TAMMIVAUVAT 2007

Poio: Meillä kans kaks lasta on tykänny vetää harson silmille nukahtamiseen. Harso on kevyt ja hengittävä, kannattaa kokeilla! Nyt vaan sitte ne harsot on niin rakkaita etteivät vieläkää asetu nukkuu ilman et harso on kainalossa :heart: Siis näillä 2 ja 3vuotiailla. Vauvalle en oo jostai syystä antanu, nukkuu niin rauhallisesti unipussissa ja sitähän ei saa vedettyä naamalle. Ja nukahtaakin ilman mutinoita ni hyvä niin =)

Ja mulle tuli tänään kans semmonen olo et oon ihan kamala äiti :( Isommat lähti aamusta heti mummin ja ukin kans mökille ja voi että mä oon nauttinu tästä hiljaisuudesta ja rauhallisuudesta. Ollaan kierretty vauvan kans kauppoja mitä en koskaa lähe kiertää muitten kans ku ne juoksentelee tai huutaa kärryissä :ashamed: Vauva vaan katteli rattaista nätisti. Ja oon ajatellu miten helppoa elämä oiskaa ku ois vaan yks lapsi. Illalla sitte katoin pottaa ( :snotty: ) ja mietin ettei sitä oo koko päivänä käytetty, mistähän lie tuoki tuli mielee mut kuitenki se pisti ajattelee et mä oikeesti oon ihan hirvee ku nautin siitä ettei muut pörrää jaloissa huutamassa koko ajan... Ihana ihana uhmaikä :kieh:
Ja sit aloin sitäki miettii et miten tämmynen peruslaiska ihminen on menny tekee kolme lasta ja kaikki putkeen. Taas tämmysiä ihan ihme juttuja tulee mieleen, tulee olo et onkohan tässä sekoamassa :whistle: Heh, no ei nyt ihan mut tulin siihen tulokseen et kaipaan sitä säpinää ympärille ja kolme lasta sitä säpinää saa aikaan :LOL: Ja äärettömän tyytyväiseksi tulin ku tajusin miten ihanaa elämä on näitten mukuloitten kans ja pitäähän sitä saada aina välillä olla erossa lapsista et oikeesti tajuaa miten hyvin meillä on asiat. Meniköhän sekavaksi :snotty: Mahtaa sänky kutsua... Lähetään aamulla vauvan kans semmoseen paikkaan kylään missä en oo koskaa käynykkää isompien kans, siellä on koriste-esineet aika matalalla ja niitä on paljon ja kalliita semmosia :D Niillä on siis vauva joka ei vielä liiku mihinkää ;)
 
Minäkin taas pitkästä aikaan täältä kirjoittelen!=)

Topiaksella oli tänään 7kk neuvola. Kaikki oli ihan hyvin, poika kasvanut tasaiseen omaan tahtiinsa (painokäyrä edelleen -10:ssä), kehittynyt hyvin jne. Pituutta oli nyt kertynyt tasan 70cm ja painoa: 7880g. Pipo oli 46cm. Pitkä ja hoikka poika siis edelleen! =)

Meillä ryömitään jo kauheeta vauhtia. Kaikki tavarat on saanu nostaa lattialta ylös, joihin ei kärsi koskea. Eli kukkapurkit, pistorasiat, imuri, kaikki johdot yms, on Topiaksen mielestä kaikkein mielenkiintoisimpia... ;) Saa sitä sitte seurata koko ajan ettei oo koskemassa mihin sattuu! Mut muuten kyllä iso etu tuo ryömimään oppiminen, kun ennen poika viihtyi korkeintaan 5-10 min lattialla yhessä kohin, mutta nyt saattaa olla vaikka puolituntia ja ryömii ympäri taloa ihmettellen kaikkea uutta... :D

Syöntirytmi meillä on tällainen:

n. klo: 10-11 aamupuuro&hedelmäsosetta
klo: 13-14 Hedelmäsosetta purkillinen
klo: 16 Lihasosepurkki
klo:19.30 Iltapuuro&Hedelmäsose

