TAMMIVAUVAT 2007

Voi vitsit Kränä ku sä oot hienosti tsempannu tuon painon kanssa :flower: Mun paino oli tuota samaa luokkaa n.10 v. sitten :snotty: Olinkohan 52kg kun rupesin esikoista odottamaan liki 8v. sitten. Kakkosen jälkeen painoin taas liki saman.. mutta sen jälkeen on kiloja tullut tasaiseen tahtiin. Kun aloin Joonasta odottaa, painoin 62kg ja nyt 67kg :ashamed: Ei ole oikein jaksanu panostaa nyt tuohon kilojen karistamiseen, mut toivottavasti vielä joskus :xmas:
 
Meillä menee tää prkleen tietsikka huomenna huoltoon. Takuu-aika meni just umpeen ja kannen sarana hajos samantien. :headwall:
Et ilman konetta ollaan sit, ties kuinka kauan.. :ashamed:
Kuinkahan sitä pärjää??? :/
 
Kiitos Annette :flower:

Ja unohtui Nipsulle onnittelut!!! :flower:

Meijän poika on alkanu nukkumaan mahallaan ja veteleeki pidemmät unet näin. Tänään päiväunetkin otti sängyssä 2h! Äitin poika :heart: Ite tykkään kans rötköttää mahallaan. Niin ja isukki ei ollu illalla löytäny tutteja mistää joten vauva oli nukahtanu ilman tuttia, kiva =)
Hienosti muuten vauva osaaki jo ite ettiä tutin sängystä ja laittaa sen suuhun. Siitä se alkaa kasvamaan ja kehittymään :heart: Kontallaan pysyy jo ihan hyvin, siinä huojuu miten sattuu. Oon jonku kerran siltä kontallaan ollessa siirrelly käsi ja jalkoja eteenpäin muttei se oo hokassa et mitä sillä meinaan :D nauraa hekottaa vaan.

Poiolle pärjäämisiä :wave:
 
Vinkki lauantaille. :saint:
Kannattaa kannustaa lasta konttaamaan ja jos ei itsestään ala, niin yrittää opettaa sitä. Vaikka sitten isompana taaperona.
Kehon ristikkäiset toiminnot ärsyttävät aivoja sopivasti enemmän, niinpä aivopoimuja, syheröitä ja söheröitä kehittyy paljon enemmän kuin tasaisille tallaajille. Tämä on ihan oikea tutkimustulos ja ero oli mittava.
Isompia lapsiakin kannattaa kontatuttaa, piristää kehoa ja mieltä. :D

Aikuiset voivat jumpata aivojansa vaikka näin:
Seiso. Nosta toisen puolen käsi eteesi ja vastakkaisen puolen jalka ilmaan. Pyöritä niitä vastakkaisiin suuntiin rauhallisesti.

Alkaakohan tehdä mieli jo töihin, kun tuollaisia on kirjoiteltava? Ei kai...hui.

Mulla on ihan kamala pääkipu. Siitä nuo aivotkin varmaan tuli mieleen. Paikat on ihan jumissa eikä veri kierrä. Tilasin mieheltä taas hieronnan, toivottavasti kerittäisiin tänään.

Tämä äiti on löllöineen jumiutunut tähän 71-72kg:n painoon.
Ennen raskautta painoin 64kg. Ja ennen isoveljen tuloa 59kg. Niin luikuksi en kyllä enää edes halua (olen 174cm). Kunhan nyt ensin saisin vaa'an näyttämään jotain kutosella alkavaa.

Kränä on kyllä ihmeellisen hyvin jaksanut paahtaa lenkkipoluilla, itse en siihen olisi pystynyt. Eli :flower: :flower: siitä. =)

Taas pyykkiä ripustamaan. Heips!

Ai niin. Poio, toivottavasti kone kotiutuu taas pian. :D
 
meillä on alettu ryömimään :heart: ihanaa kun wilma tutkii lelujansa niin se viihtyy nyt itekseenki!

