*Tammivauvat-08*vol.5

Saaru,onnea vaan pudotetuista kiloista.Tulosta tulee kun on kuria...toisin kun täällä.Huomenna on Ellin neuvola niin täytyy lainata terkan vaakaa vähän :D

Mä en vielä töihin palaile mutta keikkaa olis tarkoitus alkaa tekemään.Marrasjoulukuun vuoroja pyytelen sit kun tiedän kuinka paljon ukko on lauantai töissä.Ja sit toivottavasti mulla riittäis keikkaa kahdessa tutussa paikassa että saa tienattua lisärahaa menoihin kun kyllähän tuo kh-tuki on onneton ja jo nyt jännittää miten sitä pärjää.Mutta onneksi vuoden verran vaan kotona oloa ja sit töihin taas, kai.

Elli taasen hillui alkuyöstä sen normiaikansa mut sit kun lähdin sohvalle nukkumaan niin heräsin vasta 4 aikaan kovempaan huutoon ja siitä sit aamuun nukuttiin kun rauhoittui.
Tänään olis kerhoilua tiedossa, jos jaksaa lähtee.

Huomenta!

Ja se olis taas maanantai =)

Meillä poika nukkui ihan hyvin yönsä, mutta mä itse valvoin aamuyöllä :headwall: Onneksi sitten torkahdin vähäksi aikaa ennen kuin poika oli rintaa vailla, joten kyllähän tässä taas jaksaa keikkua.

Vaatteista ollut puhetta. Aikasta paljon pojalla on vaatteet joko 68cm tai 74cm. Meillä on aika vähän noita 74cm, joten niitä tarttis haalia ehkä jostain lisää. 80cm on sitten jo varastossa odottelelmassa aikasta hyvin. Parin viikon päästä olis yks lastenvaatekirppis, johon ajettelin mennä pyörähtämään, josko löytäis muutaman bodyn vielä 74cm ja sit vois haalia jo 86cm.

Mä olen ostanut tosi paljon vaatteista joko kirpparilta tai sitten parilta kaverilta, joilla on kummallakin semmonen kolme vuotias poika. Toinen näistä pojista on vielä perheensä ainokainen niin vaatteet on tosi hyvän kuntoisia. Ja toki sitä tarttuu matkaan kaupastakin aina jotakin. Pari viikkoa sitten ostin Kapphallista semmoset ihanat farkut, joita ollaan nyt pidetty semmosina kyläilypöksyinä.

Sisällä pojalla on yleensä päällä body ja jotkut velour- tai collarihousut. Ja puhdas body vaihdetaan vähintään joka aamu ja välillä kyllä kesken päivääkin. Housut menee joskus jopa pari päivää likaantumatta.

Mua kans vähän hirvittää kuin tullaan toimeen tuolla kh-tuella :eek: Tiukkaa kyllä tekee, mutta ollaan laskeskeltu, että pitäis just riittää. Ja mulla on kans ajatus lähteä heittään keikkaa varmaan tuossa joskus kevätpuolella. Töihin en palaa ennen ens syksyä, jos silloinkaan. Tultiinhan sitä toimeen silloin kuin opiskeltiinkin, joten kai sitten nytkin. Ja täytyypä kirjoittaa joulupukille, jos sais siltä suunnalta sitten kans jotakin apuja uusiin hankintoihin.

Meillä on ihan hirveä kaaos täällä, kun tehtiin vihdosta viimein remppaa tuolla meidän vaatehuoneessa ja nyt kaikki kamat sieltä on pitkin poikin kämppää. Kun pari hyllynlevyä sais vielä lisää niin sit sais kunnolla uuden järjestyksen sinne.

Niin ja meiltä hajos pesukone :headwall: On niin vanha kone, ettei kannata alkaa korjaan, joten ei siis auta muu kun mennä ostaan uusi! Ihan kun olis varaa :eek:

Mutta nyt raivauspuuhiin

Kide :wave:

Hei!