Ja joka välissä menee maitoa kerralla ehkä n.1,2dl. Neuvolassa suosittelivat ottamaan vielä sen viidennen aterian, eli kasvisoseen johonkin kohtaan. Taidan sijoittaa sen tuohon päiväruuan ja iltapuuron väliin... Mites muuten tuo jugurtti, ku aika moni kuulosti sitä syöttävän, niin saako tuon ikäiselle antaa siis ihan normi jugurttia? Itselläni ei oo kokemusta, kun on vasta eka lapsi, niin ihan siks kyselen =)

Jokos muuten teidän pikkuiset istuu lattialla tms ihan itsekseen? Topias ei vielä pysy istualleen muuta kuin syöttötuolissa. Lattialla kun koittaa istuttaa, niin kaatuu eteenpäin. Mut jospa se aikaa myöten oppis senkin =)

Meillä tuo nukuttaminen on edelleen vähän ongelma. Topias ehti tottua siihen, että se nukutetaan aina vaunuihin, joita hyssytetään. Nyt sitten ku oon yrittäny totuttaa sitä pinnasänkyyn, ni kauheeta huutoa. Tutti tippuu sen sata kertaa ja Topias menee vaan mahalleen ja ryömii pitkin sänkyä!! |O Sitten tahtoo aina oma kärsivällisyys loppua, enkä myöskään oikein raski huudattaa poikaa, joten nostan sen vaunuihin ja hyssytän uneen... :ashamed: En tiiä miten tuon homman sais helpommaksi.. pitäs kai vaan olla kärsivällinen ja antaa pojan huutaa itsensä uneen... vai onko kellään vinkkejä tähän?
Mut nyt kuyuluu Topsun huutoa kun se heräs.. täytyy siis mennä...
Yritän lisätä tähän myöhemmin pojan kuvan, jos osaan.. =)

Annilia + Topias 7kk



No nyt pitäs kuvan näkyä =)
 
Annilia: Kai tuo jugurtti on sellaista vauvajugurttia. Myydään samanlaisissa purkeissa kuin hedelmä- ja lihasoseet on.
Ville ei siitä oikein tykkää niinpä meillä ei sitä syödä.

Koita viedä Topias rauhallisena sänkyyn. Laita aina makuulleen, kun yrittää alkaa ryömimään. Voit vaikka laittaa pojan kyljelleen ja pitää lonkan ja olkapään kohdalta kiinni hellästi mutta varmasti. Laulella, jos se rauhoittaa. Silittää jos se rauhoittaa. Pyllystä "tönimällä" hyssytellä, jos se rauhoittaa.

Anna hetken huutaa ennen kuin menet, vaikka aluksi vain kolme minuuttia. Kun pahimmat höyryt on lähtenyt vauvan on helpompi rauhoittua.
Katso kellosta aikaa, kun kuuntelee itkua aika tuntuu monta kertaa pidemmältä.
Pikkuhiljaa vauva oppii rauhoittumaan itseksensä, kunhan vaan näyttää esimerkkiä kuinka pitää olla.

Kaikilla vauvoilla on niin omat juttunsa. Meidän esikoista silittäminen vaan villitsi. Ei saanut pihahtaakaan, vain pitää kiinni.
Ville taas tykkää laulusta, "aja hiljaa isi" on hittibiisi.

Toiset huudattaa, toiset silittää uneen, toiset ramppaa edestakaisin (niinkuin me), toiset pitää kädestä kiinni. Konstit on monet. Nämä nyt oli vaan mun juttuja ja mielipiteitä, kertokaa muutkin omianne.
 
Juu ei saa antaa normijugurttia vielä näin pienille. Uskoisin, että nykyäänkin on vauvojen jugurtteja siellä vauvanruokahyllyssä. Ite en oo vielä katsonut, mutta ainaki ennenvanhaan 90-luvulla oli... Ne voi kyllä olla jollain "herkku"-nimelläkin eikä jugurtilla.

