*Tammitaaperot-08* vol.2

Luin hiukan taaksepäin viestejä ja olen myös huomannut että vaikka vauva-aika oli todella raskasta kahden pienen kanssa, mutta nyt kun toinen on leikki-ikäinen ja toinen taapero niin heistä on seuraa toisilleen, muta jos mulla on ali yksin niin se on koko ajan mussa kiinni. Ihana et he voi leikkiä keskenään kauan huoneessaankin. Välillä kyllä taas tapellaan niin paljon... PAri päivää sitten sisko pudotti Alin sohvapäydältä naamalleen ja tuli kiva mustelma nenän viereen. Yleensä se menee niin päin, että Ali yrittää pärjätä itse vaikka yleensä sisko on alottanut ja lopulta 4v tulee sitte mulle kantelemaan ku ei pärjää pikkuveljelleen, vaikka itse aloitti :whistle:
 
Hei taas!

Meillä nukutaan vielä pinnasängyssä. Vähän oon koittanu "isojen" sänkyjä kaupasta välillä katella, mutta mieluisaa ei ole löytynyt. Laura ei onneksi vielä pahemmin koita sängystä pois kiivetä, eli kiirusta ei vielä ole pois pinnasängystä. Loppukesästä varmaan sitte harjotellaan isojen sänkyyn nukahtamista samoin tutin pois jättämistä. Nyt viimeviikolla oli useampi ilta nukahtaminen niin tuskan takana, että onneksi oli sentään laidat sängyssä neitiä pitelemässä. Yhtenä iltana 1,5 tuntia taistelin Lauraa nukkumaan, itki heti kun jätti yksin, ja kun menin rauhottamaan niin räkänauroi vaan ja juoksi ympäri sänkyä. No lopulta sitten rauhottui, mutta hiukan omaa hermoa alkoi kirraamaan, varsinki ku meillä nää iltakohtaukset usein sattuu miehen iltavuoroviikoille, eli olen yksin nukuttamassa. Ja mä en kuitenkaan sitte pysty jättämään yksin huutamaan...

Nyt onneksi lomaviikko, tänään parintunnin metsälenkki eväien kera tehty. Saatiin kaverilta sellanen rinkka lainaan, ni saa Laura siinä istuskella, että päästään metsään. Sanoista oli kans aikasemmin tuolla puhetta: Meillä sellasia ihan "oikeita" sanoja ei oikeen vielä ole, mutta paljon sellasia, jotka aina tulee samalla tavalla ja itse ymmärtää mitä sillä tarkottaa. Tosin nyt viimeks oli hevosetkin "möhmöh" (koira) eli vähän sotkee, edellisellä kerralla kun heppoja käytiin kattomassa ni ne oli "muumuu".

Mitenkäs muilla pukeminen/riisuminen sujuu? Laura osaa vähän turhankin hyvin riisua housut ja vaipat pois, samoin pipot, hanskat yms. riisutaan nopsaan. Paidan pois ottamista harjottelee, mutta vielä ei ilman apua muista ottaa ensin hihoja, vaan koittaa suoraan vetää pään yli (sama bodyllä ). Pipon ja lapasen toiseen käteen onnistuu pukemaan, vähän vinoon tosin pipo menee, tänään koitti housuja pukea, mutta loppuunasti ei riittänyt kiinnostus. Niin ja yökkäri riisutaan näppärästi, muutaman kerran on aamulla ollut nakupelle oottamassa kun on mennyt yön jälkeen kattomaan. :LOL:
 
Meillä nukutaan jo isojen poikien sängyssä. Kylläkin vain siksi, että tää pikkukakkonen on tulossa. Olisin varmaan nukuttunat vielä hiukan vanhemmaksi varmaan, mutta ihan hyvä näin.
Poika kyllä auttaa pukemisessa ja riisumisessa hieman. Mutta mikäs kiire..
Kauheita itkuraivareita saa, kun laittaa potalle, välillä istuu ihan kiltisti, mutta toisinaan huutaa ja huutaa :attn: :attn: Onko muilla??
Aattelinkin nyt kesällä, että voisi jättää vaipan pois ja pelkät housut jalkaan. Niin oppiskohan, kun pissaa housuihin ja huomaa, että ei ookaan vaippaa vaan housut kastuu.

Voi, että kun aikaa menee nopsaa, kohtahan Iidukka poksahtaa ja sitten perässä tullaan me monet muut..

Töissä menee tää päivä ja huominenkin...No saapa hyvät rahat ;)


Tyttönen, poitsu ja pikku "viuhti" 24+4
 
Heips!
Mulla oli viimeinen työpäivä tällä erää eilen, ja nyt taas oleillaan ihan kotiäitinä :) Syksyllä elo-syyskuussa mulle tulee sitten luultavimmin hoitolapsia tänne kotiin. Ihanaa kyllä ollakin kesä ilman töitä!

