*Tammitaaperot-08* vol.2

tuttipullo/tutti meillä nautitaan tuttipullolla maitoo seka puurovelliä(varsinkin iltasella) :ashamed: tuttia iida ei oo käyttänyt kuin ihan vauvana sairaalassa ja kotona1-2kk


ihana keväinen päivä piristää väsynyttä mammaa täällä... juur tuossa mietin ettei tässä muistakkaan enään koska meillä ei ois sairastettu aina joku on mukuloista on kipeenä nyt jyllää flunssa.... tarhaan kun vein aamulla kakos pojan niin huomasin että sielä jyllää tulirokka ja ensimmäinen aatos oli että kohta se on meilläkin :ashamed: .... no toivottavasti ei tuu ainakaan ennen vappua


onnittelut kaikille masuasukin omaaville :flower:

tyttöselle :hug: teillä on varmaan rankkaa nyt

piku osanottoni :hug:



pikkueppu ja sairasteleva nelikko


jos nyt menis nauttimaan kaffet tuonne kauniiseen auringonpaisteeseen kun tytöt nukkuu

palaillaan :wave: :wave:





jaa strategiset mitat 1v neukassa oli 76 cm ja 10.075 (ikää kyllä oli jo 1v2kk tasan kun tuohon neukkaan päästiin)
 
Eipä tänne taaskaan kummempaa.

Poitsu nukkuu ja mä kökötän tässä koneella. Puut on sahattu ja laitettu pinoon kuivumaan. Nyt siis tästä eteenpäin tonttihommia.

Leevin unet ovat kummasti rauhoittuneet sen jälkeen kun pidettiin "unikoulua". Jää yksin sängyyn ja nukahtaa rauhallisesti sinne. Samaten myös päikkäreillä. On alkanut nukkua myös pidempiä pätkiä.
 
Hei!

Pippuri: Ihania uutisia, Onnea vielä tätäkin kautta! :flower:

Piku ja tyttönen: jaksamista

Meillä päivät kuluu enemmän ja vähemmän samalla lailla. Eilen ravattiin sitten lääkärissä, kun Lauralla pitkään kestänyt pientä flunssaa, nenä vuotaa, väliin yskittää ja rohisee. Käytiin siis aamulla terveyskeskuksessa, missä lääkäri diagnosoi mahdollisesti korvatulehduksen ja/tai keuhkoputkentulehuksen. Halusin sitten vielä yksityisellä varmistaa, kun oli niin "epämääräinen" tuo aamuinen arvio. Korat oli terveet, ja keuhkoputkentulehdukseen antibiootit. Onkin nyt eka lääkekuuri, jonka Laura syö.

Laura vaan ei itse ole tajunnut olevansa kipeä, joten tuo lääkäri, apteekki ja kauppareissu oli hieman tuskainen taival. Mä kun aattelin, että nopsaan vaan autolla oven eestä oven eteen, ni pakannu matkarattaita mukaan. Elikä sitten sain erinäisiä akrobatialiikkeitä suorittaa, jotta sekä lääkärissä, apteekissa ja vielä kaupassa sain kaivettua laukusta reseptiä, kela- ja pankkikorttia, samalla kun toisessa kädessä kannan Lauraa. Hetkeksikin jos laskin neidin maahan ni lujaa mentiin, ja tietysti väärään suuntaan. Tästä eteenpäin, jos yksin kauppaan tms. lähden niin joko on rattaat mukana, tai sitten valjaat :kieh:

Mukavaa loppuviikkoa kaikille
:wave:
 
Hellurei!
Mulla loppuikin tänään jo työt ennen kolmea, kun hoitolapsiakin on kipeänä. Taudit jyllää joka puolella.. Toivottavasti me ei sairastuta vapun aikaan, kun Albert on silloin menossa ensimmäistä kertaa yöhoitoon, ja me lähdetään miehen kanssa kylpylään! Meidän tuurilla kyllä ollaan kipeänä juuri silloin :kieh:

Tänne kuuluu ihan hyvää, Albertkin on jo suht hyvin toipunut pääsiäisen ajan sairastelusta, mitä nyt nessu vähän vielä vuotaa, mutta ruoka maistuu taas tosi hyvin, ja yötkin menneet hyvin 1-2 heräilyllä :) Eli ei tällä kertaa mitään valittamista täältä suunnasta :D

Mukavia kevätpäiviä kaikille :wave:
 
Hellurei pitkästä aikaa. Lukemassa kyl käyn useestiki mut jotennin ei vaa oo aikasee saanu kirjoittaa. Kotipuolessa koko ajan niin kauhiaa kiirettä sekä töissä pitempää vuoro. Sitten ukolla kuluu aika harrastamassa niin minä sitten yksin poikain kanssa tuusaa, joka verottaa omalla tavallaan.

