*Tammivauvat-08*vol.5

Meidän äiti on valmistunut just tosta kyseisestä Kauhajoen koulusta siivousteknikoksi. Oon itte ollut sillon siinä ala-asteella. Ois ihan kiva tietää onko entisiä luokkakavereita saanut luodista :( Kismittää todella tommoset tyypit, joita niiiin ahdistaa ja se ahdistus tarvii saada ulos riehumalla. Sitten raukkamaisesti tapetaan itsensä, ettei vaan joudu vastuuseen tekosistaan. Voi helvetti mikä tuska niiden kuolleiden omaisilla on :/
Huomisesta lähtien alkaa aivan varmasti taas näiden kapinallisten teinien pommiuhkasarja, hohhoijaa.. Niinkuin silloin viime vuonnakin oli useita tekaistuja pommiuhkia, kun nuo pennut tykkää leikkiä vakavilla asioilla. Vitsa pitäisi ottaa käyttöön uudestaan, kun rupee nuo kakarat hyppimään silmille. Tää nykyajan päähäntaputtelumeininki on muutenkin ihan perseestä, turhat luulot ja haihattelut saisi karistaa pois jo naperosta asti.

Sampolla puhkesi eilen sitten kaksi uutta hammasta. Nyt niitä on sitten 5. Ruoan kanssa on ollut tappelua nyt noin viikon ajan. Huijaamalla on saanut syötettyä. Siirsin syöttiksen takaisin olkkariin niin saa kattoo samalla toosaa. Taas menee ruoka huomattavasti helpommin pöperö alas kuin keittiössä. Aikamoista itkuskelua on ollut ja jatkuvasti tarttis vaan päästä syliin :snotty:

Meillä viihdytään nykyään ihan hyvin lattialla jos vaan on riittävän mielenkiintoista katteltavaa. Mittanauha on tosi jees ja muutkin nauhat kiinnostaa paljon.
Suositummat lelut on mikä vaan pallo, nauhat, semmonen klomppikirja ja kaikki mikä rapisee.

Iltoja kaikille.
On kyllä niin paska fiilis.Toi Kauhajoen ampuja on täältä mun kotipaikkakunnalta ja ollaan oltu rinnakkaisluokalla.
Ei olis ikinä siitä tyypistä uskonu. :/ äh,en jaksa enempää kirjotella.Huomenna lisää.. :'(

Saarulle jaksamisia. :hug:

Moikka!
GOTGAUR: kiitos vaan, pt:n kanssa sujuu hyvin, painoa nyt tippunut taas vähän. Ihan pelkällä ruokavalion korjaamisella ja liikunnan lisällä. Aamulla kävin vaa'alla näytti jo 0,5kg vähemmän!! :D Oikeastaan kilon verran on nyt paino tippunut. Saas nähdä kuinka tää imetyksen lopettaminen vaikuttaa. Naamasta huomaa että lähtenyt on, pömppis vaan on ja pysyy, se sitten viimosena lähtee.

Leluista: meillä pallo on ihan hitti, sekä koirien lelut, :LOL: niitä tutkitaan koko ajan.
Kirjoja katselee jonkun verran, välillä niitä lueskelenkin, mutta sitten ei malta olla paikoillaan.

Vaatteista, meillä nyt pääsääntösesti käytössä 74, mutta joitakin 68 on vielä muutama laatikossa, esim,. paitoja ja housuja. Tarpeen mukaan vaihdetaan, yleensä joka pv vaihdan puhtaan bodyn. Housut sitten menee parikin päivää hyvällä säkää.

Hyvin viihtyy itsekseen lattialla, joka paikkaa vasten nousee seisomaan.

Meille puhkesi sitten perjantaina ensimmäinen hammas :attn: kauan sitä tehtiinkin.

Meillä onkin perjantaina neuvola, mielenkiinnolla odotan uusia mittoja.
Tosiaan nyt en ole 5 päivään imettänyt lainkaan. Mutta näyttää tuo maidon tarve hieman vähentyneen.

