*Tammivauvat-08*vol.5

Tyttönen: Kiitos, kiitos :D Tuo takki, jonkas ostin on vähän pieni mulle, mutta mähän vielä tiputtelen painoa lisää... Kesän alesta ostettu liian pieni ulkoilupukukin menee oikein hyvin päälle ja vähän valuukin vaikkei paino ole tippunut kesästä kuin 2-3kg :D

Mites sulla on kilot tippuneet? Onko pt ollut hyvä?

Lauantaita!

Juuri kotiuduttiin vauvauinnista ja nyt oottelen että kahvi tippuu. Oli taas niin mukavaa, tänään koitettiin Lauralle kellukkeita ekaa kertaa. Hyvin antoi kellukkeiden käsissä olla, joten pitää omat kellukkeet hankkia, jahka kaupoille ehditään.

Ei vaan, nyt taustalle kahvia juomaan, Laura nukahti päiväunille, joten hetki aikaa huilata. :wave:

Hei Helsingin pään ihmiset Hema ym. :wave: Mitäs aleja siellä on nyt menossa? Maanantaina olis tarkoitus lähtee kaupoille, osa aleista on jo mennyt ja 3+1 ja hullut päivät on vasta tulossa. Tää on tätä kun harvoin pääsee kaupoille niin sitten on metrin mittanen ostoslista ja eihän siinä mitään jos rahaa olis, mutta kun budjetissa tarttis pysyä. Olis kiva ostaa ittellekin jotain, mutta jos en lottovoittoa saa lauantaina taitaa olla turha toivo :LOL:

Valtsulla on nukkumaa menot menny tosi hyvin kun mies laittaa nukkumaan. Mä kun viikolla nukutan niin saattaa mennä 1,5 h huutaessa ja heräillessä vähän väliä ennen kun nukahtaa kunnolla. Mutta mies kun pistää nukkumaan niin ei edes itke ja saman tien simahtaa :eek: On kyllä tosi kiva että mies kelpaa nukuttajaksi, mutta olis kiva etten mä olisi se itkumuuri johon puretaan kaikki kiukku.

Taidanpa lähteä pakkaamaan reissua varten *jee*

maximilian: ensviikolla taitaa ainoostaan olla noi prisman osta pois, joilla kannattaa mennä käymään. Tälläviikolla aleja ois ollu enempiki, sellossa sembalot ja itiksessä hinnat kuutamolla... en sitte tiiä mites jumbon pyöreät päivät? Noita 3+1 sekä hulluja päiviä itekki oottelen.

maxmilian:mammuttimarkkinat on kans ohi maanantaihin mennessä...eipä taida sit olla tosiaan muuta kun noi mitä Maija sanoikin jo.

Meillä nukahtaminen menee paremmin mut ongelmana onkin sit nuo öiset heräilyt ja nousemiset ja helposti vierähtää 1.5 h kuunnellessa Ellin ölinää ja itkua.Eipä siinä mitään jos touhuilis omiaan mutta kun pitää mua sit hereillä...Taitaa olla aikamoinen kehityspyrähdys meillä menossa että kyllä se tästä.

Eilen pitkät pätkät illalla kirjoittelin ja sit hiirestä loppui patteri (langaton hiiri) eikä pattereita lähimaillakaan, joten kaikki meni ihan pers...lleen :kieh: Olin "aika" raivona...

No, nyt sit paremmalla onnella =)

Elikkäs meillä on siirrytty jo aikoja sitten turvakaukalosta turvaistuimeen, kun tuo meijän neiti on niin pitkä ettei mahtunut enää kunnolla kaukaloon. Viihtyy paremmin nyt autossa, kun saa istuimesta katella maisemia.

Minkäs kokoisia vaatteita te pidätte nyt vauvoillanne?
Meillä on nyt neitillä bodeissa 80 tai 86 cm, housuissa 74 tai 80 cm ja yöhaalarit on 80 cm (riippuu nuo koot aina siitä onko vaate isoa vai pientä kokoa). Pitäis lähtiä taas vaatekauppoja koluamaan ja ettiä neitille 86 cm vaatteita ja jo 90 cm kaappiin oottamaan. Meinaa niin kovaa kyytiä kasvaa tuo muksu :heart:

Ulkona ollaan yritetty tänäänkin olla, vaikka vettä on välillä sadellut. Nyt näyttää kirkkaammalta... Iltapalan laitto olis tuossa kohta eessä.

