*Tammitaaperot-08* vol.2

Iltaa!

Meillee ei oikeestaan mitään erityistä kuulu, arki menee samaa rataa päivästä toiseen. Välillä kyllä pikkasen kaipais vaihtelua, mutta eiköhän tää taas tästä.

TYYNYSTÄ: Meillä on pitkään Lauralla ollut sellanen littana tyyny käytössä. Tai oikeestaan sängyssä ois varmaan parempi sana, Laura kun pyörii niin paljon, että harvoin on enää aamulla "käytössä".

KIIPEILYSTÄ: Laura jokin aika sit kiipeili kanssa ihan koko ajan, mutta nyt on sit taas viihtynyt lattialla, onneksi! Nyt taas uskaltaa hetkeksi kääntää selän neidille, mutta eiköhän tämä tosin ole vaan tyyntä myrskyn edellä. :kieh:

SYÖMISESTÄ: Meillä ruokailut aika kauheita tällähetkellä. Ite pitäis saada syödä, mutta taito ei vielä riitä. Lähinnä lusikalla taputellaan ruokaa, tai viskotaan lautaselta pois. Käsin sit koitetaan kans syödä kaikkea mahollista.. Tänään Laura onnistui nappaamaan piimälasin (luulin laittaneeni riittävän kauaksi) ja kaatoi piimän pöydälle, ja lattialle. Eli sotkua riittää, ja riittää ja riittää.

Laura ei huoli maitoa juomaksi, hyla-maitoa olen saanut pikkasen juomaan, mutta tavallinen ei maistu. Puuron sekaan sitä onneksi uppoaa ihan kivasti ja ruokajuomana vähän maistuu piimä. Välipalalla sitten jugurttia tai viiliä. On vaan kova homma saada toi välipalakin mahtumaan päivärytmiin, meinaa tunnit loppua kesken kun koittaa viisi ateriaa tarjoilla :LOL:
 
Voi huokaus, täällä räkä valuu koko porukalta mami mukaan lukien. Innostutiin ulkoilemaan toissapäivänä ja eilen oikein urakalla pienestä flunssasta huolimatta kun oli niin ihana sää. No nyt sen huomaa :snotty: :snotty: Ihan niin kuin HeMan Ellikin niin Valtsu hokas nyt tuon ulkona olemisen salat, voi että poju viihty pihalla hyvin. Ja mikäs on viihtuessä kun en laittanutkaan talvisaappaita (ei tykkää niillä kävellä, kaatuilee vaan). Pistin vaan tuplavillasukat ja lampaantalja töppöset, niillä suju kävely ja juoksu ongelmitta. Toivottavasti treenaantuu tuo ulkona liikkuminen näillä töppösillä sen verran että kun lumet sulaa niin kumisaappaissakin onnistuu kulkeminen.

Samoin kun Gorthaur käyn mäkin pääasiassa tuolla tehtaanmyymälässä nuo poikien vaatteet ostamassa. Kyllä olis muuten aikas kallista tämmösen poppoon vaatettaminen kunnon vaatteilla. Meinaan ihan turhaa ostaa mistään halpakaupasta yhtään mitään kun käyttö on näin kovaa, ne halvat rievut vaan leviää parin käyttökerran jälkeen. Ja mikä tärkeintä sieltä saa myös hyviä kenkiä edullisesti. Varsinkin kumisaappaat ja talvikengät on sellaset että niiden on pakko olla hyvät muuten ne leviää ensimmäisellä käytöllä (tästä on kokemusta kun haksahdin ostamaan jotain halpis kumppareita, hajos ekalla kerralla ja kun kävin hakemassa toiset tilalle nekin hajos heti. No nyt olen läksyni oppinut).

- m ja kolme nuhanenää :snotty: :snotty: :snotty:
 
Se on kyllä tosi juttu, että halpisrääsyt menee nopeesti pilalle. Erityisesti Lindexin kuteet kulahtaa ja menee ihan muodottomiksi jo ekassa pesussa. Henkan lasten vaatteet on ihan ok, mut aikuisten ihan lumpputavaraa. Mulla on kaapissa useita toppeja, jotka on ihan reikäsiä. Muut paidat on ihan kluttaantuneita ja nukkasia. Onneksi ei oo ollut kalliita, muute sieppaisi liikaa. Oonkin nyt ostanut pojalle lähinnä vaan tuttaa. Itelle välillä jotain nansoo. Kengistä korkkarit yms on ihan surkeeta tavaraa nykyään. Korko on jotain muovia ja muussaantuu muutaman käyttökerran jälkeen. Yksistä saapikkaista meni korot jo ekalla kerralla |O Mitä hiton vaahtokarkkeja nykyään oikeen käyteään niihin korkoihin :eek: Viime kesänä käytin parit saappaat ja yhdet korkosandaalit taas suutarilla, kun korot oli ihan muusia :kieh:

