*Tammivauvat-08*vol.5

Maximilian. Enpä oikeestaan tiedä vastaavaa, kun nää meidän vaipat on itsetehtyjä. Pari Myllymuksujen taskuvaippaa on. Toinen niistä on ihan syvältä, falskaa heti ja sitten siitä lähti laminointi irti jonkun viiden käyttökerran jälkeen Vaippojen kaavat on Suuresta käsityölehdestä. Kahta eri mallia on sieltä löytynyt. Valmiita vaippoja ei enää osteta, piheys on iskenyt :LOL: Mikäli tuo poitsu pääsee vaipoistaan joskus 1½-vuotiaana tai pysyy suht hoikkana niin ei tartte välttämättä enää uutta kokoa tehdä. Ehkä nyt viimeistä vaippakertaa teen, L-kokoa. Jos nämä jää viimeiseksi niin kaikkien vaippojen yhteishinnaksi on tullut n.300? :D Lisäksi noista jämäpaloista pyöräytän itelleni kestositeet niin tulee säästöä sitten siinäkin.

Käytiin mekin sitten Citymarketissa ja yhtä kuivat pippalot siellä oli kuin viimeksikin. Aina ne samat tarjoukset.. Käydään muuten pari kolme kertaa vuodessa siellä ja sitten mammuttimarkkinoilla. Siellä on niin sikahintaista muihin verrattuna ja mua ällöttää, että rehuosastolla on lähes kaikki ulkomaalaista ja pirkka-tuotteetkin on pikkuhiljaa menneet vain enemmän ulkolaisiksi.
Mukaan tarttui kuitenkin aivan ihana matto, kokista, joitain ruokia, pakastusrasioita...ja lankoja :ashamed: Seitsemän veljestä oli 2,99?/kerä niin eihän tämmänen puikkoholisti voinut olla ostamasta niistä :snotty:
Sampolle ei löytynyt mitään. Vk-haalaria oltiin hakemassa, mut ei ollut muutakuin toppahaalareita.. Käytiin sitten Halpa-hallissa hakemassa poitsulle vaatteita, vk-haalaria sieltäkin haettiin, mut ei ollut :eek: Ukko saa maanantaina mennä ruokatauolla Reiman tehtaanmyymälään, kun se melkein vieressä on. Katotaan netistä vaiks joku kiva malli :D

Gorhaur: meille löytyi Reimalta tosi kiva vk-haalari oli vaan 20? että sieltä varmaan onnistaa. Mä kanssa arvelisin että nyt nää L-koot mitä haalin riittää vaippailun loppuu ja tosiaan 1v synttäreiden jälkeen koitan vähentää vaippojen käyttöä ja siirtää potalle.

Ja nyt tarttee lopettaa tää netissä roikkuminen :snotty:

Iltaa leidit!

Laura kävi nukkumaan, joten nyt voidaan alkaa jännittää kuin tänä yönä nukutaan :LOL:

Meillä päivä tosiaan niin vauhdikas, ja päiväunet taas reissussa kovin lyhyitä, niin saa nähä kostautuuko. Aamulla oltiin tosiaan vauvauinnissa. Tänään Laura sukelsi ekaa kertaa niin, että päästin vedenalla irti ja sitten mun kaveri, joka oli meidän mukana otti Laurasta kopin ku tuli pintaan. Hurjalta tuntuu, mutta hienosti meni!

Uinnin jälkeen lähdettiinki sitte suoraan miehen vahemmille, missä oltiinki koko päivä, kotiin tultiin seittemän jälkeen. Jollain ku sais Lauran oppimaan, että muuallakin kun autossa ja omassa sängyssä voi päiväunet nukkua, niin reissailu ois mukavampaa. Nyt nukku ensin autossa, ja siitä jatko hetken, tokat päikkärit sitte rattaissa jäi alle 40 min, mikä meillä on tosi vähän...

Maija M:kyllä kuulostaa hurjalta tuo sukellus!

Tänään Elli nousi jo puol 7 mutta en valita kun jälleen meni yö meillä hyvin.Elli heräs kerran syömään ja jatkoi rauhassa uniaan :heart:
Tänään olis ohjelmassa kummitytön synttärit eli oikea herkkuviikonloppu meillä.

