TAMMIVAUVAT 2007

Kirjoitin jo eilen pitkän jutun mutta se hävisi. Taas. En jaksanut sitten alkaa kirjoittaa uudestaan.
Lapset on flunssassa nyt täälläkin. Isoveli sairastui ensin ja viime yönä olen tiputellut Villelle nenätippoja. |O Täytyy ensi yöksi virittää sipulit sänkyyn kiinni. En millään jaksanut enää ylimääräisenä hommana alkaa pilkkomaan sipulia yöllä.
Ihmeen selväjärkinen olen, vaikka kaksi vuorokautta on mennyt melkein valvoessa. Vaikuttaakohan tämä viileä ilma ettei niin pahasti nuupahda. :)

Myin eilen poikien ihanan 56cm:n toppahaalarin. :snotty: Tästä se urakka alkaa.
Onko muilla samanlaista operaatiota tiedossa? Isoa lastenvaateläjää mikä pitäisi myydä? Kuinka teette, myyttekö sekaisin kaikkia vaatteita paketeissa vai esim. kietaisupaidat, potkarit yms. eriteltyinä?
 
Myyrä; minä myyn noita vaatteita pääasiassa yksitellen tai alusasuja/bodyja pienissä paketeissa värisävyjen mukaan. Eli samaa sävyä olevia yhteen pakettiin. Collegepuvut ja muut päällysvaatteet erikseen, koska pakettina niiden arvo tipahtaa ja toisaalta näin ostajan on helpompi valkata mieluisensa asut. Myynti onnea! =)
 
Hei!
Juu olipahan rytke ja pauke eilen illalla, kun meidän lähellä järjestettiin ilotulituksen SM-kisat. Poliisin arvion mukaan noin 100 000 ihmistä oli kerääntynyt katsomaan kisoja lähiympäristöön. Saku se veteli unia, eikä tiennyt paukkeesta mitään... :eek: Oli hauska katsoa ikkunasta, kun ihmismassa valui pitkin iltaa Töölönlahdelle päin. Kiva, että järjestetään välillä jotain kivaa!

Ja unigalluppiin: meillä nukutaan kahdet päikkärit. Pitemmät päikkärit aamupäivällä ja lyhyemmät iltapäivällä. Jos autolla mennään johonkin, niin autossa kyllä Saku ottaa aina pikkutirsoja...

Monet teistä on kirjoittanut siitä, että lapsilla on hammaslääkäri?! Pitäiskö sellainen olla kaikilla vai onko ollut jokin erityinen syy moiseen? Meillä ei ole neuvolassa ainakaan ollut puhetta siitä.

Nyt täytyy mennä viihdyttämään poikaa, kun isi lähtee "prätkäretkelle" Mikkeliin päin. Toivottavasti ilma pysyisi kivana, niin isi ei kastu matkalla...

Hauskat viikonloput kaikille!
 
Hammashoitajalle ainaki meillä päin pitää ite varata aika sitte ku eka hammas tulee,viimeistään vuoden iässä. Lääkärille sitte vasta viiden vuoden iässä jos aiemmin ei oo tarvetta.

Myyra: mä sitä mukaa ku vaatteet käy pieneksi niin joko annan kavereille ja "arvokkaimmat" myyn.Tietty ne joilla on hirveesti tunnearvoa niin säästän itelle :heart: Alkuun myin niin et jokainen vaate tai asu erikseen mut nykyään pusken pussiin samankokoiset ja tyyliset ja myyn könttähinnalla halvalla et niistä vaan pääsee eroon eikä jää tuonne kaappiin pyörimään. Kavereille oon sanonu et palauttaa jos on ehjiä ja puhtaita, muuten saa laittaa roskiin. Ja jos joku sit seuraava tarttee niin kiertoon vaan. En ala jemmaa kotona niitä... Esikoiselta tietty parhaimmat säästän tälle vauvalle!
Just on ens viikolla kirppispöytä varattu. Lähtee yhdistelmävaunut, sitteri jne myyntiin :eek: Niin se vaan alkaa meillä nuo vauva-ajat olemaan ohi :ashamed: :'(
 