On kyllä tosi lämmintä nyt ollut! Oletteko muut antaneet olla lasten ihan t-paidassa ja shortseissa? Mie ostin semmoista aurinkorasvaa missä on se fysikaalinen suoja, ja sen pitäis olla ihan turvallinen noille pienillekin.

Meillä vaan Albertilla entisestään nukkuminen vähentynyt..tuntuu kyllä välillä että sais nukkua enemmän, mutta minkäs teet.. Nyt on menty yöt ihan 8½h unilla, ja päivälläkin nukkunut vaan 30-45min.. Mutta kamalan tyytyväinen ja pirteä poika on ollut, että sen puoleen ei valittamista. Tuntuu vaan niin oudolle miten näin pieni voi pärjätä tuollaisella unimäärällä, kun itsekin tarvitsisin vuorokaudessa unta ainakin 9h. Ainoastaan päiväunilta herättyä kiukkuaa jonkin aikaa kun herää jostain syystä aina kesken unien, mutta hetkessä menee sitten kiukku ohi.

Käytiin tänään tuossa iltamassa torilla katsomassa Veeti Kalliota, kun se oli esiintymässä. Ei vaan Aape oikein meinannut pysyä rattaissa, kovasti olisi halunnut tanssia ja jammailla pitkin toria :D

Mukavaa viikonloppua kaikille :hug:
 
Tervehdys pitkästä aikaa!! :wave:

Surun kohdanneille kovasti jaksamisia :hug:

Ja masun kasvattajille tsemppejä kovasti, ekat jo kohta jakaantuu, hui :D

Meillä on tässä kaikenlaista touhua ollu ni ollu energiat aika vähissä ei oo tullu kirjoteltuakaan. Mulla loppu työsuhde nyt ja työttömänä ollaan, jotakin keikkaa koitan tähän kesään vähän saada sitten. Sitten me ollaan laittamassa asuntoa myyntiin ja siinäkin sitten oma hommansa. Tässä kesäkuun aikana nyt sitten ratkastaa miten pojan hoitopaikan kanssa, riippuu siitä muutosta ja monesta muustakin. Kotona tietysti pidän paljon kuitenkin.

Rytmeistä, eli ennen poika meni nukkuu 19 ja heräs siinä 6-7. Nyt on turha koittaakkaan oikeastaa ennen klo 21 unille.. herää 6-8, sitten aamupala sitten ulkoillaan, lounaalle tullaan sisälle noin klo 11 ja sitten päiväunet n 2 h. sitten välipalaa, leikkiä ulkoilua ymsyms.. n 17 päivällinen, leikkiä, ulkoilua kauppareissua mitä nyt millonkin.. sit 20 iltapala ja siitä sitten iltatoimille ja nukkuun.

Jatkettava sänky meille ostettiin tossa pari viikkoa sitten kun tuntu että pinnasänky ihan tosissaan ahdisti poikaa, ei meinaan sitten millään mennyt sinne enää.. No tuossa nukkuu hyvin, tosin meillä ongelmia kyllä tossa nukutuksen kanssa jonkin verran että tuppaa kestään aika kauan.

Meillä on kyllä poika ollut t paidassa ja shortseissa =) tuohan hikoilis itsensä ihan märäks jos enempi ois näillä ilmoilla laittanu päälle.

Pottailusta sen verran että sillo n vuoden iässä kun otettiin pottaa esille nii kävi jokusen kerran ok siinä istumassa ja parit saaliit saatiin. Sitten ei millään, vaan kauhee huuto, no potta oli piilossa tovin ja sitten se otettiin tohon esille eikä puhuttu siitä mitään, poika rupes sitä tossa työnteleen ja leikkii, kiipeilee siinä yms.. mut ei mielllään menis istumaan. Viime viikolla haetiin 3 uutta kirjaa, näitä saa lukea vaan potalla, ja tämä on toiminut, nyt istuu siinä mielellään sen hetken ja selaa uutta kirjaansa.. Saaliita ei ole vielä kyllä saatu.

Sanoista, meillä on varsinainen höpöttäjä tämä poika, ja ääni on muuten voimakas.. Selviä sanoja on jokunen, auto, äiti, isi, kissa, kakka, vettä, anna, kakku(hiekkakakku), ankka... ja sitten suuri joukko vähän epäselvempiä :LOL: meillä kyllä riittää ääntä pitkin päivää ja kun hiljenee ni on poika pahoilla teillä, kiipee johonkin tai tyhjentää jotain laatikkoa..

eipä muuta tällä kertaa, pitäs ruveta siivomaan tosiaan kun se välittäjä tulee ja leipoon vieraille yms..

