*Tammivauvat-08*vol.5

Päikkäreistä: yleensä kahdet nukutaan, kesto 15 min- 1,5 tuntia. Tossa 10 aikaan meni unille ja heräs 11 aikaan ja äsken nukkui ruhtinaaliset 15 min. :LOL: Ja tuskin enää menee päikkäreille ja yöunille vasta ysin jälkeen. En ymmärrä kuinka toi neiti jaksaa valvoa noin paljon.
Eikä koetuloksia vieläkään! :kieh: :'( Mä en kestä, kuljen känny kädessä ja venaan soittoa... Ja kun soittaa lääkäriin, niin sanotaan vaan, että kyllä täältä soitetaan kun tiedetään. Mutta, eihän se voi mitään vakavaa olla? Kai ne tutkijat jo olis soittanut mulle jos näin olis eikä lähettelis tuloksia labrojen ja lääkärien kautta... Koepala siis tutkittiin toisella paikkakunnalla....
Gorthaur: ONNEA! :hug:
Piku: jospa se oliskin ollut raskauden ensioire? Yhdellä tutulla kävi meinaan noin ja oli raskaana, eikä siis yhtään menkkoja synnytyksen jälkeen... =)
Neamma ja tytsylit :heart:

Neamma:valitettavasti ne patologit ei soittele tuloksista vaan kyllä se hoitava lääkäri ne soittaa.patologisten tutkimuksen vastaukset menee lääkärin kautta sen takia että jos niistä sit löytyy jotain niin hoitava lääkäri päättää jatkosta. :hug: koeta jaksaa odottaa.

Neamma: Oispa ihanaa jos niin kävis, mut nyt vielä kuiten odottelen et josko noi menkat alkas, jotenkin semmoinen tunne että ei mulle voi käydä niin. Jasua kun odotin niin mullahan tuli silloin samanlaista tuhrua ihan vähäsen rv. 5+5, 5+6 ja sit rv.11. Ilmeisesti ainakin noi ihan ensimmäiset tuhrut oli vissiin ns. kiinnittymisvuotoa.
Voi vitsi kun kestää niissä tuloksissa...Ootte mielessä mukana, jospa ne sieltä tulis :hug:

Neamma: mäkin täällä ajatuksessa mukana jännitän teidän puolesta

Siis kuulkaa, täällä käy meno ihan hurjaksi! Laura tossa matkasängyssä leikkii, ni huomasin, että nousee ihan ilman tukea seisomaan! Nyt sitte treenaa seisomista ilman tukea ihan tosissaan. Mihin mun vauva katoaa! Kohta ois Lauralla muskariin lähtö, mä saan jäädä kotiin rauhassa siivoamaan. Mutta nyt vielä koitan jos saisin kameraan vangittua tota seisomista.

Maija:kyllä on Lauralla kiire liikkeelle.
Meillä Elli seisoi äsken lelulaatikon edessä ja piti vaan vähän kiinni toisella kädellä repusta joka oli laatikossa.Koko aika muutenkin vaan pitää seistä ja nyt miettii kovasti että miten sieltä pääsis alas ilman että peppuun sattuu.
Tää on mulle aika ihmeellistä kun Henna tämän ikäisenä vaan istui ja pakitti mahallaan..Tää yks nyt sit etenee vähän nopeampaan tahtiin.

Tänään muuten laitoin Ellin hiekkalaatikolle istumaan ja ihan innoissaan heilui lapion kanssa ja ainakaan tällä kertaa ei syönyt hiekkaa yhtää,Oletteko laittaneet maahan konttaamaan vaaveleitanne?

Miehen juhlat juhlittu viikonloppuna, ja kakkua vieläkin olisi syötävänä :p . Vaikka kyllä tyttönen, Kide ja Cattie osan saikin tuhottua ;) .

HeMa: meillä on Roosa ollut terassilla ja joitakin kertoja nurmikolla. Pitäis vaan hankkia hyvät käsineet kun noi ilmat on nyt kylmenneet. Vois paremmalla mielin laittaa maahan tutkimaan ihmeitä.

Piku: mulla tuli Roosasta tuhruvuotoa kun aloin odottamaan. Tosin, samanlaista tuli myös silloin kun menkat tuli ensimmäisen kerran raskauden jälkeen. Kyllä sitä vähän mietti et onkohan sitä raskaana taas. En ollut, ja nyt on menkat 3:tta kertaa. Kiva kun on heti alkanut ihan säännöllisinä =)

Meillä oli tänään aamusta lämpöä 38,2c pepusta mitattuna. Iltapäivällä oli enää 37,1c vaikka ei ollut saanut edes panadolia. Meillä on ollut noita ihan ihme lämpöpiikkejä useampikin parin kk sisällä. En tiedä mistä johtuu :| . Ja nenä valuu taas vaihteeksi.