Kerjäämisestä. Syödään Sampon kanssa samaan aikaan niin ei se kerjää vaikka itellä olisi jotain muuta syömistä. Jos ite syöt keskenäs niin sitten roikutaan puntissa ja kauhea huuto päällä. Vaikka joisi vaan teetä niin sitäkin tarttis saada ite. Sampo on saanut maistaa muutamaa laatua teetä ja kahvia. Kummastakin tykkäsi. Toivoin reaktion olevan päinvastainen, et saisin juoda rauhassa :snotty: No jos poitsusta jekovit on herkkua niin miksi sitten mikään muukaan olisi pahanmakuista..

Mää tässä mietin vaan lähetäänkö tänään Poriin vaiko vasta huomenna. On tää päättääminen taas vaikeeta. Mietin kummalla pääsen helpommalla vaan. Siellä Sampo menee nukkumaan myöhemmin ja nukkuu lyhemmät päikkärit, mut toisaalta sais muuten olla rauhassa, kun äiti räpeltää Sampon kanssa. Laiska ja mukavuudenhalunen olen :ashamed:
 
Heipat täältäkin..

Täällä on tosiaan myös hienot ulkoiluilmat, tänään vain ei oo päästy ulos kun on vaan hommailtu täällä sisällä (siivottu) kiva olla sitten viikonloppuna, kun ei oo koko kämppä ihan sekaisin =)

Tyynystä: meillä on ollut tyyny sängyssä pitkään, se on vaan ollut patjasuojuksen alla, joten eipäs siittä paljon oo hyötyy olla, tosin poika sen verrran eläväinen yölläkin että ei tyynyn päällä pysyiskään. Voishan tuota kohta sen laittaa, kun tykkää olkkarissakin kaikki tyynyt repii lattialle, ja pistää paapamaan niille :heart:

Meillä myös kerjätään jos ei itse oo pöydässä, mut jos nostaa ja antaa vaikka vaan leivän mutuja niin ei kyllä sit kerjää mitään keltään..Iskältä käy aina kerjäämässä juustoa, se taitaa olla Jasusta herkkua :p

Meil on tulossa hampaita, ihan näyttäis et tulee 4 kerralla, ylös ja alas etuhapaiden viereen molemmille puolille. Mikä siinä onkin että ne täytyy aina tulla monta kerralla, eikä yksitellen. Hieman on kärttysempi, ja hermostuu herkemmin, jos ei asiat mee herran mielen mukaan. Yöllä toistaiseksi on nukkunut, mutta aamulla herää tuntia puoltatoista ennen normi heräämis aikaa, ja nyt esim kahtena aamuna, kunei oo itkenyt niin on antanut sen siellä olla yksikseen, mut sit kun oon mennyt niin on haissu huone niiin p..skal.. että :x siis on raukalla tullut kauhea satsi tavaraa vaippaan, kun ei yleensä tee kakkaa vasta kun aamupuuron jälkeen :/ Kakka on muuttunut semmoiseksi löysäksi, mutta ei vesiripulille, ja toimitus tulee moonnntaa kertaa päivässä (4-5, ennen 1-2) et eikös se ollut niin et hampaiden tulon yhteydessä kakkakin saattaa muuttua löysäksi yms.. Surettaa vaan toinen kun on pyllykin ihan näppylöillä, vaikka siis päivällä en annakaan kakan siellä kauaa olla, mut ilmeisesti sit aamulla se on kerinnyt polttaan poijan pyllyn..Huomenna täytyy varmaan poitsu hakee heti kun ääntä rupee kuulumaan, et ei koko pylly palas :ashamed:
Meillä siis ennenkin kun Jasu herää, niin annan sen rauhassa heräillä yksinään, ja itsekkin samalla saa rauhassa heräillä :saint: kun ei sillä siis oo mitään hätää ei itke yms. tykkää vaan siellä halia taavipupua ja höpötellä :heart:

Jasu nyt välillä ottaa muutamia askelia, mutta ei vielä montaa uskalla. Kovasti haluis kävellä mutta kun pelottaa, jospa se siittä pikkuhiljaa..kovasti on muuten kehittynyt, ja söpöä kun karhunkävelyasennossa traktorilla yms. ajelee ja leikkii :heart:

Raskaudesta sen verran, että meillä oli se rakenneultra tuossa maanantaina, ja siellä oli kaikki hyvin. ei siis tällä havaa mitään erikoista. Toinen siellä kovasti jumppas ja otti käsillä jaloista kiinni :heart: uus tarkistus sen Jasun pienen koon vuoksi on nyt sit 5 viikon pästä ja siinä katellaan samalla et joko on paikat ruennut kypsymään samaan malliin kun edellisessä raskaudessa. Sanoivat muuten että pienikokoisilla vauvoilla on useammin sitä vaaratonta turvotusta, kuin ns. normi painoisilla, et siinä saattaa olla syy siihen turvotukseen. Vauva painoi tällä hetkellä 364g ja ihan oli keskikäyrän tuntumassa..

Mut nyt kupu ravitteen

Piku ja Jasu sekä pikku Tintti 21+5
 
Perjantaita!
Meillä ohjelmassa esikoisen neuvola ja illalla perinteinen kauppareissu.viikonloppuna juhlitaankin sit 4 v synttäreitä.

Elli on oppinut tosi hienosti syömään itse haarukalla ja lusikalla ja suuttuu jos autan.sotkuista se on mutta pakko se on toisen antaa syödä kun niin haluaa.kotiruokaa olen tällä viikolla tarjoillut ja herkkua oli muussi ja nakit =)

Mutta nyt laittamaan tyttöjä valmiiksi ja itsensä myös että päästään lähtemään neuvolaan!

 
Ruokailusta: Meillä kans syödään itse ja monesti tulee kiukku jos yrittää auttaa. Mutta pääasia että oppii tekemään asioita itse, pyykkikone saa sit laulaa kun tulee sotkua ja onneksi tuo koira kivasti auttaa keittiön putsauksessa.. :whistle: Päiväkodissahan nuo saavat kaikki syödä itse, siellä eivät kuulemma edes rupea näin "isoa" syöttämään vain auttavat vaan vähäsen tarvittaessa.

Tyyny saatiin vihdoin ostettua ja on käytössä, tosin useinhan tuo löytyy nukkumasta pää jalkopäässä tms. :D

Kiitos Saaru ja HeMa häävastauksista. :flower: Ja Gorthaur odotan raporttia juhlien jälkeen! ;)

Sen verran ollaan mietitty, että mielellään saisi olla paikka jossa voisi yöpyä ainakin osa vieraista myös. Ja lapsille ajateltiin ehkä hankkia lisäksi myös ulkopuolinen hoitaja, olisi kuitenkin kiva että isovanhemmat ehtisivät myös nauttia juhlapäivästä, syödä ja tanssia jne kun kaksi pikkutaaperoa voi olla aika haasteellisia vahdittavia.. :whistle: Saa nyt nähdä miten asia etenee, oon vähän liian kriittinen ja haluaisin vain "täydellistä" (niin, kukapa ei haluaisi! :whistle: ) ja tuntuu että kaikissa vaihtoehdoissa omat ongelmansa. Ja lasten pienuus mietityttää, että oisko maistraatti vaan "helpompi"..Mutta nyt menee liikaa hääaiheiseksi, säästän teitä näiltä jutuilta. :saint:

Kerjäämisestä: Täällä ei kans voi enää syödä mitään poitsun nähden, ja jos pöydälle unohtuu leipäpala tms niin käy heti sen hakemassa..Hedelmiä menisi myös pohjattomasti, ollaan jouduttu nostamaan hedelmäkulho ylemmäs ettei jatkuvasti ole hedelmää kinuamassa.

Maanantaina sitten alkaisi päivähoito. :snotty: Vähän oon kärsiny tunnontuskista ja miettinyt että onko kuitenkin vielä liian aikaista ja olisiko pitänyt myöhäistää opiskelujen aloitusta..Tämmöistä jossittelua tää on, varmaan tää äitien ikuinen huono omatunto vaivaa teki niin tai näin. Toivotaan että kaikki menisi hyvin.

Pojat on nyt päiväkodilla harjoittelemassa, siispä mun pitäisi käydä koulutöiden kimppuun, joita taas riittää! |O

Kivaa viikonloppua kaikille! :wave:
 
Tervehdys!