-c-
 
pitkästä aikaa täälläkin!

Meillä Elli on ollut sairaana ja la vastaisena yönä iski laryngiitti ja mentiin sit ambulanssilla sairaalaan.alkoi olla niin tukossa et pelkäsin ehditäänkö autolla sairaalaan mut loppu hyvin kaikki hyvin ja laryngiitti on nyt ok mut kuume,yskä ja nuha vaivaa ja näillä helteillä se on kyllä vetänyt mehut pikkuneidistä ja äidistä.

Elli saa vielä nukkua pinniksessä.Tarkoitus olis laittaa tytöt syksyn kuluessa tai loppuvuodesta samaan huoneeseen ja sit H saa kunnon sängyn ja Elli hänen nykyisen jatkettavansa.

Tytöt touhuaa kivasti yhdessä ja taistelujakin käydään.Meillä usein käy niin että H kantelee pikkusiskostaan mulle =) elli on oppinut puolustautumaan hyvin ja isosisko on oppinut että pikkuista ei kuriteta takas vaikka se tekis mitä.minä sit yritän poliisina olla.

Tyttönen:meillä ei Ellin kanssa olla saatu vielä mitään pottaan koska ei jaksa siinä istua vaikka mitä yrittäis.
muuten kyllä isomman hädän tunnistaa kun menee piiloon ähräämään ja sanoo sit että kakka.se on niin yksilöllistä milloin herkkyyskausi tulee mut voihan sitä yrittää opettaa ottamalla vaipan pois ja sit vaan metsästämään saalista pottaan =)

mut nyt huilimaan kun Ellikin nukkuu.pakko saada univelkoja pois jota on taas kertynyt liikaa.
 
Moikka pitkästä aikaa :wave: Jos nyt joku vielä mut muistaa :whistle:
tai no, Katja ja Piku ainakin muistaa ;) ja kait Saarukin....

Muttamutta, en oo tänne kirjotellut aikoihin. ei vaan oo ollu energiaa. Lukasin pikasesti vähän teijän juttuja, mutta arvatkaas muistanko puoliakaan mitä piti kommentoida...

Meillä tyttö menee hurjaa vauhtia, juoksujalkaa kaiket päivät. Kerkee siis tekemään päivässä enemmän juttuja kun juoksee :LOL: Päiväkuiva hän jo on, ollut jo vähän aikaa. Pottahan meille tuli tutuksi jo reilu 6kk ikäisestä :) Ja tyttö on nukkunut 3kk jo isojen tyttöjen sängyssä, kerran sieltä muksahdettiin yöllä alas, mutta onnesta oli patja alla :D Lusikka on myöskin tuttu, mutta ei vielä kokonaan syö itse. Tuttipullokin on vielä käytössä, totesin että nokkamukista menee aivan liian vähän nestettä päivässä.
Mitäs vielä...ketään meidän tyttö ei ujostele, on kaikkien kaveri :D Puistossakin halailee ihan tuntemattomia ihmisiä ja kiikuttaa lelujaan kaikille. Neuvolasta saatiin kehuja hurjasti, on tyttö kuulemma ikäistään kehittyneempi :)

Niin, ja sitten muita uutisia :D Täällä ollaan raskaana! Oon viettänyt hiljaiseloa tän raskauden suhteen, ei oo kovin uskaltanut hehkuttaa tätä. Jotenkin sitä pelkäs tuon alkuvaiheen, että mitä jos kaikki ei meekkään hyvin. Mutta kyllä tässä ollaan jo yli puolenvälin päästy :) Toinen tyttö :heart: on tulossa. Ja meno masussa on yhtä hurjaa kun tuolla esikoisella, että siitä vois päätellä että samanlainen ikiliikkuja on tulossa. Niin, lokakuussa on laskettu aika.

että tämmösiä meille :D

carla, tyttö 1v5kk ja masuvauva 21+3 :heart:
 
Carla: Onnea odotukseen! :)

Pottailusta on ollut puhetta.. Meillä tehdään vaihtelevasti tarpeet pottaan, aina ruoan jälkeen ja herättyä käydään potalla, ja muutamat saaliit päivän mittaan sinne saadaan. Kotona oon antanut olla ilman vaippaa, ja oon huomannut että jos Albertilla on vaippa, niin losottelee kyllä pissit sinne ihan mitään ilmoittelematta, mutta jos vaippaa ei ole, niin sanoo sitten että "kakka" ja jalat ristissä on hetken aikaa, ja hakeutuu potalle päin, eli osaa kyllä ilmoittaa yleensä että pissa on tulossa.
 