Nyt katsomaan Housen loppu. Viime viikolla oli sen verran kiirusta että jäi ohjelmat katsomatta. Ja tänään jatkuu taas PAKO. Ihan must ohjelma meillä :wave:

Afu ja R ~7½kk

Gothaur: Onnea :hug:

Menkoista niin ei oo alkanu ei...Söin minipillereitä jonku aikaa ja noin kuukausi sitten lopetin, siinä lopetuksen aikoihin oli jotain vuotoa, mut kunnon menkkoja oottelen saapuvaksi pian kiitos :LOL: Kyllä meillekin on sitten kakkonen tervetullut mutta vähän myöhemmin, tosin jos nyt ois niin käynyt että oisinkin tullut raskaaksi ni sitten se tietty tulisi vähän nopeammin.. ota musta nyt selvää :LOL:

Meillä tänään käytiin eka kertaa hiekkalaatikolla, istu siinä ja vähän ryömi, hiekka onneks pysyi ihan käsissä eikä mennyt suuhun :D

Tänään poika pääsi myös eka kertaa jaloilleen mutta nopsaa siitä kupsahti, huomenna varmaan kovaa yritystä lisää..

Ei muutakun sohvalle kölliin ja neuloon pitkästä aikaa =)

Niin Neammalle :hug: toivottavasti tulokset tulee pian.

-c-

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Saapis: Imetätkö sie vielä? Jos et, niin ootko antanu Jesselle ihan maitoa nokkamukista ruokajuomana, uppoisko? Hurjalta kuulostaa tuo veden juonti :D
Maitoa ei niin mielellään juo nokkamukista kuin vettä... En tiiä mikä siinä on syynä.... Mut aina tosi mielellään sen vesimukin siitä ottaa... toisaalta on se kyllä muutoinkin ihan kokonaan aina märkä kun on juonu.

En imetä enää ja maidonjuontikin on tasottunu muutamaan kertaan päivässä.

Moi!

Niin siis tosi vähän me vaan maisteltiin noita Afun väsäämiä kakkuja ;) :kieh:
Oli kyllä semmoiset tarjottavat, että vesi herahtaa vieläkin kielelle kun vaan ajatteleekin!

Ikävää, että Roosa tuli kipeäksi, toivottavasti paranee pian =)

Me ostettiin pojalle ehkä noin pari viikkoa sitten kengät ja sen jälkeen olen kyllä laittanut poikaa maahan ihmettelemään ja hiekkalaatikon reunalle käppäilemään. Tai siis ei siihen reunalle vaan sitä vasten :LOL:

Me oltiin aamulla vauvajumpassa, eilen illalla kävin omassa jumpassani, joten huomiselle on odotettavissa varmaan aika mukavia lihaskipuja. Pitäis nyt vaan venytellä ahkerasti tänään, mutta miten se onkaan niin vaikeaa :headwall:

Onnittelut muuten Gorthaurille kilojen karistamisesta :flower:

Mulla on tässä imetyksen vähetessä alkanut kilot pyrkiin takaisin päin. Pitäis olla vaan tarkempi siitä, mitä suuhunsa laittaa :eek: Onneksi nyt on näitä liikunnallisisa aktiviteetteja viikossa useampia niin osaltaan auttavat asiassa.

No joo, mutta ei tälläkertaa enempää, olihan sitä jo tässäkin.

Voikaahan hyvin :wave:

Heipsis!
Täällä ne toiset odottelee menkkoja ja suunnittelee kakkosta ja minä se kävin laittamaan kierukan tänään kun me ei lapsosia nyt enempää harkita.Olipahan laitto mutta nyt on kiva kun ei tarvi huolehtia ehkäisystä sen enempää.

Elli nousi viime yönä monta kertaa istumaan ja seisomaan ja sain monta kertaa kipata takas maate.Muuten ok yö.

Täällä alkaa raskauskilojan karistus saliharjoittelulla.Hain tänään kortin ja lokakuussa alkaa.Saa nähdä saanko niitä lähtemään ollenkaan.Tuntuu että nyt taas lakanut kiloja tulla vaikka välissä jo läks...

Hei vaan!

Missäs kaikki mammat on, ku näin hiljanen aamu?

Mulla on sitte lihakset ihan jumissa, eilisen vauvajumpan jäljiltä. Olisi varmaan pitäny illalla käydä vaikka kävelyllä ja venytellä, vaan ku ei, ni nyt saa kärsiä. :kieh:

Tämän päivän ohjelmaa tässä mietitään, oli tarkotus, että mennään joko korkeasaareen tai läheiselle kotieläin tilalle, vaan ku tuolla sataa niin taitaa jäädä väliin. Jotain kivaa kuitenki ois kiva keksiä, ku miehellä vielä muutama lomapäivä jäljellä.

