*Tammivauvat-08*vol.5

Alkuperäinen kirjoittaja Piku81:
villivattu ja muut kattokaa tää ketju Tuttu huijari uudella nikillä.http://kaksplus.fi/keskustelu/t1168923 tuli vaan mieleen.. en sit kyllä itte tiiä onko totta, mut eikö tää outoliinu just oo se mille piti lähettää vaatetta

Joo, luin silloin tuon outoliinin juttuja, kun villivattu täällä kertoi siitä, ja tulin siihen tulokseen että huijari on..eli en mitään tavaraa todellakaan hälle meinannut lähettää.
Tuo on surullista kun kaikenlaisia huijareita liikkuu, niin sitten jos joku tarvitsee oikeasti apua, niin hän ei sitä todennäköisesti saa :/

Tere69
Moi taas pitkästä aikaa! Oon käyny säännöllisesti lueskelemassa teidän hauskoja ja opettavaisia :) juttuja. Ootte kyllä tosi rautaisia mutseja, kun jaksatte vääntää soseita ym. Mä kyl annan lähes pelkästään purkkiruokaa (tai annan kyl hedelmiä soseena, mut omatekoiset kasvissoseet ei Kostille kelpaa). Jäi viel mieleen se Aapen tukehtumisepisodi, onneks selvisit säikähdyksellä Katja! Joka kerta tulee mieleen, kun annan Kostille jotain paloja.

Täällä Kosti konttaa kovaa ja nousee tukea vasten pystyyn ja osaa mennä myös melko tyylikkäästi takaisin alas. Hampaita on alhaalla kaksi, ylhäällä kulmahampaat ja etuhampaiden kulmat pilkistää. Yöt on todella pätkittäisiä, viime yönä heräilyä yhdestä eteenpäin noin tunnin välein, yksi väli taisi olla kaksi tuntia. Onneks sentään ei herännyt kuin kerran paremmin. Viime viikolla oltiin muutamana yönä parikin tuntia hereillä - äiten hermot kireällä!!

Kysymys: mitä laitatte lapsosillenne jalkoihin kun menette ulos??? Meillä vk-puvun kanssa en oo käyttänyt kenkiä (ei ole vielä kunnollisia ostettu) vaan yleensä normisukat ja niiden päällä villasukat. Välillä vaan tuntuu melko viileiltä jalat kun tullaan sisälle, vaiks vaunuissa on ratasosan kanssa kovahko reunus ja pehmeä koppa ja jalat siellä pehmeän kopan uumenissa.

Terkut kaikille!
Tere69 ja Kosti tänään 8 kk!! :flower: Onnittelut myös Villivatulle (jos oikein muistan) ja Nanulle! :flower: :flower:

Voi järkytys nuita huijareita siis tarkotan sitä outoliinia. Aattelin, jo sillon ku luin siitä, että se kaipaa vaatteita, että mitä ihemttä se tekee käytetyillä tuteilla (jotka muka antoi 12 vee tyttärelleen joka muka leikkii edelleen tuteilla... hoh-hoijaa, ei ainakaan meillä täällä päin kukaan mun tuntema 12 vee tyttö enää leiki nukeilla)... eli mihin se outoliini meinas niitä tutteja käyttää (onko kellään aavitusta)?!? Mut siis törkeetä toimintaa tollenen!

Ja nyt sähköpostien kimppuun!

Tammiäiti

Menkoista:mulla oli yhdet jälkivuodon jälkeen noin 5 vkoa synnytyksestä ja oli TOSI runsaat ja sit on ollut yhdet normaalit jotka alkoi niin että eka tuli tuhrua mutta varsinainen vuotoa alkoi vähän myöhemmin.
Mä lopetin just minipilsut pe ja tänään alkoi menkat ja saan vihdoin sen kierukan keskiviikkona.APUVA, jännittää kyllä se laitto mutta mä en vaan jaksa muistaa ottaa pilsuja joka päivä ja tarviin kumminkin pitkäaikaisen ehkäisyn.

