*Tammivauvat-08*vol.5

Saaru: Ei se mitään vaikka valmisruokia syötte, saanpahan minä sit etikettejä :D Ja kaikkea krääsää niillä hankittua :D
Mie en oo kertaakaan tehny Albertille erikseen ruokia esim. pakastimeen, mut samaa ruokaa syö kuin mekin, paitsi suolamttomana. Kyllä oli herkkua se makaronilaatikko Aapen mielestä :p Ja välillä sit purkkiruokaa syötetään, jos on esim. jotain valmismarinadissa olevaa kanaa,lihaa tms. mitä ei voi Aapelle antaa..tai pizzaa tms :p

Ja lehdistä vielä sen verran, että te ketkä tilaatte kestona lehtiä, niin kannattaa välillä katkasta tilaus, ja tilata uudelleen, niin saa tilaajalahjat taas, ja ainakin ekat puoli vuotta yleensä tarjoushintaan. Mie aattelin tilata ens vuonna sit Meidän perhe-lehden, niin saa sit Aapelle seuraavaks talveks tilaajalahjana Reimatec-haalarin (Se sama tarjous tulee aina joka syksy B) ) Tai se on se lahja kun ystävä tilaa niin sen saa, mut kun edun voi käyttää vaik olis irtonumeron ostaja, niin sen voi kikkailla niin, että esim. oma äiti on se irtonumeron ostaja, ja ite tilaaja, niin äiti saa sit sen haalarin tms. lahjan, ja antaa tietty mulle.
Nimim. lehtimyyjänä joskus työskennellyt :D

Katja87: Samoin meillä neiti syö valmis ruokia ja soseita... keräilen myös niitä Sempereitä, kun meillä neiti tykkää syödä niitä... Nyt ei mun mielestä vaan Semperillä ollut oikein semmoista kivaa keräilyjuttua, jonka haluaisin... kuinkahan usein niitä uusia sinne tulee, onko sulla tietoa?

makaronista:annan Ellille ja teen koko porukalle siitä tummasta makaronista ruoat.Pitää yrittää ees vähän terveellisempää vaihtoehtoa käyttää :)

Katja:kyllä mä tuossa äsken lepäilin mutta ei tähän kestoväsyyn auta päiväunet.On niin paljon univelkaa ja katkonaista yötä takana että niistä toipuu kunnolla vasta sit kun saa nukkua puol vuotta hyvin yönsä :( Eli sitä odotellessa.

Saaru:voi surku.mua kans jännittää taasen korvakontrolli esikoisen kanssa.ainakin vielä putket ollut paikallaan.kohta vuoden olleet nää putket :whistle:
Mulla tuli kh päätös viikossa!oli kyllä huippunopeeta toimintaa tällä kertaa

Tammiäiti: Aina sinne kait jotain lisää tulee kun entiset lahjat loppuu, eli kannattaa laittaa etiketit talkteen, ja välillä tsekkailla josko uusia lahjuksia olis tarjolla.
Aikaisemmin siel oli tarjolla mm. MeNaiset-lehti&Kodinkuvalehti 8kk tilaukset. Että vois olla toivoa että jotain lehtiä olis tarjolla taas jossain vaiheessa :)

Hei!

Huh, kun ehdin pelästyä. Olin uintitreeneihin lähdössä, enkä löytänyt lompakkoa mistään! 1,5 tuntia sitä miehen kanssa etittiin, ehin jo jääkaapin ja pakastimenki tarkistaa, ennen ku löyty :D

Mä oonki tänään muutoin ollu vaan kotosalla, pikkasen puuttus vielä Lauran villatakin hihasta, mutta eiköhän se tänään viel valmistu. Sitten voiki huomenna mennä uusia lankoja ostamaan.

Onnittelut kaikille tänään kk-synttäreitä viettäville! :flower: Mä poistun Idolssia kattoo, ku ajatus ei nyt kulje...