Joo tosiaa niiku Niipa kyselinki, me oltiin Itellalla eilen iltavuoro lakossa. Hyvin meni, kotona kyl riittä hommaa ihan työksi asti ja toki kun oli kotona niin mies oli omissa hommissaan ;) No, ei.. sallittakoo se hälle tällä kertaa ku pääs eilen ekaa kertaa sitten roikasee laskuvarjolla |O

Täällä muuten aikas samaa rataa, talvikamppeet pakattu kaappeihin ja vk-vaatteet käytössä. Suunnitteilla onki nyt et seuraava projekti on tuttipullot pois. En kyllä usko et vaikeaa tulee olemaan ku ei läheskää aina enää nukaha etes pullolle yms. Tutti jätetään vielä et yöt pysyis rauhallisena.

Pippurille onnea plussasta
ja Pikulle jaksuja :hug:


täällä niin paljon oli kaikkee etten nyt muistakaa mitä kaikkee piti kirjoittaa, tuolla keskimmäinenki huutelee jo sapuskata :D

Miten muute muut.. meinaattako kolmipyörää laittaa? Meillä hankinnassa. Pappa aikonu ostaa ja Lucaa ainaki kovasti kiinnostaa toi naapurinpojat pyörä. Siin istuskele jo potkuttelee menemään :D

Ei auta ku sapuskan laittoo :wave:
 
Pippuri :flower:

Tyttöselle osanotto :hug:

Meillä ei kolmipyörää luultavasti hankita, kun ei Sampo tajua edes polkumoponkaan päälle mitään.

Mun isä kuoli eilen. Mun serkku oli laittanut mulle pahoitteluviestin facebookiin ja olin ihan puulla päähän lyöty, et mitä helvettiä!?! Sit soitin veljelle ja se soitteli muille sukulaisille. Nyt sit aamusti veli soitti, et totta on. Aika omituista, ettei lapsille ilmoiteta ensimmäisenä!
En oikeen tiiä oonko enemmän helpottunut vaiko suruissani. Välit ei ollut kummoset. Itteni oon tehnyt perinnöttömäksi veljä vuotta sitten eli hautajaisten järjestelyihin tai kustannuksiin en osallistu. En vielä tiiä osallistunko edes niihin hautajaisiinkaan. Noh, kait se selviää tässä, kun on saanut sulatella vähän asiaa :/

Gorthaur, tänään 25v :D
 

gothaur onnea synttärin johdosta ja pahoittelut isän kuolemasta...


vaatteet meillä toppapuku käytössä ja lampötilasta riippuen vatteet välissä iida kun tykkää painaa maassa niin oon todennut toppa puvun parhaaksi kun maa on kumminkin viileä


pyörä meillä ois ukolla ja mummulla kaksi kolmipyörää->mutta taitavat olla liian isoja just mietin et pitäs varmaan jonkillainen potku mopo hommata



no palaillaan taas astialle aurinkoinen päivä odottaa :whistle:
 
Gorthaur: Osanottoni :hug:

Perhekahvilassa Leevin kanssa käytiin ja jaksoi ihan mukavasti siellä olla. Heräs meinaan tänään puol seitsemältä! Toivottavasti ei ota tavaksi.

Viikonloppuja! Tänne meille ainakin on luvattu (siis ennustettu) ihanan lämpöistä säätä.
 
Gorthaurille osanotto.

