*Tammivauvat-08*vol.5

Gorthaur: sama juttu kun kävi Emmalle, verta tuli kauheesti. Vein hammaslääkäriin, mutta ei tosiaan ollut mitään vahinkoa sattunut... Kurjaa vaan oli katsoa sitä verenvuotoa ja huutoa.
Piku: ootko testannut??? ;)
Meillä muuten meni viime yö hyvin... :D Kerran heräs tissille ja 9 aikaan herättiin.

Hei taas!

Me käytiin läheisellä kotieläin tilalla eläimiä katselemassa. Oli lampaita, pukki, kilejä, vuohia, lehmiä, heppoja, kanoja, possuja ja pupuja. Lampaat,vuohet ja possut saavutti suurimman suosion, lampaat ja kilit kun määkivät ja possut pistivät ihan hulinaksi. Pahnat vaan pöllysi, kun possut pisti ranttaliksi. Laura hihkui ja huitoi innoissaan, kun moista menoa katseli! :heart:

Nyt en taas muista mitä mun piti muuta kommentoida, mutta tosta maassa leikimisestä. Kesällä annettiin Lauran muutaman kerran nurmikolla ryömiä ja konttailla, nyt syksymmällä ei maahan olla päästetty. Me kun ulkoillaan lähes aina koirien kanssa, niin ei tule leikkipaikoille niin jäätyä.

Voi hitsi, mullo ihan jääny toi Pikun viesti jotenki välistä.. Piti selailla taaksepäin ku alettiin plussaamisesta kirjoittelee :eek: HItsinvitsi..Nyt äkkii testaa et meki päästää piinasta täällä. Oisko pikkasen ihanaa ja hupasaa ku käviskin niin et heti saisitta uuden pikkusen ja Jasusta tulis iso(pieni)veikka :heart: *peukkuja* Nyt testaamaan;)

No pitihän mun eilen testata ja negahan se oli :ashamed: jäihän tuo sen verran itteekin vaivaamaan, et oli pakko tarkistaa :headwall: No nyt on sitten ollut 3 päivää menkka jomotusta ja ei menkkoja..noooh kai ne sirltä sit joskus tulee...

Ihanaa Neamma että ei ollut mitään vakavaa :hug: Mulle ei kyllä toi rokko sano mitään, mut ei vissiin kovin vaarallista :snotty:

Juup mitäs sitä muuta. Annoin tänään Jasulle silleen sapuskat että annoin ensin kiinteän ja sitten maidon, niin nyt sitten möykytkin meni ihan muitta mutkitta alas ja ei sen kaa jouduttu taisteleen yhtään, vaan ois varmaan syönyt enemmänkin.. mutta sit taas en saanut maitoa yhtä hyvin kuin ennen kiinteää uppoomaan (koko päivänä joku reilu 4dl, taistelulla).. Eli teki miten päin vaan niin joutuu taisteleen :x No nyt en enää tiiä että millä tavalla jatkais...ku kuiten pitäis sitä maitoakin saada sit meneen..Tosin sitä oon miettinyt että jos alan tekemään aamupuuron maitoon (tavan kaurapuuro) ja ilta puuroksi saa toistaiseksi sitä piltin kaurapuuroa ja sekinhän sisältää maitojauhetta. Et josko noista määristä tulis sit se tarvittava maito määrä...vaikeaa :snotty:

Mitäs sitä muuta oli ja piti sanomaaan...no nyt ei muista :/

Kiitos peukutuksista kaikille vielä :hug:

Onko täällä muuten pk-seudulta mammoja kiinnostunut kahvittelemaan lähteä? Mä tonne yhteisön puolelle laitoin kyselyä, miten ens viikolla tai seuraavalla onnistus. Nuo tamperelaisten kahvittelut kun niin mukavilta kuulostavat.

Mutta nyt laittamaan sienipiirakka uuniin, Laura kävi just nukumaan.

Kohta piku tulee sanomaan, ettei hän todellakaan voi olla raskaana :LOL: :LOL: Mie oon sitä mieltä, että kyllä voi olla :D :D :D

Saaru: Hema tuolla aiemmin kertoilikin siitä kierukan hankkimisesta, niin ihan samalla lailla täällä, ehkäisy-,&perhesuunnitteluneuvolaan yhteys jne...

Mie tossa tein puolukkapuuroa, kun äiti antoi puolukoita. Yllätyinkin ihan suuresti miten herkkua se oli Aapen mielestä :p

Katja: Juu eiköhän sitä vielä plussata jossain välissä, kunhan tosiaan eka ne menkat alkais..niin tietäis edes kannattaako testailla yms..tyhmältä tuntuu tälläinen että miettii pitäiskö testata, kun ei menkkoja näy ja "oireita" on..Mut kun voihan sitä niinkin kuiten käydä että sit oiskin...
Mulla oli vähän eilen haikea mieli kun yksi tuttu sai keskenmenon ja oli mennyt niskapoimu-ultraan ja sit sikiö olikin kuollut rv.9 --> ja siittä tulikin sitten mieleen omat muistot, kun huomenna tulee 6v. kun meidän pikkuinen sikiö kuoli rv.12+2...muuuut näitä sattuu..ei oo kivaa..