Albert oppi konttaamaan, mut sillä on vähän hassu tyyli. Se menee silleen, että liikuttaa ekaks vasenta jalkaa, sit oikeeta jalkaa, vasen käsi, oikee käsi, vasen jalka, oikee jalka jne...... Että ei ihan puhdas tyyli vielä oo, mut niin ihana kun se tohkeissaan konttaili ympäri asuntoa koko illan. :heart: :D Hoksasi että näinkin voi päästä eteenpäin, niin monta tuntia revitteli konttaamalla hoiperrellen :D

Katja:meillä Ellillä myös jännä tyyli edetä.Vasen jalka tekee konttausliikettä mutta toinen jalka tulee tuolla enemmän sivulla potkutyylillä :LOL:

Meillä oli kohtuu yö mutta kyllä tuo nukahtaminen on vaikeaa illalla.Tai siis rauhoittuminen.Mutta se menee ohi kunhan liikkuminen tasaantuu.
Tänään on luvattu huonoa ilmaa joten pitää yrittää aamusta suikahtaa ulos jos ei heti ala sataa.
Sitten viikonloppua viettämään,mies on molemmat päivät kokonaan kotona ja pitäis keksiä jotain kivaa tekemistä.Molemmat isovanhemmat on reissussa ettei sit sinnekään ole menoja.Jos on huonot ilmat niin vois käydä vaikka Hoplopissa.

Mulla on Semperiltä tarkoitus ottaa joko minireppu tai sit kylpypyyhe ja aterimet.täällä kans kovasti kerätään,mutta hidasta on :D

Heissulivei..

Tänneppä olikin sitte taas tullu mukavasti tekstiä. Nyt sitten pitkästä aikaa päätin tulla kirjottaa, kun ei oo aikaseksi saanu :D

Meille ei taaskaan mitään kummempia kuulu, aikalailla mennään samalla tavalla kun ennenkin.. Meillä poika ruvennu nyt joka aamu heräämään 7 aikoihin ja sit tunnin hereillä ja ekoille päikyille. Nyt on noi meijän yötki sen verran rauhottunu vaikkei niitä hampaita vieläkään näy eikä kuulu mut onneks kuitenkin, rupesin kyl olee jo niin poikki. Elikkäs noin 1-3 kertaa poitsu herää yöllä ja useimmiten ei halua muutaku maidon vaikkei tosiaan nälkä pitäs olla mut oon sit kuitenki antanu ku ei jaksa huudattaa :ashamed: Meilläkin poika vetelee puita pitkin ja välillä tosiaan unohtaa ettei osaa kävellä ilman tukea ja sit se on menoa.. mut ei varmaa siihenkää kovin kauaa mene.. Hirmu nopeesti on aika menny ja jotenki mul tuli tossa yks päivä hirvee ikävä sitä vauva aikaa.. ku kuitenki nää meijän lapsoset on kohta jo vuoden ikäsiä!! apua.. Niin ja niistä päikkäreistä että meillä kanssa poika alkanu nukkuu ihmeen pitkiä päikkäreitä noin 2h unet ottaa kerrallaan ja niin ei oo tehny pitkään aikaa ja nyt monena päivänä menty kahilla päikyilla.. ja niiku katja tossa kirjotti niin oon huomannu että meijän Roopella kyl kanssa sama homma et mitä myöhempää menee nukkumaan ni sitä aikasemmin herää...

Onnea kaikille kk-syndejä viettäville!! :flower:

Ja Aapelle onnittelut konttaamisesta, siitä se lähtee.

Ja hyvä että neamman tytöllä ei mitään vakavempaa ollut :heart:

Nyt en kyllä enää muista että mitä muuta piti kommentoida mutta tulenpa sitten uudestaan taas.. Nyt mie lähen hakee kahvia..

mievaa:mulla on Ellille sellaiset tukevat ensiaskelkenkiin verrattavat nahkakengät syksyksi ja tässä just pähkin että pitää kai talvikengät hommata myös kun liikkuminen jo edennyt näinkin paljon.Mulla on Hennan vanhat kuoman nilkkurit ja niillä pärjää alkuun mut coretexit kai olis hyvät kun eihän nuo pienet sit katselel mihin konttaavat/kävelevät.

Huomenta!

Onnittelut Aapelle ja muille uusista taidoista, meilläkin alkuun konttaustyyli oli haussa ja liikkuminen oli söpöä läpsyttelyä. Laura treenaa nyt tosissaan tuota ilman tukea seisomaan nousemista/ seisomista, kyykyssä on pitkiä aikoja, ja siitä sitten seisomaan nousee. Edelleenkään ei tule sanoja, tai muita "heinoja" juttuja kuten vilkuttaminen tms..