Minä kans käyn lähes joka päivä lukemassa tekstit mut enpä kauheesti kirjoittele.
Meillä kaikki ennallaan mutta öissä on tapahtunut parantumista viime aikoina.Elli on käynyt 2 iltana ilman tisua nukkumaan ja yöllä herännyt kertaalleen ja sit aamusella 5-6 välillä vielä kertaalleen huutelee ja sit yleensä 6 aikaan noustaan ylös.se on vähän rasittavaa mutta ei auta.
Elli tykkää kovasti ulkoilla ja nyt kun on ohuemmat vaatteet niin ylösnousut maasta sujuu omatoimisesti ja nyt harjoittelee liukumäkeen kiipeemistä.Joka aamupäivä menee eteiseen ja tuo kengät että ulos olis päästävä ;)

Sanoja kovasti yrittää sanoa ja keskeiset asiat päiviitäisissä jutuissa ymmärtää kivasti.kun sanoo että tule syömään niin kipuaa syöttikseen ja kun sanotaan että ulos niin menee eteiseen odottamaan.ruoanlaitto kiinnostaa ja äiti onkin saanut opetella osittain kokkaamaan yhdellä käellä kun neiti on sylissä.

Hyvää viikonloppua kaikille!!!
 
Gorthaur: Onnea synttäreiden johdosta!

Meillä ei vielä osteta kolmipyöräistä, seuraavana kesänä sitten.
Toppapuku on edelleen käytössä, ei vielä poika pärjäis ohuemmalla haalarilla, täällä on vielä joka paikassa luntakin maassa.

HeMa: Meillä pirisee viikolla herätyskello klo. 5.30 ja noustaan koko poppoo silloin ylös. Ja viikonloppuisin vaikkei kello soikaan, niin Albertin sisäinen kello kyllä sanoo että nyt on ylösnousemisen aika.. Noihin aamuheräämisiin on jo niin tottunut, ettei osaa enää kaivata että sais nukkua pitkään..

Mie olin tänään Albertin kanssa päiväkodissa, kun miun omat hoitolapset oli kipeenä ja osa vapailla. Hassua olla tuolleen töissä päiväkodissa kun on oma lapsi mukana, nooo, saa ainakin lapsi semmoista hoitoa kuin itse haluan :D

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Kiitos osanotoistanne. Kyllä tämä ottaa koville, oon lohduton. Vuosia peitetyt tunteet on noussut pintaan, ei tunnu isän kuolema siltä helpotukselta yhtään, oon täysin murtunut :'( Kävin avautumassa blogissani, kun en voi paljastaa muille sukulaisille miten sattuu. Kaikki kun tuntuu olevan tyytyväisiä, kun siitä ukosta päästiin eroon.
Täti olisi halukas järjestämään hautajaiset, mutta se ei käynyt, ku lähiomaisen tarttee ne järjestää. Veli ei halua osallistua millään tavalla ja se pikkulikka on vasta 3½v. Eli ne on nyt sitten mun tehtävä. Soitan tädille, et se saa järjestää mun kanssa ne hommat.

Sampo on vähän pipunen, kova yskä ja nuha on. Huoh, sitä on jo kestänyt maanantaista asti.. Aateltiin silti mennä antiikki- ja keräilymessuille, saa jotain muuta ajateltavaa.. No joo, nyt meen kahville ja syömään eilisiä rippeitä kahvipöydästä. Eipä tosiaan jäänyt kuin pienet jämät, taisi olla hyvät sörsselit :D
 
Gorthaur: Osanottoni. :flower: Itse järjestin pari vuotta sitten veljeni kanssa isän hautajaiset, ei muuta kuin tsemppiä sinne kovasti. :hug: Meillä oli myös vähän samantapainen tilanne, en ollut tavannut isääni vuosiin tulehtuneiden välien takia ja oli tosi ristiriitaiset fiilikset koko jutun suhteen..Muista että sulla kuitenkin on lupa surra vaikka välit olisivat olleet huonot. :hug:

Mäkin käyn usein lukemassa, mutta harvemmin viitsin kirjoittaa. Täällä poitsu vielä 3 viikkoa päivähoidossa ja sitten oon taas kotiäiti, kääk! :D Mutta hommaa täällä kyllä riittää. Täytyy vaan yrittää tutustua muihin alueen äiteihin, etten ihan mökkihöperöidy neljän seinän sisälle. Muskariin ilmoittauduttiin jo syksyksi sisarusryhmään, toivottavasti saadaan paikka niin olisi sitten ainakin kerran viikossa menoa ja ehkä tutustuisi ihmisiin täällä uudella paikkakunnalla. B)

Pippurille paljon onnea tätäkin kautta! Hienoa että kaikki on hyvin! :flower: :heart:

Neamma: Koiruudelta poistettiin keskiviikkona tikit ja on toipunut hienosti, näillä näkymin saadaan 4 viikon kuluttua jatkaa ihan normaalia elämää! =) :heart:

Masukista sen verran, että joudun taas kontrolliin mahan pienuuden takia. :( Sama juttu oli poitsustakin, joten toivotaan että johtuu vaan siitä ettei mulle yksinkertaisesti kasva isoa mahaa..Lähinnä siis mietitään sitä, että onko lapsivettä riittävästi. No, th laittoi lähetteen äippäpolille, joten toivottavasti asia pian selviää..