Vetäydyn nyt taustalle ja käyn lukasemassa sähköpostit...

Tammiäiti ja lapset :heart:

Iltaa!
Mäkin kävin Osta Pois-päivillä ja tarttui kummitytöllä vaatetta. Meillä nyt ei oo itelle tarvetta ja ne tytön vaatteet oli niiiiiin sööttejä!
Meillä käytetään 74cm vaatteita ja hirmu määrän (näköjään) olen keränny 80cm varastoon :LOL: Jahka ne otetaan käyttöön alan haalimaan isompaa.

Täällä mä poikain kanssa säädän, mies ollu lennossa koko päivän, nytki illanvietossa. Yks muksuista pääs kummeille yöksi niin hiukan rauhallisempaa on meno täällä kotona ja mulle helpompaa :saint:

Täällä suunnitellaan herkkulautasen tekoa..viinirypäleitä,luumua, omenaa, mandariinia, porkkanaa, kurkkua ymsyms.. ja kevyt dippiä :p Nyt laitteleen et keritää pelkokerrointa kattomaan ja herkutteleen.. :wave:

Meillä käytössä 74 ja 80 cm bodyt ja 74cm housut.On tullu haalittua 80 jo varalle mutta jossain vaiheessa pitää varmaan housuja lisää ostaa vaikka täällä kotioloissa sukkahousut eniten käytössä.
Meillä ollut rauhaisa päivä, ulkoiltu ja kotona vaan oltu.

Meillä on käytössä 74 ja 80cm vaatteet. 86cm oon haalinut nyt varastoon. Noita 80cm kuteita ei paljoa ole, aattelin hypätä sitten suuoraan 86cm. Täytyy vähän pihdata nyt, kun mun tulot tippuu kh-tuelle ja sitä ok-taloa ollaan ostamassa. Ruoassa säästetään niin ettei osteta mitään nautaa, pihvejä, muroja, eineksiä yms turhaa. Toki kaikenlaista "ylimäärästä" tuleekin ostettua niin voi sitten säästää noinkin. Ton ruuan suhteen musta on tullut oikea pihistelijä. V*tuttaa maksaa samasta 20% enemmän mitä muutama kk sitten. Meillä on 80e/viikko ruokabudjetti ja oikein hyvin on sillä saanut kaiken tarvittavan, kun on vaihtanut just nuo lihat rehuihin, riisifrutit jogurttiin, murot leipää ja ennen kaikkea: jättänyt naposteltavat hyllyyn :LOL:

Olin sitten tänään siellä neuletapaamisessa ja en ollut tällä kertaa nuorin sakista :LOL: :eek: Nuorin oli 19v. Pari keski-ikäistä oli ja loput eläkeläisiä. Sovittiin tapaamme jatkossa kerran kuussa, ehkä teemme jotain retkiäkin mikäli oikein innostumme :D Vähän oli ujohko meininki näin ensimmäisellä kerralla, mut eiköhän tuo siitä letkisty aikaa myöten. Kerrottiin itsestämme ja puikkoaddiktioistamme muille kuinka koko harrastus onkaan saanut alkunsa jne..
Sitten käytiin tänään myös anoppilassa. Sampo hakkasi pianoa ihan onnesta soikeena :LOL: Siinäpä sitten tämä päivä menikin.. Huomenna ehkä mennäänkin synttärisumpille mun veljen työ, kun sillä rapsahti 35 vuotta mittariin.