Ja veilä lisään ku tuli yhtäkkiä yöllä mieleen ku joku joskus vasta kirjoitti vauvan kuulottomuudesta... Ettei toisellakorvalla kuulis kunnolla, en nyt muista et kuka siitä laitto, sori :ashamed: Mut asiaan, eli mun miehen isän serkulla kolmas lapsi "todettiin" lähes kuuroksi. Vanhemmat kerran kokeili ku tyttö istui lattialla niin paukauttivat kattilan kannet yhteen vieressä. Ei kiinnittänyt huomiota siihen ollenkaa. Mut tutkimuksissa kuulo oli sit normaali ja nyt tyttö on koulussa eikä korvissa oo mitään vikaa. Se saattoi sitte olla vaan sitä ku isosisarukset piti meteliä niin tyttö ei vaan välittänyt sitte turhasta metelistä, jotenkin vaan sulki korvansa silloin ku keskitty omiin hommiin :D
Mun serkun keskosta, jolla muutenkin vaivasi kaikki asiat niin luultiin kans ettei kuule toisella korvalla. Nyt se täyttää vuoden ja ei oo havaittavissa enää vikaa :) Että tämmystäki tapahtuu =)
 
Moikka taas kaikille!!

Flunssaa tuntuu olevan joka puolella.. täällä on vielä toistaiseksi sitlä säästytty, mitä nyt Topiaksella oli sitkasta yskää 2 viikkoa ja vieläkin silloin tällöin saa yskänpuuskia. Mut yskänlääke tuntui kuitenkin helpottavan oloa...

Meilläkää ei oo ollu vielä hammashoitajalle aikaa, sekö siis pitää itsellä varata? Tyhmänä kyselen, kun ensimmäinen lapsi kyseessä.. :ashamed: Meillä on parin viikon päästä Topsun 8kk lääkärineuvola, ni täytynee siellä kysyä sitte terkalta, että minkäslainen käytäntö täällä on.. Täytyis kyllä itellekki varata aika hammaslääkäriin, ku ei oo tullu muutamaan vuoteen käytyä ees tarkistuksessa ja varmasti on reikiä.. mullaku on niin huonot hampaat.. :headwall:
Mies käviki tuossa pari päivää sitten hamppilääkärillä viisaudenhampaan takia ja 2 hammasta porattiin... ja tuli maksaan 76e.. on se vaan kallista!! |O Mut pakkohan ne hampaat on hoitaa...

Unigalluppiin vastausta: Meillä nukutaan yleensä 3 päikkärit päivässä. Tosin nyt ku oon alkanut nukuttaa vaunujen sijasta sänkyyn, niin saattaa nukkua vain 2 päikärit, mut nukkuu n. 2 h kerralla. Vaunuissa ei nuku yleensä kuin tunnin...

Huomasin tuossa just, että Topiakselle ei oo yhtään hedelmäsosetta ja mies on töissä autolla ja vauvanvaunut jäi autoon lenkkireissulta.. Nyt ei sitten pääse kauppaan!! :( Voi itku.. mut täytyy keksiä jtn muuta syömistä hänelle.. ei oo ees mitn hedelmiä tai marjoja, mistä ite tekis soseen... Kellään ideoita mitä vois antaa välipalaksi??? Hirveesti ei oo kyllä materiaaleja.. :(

Laitanpa tähän vielä uuden kuvan Topiaksesta..=)



Annilia + Topias 7,5 kk

 
ja vielä tohon hammasasiaan... meidän kunnassa on aina keväisin hammashoitajan vastaanotto. eli hammaslääkäri+hoitaja ei ota muuta kuin korjattavat tapaukset. tämä erikseen vieraileva hoitaja tarkastaa kaikki lapset (yli 6kk - 6v). esikoinen oli siis 6kk tarkastuksessa ja nyt kakkonen tulee olemaan yli vuoden vanha. ja kutsu tulee kotiin.
 
