellä sitten saadaan vatsamme täyteen. Joulupäivänä ollaan kotosalla ja pienen satsin meinasin ite tehdä porkkanalaatikkoa, lanttulaatikon ostan valmiina ja kinkun haluan tänä vuonna, kun viime vuonna ei ostettu. Sitä kyllä aina on jäänyt yli et jos ostais jonkun hiukan pienemmän...
Tapanina mennään sitten mun äidille syömään.

Valmis piparitaikina odottaa tuolla pakastimessa samaten kun torttutaikinakin. Tarttis vaan väsätä ne- ehkä vois tänään vaikka koittaa jos jaksais.

Keskiviikkona meillä on perhekerhon joulujuhlat (ellen oo jo maininnut.... ) ja perjantaina Leevi saa influenssarokotuksen "jatko-osan".

Mukavaa viikkoa!
 
Mulla olis itsellä Dooleystä kaapissa mut se on ollu siellä jo tosi kauan (tosin avaamaton) eli onkohan vielä käyttökelpoista..Ajatelkaa että tuollainen herkku happanee kaapissa :LOL: tosi herkulta tuo kakku vaikuttaa :p

Täällä pipareita leivottu ja nyt on ihana tuoksu kämpässä.Mä tein ihan valmistaikinasta.Hyviä tuli.kahvin kanssa jo muutaman herkuttelin ;)
 
Vau, olipas tullut tekstiä tänne viikonlopun aikana :eek:

Saarulle ja muille sairastajille jaksuja, ei ole herkkua tämä "kotisairaanhoitajan" homma varsinkaan jos on itse kipeänä.

Gothis: kuivausrumpu episodi.. ja muutkin arjen kommellukset :LOL: :LOL: :LOL:

Näköjään pinnan kiristymistä ja raivon puuskia on myös liikenteessä. Hyvin tuttuja tunteita meikäläisellekin. Niin ja noista jouluvalmisteluista, mä olen ilmoittanut miehelle että mun joulu on pilalla jos edes alkaa vihjaista että mun tarttee leikkiä jotain leipurimestaria. Eli kaikki koitetaan hommata valmiina ja mitään rosolli ällötyksiä en hyväksy pöytään ollenkaan. No onneksi joulurauhan nimissä mies on samaa mieltä ja varmaan tacoilla ym. mennään joulun pyhät. Joululahja ostoksille päästään ensi viikonloppuna, vaikka suurimman osan lahjoita mä oon hommannut jo kesän alennusmyynneistä, ne tarttis vaan pistää pakettiin..eli yötöitä luvassa.

Puntissa roikkumisesta: onpas kiva että muitakin kohtalotovereita löytyy. Valtsusta on kuoriutunut sellanen punttimaakari että oksat pois. Saa aivan hysteerisiä itkukohtauksia jos käyn vessassa tai välillä vaan sen takia että lasken pikku herran sylistä pois *huokaus*. Kyllä tää aikas raskas vaihe on, no onneksi on kantoliina niin saa kotihommat hoidettua. Mutta vessassa käyn kyllä yksin vaikka kaikki kolme muksua kiljuis oven takana (ja uskokaa kyllä ainakin kaksi niin tekee), tää on tätä siedätyhoitoa.

Kommentoitavaa olis kyllä vaikka kuinka, mutta tämä tällä erää ja nyt uuden Ellen kimppuun :wave:
 
Moips täältäkin taas.. :LOL:
Pojalle on tulossa just ylähampaat yhtaikaa läpi, ihan hilkulla on niin puhkeaa, onneksi ei pahaa kitinää ole ollut.
Askeleita ottaa päivittäin muutaman, sillain että laitan seisomaan, niin lähtee tulemaan kohti. Ruokapöydän tuoleja oli eilen työnnellyt, kun olin ollut jumpalla.
Illalla huomasin, että taitaa se ISI vaan olla tärkeä, koetin leikkiä pojan kanssa niin meni vaan isin luo :) ihana tapaus..ehkä se isi osaa paremmin leikkiä piilosta kuin äiti..:whistle:
Oon pessyt pyykkiä ja astianpesukone on laulanut, tehnyt ruokaa, pojalle teen vielä satsin broitsua pakkaseen.. Huomenna sitten aloitan pölyjen pyyhkimisen.

Oottelen että mies tulee kotiin, niin saa käytettyä koirat ja sitten se lähtee kaverinsa isälle tekeen sähköhommat loppuun. Postissa pitäisi vielä tänään käydä viemässä loput joulukortit postiin. Tää joulu tulee taas niin salakavalasti..

Lanttulaatikon on äiti tehnyt jo, siltä saan vähän, mies ei syö. Sitten vissiin peruna- ja porkkanalaatikot ostan valmiina, ellei iske kärpänen, ja teen itse..saas nähdä.
Kalkkuna tulee, mies saa sen töistä joululahjaksi. Kalaa ostetaan ja sitten kinkkua syödään vanhemmilla sitten. Rosollista en piittaa, ostan sitten varmaan suolakurkkua ja jotain voisi vähnä leipastakin, oliskohan se GLÖGIkakku hyvää..hmm..täytyypi miettiä..Se baileyskakkukin kuulostaa ihan hyvältä.
Suklaata sitä kumminkin tulee mutustettua. Juustoja voisi jotain ostaa ja pähkinöitä.
Aatto ollaan varmaan tässä kotona, oman perheen kesken ja joulupäivänä sitten käydään vissiin molempien vanhemmilla, jossain välissä pitäs käydä mun mummollakin.




 

Yhteistyössä