Täällähän on kovin hiljaista tänään. Meillä yö meni taas jokusella herätyksellä, en oikeen muista ees kuin monta kertaa nousin tutin laittamaan. Aamulla (ja edelleen ;)) väsytti, joten nukuin itekki päiväunet. Mutta eiköhän tästä kahvilla piristy..

Ajatus ei nyt yhtään kulje, joten taidan poistua taustalle!

Maija ja Laura, tänään tasan 8 kk

Vaatteista oli täällä puhetta eli mä vaihdan neidille (samoin kuin isommillekin lapsille joka päivä puhtaat vaatteet). Jotenki se vaan on kiva laittaa aamusta puhtaat ylle...

Meillä myös neiti on oppinut sanomaan ÄITTÄ ja mä oli aivan siis :heart: :heart: :heart:
kun neiti toissa päivänä sanoi sen sanan 2 kertaa saman päivän aikana ja aivan selvällä suomen kielellä tuli toi sana.... Kyllä se sit aina niin ihanasti sykähdyttää, kun sen kuulee eka kerran vauvan suusta! :heart:

Kuorsauksesta sen verran, että meillä neiti ei kuorsaa (ei meillä kyllä toisetkaan lapset kuorsaa). Oon kuullu joskus, että kuorsaus lapsella voi olla merkki liian suurista kitarisoista, mut sekin taitaa olla tapauskohtausta.

Jaahas, neiti rimpuilee nyt sylissä siihen malliin, että täytyy lopettaa... :wave:

Tammiäiti ja neiti ylihuomenna 8 kk :heart:

Hei!
Meillä oli koko viikonlopun vieraita, joten ihan joutui olemaan nettilakossa. Ei kehdannut kuin nopeasti käväistä koneella :whistle: . Huomaan, että olen kyllä aika nettiriippuvainen B) .

Kide: missä on lastentarvikekirpputori tulossa? Mäkin kävin Vaasassa asuessa tosi paljon kirppiksillä ja tosi hyviä löytöjä olenkin tehnyt. Täällä Tampereella on tullut käytyä vähemmän. Ehkä siksi kun tuntuu olevan kalliimpaa ja enää ei tahdo löytyä hyväkuntoisia 74--> kokoa olevia vaatteita.

Aamulla oltiin "neuvolan lenkillä". Eli siellä oli tästä läheltä olevia mammoja lapsineen. Ihan kiva oli tavata uusia naamoja, yksi äiti oli jo tuttu muskarista. Lapset olivat 2½kk - 5v. Yllättävän paljon sitä juttua alkaa irtoamaan kun on samassa elämätilanteessa olevia.

Meillä mentiin hetki sitten päikkäreille. Sisälle on vaikeeta nukahtaa, joten jälleen kerran piti itkeä oikein kunnolla ennen kuin malttoi laittaa silmät kiinni. Ei kai se muu auta kuin toistaa samalla tavalla monta kertaa niin toinen alkaa oppimaan ja uskomaan ettei se nukahtaminen ole niin kauheaa :| . Päivällä joskus nukahtaa tissille, mutta sitä on nyt yritetty välttää mahdollisimman paljon.

Onnittelut kaikille kk-synttäriläisille ja painoaan pudottaville :flower: . Mulla alkaa lokakuussa jouluun asti kestävä karkkilakko. Ruokapäiväkirjaa alan todennäköisesti myös pitämään. On alkanut ärsyttämään sen verran nämä kilot, että jotain radikaalimpaan pitää alkaa tekemään :wave:

Afu ja R 7½kk

Tulin vielä pikaseen käymään ku neiti nyt leikkii tyytyväisenä lattialla (kun sai eka huomiota äidiltä ) =)

Afu: Mulla karkkilakko kestää aina vuoden eli joulunaikaan syön vain parisen viikkoa karkkia muutoin olen koko muun vuoden syömättä karkkia EIKÄ tee tiukkaakkaan... olen ollut tällä linjalla jo kohta 10 vuotta.

