*Tammitaaperot-08* vol.2

Meillä rytmi hiukan vaihtelee, mutta pääsääntöisesti näin
7-8 herää ja sitten aamupala (puuro, jogurtti, leipä tms.)
Leikkiä, ulkoilua....
10.30-11 Lounas
Päikkärit jotka kestävät n. pari tuntia
14-15 välipala
Leikkiä. ulkoilua...
16-17 päivällinen (riippuu miten on välipalan syönyt.)
Leikkiä, ulkoilua....
19.30 iltapala ja salkkareita
20.00 nukkumaan.

Nukkumanmenoaika voi heitellä ja muutenkin nuö kellonajat riippuen mitä toimntaa on päivällä. Mutta näin pääsääntöisesti.
Tuttipulloa ei enää ole käytössä, mutta tutin ottaa suuhun nukkumaanmennessä.

Kovasti juttelee ja höpöttelee tuo poika, selkeitä sanoja ainakin ankka,vettä,isi,äiti, pappa, mummi,tutti,kissa,koira,auto, homo (tämän tarkoitus on vielä hiukan epäselvä, saattaa olla että tarkoittaa mopoa.) ja viimeisin minkä on oppinut on jummi jammi :D
 
Nyt sen vasta taasen huomaan, että onpas täällä hiljaista! Itse tämän päivää täällä olen kerennyt roikuskella, niin ei sitten kukaan ole seuraksi eksynyt. Mullahan jatkuu taas kotiäitiys kesäkuun alusta, niin koittakaapas saada mammat vipinää tänne. Pianhan monet jäävät taas mammalomalle uusintakierroksen merkeissä, mutta taitaapi olla niin että he sitten kirjoittelevat tuonne vauvapuolelle enemmän.
Itsellä alkaa tauti vähän helpottamaan, mutta Albert yski viime yön, ja aamulla oli lämpö pepusta 37,99, eli vähän rajamailla, lämpöä vaiko ei.. illasta ei tullut mitattua, kun ihan reipas oli... Saunassakin käytiin, se sitten on Albertin lempipuuhaa.
 
Kuinkas muilla on sujunut äitienpäivän juhlinta? Minä sain aamulla kahvin ja voileivät sänkyyn, Albert kävi nappasemassa kinkut leivän päältä, sano vain "kiitös" ja survoi ne kinkut salamavauhtia kokonaan suuhunsa :LOL: :LOL: Sitten sain kukkia, ja mies laittoin hyvää ruokaa :p

Albert on nyt kuumeessa, eilen illalla oli 39,3, ja nyt päivällä 38,3. (Pyllystä ) Muuten on kyllä ihan virkeä ja touhuaa entiseen malliin, mutta yön nukkui tosi huonosti.

Hyvää äitienpäivää kaikille! :flower:
 
Meillä äitienpäivä on mennyt tossa sivussa. Anoppikokelas oli kylässä ja sit lähettiin käymään kaikki ukon mummulla. Lahjaksi ukko oli ostanut mulle pari päivää sitten kengät, ku oli tarvis saada ne muutenkin.

Meitin rytmi on tämmönen:

6.30-7.30 herää
8-9 Aamupala
Tässä vaiheessa mennään yleensä hiekkikselle pemottamaan tai sit ollaan väkiste sisällä, ku mu tarttee pysyy saippuasarjoissa kärryllä :ashamed:
n. 11 ruoka
11.30-14(15) päikyt
15 välipala
lenkittelyä
16.30-17.30 ruoka
19 iltapala
19.30-20 nukkumaan

Eilen oli isän hautajaiset. Ne piti olla hiljaisuudessa, jottei sinne eksy mitään pohjasakkaa. Jostain kuiteski oli kaksi densua kuulleet ja tuli paikalle. Molemmat kännissä, haisivat kuin rankkitynnyrit, päällä oli likaiset rätit ja toisella oli pullo mukana. Se mies käyttäytyi jokseenkin vielä siedettävästi, mut se nainen ulvoi papin puhuessa ja huitoi käsillään. Kun me muut oltiin viety kukat niin se ämmä tuli hakkamaan arkkua ja ulvoi siinä "erkki-pekka" mun frendi :headwall: :headwall: :headwall: Sitten tilaisuuden loputtua se ämmä heittäytyi halaamaan arkkua ja jatkoi sitä ulvontaansa. Pahoitin mieleni noista retkuista, kuten muutkin sukulaiseni.
 