Iltaa äidit!
Nyt vasta pääsin koneelle! Koko päivä liidetty! Ensin vauvauinti, sitten mummille, sitten mammalle sitten taas mummille. Sitten kotiin iltapalalle, sitten kaikki saunaan, sitten vielä tytöt piti discoa ja sitten vasta maate. :D Luulis heidän nyt nukkuvan hyvin. Taas viime yön Emma valvotti. Emma muuten sukeltaa jo tosi hurjia sukelluksia vauvauinnissa, ihan äitiä hirvittää. :LOL: Ja Emma on muuten jo viikon verran osannut heiluttaa. Sanoista tulee: äiti, isi, kissa, ja nenä :heart: Mutta vieläkään ei istuta...
Vaatteista: meillä nyt käytössä 70-74 cm.
Hyvät yöt kaikille!
Neamma ja Emma tänään 8 KK!!! :heart: :heart: :heart:

Onnea Emmalle!

Meillä oli taas ihanainen yö, valvottiin 2-4.30.Elli konttas,nousi seisomaan ja itki ja älisi :kieh: Todella kivaa....
Elli on ekoilla unilla ja pitäis lounasta alkaa vääntämään.Viikonlopun kunniaksi tacoja :p
Hauskaa sunnuntaita!

Moikka!
Meil on menny viikonloppu rauhallisissa merkeissä, ulkoiltu on ja oleiltu vaan :) Yötkin menny suht mallikkaasti, ja ruoka maistunut, eli rauha maassa kerrankin :) Albert harjoittelee kovasti kävelemään tukia pitkin, pääseekin jonkin verran liikkumaan, mutta komeat mustelmat koristaa otsaa, kun aika monta muksahdusta on tullut. Siitä se lähtee :D

Meillä on käytössä 74-80cm vaatteet. Enimmäkseen vielä 74cm, mut jonkin verran siis jo 80cm vaatteita, mut niitä pitää käydä ostamassa lisää tässä joku päivä. Albertilla on 10 bodya, ja 10 housut kokoa 80cm, mut pitää käydä ainakin viidet ostamassa vielä lisää molempia, ja paitoja myöskin muutama. Albertilta joutuu vaihtamaan vaatteet suunnilleen 4 kertaa päivässä, melkein joka ruoan jälkeen siis. Enkä todellakaan vaihtais jos vähän menee ruokaa vaatteille, mutta kun sillä on aina puolet ruuasta vaatteilla, niin eipä kehtaa päästää lattioita ja mattoja likaamaan semmoisissa vaatteissa, eli pesukone laulaa.. Kuika usein te vaihdatte vauvoiltanne vaatteet?

Jaahas, ruoan laittoon pitäis lähteä, ja sit ulos. Mukavaa sunnuntain jaktoa kaikille :wave:

Vaihdetaan yleensä joka aamu uudet vaatteet. On niitäkin päiviä, kun täytyy vaihtaa uudestaan, joskus sen kolmannenkin kerran. Jos vaippa on vuotanut yli tai etumus on kuolasta todella märkänä niin sitten vaihdetaan. En siis tosiaankaan vaihda jokaisen läiskän jälkeen.. Sampo syö ruokansa suht siististi, mut tuo kuolan määrä on jotain uskomatonta. Useimmin vaihdan vaatteet märkyyden kuin likaisuuden takia.

Myöhäinen :flower: Emmalle.

Kuorsaako teidän vauvat? Sampo pitää välillä semmosta meteliä että :eek: Otettiin joku aika sitten videolle poitsun konsertti, kun se jäi kaukaloon nukkumaan. :LOL: Välillä sitten pitää semmosta uikutusta ja niiskutusta nukkuessaan, joskus semmosta hiljasta iii-iii-iii-ääntä hengityksen tahtiin.

Hei!

Vaatteista kyseltiin, meillä juuri poistumassa käytöstä viimeisetki 62 cm bodyt, eli nyt käytössä 68 cm ja 74 cm vaatteet. Noita 68 cm vaatteita meillä on aika vähän, joten rinnalla sitte pienempiä 74 cm vaatteita. Isompia vaatteita en vielä juurikaan ole varastoon hankkinut, ihan satunnaisesti jotain. Täällä kun tuntuu, että lähes kokoajan on jotain alennusmyyntejä käynnissä, niin ei sitten niin paljoa tarvi etukäteen varautua.

Eilisestä hulinapäivästä selvittiin, tänään oiski tarkotus ottaa rennosti ja herkutella. Huomenna alkaa miehellä taas työt loman jälkeen, niin alkaa mullakin herkkulakko.