Siellä on aivan ihana ilma, oottelen että poika herää ja sitten syödään ja tossa lähdetään sitten lenkille... :D

Täälä koitetaan rakentaa parempaa päivää kuin eilinen. Ihan kotipäivä on, ku esikolla se kuume nous eilen. Aamulla ei nyt ainakaa ollu kuume, mut iltaa vastenhan se yleensä nouseekin. Soitin eskariinkin ja sanoin et tämä ja huominen ollaan kuiten kotona.
Meiän "änkyräkin" heräsi paremmalla tuulella ja ollu tosi reipas. Nukkua posottikin 9 asti.

Kovasti pitää tekemistä keksii koko ajan ettei jumita ajatteleen taas kaikenmoisia. Ollaan piirrelty, mä siivoillu ja leipassu sämpyjäkin.

Mutta nyt ruokkii poikakatras :wave:

Moikka!

Meilleppä ei tänne taaskaan mitään ihmeitä kuulu. Roopen sain just ekoille päikkäreille ja nyt istahdin koneen ääreen kahvin kera. Ois kyl niin ihana ilma tuolla ulkona mut saa nähä joutaako tästä pihalle kun olis niin paljon hommia täällä kotona ja kämppä on sen näkönen et olis pommi räjähtäny :D

Siis tosiaan tosta kauhajoen jutusta niin aivan järkyttävää. Ei vois uskoa että jo toisen kerran suomessa tommosta tapahtuu. :eek: Siis mun mielestä liian helposti saadaan noita aseita käyttöön ja ne pitäs kieltää lailla kokonaan!! Tai no ainaki yksityiskäytöstä tai jotain..

Leluista: Meillä lemppareita on autot, palikat, purulelut ja sitte noi keittiön kauhat sun muut.

Nyt taidan juoda ton kahvin ja ruveta kotihommiin.. ehkä :LOL: Palaillaan.. :wave:

Vauvapuurosta:mä kans lasken sen meidän maitoihin kun siinä on aika hyvin kalsiumia.taitaa jopa olla paremmin kun korvikkeessa.

kauhea tuo Kauhajoen juttu.kovasti tietty tässä miettii että miten niitä aselupia annetaan, varsinkin kun tuollakin jätkällä oli pistooli.kaiken huipuksi oli käynyt poliisin juttusilla ja edelleen sai pitää aseensa.
itsellä kumminkin sellainen suhde noihin aseisiin että ase ei ole se pahis vaan huolimaton/hullu ihminen.
Ittellä mies metsästää joten..

Meillä ollut ihan normi päivä.Siivottu ja ruokaa laitettu.tytöt touhuaa ja leikkii ja jo nyt saa olla erotuomarina kun isompi ei aina ymmärrä että Elli ei ymmärrä olla sotkematta leikkejä...sitä sit härkkii ja tuuppiikin, valitettavasti.

Paranemisia Saarun pojille!

Moi!

Vauvajumpassa käyty, sämpylöitä ja kuivakakku leivottu =) Mikähän mun on tullut :kieh:

Tyttöselle laitoin yv:tä :attn:

Muuten meille ei ihmeempiä kuulu, nyt sähköpostien kimppuun!

Kide

Hei!

Tänään ekaa kertaa pääsin koneelle, nyt kun mies tuli töistä. Meillä siis netti poikki toistaseksi, joten koneelle pääsee vain miehen kännykän avulla. No tuleepahan parin päivän pakkovierotus :LOL:

Meillä oliki aamulla läähärineuvola, kasvut oli tasaista ja muutenki kaikki kunnossa. Nopsa käynti oli, oiskohan 10 min menny terkalla punnituksiin ja sitte toinen 10 lääkärillä. Seuraava käynti oliski sitten vasta 12 kk. Ei vaan nyt koitan pikaseen vielä muut päivän uutiset selvittää, tänne oli tietty pakko ekana päästä :D

Moikka vaan kaikille tammimasulaisille, joiden kanssa mahat pystyssä palstailtiin :wave: ja heippa myös niille palstailijoille, joihin en ole vielä tutustunut.
Hiukan tuntuu ulkopuoliselta hypätä ketjuun, mut kaipa se tästä.