Meillä on ollut tyyny käytössä jo aika pitkän aikaa ja Leevin pää kyllä pysyy siinä päällä ihan hyvin. Nykyään jos on meijän sängyssä niin oikeen etsii tyynyn minkä päälle voisi pään laittaa. Muutenkin haluaa nukkua peittojen päällä, mitä suurempi ja epämääräisempi kasa niin sen parempi. Ja sukat pitää aina ottaa jalasta pois, jos ei ihan heti niin sitten unissaan.
Hauskaa kun välillä sängystä kuuluu ähellystä niin tietää että jahas sukat lähtee :D

Kiipeilyä ei meillä olla hoksattu, mitä nyt hiukan sohvalla silloin tällöin. Leevi periaatteessa tajuaa että jalat edellä tullaan alas, mutta pitää kuitenkin olla varmistamassa.

Hiukset tarttis täälläkin leikata, alkaa pojalla olla sellanen takatukka....

Ruokailusta: Välillä syödään porukalla samaan aikaan ja välillä Leevi saa ruuan ensin, miten milloinkin. Kerjäämistä poika harrastaa kellon aikaa katsomatta, ei meinaan oo väliä onko juuri syönyt vai ei niin aina tarttis saada palanen toisen ruuasta.

Ei olis työ tännekään päin pahitteeksi, alkaa meinaan pikkuhiljaa tili huutamaan hoosiannaa |O |O |O Kaikki vakuutusmaksut tulee aina samalla kertaa ja nyt sitten meillä vielä lisäksi noita tonttimaksuja, ja niitä varten ei oikein ihan viittis tota lainaa vielä ottaa. No jos sinne elokuuhun pärjäis, sitten menenkin töihin ja rahaa tulee hippasen enemmän kuin tällä hetkellä. Kyllä toi kotihoidon tuki on kyllä niin pieni että ei sillä pitkälle pötkitä, ainakaan mun mielestä. Ja sitten "anoppikin" vielä kehtaa sanoa että komeen vuoteen tarttis olla kotona. Yritti keksiä kaikenmaailman syitä miksi kotona on parempi. Ei tule työmatkakuluja, päivähoitomaksuja, kun äiti on kotona niin ehtii paremmin tekemään ruuan alusta alkaen- kun on töissä niin ostetaan enempi eineksiä. Ja sitten vielä kun on kotona niin voi ommella itse lapsilleen vaatteet eikä niitä tarvitse ostaa... |O hohhoijaa sanon minä |O Olis tarvinnut sanoa että maksakaa pojallenne parempaa palkaa niin sitten minä jään kotiin.

Viikonloppuja!

 
Niipa Ymmärrän että ärsyttävää tuollainen - jokainen kuitenkin itse päättää milloin palaa töihin ja kun se rahakin vaikuttaa..Tsemppiä sinne!

Mutta ihanaa että edes jollain noin päin, että painostetaan jäämään kotiin. Meillä anoppi ja ihan KAIKKI miehen sukulaiset kyselleet jo äitiysloman alusta asti että koskas palaan töihin.. :/ No, en sitten palannutkaan vaan lähdin opiskelemaan joten köyhyys jatkuu! :LOL: :kieh: Tuntui kyllä noi työkyselyt aina jotenkin siltä että raha vain ratkaisee eikä yhtään kiinnosta lapsen paras. :/
 
Hoitoon viemisestä:jokainen perhe tekee omat ratkaisunsa eikäniihin pitäisi kenenkään puuttua.
iidukka, se on varmaan ihan sama koska lapsen vie päiväkotiin niin silti aina miettii onko liian aikaista.H aloitti aikoinaan 2v ja alku oli hankalaa mutta kyllä se siitä suttaantui ja itsellä kun oli vuorotyö niin sitä sai olla paljon sit arkisinkin lapsen kanssa kotona ja viikonloppuna aina sit mies hoiti eli paljon sai olla vanhempienkin kanssa.meillä äideillä on aina ja iänkaikkisesti huono omatunto mutta harva kumminkaan voi olla kotona monta vuotta.
sit on tietty vielä se näkökohta että miten äiti viihtyy.....
Niin ja niistä häistä saat jutella mun puolesta!!!
=)

Nyt perheen pariin
:wave:
 
Moi!
Itse syömisestä sen verran, että minä nyt "taannutan" tuon pojan itsenäistä syömistä ihan urakalla, kerta se antaa syöttää, niin minä syötän ennempään. Meil on hoidossa 3kpl alle 1½v, ja jos kaikki niistä syö ruokailukerralla itse, niin jälkiselvittelyihin menee valehtelematta tunti, (vaatteiden vaihto, syöttötuolien, pöytien, lattioiden kuuraus hankaussienellä, omien vaatteiden vaihto, kun itse pakko istua syöttötuolin vieressä jne..... Kerkee ne itse syödä sitten vaikka 3-vuotiaana :D

Mie meen muuten ensi viikoksi päiväkotiin töihin alle 3-v osastolle, kun täällä päin on nyt talvilomavko, ja mun äiti pitää lomaa, ja mullakaan ei ole kuin 2 hoitolasta.