Talvikengistä: me ostettiin viikko sit talvikengiksi Tutan nilkkurit, joissa päälinen mokkanahkaa (en tiedä onko aitoa) ja karvavuori. Noihin päädyttiin mm. edullisen hinnan vuoksi, keväällä jos Laura sit enempi itekseen liikkuu, pitää varmaan katsella sitten toisenlaisia kenkiä. Nyt vaan ei vielä raaskinut sijoittaa 50 euroa, tai yli kenkiin.

Mä taidan mennä nyt laittaa kahvinkeittimen päälle, jos vaikka sais päivän käyntiin. Tänään ohjelmassa olis ostoksilla käyntiä ja siinä sivussa aateltiin ulkona käydä syömässä. Huomenna oiski sitte varsinainen aktiivipäivä, aamulla vauvauinti, sitten 1 v. synttärijuhlat ja illalla vielä rapujuhliin. Jossain välissä ois vielä tarkotus ehtiä pistäytyä lastentarvikekirppiksellä kun semmonen tossa lähellä on. Sunnuntaille ei sit muuta ohjelmaa ole, kuin mun uintitreenit.

Noo meillä nyt sitten Jasu yllättäen vaikutti väsyneeltä ja laitoin sen päikyille jo, eli taietaan nyt sitten pidättäytyä vielä tossa entisessä kaavassa, ja annan maidon etukäteen ja sitten ruuan kanssa tapellaan..Ku kuiten tärkeää että saa sen maidon kuiten ainakin menemään :whistle:

voi onnea Allulle uudesta taidosta :heart:

mievaa: Meillä on ostettu Jasulle sellaiset ensiaskel kengät, joita voi nyt sitten pitää syksyllä ulkona ja sitten talvella sisällä jos alkaa harjoitteleen kävelyä, On sen verran isot että mahtuu tosiaan varmaan aika pitkää. Vielä pitäis ostaa jotkut talvipoppoot, mut varmaan sit vasta lähempänä.

Olipa ihana kun päästiin eilen käymään miehen kanssa kahestaan kaupassa, kun mummi ja pappa tuli kyläileen ja ehottivat sittn että jäisivät lastenn vahdiksi. Pienestä sitä on nykyään onnellinen :D Tuli ostettua taas pojalle vaatetta kun prismassa oli niin hullun halpoja bodeja 2kpl/5e collarihousuja 5e yökkäreitä 5e yms. Meillä nyt käytössä 62-68 niin ostin 74 sit kaappiin valmiiksi.

Eilen soitti se neukkakin, siittä Jasun varvastamisesta. Et sitä nyt seurataan vielä, kun ei kuiten nilkoissa oo mitään jäykkyyttä, vaan enemmänkin sellainen tapa pojalle. Saatiin ohjeeksi että nyt sit kenkiä pidettävä sisälläkin, mut miten tuolle laittaa ne kun ruppee itkeen kja täriseen kun kengät lyö jalkaan :eek: Nyt kun ei olle vähään aikaan pietty kuin villasukkia ulkonakin (ja vilttiä) niin vissiin unohtanut...
Kuukauden päähän saatiin nyt sitten uus aika ja jos ei sit oo parantunut niin fysioterapeutille...

No nyt taustaileen :wave:

Mä en vielä oo mitään kenkiä ostanu ku en nyt sit tiiä et mimmoset ostasin.. Taidan nyt vaan sitte päätyä siihen että ostan talveks ne kengät ku ei raaski ostaa nyt kuukauden takia mitään syyskenkiä :ashamed:

Huomenta!

Meil on siivouspäivä :kieh: Imuroin ja pyyhin pölyt jo heti aamusta. Albertin kans on niin kätevää tuo imurointi, kun se koko ajan nousee seisomaan imurin päälle, niin tosi hyvä on esim. siirtyä huoneesta toiseen :kieh:

Yö meni ihan ok, pari herätystä oli, ja sit seitsemältä Albert heräsi, ja jäätiin vähäksi aikaa sänkyyn vielä köllöttelemään, kun en olis vielä millään jaksanu nousta ylös..vaihdoin siinä sit vaipan, ja aattelin että kait se on pakko nousta ylös, niin Aape laittoikin yhtäkkiä silmät kiinni, ja alkoi nukkua :eek: Mie melkein jo hätäännyin että mikä sille oikein tuli :D Nukuttiin sit puol9 asti yhdessä.