Ekaksi: Gorthaur :hug: :hug:

Katja: meillä ainakin ihanat ulkoilukelit häiritsee mun netissä roikkumista :D

Ei vaan millään malta olla sisällä ja muhun on jopa iskenyt puutarha innostus :eek: :D En olis kyllä vielä puoli vuotta takaperin uskonut että tarmoa rittää pakollisten askareiden lisäksi vielä kasvimaan tekoon ja kukkien istutteluun. Nautiskelen tästä nyt täysillä sillä syksyllä työt kutsuu ja sitten saa taas kaikki "ylimääräinen" jäädä. Ostin jopa OMPELUKONEEN siis minä joka ompelin edellisen kerran seiska luokalla. On kyllä tosi kätevää kun voi esim. itse lyhentää housujen lahkeet eika tartte viedä niitä äitille. Seuraavaksi on vuorossa verhojen ompelu ja kuka tietää mitä sitten :D

Valtsun ryhmistä:
7-8 herää
aamupala ja sen jälkeen yleensä pihalle
11-12 ruokailu ja nukkumaan/suoraan nukkumaan (jos on liian väsynyt ei kannata edes tarojota ruokaa ei maistu)
n. 14 herää
ruokailu ja yleenä ulos
17 ruokailu
leikkimistä ulkona tai sisällä ja iltapala
20-21 nukkumaan
Tää on ihan huippu rytmi, toivottavasti säilyy tälläsenä. Olis hoitoonmenokin helppoa tämmösellä rytmillä.
 
Hei!

Gorthaur: Jaksamista!

Meillä rytmit vaihtelee aika paljon sen mukaan mitä ohjelmassa, ollaanko vaan kotona, vai onko jumppaa, uintia, kaupoilla pyörimistä, kyläilyä tms. Mutta tässä vähän runkoa:

9-10 Herätys, tänään tosin tais olla melkei 11 kun heräsi :whistle:
Puuro
Ulos, joko lenkille koirien kanssa tai puistoilua
13 Lounas
Päiväunet n. 1,5 tuntia
välipala, kun herää, jollei kovin myöhä (päivällinen lähesty)
17.30 Päivällinen
ulkoilua, kyläilyä
19 -> Puuro
19.30-20.30 Nukkumaan

Mutta juu, tuo tosiaan vaihtelee aika paljon päivän mukaan, esim. lauantaisin kun on vauva-uinti niin herätään ennen kahdeksaa ja päiväunille jo puol 11 aikaan. Yöunet edelleen pitkät, toivottavasti pikkasen lyhenee ennen kun hoitoon joutuu joskus laittamaan. Muutoin ei meillä arki-iltaisin enää mitään tehdäkkään...

Tänään taas varsinainen riiviö päivä. Sillä välin kun puin itelleni ulkovaatteita kävin poistamassa neidin "laitekaapilta" vahvistinta ronkkimasta varmaan 6 kertaa. Samoin koko ajan oli lehtihyllystä tavaraa kiskomassa alas, kun kieltää niin katsoo vaan ja jatkaa tekemistä. Sitten kun käy nostamassa pois luvattomista puuhista heittäydytään raivoamaan.

Toinen "mukava" uusi opittu juttu on riisuminen. Erityisen hauskaksi tämän taidon tekee se, että nyt useamman kerran on neiti riisunut itsensä yö- tai päiväunien jälkeen, myös vaipan. Siinä sitten tyytyväisenä levittelee vaipan aarteita pitkin sänkyä, kun menee hakemaan unilta. :x

Huomenna oliskin sitten muskarin kevätjuhlat, tällä kertaa jätettiin vielä sukulaiset kutsumatta. Sen verran heikkoa toi piiritanssi vielä on, että ei taida yleisöön näkyä muuta kuin äitien isot takapuolet :LOL:
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!
Lämmin osanotto läheisen menettäneille! :hug: Tiedän miltä teistä tuntuu... Menetin nimittäin rakkaan pikkuveljeni vappuna... Esikoiseni kummisetä... Kuoli sairaskohtaukseen (diabetes)... Olo on aivan lohduton ja ikävä valtava... Tänään kävimme hyvästelemässä hänet, kun laitoimme arkkuun... raskasta.... sitten pitäisi vielä jotenkin selvitä hautajaisista... :'(
Kirjoittelen kuulumisia enemmän kun jaksan... Nyt pukkaa kyyneleet silmiin ja olo on aivan hirveä.
Neamma
 
Pikaisesti...