Hankala tuo nukuttamisjuttu teillä. Mä en pelkällä huudattamisella kyllä nukuttais, kun ei se laps oikein tajua sitä itsensä uneen huutamista muutoin ku että tänne hän ny jäi sitten yksin hädissään. Voisit kokeilla sitä lempeää unikoulua, tassuttelua tms. Eli silittelet selästä/taputat voimakkaasti pepulle, kun hän ryömiskelee siellä pinniksessä. Näin vauva tietää, että siinä on turva lähellä, vaikka hän onkin hermona siitä ku väsyttää ja on uus tapa nukahtamiseen meneillään.

Teillä saattaa aikaa myöten rytmi vähän aikaistuakin. Jos niin käy, niin tuo aamupuuro tulee joskus 9 aikaan, sit on helppo laittaa lounas 11-12 aikaan, välipala n. 14 aikaan, päivällinen n. 17 ja sit iltapuuro. Nyt ku rytmi on tuollainen, niin varmaan mäkin yrittäisin sinne iltapuuron ja iltaruuan väliin lykkästä sitä viidettä ateriaa.

Meillä on vasta kaksi kiinteän aterian yritystä päivässä, lounas ja päivällinen. Ei vaan meinaa kelvata muu kun sellainen ruoka, jonka saa minäitte suuhunsa omin pikku kätösin. Kun mä yritän sosetta syöttää lusikalla, niin jo on suu viivana. :| Täytyy antaa sit vaan noita sormiruokia ja tyrkyttää soseita, jos rupeis pikkuhiljaa nekin uppoaan. Ens viikolla on TAYS:ssa sydänkontrollikäynti, siellä punnitaan kuitenkin, että näkee, onko painoa ny sit tullu hyvin lisää.


TeeTee
 
Kiitos TeeTee72 ja Myyra vastauksistanne! Minä jo mietinkin, että voiko muka noin pienelle antaa tavallisia maitotuotteita, kuten jogurttia.. tyhmä minä.. :ashamed: Mut nyt selvis tuokin asia!=)

Ja tuota teidän molempien mainitsemaa konstia nukuttamiseen oonkin kokeillut, silloin kun en oo vaunuihin nukuttanu. Eli kun laitan Topiaksen pinnikseen, laitan hänet kyljellee, tutin suuhun ja harson kainaloon (se on hänelle tosi tärkeä)) ja heiluttelen pepusta.. Yleensä tää toimiikin, tosin vie aikaa.. mut tuohon oon saanu pojan nukkumaan (samoten musiikki selvästi rauhoittaa) =)

Niin, ja tuosta ateriamäärästä tuli mieleen, et meillä on siks tuo aamupuuro niin myöhään, ku Topias nukkuu yleensä aamulla vähintään kymmeneen!=)

Mut nyt iltapuuron syöttöön...
 
Niin joo, kävin tänään kampaajalla. Pyysin että lyhentäis otsatukkaa ja muiden hiuksien ihan latvoja vaan vähän, kun kasvatan. Kampaaja näytti sentin pätkää, että tän verranko? Joo.
Nips naps nips naps.
Yritin siinä jutella, että kun kasvatan ja blaa blaa. Kampaaja sanoi, että ihan nämä kuivat latvat vaan. Vastasin, että mun hiukset on samaa kuivaa söheröä, saa leikata sitten kaikki pois jos jatkaa samaan tyyliin. "Aha."
Aina kun hiuksien päät kuivuivat ne alkoi söhöttää ja taas naps.
Nips naps nips naps.
"Niin kun KASVATAN, että ens kesänä saisi hienon kampauksen häihin ja onhan se muutenkin helpompi PITKÄNÄ."
Nips naps nips, "Ai sää kasvatat?"
Nips naps nips naps.
"Joo eiköhän se riitä jo!"

Siis oikeesti! Jouduin käskemään lopettaa leikkaamisen. Kampaaja kiersi mun päätä ja aina, kun jossain törrötti tupsu, naps. Mun hiukset on luonnonkiharat, paksut ja karkeat, olisikohan mitään jäljellä ellen olisi pistänyt peliä poikki.
Tukka lyheni edestä aikalailla. On tämä kuulemma ihan nätti, mutta tilasin jotakin muuta. Ihme himovimma leikata kaikki tupsut pois. :kieh:
Samperi.
 