Voi tuota meidän Elliä kun se touhuaa ihan mahdottomasti tuon nuken kanssa ja konttaa :heart: äiti on niin ylpeä "vauvastaan" :flower: kyllä nää kehitysaskeleet on vaan niin mahdottoman ihania joka kerta :heart:

Meillä ulkoillessa kengät tai lämpöiset sukat.Mutta pitänee alkaa totuttamaan kenkiin ajoissa kun kerran nousee pystyyn ja menee tukia pitkin..voihan se olla että jouluna jo kävellään :D

Tere69 eihän kengät oo liian tiukalla /tiukat? voi aiheuttaa sen viileyden.... meillä iidalla töppöset ä-pakkaulsen ja sukat sisällä eikä oo vielä kylmät olleet ja sit kun oli oikeen viilee aamu niin sujautin tytön pehmeeseenkoppaan isteksimaan...

menkat niistä on kärsitty touko kuusta lähtien normi menkat alusta asti

tuosta tutti hommasta me keräiltiin aikanaan trutteja aikas vanhoiks asti n.14v lopetettiin

Toi ketju oli poistettu, mitä siinä oli outoliinista? Keräsikö se tavaraa vain myyntiin vai mitä?

MaijaM. Mulle ei ole tullut yv:tä.

Tere. Sampolla on semmotteet karvatöppöset jaloissa ulosmentäessä.

Menkoista. Jälkivuotoa oli 2 viikkoa ja nekään ei olleet mitenkään runsaat. Ekat menkat oli 2kk synnytyksestä ja ne oli ihan tavanomaiset, ei ole olleet mitenkään entistä runsaammat. Menkkakipuja ei enää ole ja kierto on pitkittynyt :D

Tuttijutusta. Meillä oli kova hitti silloin joskus semmotteet muovitutit (ei oikeat ) joskus eka- tai tokaluokalla. Olin silloin Kauhajoen ala-asteella ja ne oli siellä muotia. Poriin palatessa mua pidettiin pellenä tuttieni kanssa :LOL: Liekö sitten se ollut muotia vain Kauhajoella tai sitten muoti vaihtui just koulun vaihdon aikaan :whistle:
Tosta leikkimisestä. Mä leikein vielä joskus 12-v. Siihen aikaan lapsen ei tarvinnut vielä olla miniaikuinen, murehtia ex-poikaystäviä ja hallita kielaritekniikoita..

Onnittelut Kostille :flower:

Gorthaur: mihin lie kadonnu, nyt koitin uudestaan...

Laura on vielä hereillä, kohta koitan jos nukkuu kävis. Me vaan nukuttiin yhdessä vähän turhan pitkät päiväunet ja herättiin vasta kahdeksalta. Metsäretki väsytti kummasti, tais tulla raittiin ilman yliannostus. Suppiksiakin löydettiin sen verta, että niistä saa kastikkeen tai piirakan tehtyä. Nyt pitää vaan päättää kumpaa tekis ja sitte huomenna herkutella!

Iltaa!
Ette kuulkaa usko kuinka kauhee päivä on ollu!Netti nimittäin toimii vasta nyt ekan kerran koko päivävä!Järkyt vierotusoireet!! :kieh: :kieh: :D

Mitä tossa outoliinin ketjussa oli?Mä en kans lähettänyt sille mitään.Siitä koko hommasta tuli mulle ihan kamala sotku!Mä en edes jaksa kertoa koko juttu,meni oikeesti ihan vituilleen koko homma.
Hyvä,että ette lähettänyt tekään.Sen siitä saa kun yrittää auttaa.

Nyt mua alko taas vituttaa toi homma.Kirjottelen huomenna lisää.

V&Nanu tänään 8kk.

Morskis!
Täällä toinen äninäyö takana. Eilen nousin jo kuudelta ku Luca oli ensin valvottanu tunnin ja ku nukahti, niin katsoin turhaksi laittaa enää vajaaksi tunniksi nukkumaan..Tänään moneen kertaa sai hypätä yöllä ja toi ulinaälinä alkoi sitten taas 5 pintaa..Samoilla silmillä sitten taas.
Eilinen meni siin täysi juostessa, eskarii,kauppaa, mummolaa, kauppaa, siivousta..*huh*
Mut aimo saalis tuli kaupoista. Luca sai uuden toppapuvun hanskoineen ja isommat sai hanskoja, kalsareita, pikkareita, kenkii ymsyms. Toki sitten Lucalle (taas) parit bodyt tarttu :D Lankoja lähin lähinnä etsimään, mut sitä lankaa ei sitten tuolta reissulta löyty..eikä seuraavastakaa kaupasta, eikä sitten eikä sittenkää.. Varmaa joku 5 kauppa mihin meni niin löysin haluamaa lankaa. Mut muuten tulos oli kassillinen lankoja :ashamed: Meillon varmaa Gorthaur:n kanssa sama oireyhtymä noitten lankojen suhteen :LOL:

Onnea Pikulle, menkoista. Kuulostaa siltä et ne on kuiten alkamassa! Mullakin alkuu tuli ihan niiiiiiniiii ministi tuhnua ja odotin sitte koko ajan et millo alkaa, ei alkanu, mut sitten oisko ns kierron verran menny niin alko. Jos ne sullaki harjoittelepi. Sitten ei muuta ku aletaa odotteleen sieltä päin + uutisia :heart:

Tänään oli tarkoitus koko poppoolla lähtä uimahalliin, mut taitaa mulla ja Lucalla jäädä väliin. Semmosta yskää tulee pojulla välillä ja toi yökukkuminen verottaapi. Taidan jäädä kotiin levähtää siksi aikaa ku iskä menee isompien sekä mummin kaa uimaa.

Mut nyt aamupalaa pojille ja itelle kaffetta..

Meillä sitten tänä aamuna noustiin puol 6 |O En saanu elliä millään takas unille kun se vaan nousi koko aika konttaamaan ja kääntyili mahalkleen ym. ja tuolla se vetelee jo ekoja päikkäreitä.Ei me kyllä millään päästä 2 uniin jos näin aikaisin pitää nousta..

Meillä on tänään kotipäivä eli ei mitään ohjelmaa.Sitä onkin ollut vähän liikaa, Henna jo eilen sit ihan väsy oli kun ei päikkäreitä ole nukkunut 3 päivään.Tänään suunnitelmissa mennä kaikki päiväunille ajoissa, itseeki väsyttää.

Ikävä juttu tuollainen huijaushomma.Kun joku oikeesti tarvis apua niin kukaan ei auta kun huijarit tekee ihmisille luottamuspulan!

Pakko mennä keittämään lisää kahvia että herää

Mikä yö :kieh: kahden aikaan jo toivoin että olis aamu ja loppuis se kitinä ja pelleily. No turha toivo Valtsu pyöri ja karjui ja keskimmäinen muuten vaan reuhas ihan puol 7 asti. Nyt varsinaisesti ei väsytä normaalia enemmän, mutta illalla sitten ollaan kaikki väsyneitä ja kiukutellaan vaan toisillemme. No vertaistukea tuli heti kun luin ton Saarun jutun.

Muuten tiedättekö mitä vertaistuki tarkoittaa? Sitä että jollain toisella menee yhtä huonosti tai huonommin kuin itellä :LOL: :LOL: Siis huh huh nyt mun juttujen taso on jopa normaalia alempi joten painun juomaan teetä ja toivomaan jotain ihmettä millä jaksan vetää tän päivän edes rimaa hipoen läpi.

Huomenta kaikki! |O
Täällä kanssa taas valvottu yö takana, Emma kitisi ja kränäs koko yön... Tiedä häntä mikä taas vaivaa. Tosin kyllä loukkas itsensä eilen, kaatui ja yläikenistä vuosi kamalasti verta ja vähän ne ikenet repes, vein hampulääkäriin, mutta ei kuulemma ole sattunut pahasti. Onneksi! Annoin kyllä supon yöksi ja aamuyöllä toisen... No, toisaalta tässä on valvottu jo yli 2 viikkoa... No, nukkui Emma la-su yön tosi hyvin, ei heräänyt kertaakaan. :D
Esikoisen koetulokset eivät ole vieläkään tulleet!! :kieh: Piti tulla eilen, mutta ei... Ja kun yksi epäily on mahdollinen suusyövän aiheuttaja, niin tosi kiva venata tuloksia! :'( Mutta toisaalta tyttö voi pikkasen paremmin, joten en enää itse niin kovin pelkää tuloksia... Mutta silti olis kiva tietää mikä on!
Onnittelut 8 kk täyttäville! :flower:
Piku: onnea menkoista! Missä mun menkat viipyy?! ONKO KAIKILLA MUILLA JO MENKAT ALKANUT??? :attn:
Jaahas, nyt teetä nassuun, kamala flunssa ja kurkkukipu
Neamma :wave:
Ai niin, SAARULLE kiitos uudesta pinosta! :hug:

Heippa!
Meillä on mennyt nyt yöt hyvin, herää 5.30 saa maidon ja sitten nukkuu vielä 7.30 asti.
Oon tosiaan imettämistä sillain vähentänyt, että imetän enää aamuisin ja joskus päivällä, mutta oikeastaan saa pulloa suurimmaksi osaksi.Poika on ottanut asian hyvin ja jaksaa pidempiä aikoja Nannin voimalla kuin rintamaidolla. Että mä oon ainakin tosi tyytyväinen, että aloitin korvikkeen annon.
Menkoista, mulla on menkat alkaneet jo 5 vkoa synnytyksestä ja tullut senkin jälkeen jo 4 kertaa :attn: :LOL:

Neammelle :hug: toivottavasti pian selviää.