Neamma :'( :hug: osaanotot.. ei ole sanoja jotka helpottaisivat oloasi, mutta voimia!!!

Gothaur :hug: sinulle myös paljon haleja!!!

Nyt lepäileen kun poika päikyillä...

(Piku edelleen kasassa....)
 
Neammalle kovasti jaksamista :hug: on ollut palstalaisilla kovasti surua viime aikoina.

Itse tulee oltua vaan fb puolella nykyään mutta lukemassa käyn kuulumisia.
Meillä elämä tasaista ja yötkin menee paremmin nykyään.
Päivärytmi jotakuinkin samalnlainen kuin muilla.
Elli heräilee 5-6 välillä ja menee päiväunille 12 aikaan.Päiväunet on lyhentyneet ja välillä ei nuku kun tunnin.Kovasti vauhti lisääntyy päivä päivältä ja kunhan on tekemistä niin neiti on todella tyytyväinen ja iloinen =)
Sanoen tapaisia on paljonkin mutta aktiivisesti ei käytä paljoakaan.enemmän touhottaa ja sotkee paikkoja B)
ymmärtää onneksi kovasti.

Mä olen jonkin verran käynyt töissä viikonloppuisin ja se on kyllä ollut mukavaa vaihtelua ja henkireikäkin.onhan tää aika rankkaa välillä tämä kotona olo.tammikuussa palaan töihin jossain muodossa, tarkoitus olis tehä korkeintaan 75% työaikaa.

kesäloma alkaa miehellä juhannuksesta ja toinen pätkä on sit elokuussa.

Hyviä vointeja kaikille ja jaksamista etenkin odottajille!
 
Neammalle: :hug:

Täällä edelleen räkä valuu molemmilta, tuntuu että on jo puolet aivoistakin tullut niistettyä pihalle :snotty:

Mie tässä just tänään hoksasin että yhden lapsen kanssa on oikeasti hankalampaa kuin viiden muksun kanssa :eek: (vrt. tällä hetkellä mun tilannetta: kotona oloa ja töissä oloa)Mitenhän mulla pää kestää taas kotona olon kesäkuun alusta. Albertille pitäis ehdottomasti olla kamalasti virikkeitä, ja leikkikavereita ym.. Muuten se roikkuu koko ajan kintussa kiinni ja ulisee. Mutta sitten kun on toimintaa koko ajan & leikkikavereita, niin se on niin reipasta poikaa.. No sen näkee sitten kesällä.. :whistle:
 
Katja: tuo on niin totta.Ellikin nauttii kaikkein eniten kun ollaan ulkona vaan ja siinä kiukut unohtuu.samoin on oikee kyläluuta!Tänään ollaan oltu sisällä huonon sään takia ja neiti on pannut parastaan.voi että tuntui taas että töissä pääsis helpommalla.hirveetä ulinaa ym. vaikka kuinka yritti keksiä tekemistä niin aina hetken päästä Elli roikkii kintussa ja kerjää milloin mitäkin.
sen verran on töitä tehty että olen huomannut sen jälkeen olevani paljon paremmalla tuulella illalla ja jaksan vaikka mitä metkuja B)



 
Neammalle osanottoni surussa. :( :hug:

Ja Gorthaur :hug:

Täällä olisi sitten menossa jo rv 35+3 eli h-hetki lähestyy huimaa vauhtia! |O Ja tuntuu ettei mitään oo tehtynä. :D Nyt oon taas kotiäiti, tosin huomenna on muutama tunti koulua ja yksi tentti puolentoista viikon kuluttua..Mutta muuten kotona ollaan ja vauvavalmisteluja olisi tarkoitus tehdä sen minkä tuon vilkkaan taaperon kanssa ehdin. :heart:

Kertokaas te jotka ootte kotona että mitä kaikkea puuhailette lasten kanssa päivisin? :attn: Mulla on vakaana aikomuksena tehdä nyt joka päivä jotain kivaa poitsun kanssa ettei seinät kaadu päälle. Ulkoillaan nyt ainakin jos ei muuta. B)
 
Pitkästä aikaa täällä !

Neammalle osanottoni :(

Tuosta rytmistä, meillä on tällä hetkellä aikalailla tälläinen..