No varmasti harmittaa Myyra! :kieh: Mulle kans parturi leikkas viimeks toisen puolen eri pituseks. Ite sit illalla limpsin ylimääräset hiukset Fiskarsseilla vek..

Olipas söpöläinen Annilian poika! :heart: Mä annan Jerelle aamupalaks vauva-jugurttia. Herra tykkää ihan mahottomasti. :p Käytetään aikapaljon Muksun tetra jugua. Tuo on edullisempaa, kun Bonan lasipurkit. Ja kun meillä noita lasipurnukoita tulee muutenkin niiiiiiiiiiin mahottomasti.

Voihan vitsi Pulleroballerina! Kylläpä Saku seisoo ihan ison pojan näkösenä! :D :heart: Meillä Jere harjottelee vasta tota ryömimistä, mutta eiköhän mekin tästä josain vaiheessa liikkeelle päästä.. ;) Nyt vaan pyörii napansa ympärillä ja kierähelee selän kautta ympäriämpäri. Kätsysti pääsee liikkumaan noinkin! :whistle:

Vielä TeeTee:lle liina kyssäri! Millasta sidontaa vois käyttää, johon pojan sais naama menosuuntaan???
 
Heh, tulin tännekkin sitte perumaan puheitani B) Että yhen lapsen kans ois niin helppoa. Juu, nyt ku ei ollu isommat kotona leikkimässä (ja tappelemassa) niin ei ollu vauvalla mitään mitä seurata, ts. mä jouduin kokoajan keksimään vauvalle kattomista ja viihyttää :D Että näin.
Sai olla poika eka kerran kattomassa huoneessa ku juoksutin gerbiilejä. Meni hieman vaaralliseksi se homma ku aina ku gerbiilit tuli vauvan lähelle niin se yritti läntätä kädet niitten päälle, hihkui ja alko kiljahtelee et pitäs saaha ne kiinni :whistle: Eipä tohi enää ottaa muuta ku sängylle kattelee...

Nyt on poika istunu tosi tukevasti jo lattialla ilman et yrittää kaatua minne sattuu. Ihan parissa päivässä kehitty aikalailla!
Ja uusin villitys on kielen naksutus, ihan totisena naksuttelee pitkän aikaa ja yltyy vaan ku sitä matkii. Ja toinen jo vähän vanhempi juttu on et kättä pitää suun eessä ja älisee samalla, heiluttaa kättä niin kuuluu se ääni erilailla aina :heart: Välillä nauraa hekottaa, sitte taas vakavoituu, keskittyy ja aloittaa alusta. Sulonen! Nyt tuli olo et oon jo kirjottanu tän joskus aikasemmin... :snotty:

Myyralle on viestiä! :wave: Nyt suihkuun ja nukkuu...
 
luulin jo saavani kirjoittaa että tauti meni ohi. mutta mutta. esikon oksentelu ja kuume kesti vain sen päivän ja niin mummi tuli illalla hakemaan pojan
yökylään. me päästin sit neidin kanssa seuraavana aamuna nauttimaan shoppailusta. eilen siis oli täysin terve päivä. tänään oltiin lähdössä iltakahville naapuriin niin esikko tulee sanomaan että söi saippuaa ja on paha olo. ja sitten oksensi vauhdilla. muita oireita ei ole näkyvissä joten liekö sitten oikeasti syöneen saippuaa. luulis ettei tauti näin äkkiä tulis takasi?!

ja meidän neidistä on tullut vauhdikas. oltiin menossa esikon kans hammaspesulla ja jätin vauvan lattialle. 2 min jälkeen oli jo kierinyt/pyörinyt toiselle puolelle huonetta n.5m. nyt saa tosissaan alkaa siivoamaan pois lattialta ylimmäiräistä törkyä ja pieniä leluja.

meillä lempiharrastus on pärisyttäminen ja huulen imutus. tulee mieleen että mahtaako "korvata" tuttia kun oikein äänen kanssa imuttaa välillä ylä tai alahuulta. hakkaaminenkin on kivaa. molempiin käsiin eri lelut ja useimmiten joku ääni lähtee kun niitä yhteen lyö... ja on peilikin kiva lelu.