Mutta ennen niitä pitäis tehä ruokaa ja Ellille soseita.sain eilen entiset purkit tyhjiksi niin taas vois satsin pyöräyttää.
Päivänjatkoja! :wave:

Huomenia!
Meillä meni sitten iltapäivästä iltaa hallilla. Keskimmäinenkin pääsi aloittamaan kiekkokoulun ja kyllä oli reipas poika! Veteli jäällä (tuen kanssa kyllä) mut niinku vanha tekijä. Ja oli tunnin jäällä eikä yhtää valittanu et ei jaksais. Sitten perään esikoisen harjoitukset.
(Vitsi noi on sulosiin noi metrin pituset kiekkoilija)
Tulipa ne sitten kosimaan miestä apuvalmentajaksikin :heart: KOhta mäki siellä säädän jotain, ollaan koko perheella mukana harkkatoiminnassa :LOL:
Lucaki kattelin jäälle ja kauhia ölinä kävi, sinne ois ollu pakko päästä kans.
Illalla oltiinkin niin väsyneitä ettei enää mitää ulkoiluja ja venetsialaisia jaksettu järkätä. Katottii pelkokerrointa ja pojille limua ja sipsiä, mulle ja miehelle lasit viiniä.

Joku täällä kyseli et kinaako muut pariskunnat? Joo meillä kyl tasaseen ilmastaa asiat mitkä risoo ja tökkii, varsinkin minä. Ja volumitaso nousee aikas herkästi
Ja tietty sitten joskus tulee niitä totaalisia räjähdyksiä, kuten eilen aamulla :ashamed: Mutta joo, ei siis me koko aikaa tapella, mut noi kivasti puhdistaa ilmaa. :saint: Mä kuiten oo koittanu ottaa semmosen tyylin et ilmastaa asiat ku ne vaivaa ja häiritsee, huomattavasti vähemmä tulee sitten noita totaali pamahduksia ku ei jemmaa kaikkia asioita. Että näin..

Mitäs tänään?
Meille mitää erityistä ole suunnitteilla, vielä. Mut jotain mä kehittelen vielä tähän. En jaksa kökkiä aina vaa kotona. Vois kyläillä mummolassa tai jossain. Kummityttöäkin ois kiva nähdä, on kuulema oppinu kävelemään :heart: SOn 2½kk vanhempi kuin Luca.

Voe että tuota poikaa, se napsii joka ikisen nokareen minkä lattialta löytää niin suuhun. Suu käy koko ajan. pian ei tarvi aamupuurokaa tehä ku on masu täynnä kaikenmaailman nukkaa ja roskia ja pikku leluja. Meillä onki nyt kova ukaasi päällä et lattialla olevat pikku lelut lähtee suoraa roskiin :kieh:

Toi sukeltaminen on hurjaa, mut tosi kivaa. Esikoisen kanssa silloin aikoinaa käytiin paljonki vauvauinnissa. Sukellettiin kovasti, hypättiin ite reunalta altaasee uppeluksii ja laski liukumäkeä pää edellä veteen ja me vastassa yms. Sai olkapäiltä hypätä myös ja yhdessä sukellettiin. Hurjaa, mutta kivaa!

Mutta nyt puuron keittoo. Minä ja Luca yhessä mennää aamupuurolle. Tän laiharin aikana oon opetellu tuota aamupuuron syömistä. Ja arkena näin alkuu olen ottanut viikolle 2 puuro aamuu. Jotta isommatkin tottuis taas paremmin tuohon puuroiluun. Hyvin ne kyl puuro aina on syöny ku on laittanu, mut nyt kun tietää et on muitakin (herkullisempiakin ehkä) vaihtiksia nii meinaavat hannata. Sovittiin et kun on 2puuro aamua nii ostin kaakaomuroja.

Hengaillaan tässä :wave:

Nyt tuli niin kauhee morkkis ku villivattu tuolla mesen puolella kyseli kuka mää oon :D
Piti äkkii tulla tännekki ilmoittautumaan...että hengissä ollaan...
Mä en oo meinannu saada aikaan yhtään mitään missään.... Mesessä heilun sillon ku on aikaa...

