*Tammivauvat-08*vol.5

Hei vaan.
Meillä meni yö hyvin. :heart: Ihanaa kun sai nukkua, varsinkin näin kipeenä.
Maidosta: Emma saa tissiä 5-6 aikaan yöllä ja nostan tissille kun herää yöunilta, siinä tissittelee joskus jopa 30 min. Sitten herätään, aamupesu, vaatetus ja hetki leikitään ja sitten puuroa. Emmakin tosiaan vaatii aamumaidon ennen puuroa. :D
Neamma ja tytöt :heart:

Katja: Olen mä ne Semperin kaikki etiketit pannu talteen ja huomasin sillon, että lehtiäkin ois saanu lahjana, mut mulla ei sillon nuo etikettimäärät riittäneet. Joten: jään nyt innolla oottamaan, että mitä uusia lahjoja ne sieltä antais... =)

mievaa:Kyselit kengistä eli meillä neitillä oottaa ensiaskelkengät, jotka kylläkin os siskäyttöset (tai vois niitä kesällä ulkonakin pitää), mut vielä en oo muita kenkiä hommannut (nuo ensiaskelkengät on neitin isosiskon vanhat). Syksyksi en hommaa kenkiä, kun neiti ei vielä edes konttaa ja ulkona kun nukkuu niin pidän siellä toppatossuja ja villasukkia niiden sisällä (en siis kenkiä ollenkaan) ja talveksi pitää sit talvikengät hommata kun tuo liikkuminen ja kävelemään lähtö on tapahtunut. Mulla ei oo isommilta lapsilta vanhoja kenkiä neitill, kun meijän aikasemmat lapset on kesä ja kevät vauvoja... mut pitää sit ostaa neitille omat, Kuomat varmaankin tai sit Vikingit, joista oon kyl kovasti tykännyt meijän isommilla lapsilla.

Piku: Meillä neiti saa kans maidon ekaks aamulla, kun otan hänet heti herätessä tissille. Sit vastavähän ajan kuluttua puuron ja maidon saa pullosta, kun lähtee aamun eka päikkäreille.

Nyt taustalle... :wave:

Tammiäiti ja koko lapsikööri :heart:

Kengistä:Vikingeistä ja Kuomista tykätään täälläkin ;)
Nukkuessa meilläkin toppatossut ja villikset.

Täällä just suunnittelen viikonlopun herkkulistaa :p pitäis kohta lähtee kauppaan kunhan mies tulee kotiin.Tytöt nukkuu ja kerrankin ehtis surffata mutta täällä hiljaista :wave:

ihanaa nyt puhdas koti, ja poitsu päikyillä...eli äiteellä aikaa surffata :LOL:
Me käytiin eilen kaupassa, ja siellä hokasin että en oo muistanut koko viikona syyä sukulaatia :D Do diin pikkuhiljaa vierottautuminen onnistuu, ehkä :LOL:

Me lähetään huomenna käymään haaparannassa koko perheellä. Mietin tässä juuri et kun lähetään silleen et poitsu nukkuis päikät sekä meno että tulo matkalla, niin oiskohan järkevää laittaa vaan joku kevyt paita ja housut vaan bodyn ja sukkiksien päälle, niin ei tulis pojalle kuumaja sais sit nukuttuakin..ja kun eihän sinne ulkoileen mennä, niin ei sit tulis kuuma ikeassa, yms. Meillä eka reissu täälleen kauemmaksi autolla , niin sillä näitä kelailen...
Käydään kattoon pojan huoneeseen jotain huonekaluja ja miehen sukulaisilla..Ihanaa lähteä käymään jossain..

Te keillä nyt on joko vikingit tai kuomat niin mikä niillä on toi hintaluokka?? kun ite en oo yhtää käyny viel kattoo ni ois kiva vähän tietää hintaa..