ja saku-poika näyttää tosi isolta kun seisoskelee.... topias naureskelee makeasti... koskakohan sitä on itse ollut noin iloinen, tyytyväinen että olis jaksanut hymyillä leveästi?!?

kränälle: mulla oli samanlaisia fiiliksiä kun tuo esikko oli yökylässä. oli ihanaa nauttia vain vauvan seurasta ja sen tuomasta "vapaudesta". ja sen ansiosta taas innolla odotti lapsen kotiin paluuta. mutta hyvää se teki antaa aikaa vain vauvallekin. siinä lepäs äidinkin pää jatkuvasta kyselystä.
 
Myyrä: tuo on niin tuttua!! :hug: Juuri tuon vuoksi en pahemmin kampaajalla käy... nyt en uskaltanut edes äitini antaa tasoittaa latvoja :snotty: Mulla on kans luonnonkiharat (inhoan niitä) hiukset ja latvat on varmaan puoliväliin saakka kuivat. Hiukset yltää nyt lapaluiden alle ja vielä saisivat kasvaa jonkun verran.

Annilia: oletko kokeillut nukuttaa viereen? Ajattelin, että jos lepäilette vieretysten sen aikaan, että vauva näyttää selkeästi väsyneeltä (silmät lupsahtaa ym.) ja sitten nostat rauhallisesti omaan sänkyynsä. Itse en suosi minkäänlaista heijausta tai hyssytystä, ennemmin silittelen tai pidän kättä selän päällä rauhoittamassa. Mutta muista, että tärkeintä tässäkin jutussa on rutiininomaisuus. Eli ei kannata vuoro illoin kokeilla eri keinoja vaan sen mukaan, minkä itse tunnet teille hyväksi valita itsellenne se "oikea" tapa. Itselläni on se periaate, että vanhempi opettaa lasta, ei lapsi vanhempaa. Sinnikkyyttä lähettelen näin virtuaalisesti.

Rupesin kutomaan Joonakselle hupparia. Ei siinä mitään ihmeellistä sinänsä, mutta kun en ole oikeastaan kutonut sen koommin kun peruskoulusta pääsin. Joka tapauksessa hyvältä näyttää tähän mennessä; puuttuu enää huppu, toinen hiha ja koristereunukset.. niin ja toissa pvänä aloitin. Mut kyllä tuo kutominen käy käsiin, on nivelet lujilla. En mahda enää tämän innostuksen jälkeen taas hetkeen kutoa. On se mukavaa, mutta kovaa hommaa. Ja minä kun olen luonteeltani sellainen, että kaikki pitää saada heti valmiiksi.....jos pidän pari vapaapäivää tuosta hommasta, niin voi olla varma, että kudelma jää johonkin kaapin perälle pölyttymään; siihen saakka että teen sen sitten loppuun omalle lapsenlapselleni :kieh:

Joonas kävi tänään ekaa kertaa keinumass tuossa leikkipuiston keinussa. olipa poika ihmeissään :D :heart:
 
Mulla on ihan samat fiilikset Kränän ja mikin kanssa, kyllä isompaa lasta oikein odottaa kotiin. Nyt varsinkin, kun on ollut tuota hammashuutoa ei ole melkein syötyäkään saanut. Ja mä niin suunnittelin, että maalaan ikkunanpuitteita. Hah!

Suunnittelin meneväni ostamaan ohennussakset niin pystyisin itsekin lyhentämään tuota otsatukkaa. Tai sitten menen tuonne kalliimpaan paikkaan missä kuunnellaan asiakasta ja tehdään mitä pitääkin.

Taas huutoa. kai sitä täytyy mennä.
 