Pulleroballerina: miten teillä on sujunu Sakun kans lennot? ootko yrittäny syöttää nousun ja laskun aikana? menikö korvat lukkoon? oliko teillä koko ajan Saku sylissä lennolla?

Kränälle onnea!

mieki oon alkanu juokseen. pääsen jo 40 minsaa yhteen putkeen. tänään aloitin elämäni ensimmäisen paaston, jonku sitruunamehupaaston, joka kestää 5 päivää. niin, eiköhän mies just soittanu töistä et yhellä sen kaverilla on tänään tuparit. kiva siellä sitte olla vesilinjalla. kaikkeen sitä ihminen ryhtyyki! mulla puntari näytti tänä aamuna 65 kg, eli 7 raskauskiloa jäljellä

meillä onki miehen kaa tunnit hyvin et ku mulla loppuu niin sillä alkaa. yks päivä vaan on semmonen jollon wilmaki pääsee kouluun :LOL: onneks vaan yks ku neiti on aika vilkas.

Galluppiin: meillä miehen homma on wilman kylvetys. mie en ala kylvettään.

heräis´jo tuo neiti niin pääsis käymään kartsalla ennen ku liikkeet menee kiinni..
 
Jahas, mies lähti juuri "valmistautumaan" :whistle: ;) sorsajahdin aloitukseen. Pitäähän se olla hyvissä ajoin passissa :LOL: Menivät ukkoporukalla tuttavan mökille.. tekevät nyt pari päivää puita (seliseli :LOL: ) ja maanatain ja tiistain sit jahtaavat noita vesilintuja. Eli "yh:na" taas muutama pvä.
 
^ Hehhee, hyviä nuo ukkojen vakuuttelut. Kaksi päivää puita... :LOL: Täällä asuisi yksi metsästyslinjainen labradorinnoutaja, joka olisi intoa piukassa päästä noutamaan sorsia. :p Harmi kun asutaan niin kaukana, näiden kaupunkilaisäijien harrastuksiin kun ei oikein tuo metästys kuulu.
 
onnittelut nipsulle :flower:

ja minä myös kade kränälle. kolme kiloa vois vielä pudottaa vaikka vanhoihin vaatteisiin mahdunkin. lähinnä tuo pömppä/nahkakasa tuosta vatsalta tarttis jotain kiinteytystä. ja on muuten olossa huomattava muutos kun tein mökkireissulla suklaalakon. jouluna saa seuraavaksi mässäillä. tosin nyt tulee osteltua irtokarkkeja enemmän. mut niillä lähtee makean himo nopeammin kun taas suklaata on pakko saada lisää, lisää, lisää..... ja ukkoseni tyhjentää pussit niin saa olla usein ostamassa.

minäpä otin eilen aikaa itselleni. lähdin apulannan keikalle tuohon naapurikuntaan. oli ihanaa olla hetki yksinäni, tosin kavereitakin oli liikenteessä. autolla olin joten kosteaksi ei ilta mennyt...

miisalla on tänään ihmepäivä. taitaa neiti kasvaa kun nukkuu hyvin. nukkui aamupäivällä 1,5 tuntia ja nyt ulkona ollut 45min. tosin ulkona on heräillyt useamminkin, mutta nukahtaa uudestaan yksikseen. jospa tuuli välillä kiertää namalle.... tiedä sitä.