Tammiäiti taas

Miten teillä lapsoset viihtyvät itekseen?Meillä on ollu hirmu vaikeeta muutaman päivää kun Elli vaatii koko ajan syliä ja seuraa ja vaikka pääsis liikkeelle niin on jotenkin arka lähtemään itekseen tutkimusmatkalle...
onkohan tää sitä eroahdistusta?

HeMa: Meillä ainakin pitäis olla viihdyttämässä poikaa ihan koko ajan, aika rasittavaa välillä :kieh:

Vaatteiden likaantumisesta vielä sen verran, että meillä ne on nimenomaan housut mitkä likaantuu joka ikinen syöntikerta. Ruokalappu suojaa kyl bodyn aika hyvin, mut puolet ruoasta on housuilla :snotty: Ja pyykkikone laulaa.

Me siirryttiin nyt lopultakin kaksiin päiväuniin. Tai on Albert nukkunu välillä aikaisemminkin kahdet tirsat vaan, mut nyt ei siis enää laiteta sitä ollenkaan kolmansille unille. Aamu-unet säilyi ihan ennallaan, mut toisille päiväunille menoa on vähä venytetty, ja illalla pikkasen aikaisemmin sit nukkumaan.

Iltaa mammat!

Täällä onkin ollu aika holjasta tänää.. Kävin tossa aikasemmin kurkkimassa täällä mut enpä jaksanu alkaa kirjottamaan ja Roopeki heräs päikkäreiltä sitte. Käytiin tänää kirpparilla ja löysin sitte 3eurolla roopelle ulkohousut ja takin.. Ja sitte tossa päivällä väsäsin pullaaki kun rupes niin himottamaan :D

Vaatteiden koosta: Meillä käytössä aikalailla 80cm vaatteet, joitakin lyhythihasia bodeja löytyy koossa 74. ja jonkin verran oon nyt 86 keränny kaappiin mut vielä pitäs löytää enempi.

Vaatteiden likaantumisesta: Niin meillä yleensä pärjätään koko päivä niillä vaatteilla mitä aamusella laitetaan, kotosalla meillä kyl on vaa päällä body, ja housut ja sukkikset menevät sen pari pävää toisinaan sitte joutuu useemmin vaihtaa.

Meillä kanssa Roope nyt nukkunu muutaman päivän kahilla päikkäreillä ja hyvin on mennyt, se vaan on et pitää olla jotain viihdyksettä sitte ettei tylsyys iske ja rupee väsyttämään..

Meillä Roope viihtyy aika hyvin yksiksee.. konttailee menemään pitkin huushollia ja välillä joutuu sit käydä kattomassa että missä poika menee, ja touhuilee omiaan esim. käy hakemassa keittiön laatikosta kauhoja ja rupee niitä jyystämään.. ja aika hyvin pystyy jo luottamaan ja jättämään hetkeksi ettei kokoaika tarvii vahdata. =)

Iltaa!

Täällä taas kuppaan, samalla kun telkkaa katon, vaikka pitäs nukkumassa olla. Huomenna aamulla jumppa, joten pitää herätä ajoissa.

Itekseen viihtymisestä oli puhetta: Laura viihtyy melko hyvin itekseen, välillä pitkiä aikoja leikkii itekseen leluillaan. Toki välillä vain syli ja seura kelpaa, varsinkin väsyneenä, tai jos johonki ois kiire tai jotain tärkeetä pitäs saada tehtyä. Vahtimatta Lauraa ei uskalla jättää ollenkaan, paitsi leikkikehänä toimivaan matkasänkyyn. Muutoin voi olla varma, että neiti on syömässä johtoja, tutkimassa pistorasioita , tai jotain muuta luvatonta.