Tässä taustatietoa...
Tosiaan tammimasuissa silloin samalla nimimerkillä kirjoittelin ja Tahvoa odottelin syntyväksi. Laskettu aika oli 24.1.2008. Poika syntyi Tyksissä 23.1.2008 pituus oli 51 cm ja paino 3760g Saapis välitti syntymäviestin muille palstalaisille.

Maaliskuussa poika sai nimekseen Leevi Oskari. Nyt meidän pojulla on ikää melkein tasan 8kk.
Koliikki vaivasi ensimmäiset kolme kuukautta ja neljän kuukauden iässä tuli ekat hampaat.
Vielä ei meillä kontata vaikka halua kovasti olisikin.
Kovasti on ollut pienellä nuhaa ja yskää, kurkunpääntulehdusta ja yksi korvatulehdus oli tossa kesällä.
Kesällä myös Leevin pikku pikku pepun väliin tuli paise joka leikattiin kiireesti pois Tyksissä ja pienessä nukutuksessa.

Soseiden aloituksessa me oltiin hiukan jälkijunassa ja välillä pidettiin "maitokuuri", kun näytti siltä ettei pojan vatsa oikein kestä. Nyt ei kuitenkaan mitään oireita ole aloitetuista ruuista tullut, mutta parsakaalia ja porkkanaa ei olla edelleenkään tarjottu. No onhan niitä muitakin vaihtoehtoja. Ja banaanista poika ei oikein tykkää

Eilen oli lääkärineuvola ja kaikki on kunnossa. Pituus oli 71,7cm ja paino oli 10,100kg

Kovasti meillä on Leevin kanssa touhua, perhekerho, perhekahvila, äiti-vauva jumppaa ja vauvatanssia. No ei niistä stressiä kun ei ole pakollisia.

Itsestäni sen verran että olen 23 vuotias lähihoitaja. Vakituinen työpaikka on vanhusten parissa ja hoitovapaalla olen ainakin toukokuun -09 loppuun. Kihloissa olen ollut 5 vuotta ja rivitalossa asutaan.
Leevi on ensimmäinen kauan odotettu lapsi.

Koitan käydä tässä lueskelemassa noita aiempia kirjoituksia, kunhan kerkiän.

Saa kysyä jos kysytyttää... niin ja tämän kaiken ajan olen ollut msn:n puolella.

-Susanne-

Alkuperäinen kirjoittaja Tammiäiti:
Voi järkytys nuita huijareita siis tarkotan sitä outoliinia. Aattelin, jo sillon ku luin siitä, että se kaipaa vaatteita, että mitä ihemttä se tekee käytetyillä tuteilla (jotka muka antoi 12 vee tyttärelleen joka muka leikkii edelleen tuteilla... hoh-hoijaa, ei ainakaan meillä täällä päin kukaan mun tuntema 12 vee tyttö enää leiki nukeilla)... eli mihin se outoliini meinas niitä tutteja käyttää (onko kellään aavitusta)?!? Mut siis törkeetä toimintaa tollenen!

Ja nyt sähköpostien kimppuun!

Tammiäiti
Lainasin nyt tämän vaikka tämän enempää ei mulla ole asiasta tietoa. Mä sain tossa pari päivää sitten huutonetin kautta yksityisviestin, jossa "äiti" kyseli onko mulla ylimääräisiä tutteja hänelle lähettää. Hän kuulemma keräisi läjäpäin tutteja, jotka antaisi tyttärelleen 12 v synttärilahjaksi. Tytöllä kuulemma nukke, johon sopii oikeat tutit. Liittyisköhän jotenkin tohon em. juttuun?

Huomenta!
Ompas meidän pino mennyt hiljaiseksi, missä kaikki on? :attn:
Me ollaan nyt ulkoiltu tosi paljon, kun on ollu aivan huippu kelit! Arska paistaa jne. :)

Niipa-85: Kiva kuulla sustakin! Oon huomannu sut joskus tuolla MitäsNyt-puolella, ja muistelin joku päivä, että olitkohan sinäkin alunperin tammikuun odottajia, mukava aina kuulla kuulumisia niiltä joiden kans kirjoiteltiin silloin "alkuaikoina".