"hauskoja" muuten nuo ukot. minäkin olin eilen ovensuussa valmiina kun odotin ukkoa kotiin että ehdin sinne keikalle. kovin antoi ymmärtää että oli hommissa mennyt niin kauan, mutta tänään hän puhui vieraalle ja ei ymmärtänyt että minä kuulen ja olikin ollu kahvilla viimiset 1,5 tuntia :kieh:
 
Joo meillä kans muuten tuo suppojen laitto oli aina miehen hommaa! En oo eläissäni laittanu ku kerran tai kaks :snotty: Nyt annetaan nestemäistä jos tarve vaatii, niin inhaa hommaa se suppojen laitto! Ja yks kans on sairaalassa käynti, jos vaan mies on kotona niin se käyttää lapset, samoin rokotushomma. Jaahas, näitä olikin paljon mitä mä en lasten hoidossa "suostu" tekee ku pakon eestä... kamala kamala äiti... :ashamed: pelkuri toisin sanoen :D ukkonen jyrähtelee, kone kiinni äkkiä
 
No galluppiin vastaan minäkin: eli ei ole oikeastaan mitään hommaa mitä en tekisi. Ei ole montaa kertaa mies kylvettäny näitä meän tenavia (yhden käden sormilla laskettavissa.. lähempänä yhtä kertaa ku viittä). Nyt on mies käyttäny Joonasta muutaman kerran suihkussa ja toki noitten isompienkin kanssa käy pesulla. Ehkä kerran on jonkun lapsen hampaat pessy.. ei kertaakaan ole suppoa laittanut, eikä kertaakaan kynsiä leikannut :whistle: Nyt on Joonasta syöttänyt varmaan useammin kun noita isompia yhteensä... mutta pyrkii siihen, että hän tarjoilee noita makeita soseita :kieh:

Oho... pääsi vähän aihe karkaamaan, mutta siis en ainakaan näin yhtäkkiä keksi mitään mitä en vauvanhoidossa voisi tehdä.
 
Huomenta!

Eilen illalla kirjoittelin pitkät pätkät ja tuloksella, että se hävisi bittiavaruuteen. Ihanaa on ollut lukea muiden tuotoksia ja kommelluksia! :wave: Itsellä ei ole ollut muka mitään asiaa, aika tuntuu muutenkin jumahtaneen samaan päivään ikuisiksi ajoiksi. Vaikka onhan paljonkin tapahtunut.

Meillä on puhjennut kolmaskin hammas! Nyt sitten on sen mukana tullut taito tunkea kaikkea mahdollista suuhun ja olen antanut näkkäriäkin. En kyllä tiiä saako sitä vielä antaa, mutta hyvin tuntuu maistuvan ja maha on ennallaan. Satunnaisista jäätelö/kermamaistiaisista menee pylly ruvelle, mutta eihän niitä vielä saiskaan antaa. Ennen ton kolmannen hampaan puhkeamista oli kolme päivää hintsua syömistä, mikään ei mennyt alas. Sitten vasta kun alkoi ruoka taas maistumaan, niin huomasin, et se hammas oli puhennut. Ei ole etuhammas vaan se viereinen niin siksi varmaan mennyt ohi meiltä.

Muitten vauvat on jo niiin liikkuvaisia! :eek: Meillä mennään takaperin ja pyörimällä. Toisinaan menee kyljelleen ja lepäilee kankullaan."Naisten" punnerrustakin harrastaa joskus, mutta jos menee auttamaan konttausasentoon, niin käset levähtää saman tien lentoasentoon.

Kateus iski vihreistä vihreimpänä mulla! Onnittelut Kränä :flower: !Hienosti olet jaksanut pitää itsestäsi huolta. Minä hyvä jos tukka on puhdas... :| Ja Annetteko se oli neulonut hupparin? Kyllä ne muut osaa ja ehtii. Mulla vasta aikaisena pipot koko poppoolle ja yksi vauvan peitto, joka ei tullut edes Kristalle. Huivejakin on kaksin kappalein tossa valmistumassa ja just tajusin et kiire varmaan tulee, jouluun on enää neljä kuukautta!!! :xmas: Ja koulu alkais kohta ja töihinkin kysyttiin :) . Maanantaina selviää kelpaanko työntekijäksi. Se olis ilta ja viikonloppuhommaa. Jännittää!