Mitäs herkkuja se Hema meinas ostaa? :p Jos sais vaik jotain ideoita :D

Katja: Mites teil nyt on Aape jaksanu? vieläkö on oksennellu?

pikaseen täällä, just kaupoille lähdössä..

mievaa: kuoman baby nilkkurit oli n. 36? prismassa. Pienin koko 19 oli Lauralle tosi reilu, eli nyt syksyllä ainaki liian iso. Noissa kuomissa kun taitaa koot olla kovin reiluja.

Mulle tuli tänään kutsu liiton juhlaillallisille, ovat kaikki nyt kesällä valmistuneet sinne kutsuneet. Pitää varmaan mennä, kun hieno illallinen tarjotaan (avecilta maksais 48 ?), ja kutsussa oikeen pukeutumiskoodi. Toivotaan että saan vielä yhden kaverin mukaan (joka myös nyt valmistui), niin sitte ei tarvais yksin siellä olla.

Hinnat: kuoman nilkkurit ostin alesta aikoinaan 21Euroa mut tosiaan se hinta on yli 30 euroo normaalisti, vikingin coretexit onkin sit ainakin isommat koot siinä 60 euroo :whistle: mutta mielelläni kyllä sen maksan kun nyt isommalla tullu testattua miten hyvät oikeesti on täällä suomen loskatalvessa.lämpimät ja vedenpitävät.

No mä aattelin tehä huomenna tacoja :p ja sit vois ostaa ihan rahka-ainekset ja namia....
toisena päivänä sit ehkä pitsaa ja fetasalaattia...meillä viikonloppuna herkutellaan kunnolla :LOL: vaikka ei sais.....

Kengistä: Valtsulla on tosi herkut lilat ensiaskelkengät koko 19 (maksoin muistaakseni 45?). Mutta nuo kengät on liian kylmät nukkua ne päällä ulkona, joten päikyillä käytössä villasukat + toppatöppöset (millä ihmeellä mä talvella pidän pojan jalat lämpösenä kun nyt jo nuo käytössä?!). Ja talveksi on veljen vanhat kuomat kokoa 22 eli sinne mahtuu villasukkia vaikka parikin kappaletta. Voi olla että ostan h&m:stä vielä semmoset karvavuorelliset varrelliset kengät ns. kyläilykäyttöön (ne oli muuten uudessa hm:n kuvastossakin).

Olettekos siirtyneet jo turvakaukalosta turvaistuimeen? me vaihdettiin tuo istuin Valtsulle viime vk-loppuna ja tosi komiasti automatkat sujuu nyt, ei kyllä porua kuulu :D Sitä en tiedä miten nukkuminen siinä sujuu se nähdään ensiviikolla kun lähdetään autoilemaan vähän pidempää matkaa tonne Helsinkiin päin. Turvakaukalo saa sijoituspaikan mun raskaana olevan kaverin luota ja sinne vien nyt muutakin vauvatavaraa sitterin sun muut. Tosi kiva ettei ne kaikki tavarat nyt jää tähän pyörimään kun ei uutta vaavia ole ainakaan vähään aikaan tiedossa.

Mutta nyt pistään Valtsu toisille päikyille :wave:

kiitokset teille noista hintojen laitoista. On hyvä tietää näin etukäteen edes vähän jotain hintoja. Nyt sit vaan pitää enää pähkäillä että mitkä sitten ostas.. tosiaan noi vikingit vois olla aika hyvät just näissä etelän loskatalvessa, mut mut... pitää nyt vielä miettiä ja käydä vähän kattelemassa.