Iidukka & Emil 1v3kk & masukki 32+2
 
pikaiset heipat täältäkin..

Tyttöselle pahoittelut sukulaisen poismenosta, ja voimia :hug:

Gothaurille
myös kovasti pahoitteluita ja osaanotot isäsi kuoleman johdosta, voimia myös sinne tulevaan :hug:

Pippurille onnea :flower:

Iidukka Kaikki on varmasti ihan hyvin ja vauveli on sopivan kokoinen ja vettä riittävästi..kaikille ei vain kasva isoa masua. :hug: Mutta hyvähän se on että tarkistavat, eipähän ainakaan tarvii sitten miettiä omassa päässä kaikenlaista. Tulehan kertomaan äippäpoli kuulumiset sitten.

Meille ei ihmeempiä kuulu, poika on kova menemään ja kovasti koittaa porista myös, ainut vaan että sanoista ei mitään tietoo :D noo kerkeehän tuota. Kyllä sillä joitain sanoja tulee silloin tällöin, kun sille päälle sattuu.
Meillonkin nyt semmoinen järjestely tässä, että mummut on hoitanut tossa reilun viikon herraan arkena ja mies viikonloput, kun minä jouduin tuossa 15.4 osastolle, koska kohdunsuu on liian kypsä näihin viikkoihin nähden :ashamed: Eli taas sama homma kuin Jasua odottaessa..Kanavaa oli enää ultralla mitattuna 2cm ja sisäsuu aukesi kun lääkäri painoi vauvaa ylhäältä käsin. 8 päivää makasin jo osastolla ja siinä välillä oli jo puhetta että pääsen käymään kotona viime viikonloppuna, sunnuntaina ois sit pitänyt mennä takas, mutta se sitten peruuntui kun olin liikkeessä muutaman tunnin ja alkoi taas supistuksia tulee välillä enemmän ja välillä vähemmän. No nyt sitten keskiviikkona kuitenkin pääsin kotiin, tais olla osastolla pula paikoista, mutta siis hieno homma että pääsin. Ensi keskiviikkona on kontroli ja sit saa nähdä jos paikat kypsyny lisää niin osastolle jäädään. Niinkuin tässä ei muutenkin olisi ollut näitä murheita :/ Tavoitteena nyt ilmeisesti että lepäilen enemmän tuonne 32 asti ja sen jälkeen saa hieman jo elää..Vauvan paino-arvio oli tällä hetkellä 1226g eli pieni vauva on taas tulossa, mut en enää sitä pelkää, kun Jasukin oli ja kaikki oli kuitten hyvin.
Mieli on aika maassa, kun en saa poikaa edes nostaa, ja muutenkin pitäisi olla enemmän levossa. Tuntuu että poika ei enää edes hae lohtua minulta niinkuin ennen, kun ei äitee kerran syliin ota :'( ja muutenkin tuntu siinä viikon aikana että Jasu varmaan unohtaa minut kokonaan :( hölmöjä ajatuksia tiedän..minkäs teet. Osastolla oli kaikista vaikeinta kun ei just nähnyt poikaa, ja sit se kun kävivät, niin sit tuli itku ja ikävä kun lähtivät...No muutama viikko pitäisi vielä jaksaa..ja tietty oia hieno homma jos vauva pysyis vielä kauan masussa kasvamassa sen jälkeenkin...Anteeksi tää vuodatus..

Nyt täytyy lähteä tuonne sohvalle makoileen, koska tää koneella notkuminen tekee olon hieman hankalaksi, kun vauveli on jo todella alhaalla...