Täällä sama ongelma kuin Myyralla, tosin olen ristinyt sen byrokratiseksi kivekseksi, kun kaikki toteaa, että kives pitäisi hilata aas, vaan sairaalat kiistelevät kenelle ko. homma kuuluu.... :headwall: :headwall:

Pulleroballerina, me käymme varsin usein siinä teidän kulmilla. Lokakuussa tulemme pariksi päiväksi ja todennäköisesti yövymme hotellissa, jollemme Seurasaareen pääse. Seura kelpaa aina... :D

Hipulla ei vieläkään hampaita kuulu, ehkä ne ovat jossain tulossa. Olimme paripäivää osastollakin hengenahdistuksen vuoksi, nyt kotilääkityksellä n. viikon ajan. Mutta vuorokauden aikana kävin kolme kertaa päivystyksessä, ennen kuin minut otettiin tosissaan.. Hauskinta oli, että eka lääkäri määräsi antiloppit märkäiseen korvatulehdukseen, mutta sairaalassa todettiin korvien olevan täysin terveet.... :whistle:
 
Ihanan vilkas viikonlopun aloitus täällä! Mahoton oli tullu juttua.

Meillä se yhden yön itkeminen tarkoitti hammasta! Jee! Nyt on toinen etuhammas saatu läpi. Ja enää se toinen...Samana päivänä esikoiselta lähti ensimmäinen hammas, nyt on neitokaisella piipun kolo alhaalla. Meillä ei käydä hammaslääkärillä vasta kun 1½ vuotiaana, noin. Miehän jo pari kuukautta sitten soitin sinne, että aikaa pitis varata Kristalle. Siellä vaan sanottiin että soitappa vuoden päästä uudestaan. Kuulemma vaikka mikä olis niin ei noin pienelle oikein voi tehdä mitään. :eek: No, oma hlääkäri jäi sit varaamatta, mutta pakko kai se on, meinaa viisaudenhampaat tulla vinoon. Se toinen, joka juuri puhkesi ;)

Toissa päivänä kävin lukemassa kirjoitteluanne ja mietin että miten ihmeessä noin lyhyet päikkärit. No joo, ei olis pitänyt ihmetellä. Meilläkin on nyt kaksi päivää mennyt ihan ihmeellisesti. Yleensä Krista nukahtaa jo kymmeneltä päikyille, nyt vasta klo14 jälkeen! Ja sit ne yhdetkin nukutaan huonosti. Normaalisti ollut kahdet-kolmet päikyt niin nyt siis ne yhdet huonot. Onkohan se joku liikkumis/ymmärrystehostettu aika, ei malteta nukkua millään? Ja syöminenkään ei ole mistään kotoisin. Varsinkaan kun ollaan kokeiltu jättää isompia paloja, ettei ihan muussia enää olis. Sylki ja ruoka tippuu suupielestä isossa klöntissä! Mut se hyvä puoli on, että nyt on jotain harjoittelua kun metsästää koururuokalapusta niitä paloja. ;) Pinsettiotetta kehiin!!

Kuinka monella ovat vauvat jo oppineet kitisemään "vasitella" kun isommat sisarukset on lähellä? Meillä kun osaa aina kun isommat tulee lähelle, niin alkaa huutamaan, tyyliin: varmaan nuo kiusasi minua, uskokaa nyt! Isosiskokin on monesti sanonut, että eihän tuon kanssa voi leikkiä, kun aina alkaa kiljumaan! :LOL:

Vilipi ja Krista
 
Lauantaita kaikille!
Ikeassa siis käyty ja mukaan tarttu kaikkea tooooooooooosi tarpeellista. :whistle: Mummu sit halus vielä ostaa Jerelle lampaantaljan, onkin ihanan pehmonen ja vielä kivan harmaa. Sopii sinisiin rattaisiin siis hyvin! ;)

Mä kävin itse hammashoitajalla hammaskiven poistamisessa ja tän hoitajan kanssa tuli puheeks Jeren ajasta. Sano siinä sit, et varataampa aika samalla. Täällä meillä Nokialla on kuulemma tapana, et eka aika olis jokatapauksessa tullut ennen 1v ikää.

