*Tammitaaperot-08* vol.2

Heipä hei piiiitkästä aikaa!

Nyt vaan kommentoimaan juttujanne ja sitten perään omia kuulumisia =)

Meillä aamuisin poika saa puuroa ja myöskin illalla. Hedelmäsoseella höystettynä tai sitten jollain omatekoisella marjasurvoksella. Välipalaksi ja toisinaan aamulla saa jogurttia, joka harvemmin on maustettua. Ja toki vaihtelen tota välipalaa, välillä esim. leipää ja sellasta.

Kiteella odotusonnittelut :flower: Leeville myös on syntymässä lokakuussa uusi serkku. Miehen veli (tai siis sen vaimo) odottaa toista. Toinen niillä onkin Leeviä kolme päivää nuorempi.

Meillä Leevi kiukkuaa kun kaikki ei mene niinkuin hän haluaa, itkee ja huutaa lattialla ja välillä oikeen testaamalla testaa mitä tapahtuu kun lyö. Jatkaa lyömistä vaikka kuinka kieltää. Ja kaupassa jos antaa hänen itsekseen kävellä niin ei varmana helpolla saa takasin kärryihin.
Meillä myös kannellaan noita tavaroita ympäri kämppää. Sitten on suu ihan mutrulla kun se on niin painava ettei oikein jaksaiskaan sitä kantaa.

Tuttipullosta: Meillä on jo pullo ollut pois käytöstä melko pitkän aikaa. Kaikki sujui hyvin ja maitoakin ihan kivasti jo juo nokkiksesta. Puuron sekaan maitoa myös lisäilen.
Tutin pois jättämistä olen minäkin hiukan jo mietiskellyt, mutta meinasin jos sitä tossa kesällä vaikka kokeilisi.

Meillä mukavasti vielä pinniksessä nukkuu eikä sieltä yritä pois. Meillä ei sängyn vaihto ole vielä ajankohtainen.

Huutiksesta huutelin Leeville parit välikausipuvut, ja niitä on käytetty satunnaisesti. Meillä täällä etelässä kevät tekee jo tulojaan ja pari kertaa mittari noussut +10 yläpuolelle.


 
Sitten omaa napaa:

Meillä sairasteltiin viikko sitten ensin Leevi oksensi yöllä ja koko sänky oli ihan oksussa. Siinä sitten yö valvoskeltiin ja Leevi oksenteli limaa. Seuraavana päivänä myös oksentelua. Torstaina mies tuli kesken työpäivän kotio ja oksensi koko loppupäivän. Onneksi Leevin olo oli jo parempi. No to-pe yönä meikäläinen heitti laatat, mut onneks vaan kerran.
Miehen kanssa selvittiin pienellä ja Leevikin. Sitten Leeville nousi kuumetta, tuli yskää ja nuhaa, jota edelleen hoidellaan. Alkuviikolla käytiin lääkärissä ja sai antibioottikuurin, kun yskä oli niin limasta ja hengitys rohisevaa. Korvat oli kuitenkin kunnossa.
Ja parina päivänä syöminen oli todella minimaalista, kun normaalisti pojalle kelpaa kaikki mitä annetaan. Ikävästi jäänyt nyt perhekahvilat ja vauvauinnit väliin. Niin oli kuulemma vielä pojan suu/ ikenet turvonneet ja tulehtuneet tms. kovasti hampaita pukkaa ja en ite enää pysy edes laskuissa mukana.

Mies pyöriskelee tontilla ja puiden kaatohommissa kun ensi viikolla on puiden sahausaika varattuna. Rakennuslupa saatiin eilen ja sinne levähti taas tonni.
No elokuussa hiukan helpottaa kun meikkis menee työmaalle.

Pitkään aikaan en oo kirjotellut mutta ajatuksissa olette olleet! Pitänee nyt hiukan tsempata kun kotvasen kuluttua alkaa ensimmäisiä syntymäilmoituksia tulemaan =)

Pääsiäistä ja halauksia!
 
Huoh.. meillekin in nyt rantautunut tuo ***** oksutauti |O Mulla alkoi kiertämään päivällä ja lenkillä heitin laatat kirkon pusikkoon :ashamed: Ikävä ripulikin on.. Viimeksi on tosiaan oksutauti ollut maaliskuussa -96 ja niin toivoin sen jääneen viimeiseksi :snotty: Ensi yön vietän sohvalla, jospa muut selviäisivät ilman. Ainakin jos Sampo pysyisi terveenä :/ Enpä nyt jaksa kommentoida muiden kuulumisia, tulin vaan valittamaan :ashamed:

Parempaa pääsiäistä teille muille!
 