Mutta nyt ulkoilemaan. Tänään ei sada läheskään yhtä paljon kuin eilen :LOL: Aivan mielettömiä myrskyjä ja ukkosia ollut eilen.

T:Vilipi ja Krista
 
Siis aivan suloinen tyttö :heart: Me ollaan Vilipi tässä "lähiaikoina" tulossa sinnepäin et nähään!

Kävin jälleen ostamassa pihalle kukkia ku entiset pääsi kuolemaan :ashamed: Ei minusta oo viherpeukaloksi :whistle: Jospa nämä nyt sitte pari viikkoo taas koristaisi meijän pihaa... Pihalle siis ku ei vettäkää (vielä ) sada :wave:
 
ihana mustikkasuu. ja tuo tukka on mahtava, minäkin haluun...

miisalla jatkuu eilinen unisuus, tosin lyhyitä torkkuja mut nyt jo kasassa päikkäreitä yht. 1,5h. ruoka ei kelpaa millään, mahtaiskohan niitä hampaita nyt tulla?! oon kärsimätön kun haluaisin tiedon että miksi ei syö.

nyt pyykkitouhujen pariin :wave:
 
Sanuli kyseli, miten meidän lennot ovat sujuneet Sakun kanssa.

Kaikki lennot ovat menneet ihan älyttömän helposti, koska Sakua eivät ole korvien lukkiutumiset ym. vaivanneet. Jos Saku on ollut hereillä, niin olen antanut pullosta maitoa nousujen ja laskujen aikana tai välillä ollaan menty pelkällä tutin voimalla... Nousujen ja laskujen aikana Saku on ollut yleinsä sylissä, mutta muuten on matkustanut omassa turvakaukalossaan, joka on saatu melkein aina koneeseen sisälle. Saku tykkää nukkua koneessa, koska siellä on tasainen humina, joka tuudittaa hyvään uneen! Matkustaminen on ollut kyllä todella helppoa ja olen juuri koneella varaamassa meille taas matkaa kolmeksi viikoksi johonkin lämpimään syys-lokakuun vaihteeksi! =)
 
Voi miten söpö tuo Krista on!

Villelle puhkesi tänään toinen hammas. :D

Käytiin metsässä ja siellä on paljon puolukoita, osa jo ihan kypsiä, nam! :p Täytyy päästä poimimaan. Karpaloitakin näyttää tulevan tosi kivasti.
Meidän paikka on vaan niin suosittu, siellä täytyy käydä ennen kuin muut ehtii rohmuta kaiken.

Mä sain tänään aikaiseksi ja tein isoveljelle pehmolelun. Vanhoista kankaista ja tyynyn täytteestä ompelin sellaisen Uglyn. Lelukuvastoita katsellessa poika on aina ihastellut niitä ja nyt saikin suunnitella omansa. Tulikin kiva vaalea pohja, violetit silmät (3kpl) ja torahampaat.
Olipas tosi kivaa tehdä jotain käsillä. :D

Ville huutelee.
 
Läppäri tuli kotiin taas, mut lähtee taas tänään.. :headwall:

Voihan vitsi tuota Kristaa, siis aivan ihana mustikkasuu!!! :heart:

Meillä tehdään myös vissiin lisää hampaita, Jere on kiukutellut nyt perjantaista asti. Ruoka ei oikein maistu, maitoa onneks menee. Mä alan jo oleen ihan huolissani, kun tuo ei syö. :ashamed: Ei kelpaa edes persikkasose! :eek:
 
nostelen...

Ja samalla vihdoinkin tuohon "mitä en osaa"-kyselyyn, mä olen ankea kynsien leikkaaja.
Leikkaan kyllä joo, mutta siinä kestää ikuisuus, kun varon sormia ja yritän pyöristää kulmia ettei vaan raavi itseään. Mies ottaa käden omaansa, pikku hetki ja se on siinä. :eek: Ja siltikin mun leikkaaman käden kynnet raapii naarmuja ympäri vauvaa.
Surkea mikä surkea.
 