Mä olen "parhaimpia" vaatteita laittanut jemmaan kavereita varten. Suurimman osan Jeren vaatteista oon saanut, ja ne laitankin kaikki kiertoon heti kun ne on pieniä. Oon tän palstan kautta lahjoittanut jo 2 pakettia.
Nyt on tullut osteltuakin enemmän itse noita vaatteita; eilen 74cm välikausi haalari, pipo, tumput ja kauluri :snotty: , niin ne varmaan sit laitankin myyntiin kun ovat pieniä.
 
Joonaksella on hampilääkäri 10.9. eli reilu viikon päästä (kutsu tuli automaattisesti kotiin) ja yhtään hammasta ei vielä näy ei kuulu. No tänään on ruoka maistunut vähän huonommin ja enemmän ollut kitinää, joten josko pikku hiljaa alkaa pikkunökö sieltä puskea tietään ulos =) Saas nähä.

Joonas se vaan kakoo kaikki ruuat, joissa on vähänkään karkeempaa mukana. Oikeen isosti yökkii... hoh hoh... taitaa olla samanlainen sihtikurkku ku tuo kakkonenkin. Sitä sai harjotuttaa oikeen urakalla tuon karkeemman ruuan kanssa.

Mut nyt nukkumaan, tänään on ollukin niin väsy päivä, että olisin voinu nukahtaa jo kuuden jälkeen.
|O Haukotus
 
Piti tulla kotiin pyykin pesuun ja hakee lisää tavaraa. Pitää vielä yks yö olla mummolassa niin sit pääsis kotiin ja uuteen vessaan :heart: Ihan hieno tulee vaikka mitoutuksessa oli tullu virhe prkele :headwall: Ku ei meikäläisen suunnitelmat passannu niin ukko vähän muutteli ja tilas vahingossa liian ison peilin, koko "peiliseinä" meni pilalle :ashamed: Noh, jospa tuolla kehtais sitte kököllä käydä kuitenki :D

Kyllä on mummoissa eroa, ei sais vertailla mutta kyllä ottaa aivoon. Ku ois voinu mun kotiin jäädä niin ois kyllä jääty... Mut ukilla on yötyö viikko eikä nuitten kiljusten kans oikeen siitä päivänukkumisesta tuu mitään :whistle: Nyt sit ollaan appiporukoilla ja :headwall: :kieh: :headwall: Ja pakko olla huomiseen... Ite siellä pitää kaikki tehä, lapsetki unohtivat eilen yksin pihalle :eek: Vieraita tuli ja painelivat sisälle, ite olin vauvaa nukuttamassa, kuulin vaan ku poika poika tuumas et " höh, me jäätiin yksin tänne, kaikki meni sisälle" Piti sitte rientää nukutushommista kaveriksi pihalle. Itku mulla tuli ku soitin miehelle. Aamulla sitte lapset nukku jopa yheksään asti, ku mentiin olkkariin ni mummo keräs peitot ja paineli tyttönsä huoneeseen jatkamaan unia :snotty: Ja koko aamun kaikki vaan luki lehtiä, ite etin tavarat kaapeista, isomummo sentään keitti puurot mut muuten piti omillan selvitä. Ovat siis just muuttaneet uuteen asuntoon ja kaikki oli muutenki siellä aika sekasi vielä. Mahtaa olla eka ja viimenen kerta ku sinne meen yöpyy lasten kans. Muuten kyllä ovat ihan kivaa porukkaa ja hyvin juttuun tullaan... Pakko kai lähtee koirat käyttää lenkillä ja mennä takas sinne et saavat lapset välipalaa :/
 
No kuulostipa Kränä kyllä ihme touhulta, Anteeksi vaan :ashamed:
Siis meinaan, että en vois omalta anopilta edes kuvitella tuollasta käytöstä.