HUomenta jälleen :heart:
Mä en sitten osaa pysyy noista puikoista erossa, mitää ei ollu tuon alla, niin piti kehitellä jotan värkkäämistä. Tekasin sitten eilen Lucalle lapaset :D keskimmäinenki ihastu niihin ja suuttuu ku ne oliki pikkuvelille, pitää vissii tänää sitten tehä hällekin. Ihan päästä keksin ohjeet, mut 2 samanlaista sain aikaan :LOL:

Meillä kyllä Luca viihtyy tosi hyvin iteksee lattialle leekamassa. Ainaa jossain tutkailemassa jotain tai leikkimässä. Onkin muuten hupasaa, ku toinen niin tomerasta hakkaa hakkoa vasaralla. Ja muotopalikkaämpäri (muovia) on niin ihana levittää ja koluttaa, ihan järkky ääni lähtee.

Tänään onkin eskari+kerho-pvä, sitten mennäänki taas 2h lenkille Lucan ja kaveri ja sen lapsen kanssa. Ihanaa ku sain kaverin tuolle aika välille mukaan lenkkeileen, yksin on niin pirun tylsä!

Voi HITTOLAINEN! Nyt kuuluu kauhia pauke portaista, tais taas keskimmäinen herätä "hyvällä"tuulella :kieh: , pitää siis mennä, päivällä myöhemmin lisää :wave:

Huomenta!

Vaatteiden vaihdosta: meillä laitetaan puhdas body joka aamu päälle. Housut voi mennä pari-kolmekin päivää, riippuu ihan miten sattuu liikaantumaan. Joskus kyllä saa vaihtaa kaikki vaatteet päivän aikana, mutta yleensä pärjätään yhdellä vaatekerralla. Meillä on käytässä koko 74 pääsääntöisesti, joitakin 68 on myös vielä.

Meillä Roosa viihtyy hyvin itsekseen lattialla. Tekee tutkimusmatkoja ympäri asuntoa tai leikkii leluillaan. Voi helposti leikkiä tunnin, aika usein vain menee niihin kiellettyihin paikkoihin ja nousee seisomaan ei-niin-turvalliseen paikkaan.

Tänään pitäisi käydä kaupassa, muuten ollaan varmastikin vain kotosalla. Illalla olisi tarkoitus mennää omaan jumppaan jos nenä ei ole enää päivällä tukossa :)

A ja R

Huomenia!
Pikaseen piti piipahtaa ennen neuvolalääkäriä.Elli onnneksi ottaa jo nokosia niin menis reissu paremmin :D
Meillä meni yö aikas hyvin, mutta 5 elli heräs sit huutamaan ja sitä kesti puol 7 ja sit luovutin ja noustiin ylös |O
Mutta herttinen nyt kello onkin jo aika pakjon ja ei kun matkaan :wave:

Heippatihei!!

Leikkimisestä: Meillä poika viihtyy hyvinkin vaihtelevasti yksin leikkimässä.. Nyt kun tuo liikkuminen on kehittynyt hurjasti ni se on aika menoo ja koko ajan täytyy kattoo mihin kiipee, nyt noustaan jo ihan hyvin tukea vasten seisomaan. Ja siis muutenkin kyllä mä leikin pojan kanssa aikasta paljon ja otan kotihommiin "mukaan" =) Leikkimisestä puheenollen, minkälaisia leluja teillä on? Onko ostettuna jotain erityisiä, ja mitkä on mieleisiä?? Meillä poju tykkää kaikesta mistä saa äänen kuuluun ja sit tollanen sählypallo on ihan lemppari, myös kirjat on mieleisiä.

MEillä on nyt nukuttu tosi hyvin, viime yönä tosin heräs konttaileen ja pystyyn nouseen 3 aikaan mutta noin tunnissa rauhoittui sitten ja vasta 8 herättiin ja söi =)

Saaru se on reipas neuloja =) Mitähän siitäkin tulis jos mä rupeisin päästä koittaan jotain :LOL: tai no kyl mä yhet töppöset tein ihan päästä keksityllä ohjeella. Hei muuten enää hihat puuttuu haalarista :attn: :D

No niin, ei muutakun hihojen kimppuun :LOL: :wave:

-c-

Hei!