Kuulumisia täältä päin..Kumpikin isommista lapsista aloitti nyt koulutaipaleen, eli toinen ekalla, toinen eskarissa. Ja äiti niin ylpeä pikku koululaisista =) Pikkuneiti on oppinut ryömimään ja konttaamaan joku aika sitten, tosin hitaasti mutta varmasti, jollei ole jotain jännää näkyvissä kuten koira!!! Ja nyt eilen hoksas oikeasti että hän pääsee myös pystyyn ( TOSIN EI ONNEKS JOKA PAIKKAAN VIELÄ YLLÄ)..Ihanaa kun vaavi osaa nousta tukea vasten, tosin ei oikein tunnu aina älyävän että myös kiinni voi pitää!!!!!!!! Sunnuntaina tuleekin jo hurjat 7kk täyteen. Kaamea miten aika menee..Hoitopaikka on varattu ja lokakuun alusta olis töihin lähtö :'( :) Mut nytpä neiti kaipaa halipusi aikaa ja peuhaamista sängyssä!Kuulumisiin!
 
Vielä TeeTee:lle liina kyssäri! Millasta sidontaa vois käyttää, johon pojan sais naama menosuuntaan???
Pikaseen vastausta vaan:
Mä oon ihan muutamia kertoja kantanut ns. buddhassa, mutta ei se oikein sovi mulle. Jotenkin painopiste menee sillain, että tuntuis ottavan selkään. Sähän voit koittaa niitä selän puolelle tulevia sidontoja jo, siinähän tenava on tavallaan kasvot menosuuntaan. Naama eteenpäin ei oo kovin paljon sidontavaihtoehtoja, kun niistä ei saa oikein hyviä ergonomisesti vauvalle, tai kantajallekaan. (Siks niissä rintarepuissa ei kantsi kantaa kovin pitkään naama menosuunnassa, ku vauva vaan roikkuu siinä repussa. Jalat pitäis saada sammakkoasentoon, mut repussa naama menosuuntaan se ei vaan onnistu.)

Ja vielä tuohon kampaajaongelmaan. Mul on tosi vaikea muodostaa kampaajasuhteita... Kerran menee hyvin ja toka kerta vähän kui vaan. Nyt kävin kolmannen kerran samalla peräkkäin, ja voi ku harmittaa, ku hää leikkas niin lyhyeksi. Taidan yrittää kasvattaa mäkin johonki polkkapituuteen, että sais siitä sit sellaisen jonku revityn version. Ny on ihan pulipää, korvat näkyvissä ja niska lyhyt. Jonniiaikaa menee, et on kasvanu...
Haa, mies tulee kohta kotiin työmatkalta. Huoh.


 
No voi pylly! Kirjottelin tuossa aikaisemmin "kahvitauollani" pitkät pätkät ja sitten ruutuun pöllähti joku päivitysilmoitus. Sinne meni jutut. :(

Kiroilin siinä Annetelle noita partureita sun muuta.

Villelle ei kannata ostaa kalapurkkeja ne kaikki on totaalisen YÖK.
Sitteriin pitää virittää kiinni kunnon valjaat, jäbä oli tänään käsilläseisonta-asennossa, jalat solmussa vöissä taivasta kohti. Aikamoinen sekasotku oli koko poika.

:attn: Kysely: Onko kellään teistä tv-shopin höyrysilityshärveliä? Kaipaisin kokemuksia, laite vaikuttaa oikein kivalta. T:Silityksen vihaaja
 
Ei oo meillä höyrysilityshärveliä terv.toinen silityksen vihaaja ;) Mä en silitä mitään! Mies silittää juhlavaatteet jos on sellaset tamineet mitkä pitää silittää, yritän välttää moisia vaatteita... :whistle:

Ja galluppia: Onko jotain vauvan hoitoon liittyvää mitä et osaa tehä tai et oo ikinä tehny??? :wave: :attn:
Tuli vaan mieleen ku aamulla katoin pojan kynsiä et onpas pitkät, pitää muistuttaa miestä leikkaamaan... Mä en oo siis ikinä saanu leikattua kahta kynttä enempää :eek: Kyllä koirilta ja kissoilta leikkaan ja hevosiltaki kaviot vuolen mut pieniltä lapsilta en vaan uskalla niitä alkaa lyhentelee. Mies meillä on kaikki ne hoitanut alusta asti...
mut nyt juoksee ettei jää tältä päivältä...
 