Nyt on kyllä menny tosi hyvin Albertin kanssa kaikinpuolin, en tiiä mikä sitä huudatti silloin viikko sitten..

Niipa: Sano anopille, että siirtää sun tilille joka kuukausi XXX-summan, niin sit voit toteuttaa hänen toiveet kotiin jäämisestä :kieh:

Iidukka: Älä suotta tunne tunnontuskia, nämä on taas näitä juttuja mitkä on yleensä aina äidille hankalampia asioita kuin lapselle :hug: Usein sanotaan, ettei tämän ikäiset vielä "ymmärrä" muiden ikäisten seurasta, mutta itse voin nyt kuukauden ajan vierestä seuranneena sanoa oman lapsen kohdalta, että ihan tasan tarkkaan tajuaa. Se on ihan uskomatonta, miten näin pienille jo on tosi tärkeetä olla muiden lasten seurassa!
Mie aina ihan liikuttuneena seuraan sitä iloa, mikä näkyy Albertissa kun se näkee joka aamu tutut kaverit.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Perjantai ehtoota.

Minäkin piiiitkästä aikaa kirjaudun tänne ja rustaan muutaman sanasen. Oon ollut niin väsynyt, että olen aina vaan pikaseen käynyt lukasemassa kuulumisianne.

Täällä taas työviikko ohi. Ihanaa! Vaikka on kyllä mukavaa, kun tuossa noita hoitolapsia pyörii, mutta kyllä tää on myös aika rankkaa. Ilmeisesti tämä masussa kasvava pikkuinen nyt myös verottaa voimia, sillä monena päivänä on ollut pakko lasten päiväuniaikaan itsekkin hiukan sohvalla pötkötellä, yhtenä päivänä laitoin puhelimeen herätyksen ja otin kunnon torkut.

Itse syömisestä: Meillä Irene syö pääsääntösesti itse, vaikka ei kyllä pistä hanttiin vaikka syöttäisikin - usein kodin ulkopuolella syödessämme syötän. Ruokalappuvinkki: Ikeassa myydään semmosia hihallisia ruokalappuja (H&M.llä muistaakseni kans) ja ne on ihan huippuja. Ei tarvi joka ruokailun jälkeen laittaa vaatteita pyykkiin. Ikeassa noita myydään 2kpl:n pakkauksissa ja hinta oli muistaakseni alle 4 euroo (ostin noi aikanaan esikoiselle, mutta saman hintasia tais olla, kun viimeks Ikeassa käydessäni niitä kattelin).

Piku: Meillä esikoinen aikanaan oirieli hampaita vatsallaan, eli aikas löysää tuotosta tuli hampaitten tulon aikaan.

Iidukka: Mun siskolla oli viime keväänä häät ja paikkana oli semmonen kesäsiirtola. Siellä pysty sitten vieraatkin halutessaan yöpymään. Käsittääkseni tuo ei ollut hinnalataankaan kauheen kallis. Ja miljöö oli kyllä tosi viihtyisä.

Jahas, pakko mennä laittamaan noille miehen pojille sänkyjä valmiiks. Tuo 11 vuotias nukahti jo sohvalle. :) Taitaa olla rankka hiihtoloma takana.

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Shakki: Nuku ihmeessä päiväunet, niin minäkin teen toisinaan! Usein se vaan on täällä Albert joka herättää minut unilta, en tiedä miksi se niin ärsyttää, jotenkin koen tuon oman lapsen ehkä epänormaaliksi, kun muut lapset vetelee vielä unta palloon tunnin verran sen jälkeen kun Aape on jo herännyt päiväunilta. Kuitenkin on ryhmän pienin :ashamed:
 
No niin, käännyttiin jo maaliskuulle, kohti kevättä ja kesää!!

Poika sai tyynyn kun käytiin Ideaparkissa ostoksilla. On kyllä hyvin nukkunut pää sen päällä. Olikin vilkas reissu jotten sanoisi, me tosin oltiin siä jo 9 aikaan ja 10 aukee vasta suurin osa kaupoista. Saatiin aloittaa shoppailut siinä mielessä rauhassa :LOL: Tosin poitsu ei enää suostukkaan vaunuista katselemaan vaan piti sitten juosta pitkin käytäviä ja kauppoja, ihan lystikäs reissu meillä oli. Tosin vähän oli vaikeeta sitten saada vaunuihin unille, mutta kyllä hän siitä sitten rauhottui ja nukku makosat unet niissä.