Pikulle :hug:

Neammalle onnittelut "hyvistä" uutisista :flower:

Katja kyseli noista unihommeleista. Meillä poika nukkuu parhaiten, kun menee nukkuun tuossa puoli kympin aikoihin. Jos menee ennen ysiä niin nukkuu yleensä rauhattomasti ja herää aikasemmin ja sama vaikutus on, jos pääsee yliväsyneeksi.

Mä olen täällä miettinyt, että kandeisko alkaa totuttaa poikaa korvikkeeseen vai odottelisko vielä imetellen ja alkais sitten parin kuukauden päästä tavlliseen maitoon totuttelun... Kun jotenkin olis halua vähentää imetystä, mutta toisaalta taas muutama kuukausi sinne tänne...

No mä jään taustalle pähkimään tätä asiaa....

Hyvät yöt tai huomenet :wave:

Kide ja uinuva, huomenna 8kk, poika

Hei kaikki!
Meillä meni yö hyvin. :heart: Onneksi, meinaan mulla on vuosisadan flunssa päällä. :kieh: Ihan järkky olo. Onneksi lapset terveitä, rokkoa lukuunottamatta, joka ei enää tunnu esikoista edes vaivaavan. :D
KITEEN POJALLE ONNEA 8KK päivän johdosta! :flower:
PIKU: iso :hug: Noi km:t on aina niin raskaita, viä vuosien jälkeenkin.. Onnea pikaiseen plussaan! ;) Mä kans säännöllisesti testailen, vaikka pillereitä syönkin, mutta kun ei niitä menkkoja ole, niin ei sitä vaan muuten tiedä.. :ashamed:
Nyt keittään lisää teetä... Ja haaveileen päiväunista :whistle:
Neamma ja tytöt :heart: (leikkivät koiranpentuja lattialla, Emma on karkaileva pentu, jota isosisko pyydystää takas pesään! :LOL: )

Huomenta!
Täällähän on hiljaista, älkää nyt vaan yrittäkö huijata ettäkö teillä olis muutakin elämää kuin tämä palsta :LOL:

Piku: :hug: Mulla on kans itellä ollu 1 keskenmeno, viikkoja tosin oli vähän vähempi kuin sulla.

Kide: Onnea 8kk pojalle :flower:

Ja Neammalle pikaista paranemista :hug: Ompa kiva kuulla että tyttö voi jo paremmin :)

Mie tein äsken makaronilaatikkoa, nyt se on uunissa. Albertille on oma makaronilaatikko, mikä on muuten ihan samaa tavaraa kuin meille aikuisillekin, mut aikuisten ruokaan lisäsin jauhelihamaustetta&valkosipulisuolaa. Albertin ruoassa on mausteena vaan valkopippuria, paprikajauhetta, valkosipulia ja sipulia. Sit raastoin sinne ruoan sekaan pari porkkanaa, niin on vähä terveellisempää&värikkäämpää :) Minkalaisia makaroneja laitatte vauvojenne ruokaan? Meillä käytetään muutenkin tummaa makaronia tai kaurapastaa, niin sama tietty Albertille, enkä kyl muutenkaan vauvan ruokaan laittais pelkkää vehnäjauhomössöä.

Kyl se vaan nyt täytyy todeta, että kun Albert on ruvennu nukkumaan vähä enempi päiväunia, niin ne on sit yöunista pois. Aamuisin herää kuudelta |O Eli ei me siis nytkään päästä siihen että unta tulis yli 11h/vrk, pakko vaan todeta että jätkälle riittää vähä uni.

K&A 8½kk

piku mitäpä jos se juiliminen onkin ovis kipua?.... jos siis menkoi ei vielä oo ollenkaan ollut...
piku mulla kanssa vähän samankaltainen kokemus np uä:ssä ultraaja totes ettei vauvaa ole vaan tm raskaus ja kuitenkin n.rv13 asti kärsin raskaus oireista

kiteen pojalle onnea 8kk johdosta

meillä Iida nulahtaa iltaisin yleensä 19.30 -20.00 ja herää norm kerran yöllä syömään tosin aamulla sitten 05-06 välissä sitten herääjo yö unilta.... nyt kun on köhänen niin useamminkin on hereillä ja silti 5-6 välissä herää yö unilta..... päikkäreitä on 2-3 noin puolesta tunnista 3h kerralla siis ekat n30min-1h ja toiset ja kolmannet 1-2h....