No meilläkää ei oo sitä tv-shopin silitysvehjettä. :LOL: Ollaan vissiin kaikki katottu samaa kanavaa. Kyllä se kiinnostavalta vaikuttaa. Mä ostin kerran kirpparilta vitosella sellaisen messuilla ym. myytävän matkakokoisen samalla idealla olevan höyrytysvehkeen. Kaivoin sen sitten tuohon silittimen hankintatuskaan kaapista, ja koitin. Eipähän se kyllä ruttusia farkkuja silittäny. Tai ehkä vois silittää, jos ois sellainen tanko, missä sit vaate roikkuis hengarissa. Ilman sellaista ei tu mitään.

Onneks nykyään on vähempi silittämistä, ku ei käy töissä! Ja miehellä vähemmän semmosia reissuja. Ennen se oli monta kertaa vuodessa viikon pukureissuissa, eikä se todellakaan silloin osannut silittää itse. Nyt paidat jo menee.

Galluppiin: Ennen on tuo vauvan kylvetys ollu miehen yksinvelvollisuus. Ny kun se on reissussa ollu, niin oon mäkin joka ilta kylvettäny. Ihan helppoa se nyt jo on, ku Pete istuu ammeessa.

Vaa jos ny lähtis nukkuun...
 
En mäkään oikeastaan mitään silitä, joitain kauluspaitoja ja semmosia on ihan pakko, ne menee niin ryppyyn.
Meidän silitysrauta on jotenkin kyssähtänyt, se heittää vedet pihalle aina välillä. Ei ole kivaa kulkea lätäkkö päällä. Uutta rautaa olen suunnitellut ja tuo höyryhomma vaikuttaa niin vaivattomalta.
Kaikkihan tv-shopissa näyttää niin mukavan helpolta ja nopealta. (Ja mahtuu taitettuna sängyn alle. :laugh )

Onpas väsyttävä yö taas takana. Ville joi maitoa yhtenään. Illalla aukaisin puuroa tehdäkseni litran Tuttelin ja se on mennyt. :eek: Hyvä niin, koska poika ripuloi eilen tosi monta kertaa. Mistähän on masupöpön saanut. Nyt aamulla tuli taas yksi mahtavien vatsankurlutusten jälkeen. Toivottavasti menisi ohi pian. Täytyy antaa mustikkasosetta, kunhan ruoka maistuu.

Isoveli on tulossa huomenna kotiin. Onpas kivaa. :heart: Mutta kyllä viikko on taas hurahtanut nopeasti!
Taidan painua vessaan suoristamaan tätä otsiksen jämää. Jessus, kun tämä tukka on tuollainen palleroinen tökö tuolla yläotsalla. :kieh: Kasva, kasva...
 
...tarjotaan hyvä koti :D Siis taas päivä alotettiin kiukkuamalla :( Kävin jo pihalla seisomassa itekseen hetken ku meinas pää levitä. En tiijä mitä ihmettä mä keksin että tuo uhma laantuis ees vähän. Tyttö on nyt ollu ihan kiva mut pojalla painaa kaikki omatki ajatukset ja tekemiset ristiin ja siitähän se huuto alkaa... |O

Vettä sataa, mies tänään ylitöissä kuin myös joutuu sunnuntaina menee hommiin :headwall: Mitähän keksis tekemistä... Huoh, pakko kai alkaa jotain tekee...
 
Jaaha, onpahan aikaa taas vierähtänyt.. Ollaan lomailtu mökillä ja nyt on palattu arkeen. Käytiin neidin kanssa 1/2 v. neuvolassa muutaman päivän myöhässä. Meilläkin oli paino tipahtanut - 6 käyrälle, vaikka alkuvaikeuksien jälkeen ollaan menty tasaisesti 0 käyrällä. Käski terkkari ottaa yhden aterian repertuaariin mukaan. Nyt neiti on saanut 2 ateriaa ja iltapuuron ja tietysti maitoa tarpeen mukaan.
Neiti kun ei vaan niin tuosta ruuasta välitä, eikä sitä oikein voi väkisinkään naamaan tunkea.