Terkuin Piku ja Jasu ja Tintti 30 tasan =)
 
Piku: Toivottavasti pikkuinen pysyy vielä muutaman viikon mahassa, että kerkeisi vähän edes tuosta vielä kasvaa. Varmasti kurjaa kun joutuu vaan lepäilemään, ja tuo sairaalassa olokaan ei varmasti mitään herkkua ole. Mutta parempi näin päin, ettei sitten vauva joutuisi olemaan viikkotolkulla sairaalassa, jos näillä viikoilla jo syntyisi. Voimia kamalasti sinne, ja kärsivällisyyttä :hug:
 
Pikulle kovasti voimia vuodelepoon ja jaksamista ja tsemppiä.Ei se jasu sinua hylkää vaikka et voikaan häntä nyt hoitaa.Minulla oli Ellin syntymän jälkeen sama olo kun en voinut esikoista nostaa syliin tms...raastvaa mutta ohimenevä tilanne onneksi. Jos kärsivällisyys sit palkittais sillä että vauva kasvaa mahassa isoksi ja vahvaksi.

toivottavasti Iidukalla kaikki hyvin!

Gorthaurille kovasti voimia myös.Niin se on että vaikka välit olis huonotkin olleet niin oman vanhemman kuolema varnmasti nostaa pintaan kaikenlaisia tunteita ja saa surra!ja pitääkin että pääsee eteenpäin.

Tänään mun ihana anoppi tuli pesemään ikkunat ja H nauttii auringosta ja leikkii pihalla Ellin kanssa.Pitää laittaa päivän varjo tänään kun eihän tuossa suorassa auringossa pysty olla

B) Vapuksi vielä grilli ostettava niin kelpaa olla.
 
Piku tosi kurja tilanne. Yritä jaksaa levätä, jospa vauva vielä hetken malttaisi kasvaa kohdun suojissa. :hug:

Täällä äippäpolille nyt sitten aika maanantaina, mutta hyvä että tutkivat. On tosiaan vatsa edellistäkin raskautta pienempi ja jo silloin oli pieni..

Oikein hauskaa vappua kaikille! :flower: B) Meillä onkin huomenna tiedossa vapaailta, anoppi tulee tänne poitsua hoitamaan ja mennään kaveripariskunnan luokse grillailemaan. Kivaa kun pääsee kerrankin syömään ja juttelemaan ihan kaikessa rauhassa. :D Koirakin saa vähän omaa laatuaikaa grilliherkkujen äärellä, ei viitsi tuota selkäleikkauspotilasta tänne jättää anopin vaivoiksi ja vahdittavaksi, helpompi ottaa mukaan niin pystyy katsomaan ettei riehu tms. ja ei oo kiire kotiin sitten koiraakaan lenkittämään vaan voidaan ihan rauhassa olla. =)
 
Heissan! Tulin vaan toivottamaan hauskaa vappua kaikille!
Mitäs vappusuunnitelmia muilla? Me ollaan tämä ilta ihan kotosalla, huomen aamusta sitten viedään Albert hoitoon mummolaan, ja lähdetään sinne kylpylään. Mua jännittää kamalasti se yöhoitoon vieminen ensimmäistä kertaa..
 
Hyvää vappua vaan kaikille kanssasisarille!

Katja. Älä huoli, hyvin se menee. Meillä oli yökylässä ekaa kertaa 6½kk- ikäsenä ja tähän mennessä on tainnut olla kolmisen kertaa..

Me ollaan Sampon kaa täällä mun äitin tykönä oltu torstaista asti. Kävin tädin kanssa varaamassa siunausajan, valitsemassa arkun, kukat yms. Perjantaina käytiin isän kämpillä kattomassa mitä haluun ottaa sieltä. Kuvia, kirjeitä yms muistoja olin sieltä hakemassa lähinnä. Isä oli säästänyt kaikki kirjeet ja postikortit, vanhin oli vuodelta 1970 :eek: Siellä oli siis kaikki mun ja veljeni kirjoittamat kirjeet ja kortit. Kirjeitä oli vuosilta 91-95 ja kortteja 85-2001. Otin ne kaikki ja kuvat. Joitain huonekaluja varasin itselleni.
Eilen kävin Sampon ja äitin kaa mummun tykönä. Mummu on varsin omalaatuinen persoona ja kylmä. Se oli ensimmäinen kerta, kun näin mummun itkevän. Isä oli mummun suosikkilapsi.
Eilen saatiin tietää kuolinsyykin, sen kummemmin selittelemättä sanon vaa, et sairauden hoitamattomuus. Ei ole häävi olo, ei tosiaankaan. Näky oli kämpilläkin ikävä. Kun nyt tietäis miten pääsis tän yli.
 