Kiitti Saaru uudesta pinosta. :hug:

Me nyt täällä mietitään asuntojuttuja taas vaihteeksi...Meilläkun on tää kaksio ja pitäisi saada yksi lisähuone, niin ollaan nyt mietitty, jos laitetaan tää myyntiin sittenkin. Mä odottelen kuumeisesti sähköpostia ja puhelua pankista. Löydettiin netistä kivan näköinen kolmio CATTIEN naapurista ... :D
Olisi niin ihanaa saada yksi huone lisää, kun on noi 2 koiraakin tässä pyörimässä.

Mutta joo palaillaan :wave:

Tyttönen: Ompas kiva saada uusia naapureita ja lenkkeily seuraa =)

Neamma: :hug:

:flower: Onnittelut kaikille kk syndejä viettäville.

Mä oon täällä viä yökkärissä ja ihan sekasin, meillä nukuttiin vähän yli 8 asti :eek: ja nukkuun meni 19.30! Pual 6 sai maitoo vähän..

Jotenkin tarttis päivä saada käyntiin.. Ei mitään kummempaa suunnitelmaa, lenkille pitää mennä muuten koti päivä.. eilen oli menoo ja pe tuli menoo tai tuloo oikeastaan, kaveri tulee tähä päiväksi ja sit paukkas kolme seuraavaa vkl täyteen.. mun porukoille, kotona kaikkee ja anoppila-viikonloppu..

Nii juu Poika koettaa pystyyn meillä, mutta ei pääse ihan viä, muksahtaa pyllylleen ja siitä tietysti pää kolahtaa maahan.. kyllä se siitä.

:wave: -c-

Huomenta!
Tämän aamun neljällä ensimmäisellä kirjoittajalla oli näköjään menny yö ihan päin prinkkalaa.. Jaksuja heille :hug: Ja ennen mua kahdella edellisellä oli yöt menny hyvin, ja niin meni meilläkin :) Kukahan on se 4. ilmottautuja mun jälkeen jolla yö menny hyvin. :D
Albert heräsi maidolle viiden aikaan, ja aamuyö oli kyl sit vähän kitinää, tai oikeastaan se oli jo aamu..kuuden jälkeen nukkui levottomasti, mut ylös noustiin sit vasta puol9!!!! Nyt Albert meni just päiväunille.

Nyt mun on pakko hehkuttaa (ja koputtaa samalla puuta) mutta Albert on nukkunu nyt viitenä päivänä peräkkäin yhdet pitkät päiväunet. Näin montaa päivää ei ole vielä peräkkäin ollutkaan 3kk iän jälkeen, että Aape olis joka päivä nukkunu n.1½h päiväunet, tää on meidän mittakaavassa siis ihan loistavaa!!!!!!! Luulen että kun Aape on nyt ruvennu touhuamaan niin paljon, niin se tarvii enempi untakin. Aape on nyt nukkunu siis kolmet unet joka päivä, se vähän vaihtelee päivittäin että onko nuo pitkät unet aamulla,iltapäivällä vaiko alkuillasta..ja kahdet muutkin unet on sit kestäny jopa 30min..mikä on sekin ihan hienoa niiden 15min pätkien jälkeen!!! :)

Neammalle & koko perheelle ihan kamalasti voimia :hug:

K&A pian 8½kk

Huomenta!

Mä olen "se Neljäs" =) Meillä siis meni yö ihan mukavasti ja poika nukkui varttia vaille kahdeksaan saakka, uskomatonta. Tais olla eilisillä mammatreffeillä unettava vaikutus, kun Cattienkin poika oli vetässyt hyvät unet pitkälle aamuun :kieh:

Tyttöselle onnea asuntokauppoihin, suunta on oikea :)

Neuvolassa ehdittiin jo aamulla pistäytymään strategiset mitat olivat 8350g ja 69,6cm, (ei ollenkaan tarkka tuo terkka =) )

Neammalle voimia tulosten odotteleen, mahtaa olla hermoja raastavaa :hug:

Menkkoja ei ole mullakaan kuulunut, missä lie ovat. Minipilsuja syön niin taitaa pitää ne poissa.