Täällä vaan Albertin kuume jatkuu, mutta hyvä "tuuri" sikäli, että nyt tähän samaan syssyyn puhkesi 2 poskihammasta, ja loputkin 2 on tulossa justiinsa läpi! Samoilla yövalvomisilla nyt.

Gorthaur:
Paranemisia! :hug: Joko siellä muut oksentaa?
 
Katja. Ukko aloitti viime yönä. Nyt oli taukoa 9h ja aloitti sitten uudestaan :x Sampo puolestaan aloitti ripuloimaan :x Ihana pääsiäinen siis meillä. Mulla oli kyl jotain ihan muuta mielessä tän pitkän viikonlopun ajalle, ku joku ällö sotkutauti.
 
Gorthaur: Tiedän tunteen. Vaikka ei tää kuumepotilaan hoitaminen ole mitään verrattavissa mahatautiin. Meillä Albertilla oli tammikuussa 5vrk kestävä oksennus/ripulitauti, ja nyt pari viikkoa sitten oli ripuli. Toivottavast menee tauti nopeesti ohi! Kannattaa käydä ostamassa apteekista osmosalia, ja koittaa Sampollekin juottaa sitä tuttipullosta.
 
Gorthaur: :hug: :hug: toivottavasti elvytte pian

Me käytiin eilen miehen kamun synttärikemuissa ja innostuttiin lähtemään oikein paikalliseen juottolaankin menoo ihmettelemään. Mä innostuin ketkuttamaan tanssilattialla siihen malliin että mies joutu oikein muistuttamaan aamuherätyksestä. Oli kyllä tosi hauska ehtoo, mutta kyllä tässä oli haukuutta pariksi vuodeksi (mä laskeskelin että käyn baarilla n. 2 vuoden välein). Meinas olla krapulainen olokin 3h unien jälkeen, mutta mä raukka kun join vaan sen mitä monet saunajuomana niin en kehtaa valittaa. Varmuudeksi hörppäsin pari kuppia tulikuumaa rooibos -teetä niin sain poltettua ne viimesetkin viinanpirut irti sisuksista.

Vitsi tuolla on hieno ilma, meidän piti tänään lähteä polskuttelemaan, mutta raaskiikohan tuota jos olis vaan pihalla..
 
Toivottavsti Gorthaurilla jo helpottaa.Ykätauti on mun asteikolla se kaikkein inhottavin riesa....

Meillä ei mitään ihmeitä kuulu.kamalan väsynyt olen ollut ja aamuisin en meinaa päästä sängystä ylös ollenkaan.Elli herättelee edelleen vaihtelevasti mutta välillä sentään pafremmin.Yhtään kokonaista yötä en silti ole edelleenkään saanut nukkua ja siksi kai paukut on aika loppu.

Ihanaa kun kaikki lumet lähti ja takapihakin on nyt lumivapaata aluetta.eilen siivoiltiin pihaa ja ulkoiltiin monta tuntia lämpöisessä ilmassa. =) mieli piristyi kummasti, toivotaan et väsymyskin helpottaa kun kyl tää koville ottaa.

Hyvää pääsiäisen jatkoa kaikille!
HeMa ja Elli kohta 1v3kk
 
Heips kukkuu..

Sairastaville paranemisia, ja etenkin näille vatsataudista kärsiville, se on kyllä tosiaan niin vihon viimeinen tauti :x ja todella inhottava :hug: koittakaa jaksaa..

Meilläkinhän se oli se vatsatauti, ja tuli sit viimoiseksi miehellekkin, sillä kestikin pisimpään, 3vrk ja sit siihen samaan syssyyn iski vielä infulenssan..

Meille ei ihmeempiä, pullo on tosiaan nyteen sitten unohdettu, ja ihan ongelmitta suju. Maitoa menee vaihtelevasti juoden 2-4dl ja sit päälle puurosta saatumaito sekä jogu ja viiliä välipalaksi..Niin eiköhän tuo saa tarpeeksi maitoa. Oon iloinen että nyt sitten jätettiin kun kerran meni näin hienosti. Voihan se tietty olla että Jasu haluu sen pullon takas kun vauva tulee, vaikkakin olen siinä toivossa että voin imettää :whistle:

Kovasti on tosiaan kävely kehittynyt, ja välillä koittaa jopa juosta. Pihalla kävelykin onnistuu, ja tosiaan kun päsee jo paikkapaikoin asfalttilla käveleen, niin helpompaa.