Oltiin aamusta vauvajumpassa, kivaa oli ja nyt oon taas niin poikki. Huomista ootan kauhulla, että kuin nää lihakset tästä jumiutuu. Mutta hyvää teki jumpata, Laurallakin oli tosi kivaa, kun oli paljon lapsia, musiikkia ja liikettä! Ulkonakin mitä hienoin syyssää, aurinko paistaa ja on lämmin.

Leluista, meillä Lauralla muutamia itse ostettuja leluja ja jotain sitte ollaan saatu. Suosikkeja tällähetkellä on varmaan little people ukot, tosin ne on uusimmatki, ku vasta viime viikolla ne ostettiin. Laura tykkää myös pehmoleluista (varsinki niistä pesuohje lapuista :attn: ). Pallo on myös suosiossa. Muutoinki Lauralle oikeestaan kaikki lelut kelpaa, varsinki muiden tai uudet. Kylässä vois leikkii vaik kuin pitkään itekseen, kun on vieraita leluja.

Mutta taustalle taas!

Neuvolassa käyty ja kaikki ok.Pitää Ellille öljylisää laittaa ruokaan kun painoa aika vähän tullut.Mutta jokainen kasvaa käyrällään ja ei mitään huolta ole.10 kk mennään punnitukseen jos tuntuu että likka hoikistuu.Nyt oli mitat 69cm ja 8000g.

Leluista:palikat,pallo ja kuppisarja ja soiva puhelin meillä nyt eniten käsittelyssä mutta oikeestaan kaikki käy,kirjojakin katselee jo.Tässä just mietin että mitä kivaa sitä Ellille ostais.Kerhossa mieltyi autoihin että niitä vois ostaa ja sit jouluksi saa oman nuken kun nyt tulee jo riitaa isosiskon kanssa nukesta :D sit pitäis duploja ostaa lisää.
Mut ideoita olis kiva saada että millä muilla leikitään!!!!Sais idiksiä pukinkonttiin.Maijan mainitsemat Little Peoplet on ollu harkinnassa kanssa kun sillä vois isosiskokin leikkiä.

mutta nyt laittaan sapuskaa

:wave:

Hei..

Mie en oo jostain syystä saanut niin paljon aikaiseksi sitten viime perjantain, että kiejoitteleen kerkeis..Mut lukemassa oon kyllä käynyt..nyt kun vielä muistais mistä sitä oli puhetta :whistle:

No vaateiden vaihdosta ainakin, että meillä vaihdetaan myös aamuisin puhtaat vaatteet, mut joskus tosiaan housut on niin puhtaat että menee kaks päivää. Yleensä kyllä ei, nyt varsinkin kun poisu saa sormiruokaa niin tahtoo housut likaantua syödessä, ja potun paloja kanssa perkkaa suu pielestä pois :kieh: .
Yöllä tykkään pojalla pitää sellasia vetoketjullisia yökkäreitä, ärsyttää vaan kun joskus on mynnissä esim. kesällä..niitä missä on jalkaterät auki, meidän poitsulla kun ei sukat tahdo sit millään pysyä jalassa..
Vaatteiden koosta meillä on vielä 62: kin käytössä kun jotkut ovat niin reiluja kokoja, ja sit 68, (poitsu viime neukassa 67,3) nyt oon jo tovin hamstrannut 74 valmiiksi kaappiin. Meillä on kyllä aivan älyttömästi vaatteita, kun oon itte ostanut ja sit on ssatu kassikaupalla tutuilta, joten meillä kerätään aina sellainen isompi satsi niitä pyykkiin ja pyöritetään aina taloyhtiön pyykkituvassa, kun kuuluu vastikkeesee..säästyypähän omat vedet ;)

Leluista on meillä ehkä suosituimmat sellaisia mistä lähtee ääniä, esim.story book (fisher price) eli. lorukirja, ja sellainen hyrrä josta tulee myös musiikkia, pallo on myös in, sekä tollaiset palikat joita pudotellaan reiästä laatikkoon. Kylllä Jasulle aika hyvin kelpaa kaikki lelut. Nykyään viihtyy kyllä aika hyvin yksikseenkin leikkien, välillä vaan "eksyy" kiellettyihin paikkoihin (eli jatkuvasti :D )

No mut nyt näköjään ukkeli heräs..joten :wave:

Moi!