Gorthaur oikein paljon :hug: :hug: :hug:
Pikulle jaksuja, kyllä kaikki menee varmasti hyvin :hug:

Meillä oli viikko sitten papan hautajaiset, hyvin menivät tai voiko hautajaisista sanoa noin. Meitä oli pieni porukka ja kaunis tilaisuus oli. Kiitokset kaikille jaksuista!

Meillä oli rakenneultra tällä viikolla, pikkuisella oli kaikki kunnossa.. Näytteli meille kieltään ja jossain vaiheessa pisti mellakan pystyyn.. :LOL:
Sukupuolta kysyin, mutta eipä suostunut vauveli esitteleen haaroväliään, ensiksi oli jalat ristissä ja sitten kun jalat aukesivat, niin siellä haarovälissä oli napanuora, että mitään ei näkynyt. Eikä kätilökään sitten lähtenyt veikkaileen, mutta muuta ei näkynyt kuin napanuora. Hän ei siis halunnut kertoa meille kumpi on, mutta toisaalta ehkä parempi niin :) on jotain mitä sitten jännittää..;)
No 4,5 kk on h-hetkeen, että sen näkee sitten, tuleeko pojalle veli vai sisko :heart:

Hauskaa vappupäivää :wave:
 
Moi!
Gorthaurille kovasti jaksuja :hug:

Meillä oli ihana kylpyläreissu :) Ilmat olivat aivan ihanan lämpimät, ja siideri ihanan kylmää ;) Huoneiston parvekkeelle paistoi aurinko, jossa nautiskeltiin virvokkeita, käytiin uimassa ja syötiin hyvin. Illalla oltiin baarin puolella kisakatsomossa katsomassa jääkiekkopeliä. Ja aamulla syötiin taas hyvin, ja käytiin vielä piipahtamassa poreammeessa yms. Iltapäivällä käytiin sitten Kuopiossa shoppailemassa! Oli kyllä rentouttavaa kun sai vaan olla, eikä tarvinnut niin rytmeistä ja aikatauluista välittää.
Albertilla oli mennyt hienosti mummolassa, tosi tyytyväinen oli ollut, ja nukkunutkin aamulla jopa puol9, mitä ei koskaan tee kotona ollessa :eek: vaikka nukkumaan oli mennyt ihan hyvissä ajoin. Nyt voi hyvillä mielin viedä joskus uudestaankin yöhoitoon kun se oli mennyt noin hienosti!
 
Gorthaur: :hug: isot voimahalit sinne. Surullakin on tehtävänsä ja parempi surra ja käsitellä asia kunnolla läpitte, kun pantata sisällä.

Pikulle myöskin jaksuja, ei oo kyllä herkku tilanne, mutta kaikki menee varmasti hyvin.

Me oltiin vappuna ihan vain kotona. Grillattiin ekaa kertaa tänä vuonna ja isot pojat pärräs mopoilla. Valtsukin harjottelee akkumönkijällä menoa, on aika huvittavan näkönen kun tuttisuussa istuskelee mönkkärin päällä. Kaasua osaa kyllä painaa, mutta ohjauksesta ei oo tietoakaan joten vierellä saa kulkea. Valtsu oli niin onnellinen kun iskä sitten vei vähän isommalla mönkkärillä ajelemaan.
No se on nyt sitten arki taas alkanut ja koska mies on lähtenyt työreissulle, pojat testas heti aamulla tarkottaako se sitä että saa rupee riehumaan. Joten normaali maanantain kurinpalautus on suoritettu ja elo jatkuu taas suht sopuisasti.

Hauskaa maanantai päivää kaikille!
 
Katjan kylpyläreissu kuulostaa ihanalta!!!
Gorthaurille edelleen voimia.


meidän vappu meni rauhaisasti kotona ollen ja syöden.naapurien kanssa pelattiin vappupäivänä mölkkyä ja lapset on olleet kaiken päivää ulkona.
lauantaina oltiin miehen kanssa kumpikin töissä.