Moikka!
Mua sitten sapettaa :kieh: :kieh:

Mutta joo meille ei mitään uutta ihmeellistä.

Onnea ELLILLE ja KITEEN pojalle!!! :heart:

Toivottaavapi tyttönen ja 8kk tänään täyttävä poitsu!!! :heart:

Mihin tää aika katoaa.. :eek: kelaan jätin tänään laput, ja kk päästä alkaa loma 3vko ja sitten hoitovapaa... :wave:

Moi!

Tyttöselle
:hug: Toivottavasti sapetus ei liity asuntokuvioihin!

Onnittelut Tyttösen pojalle ja Ellille =)

Meillä poika on nyt keksinyt ton tukea myöden kävelyn ihan tosissaan. Vähän aika sitten käveli olohuoneessa seiniä myöden :D On se vaan edelleen aika töpön näköinen!

Mun kans pitäis tehdä jotain noille Kelan -papereille, josko tekis vaikka heti, kun poika nukkuu...

Kuulumisiin :wave:

HEIPÄ HEI :wave:

Pikkueppu: Eilen just ittelläkin välähti ja miehellekiin sanoin että jos se onkin ollut ovis kipuja..noo se sit oli ja meni :ashamed: Mut eipä noista voi oikein tietää että mistä mikin johtuu kun ei tosiaan ne menkat oo tullut (kuin sitä tuhrua) niin arvailuksi menee. No mut tänään ei oo enää kauheasti juilinut..
Ompa sullakin ollut tympeä kokemus ton ultran kanssa, kyllä sitä vaan jo siinä vaiheessa ehtii kovastikkin kasvattaan pikkuista masussa, ja suru on suuri :hug:

Katja Niin, mun mielestä oli sitten keskenmeno millä viikoilla tahansa niin se on yhtä suuri suru. Onneksi meillä kaikilla on nyt nää omat pikku kääröt kainalossa :hug:

Onnittelut kaikille vauveleille joilla kk synttärit :heart: , niin se aika menee...

Mikäs tyttöstä sapettaa :hug:

Meille ei ihmeempiä, mun partylaitit tuli tänään..jee pääsee sisustaan iltasella ja ettiin niille ihanuuksille paikkaa =)

Mää ajattelin taas huomenna kokeilla uutta systeemiä tuohon meidän päivärytmiin, jotta saatas poijallle ruuat uppoon suht hyvin. Semmoista ajattelin kokeilla, että kun herää yleensä siinä 8 aikaan, ja oon tähän mennessä pistänyt sen päikyille siinä 10-10.30 (alkanut oleen kärttynen), niin yritän pikkasen venyttää ekoja päikkäreitä sinne 11 hujakoille ja antaa sille lounas ruuan ennen päikkyjä :snotty: kuulostaako ihan hullulta? Kun ei se mun mielestä oo enää siinä 10 aikaan vielä edes väsy ja tänäänkin haki ainakin 20min sitä unta siellä sängyssä. Ja sit kun herää päikyiltä niin antain maidon, ja välipalaksi maitoa ja sit taas päikyt ja maitoa+päivällinen, ja maitoa+iltapuuro... Kun tänään taas annoin lounaan 12 ja sit maitoa yritin tuputtaa 12.30- 13.30 eikä ottanut ja ihan saman satsin kuiten ennen otti (kun annoin maidon ekka), paitti että sitten tapeltiin sen kiinteän ruuan kanssa... Siis voisinhan mää pidättäytyä siinä entisessä tavassakin, ja antaa maidon ennen ruokaa, mutta kun ei jaksais joka syönnillä vääntää kättä ton kanssa :ashamed:

Onnea tyttösen ja Kiteen pojalle ja kiitos onnitteluista! Niin se aika menee.

Meillä oli hulina yö ja illallakin nukahtaminen vaikeaa kun nyt pitää koko aika nousta ylös ja kontata ja kaikkee mahdollista.Olin taasen aamulla ihan väsy kun herättiin sit jo 6 aikaan ja väsymys ei ole helpottanut päivän mittaan.Elli roikkuu koko aika sylissä ja kitisee ja vänisee ja unille mennessä saa heiluttaa puol tuntia että nukahtaa :kieh: Pinna on niin piukassa...Hampaitakin ilmestynyt taas..

On tää kyllä ollut raskasta, muutama yö välissä hyvää ja taas valvotaan.Eikä siihen auta edes et mies nukkuis Ellin kanssa,mä kumminkin heräilisin sen ääniin.Olen kyllä niin puhki ja tällaisena päivänä taas tuntuu että ei millään jaksa tätä.

No kyllä se taas tästä, ei pitäisi antaa mielen mennä tummaksi vaikka väsyttää,Sille ei vaan voi mitään.Eniten harmittaa se että mulla ei liikene energiaa miehelle eikä Hennalle...