Meillä Katja kävi ainakin just noin, että kun poika alkoi enemmän touhuaan; konttaamaan, nouseen pystyyn jne. niiin päiväunet alkoi maistuun.

Nyt meillä ollaan menty jo monta päivää "kahden pysähdyksen-taktiikalla". Eli kolmannet unet on jäänyt pois kokonaan ja kuiteskin unta yhteensä nukkuu sellaiset kolme- neljä tuntia päivässä. Tää olis hyvä rytmi, toivottavasti pysyy tällaisena!

Afulle lämmin kiitos eilisestä =) ja Cattielle ja Tyttöselle myös!

Nyt perunoita muusaamaan, heipati hei :wave:

Taitaa nyt nää aamu-unet olla ne pitkät unet. Albert on nyt nukkunu jo 1h15min :) :) :)
Kide: Meilläkin menis päivä hienosti kaksilla unilla, jos nukkuis kahdet "pitkät" (ainakin tunnin) unet :) Tossa just mietinkin, että tää päivä saattaa mennäkin kaksilla unilla, kun aamulla nukuttiin niin pitkään.. Että jos nyt nukkuis vaikka 30min vielä, niin sit ei tarviis mennä toisille unille vasta kuin joskus klo15-16 aikoihin :) Pärjäis loistavasti sit iltaan asti niillä unilla. Saas nähdä.

katja:meillä meni yö muuten ihan ok mutta puol 6 söi ja ei sit nukahtanut enää kun piti tosiaan harjoitella konttaamista.eli mä olen viides :LOL:

Mä menen nyt ansaituille päiväunille, kerrankin Elli nukkuu ja Hennaa väsyttää.palataan!

Mä olen vissiin sit kuudes eli meillä meni yö tosi mukavasti: neiti laittoi yöunille 22.00 ja heräs vasta 7.00 eikä kertaakaan sillä välillä. Keskimmäinen lapsista huusi unissaan yöllä ja kävin siis rauhoittelemassa häntä, mutta muutoin lapset nukkuivat tosi hyvin ja nyt itelläkin on levännyt olo. :)

Ja nyt sähköpostia kattomaan... heippa!

Tammiäiti ja naperot :heart:

Meillä meni myös yö hyvin =) 8.30 herättiin, aamupuuronkin söi hienosti. Kiva että monella muullakin on yöt sujuneet :flower:

Ja jaksuja oikein paljon päivään niille joilla yöllä touhuiltiin :hug:

Meillä muuten kanssa päikkärit pidentynyt taas, vaikka yölläkin nukutaan. Olenkin miettinyt että varmaan se tekee kun on koko ajan liikkeessä päivällä. Mutta en siis ollenkaan valita , hyvä että uni maistuu.

Neamman perheelle voimia, toivottavasti nyt tulokset tulisi äkkiä :hug: Onneksi tyttö voi jo paremmin. Niin ei nen munkaan menkat atinnu sit alkaa :'( vaikka eilen kyllä oli jomotusta vatsassa koko illan..mut siis ei mitään sen jälkeen :eek: Mut jospa se on niinkuin Saarulla että pikkuhiljaa käynnistyy koneisto :snotty:

Mitäpä sitä muuta, pyykkejä tuossa laitoin ja Jasu tosiaan nukkuu vielä taitaa meillä jäädä lounas väliin, ja taietaan syyä sit välkkäri ja isompi päivällinen. En viitti enää kovin myöhään lounasta antaa, kun sit siirtyy päivällinen...

palaamisiin...

Ensimmäiseksi on pakko hehkuttaa: meikä on kutistunut lähtöpainoon!
Eipä siinäkään mennyt kuin reilut 8kk :LOL: :ashamed: Nyt vielä pois aikaisempia pläskejä ainakin se 5kg niin kahtotaan uudestaan jos tää mamma olisi edes jotenkin tyytytäinen ihteensä :D

Eilen Sampolta puhkesi kolmas hammas. Vielä ei ole huuto alkanut, saas kattoo jos se alkaa vasta seuraavan hampaan jälkeen. Oon kattellut, että vielä olis ainakin kaksi puhkeemassa lähiviikkoina.