6-6.30 herätään :(
maitoa ja puuroa
9.00 pihalle, koiran kanssa lenkki ja sitten puistoilemaan/kaupungille tms..
11-11.30 ruoka
11.30-12 päikkäreille
nukkuu about 3h
15 välipala
ulkoillaan tai leikitään sisällä
17 ruoka
leikitään
19 iltapala
19.30-20 nukkumaan

Meillä on ollu koko kevään paljon aktiviteettejä ja nyt kun kaikki jää lomalle on vähän tekemisen puutetta välillä. Puistossa kyllä ollaan paljon tai omalla takapihalla. Ja koska Luca on ihan paras shoppailukaveri niin usein kyllä eksytään kaupoille :).

Meillä kävi hyvä tsäkä ja mies saa työnkautta vuokra-asunnon meille.Nyt ollaan kuumeisesti etsitty isompaa ja tänään päästäänkin katsomaan paria taloa. Alkaa hieman tässä kaksiossa seinät kaatuu päälle ja pakkohan meidän on isompi löytää ennen vauvan syntymistä.'
Siitä tulikin mieleen, että tämä raskaus on kyllä kaikkea muuta kun samanlainen.On turvotukset,väsymykset,ja kaikki mahdolliset vaivat.Eihän tässä enää pitkä aika ole syksyyn..

Oikein aurinkoista viikkoa kaikille!!

Jenni, Luca ja TiiviTaavi 22+3
 
jenniS: Tsemppiä aikaisten aamujen kanssa, voin lohduttaa että meillä on aikalailla samanlainen rytmi kuin teilläkin. :wave: Poitsu on vielä tosi herkkäuninen valitettavasti ja herää yleensä arkisin siihen kun mies nousee ylös klo 5.45...Ei kauheasti aina naurata kun pikkuherra herää myös vaikka kuinka yrittäisi hiippailla ja vaikka nukkuu omassa huoneessaan. Mutta hyvä puoli se, että menee ajoissa nukkumaan iltaisin. =) Vaikka aamu-unisena oon nii-in kateellinen kun koulukaverikin kertoi että saattaa lapsi nukkua helposti vaikka kymmeneen aamuisin. Mutta ei auta kuin jaksaa näiden aamuvirkkujen kanssa. :saint:
 
Iidukka: Perästä tullaan..mullakin kotiäitiys jatkuu taas parin viikon kuluttua! Itseäni kans mietityttää että mitä tekemistä sitä keksii kesällä, kun kaikki kerhot ja mammakahvilatkin ovat kiinni!
Vähän tässä suunnittelin jos alkais syksyllä toimimaan perhepäivähoitajana ihan tässä omassa kodissa.. mikäli siis olis tarve (luulen että on).. Vähän vaan mietityttää kun me asutaan kaksiossa, mutta sopu sijaa antaa. :)

Hauskat illan jatkot :wave:
 
Iidukka. Me ollaan hiekkalaatikolla pari kertaa viikossa. Nyt vihdoinkin hommasin pyörään istuimen niin ollaan päästy ajelemaan. Sampo tykkää ainakin kauheesti siitä. Kävelyllä ei enää oo paljoo käyty, kun pyörä on vähä syrjäyttäny sen. Sampo nukkuu onneksi lähes poikkeuksetta pitkät päikkärit (2½-3h) niin sillä aikaa yleensä kudon :xmas:

Viikonloppuna oltiin tyhjentämässä isän kämppää ja otettiin kaikki vähänkin tarpeellinen. Harmillista on vaan se, et isä poltti kuin korsteeni ja kaikissa tekstiileissä ja tavaroissa on pinttynyt röökinhaju :snotty: Sampo sai semmotteen matalan nojatuolin ja siinä sitten istuskelee pitkään. Se on ku jäpikälle tehty :D
Ens viikonloppuna on tarvis mennä siivoomaan se kämppä. Samalla reissulla käyn mun siskon luona. Näin sen ekan kerran siellä hautajaisissa.. Nooh, sen näkee sitten mimmonen sisarussuhde meille tulee. Tosin se on vasta 3½v, ettei mitään syntyjä syviä sen kanssa jutella :whistle: No varmaan Sampo saa siitä leikkikaverin vähän myöhemmin.. Tarvii käydä kantiksessa hakemassa jotain kivaa viemistä ja hakee samalla nappikselle kesäkengät, kun sillä niin kintut hikoo noissa umpinaisissa.
 