Me on tässä vietetty hiihtolomaviikkoa, ulkoilun, kahvittelun ja ostosten merkeissä, kivaa on kyllä ollut. Huomenna taas arkea sitten.

Hoitoon viemisestä sanoisin juur niinkun muutkin, eli se asia on juur jokaisen perheen oma asia eikä siihen tulisi kenenkään puuttua, joten sanokaahan vaan aina suoraan jos joku jotakin koittaa sanoa tai puuttua.

Juoksuaskelia meillä ei vielä oteta. Sohvalle ja nojatuoliin poika osaa kiievätä, laskeutuminen jalat edellä saattaa joskus onnistua. Pari kertaa on tippunut ja useimmiten äiti sitten auttaa toisen jalat edellä alas.

Poika syö itse suht hyvin, autetaan kyllä jos vaan saadaan :D Kerjäämistä kyllä on, usein kuitenkin sadaan syödä rauhassa jos kaikki syödään yhdessä, mutta jos eri aikaan syödään niin sitten hän on koko ajan kerjäämässä.

Mä meinasin tässä viä leipoa omenapiirakan kun miehen vanhemmat tulee kylään :p

Nukkukaahan Katja ja Shakki ihmeessä päikkyjä jos se kerta on mahdollista, kuitenkin teilläkin sen verta ohjelmaa siinä päivän mittaa että lepo tekee terää.

Mun pitkin kysyä kun on pitkää häirinnyt että ootteko antanu pinaattia jo lapsillenne? Mulla on jostain jääny sellanen mielikuva että siinä ois joku rajoitus, mutta en oo jaksanu tonkia tietoa sitten mistään.. Meillä on varmaan kaikkea muuta jo syöty paitti sitä ja tekis mieli tehdä pinaattisoppaa..

Aurinkoista talvipäivän jatkoa :wave:

-c-
 
Moikka :wave:
Uskallan jo vaihtaa takaisin tutulle ja turvalliselle tunnukselle ;)
Täällä poika ottaa jo muutamia juoksuaskeleita sisällä. Ulkona ei suostu kävelemään, kai haalari on liian jäykkä jotenkin..
Oltiin pulkkalenkillä ja kovasti jutteli ja naureskeli pulkasta, on tainnut nyt oivaltaa, mikä kapistus se pulkka oikein on. Ulkona on niin kaunis ilma:)
Itse syömisestä, meillä kyllä laitetaan lusikka suuhun , mutta ei oo hoksannut vielä sitä miten lautaselta otetaan.
Tyyny meiltä löytyy, mutta eipä se ole käytössä. Poika kun nukkuu miten päin haluaa.

Mä aloittelin keikkahommat tosiaan ja mukavalta tuntuu. Päivät menee äkkiä ja pojan hoitokin on järjestynyt hyvin. Eroahdistus on kova varsinkin silloin, kun poika on miehen äidin kanssa :/ en sitten tiedä mistä johtuu, mutta kun on mun äidin kanssa, niin oon tosi luottavaisin mielin ja ei oo huolta koko aikaa..
Mies lähti käymään vanhemillaan pojan kanssa ja mä saan viettää laatuaikaa. :)

Nyt tarvii vissiin mennä ruokkimaan kupu, kun on kaamee nälkä koko ajan :LOL:

Shakille olis yv:tä
 
Moi!
Se alkais olla taas viikonloppu pian takana päin, olin eilen kaverin kanssa vähän tuulettumassa, nyt on rentoutunut, mutta vähän väsynyt olo. Pitää mennä tänä iltana hyvissä ajoin nukkumaan. Ensi viikko onkin sikäli vähän helpompi, kun menen päiväkotiin töihin.

Cattie: Pinaattia ei suositella alle 1-v, eli hyvin voi jo antaa. Meillä on syöty pinaattikeittoa ja pinaattilettuja.
 
Juhlat on juhlittu ja arki alkaa taas.
ensi viikolla ei ole ihmeellistä ohjelmaa, kovasti vaan odottelen että edes yhdeksi viikonlopuksi töitä saisin kun olishan tuo taskuraha toivottavaa...ja kivahan se on töissä piipahtaa.

ei mulla oikein ole mitään asiaakaan sen kummemmin että illanjatkoja ja hyvää uutta viikkoa :wave:
 
Hei hulinaviikonloppu!