Tehtiin Sampolle sunnuntaiehtoon askareena uusia soseita. Tällä kertaa isoihin rasioihin, annoskoot vaihtelee 200-250g. Eipä niitä tullut kuin 17 purkillista tavaraa ja hintaa n. 12?. Tämän kertainen soseruljanssi tuntuu vähän turhauttavalta, kun säästöä tuli vaan n. 5 euron edestä :snotty: Eikä nuo riitä kuin reilun viikon ajan niin tarttee tällä viikolla tehdä vielä lisää soseita. Seuraavaan satsiin tarttee vähentää tuota bataatin osuutta, se kun on niin hintavaa muihin rehuihin nähden. Uusi makuja noissa soseissa on tällä kertaa vaan herne ja valkopippuri... Sampo on ihan hulluna tohon yhteen soseeseen; maissi- bataatti-kesäkurpitsa- kana-basilika ja valkopippuri. On se kiva, kun mutsin mömmöt kelpaa :D

Kismittää muuten niin helvetisti, yks pelle on sitten hankkinut mun puhelinnumeron tiedustelusta ja mulla on kaikkiin tietoihin luovutuskielto |O Se on sitä pyytänyt multa jo moneen kertaan ja en ole antanut, sälli päätti sitten ottaa sen tiedustelusta :kieh: Se lähettää mulle aina sählöpostia ja jos en heti vastaa niin heti tulee liuta uusia viestejä "miksi en vastaa heti" :headwall:
Eipä aikaakaan, kun lehtimyyjä soittaa mulle ja huijaa mua 6-0 :snotty: ensin kyseli mitä lehtiä mulle tulee jne. Vastasin siihen, et Suuri käsityölehti, Inferno, Novita ja kohta Vauva. Niistä se sitten lässytti jotain. Sitten se väitti, et mulle on kertynyt hyvitystä 60? ja saan valita jonkun lehden, jolla voin tuon hyvityksen lunastaa. No tottakai olin heti valitsemassa jotain niistä vaihtoehdoista. Sitten se alkoi kertomaan kestotilauksesta ja maksettavaa jää sitten 52,70? jne... :whistle: Se oli laittamassa mulle jo lehteä tulemaan niin äkkiä sitten vaan sanoin vauvan heränneen päikkäreiltä ja et mun on IHAN pakko heti hoitaa sitä. :LOL: Se lupasi soittaa sitten uudestaan illalla.. nooh, eipä tartte nyt sitten vastata enää :D

Meilläkin nukutaan kahdet päikkärit. Yleensä n. klo10-12 ja toiset 14-16. Välillä nuo kakkospäikkärit kestää kolme tuntia.

Hei!

Mukava kuulla, että monilla on nyt yö/yöt menny paremmin!

Ja Gorthaur, nuo lehdenmyyjät osaa kyllä välillä olla niin rasittavia. Tuo uusi tyyli, että ensin luvataan kasa ilmasia, ja sitten puolen tunnin jaarituksen jälkeen mainitaan, että niin ´joo, saadaksesi tämän sun pitää maksaa 60 ?... Mutta hyvä kun muistutit, mulla oli taas puhelin jossain tuolla hoitolaukun pohjalla ja oottelen puhelua "lehtimyyjältä". Mun serkku siis kauppaa lehtiä, ja just katkasin lehden tilauksen, ku ei kannata kallista maksaa, vaan oottelen nyt soittoa ja sitte jatkan uudella tarjouksella...

Mä nukuin viimeyönä taas ihan liian vähän, ja taas ihan omaa tyhmyyttäni. En illalla malttanu nukkumaan käydä ja aamulla piti kuiteski herätä aikaseen. Meillä oli tänään eka äiti-lapsi jumppa, kivaa oli ja huomenna varmaan jalat ihan rikki. Ehkä siis syytäkin jumpata...

Mutta nyt kahvia, jos vaikka piristys...

Päikkäreistä:meillä myös päikkäri kerrallaan yleensä sen 2 tuntia 2 kertaa päivässä ja kolmannet unet sit 1-2 tuntia.aika paljon nukkuu päivällä siis ja täytyy alkaa katsoo että miten se rupeaa vaikuttamaan öihin.Aamulla ainkain herättiin aikaisin....

Yhteistyössä