Lapset on siellä usein yökylässä ja jos joku tenavista on heränny ennen kuutta, niin on mummo ollut tomerana heti aamupuuron keitossa, vie leiikkipuistoon, uimahalliin ja kaikkea. Ihana anoppi ja mummo kaikin puolin :heart:
 
kränä: onpas sua anopilla paiskattu.... mä on joskus muiden taholta törmännyt samaan ja jäkätän aina miehelleni että jos lapset jättää toisten huomaan, edes hetkeksi niin on sanottava että katsotko noitten perään? ja saatava vastaus. mut kyllä minä anopilleni uskaltaisin jättää sanomattakin. tuntuu välillä liikaakin vahtivan.

tuosta mummoilusta tuli mieleen että kun meillä anoppi aika usein antaisi lasten kattoa telkkaria, dvd yms. niin ilokseni oma äitini sanoi etteivät he hanki dvd-laitetta kun eivät itse käytä niin olkoon tämä mummila vapaa niistä. tottakai telsusta tulevia tulee siellä katsomaan mut se ettei joka hetki istuteta ruudun ääreen. mummi on kans reipas viemään lapsia retkille, esim. kerrostalon kellari-retkistä on monet tarinat tuolta pojalta kuullut. et toisilla on halvat huvit :LOL:

oltiin sitten eilen lastenkutsuilla. sukulaistyttö täytti 4v ja lapset oli innoissaan juhlista. poikakin totesi kotiin tullessa että olipa kivat juhlat. no, sitten äiteet innostui iltasella vielä soittelemaan ja päätettiin yllättäen lähteä katsomaan yöelämään. aika hiljaistahan täällä maaseudulla oli mutta tulipahan juotua muutama lonkero ja oltua hetki "pihalla" kotiasioista. totesin kun ravintolassa istuttiin että olenpa minä tullut rajuksi kun kerran kuussa olen humppaamassa :ashamed: illan kohokohta oli kun katsottiin telsusta suomen voittoa eurotansseissa.... no, okei kyllähän se meno siitä vähän piristyi, mut kuitenkin....

ja nyt siihen oikeeseen aiheeseen. miisa on oppinut ryömimään kunnolla. nyt lähtee tavarat alahyllyiltä ja huoneet vaihtuu kun vaan jotain kiinnostavaa näkyy. ja istumistakin jo jaksaa harjoitella lattialla. ruoka ei ole moneen päivään uponnut kunnolla. ja hampaatkin vielä näkymättömiä.

nyt pelastamaan heräävä lapsi...
 
Meillä oltiin taas laiharilla muutama päivä. Tänään taas ei sit tunnu mikään ruoka riittävän! :D Maito ei vaan kelpaa, ei millään. :( Koitin juottaa nokkamukistakin, mistä meni sentäs ees jotain.

Mä annoin Jerelle tänään taas 8kk ruokaa ja juippi sylki kököt suupielestä pihalle! =)
 
Kiitos teille :flower: Eli en siis oo ylihysteerinen herkkisäiti :whistle: Mies sai hommat hoidettua niin et lattia jäi kuivumaan, hommat voi jatkua vasta huomenna eli se meni mummolaan kattoo lapsia ja mä tulin taas eläimiä hoitamaan :D Näyttää vaan et kohta tulee vettä kunnolla ja mä tulin pyörällä tänne...
Joo, mun äitini on just sellanen ihana mummi, jos kysyn lapsilta tai mieheltäni et lähtetäänkö käymään mummolassa vai mummilassa niin kaikki vastaa et mummilaan. Saadaan siellä olla miehen kans rauhassa, vauva syötetään ja vaihdetaan vaipat, muuten ukki ja mummi touhuaa koko ajan lasten kans. Käyvät lähi leikkikentällä retkellä, ukki ottaa isommat mukaan pihahommiin jne, aina ne huomoidaan ensin ja turvallisuus ennenkaikkea! Jos ollaan yötä siellä niin saadaan nukkua pitkään jne. Mut just ku kaikki on niin erilaisia että vertaillahan ei kannattas :ashamed:
Ja saa kyllä olla kiitollinen että appiporukka edes haluaa olla lasten kans sillontällön, onhan niitäkin mummoja jotka eivät halua tavata lapsenlapsiaan ollenkaa. |O