Onnea muillekin joilla syndejä jos jonkun unohdin!

Piku: :hug:

Neamma: onnea "hyvistä" uutisista!!! Mukava kuulla!

Ja onnea kaikille kuukausisynttäriläisille!!! :flower: :heart:
Meijän neitikin kohta 8 kk... äkkiä toi aika menee...

Joku puhui (Saaru?) että pelkää kierukan laittoa... täällä sama tapaus... mä pelkään kans ja toisekseen mä kyllä inhoon muutenkin tollasia kapistuksia, jotka tungetaan mun sisuksiin... vaikkei ne pilleritkään mitkään huippujutut (todellakaan!) ole... se on vaikeeta miettiä, että mikä ehkäsy se sit ois hyvä, kun imetys loppuu... no imetän nyt kuitenkin vielä ja sit ku imetys loppuu kokeilen niitä matala hormonisia pillereitä...

ja nyt taustalle... :wave:

Tammiäiti ja lapsukaiset :heart:

Piku: Kannattaahan tuota kokeilla, mut meillä tuo ei toimisi, ei sitten millään. Meillä ei onnistu ruokailu, jos on yhtään väsynyt.. Poika hankaa ruoat silmiin kera kamalan huudon..ja ruokaa ei mee yhtään mahaan asti. Mut toiset vauvat varmaan suostuvat syömään ennen päiväunia eli väsyneenäkin, jos Jasu suostuu, niin mikä ettei..

HeMa: Voi sua :hug: Olisko ees mahdollisuutta pieniin päiväuniin, jos mies lähtee muksujen kans ulos? Tms.?
Mulla kans tuntuu aina että miehelle ei liikene ollenkaan aikaa enää nykyisin, ja mies menee aina illalla Albertin kans samaan aikaan nukkumaan, kun se joutuu heräämään aamulla niin aikaseen. Niin tuntuu ettei me enää ikinä tehdä mitään yhdessä.. :/

MOIKKELIS!
Onnea kaikille kk-syndejä viettäville :heart: Näin se aika rientää.. Mä sain vihdoin ja viimein laitettua kh.tuen paperit kohti kelaa..*jee* Ny odotellaan kauankohan mahtaa päätöksiss kestää..

Tänään ois taas sellainen päivä et voisin syyä vaikka hevosen ja ihan mitä vaa herkkua |O Mieskin toi tullessaa JÄTTIpussillisen karkkia *sika*..Mutta en anna periksi en!! Mä juon vettä, kahvia ja pahimpaan makeanhimoon cokis zeroa.

Katjako se makaroneista kyseli. Mä annan ihan sitä mitä kaapista satun ottamaa, sillon tavista, tummaa, sekä kauramakarooni ainakin. Mäkin koitan kovasti tehdä muuta kuin sitä vaaleeta tavismakaroonia. Mutta nyt on jääny taas vähemmälle tuo omian sapuskoiden teko. Pakastimessa jotain on kyl, mitäväliin sulattelen. Mut jotennin niiiiiin väsyttää ja ramasee, niin ei ole tullut taas inspistä tehä lisää..Mut sinänsä ei vielä hätää ku sapuskata on vielä jälelläki.

Tänään sitten keskimmäinen poika alkoi valittaa et korvaan sattuu :headwall: Onhan ne tuubit olleet irti/poissa jo n kuukauden. Kyllä risoo :kieh: Lääkärissä käytiin ja korva punoitti, mut pojan tuntien tietää mitä on tulossa ja antibiotit määräs. Jospa sitten toi räkä ja yskäki lähtis.

Ainii, joskus täällä oli puhetta noista lehdistä. Mä esikoisen aikaa tilailin noita mut sitten niinku joku sanoi niin ne alkaa toistaa itteesä aika nopsaa. Nyt mulle tulee toi meidän perhe lehti, ihan kiva, ku vaa ois paremmin aikaa lukea sitä :ashamed:

Mut joo, pitääki alkaa miettii ruokaa koko poppoolle.. :wave:

Täällä edelleen roikutaan :ashamed: (isommat lapset mummulassa ja neiti on nukkunut terassilla kohta 3 tuntia), joten mamma nyt sit surffaa "koko rahan edestä" ;)

Lehdistä oli puhetta eli mulle tulee kaikki mahdolliset lapsiaiheiset lehdet eli Vauva, Kaks Plus ja Meidän perhe... luen niitä aina joka välissä kun ehdin... varsinkin iltasella, kun kaikki lapset nukkuvat on vähän enemmän aikaa lueskella lehtiä.

Ja nyt mä lupaan häippästä vessan pesuun ja imuroimaan yläkerran, joten MOIKKA!!! :wave:

Tammiäiti siis taas :)

Yhteistyössä