Kamala tuo Kauhajoen ampumatapaus, mihin tämä maailma vielä menee :(

Meidän poika on nukkunut tänään ensin kaksi tuntia aamupäiväpäikkäreitä ja nyt vetelee toista tuntia iltapäiväpäikkäreitä!!!!! Taitaa olla uusi hammas tulossa läpi, kun näin nukuttaa.

No se on ollut hyvä niin mä olen saanut järjestellä täällä näitä paikkoja, edelleen.... Nyt näyttää jo aikasta hyvältä. Ihan joka huone ei enää muistuta varastorakennusta :kieh:

Saaru se on ahkera neuloja :) Tumput tuosta vaan, eipä onnistuis minulta!

Meillä poika viihtyy kyllä suhteellisen hyvin itsekseen lattialla. Tutkii kovasti paikkoja ja nyt on ollut erityisen mielenkiintoista, kun joka paikassa on ollut joku pahvilaatikko, jonka päälle voi kiivetä tai rummuttaa! Mutta kyllähän tuon kanssa aika paljon tulee oltua tuolla lattialla puuhastelemassakin. Nyt viikon aikana on alkanut tuleen sellaista, että kun jotain teen keittiössä niin poika tulee tosi usein puntista roikkumaan, saa nähdä alkaako takertumisvaihe nostaan päätään.

Mä en oikein osaa sanoa, mitkä lelut olis nyt pop. Tietty soivat ja helisevät tai ne, joissa on joku naaman kuva. Nyt tuntuu pojalla olevan niin aktiivisesti toi liikkumisvaihe päällä, ettei kovin paljoa leluilla leiki. Pesin just tänään kasan semmoisia vielä yksinkertaiisempia legoja kuin dumlot. Niitä oli kassillinen serkkulikoilta perintönä. Niissä on monissa joku helisevä juttu sisällä niin ajattelin, että ne vois jo kiinnostaa.

Pyörähdettiin kaupassa ja postissa tuossa päivällä. Tulessa poikettiin puistoon keinumaan ja voi vitsi kun se oli hauskaa, irrotti oikein kunnon hörönaurut ilmoille :D

Afulle laitan tässä yv:tä tuosta kirpparijutusta, joten seuraile postiasi =)

Heipsan!
Täällä alko aamu ankeesti keskimmäisen kiukuttelulla, mutta mieli parani 2h lenkillä ja ihanasta säästä. Mustat pilvet sitte yllätti mielen ku eskarista tullessa sain 2 surullista puhelua. Työkaveri oli menehtyny pitkän sairauden jälkeen ja sitten toi Kauhajoen koulun ammuskelu. Meillä siellä Lucan kummitäti. Jännittämisen ja kovan huolen jälkeen saatiin kuiten selville että kummitäti on kunnossa :heart: Ihan järkyttävää, miten ihminen voikin mennä noin sekaisin ja tehdä tuollaista!!
Nyt on takki tyhjä ja päivän pasmat sekasin.

Kaiken lisäksi lääkäri soitti keskimmäisen korvasta otetusta näytteestä et siellä jyllää kaks tosi pahaa pöpökantaa, johon ei tämä käytössä oleva antibiootti etes tehoa. Eiku apteekkiin uutta hakemaa.

Nyt ramasee, väsyttää ja päätä särkee :'(

toisella kertaa paremmissa merkeissä sitten :wave:

Saarulle :hug: , toivottavasti poijaat paranee.