Täällä on alkanut ihan julmettu rimpuileminen unta vastaan.
Älytöntä riehumista ja kiljumista ja älämölöä, ettei vaan nukahtaisi. Nytkin yritin aamu-unille nukuttaa niin, että makoilin vieressä ja pidin kiinni massun päältä, niin poika repi hiuksista ja kasvoista vuorotellen ja potki niin kun mikäkin.. Ei siis rimpuillut päästäkseen irti vaan ihan suosiolla makoili, mutta silmät luppasi ja oli jo unesta punaisena, niin piti vaan riehua. Hohhoi.

Lisäksi Joonas on lopettanu ilmeisesti omasta mielestään yösyönnin :D Mietin tässä pari päivää taakse päin, että millä konstein saisi tuon yösyönnin loppumaan.. lisäiskö päivällä aterian vai yrittäiskö vesipullolla huijata. Vaan ku mä olen niin laiska yöllä rupeemaan mitään temppuilemaan, vaan äkkiä maitoa nassuun ja unet jatkuu kummemmitta mutinoitta. Mutta kun tuo yöheräily alkaa ottamaan jo voimille. No en sitten saanut aikaiseksi yrittää mitään vaan Joonas on nyt parina yönä itse herännyt aiemmin syömään (ennen heräsi 4-5 välillä).. toissa yönä heräsi puolilta öin ja nukkuikin sitten aamu 8 ja eilen heräsi klo23 ja nukkui taas 8 =) Olispa kiva jos rytmi pysys tällasena, muta parempi ku ei vielä juhli, noi rytmit ku tuntuu muuttuvan joskus niin nopeaan tahtiin.
 
Heips!

Väärä hälytys! :D Ei karsastusta, ei Kristalla eikä isolla veljellä. Kumpikin sai kuitenkin laajentavat tipat silmiin ja nyt on Krista ollut sitten kuumeessa ja nuhassa, räkää valuu, silmät vuotaa ja muuta mukavaa. Ja jotta elämä olisi mahdollisimman vaikeaa niin ien pullottaa jo valkoisena ylhäällä edessä, hammaskin siis tulossa lähiaikoina. Onneksi uni maistuu tänään paremmin kuin eilen, saa levättyä. Viime yökin meni huudoksi. En tiedä mistä johtuu, mutta meillä on alettu huutamaan keskellä yötä suoraa huutoa. Vaikka ei tuo Anneten kertoma rimpuilukaan hyvältä kuulostanut. :/ Onhan se kyllä harmi jos nukkumaanmeneminen on noin taiston takana.

Kiitos ihanista kommenteista!

Mustikoiden putsaus kutsuu, ja mie vaan täällä netissä surffaan. Mutta kun tää on niin kiva rauhoittumiskeino, ja milloin sitä muulloin ehtiskään kuin silloin kun vauva nukkuu.

Vilipi
 
Hitsi. Joonas sai tänään jonkun allergisen reaktion... samanlainen oli muutama päivä sitten,mutten osannut sitä silloin yhdistää mihinkään. Nyt poika maitoi eka kerran ihan pikkiriikkisen murusen pullaa ja sen jälkeen kaupan purkista pastaa ja broileria ja minuutin-kahden sisään kasvoille nousi ihan tulipunaisia laikkuja ympäriinsä. Katosivat sitten jonkun ajan päästä, mutta pisti huolettamaan mistä johtui... itsellä tuli mieleen joko vehnä tai kananmuna, mutta kun on poika syönyt aiemmin neljänviljan puuroakin ilman mitään ongelmaa...mun pitää testata tuo kananmuna kyllä uudestaan tässä lähipäivinä :|

Kävin muuten noukkimassa ämpärillisen punaherukkaa tuon miehen sedän puskasta.. huomenna uudestaan, tulee vielä toinen ämpärillinen :p
 
onpas täällä hiljaista....