Vessahätä iski kahvitellessa ja pönttöä ei oo, vettä alkoi nyt satamaan mut ei auta ku lähtee pyörällä sotkee kohti mummolaa... eikös kuullosta ihanalta? B)
 
Heh, mies tuli moottoripyöräretkeltä kotiin ja laittoi Sakulle ulkovaatteet päälle ja lähti puistoon ja sanoi, että nyt mulla olis hyvä aika lähteä lenkille... Samalla se sanoi, että tukee mua siinä harrastuksessa... Miksköhän?! :eek: :LOL:

Täytyy siis mennä!
 
Mulle mahtuu vanhat farkut!!! :D :D *aaltoliikettä*
En olisi ikinä uskonut, että näin pian saan itseni noihin housuihin. Niin vain sujahti vetskari kiinni. :D Kyllä nuo kylki-masulöllikät vähän pursuilee mutta mitäs siitä, ei pienet haittaa.

Kränä: Onpas tosi erikoinen anoppi! Et ole tippaakaan hysteerinen herkkis.

Villen viime yö oli tosi kamala. Jatkuvasti sai kantaa, kun nenä oli niin tukossa. Onneksi rauhottui joskus aamuyöstä ja nukuttiin melkein yhdeksään. Nyt onkin nukkunut hyvin päiväunia. Jospa se olisi ollut sitten siinä.

 
Aamupäivää! Kylläpä täälläkin on nyt räkäistä porukkaa. Meillä tauti alkaa helpottamaan. Tuo Joni kyllä itki taas yöllä korvaansa...oikeastaan pahemmin mitä silloin kun tulehdus alkoi. Tänään saanut viimeisen lääkkeen ja kuulemma vaikuttaa vielä parisen päivää. Jos sen jälkeen vielä valittelee niin uudestaan sitten näytille. Toivottavasti kuitenkin nyt nukkuisi ensyön eikä olisi niin kipeä.
Aamulla käytiin hammaslääkärissä. Mukaan saatiin kummallekin uusi hammasharja :) Aika oli vain tuolle Jonille mutta kun esikoisen aika olisi ollut niin lähellä katsottiin samalla myös sen hampaat. Mutta meni sitten hyvin kun ei kerinnyt jännittään kun tuli niin nopeaa. Joni teki Mirat ja otti kunnolla hampihoitajaa sormesta kiinni. Kyllä tais ottaa kipeää :| Protestoi kun kävi toisen suuhun puuttuun...
Toiset kovasti puhuu noista mukavista anopeista ja mummuista...meillä miun äiti kyllä katsoo noita muksuja tarvittaessa ja kavereita löytyy kyllä apua kans. Minä vaan oon niin huono pyytämään lastenhoitoapua joten muksut yleensä kulkevat paljon mukana..Mutta tietysti on kiva hengähystauko kun joku muu puuhaa hetken lasten kanssa. .
näin täällä...moikka
 
Ville nousee istumaan! :eek: Ei ihan paljaalla lattialla mutta tukea vasten. Oli jo hetken polviseisonnassakin, kun yritti kurotella kohti tv-tason kukkaruukkua. Täytyypi siirtää ne ylös.
Pitäisi mennä pleksi tms. ostoksillekin, että saadaan tv-tason vempeleet suojaan. Esikoisella oli pienenä käsi videoiden sisässä jumissa, sitä ei nyt huvittaisi uusia.