Meillä on taas syömislakko menossa, nyt on neljäs päivä tätä menossa. Päivässä menee yhteensä n. ½dl ruokaa, eli muutama t-lusikallinen per ruokailukerta. Eli aika halvaksi tulee nuo pojan syömiset :D Ruokapurkista en ees lämmitä enää kuin ruokalusikallisen ruokaa kerrallaan, se on niin raivostuttavaa kun lämmität kokonaisen ruokapurkin, ja nakkaat sen sit semmoisenaan roskiin..niin parempi ettei ees lämmitä kuin ihan vähän kerrallaan.

Meillä on nyt tarkka rytmi nukkumisten suhteen, ja nyt on päiväunia nukuttu kyl tosi hienosti, kahdet 1½h unet on nyt nukkunu monena päivänä. Aamulla herätään n.8.00, sit hereillä tasan 2h, jonka jälkeen nukkumaan. Heräämisen jälkeen valveilla oloa 3,5h jonka jälkeen seuraavat unet. Sit illalla nukkumaan klo.21. eli viimeinen hereillä olo pätkä illalla on noin 4½-5h.
Eli unta on nyt tullut jopa se 14h/vrk, minkalaisia unimääriä meillä ei oo koskaan ennen nukuttu :)
No, tää rytmi toimii nyt, mut saa taas nähdä kuinka kauan :kieh:

Mie aattelin värjätä tänään hiukset, vähän piristystä syksyyn! :)

Mukavaa torstai päivää kaikille, nauttikaa syksyisistä ilmoista! :wave:

Terve :wave:

Onpas täällä tosiaan hiljaista :eek: Mahtaako olla näillä ihanilla keleillä vaikutusta asiaan. Mä olen ainakin ollut tosi energinen, eilen leivoin ja tänään olen ehtinyt jo puoli kämppää imuroimaan, moppaileen ja vaihdoin lakanatkin tuossa ohimennen.

Onkin sitten kiva kasa odottamassa pyykkiä, kun tuo pesukone levis :headwall: No huomenna tulee onneksi uusi kone tilalle. Saa sitten sutkuttaa oikein kunnolla heti uudella koneella =)

Tosi kiva kuulla Katja, että teille on löytynyt päiviin kunnon rytmi =)
Nauti nyt, kun Albert nukkuu!

Mutta hei, josko imurois vielä loputkin, kun poika uinuu ulkosalla.

Kuulumisiin!

Kide

Moi kaikille!
En ole kyllä oikeesti kirjottanu tosi piiiiitkään aikaan. :ashamed:

Nanu kasvaa kovasti.Huomenna on eka hammaslääkäri.Tyttö ryömii sujuvasti eteenpäin,nousee välillä konttaus asentoon ja pari kertaa noussut tukea vasten seisomaan.
Nanulla on tosi paha eroahdistus menossa,itkee ihan lohduttomasti isänsä sylissä jos mä käyn esim.vessassa.Nukuttaminen on nykyään myös minun hommia,kun isä ei kelpaa..

Vaatekoot:
Nanulla on nyt jo aika paljon 80cm vaatteita.Kestovaipan ja villahousujen kanssa ei mene enää 74cm body.Muutamia housuja on 74cm,menee taskuvaipan tai aio:n kanssa.Taas tilasin tytölle kasan vaatteita.Mä oon välillä aika mahdoton noiden vauvan vaatteiden kanssa.. :whistle:

Leluista:Nanu tykkää leikkiä kauhoilla,purkeilla yms..Omista leluista viehättää pehmolelut ja juurikin ne pesulaput niissä. :D

Mutta nyt tytön kanssa ulkoilemaan!
:wave:

Hei! :)

taas minulla on jäänyt tämä tänne kirjoittaminen. Anteeksi :( kerkeän nyt varmaan jotain meidän kuulumisia kertoilla kun poika on nukkumassa :) Elikkä Antille on noita hampaita alkanut nyt puhkeilemaan ku sieniä sateella. Seitsemän niitä siis jo löytyy. :) Alhaalla on neljä ja ylhäällä kolme. Ja tosiaan nyt oppi pariviikkoa sitten nousemaan itse tukea vasten sisomaan ja seisoskellaan siis aina pinnasängyn laitaa vasten tai sohvaa vasten.