Katja, meillä tyttö on jo päiväkuiva. On ollut jo hyvän aikaa. Jos ollaan kylässä, sinne laitetaan vaippa, mutta sillonkin tyttö tulee ilmottamaan että ois hätä. Ja kiireen vilkkaa juostaan vessaan :) Että kyllä jo osaa pidättää ja tunnistaa hädän. Toki meillä tulee sillon tällön vahinkoja, ja niitä tulee sit päivän mittaan useita. Mutta ei läheskään joka päivä.

 
Onnea odotukseen Carlalle!

Kadehdittavaa kun joillain pottailut sujuu hyvin..meillä ei vaan tuo Elli siinä istu.Nyt on alkanut sanomaan kakka mut siinä vaiheessa tavara on jo housussa.pissaa ei olla saatu myöskään pottaan vaikka laitan unien jälkeen ja ruokailun jälkeen siihen istumaan :(

 
Missä te kaikki olette, mulla on ikävä teitä kaikkia :attn:
Mitä teille kuuluu??

Me ollaan vietetty nyt kesälomaa, tai siis mies on kesälomalla, minähän olen taas kotiäiti :heart: Kaikenlaista on touhuiltu yhdessä, sunnuntaina käytiin tivolissakin, ja Albert pääsi muutamaan laitteeseen, käytiin jopa isossa maailmanpyörässäkin! Tänään sitten käytiin ensimmäistä kertaa uimahallissa, ja huomenna mennään Lieksaan pikkukiliin, siellä on paljon kaikenlaisia elämiä, ja sitten veljen vaimon vanhempien mökille grillailemaan yms. illalla sitten ajellaan takaisin kotiin, matkaa on n.1½h.. Minusta on ihanaa kun on joka päivä kaikkea ohjelmaa ollut, mulla kävisi aika pitkäksi vaan kotona nyhjöttää. Perjantaina lähden piipahtamaan sitten kaverin kanssa terassilla, ja lauantaina on miehen ukin hautajaiset, mikä nyt ei sitten ole mikään mukava ohjelmanumero, mutta.. :|

Meillä on Albertista tullut tosi reipas poika, mie oon nauttinut nyt ihan tosi paljon tästä äitiydestä ja Albertin kanssa touhuamisesta. Onko muilla tullut halittelu ja pusuttelu-kausi jo? Meillä Albert tykkää koko ajan pussailla ja halia.. :heart: Se on aika söpöä :D

Mukavaa kesää kaikille, tulkaahan ahkerammin piipahtelemaan täällä :wave:
 
Heipsan kaikille !!
Kesää tässä vietellään, tosi kylmää sellaista. Lauantaina käytiin Särkänniemessä ja oli ihan pirun kylmä, toppavaatteet olis saanut siellä rannalla olla. Mielestäni puin muksuille hyvin, mutta Valtsu on kuitenkin aikas räkänen ollut. Voi tietty johtua miljoonasta muustakin syystä, mutta se on tää äidin syllisyys..

Katja kyseli halimisesta ja pusuttelusta. Valtsusta on tullut oikea sylivauva. Aina kiehnäämässä äitin tai isin syliin, varsinkin jos isoveljet yrittää hänen"apajilleen" niin kauhee poru päälle. Valtsulla on alkanut nyt varsinainen minä-ite -vaihe. Kaikki pitäis tehdä itse ja tykkää autella mua kotihommissa. Samoin oma tahto on tullut esiin tosi lujasti. Ei puhettakaan että esim. vaippa noin vain laitetaan päälle, pitää kysyä pikkuherralta monta kertaa että saisko nyt laittaa vaipan ja kun hän on valmis niin sitten tulee syliin. No arvaatte varmaan kun on kiire niin kauhee tappelu, huuto kun ei ole aikaa odotella herran suostumusta pukemisiin.

Käydään perjantaina tutustumassa Valtsun ja keskimmäisen tulevaan hoitopakkaan (ryhmis). Vaikka aloittavat hoidon vasta syyskuulla niin haluan käydä siellä jo nyt koska en tiedä kyseisestä paikasta mitään ja asia pyörii koko ajan mielessä. Käyn tsekkaamassa paikan lasten ja miehen kanssa ja sitten voi hyvillä mielin jatkaa "lomailua" ja palata asiaan elokuussa. Ja kuten Katjakin olen nauttinut ihan mielettömästi kotona olosta, osittain johtuu varmasti syksyn töihin paluusta kun tietää että tämä hauskuus loppuu pian. No sitten saa ainakin palkkaa, voi elämä munkin pieni liksani tuntuu tosi isolta kotihoidon tuen jälkeen.