Mitäs meille sitte kuuluukaan...
Meidän Jesse reilun viikkoa vaille 9kk :eek: Osaa tällä hetkellä istua tukevasti,nousta tukea vasten seisomaan, kävelee tukea pitkin,tekee järjettömiä koukkauksia ja kaatuilee miten sattuu,konttaa kovaa karkuun ja pahoille teille :D
"komentelee" kovaan ääneen muita...juo sujuvasti nokkamukista (onko muilla muuten vauvoja jotka jois hirveesti vettä?Tää vetää yhellä syömingillä koko 150ml mukillisen vettä, no okei on vaatteetki sitte kyllä litimärät mut kuitenkin)...
Osaa syödä makaroneja,pastaa,kurkkua jne jne jne sormineen, neljä hammasta löytyy.
Tunnistaa lampun jos on hyvällä tuulella :D Eli katsoo sinnepäin kun kysytään.... Osaa taputtaa. Ja pussailee "ilmaan".

Öö, mä oon ihan ulkona teidän jutuista (vaihteeks).... :ashamed:

No mut kuitenki, äkkiselteen tulin tähän nyt laittelee nää kuulumiset... ja koitan sitte lukee ihan ajatuksella näitä teidän juttuja :D

Moi pikaseen.
Meillä kans huippu yö takana, kuten myös Hemalla (tai siis tytöllä ) näytti olevan. Tosi loistava juttu!! :)
Saaru on varmaan sit kohta selostajana junnujen jääkiekko matseissa :LOL: :LOL: Tuo on kyl kiva perheen yhteinen harrastus :)
Mie kans oon aamusella aina keitelly yhteiset aamupuurot itelleni ja Aapelle, se on niin halpaa&ihan hyvääkin, etenkin 4-viljanpuuro, ja itekin syön sen luumusoseen kanssa :D

Albert nousee nyt kans seisomaan, tosin aika matalaa tukea vasten vaan, mut siitä se lähtee.

Meille ei ihmeitä muuten, Aape on ollu tyytyväinen poika taas pitkästä aikaa, ruoat maistuu taas jne. (Koputtaa puuta, kop kop)

Ulkoilua yms. yhteistä oleilua tänään tiedossa :wave:

Hei!

Mukavaa, että HeMalla ja Katjalla ollu parempia öitä vuorostaan!

Meillä yö meni hyvin, mutta jostain syystä (ehkä ihan siitä että nyt monena iltana on mennyt tosi myöhään ;)) olin aamulla tosi väsyny. Meninki sitte itekki vielä päiväunille kun Laura kävi nukkumaan. Laurakin oli väsynyt, aamulla oli hereillä reilusti alle tunnin, mitä nyt puuron söi, vaipan vaihdoin ja annoin maitoa...

Mites muute teillä ketkä vielä imetätte, ni löytyykä muite maidon "lipittäjiä"? Eli Lauralle kelpais maito ihan joka välissä, oli nälkää tai ei. Esim. ruuan jälkeen haluu usein maitoa, mutta jos erehtyy antamaan tulee suurin osa pulautuksena takas, ku masu oli liian täynnä. Muutenki harvassa on ne kerrat, että voin neidin syliin ottaa ilman, että alkaa ehdotella huikan ottoa. Usein pakko miehen pitää Lauraa esim. ku sose lämpiämässä, mun sylissä vaan suuttuu, ku nälkä vaivaa mutta maitoa ei tipu...

Minä täällä vielä yövirkkuna.. :snotty: Eipä ole taas tullu kirjoteltua.Mese on nyt laulanu vähän enemmän. :)
Mitäs meille..Nanu oppi ryömimään!! :D Sängyllä menee lujaa vauhtia,lattialla vähän varovaisemmin mutta siitä se lähtee.Äiti on niin ylpeä. :heart: Nanu tekee myös molempia ylähampaita eteen.Se on vähän kiukuttanut.

Tulkaa muutkin mukaan tonne meseen.KATJAAAA!! :wave:

Mä en nyt oikeesti keksi mitään..Huomenna ehkä paremmin ajatus luistaa. :D

HUomenta taas!
Luca heräsin 6 aikaa maidolle ja mä sitten olin sen verran virkee et aattelin et en laita enää nukkumaan. Jos laittaa alle tunniksi vielä nukkuu, niin sitä on kuitennin ihan sikaväsyny sitten ku pitäs nousta. Sais sitten hetken omaa rauhaa, tai luulin..Luca heräski sitten melkee heti sen jälkee. No ei sinänsä ihme, laitto niin aikasee nukkumaankin.