Aivan järkyttävä tuo ampumatapaus, ei voi ymmärtää. Kyllä tuo turvattomuutta ja pelkoa tuommoiset, eipä sitä ennen sattunut tuollaisia kuin jenkkilässä. Nykyään näköjään levinnyt tännekkin tuo... :(

Meillä Jasu sitten nukkkui toisia päikkäreitä vain reilun puol tuntii :eek: Onneksi kuiten ensimmäisiä nukkui sen normi 1,5h niin ei ihan väsy oo kaveri. On nyt viimeisen viikon aikana useasti herännyt 40min. päästä toisilta päikyiltä, tiiä sitten miksi. Voi tietty sekin vaikuttaa, et ollaan säädelty näitä rutiineja..Mää oon nyt alkanut antamaan sille maitoa vielä ennen aamupäikkäreille menoakin (vaikka aamupuurosta ei oo kuin reilu tunti) vaihtelevasti uppoo 50-80ml, mut sit kun herää 12 niin saa sen lounaan ja vasta sitten 14.30 päikkäreille mennessä maitoa. Nyt ainakin tuntunut ihan ok tämä ja tosiaan n.4,5-5dl menee sit maitoa päivässä. Miten osaako joku sanoa nyt sit et käykö nuo Piltin puurot sit ihan maitotuotteesta täysin, kun niissähän on sitä maito jauhetta, mutta en sitten tiiä et minkä verran.

Ootteko muuten antaneet kanamunaa vauvoillenne, siis muistaakseni oliko se nyt et keltuaista vissiin ainakin sai antaa :whistle:

Meillä vaihtelevasti menee ruuat alas, eilenkin reppana oksensi vähän kun syötiin vihanneksia ja stoganoffia (8kk) ssihen loppui se ruokailu..Noo kuiten aina jonkun verran syö niin en oo hirveesti nipottanut, vaikka jotain lautaselle jääkin. Harjoitellaanhan me kuiten vasta tuota karkeampaa ruokaa, niin eiköhän se jossain vaiheessa uppoo.
Puurossakin siirryin nyt sit ainakin väliaikaisesti takaisin vauvapuuroon kun oli inhottava taistella :ashamed:

Juup täällä kanssa puikot viuhuu, muutaman pipon tein veljen pojalle ja tytölle, ja nyt jatkan taas tuota ukon jussineuletta :saint: meinaa mies jo suuttua kun innostun aina välissä tekeen jotain muutakin, no nyt uupuu enää hihat siittä ja sit se ois valmis :D

Juu, kamala tuo Kauhajoen juttu. :'(
Saarulle kamalasti voimia :hug: Se on kumma juttu kun kaikki huolet ja huonot jutut aina tulee vielä yhtä aikaa :/

Piku: Kyllä ainakin neuvolasta sanottiin, että vauvapuurojauheesta tehdyt puurot vastaa ihan korviketta, eli voidaan laskea maitotuotteeksi ja sit neuvona oli, että senkin voi tehdä maitoon, jolloin 1dl puuroa vastaa 2dl maitotuotetta. (Silloin tietty pitää yrittää että edes vettä joisi, jos ne päivän ainoat maidot on tossa puuron seassa/puurossa.)
Mie oon aina haarukalla mössänny noista 8kk ruokapurkeista ne isoimmat palaset, niin ruoka uppoaa paremmin, eikö yökkäile kamalan isoista kokkareista.

Meille ei ihmeitä :wave:

katja, juu kyllä määkin oon haarukalla pieninyt vähän sitä 8kk ruokaa ja sit välillä myös sekoittanutnoihin 4 -6kk soseisiin, niin uppoaa paremmin.. Meillä vaan tää uus neukka (sijainen) oli sitä mieltä että pitäis jo upota 8kk ruuat semmoisenaan ja hieman jo antoi sellaisen kuvankin että ois "kiire" rueta syömään jo karkeampaa..No sittenhän meillä menee ihan hienosti noita maitotuotteita 4,5-5dl juomalla ja n.3dl puurossa

Meillä poitsu jo yöunilla, vitsi mitähän sitä keksis, jos vaikka alkais kutomaan :whistle: =)

Yhteistyössä