HeMa: Meillä on semperiltä jo se tarvikelaukku autoon ja ruokailuvälinesetti. Eilen vein etikettejä postiin, ja nyt on tilauksessa tuutu-huopa, minireppu ja sadehattu :D Ja vielä jäi etikettejä varmaan jotain 100:n pisteen edestä..
Hei, siitä Hoplopista, niin meinasitko Ellinkin päästää sinne leikkimään? Tai siis onko siellä mitään kivaa näin pienille? Kun meil oli kaverin kans suunnitelmissa, jos lähdettäis joku kerta käymään siellä, kun tais olla että alle 1-v pääsee eurolla..ja eikös siellä oo joku pienten puoli erikseen.?

Kengistä: Meillä käytetään ihan villasukkia nyt syksy, ja sit kun pakkaset tulee niin toppatöppösiä sinne asti kunnes lähtee kävelemään. Me saatiin tutulta aivan uudet Napero-talvikengät, kun niillä on 2006 joulukuussa syntyny poika, mut se ei ollu vielä oppinu kävelemään 2007-2008 talvena, niin ne kengät oli jääny kokonaan käyttämättä. Eli Albert käyttää sit niitä kenkiä, mikäli oppii kävelemään talvella, ja mikäli ne kengät mahtuu sille, ne on kokoa 21. Albertilla on aika iso jalka. Minkä kokoisia syksykenkiä teillä on käytössä, ja minkä kokoiset kengät ootte hommannu talveksi?

Piku: Mie siis annan Albertille nuo maidot aina niin, että esim tänään sai aamupuuron klo9. Äsken laitoin sen nukkumaan, ja annoin maidon. Sit ruoka varmaan jossain 12 aikaan. Toisille unille menee sit noin klo. 14, niin annan maitoa nukkumaan mennessä, herättyä välipala noin klo15. jne... Jää siis ihan kivat välit maidon juontiin&ruokaan, niin ei tarvii tapella kummastakaan maidon juonnista tai syönnistä. Maitoa on nyt menny juomalla noin 4dl. Se riittä hyvin, kun puurot teen maitoon. Nestettäkin saa, kun ruoalla juo nokkiksesta vettä.

Taidan käydä keittämässä kahvia. Siivoaminen jatkuu sitten vasta syönnin jälkeen kunhan Aapekin on hereillä. Lattiat pitäis vielä mopata, sen ajan Aape saa kyllä istua syöttötuolissa.

Alkuperäinen kirjoittaja mievaa:
Mä en vielä oo mitään kenkiä ostanu ku en nyt sit tiiä et mimmoset ostasin.. Taidan nyt vaan sitte päätyä siihen että ostan talveks ne kengät ku ei raaski ostaa nyt kuukauden takia mitään syyskenkiä :ashamed:
Niin minäkin ensin ajattelin, mutta sitten toisaalta kun poika varmaan talvella alkaa sitä kävelyä oppimaan/ käveleen, niin saa sitten niillä syys kengillä sisällä harjoitella, kun on talvikengät kuiten melkosta lämpimät ja hiostavat sisällä pitää :whistle:

Katja: Mutta juoko teillä Allu maitoa silloin yöllä/aamuyöllä? Kun siis meillähän Jasu on jättänyt sen aamuyön maidon pois, ja herää 8 , niin pakkohan mun on ekka sille maitoa antaa (siis sillähän on huutava nälkä) ..ja sitten 8.45 syödään puuro, sit 10-> päikkäreille (silloin ei jaksa maitoa ottaa, on kokeiltu) ja sit n.12 herää maitoa ja lounas sit joskus 12.45 ( yleensä alkuun uppoo hyvin ja sit menee tappeluksi), sit 15 maitoa+ päikyt, 1630->maitoa 17-> ruokaa, ja 19 maitoa ja 19.30 puuro.. Näin siis yleensä ollaan menty. Ja tuolla systeemillä saan menemään sitä maitoa senn.5dl. Nyt sit oon vähän koitellut tosiaan muita sydeemejä, mutta aina sitten maidon määrä kärsii...Niin en tiiä, pitäiskö vaan pysyä tässä tavassa... Kun kuiten tuollakin tavalla on ihan kasvanut, ei vaan jaksais taistella niiden ruokien kanssa, ja sit sressaa et kasvaako tarpeeksi yms. jos en saa ruokaa menemään :ashamed:

Meillähän on sama päivä ohjelma, mekin tänään imuroidaan ja luututaan. Äsken kävin jo siivoamassa vessan ku Jasu päikyillä...

talvikengistä täytyypi piirtää iidan jalankuvat jaleikata irti niin saa kaupassa sovittaa suoraan kenkään niitä niin saa tarpeeks isot ostettua... prismassa ois ollu lasten kesäkenkii 2-5egee poistoina mut kaikki oli jokin näkösii sandaali versioita joten ei jäänyt haaviin.

no nyt iida hermostuu joten taitaa olla päikky aika :wave:

Piku: Joo, juo maitoa yleensä viiden aikoihin yöllä. Mut miks siis "pakko" antaa maitoa aamulla ekaks, jos ei juo yöllä? :ashamed: Vai tarkoitatko että siks pakko kun muuten sitä ei mee tarpeeksi päivässä?
Mie aina ylös oon kirjoitellu nuo maitomäärät, ja jos näyttää ettei tarpeeks mee, niin sit vaan korviketta vähä lisään ruokiinkin, välipalaks jugurttia tms. Mut yleensä sitä kyl tulee ihan tarpeeks, kun puuroissa saa jo 3-3½dl päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Piku: Joo, juo maitoa yleensä viiden aikoihin yöllä. Mut miks siis "pakko" antaa maitoa aamulla ekaks, jos ei juo yöllä? :ashamed: Va tarkoitatko että siks pakko kun muuten sitä ei mee tarpeeksi päivässä?
Mie aina ylös oon kirjoitellu nuo maitomäärät, ja jos näyttää ettei tarpeeks mee, niin sit vaan korviketta vähä lisään ruokiinkin, välipalaks jugurttia tms. Mut yleensä sitä kyl tulee ihan tarpeeks, kun puuroissa saa jo 3-3½dl päivässä.
Juu siis lähinnä siksi "pakko" kun tosiaan kun en usko että sitten saisin uppoomaan sitä 5dl..niin tai enhän mie tiiä...Ja tuntuu että haluaa sitä maitoa, kun on jo reppana itkustaa kun on niin nälkä yön jäljiltä. Tuntuu kuiten että se maito on niin paljon nopsampaa antaa kun lähteä puuroa tekeen....

MUOKS.niin ja mää oon kanssa pitänyt ruokapäiväkirjaa...

Miten muut annatteko ensin aamulla maidon, jos ei yöllä juo maitoa ollenkaan

Piku: Kyllä meillä poika saa kanssa maidon ekaks aamulla ja sit vasta jonkun ajan kuluttua puuron. Jotenki sitä vaan antaa sen maidon tottumuksesta ja sit kuitenkin ku poika tykkää maidon juonnin jälkee välillä vähän kölliä vielä.

Katja:aattelin että Elli voi konttailla siellä pehmolattioilla, varsinaisesti tuossa JUmbon lähellä olevassa hoplopissa ei ihan vauvajuttuja ole mutta kyllä siellä jotain voi tehdä.

Kengistä:mulla on 20 syyskengät ja kuomat on 21.ne menee hyvin tuossa kylämällä ilmalla vaunukenkinäkin kun ovat pehmoiset ja lämpimät.

Meillä menee tuota tisumaitoa aamuyöllä niin sit seuraava ruoka on puuro.Maitoa menee aterioilla nyt kun imetys vähentynyt.Onneksi kalsiumia saa vauvapuuroista , jogurtista ja sit saa tisua ja korviketta vielä.Toivotaan että riittää kalsiumin tarpeeseen.Onhan se maito tärkee juu...

Yhteistyössä