Luca oppikin eilen näyttämään kädellä et "anna" ja MUN mielestä se jopa sanoo niin. Sillee sormia vippaa koukkuu juu nou..."reenattiinkin" sitä sitten, tein ensin ja ku Luca teki niin annoin sille makaroonin palasia :D

Tänään onki taas arki ja eskarireissuhan son tiedossa. Sieltä pitäs suoraa lankakaupoille taas mennä. Yks pipa jäi eilen illalla kesken ku lanka loppu.

Millaiset suunnitelmat on muilla alotella "oikean maidon" maistatukset. Mihin ikään ja millä?
Mä oon raejuuston muruja antanu makupaloina jo nyt ja kerran laiton ruuan sekaakin hiukan, mut siinä se.. Oon tainnutkin alotella aina raejuustolla ja sitten et annan lehmän maitoo ruuan kanssa hörpätä. Sitten pikku hiljaa viiliä ja jugua. Mut meillä on isommatki pojat jo 1v ikäsenä juoneet ja syöneet lehmän maitotuotteita hyvinni.

Mut nyt aamupuurolle ja vaatteita kahtelee. :wave:

...ja, olihan munki pakko kokeilla samaa kuin Maija (matkiputki-apina)

Valtsukin on tänään aamuvirkku, heräsi raukka ilmavaivoihinsa.

Ja moikka Saapis :wave:. Voi hitsi tarttee kyllä saada toi mese toimimaan että pääsee turiseen sinnekin.

Maidon maistatuksesta: Tavallan Valtsu saanut jo lehmänmaitoa kun leipää tykkää nassutella (pullastakin pari kertaa saanu maistiaisia).Mutta varsinaisesti olen yleensä aloittanut siinä 9-10 kk viilillä/jugurtilla, sitten pikkuhiljaa teen puurot lehmänmoitoon ja lopuksi sitten ihan nokkamukista.
Nokkamukista mieleen että annoin siitä Valtsulle jo iltavellin eilen. Tuttipullosta juominen kun menee välillä pelleilyksi niin ajattelin josko pikkuhiljaa siirtyis kokonaan nokkikseen.

Nyt aamupalalle :p

Huomenta!
Meillä menee vesi hienosti nokkamukista ja nyt olen laittanut korviketta sekaan että sais maitoa vähän enemmän ettei kalsiumin puute iske kun imetys hyvin vähäistä enää meillä.käytännössä illalla ja yöllä sekä ihan aamusta.
Mutta ruoan kanssa Elli juo nestettä ehkä 20 milliä että eipä sitä hirveesti sitä maitoa mene.sama ongelma oli aikoinaan hennan kanssa...Onneksi vauvapuuroissa on kalsiumia niin niillä jatketaan sit.

Mä olen ajatellut aloittaa normimaidon esim. Rahkalla tai jugulla eli eka hapanmaitotuotteet ja sit maito mut katsotaan nyt.Ja siinä 11kk iässä kai?

Tänään olis ohjelmassa kerhoilua kun löydettiin kirkolta seurakunnan kerho joka on vasta ip.sopii paremmin meille.

3 yötä on mennyt suht hyvin ja toivotaan että näin jatkuu.
Elli lähti eilen sit liikkeelle.Konttasi ja ryömi hauskalla välimuodolla :LOL: omintakeinen liikkumistyyli.Saa nähdä kumman valitsee.Tulea vasten seisoo jo tukevammin ja kohta varmaan "puita pitkin"menee pidemmän matkan.
Sanoja ei niinkään kai tiedä mutta tykkää kun kuvia näytetään kirjoista ja niitä nimetään.Erityisesti nauraa sanalle lamppu ja pupu. :D

saarulle kiitos uudesta pinosta.... :flower:

tav.maito neuvolasta viimex suositteli aloittaan kokeilut n.10kk ikäsenä just hapan maito tuotteilla ja sitten pikku hiljaa samaa maitoo kuin muut juo niin korvikkeen joukkoon...

meillä iida ei vielä nouse tai konttaa mut ryömii kovaa vauhtia.... nokka mukia ei vielä oo kokeiltu... täällä kun on yks hirmu väsy äiti kun nuo tytöt valvottaa vuoron perään

tonttuliinu tervetuloo mukaan

Huomenta!