Samaa tässä mietin kun muutkin että mitä tekemistä keksii kesällä kun kaikki kotona olevat kaverit lomailee eri aikoihin kun itse ja ei siis kauheesti ole noita kyläpaikkoja.Mutta toivon että ilmoja riittää että olis mukava ulkoilla ja touhuta.sitä puistoilua se taitaa enimmäkseen olla kun kaupungillakaan ei viitsi pyöriä kovin usein.

 
Meillä kesä kuluu pitkälti ulkona heiluessa. Pihalla riittää puuhaa ja tottakai puistoilu on kova sana. Meidän tämän päivän puisto-picnic peruuntui kun koko lapsikatras on kipeenä :( Kaikilla räkä vuotaa ja isommat on silmätulehduksessa, nyt vaan odotellaan koska Valtsunkin silmät alkaa rähmiä.

Kyllä aika vaan menee kun raskautuneet tammimammat alkaa jo pian jakaantua :D Tsemppiä Iidukalle vielä viimeiseen kuukauteen. Pieni kateus kyllä vihlaisee kun näitä lukee, vaikka pahin vauva kuume onkin jo laantunut. No joka tapauksessa lapsiluku ei ole vielä täynnä mikäli se meistä riippuu.

Mä sain sitten ommeltua ensimmäiset vaipatkin :D Ei ne tod ole mitään kauniita, mutta toimii ja pysyy kasassa. Ja innostus sen kun kasvaa, vitsit ompeleminen on tosi kivaa eikä ollenkaan niin vaikeeta kun etukäteen pelkäsin.
 
Kyllä on hiljaista täällä ja minäkään en ole aikoihin taas kirjoitellut. Naamakirjassa mäkin pyörähtelen jatkuvasti.
Mulla sitten viimeistä viedään elokuun 5. päivä mulla alkaa työt ja kyllä jo hiukan kammoksuttaa. Vielä ei ole tullut tietoa mille perhepäivähoitajalle Leevi pääsee, tai sama kai se on kun en niitä edes oikeen tunne.

Aamusella käytiin heti poitsun kanssa kaupassa, kun meitin s-market muuttaa uuden abc:n yhteyteen, niin oli pakko hakea vanhasta paikasta aletavaraa :D No kaapit sain kivasti täyteen. Ja arvatkaa minkä ikäistä porukkaa kaupassa oli enemmistönä. Yksikin mamma hehkutti miten on ensimmäisen kerran käynyt kaupassa jo puoli kasilta ja tuli sitten myöhemmin vielä uudestaan, kun ekalla kerralla kärryt oli niin täynnä.

Viikonloppuja!
 
Katja87

Ali on nukkunut jo 2kk "isojen sängyssä" isosiskon (ens kuussa 4v) kanssa samassa huoneessa ja hyvin on mennyt. Joskus jos heidät pitäisi saada samaan aikaan nukkumaan, jos Ali ei ole nukkunut aikaisemmin, niin sitten saan istua poliisina siellä hämärässä, ettei mee ihan leikkimiseksi ja riehumiseksi.

Ali nukkui perhepedissä siis 1v 2kk saakka, imetin 10kk saakka, mutta imetyksen loputtua hän jäi perhepetiin. Pinnis oli mun sängyssä kiinni, mutta hän aina heräsi ja halusi pois mun viereen. SItten hän alkoi liikkua niin paljon että päätin laittaa omaan sänkyyn, sellaseen tavalliseen jatkettavaan lastensänkyyn. Ali ei nuku rattaissa enää, kun päiväkodissa laittavat sisälle päikkäreille, niin aamupäivällä laitettiin yhdessä sänky huoneeseen ja ali sai "valita" lakanat sinne ja laitettiin tyynyjä reunoille, ettei tipu/lyö päätä koska liikkuu paljon ja niitä tyynyjä pidän edelleen reunoilla, koska se on melkeen laidaton sänky, vain hieman syvennetty. Sängyn vieressä on tosi iso nalle puh pehmolelu ja lasten nojatuoli, jotka kans pitää huolta että hän ei tipu ja pääsee sit jalkopäästä itse kiipeämään alas. Ei ole kertaakaan tippunut sängystä onneksi. No päiväunille nukahti sinne heti sillon ekana päivänä ilam ongelmia.