Nuha alkaa onneksi hellittää. Kaikki me töristään ja pöristään, mutta henki onneksi kulkee. Oma olo on ihan kökkö ja mieskin tuolla makaa raatona, iltavuoro odottaa. Onneksi mummu lupasi tulla iltapäivällä auttamaan niin pääsen vähän pötkölleni.
Nyt kuorimaan perunoita kalakeittoon. :wave:
 
En ois kyllä toivonu... Viime yö oli Peten tähänastisen elämän pahin. On raukka aivan tukossa. Täytyy harkita, pitäiskö mennä imettämään nuo limat pois jossain. Ja kun maidonsaanti on imetyksen varassa, niin voitte kuvitella, millainen tilanne on.

Äsken vielä tyrin oman ruokani. Eilen tein ihanaa kurpitsakeittoa, ja tänään yritin samaa, mutta pienestä jättikurpitsasta. Kaikki oli valmiina kermoineen päivineen soseutettuna, ja kun maistoin niin HYI KAMALA, kun oli kitkerää. Nyt yritän jollain saada sen maun lähtemään. Tarinan opetus: älä käytä pieniä kurpitsoita muuhun kuin kuulantyöntöön.

Täällä on ollu noista mummoloista puhetta. Ainakin Kränällä oli vähän toivomisen varaa anoppilassa... No meillä anoppila olis mukava paikka, mutta anopilla ei riitä terveyttä, ja appi ei oo koskaan ollu lastenlasten kanssa. Mun puolella taas on vaan isä ja hänen uusi vaimonsa jäljellä. En osaa kuvitella, että sinne jättäis ainakaan pientä hoitoon. Isommat menee kyllä hyvin. Eipä silti, ovat molemmat yli 400 km:n päässä, että ihan alvariinsa ei tule käytyäkään.

No nyt tää poika on niin kärttynen, että pakko lähtä vähän vaikka käveleen On raukka ihan poikki, kun yöllä ei saanu nukuttua, eikä nyt päivälläkään oikein pysty.

Näihin kuviin, näihin tunnelmiin
TeeTee
 
Räkätautia meilläkin. Esikoinen 3 vee on ikävä kyllä terve ja energiaa on yhtä paljon kun pienessä pitäjässä. Mulla on kurkku kipee ja menkkakipujen takia olen puolihalvaantunut ja pikku-nakki on räkätaudissa, ei syö kunnolla, ei nuku, vinkuu vaan. Ei oikeasti itke mutta tirisee. Ja mies on työmatkalla koko viikon. Jesh.
 
Voi teitä! Jaksuja kaikille nuhanenille! :hug:
Meillä ei (ainakaan vielä) ole nuhaa. Vähän on tuhissut, mutta kun ottaa räkä klönsän pois sieraimesta niin henki taas kulkee. :/

Oltiin tänään ekaa kertaa muskarissa. Kivaa oli ja Jerekin jakso koko 45 minuuttia aikas hyvin. Alkuun meinas mennä hermo, kun ei saanukkaan pyöriä enää lattialla.. :whistle: Nauraa hekotteli äiskän lauleskelulle! ;)

Meillä anoppila on ihan jees. Miehen äiti ottais Jeen sinne hoitoon useemminkin, jos vaan antaisin. Jere onkin ollut siellä jo 2 kertaa yön yli. Kokemusta mummilla on kolmesta vanhemmasta lapsenlapsesta. :D
Mun vanhemmat vähän arastelee Jeren hoitoa vielä, mun siskon nuorin on kuitenkin jo 11v niin on päässyt vähän unohtumaan kaikki.
Mutta eiköhän sekin tästä helpotu, kun Jee kasvaa.
Et sä Kränä mustakaan ole mikään yliherkkis, kyllä mäkin noista olisin loukkaantunut.

Ootteko muutes vaihtaneet turvakaukalon käytöstä jo pois?

Mitäs vielä, ei kaikkea kerralla muista! :D
 

Yhteistyössä