Kiitokset muuten hema, taisin saada nyt sulta idean ja voisinpa minäki viikonloppuna tehä pitsaa.. :D

Maximilian: Mä kanssa näin ne hm töppöset ja mietin pitäskö pojalle tilata.. :) Ja tosta istuimesta niin ei olla vielä siirrytty kun ei olla edes hommattu istuinta vielä :ashamed: Mutta tarkotus olisi lähiaikoina käydä ostamassa kun ei tuo meijä poitsu enää talvella siihen mene niiden kaikkien haalarien sun muitten kanssa, kun ne hihnat on nii pirun lyhyet..

maximilian: Meillä siirryttiin turvaisutimeen jo aikoja sitten..oisko aikaa jotain 2½kk siitä :)

HeMa: Miekin haluun herkkuja :p :p Taidan passittaa miehen kauppaan..mitäs mie haluisinkaan, karkkii ja sipsiä ainakin, ja pari saunasiideriä maistuis kans..ja..ja.. :D

mievaa: Ei oo Aape nyt oksennellu viime viikonlopun jälkeen..(täytyy taas puuta koputtaa..)

Meillä esikoinen siirretty vyöistuimeen ja näin ollen turvaistuin olis vapaana ja valmiinä käyttöön mutta ei olla vielä laitettu Ellille sitä.Ei olla nyt pitkiä automatkoja menty eikä kauppamatkalla ole rutinoita kuulunut.

Maxmilian: tervetuloa tänne Helsingin suuntaan!

Meille tarttui kaupasta nyt mukaan vaikka mitä herkkuja joten taidampa lähteä niiden kimppuun ja mietin laihista taas maanantaista eteenpäin :LOL:

Moi!

Kiva kuulla että Teillä Neamma on mennyt yö hyvin, saat sinäkin levätä välillä :)

Meillä oli isomummu kyläilemässä tänään. Ja vasta nyt avasin koneen tälle päivälle, historiallisen myöhään :D

Pojalle on maistunut tänään tosi huonosti ruoka ja tissillä viihtyis ja on viihtynyt ihan tosi paljon, taitaa siis olla purukalustoa tulossa lisää.

Kengistä on ollut juttua. Me ostettiin semmoset nahkaset ulkokengät, kokoa 20, pojalle tuossa pari viikkoa sitten. Puistossa ollessa tepastelee hiekkalaatikon reunaa ja konttaileekin jonkin verran niin ihan passelit ovat. Onhan se vähän hullua ostaa muutaman kuukauden takia kengät, mutta on se myös kiva, että poika pääsee tepastelemaan ulkosalla. Poika kun on noussut seisoon ja kontannut jo viimeiset 1,5kk niin ulkonakin jo näitä taitoja käyttää:) Talveksi tarvii ostaa sit jotkut toiset. Saatiin serkkujen vanhat, ihanat punaiset huopatossut, mutta taitaa olla nuo huopatossukelit vähissä, joten varmaan jotkut goretexit ostetaan lisäksi.

Meillä poika tissittelee aamulla siinä 5-7aikoihin. Ja jos torkahtaa uudestaan niin sitten herätessä en anna enää toista kertaa maitoa, kun sitten ei maistu puuro. Meillä poika ei nuku koskaan yli kahdeksaan. Puuroa keittelen sitten suht nopeasti, jos on imutellut jo kuuden aikoihin.

Meillä on kans turvakaukalo edelleen käytössä. Hyvinhän tuo siihen vielä mahtuu. Mutta toppavaatteiden kanssa tekis varmaan jo vähän tiukkaa. Ens viikolla mennään varmaan ostaan turvaistuin valmiiksi, kun miehellä on "ylimääräinen" vapaapäivä. Serkkupoikien vanha turvaistuin saatiin kyllä perintönä, mutta on niin leveetä mallia, että ajateltiin ostaa kuiteski uusi nyt ja otetaan tuo käyttöön myöhemmin, sitten kun poika on jo selkeesti isompi.

Pikulle hauskaa reissua Haaparantaan:)

Meille ei ihmeempiä viikonloppu suunnitelmia ole. Mies on huomenna töissä niin vähän tynkä tulee viikonlopusta ja sit sunnuntaina olis Tupperware-kutsut tiedossa. Joten siinä taitaa olla mun viikonlopun kohokohta :LOL:

Heipati hei

:wave:

Kide

Pikanen moi täältä mummolasta!!