Miehen pojat oli meillä viikonloppuvieraana ja näin ollen vipinää riitti. Esikoinen aina kovasti ikävöi veljiään, kun ne on toisessa kodissaan ja melkoisesti sitten villiintyy, kun pojat ovat meillä. Ja sitten nuo isot jäppiset ei oikein ymmärrä, kun toinen roikkuu koko ajan kimpussa ja hermostuvat sitten häneen lopulta.

Tänään vietettiin tuon miehen esikoisen 13 v. synttäreitä ja siivoomista ja leipomista on tähän viikonloppuun sitten riittänyt. No vieraina ei kyl ollut kun mummu, kummi ja muutama serkku, mutta tietenkin "täytyi" nekin kestittää. Vaikka mukavaahan leipominen on, siivous ei kyl niinkään, mutta se olis pitänyt tehdä muutoinkin.

Cattie: Pinaatissa on nitraatteja ja siksi ei suositella alle 1 vuotiaille. Eipä nuo nitraatit kai näille taaperoillekkaan ihan kauhean suositeltavia ole. Mulla on sellanen muistikuva, että pinaattia ei mun edellisessä päiväkodissa tarjoiltu alle 2 vuotiaille juuri noitten nitraattejen takia. Kasviksista ainakin punajuuri kuuluu samaan kastiin.

Tyttönen: viestiisi vastattu :)
 
Se on sitten taas viikonloppu lusittu. Aikas kivuliaissa merkeissä meni kun heti perjataina onnistuin venäyttämään selän :kieh: :kieh:, huilimalla ja buranaa rouskuttelemalla tilanne on nyt suht hyvä. Pyysin kuitenkin poikien ukin tulemaan mua jeesailemaan pariksi päiväksi kun ei tää selkä kestä yhtään nostelua ja varsinkin alkuviikko on Valtsun isinikävän kanssa semmosta kanniskelua että terveselkäistä apuria tarvitaan.

Meillä on päivähoitoasiat nyt tapetilla kun tarttee pojille hakea syksyksi hoitopaikat. Se e tule ihan helppoa olemaan kun kolme pitäs saada eskariin/hoitoon ja sillain järkevästi kun yksin hoidan viemisen ja hakemisen ettei siihen tuhrautus kovin montaa tuntia. Miehen töissä on vissiin yt-neukat tulossa ja jos lomalappu tulee niin semmonen hyvä puoli löydettin heti että nää hoitokuviot on sitten ainakin helpompi toteuttaa.

Tarttis kyllä lähtee huilimaan eikä rääkätä selkää tässä koneen ääressä..
 
Morjens pitkästä aikaa!
Täällä kiiressä meni viime vko ja vkl. Miehen synttäreitä juhlittii oikein kunnolla. Ja Lucakin pääsi sitten ensimmäistä kertaa yökylään mummilaan, isoveljien kanssa. Ja oikein hyvin oli menny :heart: Kiva, saattaa jopa mummi erehtyä ottaamaan kaikki kolme taas joskus toisenkin kerran yökylään ;)

Täällä mennää normi rataa, paljon Luca kasvaa ja kehittyy. uusia juttuja tulee melkein päivittäin. Nykyään on tosi kiva Lucasta huristella tuolla porkuautolla, kunnon kyytiä vetää rallian huushollia ympäri. Toinen kiva juttu on roskien ja oman vaipan vienti roskiin.
Nyt Lucalla taas räksä valuu ja pientä lämpö saattaa pitää, poskihampaat pullottaa tosi mahtavasti suussa eli niiden epäilen olevan syy tähän.

Meillä ny alko hiihtolomaviikko eli hulinaa riittää, kaikki pojat koko ajan kotosalla. Pitäneeki sitten paljon keksiä ohjelmaa. Jonnekin tekis mieli lähteä makkaran paistoo yms mut rajoittaa tänä autottomuus aamusin ja mulla tietty illalla töitä :(

Nyt taas viedää..pyykit kuivaa ja ruanlaitolle :wave:
 
Hui onpa täällä hiljaista.
Katselen yrmeänä ikkunasta ulos kun siellä on tuollainen lumisade ja niin tiheä että ei varman sekaan viitsi mennä..odotan vaan jo kovasti kevättä ja aurinkoa ja sitä kun ei tarvi laittaa päälle niin paljon.