Me taidetaan lähteä ulkoilemaan jos siellä ei sada :wave:
 
Onnee vaan Carla :flower: Mä olin ihan varma, et sää oot eka tammikuisista uusintakierroksella. No kai sitä joskus pitää olla väärässä :whistle:

Samppista ei oo vielä siirretty tavalliseen sänkyyn. Kuukauden on nukkunut vasta omassa huoneessaan. Se oli hyvä ratkaisu, yöt menee nyt ilman heräämisiä. Se kkun nappula nukkui meidän huoneessa niin yleensä siinä vaiheessa, kun me tultiin nukkumaan niin se heräsi. Meen vanha sänky piti muutenkin hirveetä metelii, pelkkä sille istuminen piti kovaa narinaa. Puhumattakaan jos siinä duunailtiin jotain muuta :snotty: :D Nyt meillä on tuo isän "vanha" sänky, siinä on nukuttu ehkä viis kertaa jos sitäkään.

Pukemisesta ja riisumisesta. Meillä sujuu se jotenkuten. Joku aika sitten oli melkosta tappelua saada varsinkin vaippaa ja lakkia päähän. Nyt tuo on ilmeisesti hokannut ettei se rimpuilu auta asiaa, sitten kuteet laitetaan päälle väkisin.
Meillä on oltu shortseilla ja t-paidalla pihalla. Jos on jotain 25+ niin kyl ne on paras vaihtoehto tommotteel hikoilijalle.

Sampo vaan halittelee, ei ole tullut pusimista vielä.

Moon menossa Poriin taas vaihteeksi, mut tällä kertaa yksin. Jei :D Meen kolmen hengen tupareihin ja huomenna mummisten kanssa neulepiknikille. Kait sit vaan kudon huivin itelleni, mitään isoo en rupee tekee. Muutenkin oon nuo puikot jättänyt aina kesälomalle ja siirtynyt kirjontaan. Nyt tuli tuhlattua hirveet määrät noihin kirjontahommiin, voi kiesus. Sit hulluuksissani otin isotöisen ristipistotaulun hommaksi, 300x450 pistoa :whistle: Sit vielä kohtuullisen kokosen kanavatyön. Taitaa vierähtää mukava tovi niitä tehdessä.. :LOL:
Muuten ei meillä mitään uutta ole. Ei oo meikälle vielä töitä löytynyt, no enpä silti mitenkään ahkerasti oo niitä hakenutkaan. Sit mää lopetan laihiksen. Toi paino rupee olee passeli ja jos vielä tippuu jotain niin sitten tippuu. Nyt on ihan hyvä :xmas:
Hääjutut on edistynyt vaan siihen malliin, et vieraat on päätetty ja kutsut tarvii vielä tulostaa ja viimeistellä loppuun. Puku mulle on jo tilattu. Ohjelmaa koitetaan keksii, jotain ideoita on jo ja niistä sitten valitaan parhaat.

No niin, nyt tarvii alkaa viihdyttää tota pikkujätkää -> :wave:
 
Moi kaikille!
Elli on ollut jo pidemmän aikaa oikea halipusi tyttö ja kaikki perheessä saavat siitä osansa ja päälle vielä kaikki 5 nukkea joita hoitaa ahkerasti =)
hirmuisesti touhuaa ja siskon perässä oppii asioiota nopeaan tahtiin.

Minä sitten repäsin ja laitoin työhakemukset menemään ja eilen olin haastattelussa joka meni superhyvin.viikon päästä kuulen sainko paikan ja työt alkaa sit sopimuksen mukaan syksyn aikana.
soitin päivähoidon johtajallekin ja Elli saa kyllä paikan joko tarhasta tai pph.eli joka tapauksessa palaan jossain muodossa töihin jo ennen tammikuuta.olen niin iloinen.mulle nyt jotenkin riittää tää penninvenytys ja kotona olo.teen sit lyhennettyä työviikkoa niin saan olla kotona lasetn kanssa enemmän kumminkin.

Juhannus ollaan kotosalla ja sit sen jälkeen miehellä lomaa ja mökille lähdetään.Teen sit oman pikkureissun kaverin luo Kuopioon ja mennään viinijuhlille, näin ainakin on suunnitelma.
 