Mä vaihdan joka aamu uudet vaatteet tosin housut tai sukkahousut meillä usein menee pari päivää kun aika siististi menee syömiset.Paitaa vaihdetaan tarpeen mukaan mut yleensä 2 paitaa menee päivässä.

Gorthaur:Elli kuorsas taas yks ilta vaikka flunssa ohi,enpä tiedä mistä johtuu.nenä vaikuttaa olevan ihan hyvin auki mut silti kuorsaa hetkittäin.Isosisko lopetti kuorsauksen kun siltä poistettiin kitarisa.

Tänään kävin kirpparilla ja tein ihania löytöjä ensi kesäksi Ellille ja sit isosisko sai "uutta" hametta ym. Oli sitten niin hyviä ja halpoja löytöjä että.Haalarit jäi sinne kun kuluneistakin pyysivät yli puolet uuden hinnasta :eek: mä sijoitan mielummin sit ihan uuteen ja tiedän varmasti että vedenpitävyysominaisuudet on kunnossa..

Päevee!
Täällän taas koko sirkus koolla ja ukko nukkuu rapulaansa pois :kieh: Rasittavaa! Mutta, joo, pitää antaa nukkua jahka omalle kohalle sattuu moinen niin saapi sitten itekkin elbata B)

Mä vaihdan tarvittaessa "kesken päivän" vaatetta ja aina aamusin puhtaat pistän päälle. Housut vaihdan kun ne on likaset, ku kotona ollessa ei päällyhousuja edes yleensä pidetä, sukkiksilla mennää.

MInen koskaa oikeesta kirpparilla käy, ei vaa oo oikee aika tai ei tuu lähettyä. Lastenvaatekirpparilla kävin odotusaikana ja sieltä tein löytöjä. Siellä koitinkin yks aamu mennä käymään mut aukesikin vasta niin myöhään et ei kerittykään sinne sitten.

muuten täällä tätä samaa, aamulla keskimmäinen kiekkoillu ja illalla lähtee iskä eka valmentajakeikalle ja esikko kiekkoileen. Me lähtää pyörälenkille sillä välin.. tai autolla mennää mummolaan ja pyörällä pois. Eilen kiireessä pyörä vaihtui autoon :) Kivasti Lucakin istuu joko penkissä tai siellä kärryssä, kärryssä vaan meinaa kypärä mennä aina silmille. Pitääkin vissii säätää sitä tiukemmalle ettei pääse valumaan. JOko muut on pyöräilly muksujen kaa?

Mutta joo, taustaileen ja neuloo/virkkaa yms poistuu hän :wave:

Mie tein äsken puolukkarahkaa välipalaksi :p Tosi hyvää oli. Annoin pinenen annoksen Albertillekin, ja ai että oli herkkua senkin mielestä :p :p

Taisi olla joku lyhyt vaihe ne Albertin pitkät päiväunet mitä harrasti viimeviikolla niitä 1-1½h unia. Nyt taas on siirrytty takaisin näihi minitirsoihin. Tänäänkin aamulla 25min, ja äsken 10min :kieh:

Katja:on teillä unilla mittaa :D meillä elli vetäs just toiset unet ja vaivaset 3.5 tuntia.aika harvinaista meilläkin noin pitkät mutta toivon että sit ei enää nuku vaan menee seuraavaksi yöunille.

Yritän täällä opettaa ellille hienompaa konttaustyyliä mut ei hän vaan menee omalla tyylillään.

Saaru:meillä taitaa pyöräilyt jäädä kevääseen, kun vielä ei voida sillai mennä että Henna olis myös pyörällä.On vielä vähän arvaamatonta tuo liikehdintä niin en uskalla itse olla pyörällä samalla.Keväällä sit täytyy tehdä tyttöjen kanssa retkiä senkin edestä :D

Katja:kernaasti ottaisin ne unet sinne yöhön koska en mä päivällä osaa yleensä levätä vaikka Elli nukkuisin pitkät unet.Tänäänkin on ollut kaikkea tekemistä ja Henna haki kaverin tänne leikkimään niin ei siinä sit levätä :D
Noh, parempia öitä odotellessa.Luulin että Ellistä tulee hyvä nukkuja mutta tää on pahempi kun isosiskonsa ikinä!ehkä se nukkuu sit kun oppii eka kävelemään :LOL:

No niin! Home sweet home =)

Mummola reissu takana ja kiva olla kotona. Uusi kahvinkeitinkin saatiin, vanha meni ja hajos.. Mitä siellä, ukki oli vähän pientä puuhaa keksiny ja mummu höösääs tuttuun tapaan.. Teki pojalle omppuvispipuuroo ja ai että toinen veteli sitä moneen otteeseen vattan täyteen ja oikein maiskutteli.. Päiväunet meni ihan sekas jotenkin.. nyt tossa sitten on ihan väsyneenä ja kiukkuaa.. koitin tirsoille laittaa mut ei ni ei, no menee aikasempaa yöunille ni jospa päivätkin korjaantus taas.

Pyöräilystä: Niin me kai ollaan saamassa isän joltain kaverilta istuin, sitä odotellessa ja sitten koetetaan miten sujuu, voipi mennä kevääseen.

Mä oon yrittäny ny totuttaa poikaa vähän karkeempaa ruokaan vähän on ruvennu uppoon..
Ja nokkamukista juopi jo monesti maidon, tosin nyt ostettiin kovanokkanen ja ei nyt sit hokaa et miten siitä juodaan..

Mitäs mitäs sitten.. hmm, juu meillä väliin kuorsaa, ainakin nuhasena..

:eek: voi voi ku on haparaa, koko ajan tars pystyyn päästä mut aika huteraa on..

Me nähtiin tänään 2 v tyttö, hän oli vaan muutaman sentin meidän poikaa pitempi ja noin kilon painavampi.. Hän on koko ikänsä ollu tosi pikkunen, olivat hassun näkösiä vierekkäin :LOL:

No sittenkö oli vaatteista puhetta, niin meillä nyt 80 cm vaatteet käytössä. Ja meillä yöksi laitetaan yökkäri ja aamusin puhtaat vaatteet päälle, yleensä ei tarvi päivän aikana vaihtaa mutta toisinaan juu, jos likaantuu kovin tai kastuu yms.. Meiltä löytyy nyt käytössä olevaan vaatetta niiin 8 housut ja 8 bodya ja muutama paita ja pari lyhythihasta bodya, näillä mennään hyvin riittää meille, ja juu on joku hupparikin..

Ei tässä muuta, nyt nauttiin tuoreesta kahvista :p

-c-

Huomenia :heart:
Arki koittaa ja töihin lähtö lähenee, enää 9pvä ja työt alkaa.. :D Jännittää!
Viikonlopusta selvitty suhteellisen kurinalaisesti ja puntari näyttää taas miinusta, ihanaa! Sitten ku työt alkaa pitää vai sitten harjoitella uusi ruokarytmi. Illalla ku tuun kotiin vasta 10 jälkee, niin ois kuiten pakko pikkusen jotain ilttistä saada ennen nukkumaan menoa yms.

Luca koko ajan selkeemmin sanoo noita sanoja. Ja ihan oikeissa tilanteissa tulee vielä.. noustaa pöytää vasten ja himoitaan mun puhelinta "anna antaa" son hyvän kuulonen ku hokee noita molenpia.

Voi että! Mä en etes viiti laskee noita meiän käytössä olevia vaatteita :ashamed: Niit on niiiiiiiin paljon :whistle: No tietty osa on lahjaksi saatuja ja osa isommilta perittyjä *seliseli*

Ihmeen hyvin Luca ymmärtää ja tottelee sanaa EI, oon ihan äimänä. Mut uskon kyl et toi tottelevaisuus on väliaikaista :LOL: Isi ku kieltää niin voi herttinen mikä poru syntyy ja naama niiin nutturalla.

Mut ihanaa syksyistä viikon alkua kaikille :heart: *herttinen ku sitä onki muka hyvällä tuulelle heränny, saa nähä kauan tätä kestää*

Saarulainen ja poijan koltiaiset

Yhteistyössä