Mulla ei ihmeempiä, masu kasvaa ja nyt siis jo virallisesti loppuraskaus alkoi :eek: äkkiä aika menee..Semmoista murhetta vaan pukkas tähän, että mun äidillä löydettiin rintasyöpä :'( Itse sen patin löysi (herneen kokoinen) ja tosiaan tutkittiin ja syöpää sit oli. Kuukauden päästä ois leikkaus ja sit kaikki ne hoidot siihen päälle :( Sitä ollaan nyt tässä "sulateltu" ja itketty..Aika hiljaiseksi vetää ja kaikki muu oikeastaa tuntuu toissijaiselta..Pelottaa ajatus siittä että joku meneekin vikaan leikkauksessa tai että ois levinnyt yms. uusiutumisen riski..ja tietty kun mullakin tulee vauva ja Jasukin vielä pieni, niin miten kerkeän/pystyn olemaan äitini tukena ja apuna niissä hoidoissa yms..

Et tämmöisiä....

Mukavaa pääsiäisen jatkoa...

Piku ja Jasu ja Tintti 28+1
 
Moro :wave:

Täällä pääsiäinen menee osittain kanssa sairastaessa, flunssa mulla ja miehellä. Pojalla yskää ja nenä vähän vuotaa vielä. Mua itseeni alkaa jo helpottaan, mutta täysin kunnossa en vielä ole.
Mulle ei tehtykään sitä 4d-ultraa, kun se kuvaus oli silloin peruttu, no eipä haittaa.

Pikulle voimia :hug:

hyvät pääsiäisen jatkot :)
 
Heissan!
Albertilla ei oo enää ollut kuumetta eilen, eikä tänään, joten huomenna taas arki ja työt kutsuvat! Yskää ja nuhaa tosin on vielä pojalla aika reippaasti, mutta en viitsi niiden takia jäädä töistä pois..

Pikulle voimia!
 
Piku paljon jaksamista sinne! :hug: Toisaalta lapsenlapset varmasti tuovat iloa ja toivoa myös sairauden keskelle. Ja ehkä hyvä että uusi vauva myös vie ajatuksia pois sairaudesta. Täällä myös loppuraskautta elellään (kääk!), saas nähdä kumpi meistä ensin jakautuu. :D

HeMa Nyt korvatulpat käyttöön ja toiseen huoneeseen nukkumaan - mies (tai mummi/kummi tms) yhdeksi yöksi sun puolesta valvomaan! Varmasti alkaa käydä liian raskaaksi jatkuva yökukkuminen, jokainen tarvitsee edes joskus yhden kokonaisen yön unta, me äiditkin..:hug: Meillähän täällä uudella paikkakunnalla on mahdollisuus saada lapsi unikouluun (ilmeisesti neuvolan kautta) vuoropäiväkotiin ja oon käsittänyt ettei ole mitenkään epätavallista. Mutten tiedä miten sielläpäin..Toivottavasti et näistä mun kommenteista pahastunut. :wave:

Gorthaurille ja muille vatsataudin kanssa kamppaileville tsemppiä! On kyllä inha tauti, me ollaan siltä toistaiseksi selvitty, mutta melkein kaikilla tutuilla on ollut, joten saa nähdä miten käy.. :x Myös flunssaisille tsemppiä!

Täällä on mies flunssassa ja poitsulla myös nokka valuu, toivottavasti menisi tällä ohi eikä tulisi mitään pahempaa. Mulla on vielä huomenna vapaata, mutta keskiviikkona olisi hoitopäivä taas, saa nähdä miten käy.

Itsellä on mennyt oikeastaan koko pääsiäinen koiran takia itkiessä, on se vaan niin älyttömän rakas perheenjäsen. :heart: Tänään on kuitenkin onneksi ollut jo parempi päivä, joten toivotaan että kaikki käy hyvin.

Kivaa viikkoa kaikille! Toivottavasti ilmat tästä lämpenisi ja kevät pääsisi kunnolla vauhtiin. B) Meillä on vielä etupihalla lunta, en malta oottaa että sulaisi jo pois! :D

Iidukka & Emil 1v3kk + pikkukakkonen rv 30+4
 
Piku :hug: Justiis oli vähän aikaa sitte telsussa, et Suomessa rintasyövänhoito on huippuluokkaa ja n. 75 prosenttia parantuu siitä. Eiköhän äitisi kuulu tuohon enemmistöön! Jaksuja.