Muuten ollaan aika aurinkoisia ja osataan jo kääntyä molempiin suuntiin ja kovasti pyöritään navan ympäri. Yöt tahtovat aina vaan olla aika risaisia, koskahan tuo helepottais?

Hyvät jatkot,

VIlivinkka ja tirri
 
Täälläkin takkuaa tuo syöminen.. :headwall: Väkisinkään ei voi suuhun ruokaa tunkea. On se vaan välillä niin vaikeeta. :/ Toisena päivänä maistuu hyvin ja sit tullaan taas takasinpäin, kun mikään ei maita.
varsinkin nuo liha/kasvis soseet on ihan yäk. :x Pitäisköhän sekaan laittaa persikkasosetta, jos sit maistuis..

Kränän galluppiin, mä en ole kylvettänyt Jereä vielä kertaakaan yksikseni. Suihkussakaan ei olla oltu kaksistaan, vielä. :D Mies hoitaa suihku käynnit niin mielellään, niin annan miesten hyvillä mielin rauhassa lutrata. =)
 
Onnea Nipsu! :flower:

Nyt on nukuttu päikkäreitä ja on parempi olo jo. Kummallakin. ;)
Tänään pistin isoveljen tripptrappiin turvakaaren ja nostin penkin ylös, toivottavasti ei saa hepulia huomenna. :whistle: Ville istuu siis äijänä penkissä. Aika onnessaan olikin.
Vielä piti pistää pehmustetta kunnolla, kun tarvii nojan edelleen.

Tänään sain ekaa kertaa maistiaiset Villen lelusta.
Tai mun hiuslenkkiä maisteli ja törkkäsi sen mun suuhun, että maistappa tätä. Maiskuttelin suuta ja kiitin ja siitäkös riemu syntyi, sain noin sata kertaa sen kuolaisen lenksun naamaani.:D Nyt alkaa siis nämä leikit. Hehhee.

Kränä:Osta suklaalevy, se toimii ainakin mulla hyvänä mieliala/hermolääkkeenä. :D
 
do dii joskos sitä nyt kirjoittelisi. vanhenpani kävivät äskön kakkukahvilla.
syötin siinä samalla emmille vattuja, raukka nukahti syliin kesken vattujen syönnin. velipojan kaikki lelut on toosi kivoja, ne on aiankin kiva laittaa suuhun.
mahallaan menee ympyrää lattialla , ei viel ryömi. neuvolassa käytiin ke:na ja painoa oli 7310g ja 67cm. nyt on paino kuulemma ok. mut pituus on taas alalkäyrillään. musta se on ihan ok kuhan se vaan kasvaa...ensi viikolla ois lääkäri neuvola, ja hammaslääkäri, kiva viiä emmi hammaslääkäriin kun toisella ei ole edes viel hampaita, saas kattoo kerkeekö sitä enne puhkeamaan.
 


Kränä:Osta suklaalevy, se toimii ainakin mulla hyvänä mieliala/hermolääkkeenä. :D [/quote]



Juu niin mä kävinki ostaa :D Oikein ison säkin karkkia, paljon suklaata :p Tää nyt oikeestaan sen takia ku huomenna ois oikee karkkipäivä mut hieronta maanantaina sotki koko viikon ohjelman, eli huomenna on sit juoksupäivä. Ei kehtaa karkin syönnin päälle lähtee juoksee :x Ku mieski on huomisen töissä (vaihtu vielä seki päivä!) niin ei pääse aamusta juoksee...
Ja siis joo, uskokaa tai älkää, mun paino tipuu edelleen :eek: Pitää vissiin kohta lähtee puntaria tarkistaa onko se kunnossa :D No on mulla kyllä vielä mitä lähtee ja se 58 oli vaan tavote. Aamulla puntari näytti 55,7kg, hyvä minä! Mut vielä on lantio aika levee, huomaa vanhoista housuista... enkä bikinikuntoon koskaa tuu :D Mut nyt lenkille ennen ku oon tuhonnu koko karkkipussin enkä jaksais enää takapuolta penkistä nostaa :snotty:
 

Yhteistyössä