Tervehys!
Me ollaa (yllättäen) juostu taas koko aamu, tänää vielä piti aikasee lähtee ku keskimmäiselle oli lääkäriaika jo klo9. Koko kööri ylös jo puol 7 et ehitään pukee ja puurotella yms. Sitte esikko eskariin ja me muut bussilla lekuriin. Piti hakee rasvareseptejä sekä uusia todistuksia kelaa varten. Hitto, niittenkin kaa, lääkäriaikaa ei muka ollu myöhäsemmin ja kuiten oli ainakin puol tuntuu myöhässä :kieh:
Sitten käveltiin sieltä lääkäristä kotiin ja kotona kerittii vain Luca syöttää ja uudestaa menoksi-->eskarilainen hakemaan.
Nyt sitten on masu täynnä kasvissosekeittoo :p

Mäki olen kyl istuttanu poikaa nurtsilla ja rannalla hiekalla, kovin tykkää istuskella ja lähtee liikkumaan. Meinaa vaan meno olla tönkköä ku iso puku ja kengät jalassa.

Oijoi, oliko täällä ny muuta jutun juurella. Alko aivot lyömää tyhjää, oiskohan kaffen paikka..

Gothaurille paljon onnea raskauskilojen karistamisesta! Hieno juttu! :)

HeMa05: Meillä ei oo neitiä voinu laittaa ulkona maahan konttaamaan ku neiti ei vielä osaa edes kontata :LOL: Mutta: eiköhän kohta osaa ku menee jo itte konttausasentoon ja hympsyttelee itteään siinä kovasti.

Mulla alkaa kans toi jumppa ens viikolla. Salille en aio vielä lähtiä... kattoo sit myöhemmin... ja lenkkeilyä ja pyöräilyä tulee harrastettua lähes päivittäin.

Nyt sähköpostien kimppuun, joten :wave:

Tammiäiti ja nappulat =)

Niin onnittelut Gortahaurille kilojen häviämisestä...en oo yhtään kade :whistle:

Mä laitoin just sopan tulemaan ja uuniin omenapiirakan.Tulee kaveri illalla kahvittelemaan niin onpahan kerrankin itse leivottua.

Moi!
Onko teillä muilla sama juttu, että mitä myöhempään vauvan laittaa illalla nukkumaan, niin sitä aikaisemmin aamulla herää? Mie oon niin monesti tän todennut, niin kuin nytkin kun eilen illalla oltiin mun porukoilla kylässä, ja Albert meni illalla nukkumaan vasta kymmeneltä, niin eikös sit heränny aamulla jo kuudelta |O Sit jos sen laittaa vaikka puol8 illalla nukkumaan, niin nukkuu kellon ympäri, omituista.. Eli hyvissä ajoin on siis tänään noustu ylös..äsken käytiin sit 1½h kävelylenkillä.

Onnea Gorthaurille kilojen karistamisesta!
Minusta tuntuu että oon alkanu taas lihomaan sen jälkeen kun lopetin imettämisen!!! :snotty:

HeMa: Sattuiko kierukan laitto? On se nyt hyvä kun saa olla rauhallisin mielin ehkäisyn suhteen seuraavat 5vuotta!! Mie oon ainakin siitä niin iloinen :saint: Kuntosaliharjoittelulla saa ainakin mukavasti kiinteytystä, vaikkei kilot karisiskaan. Ja se kiinteytyminen on mun mielestä melkein parempi juttu mitä itse laihtuminen.

Albertkin on vähä möyrinyt maassa se äp:n vanupuku päällä, se puku on nykyisin harmaa eikä valkoinen :LOL:

Jeps,eipä ihmeitä siis tänään :wave:

Tosiaan ONNEA Gorthaur_lle kilojen karistamisesta

Mulla vielä eka neukassa punnittuun painoo 1,9kg matkaa. Mutta hyväan tahtii siihen ollaan menossa, perässä tullaan ;) Mutta sitten jatketaanki matkaa vielä enemmä, tavoitteet kasvaa koko ajan. 140pvä on kalorilaskuriin maksettu, niin kahtellaa tuon aikaa mihis saakka päästää. Mut jos tästä saan vielä 10kg pois niiin olen enemmän kuin tyytyväinen :heart: Saldona nyt -7,2kg

Hitsi, monella on jo täällä toi kierrukka..Mä niin pelkää et se sattuu ja sitten ei pysykään tai jtn.. :ashamed: Mut kai tässä oikeesti pitäs jo alkaa miettiin et mitä sitä tekee. Mitä kautta tuosta kierrukan laitosta sovitaan ja varaillaa aikaa yms..Neuvola, tk..?? Jos mä etes hiukan asiaan tutustuisin (edes) :D

Mutta joo nyt Luca nukahti, niin mä meen kans hetkeksi lepuuttaa silmiä :wave:

Hema: Valtsu puistoilee/ulkoilee vanhempien muksujen mukana mikäli on hereillä. Yleensä kyllä koisii puistoilun ajan rattaissa. Mutta hereillä ollessaan pääsee yleensä keinuttelemaan ja konttailemaan/istuskelemaan maahan. Ihan hyvin maassa viihtyy ja kovasti koittaa hiekkaa laittaa suuhun, onneksi tumput estää sen kuitenkin aika hyvin. Jonkun verran ulkoillaan myös Valtsun hereillä ollessa, yleensä käydään lähellä olevalla tallilla heppoja vahtaamassa.