Meillä poika siirty turvaistuimeen heti 6 kk ikäisenä, tosin kaukalo on viä ukin autossa että jos sillä ajellaan ni sit käytössä sekin mut ahdas on.

Kenkiä mä oon kantanu kirpparilta joitain siis ihan euron parin, niitä on soviteltu ja kokeiltu. Talveksi sitten ostetaan kunnon kengät varmaan että pysyy jalat lämpösinä ja varmaan harjottelee jo seisomista ja kävelyä tuolloin, nyt muuten tänään nousi jo pari kertaa sitten jaloilleen =)

Juu meilläkin mä haen maidon aamusella sänkyyn pojalle ja toisinaan jatkaa viä tovin uniaan ja toisinaan noustaan. Sitten on puuron vuoro ja maito sit ku käy unille.

Me herkutellaan täällä mummolassa :p

Iloista viikonloppua kaikille ja hyviä reissuja ja herkutteluja jajajajajjaja :D

:wave: -c-

Hellurei!
Meillä vielä kaukalo käytössä, hyvin poika siin viihtyy ja mahtuu. Sitten ku istuimen vaihto on edessä pitää muutenkin taas mittoa mitä istuimia takapenkille mahtuu ja missä järjestyksessä. Keskimmäinenkin sitten tarvii uuden penkin/jakkaran..jonkun. Ja Luca perii sen Britaxin.

Meillä Luca syö yöllä ainakin kerran joskus (nykyään kyl aika harvoin) kaks kertaa. Mut muuten sitten heräilee suunalleen 7 pintaa, varmaan jatkaiskin unia jos maitoa antaisin, mut silloin pitää muutennin herätä puurolle ja aamupalalle et kerkiää eskarireissulle yms.

Mitähä muuta..
Mä oon taas ihan sippi, aamulla taas eskarii-kerhoo ja sillä välin parin tunnin lenkki ja sitten sama takasin päin. Keskimmäiselle sitten puhkesi korvaki ja sitä käytiin imemässä. Eilen käytiin ne korvat kattoo ja just ton korva piti olla terve :kieh: Että se siitä taas, saa nähä alkaako sama korvakierreralli sitten nyt uudestaa :headwall:
Illalla vielä koko poppoolla esikon futispeleissä, nyt ihan sippi..*plääh*

Herkkujaki mässättiin, mut aamusen puuron jälkee kaloreita oli niin paljon syömättä et mäkkäriateria sain syödä. Mut loppu ilta ollaankin sitten syömäti. Ei sillä, ei kyl varmaa nälkä tulekaa. Nyt vaa pitäs jaksaa tsempata vkl ettei kalori meni yhtää yli. Kiva sitten taas alku viikosta hypätä puntarille ku tulosta ois tullut.
Saas vaa nähä miten sitä huomenissa jakselee, mies aamun töissä ja illan riennoissa. Kaveriakaan en tänne saanut et koko pvä yksin noitten hulivilien kaa. :snotty:
Muksaa viikonloppua kaikille! Mukavilta kuulostaa monella herkkuineen ja kyläilyineen.. *en yhtää kade tietty oo :ashamed: * Mä sitten vaa roikun täällä, jos nyt pojilta kerkiän :wave:

No niin perjantai-iltaa täältäkin.
Nyt on vähän parempi mieli, kun "täti" tuli kylään, sapetti niin PRKL, ettei voineet alkaa to, taas kierto venyi päivällä. Mutta onneksi vain päivällä.:LOL:
Asuntojuttu laitettiin nyt kokonaan jäihin ja palataan, sitten siihen asiaan kun tilaa tarvitsemme enemmän.

Kengistä, Mä ostin paria viikkoa sitten nahkaiset kengät kirpparilta 6 e ja niitä jo kerran pidetty ulkona jalassa. Katsotaan sitten jos joulupukki toisi pojalle kunnon talvikengät tai sitten minkälainen tästä talvesta mahtaa tullakaan tänä vuonna vaiko vasta ensi vuonna.