HeMa: Varmasti kivaa päästä välillä kotoa vähän muihin ympyröihin, ja tosiaan kun sulla on mahdollisuus tehdä lyhennettyä työviikkoa niin jää aikaa lapsillekin. =)

PrincessOfAcco: Kivaa kuulla sieltäkin kuulumisia pitkästä aikaa! B) Nyt varsinkin kun ite opiskelen niin on kiva aina kuulla muista opiskelevista äideistä, saa itelleenkin tsemppiä ja motivaatiota kun kuulee että muutkin on pystyneet yhdistämään perheen ja opinnot. :)

maximiliam: Plussatuulia sinne. :whistle: Hassua, että vaikka ite oon vielä raskaana niin nyt jo osittain haikea olo kun tiedän että tää saattaa jäädä viimeiseksi, tai ainakin tarkoitus olisi tämän jälkeen saada opinnot ensin päätökseen. Äitiysloman jälkeen neljä vuotta vielä ainakin edessä, joten jos meille vauvoja vielä tulee niin ainakin siihen on pitkä aika. Haikeaa. Täytyykin nyt yrittää sitten nauttia täysillä kaikesta ja lasten kanssa kotonaolosta, tiedä sitten että saadaanko enää lisää lapsia tämän jälkeen. Mutta tottakai oon tosi onnellinen esikoisesta ja tästä tulevasta pikkukakkosesta. :heart:

Täällä on äitiysloman alku mennyt kivasti, ainoa mikä tympii on kerhojen yms. kiinniolo näin kesällä. Ollaan sit ulkoiltu senkin edestä ja jonkin verran on juttuseuraa ollut ihan lähipuistossakin. Ajatukset alkaa yhä enemmän pyöriä tulevassa synnytyksessä ja jostain syystä se jännittää nyt paljon enemmän kuin edellisellä kerralla. Tyhmänä erehdyin vielä kattomaan Teho-osaston viimeisen jakson ja tuntui tosi pahalta vaikka olikin vain fiktiota..Kai se niin on, että tieto lisää tuskaa. Saa nähdä meneekö tää raskaus yli, nyt mennään jo pidemmällä kuin esikoisesta, poitsuhan syntyi rv 39+2 ja tänään on rv 39+3. Täytyy varmaan ottaa ne kolme ässää käyttöön jos alkais jotain tapahtua. :whistle:

Iidukka & poitsu 1v5kk & pikkukakkonen rv 39+3
 
Iidukka: voi ihanan pitkällä olet jo! Onnea ja tsemppiä vielä viimeiseen rutistukseen. Ja oikeesti ei mun kyllä pitäis olla näin hysteerinen tän vauvakuumeeni kanssa kun kuitenkin on jo kolme komeeta poikaa, mutta minkäs teet. Tänään näin juhlissa tosi ihana pyöreen vauvamahan (niin ja oli sen mahan takana nainenkin :LOL: ), hyvä etten porua kateuksissani päästänyt. No onneksi rupes nuo omat riehumaan senverran etten kerennyt siinä sitten enempää "suremaan".

Pidin Valtsulle miniunikoulua tossa yksi ilta kun meni nukkumaan meno hulinaksi ja poika tiristi unikoulun tuoksinnassa ihan selvän lauseenkin. Tähän mennessä ainoat sanat ovat äiti (kutsuu myös isäänsä tällä nimellä), oho ja au. Mutta kun jätin huoneeseen yksinään niin selkeesti itkun lomasta kuului äiti-tuu-tänne ja monta kertaa. No tämä ihme ei enään toistunut kun on mennyt taas hyvin nukkumaan. Eli kun hätä on suuri (äiti pois huoneesta 2min) niin kummasti vaan sanat löytyy, mitähän tapahtuis jos olisin pois 10 min? :LOL: Poika runoilis varmaan pätkiä kalevalasta, no en kuitenkaan testaa vaan sitkeästi odottelen josko kielenkannat irtoaa vähän positiivisemmissakin merkeissä.
 
Hei.

Onnittelut Carlalle :flower:

Hema Toivotaan että saat sen työn


Meillä nukutaan edelleen pinniksessä, ja olenkin miettinyt, et oliko nyt oikea aika rueta harjoittelemaan isojen sänkyyn vai sit joskus myöhemmin..Voi kun osais päättää :whistle:

Pottailu on meillä alkanut nyt ihan viikon sisällä takkuamaan ihan kunnolla. Siis ennenhän Jasu istui potalla ihan mielellään ja nyt ei siis millään taas. Tuntuu että pitäiskö heittää koko pottailu vähäksi aikaa, jos sit taas onnistuis. Vai jatkaako sitkeästi et yrittäis ainaskin, ja jos ei suostu, niin heti poissa..Onko kellään viisaita neuvoja..