Tällä hetkellä ollaan kaikki allergioiden ja flunssan kourissa.elli varsinkin on koko päivän ollut tosi surkeena.täytyy katsoo joutuuko lääkäriin kiikuttamaan.
H valitteli tänään mahaan sa ja on jo kahdesti käynyt ripaskalla...että mahatautiako täällä tulossa
:eek:
Itsellä oli just 2 päivänä ja iltaisin tosi kovia mahakipuja mutta ei muuta.toivotaan ettei nyt mahatuti äitienpäiväksi tule!
 
Hiljaista täällä vaan, mäkin oon jumittunut pyörimään kaikilla muilla sivustoilla, mut tämä aina jotenkin vaan jää. Meinas jäädä nyttenkin tämä kirjoittaminen kun poika meinas herätä päikkäreiltä... no onneks sain jatkamaan uniaan.
Mä kalautin varpaani tossa viime perjantaina sängyn jalkaan ja nyt vasta hiukan on helpottanut, vieläkin kävelen kantapäällä, mut keppejä en oo enää käyttänyt. Sellasetkin sitten hain päivystyksestä. Joku varmaan kattos ja meinas et missäs sitä on vappua vietetty (ihan kotosalla oltiin)

Leevillä on nyt muutama päivänä ollut oikeen "minä itte" touhua. Syöttää en saa vaan hän syö kokonaan ruokansa itse. Kiukku tulee jos meinaa hiukan auttaa.

Ihanaa kun aurinko näköjään hiukan yrittää paistaa, tylsää ja sateista ollut pari päivää.
 
Huomenta!
Minäkin pitkästä aikaa näin arkena tähän aikaan palstalla. Sairaslomalla nimittäin olen, kamala yskä ollut pari päivää, ja eilen iltapäivästä nostatti lämpöä 37,8 ja ääni lähti ihan kokonaan. Nyt to-pe siis olen saikulla. Harmittaa kyllä, kun meidän piti leipoa pienet äitienpäiväkakut huomenna hoitolasten kanssa, no, jospa he tekisivät jotain äitienpäivä askarteluja varahoidossa.

Meille ei mitään ihmeitä, elämä Albertin kanssa on asettunut uomiinsa, eikä pitkään aikaan ole ollut mitään suurempia hankaluuksia (kop,kop) mitä nyt "normaalit" univaikeudet ym. edelleen olemassa, eli edelleen heräillään se pari-kolme kertaa yössä, mutta sen puoleen ei nyt mitään ongelmaa ole, kun asettuu yleensä heti takaisin nukukmaan. Ainiin, en ole muistanut mainitakaan, että meillä nukutaan taas perhepedissä, kaikkien niiden unikoulujen yms. jälkeen :D :D eikä haittaa yhtään. Tai usein tulee nukutettua Albert omaan sänkyyn, mutta sitten otan viereen kun herää ensimmäisen kerran, ja toisinaan nukutan jo illasta viereen.

Millaiset päivärytmit teillä muilla on nykyään? Tästähän on ollut täällä aina tasaisin väliajoin puhetta, mutta rytmithän muuttuvat jatkuvaan kun naperot kasvaa :)

Meillä heräillään aamusta siinä 5.30-6 aikoihin,
Matkalla töihin/hoitoon (miten sen nyt ottaa Albertin kohdalla :D ) juo pullollisen maitoa.
8.00 Aamupala. Ysin pintaan mennään ulos.
11.00 Ruoka
12-13 päiväunet, kestoltaan n.1h (-1½h joskus harvoin) Maitoa juo pullosta päikyille mennessä.
14.00 väipala, jonka jälkeen ulos.
17.00 Ruoka
19.30 iltapala (joo, joo katsotaan salkkarit samalla ;) )
20-20.30 mennään nukkumaan, yleensä uni tulee siinä viimeistään 20.30 kera maitopullon.

Kait se pitää lähteä Albertin kanssa tuonne takapihalle kohta, vaikka vähän kipeenä tässä olenkin, kun Albert hyppii muuten seinille jo aamupäivästä jos ei pääse ulos..

Kuinka paljon muilla jutellaan? Meillä tulee n. 20 selkeää sanaa, joista ulkopuolinenkin siis ymmärtää sanan merkityksen. Lisäksi sitten semmoista "omaa kieltä".

Mukavaa torstai päivää kaikille :wave:
 

Yhteistyössä