Ja tosiaan konttaamaan on alkanu nyt parin paivän aikana semmosia pieniä matkoja. Luulin ettei konttaisi ollenkaan ku ryöminyt on jo parin kuukauden ajan ja oppi tuon seisomisenkin jo ni ajattelin että konttaamiset jäi meiltä välistä. Ehkäpä ei sittenkään :)

Leluista minäkin voisin sanoa että nuo omat vauvalelut ei ole enää niin kovasti suosiossa kuin aikaisemmin. Pistorasiat, johdot , vaatteiden ja lelujen pesulaput kiinnostaa ja muovilusikat yms.. Eli pojan perässä saan kipittää ettei kerkiä tuhojaan tehdä. :D

Mutta pitää kai sitä lähteä päiväkahvin keittoon jos sen saisi vielä tässä rauhassa nauttia :) Illalla pitää sitten käydä vähän ulkoilemassa kun mies töistä kotiutuu. On aivan ihana syysilma taas tänään :)

Terve.Tuli aamulla käytyä osta pois päivillä ostoksilla ja sit vielä kirjakaupasta löysin 3 ihanaa kirjaa.Ei kyllä kirjakerhosta enää osteta, paljon paremmin löytää kirja-alesta.
Nyt mulla on sit Ellille joululahjakirja jo jemmassa.

Katja:kiva että rytmi löytynyt.Meillä vielä haetaan rytmiä mutta joinain päivinä on menty 2 unilla jo.Ja mikä parasta yöhuudot olleet poissa, 2 kertaa herää ja toisella kerralla ottaa huikat ja sit nukkuu aamuun.Tosin meillä herätään jo puol6-6 |O

Nyt tekeen ruokaa ja sosekattila porisee täälläkin!

vaatteista ensin meillä iida käyttää 68-74cm vaatteita potkarit 60cm... /hassua sinänsä et iidan isosiskolla vaatekoko on 74-80cm ja ikää n.1v10kk)

Niipa terve tuloa mukaan

meinaatteko nyt vauva puuroilla niit 5-6kk tarkotettuja vai mitä?

Influluenssa rokotus en oo vielä miettinyt sitä meillä kun ois tuo 5v poika kin oikeutettu siihen no täytyy keskustella isännänkanssa mitä se on mieltä asiasta...

no nyt kurkaan netti pelien pariin tovix :wave:

Influenssarokotus:Kyllä mä luulen että Elli sen saa tänä vuonna,isosisko kumminkin tarhassa ja siellä saattaa jyllätä.

pikkueppu:niistä vauvapuurojauheista ollaan puhuttu.Niitähän on 5kk eteenpäin monelaisia.

Hei pitkästä aikaa!
Ollaan oltu niin kovin menossa ja kyläilty, että en ole koneelle ehtinyt. Mutta nyt taas päivä kotosalla ollaan. :D Eilen siivosin illalla tyttöjen huoneet, esikoisen huoneesta kaikki pienet lelut pois. Huh, olipa urakka, mutta nyt on Emman turvallista leikkiä siellä. Kun noi siskokset kovin jo leikkivät yhdessä, ovat ihana näky kun molemmat nauraa räköttää. :heart: Hienosti toi isosisko osaa leikkiä Emman kanssa.
Emma nousee jo kovin seisomaan ja kaatuilee, kuhmujakin tullut... :|
Leluissa kiinnostaa soivat ja isosiskon lelut on ihan pop :LOL:
Ei Emma kovin yksin viihdy, siskon kanssa leikkii jonkin aikaa, mutta aika äkkiä tulee kiipeen mun puntteja pitkin ja syliin pitää päästä. Aikamoinen eroahdistus on meneillään. Emma ei nuku edes päiväunia ellen mä nuku vieressä ja siksi on jo pari päivää oltu ilman päiväunia! :eek: Syliin on torkahtanut muutamaksi minuutiksi ja autossa nukkunut. Mutta ei siis kunnon unia omassa sängyssä. Ja on koko ajan sitten väsynyt ja kiukkuinen. |O No, toivottavasti tää on joku vaihe mikä menee pian ohi.
Lääkärineuvolassa käyty, kaikki ok, paino 8030 ja pituus 69.5. :heart:
Hampaita on 5 kpl.
Puhtaat vaatteet vaihdetaan joka aamu ja päivän aikana, jos on tarvis.
Aivan järkyttävä toi Kauhajoen tapaus... :'( Olen vieläkin ihan sanaton, vaikea uskoa, että näin kävi TAAS! Miten sitä ikinä uskaltaa laittaa lapsensa kouluun... :(
Saarulle: :hug:
Gorthaurille: :hug:
Koittakaa jaksella!
Nyt Emma kaipaa äitiä :wave:
Neamma