viimeeksi valitin miisan syömisistä niin tänään on vähän paremmin sujunut. ja nyt kun on harjoiteltu syöttötuolissa istumista ja syömistä niin enää ei sitterissä auta olla. koko ajan meinaa sieltä karata. eli sitteri lähti tänään varastoon. en jaksanut sitä tuossa jaloissa pyörimässä.

ja huomenna esikoinen täyttää 3 vuotta. tai oikeastaan enää 1,5 tuntia niin on täys. tuntuu että juuri sitä oltiin siellä laitoksella. kyllä se aika rientää. kun on ehtinyt jo toistamiseenkin salissa vierailla.

juhlat on vasta sunnuntaina mutta huomenna ajateltiin meidän lahja antaa. syynä myös se että sovittiin vievämme unirätin metsään oravavauvoille. on sitten jotain muuta tekemistä kuin miettiä sitä rakasta räsyä. saa nähdä miten ymmärtää kun on odottanut juhlia ja vieraita että ne kemut onkin vasta myöhemmin kuin oikea synttäripäivä. olishan sitä voinut siirtää räsyn vientiäkin, mutta naapurit ja muut kuitenkin onnittelee jo huomenna niin mennään sit sen mukaan.

mut nyt kutsuu nukkumatti :wave:

ps. miisa nukkui viimeyönä 10 tuntia yhtäkyytiä sitten ennen mökkilomaa *tuuletus hymiö* (olipas vaikeesti kirjoitettu)
 
Huomenta!

Olipas lysti herätys aamu seiskalta, kaivinkone tuli tohon jylläämään. Siellä se möyrii edelleen ja onpas hippasen vaikea saada neitoa nukahtaan. Viime yö meni taas valvoessa, kuumetta oli ja johonkin sattuikin. Sitten viimein kahden aikaan sain nukahtamaan, mieskin oli kaverina valvomassa vaikka olikin jo kuudeksi töihin meno. Tosiaan sitten kun aamulla olis Kristan puolesta saanutkin nukkua niin se kone tuli! |O Pyysin kuitenkin kuorma-auton sammuttaan lastauksen ajaksi, meille tuli kaikki päästöt sisälle kun hurisi tossa oven edessä. Työtäänhän ne vain tekee, koko ajan olen itselleni yrittänyt jankuttaa. Mutta kun väsyttää niin ei aina oikein meinaa ymmärrys riittää.

Ja galluppia oli täällä sen verran et mitä en tekis lastenhoidossa. Nooh, kynsien leikkaus on mullekin pitkässä kuusessa, aina se siirtyy jollain tekosyyllä. Ja sit rokotusten/muun piikityksen aikana mulla tulee yhtä isot itkut kun joutuu puristaan niin lujaa sylissä ja toisella on vaikea olla. Mielellään antaisin miehen sen hoitaa, mutta monesti se olen mie joka lapsia käyttää lääkärissä.

Annette: mistä tietää et on allerginen reaktio? Onko siinä pakko olla naamassa mitään näkyvää? Meillä on toisinaan pylly näpyillä. Muualla ei mitään mut vaippa-alueelle tulee joskus päiväksi näppyä ja pesuilla yleensä häipyy. Vaippamerkkiä ei olla vaihdettu, hyvin muuten kestää iho noita liberoita.

Huomiseen tupperi-iltaan olis tarkoitus leipoa. Mietin vaan et jaksaisko tällä kertaa mitään suolaista tehdäkään, mustikasta ja herukoista on jo tulossa vaikka minkälaista. Toi leipominen on vaan kauheen turmiollista, koko ajan vaan tekee lisää mieli makeaa kun kerran menee maisteleen. On sitä heikko, kun ei yhtä laihista saa alkuun. :ashamed: Mut ku pulla on niiin hyvää, kylmän maidon kanssa. :p

Nimim. ikuinen herkkusuu
 

Yhteistyössä