Sit illalla hän ei edes yrittänytkään meidän huoneeseen vaan heti iltahommien jälkeen lähti menemään omaan sänkyyn. Ei osannut ekana päivänä kiivetä sinne sisälle, vain pois. Nostin hänet sänkyyn, laitoin peiton päälle ja pussasin hyvät yöt ja menin olkkariin tv:tä katsomaan. Ei mennyt kun minuutti ja hän tuli hakemaan mua kädestä kun ei päässyt takaisin itse sänkyyn. tätä jatkui noin 45 minuuttia ja valehtelematta vein hänet kerran minuutissa takasin sänkyyn. en puhunut mitään, nostin vaan ja peittelin ja lähdin. Lopulta hän nukahti, ja sen jälkeen pikkuhiljaa se mun hakeminen väheni ja hän oppi pian kiipeemään sinne itse, mutta silti haki usein mut. N. viikon päästä hän jäi itse nukkumaan lähes joka kerta ekasta tai max 3:sta kerrasta.

Mutta pitää just pitää huolta et lapsi on väsynyt kun sinne laittaa. Alin sängyn päädyn kohdalla seinällä on ikean mammut kirjahylly, sellanen V:n mallinen. Joskus hän ottaa siitä jonkun kirjan ja katselee sitä kunnes nukahtaa ja siihen olen antanut luvan. Se auttaa usein. On hän aika hellyyttävä kun hän hakee kirjan, menee itse peiton alle makaamaan selälleen ja avaa kirjan ja katselee sitä. Heillä on pieni yövalo aina, jotta voi katsoa hiukan kirjoja ja näkee lähteä huoneesta jos yöllä herää. Joskus Ali haluaisi valon pois, kun se helpottaisi nukahtamista, mutta sisko ei suostu kun hän pelkää. Ali ei ole kertaakaan halunnut enää meidän viereen paitsi kipeänä. Joskus kerran tai pari viikossa aamuyöstä kömpii mun viereen enkä aina edes herää siihen. Pääosin nukkuu koko yön heräämättä, kuten siskonsakin. Joskus he ovat kömpineet toistensa sänkyyn jos ovat heränneet ja aamulla ovat molemmat jommankumman sängyssä, mikä on kans aika söpöä!

Tulipa pitkä selostus taas pitkästä aikaa, mutta näin meillä on mennyt ihan kivasti. Esikon kanssa totuttelu kesti kauemmin ku joutui nukkumaan yksin huoneessa.

Meillä alkaa kanssa kesäloma kohta, kaksi tenttiä mulla on enää ja sit olen kotiäiti 2kk 3vko!!! Jee!! tätä ollaan odotettu! Me ollaan kesäkuu ja melkeen koko heinäkuu suomessa. Lähdetään Israeliin anoppilaan 27.7 ja ollaan noin 4 viikkoa siellä reissussa, saa nähdä miten menee lennot ja konevaihdot ja totuttelu siellä oloon lasten kanssa. sit sieltä tullaan heti takas arjen, koulun ja päiväkodin pariin, joten lapsille tulee kai hetkeksi vähän hassu olo :whistle:

Päivärytmistä:

Meillä on vapaalla hiukan eri rytmi kuin päiväkodissa, paitsi aamupala, päiväuniaika ja toinen ulkoilu on samaan aikaan.

Eli viikonloppuna/lomalla herätään klo 8 ja syödään heti aamupala.
Siinä välissä ollaan kotona ja tehään kotitöitä, leikitään ollaan sisällä...
Sit 11-12 aikaan yleensä Ali syö jugurtin ja menee nukkumaan päikkäreille noin 1-2 tunniksi.
13-14 on ruoka ja lähdetään ulos pihalle/kaupungille, kylään tms. Missä sit ollaankin ni siellä syödään joku välipala, hedelmää, leipää jne.
Kotiin tullaan säästä ym riippuen 17-18 jolloin syödään vielä kevyempi päivällinen.
Iltapala on lapsilla 20.30 ja sit nukkumaan menevät yhdeksän maissa ja usein pyörivät sängyssä 10-20 min kirjoja katsellen kunnes nukahtavat.

Meillä on lapset ja me vanhemmat aina oltu iltavirkkuja ja aamun torkkuja ja ollaan aina syöty myöhäisempi illallinen, joten tää sopii meille hyvin ja lapset menee ihan kohtuullisesti nukkumaan että jää omaa aikaa iltaan ja aamulla ei tarvi herätä ihan silmät ristissä. :hug:

PrincessOfAkko ja Ali 1v 4kk
 

Yhteistyössä