Myös semmoiset itku- kiukku- raivo kohtaukset on alkanut tulla mukaan kuvioihin..Joskus kun ei joku asia mene niinkuin ukkeli on ajatellut, niin pitää heittää semmoiset kauheat raivokohtaukset, ja päälle oikein marttyyrimaisset nyyhkytykset. Pukeminen toistaiseksi sujuu, onneksi sentään jotain.

Itse poika syö silloin kun huvittaa :D monesti näyttää vain kiinnostavan ottaa muutama lusikka ja sit tyytyy vaan leikkimään sillä, ja odottaa palvelua. No ehkä se viimeistään armeijassa alkaa kiinnostaa sekin :LOL:

Hampaita on meillä nyt 10 ja luutavasti taas on lisää tulossa kun niin ien pullottaa. Nyt on 4 edessä ylhäällä ja alhaalla ja sit yhdet kruunuhampaat ylhäällä ja alhaalla (ne tuntui kipuilevan melkoisesti, taas syönti silloin takkusi, ja räkä valui)

Mulla on pitänyt tosiaan lepäillä aikas paljon taas tänkin odotuksen aikana. Ja kohdunsuu on ollut jo kuukausia auki, niinpä vain vauveli on pysynyt masussa kasvamassa kuitenkin. Nyt viikosta 32 lähtien on kohdunsuu ollut auki 3cm-> ja nyt pari viikkoa 4cm, kanava on lyhentynyt puoleen senttiin, ja vauva on todella alhaalla jo...joten käveltyä muutaman metrin on jo tunne että pää tulee kohta ulos, eli paine on todella kova.. Lisäksi vauva painaa johonkin hermoon, koska mulla menee välillä jalat alta, tai tuikkaa niinkuin puukolla iskis ja sit kipu säteilee koko jalkaan...
Ja nyt tosiaan viimeisellä äippäpoli käynnillä lääkärikin oli sitä mieltä että synnytys voidaan käynnistää kalvojen puhkaisulla, täysillä viikoilla, jos ei ittestään tajua lähteä käyntiin.. Eli nyt on sitten käynnistyspäivä varattu 22.6 jolloin viikot 38+2..

Jaksuja kaikille ja mukavaa odotusaikaa muille masunkasvattajille...Nyt vain sitten jännäillään Iidukan kanssa kumpi poksahtaa ensin...

Piku ja Jasu ja Tintti 37+1
 
Hui, Iidukalla ja pikulla alkaa olla jo jännät paikat! Tsemppiä molemmille synnytkseen jahka sen aika tulee!!

Meilläkin alkaa nyt huomisesta alkaen "ihan oikea arki", kun mies palaa töihin, se piti nyt kesälomaa pari viikkoa, ja nyt menee pariksi viikoksi töihin ja sitten pitää loput 2vk lomaa. On se niin erilaista jotenkin kun toinenkin on siinä kotosalla, nyt ollaan sitten päivät ihan keskenään, niin tiedän että tekemisen pula iskee ihan urakalla. Harmi tosiaan kun kaikki kerhot sun muut ei pyöri nyt kesällä ollenkaan.. Mie varmaan täällä pyörin joka päivä sitten taas :D
 
Unohtui tärkein kokonaan tuosta aiemmasta tekstistä eli Carlalle paljon onnea ja hyvää odotusaikaa! :flower:

Piku voi hyvinkin olla että jakaudut ennen mua, täällä ei mitään merkkejä vielä. Vauva ollut tosi alhaalla koko raskausajan ja aina vaan alemmas laskeutunut, mammahousutkin tuntuu puristavan alavatsasta, joten suurimman osan ajasta oon mekko päällä. Mutta silti alkaa tuntua siltä että yliaikaiseksi taitaa tällä kertaa mennä, vauva ei tunnu pitävän mitään kiirettä.. :whistle:

Poitsu on tehnyt nyt urakalla hampaita ja ollut tosi kiukkuinen. Ja muutenkin rajoja testailee kovasti, koiraa olisi jatkuvasti kiusaamassa ja tekemässä kaikkea kiellettyä..Tosiaan meidän rauhallinen vauva tuntuu niin kaukaiselta, nyt on tilalla uhmakas pikkutaapero, joka tekee just mitä itseä huvittaa. :D Välillä saa kyllä laskea sataan kun tuntuu ettei ei-sana mee millään perille. Mutta toivotaan että tää nyt on taas joku kausi mikä menee ohi ajallaan..
 
no niin onnistuin sit lähettää viestin ennen aikojaan.
Mulla olis vielä 2 päivää h-hetlkeen.olen kovasti miettinyt että milloinkohan työt kutsuu jos sen paikan saan...luulen kumminkin että sopiva tapa tehdä työtä löytyy eli heti kun vaan voi niin lyhennän työviikkoa kun siihen kerran on oikeus.toivotaan että kaikki järjestyy parhain päin.