Kiitos myötätunnosta kaikille. Meillä on onneksi päästy eroon siitä vitsauksesta. Eilen puunasin kodin kunnolla ja kloorilla vielä hinkattiin kaikki kahvat yms. :snotty: Tänään ukko oli vielä heikkona aamusti, muttei kuitenkaan enää oksentanut. Sampo selvisi sillä yhdellä ripulisatsilla :eek: Olin ihan varma, et se on kaikista kipein ja tulee järkky pyykkivuori..

Oltiin tänään sitte anoppilassa. Meidän piti mennä siis lauantaina Sampon pikkuserkkujen yhteissynttäreille ja sen jälkeen anoppilaan, mut joku pöpö päätti toisin. Muutenkin meni hommat ihan pipariksi, kun mun piti ommella päiväpeite ja imuja, vaihtaa kukkasille mullat, pestä ikkunat ja vaihtaa verhot.. Jep jep. Nyt ne hommat jäi taas roikkumaan hamaan tulevaisuuteen, kun viikonloppuna on tyttöjen ilta ja sitä seuraavalla viikolla joudun kestitsemään vieraita mun rupsahtamisen takia, toinen jalka on menossa hautaan jo kovaa vauhtia! :snotty:
 
Iidukalle ja Pikulle :hug:
Samaa rataa täällä mennään, terveinä onneksi kaikki. Sunnuntai-maanantai yön Leevi oli mummin ja pappan luona yökylässä ja oikein hyvin oli sujunut. Oli nukkunut puoli yhdeksään saakka aamulla.
Ite isäntä on ollut jatkuvasti kaatamassa puita taloa varten ja ens viikonloppuna on niiden sahaus. Sitten jatkossa aika kuluu täysin siellä tontilla. Hoplopissa käytiin Leevin ja Leevin kummitädin kanssa ja oli tätsy ollut illalla aikas loppu. No hänhän siellä Leevin kanssa kovasti touhuilikin. Leevin lemppari tais olla poliisiauto, jota täti ajellutti ja tykkäs kovasti myös pallomerestä, vaikka viimeksi ei tykännyt siitä ollenkaan.

Torstaina mulla tiedossa oriflamen kutsut, joten pääsen hiukan "hengähtämään".

 
Iidukka:olenhan mä apua pyytänyt tässä jo pitkään mut kummasti tuo ukko jumittaa toisessa huoneessa ja mä olen se joka heräilee :whistle: koitan jaksaa vielä..onneksi kaikki yöt ei ole iahn mahdottomia.
Elli vaan herää nykyään 6.00 ja sitä ei mikään mahti saa takas nukkumaan...

 
Piiitkästä aikaa moikka :wave:

Täällä suht samaa rataa menny tää meitin arki, niin ei oo jaksanu kirjotellakaan mitään. Lukemassa olen kyllä käynyt.

Meillä yleensä Veikko saa aamulla ja illalla puuroa. Välillä esim viiliä tai ihan leipää ja maitoa, mutta yleensä puuron ja hyvin uppoaa. Muutenkin on hyvä syömään ja kaikki ruoka kelpaa =)

Me ollaan poitsun kanssa molemmat flunssassa. Mulla vielä pahempi, onneksi niin. Oon ollu tän päivän pois töistä ja huomisen meinaan myös ihan levätä kotona. Ehkä sitten torstaina taas töihin.

Kovasti Veikko tykkää ulkoilla eikä meinaa millään haluta tulla sisälle. Heti kun huomaa että nyt ollaan lähdössä sisään niin huuto on melkonen ja heittäydytään maahan. Puistoissa viihtyy ja laskee liukumäestä ja keinuu. Pitäisikin käydä hommaamassa ämpäri ja lapio niin saisi mättää hiekkaa ämpäriin. Veikko kävelee jo tosi pitkiä matkoja ja hirmu reippaasti.

Meilläkin on Veikosta tulossa sitten isoveli :heart: Tänään vihdoin päästiin ultraan ja kaikki siellä hienosti, nyt niin onnellinen olo =) Lokakuussa sitten pitäsi pienen syntyä. Alkuraskaus menny tosi helposti pientä väsymystä ja ajoittaista etomista lukuun ottamatta että välillä ihan epäilyttänyt onko kaikki hyvin. Mutta tosi samanlainen alku kuin Veikosta.