Gothaur: kiva että sait kaikki raskauskilot lähtemään.

Mä olen jättänyt nyt keventelemiset vähän taka-alalle. Kuitenkin tulee liikuttua ihan kivasti, tänäänkin tuli kärryteltyä (vanhemmat muksut pyöräili)10 km. Mä tyydyn nyt vaan ulkoilemaan lapsentahtisesti ja haaveilen ratsastuksen aloittamisesta.

Ja täytyy nyt vielä hehkuttaa että Valtsu nukkui tosi hyvin viime yönä, tisutteli vaan kerran. Mutta mä pöllö heräsin parikin kertaa vaan todetakseni että ei meillä kukaan huuda olin vaan nähnyt unta :| Luulen että Valtsun hyvät unet johtui ihan siitä että heräsi tokilta päikkäreiltä jo 14.00 ja sitten laitoin nukkumaan vasta kahdeksan jälkeen illalla. Tänään sama ei onnistu kun on tokat päikkärit vielä nukkumatta, mutta vähän kävi mielessä että jättäiskö ne nyt pois. Aikaisemminkin on yhdillä päikyillä menty kerran kun en oo muistanut laittaa nukkumaan :ashamed:

pitäs mennä silittämään.. pitäs ja pitäs :xmas:

Katja: Ihan hyvin meni.Ja on tosiaan ihanaa kun ei tarvi huolehtia (toivottavasti) ehkäisystä 5 vuoteen!
Saaru:perhesuunnittelu- ja ehkäisyneuvolan kautta varasin ajan kierukan laittoon, mä olin saanut reseptin jo jälkitarkastuksessa ja samalla silloin laittoi mulle papalähetteen.Ennen laittoa pitää ottaa papa eli yleensä lääkärintarkastus + papa enne sitä kuuluu hommaan.
Kyselin sit näitä kierukkaraskauksista ym.ja lääkäri sanoi että tämä on yhtä varma kun kaikki muutkin ehkäisyt ja mikään ei ole siis 100% muuta kun selibaatti! :D
Mä en itse jaksa muistaa ottaa pilleriä joka päivä koko loppu hedelmällisyysikääni että siksi valitsin tämän ja hormonikierukan siksi että saisi kipuja pois ja vuodot pois/tosi pieniksi.

Laitosta voin sanoa sen että mulla se tuntui kun olis melko kovat menkkakivut eli vertaa vaikka ensimmäisiin synnytyssupistuksiin.ei sen sen enempää satu ja kipua kesti max 2min että kyllä sen kestät kun olet 3 lasta synnyttänyt. ;)
Rohkeesti vaan jos haluut pitkäaikaisen ehkäisyn!

Hei!
Tulokset tuli! Tytöllä on enterorokko! :D :D :D :heart: Siis onhan toi rokko aika kivulias, mutta ei sentään mitään pahempaa! Tuntuu kun olis nostettu tuhannen kilon paino harteilta! HUH HUH! Kiitos kaikille tuesta!
Nyt täytyy mennä nukuttaan Emmaa, palaan myöhemmin.
Onnellinen Neamma :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja HeMa05:
ei tuohon yhteen kohtaan pitänyt tuollaista merkkiä tulla :|
Voit muokata tekstiä, ja laittaa välilyönnin ennen kaksoispistettä, niin sit ei tuu tuota hymiötä. Sama juttu jos esim. ä-kirjaimen jälkeen ei laita välilyöntiä vaan suoraan sulkumerkin, niin tulee silmäniskuhymiö.

Aivan upea juttu ettei Neamman tytöllä ollut mitään vakavampaa :hug: :flower: :flower:

Neamma. Huhheijaa, ei sitten ollut pahempaa :flower:

Kiitoksia onnitteluista Johan oli aikakin saada ne vaivaset 18 kiloa pois :whistle:

Piku. Täällä peukut pystyssä :D

Sampo sitten hakkasi päänsä eilen syöttikseen ja loukkasi sitten sen uuden hampaansa. Verta tuli ja kovaa huutoa. Huudon sain looppumaan hyppyytelyyn ja uuden tavaran hypistelyyn. Tänään suussa näyttää olevan joku pieni ja ohut arpi eli ei sitten mitään kovin kummoista tuosta episodista jäänyt.

Yhteistyössä