Meilläkin on turvakaukalo vielä käytössä, mutta ollaan kyllä suunniteltu, että pikkuhiljaa voisi vaihtaa isompaan (odottaa vintissä). Saas katsoa, koska ehditään vaihtamaan. Hyvin siis mahtuu vielä siihen kaukaloonkin.

Jaahas, meille ei mitään muuta uutta ihmeellistä...

Mukavaa viikonloppua kaikille ja herkutelkaahan... :kieh: :kieh:

mulla on nyt 4 kk herkkulakko, häät kolkuttaa jo ovelle.... :heart:
tänään ja eilen muutamia ostoksia tehneenä, huomenna pitäisi käydä ostamassa se sormus, että saan sen minkä haluankin ja siihen bonukset päälle :D

Ääh, kauhee määrä teksitiä.. Silmäilin vaan läpi, kun laiskottaa.. :snotty:

Meillä ei ole vielä kenkiä hommattu ja varmaan hankitaankin joskus keväällä vasta. Musta on ihan typerää ostaa mitään kenkiä, kun tuo jäpikkä ei taatusti kävele seuraavaan puoleen vuoteen. Oppisi nyt edes ryömimäänkin.. Tukea vasten seisoo, mut minkääntapaista kävelyyn viittavaa liikettä ei tule.

Turvaistuimesta. Käytiin justiis tänään ostamassa istuin. Meillä on ollut Gracon turvakaukalo ja se oli hyvä, joten jatkettiin merkkiuskollisena Gracon Cosmic-istuimeen. Vielä ei ole asennettu paikoilleen sitä, mut kaipa tuo huomenna jo on valmiina.
Käytiin muutenkin tänään shoppailemassa. Lasten kirppiksillä taas ja Sampo sai 2 bodya, 3 paitaa ja ulkoiluhousut. Maksoi yht. n 10e. Itelle ostin talven viimoihin villakangastakin. Aika suolasen hintanen oli, mut noi takit on aina vuosia käytössä niin eipä se sitten niin paha ole lopulta. Sokoksessa on asiakasomistajapäivät niin siellä oli sitten lankoja alennuksessa ja olihan niitä sitten taas pakko ostaa :ashamed: Kassinkahvojakin oli alennettu niin nekin oli pakko ottaa :snotty:

Mulla on huomenna neuletapaaminen, jee. Pääsee tapaamaan kahvin juonnin lomassa muihin puikkoaddikteihin :xmas:

minäkin taas täällä, missäs muuallakaan :LOL:

Kaupoilla tuli käytyä, ja rahaa meni taas paljon, mutta paljon tuli tavaraakin matkaan. Prisman Osta Pois päivillä oli mm. bodyjä 2 kpl 5 ?, ja Little People hahmoja, 3 ukkoa paketissa 5 ?. Sekä Kuoman viimetalven mallin kenkiä alennuksella! :attn: Meille kyllä koot oli liian isoja, mutta kantsii käydä kattomassa.

Mutta nyt puikkojen pariin, pipo pitäis saada tänään vielä tekastua..

MInäki vielä täällä riekun, virkkaan kukkia ja pääkalloa tässä myös hahmottelen. Pohja on valmis, valkoinen villalanka vain puuttu et sais aplikoitua silmät ja suun.

Mulla on ollu Lucalla nyt lenkkarit ulkona jalassa, mtu taidan kans kaivaa ne ensiaskeltalvikengät tuolta ja koklata onko kuin isot, pitääkö ostaa uudet. Kuomat tai Vikingit on kuiten hankinnassa. En vaa vielä jaksa pähkäillä, kattoo sitten kun son ajankohtaista et millaset poposet ostetaan talveksi. Tietty ois hyvö jos näillä olemassa olevillä pärjäis jouluun saakka, ois pukinkonttii paketteja pyytää;)

Oijoi..millasen sormukse tyttönen saapi, laitahan kuvaa..*en mä utelias ole* :LOL:
Nyt töllöö ja virkkaamista..

Yhteistyössä