Sairastelijoille paranemisia!
Pikulle kovasti jaksamista :hug:

Nyt hetkeksi sohvalle lepäämään niin jaksaa nukkumaan lähteä jossain vaiheessa :D

Pippuri&Veikko 1v3kk & uusi masukki rv12
 
Onnea PIPPURI :flower: mä jotenkin sun viime kirjotuksen perusteella osasin aavistella.. :)
Meitä on jo monta :)

Meillä tässä pääsiäinen päättyi ikävästi, oltiin mun vanhemmilla syömässä maanantaina ja saatiin sitten puhelu, että sukulaista elvytetään. Oli saanut sydänkohtauksen ja mitään ei voitu enää tehdä, ei auttanut elvytys :( Pappa pääsi pois nopeasti ja niin kuin oli toivonut :'(
Oma olo on haikea, ja se totuus iskee sitten hautajaisissa, vaikka se on jo totta. :'( :'( :'(

Nyt ihan muutamassa päivässä on tää maha pullahtanut ja muuttanut muotoaan..voi vitsit sentään.. ja nytkin koko ajan potkuttelee pieni tuolla :heart:

Eilen mies toi jatketavan sängyn ylös ja poika nukkui siinä viime yön. Nukahtaminen vei hetken, mutta nukkui tosi hienosti ja poikittain. Vielä ei olisi ollut kiire vaihtaa, mutta meillä on muutto kuukauden päästä, ja sitten on uusi koti, mikä saattaa sekoittaa ja saa siellä oman huoneen. Niin on sitten jo tottunut uuteen sänkyynsä.
Kesällä oon aatellut vierottaa tutista pois, kuitenkin ennen kuin uusi vauva syntyy :whistle:
Voi olla toiveajattalua..voisi yrittää, että vain vauvat syö tuttia, saas nähdä sitten..

Tyttönen&poitsu 1v 3kk ja pikkunyytti 18+0 jo :eek:
 
Iltaa!
Pippuri: ONNEA!!!! :heart:
Tyttönen: jaksuja! :hug: Tosi kurja juttu!
Piku: voi kuinka surullista! Toivottavasti kaikki kääntyy hyvin! Jaksuja! :hug:
Jaksuja kaikille sairastelijoille! Toi yrjötauti tosiaan on ihan vihon viimeinen... :x :x :x
Meillä myös sairastetaan... Emmalla kova flunssa, nenä vuotaa ja raukkaa yskii niin että pahaa tekee... :/ Esikoisella nousi tänään kova kuume. Myös mies on kipeä... Mä täällä koitan hoitaa sairaita ja huushollata samalla. |O
Emma siirtyi 2 viikkoa sitten omaan huoneeseen ja on tosiaan yöt parantuneet ihan ihmeesti! Pari yötä nukuttu jo heräämättä 13 h!!!!! :D Siis vaikka on kipeä! Ihan uskomatonta! Oli mulle kova paikka siirtää mun vauva nukkumaan yksin, mutta en olisi enää jaksanut valvoa öitä, joten olen nyt onnellinen tästä! HEMA: mites teillä, nukkuuku Elli omassa huoneessa vai samassa kun sinä? :attn: Meillä meni noin viikko, kun itki ja kränisi omassa huonessa, mutta nyt tosiaan nukkuu hyvin! Jaksuja sulle! :hug:
IIDUKKA: mites koira voi? Kurjia noi tollaiset! Mulle on koira kanssa todella rakas perheenjäsen, joten ymmärrän huolesi! :hug:
Jotain muutakin piti kommentoida, mutta pää lyö tyhjää...
Nyt maate!
:wave:
 
Pippurille onnittelut +:sta :flower:

Piku voimia teille :hug: . Onneksi rintasyöpä ei ole syöä pahimmasta päästä, joten toivoa on että äitisi voi parantua täysin.

tyttönen osanttoni :hug:

Meilläkin sairasteltiin viime viikolla jälleen kerran :| . Kuumetta oli noin 39c ensin 3 päivää, sitten yksi kuumeeton ja sitten taas 39,3c aamulla mitattuna kainalosta. No, lääkärissä käytiin ja virusinfektio tohtorin mukaan. Paha yskä oli/on (oksensi tai itki aina yskimisen jälkeen..), nenä vieläkin valuu ja ruokahalut ovat ihan kadoksissa. Pahimmillaan meni alle puolet normimääristä.. Laihtui viikon aikana ainakin 200-300g meidän puntarin mukaan :/