mutta meille ei sen kummempaa. :wave:
 
Helou pitkästä aikaa, lukemassa kyllä oon käynyt mutta tuntuu ettei tuo aika riitä kirjoittamiseen.
Täällä päivät kovaa touhua ku isommat on lomillaan eskarista ja kerhosta. Hommaa riittää et saa heillä ajan kulumaan aina päivisin. Siksi ollaankin paljon ulkona. Mulla kesäloma vasta elokuussa joten rutistamista tän arjen kanssa on. Lisäksi yhdet kesäpileet suunnitteilla sekä yhdet polttarit.
Aika vaa yksinkertaisesti menee liian nopsaa, Lucakin kasvaa ihan mieletöntä kyytiä ja enää ei ole kuin muisto vain pienestä lapsesta. Niin isoa poikaa on jo. Porinaa riittää ja kovasti mennää isompien perässä leikiessä yms. Touhupoika on. Kuperkeikan oppi tässä muutama päivä sitten tekemään se sehän vasta hauskaa onkin.
Jonni verran meilläki pottaillaa, sais kyllä enemmänkin :whistle: mutta yleensä aina jotain sinne saaliiksi saadaankin. Luca asettuu potalle mielenkiinnolla ku kokoan kaikenmaailman turhaa pientä sälää kuppii, joita se saa sitten tutkiskella istuskellessa. Tuttipullosta me päästii kivuttomasti pois, tuskin poika huomasikaan, mutta tutti sen sijaan on vielä. Ja tuntuu että siitä tulee koko ajan vaa tärkeempi. Siksi ollaankin koitettu rajoitettaa tutin käyttöä vain nukkumiseen, mutta jostain se sen aina kaivaa :D

Täällä alkaa monella olla jo h-hetket lähellä ja perässä tulee liuta muita :heart: On se niin ihanaa! Tsemppiä vain jahka sen aika tulee. Ihanaa sitten tuoksutella vauvan tuoksua, onneksi mulla lähipiirissä on ja tulee vauvoja niin saa ite tyytyä tähän 3 huliviliin :D

Mutta tällästä pikasee tässä, siivoilun ja pyykkäyksen välissä. Aamu oltiin kaupungilla hummaamassa ja nyt sitten väsyny pienimmäinen on vielä päikyillä. Mutta jospa täss koittais taas jaksaa olla aktiivisempi :ashamed:

Saaru ja isomiäs Luca
 
Moikka!
Ihana kesä, vettä vaan sataa :snotty:
Mitäs juhannus suunnitelmia teillä muilla on? Me mennään kaveriperheen luokse grillailemaan/iltaa istumaan, ja jäädään sitten yöksi sinne.

Meillä on ollut nyt muutaman päivän semmoinen äiti-äiti-äiti-byääää-äiti-byää-vaihe. Kamala raivari tulee jos käyn vessassa ja viivyn siellä 2min, hepuli on semmoinen että poika luulee etten tule sieltä vessasta enää ikinä, samoten jos menen toiseen huoneeseen, niin oikein juoksulla tulee perästä kamalan ulinan kanssa, jopa astianpesukoneen tyhjentäminen on super vaikeeta kun pitää ulista siinä koneen luukun päällä/mun lahkeessa. Onko muilla samanlaista?
Sitten kun mennään kylään/puistoon/kaupungille missä on muita ihmisiä, niin johan sitä ollaan niin nauravaista ja hyväntuulista että... Nyt vaan kurjaa kun sataa melkein koko ajan, niin ei viitsi oikein lähteä mihinkään, mutta sadevermeet päällä ollaan kyllä ulkoiltu joka päivä, pikkuisen tulee semmoista mukavaa rytmitystä päivään kun vähän edes piipahtaa ulkona.
 
Katja, meillä just tuota samaa Lucalla, uikuti, uikuti,uikuti...jalassa kiinni ja kiipee syliin *äiti-äiti-äiti* Sitten jos seison niin poika tulee vaa tomerasti ja seisoo mun jalkojen päälle. Siin sitten steppailee ja uikuttaa. Kiva siinä sitten kokkailla yms. Isiä kyllä kovasti hokee ku son töissä ja kun tulee kotiin, mut ei se mihinkää kelpaa jos minä oon kotona. Mutta kun lähen töihin hyvillä mielillä Luca kuiten huiskuttaa ja huutelee heipat.
Mutta nyt taas alkaa reihkaantuun noi pojat niin eiku vaatetta niskaa ja ulos!
 

Yhteistyössä