Heippa pitkästä aikaa!
Meillä ollut tänään joku ihmeen hankaluus mennä nukkumaan... Vähän sekoitti, kun oltiin päivä mun vanhemmilla ja tultiin kotiin n. klo 18. Koitin koko puolen tunnin automatkan viihdyttää neitiä autossa, ettei nukahda ja että aletaan kohta iltahommiin, niin johan piti simahtaa 3km ennen kotia! Sepä sitten vähän pisti illan sekaisin. Heräsi kuitenkin puurolle ja yökkärin ja vaipan vaihtoon, mutta en meinannut enää saada uudestaan nukahtaan ja kahdesti on jo otettu "unimaitoa", jospa nyt nukkuisi...
Eilen käytiin raksatouhuissa. Huomenna mennään myös heti aamusta vähän siivoilemaan, kun tiistaina tulee kaapistot, että saa ne näppärästi sisälle. Kaikkia ei saada heti paikoilleen, niin pitää tehdä tilaa. Lähdetäänkin koko perhe heti aamupuuron jälkeen, mies lähtee sitten iltavuoroon töihin. Mutta oli kyllä eilen mahtava nähdä taas jonkin ajan tauon jälkeen, että kyllä se koti sieltä valmistuu! ja mikä parasta, jossain vaiheessa aloin jo empimään mun tapettivalintoja, mutta kylläpä ne hyviltä vaikutti!!!
Keräsin tänään porukoilla punaherukoita ja just niitä putsailin vähän pakkaseen. Saa talvella laittaa vaikka puuroon... Mehua mun äiti tekeekin sitten suuresta osasta marjoja. Niitä tuleekin aina niin paljon, että äiti ja isä, me ja mun sisko ja sen mies saa melkein koko vuodeksi omatekoista herukkamehua. Mustikoita kävin kerään myös äkkiseltään metsän laidalta pari litraa ja äiti antoi n. ämpärillisen mukaan myös. Viitisen litraa olis tossa vielä putsaamista... Tuo on se ikävin vaihe
Laura: Tuo imetys on kyllä niin ihmeellistä! Meillä neidille pitkään kelpas yötissi, mutta muut ei! Ja siis alkuun mentiin niin, että kelpas aamulla, päivällä ja yöllä, mutta ei missään nimessä illalla. Ja tosiaan sitten pitkään meni, että sain huijattua yöllä tissille, mutta sitten tosiaan keväällä hylkäs koko tissin
Catriina: Meillä loppui perhepedissä nukkuminen kuin seinään, kun imetys loppui. Siitä asti tyttö on nukkunut yöt läpeensä omassa sängyssä. Imetyksen aikaankin nukkui illasta ainakin ekaan syöttöön omassa sängyssä. Joskus eka syötön jälkeen siirrettiin omaan sänkyyn, aina ei... Mutta oikeestaan lähes poikkeuksetta jäi toka syötöllä meidän sänkyyn, koska usein kävi niin, että itse nukahdin tytön vielä imiessä... Meillä tuo siirto sujui omngelmitta. Tosin pullosta yösyötöt tehtiin niin, että syötettiin tyttö sänkyyn, ei nostettu ollenkaan pois, niin ei herännyt liikaa ja jatkoi uniaan aina tosi kivasti. Ja aina on menty nukkumaan omaan sänkyyn ilman nukutuksia. Sekin meni jotenkin ihan automaattisesti.
Meillä ryömitään!!! Eilen huomasin eka kertaa, että ikäänkuin "kauhoi" itseään oikealla kädellä eteenpäin. Siis eilen meni vielä ihan tosi vähän matkaa, mutta tänään on jo kummasti menty ja kyllä sai ryömiminen mummon ja papankin lattialle konttailemaan ja houkuttelemaan neitiä liikkumaan

Meinas neiti myös lukasta mummon lehdet, oli mummo ihmeissään (ei olla nyt ehdittykään käydä pitkään aikaan siellä kylässä) neidin nopeasta liikkumisesta. Aikaisemmin on siis vaan kieritty silmänräpäyksessä ties minne, nyt sitten tosiaan vähän ryömimistäkin harrastetaan. Ja tosiaan tänään ikkää tuli 7kk.
Meilläkin ollaan koko ajan äänessä!!! Nyt hoetaan eniten pa-pa-paa ja tä-tä-tää Myös muka äitiä olen ollut kuulevinani

Yhteen väliin neiti hoki koko ajan, että hä! Oli tosi hauska!!!
Me on annettu tota relaa liki tuo koko 7kk. Nyt on ollut vähän taukoa ja annettu vaan aina välillä. Mistään ruoka-aineesta ei myöskään ole tullut mitään. Iho-oireita ei alkuunkaan, kakka menee välillä vähän liian kovaksi kylläkin. Miten muuten kovettaako mustikka? Sitä on syöty nyt aika paljon puurossa. Meillekin puuro maistuu melkein parhaiten. Aamulla syödään samaa puuroa kuin äiti ja isä marjasoseella höystettynä, illalla banaani-riisipuuroa iso annos.
Meillä oli muuten tiistaina lääkärineuvola. Se on niinkö 6kk lääkärineuvola, mutta se tehdään meidän kunnassa kuulemma 6-8kk ikäisenä. Heinäkuussa ei ollut lääkärin vastaanottoja, niin siirtyi elokuuksi ja oli siis nyt liki 7kk ikäisenä. Kaikki oli hyvin. Kehui pirteäksi ja iloiseksi tytöksi. Sydän, keuhkot, lonkat, iho... ok. Painoa oli nyt 7720g ja pituutta 70,5cm. Olin itse vähän huolissani, kun painoa oli tullut kuukaudessa vaan n. 200g, mutta ei tuolla oltu huolissaan, kysyi vaan, että liikkuuko paljon, liikkuu!!! Koko ajan! Onko muilla 7kk mittoja? Listataanko?
Mutta, lähdenpä vielä vähän touhuilemaan. Jos sais vielä ne mustikat pakkaseen...
Rosa ja Piiperöinen tänään 7kk