Hei!

Meillä oli netti paripäivää poikki, onneksi miehen kännykän avulla pääs pikaseen aina illalla nettiin, joten ihan kokonaan pimennossa ei ollut. Mutta tiukkaa tämäkin jo teki, miten niin olen nettiriippuvainen?

Meillä siis oli eilen lääkärineuvola, uudet mitat oli 7,6 kg ja 71,2 cm. Kaikki muutoinki kunnossa, joten seuraava käynti vasta 1 vuotiaana! Mitenkäs teillä muilla, onko 10 kk neuvola automaattisesti vai vain tarpeen vaatiessa? Meillä kaupunki säästää, joten 10 kk neuvola on vain, mikäli välttämättä tahtoo, tai esim. kasvuissa jotain tarkemmin seurattavaa. Sanoivat, että soittaa saa, jos jotain tulee.

Influenssarokote tutkimukseen tuli Lauralle kutsu, vielä en ole päättänyt osallistutaanko. Saattaisihan tuo rokote olla hyödyllinenki, mutta sitten toisaalta ne verikokeet joita mahdollisesti joutuu sitten antamaan on kurjia. No hetken jos vielä miettis...

Mutta nyt kahvia, palataan taas!

Maija, me mennään kans vaan tarv.neuvolaan painokontrolliin 10kk iässä ja th lupas pistää rokotteen meille vaikka ei muuta käyntiä sinne olis.Teidän Laura muuten tosi hoikkanen.Eikä määränneet lisäenergiaa?

Meille tuli kans kutsu tutkimukseen,mä en ehkä osallistu just noiden verikokeiden takia.Elliä on rääkätty korvien takia ihan tarpeeksi että en haluis "turhaan" viedä..Mut hyvää siinä on se että sais sen pneumokokkirokotteen kaupan päälle ja siitä olis hyötyä korvatulehdusten estoon mutta sitten taas pohdin että onko nuo monet rokotteet turhaa kiusaa immuunijärjestelmälle....Vaikka ne onkin tapettuja taudinaiheuttajia ym.
Sieltä rokoteklinikalta sanoivat vaan että kaikki rokotteet turvallisia eivätkä vaikuta mihinkään immuunijärjestelmiin heikentävästi ja plaa plaa plaa....nehän ei myönnä että rokotteista vois olla jotain haittaa.Mun th taas sanoi että esim. MPR rokotteen jäljiltä monella alkaa infektiokierre, mutta kukaan ei myönnä että se tulis siitä...Meillä kävi esikoisen kanssa just niin.
En ole rokotevastainen mutta kumminkin mietin sitä tutkimukseen menoa.

HeMa: ei määrätty lisäenergiaa, eikä painokontrollia. Laura ollut kokoajan hoikka, ja tällä käynnillä laskussa ollut painokäyrä oli kääntynyt tasaiseksi. Olikohan toi nyt ymmärrettävästi sanottu...

Laura päättikin nyt tähän väliin nukkua pitkät päiväunet, kohta 2 tuntia nukkunut. Eli tänään mennään taas kaksilla päiväunilla. Kohta oon ite lähössä taas uimaan!

Yhteistyössä