Sanoja/kunnon tavuja on nyt alkanut myös tulemaan viikon-pari aikana enemmän. Ja selkeästi yrittää matkia puhetta. Eiköhän meilläkin ole kesään mennessä jo monta sanaa hallussa =). Kiipeilemistä harrastetaan myös ja keittiön pöydällä haluttaisiin olla koko ajan :whistle: . Osaa myös nousta syöttötuolissa (tripp trapp vauvalisukkeilla) seisomaan joten silmät saa olla koko ajan myös selässä jos siinä istuu. Jostain olin kuullut että ko. tuolissa seisomaan nouseminen ei pitäisi olla mahdollista, mutta ei ilmeisesti koske meidän tyttöä..

Jahas, jäi sitten meidän muskari tältä päivää väliin. Neiti nukahti jo päikkäreille, joten näin sitten tänään. Heräsi jo klo 8.30 joten toivoa on että tänään päästään ajoissa nukkumaan. Kipeenä ollessa nukkui 2 päikkärit päivässä ja sen takia nukkumaanmeno myöhästyi monena päivänä taaaas reilusti.

Afu
 
Pippurille hirmuisesti onnea!!!!! :flower:
tyttöselle osanotto :hug:


Neamma:mä olen kyllä useesti meittinyt että häiriintyykö elli minusta ja siksi heräilee mutta kun ei ole omaa huonetta mihin siirtää.Siskon kanssa tietty mut en ollut ihan vielä ajatellut...pitääkin tosissaan miettiä jos se vaikka rauhoittaisi öitä.



 
Moi!
Pippurille onnea! :flower: Täällähän on hurjan monta jo uudella kierroksella olijoita, eikös ensimmäiset alakin sitten jo jakaantumaan tässä kesän kynnyksellä :) Joko teillä on isotkin pömppikset? :D

Meille ei ihmeitä, Albertilla räkä valuu koko ajan ihan hirveästi viikontakaisen sairastelun jäljiltä, ja ruoka maistuu huonosti. Tuossa olikin semmoinen kuukauden kestävä jakso, että poika söi ihan mielettömästi ruokaa. Saattoi esim. vetästä ruoalla ihan kevyeen semmoisen ison 250g purkkiruoan, ja vielä jälkkäriksi hedelmäsoseen, sitten jo 2,5h kuluttua ison lautasellisen puuroa iltapalaksi+viilis tms.. Hurjia määriä. Nyt ei mene lähimainkaan edes puolia noista annoksista.

Meillä olis alkuillasta kummipojan 1v synttäreille meno, pitääkin tästä lähteä lahja paketoimaan :wave:
 
Pippuri :flower: Onnea :flower:

Valtterilla oli outo yhden yön kuume pe-la välisenä yönä. Epäilen että johtui joko hampaista tai rokotuksesta kun ei mitään muuta ollut kuin kuumetta. Eilen tehtiin polttopuita pihalla ja mulla oli kauheet omantunnon tuskat jos tuo nyt saa jonkun keuhkokuumeen kun kauheessa tuulessa heilui muiden mukana, mutta onneksi ei (ja kyllähän mä nyt puin muksut niinkun pohjoisnavalle oltais menossa).
Valtsu syö nykyään vallan itse. Suht sotkuistahan tuo puuha on, mutta jos yrittää syöttää niin pelleilee vaan, joten näin alas menee tavaraa ihan kohtalaisesti. Onhan tää itsellekin helpompaa kun voi syödä samalla muiden kanssa, eikä niin että syöttää Valtsun ensin ja syö sitten haalean ruuan muiden jälkeen.

Samperi tuo poika huomaa heti jos keskityn johonkin (nyt tähän kirjoittamiseen) ja rupeaa heti hääräämään tyhmyyksiä :kieh: joten :wave:
 
moikka. en oo kerenny kirjotelee pitkään aikaan.. poika oppi tossa 3viikkoo sitten kävelee ja vauhtia riittää :) sanoja ei oikeen tule paitsi nenä ja napa ja äiti tulee sillon tällön no kyllä se siitä lähtee ku on valmis.. pojalla kova oma tahto..
 

Yhteistyössä