Meillä ihan kohtalainen yö, mitä nyt Albert piti konttausharjoituksia muutaman kerran yöllä, ja aamulla se heräsi varpaat melkein mun suussa, eli oli kääntynyt toisinpäin sit nukkumaan.

Meillä taas viikonloppuna oksennuspyykkiä täällä pestiin vaihtelunvuoksi :x Eli meillehän nyt olisi ohjeena sitten lääkäriltä, että tavallista maitoa alettaisi juottamaan, mut mie en taida kuitenkaan toimia niin, vaan yritetään tässä vähän "tappaa aikaa" (lähemmäksi niitä oikeita suositusikiä jos päästäisi) Eli Nutrisoijaa juotetaan omaan pikkiin&tavan korviketta välillä, jos nyt vaikka 1-2x/pvä, ja määriä lisätään jos ei oksentele.

Saaru kyseli tavan maitoon siirtymisestä, tuossa jo äsken vähän aihetta sivusinkin.. Niin miekin oon antanu Aapelle raejuustomuruja aina muutaman maistella silloin tällöin, ja ajattelin tuossa kuukauden kuluttua alkaa antamaan sit maustamatonta viiliä hedelmäsoseen seassa&jugurttia samalla tavalla, ja sit tavalliseen maitoon ihan juomalla jos siirryttäis siinä 11kk jälkeen :)

Onnea Heman&Villivatun tytöille uusista taidoista :flower:

Villivattu: En mie ees osaa käyttää meseä, mie oon vähä jälkeenjäänyt näissä asioissa :xmas: Taidan ihan vaan tyytyä tähän palstailuun, tässäkin menee jo niin paljon aikaa :D

Hei taas!

Gorthaur: laitoin sulle yv:tä :wave:

Meillä oli vuorossa hieman levottomampi yö, taisi vatsaa kiertää, mutta onneksi kahvi auttaa! Ollaan lähdössä koko porukalla metsäretkelle, kun Laura herää päiväunilta, mies kun on vielä tämän viikon lomalla. Toivotaan että ees jokunen suppilovahvero onnistuttas pyydystämään.

Tavalliseen maitoon siirtymistä en vielä erityisesti oo suunnitellu, mutta eiköhän tuossa 10-11 kk iässä aloitella raejuustolla ja hapanmaitovalmisteilla. Sitten jos vuoden iässä pikkuhiljaa imetystä vähentäis ja siirtys juomaan tavallista maitoa. Meillä muutenki tosi hitaasti näitten ruokajuttujen kanssa edetty, just äskö mietin, että pitäsköhän tänään ekaa kertaa perunaa tytölle tarjota maistiaisiksi..

Hei....

JEE, enpä ois ihan äkikseltään uskonut olevani tästä asiasta näin iloinen :D nimittäin mulla alkoi vissiin menkat =) siis ihan vaan vähän tänään sellaista ruskeaa tuhrua tuli, mutta siis ilmeisesti hyvinkin mahdollista että alakaa tällä tavalla...?Eilen mietinkin kun tuntui sellaista menkka jomotusta ja juilintaa vatsassa et josko pian... Ja aika paha kun yleensä jos menkat alkanut ja vielä maanantai niin ois kyllä ihan vetämätön olo yms, mutta siis tää emäntä loistaa kuin naantalin aurinko :LOL:
Mites teillä muilla onko menkat alkanut "hitaaasti" yms. ensimmäiset ollut niukemmat..?

Tänään ois 8kk neukka Jasulla ja nähdään kuin on kasvua tullut =) Vieläkin poika varvastaa aikas paljon, ja täytyykin kysellä mitä on mieltä siittä :ashamed:

Oikean maidon maistatuksesta Katton mitkä ohjeet ne meille neukasta antaa, mutta mitä olen tässä tutuilta kuullut, niin eiköhän me tuossa 10kk aleta maistatteleen hapanmaito tuotteita ja sitten siittä pikkuhiljaa tavanmaitoon :snotty:

Onnea uusien taitojen oppijoille :flower:

No nyt valmistautuun neukkaan lähtöön...

Piku ja pikku jäbä :heart:

Saarulle taas suuret kiitokset uudesta pinosta! :flower:

En tosiaan oo ehtinyt käydä täällä piiiitkään aikaan... hommaa on riittänyt eli kerhoilua, synttäreitä yms... mutta nyt päätin pistäytyä täällä kattoon mitä teille muille kuuluu ja kertoon myös omia kuulumisia...

Saaru kyseli, että millon me muut alotellaan "oikean maidon" maistatukset. Mihin ikään ja millä? Mä oon ruukannut alotella (ja nytkin alottelen) siinä 11 kk iässä antamaan eka oikeaa jugurttia ja viiliä ja sit siinä lähempänä 1 vee oon sit alkanut vähitellen antamaan lehmän maitoa ja vähentään Nannia.

Meillä on nyt nuo yöt+aamun eka päikkärit menn aika levottomiksi eli yöllä neiti herää kerran noin 1.30-2.00 maissa ja menee aika tovi ennen kuin saa nukkumaan (joskus jopa 1 tunti), mutta tuttia vaan uskollisesti tarjoan neitille ja omassa sängyssä nukkuu) ja aamun eka päikkärit kestää vaan puoli tuntia (kun vielä viikko sit neiti nukkui 2-3 tuntia aamu-unia). No, iltapäivän unet onkin sit ne normaalit 3 tuntia... mut tuntuu noi aamu-unet niin vähäisiltä entisiin verrattuna... vaan kyllähän ne unet alkaa nyt vähetä, kun neiti kasvaa... uni-levottomuus johtuu varmaan nyt siitä, että neiti oppi kahden päivän aikana eka ryömiin eteen päin ja sit nouseen ite istumaan (ottamatta mistään tukea) "oman käden voimin".
Ja konttausasentoon neiti myös jo menee ja siinä hympsyttelee itteään.
Hammashoitolassa käytiin viikko sit näyttämässä niitä kahta hampaan alkua ja 8 kk lääkärineuvolaan meno on sit 1.10 . Mukava nähä paljonko neitokainen on kasvanut.

Nyt tarvii mennä, joten tällainen pika-käynti tällä kertaa :wave:

Tammiäiti ja Viola pian 8 kk :heart:

piku81: Mulla oli parit ekat menkat tosi runsaat, tuntui että sitä vuotoa tuli litratolkulla.. Ja näin se yleensä kait onkin, kun kohtu on vielä jotenkin verestävä synnytyksen jälkeen, tai jotain sinne päin.. Eli jos sie oot vaikka raskaana (pakko olla kun unta näin) :D :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
piku81: Mulla oli parit ekat menkat tosi runsaat, tuntui että sitä vuotoa tuli litratolkulla.. Ja näin se yleensä kait onkin, kun kohtu on vielä jotenkin verestävä synnytyksen jälkeen, tai jotain sinne päin.. Eli jos sie oot vaikka raskaana (pakko olla kun unta näin) :D :saint:
KATJA: Juu, no en nyt taas sit tiiä mitä on... eipä oo sen aamun jälkeen vuotanu enää...taas näitä kiinnostaa kiviäkin asioita, mut kelle muulle mää tästä höpisisin :LOL: No seuraillaan. On mulla kyllä tullut kauhea himo maksapasteijaan ja sitä kyllä joka aamu leivän päällä oon syönytkin :snotty: lisäksi kamalan väsy oon kyl ollu. Mut kuule en mää raskaana oo :ashamed:

Jasun kanssa nyt neukassa käyty ja paino oli 6840g (+400g) ja pituus 67,3cm (+ 3cm) että oli ihan ok kasvu. Mut saa nähdä päästäänkö fysioterapeutille, kun poika edelleen varvastaa.

et sellaista

villivattu ja muut kattokaa tää ketju Tuttu huijari uudella nikillä.http://kaksplus.fi/keskustelu/t1168923 tuli vaan mieleen.. en sit kyllä itte tiiä onko totta, mut eikö tää outoliinu just oo se mille piti lähettää vaatetta

Yhteistyössä