Elli kehittyy kovasti ja nyt on alkanut keräämään sanoja.kenkä ja kukka on jo likimain sanavarastossa.touhuaa aamusta iltaan minkä ehtii ja nuken hoivaaminen on lempipuuhaa.sitä vaunuissa työntelee.tempperamenttia löytyy häneltäkin ja isosisko on päivä päivältä rakkaampi :heart: joka aamu tepsuttaa siskon huoneeseen ja herättää ja sit ne halii ja pusii siellä aikanasa.niin ihana katsoo....vastapainoksi sit tappelevat mut pääosin huomaa että jos toinen on jossain niin toinen kaipaa.

pikkuhiljaa pitäis Elliä vierottaa rinnasta mutta se ei ole helppoa.eilen meni vähän paremmin mut vielä maistuu.toukokuu on mulle takaraja koska sit pukkaa allergiaa ja tänä vuonna on saatava jo lääkkeet.olen niin monta kevöttä ja kesää sinnitellyt lähes ilman...

Huomenna ajattelin lähtee katsomaan likoille kevätpukuja.molemmille on haalari mut joatin housua ja takkia pitäis neideille saada.
viikonloppuna menen istumaan iltaa muutaman kaverin kanssa.ollaan ja tehdään sapuskaa ja otetaan hiukan.ihan rauhallisesti siis =)
 
Täällä sitten Lucalle nous kuume :( Eilen mies soitti töihin et kainalosta näyttää päälle 38. Elikkäs tänää olemma sisällä myös. isommat kuiten aattelin pykätä ulos leekaa ettei vitakka sisällä iske. Täälä kuiten hyvä ilma.

Mäki kävin jo hypisteleen kevätvaatteita pojille, en vielä mitää ostanu, ku pitäs eka inventoida et mitä kaikkee on valmiina. Lucalle kyl on tuolla puku 74 ja 86 kokoset ja sitten housut ja takki systeemi kurispinnalla 80cm. Joku hianostelutakki vaa ;) Sitten pitää vaan noi isompien tarpeet vielä tarkistaa

Pitäs kai tuo itekki sitte tänään vaikka hypätä ton stepperin päälle jahka Luca nukkuu. Tulin jotain etes tehtyy..

Kevättä kans odotellaan ja lumien sulamista, tulis taas uutta virtaa. Kovasti koko perhe odotellaan pyöräilykelejä. Esikolle kateltiinki jo uutta isompaa pyörää. Mietinki vaa et pitääkö jo olla vaihdepyörä koululaiselle..(perus, 3-vaihteinen jalkajarruilla kuiten) Saas nähä.
 
Kylläpäs on meidän palsta hiljennyt :( no josko kevättä kohti taas saadaan vilkastumaan, tai ymmärtäähän sen kun täällä jo moni työhön palannut niin ei sitä aikaa enään vaan oo..

Kevätvaatetusta olen minäkin miettinyt, meillä on 80 cm haalari, ja eilen juur kokeilin ja hyvä on, sillä pitäs kevät pärjätä, sitten on takki, jolle ajattelin jotkut housut kattoa kaveriksi ja nämä käy sitten kaupassa ja kylässä jne.. Hattu on, kurahanskoja, hanskoja, kurahousut ja takki löytyy, sitten on ihan tavalliset lenkkarit joille kaveriks meinasin kattoo saappaat että ne riittäis.. Vai mitäs sanotte, millasta kenkää meinaatte kevääksi katsoa? Noi ois ihan tollaset Lassien lenkkarit juurikin sieltä Maximmillianin ja Gorthaurin "kantis" shoppailupaikasta ostetut :LOL: Voisitte muuten vinkata mulle sitten koska siellä kannattaa käydä :wave: Tuossa joskus kesällä aateltiin vierailla siellä, vähän jos vinkkiä kuulis valikoimista :whistle: b

Jahas, kahvi on tippunut, joten sitä nautiskeleen ja sit kohti iltavuoroa :wave:

-c-
 
heipat täältäkin..

juu kovasti on palsta hiljentynyt. Itselläkin aina hieman huono omatunto kun ei aina kerkee raapustaan tekstiä, vaikka kävisinkin teidän kuulumisia lukemassa. Nykyään tuntuu ettei aika riitä koneella oloon, ja sit kun kerkeis istuu, niin mies valtaa ;)

Meillä ei oikeastaan oo sukulaiset sanonut juuta eikä jaata tähän töihin palaamiseen, ovat tajunneet olla hiljaa tai sit ovat tukeneet että kyllähän se on parempi kotona vielä pitää jos pystyy ja jaksaa olla. Ja kun meillä oli oikeastaan lähipiirilekkin selvää jo ajat sitten että kakkosta yritellään heti perään. Mun mielestä kannattaa jättää muiden mielipiteet omaan arvoonsa, tietty se on aina helpommin sanottu kuin tehty...ja jokainen tekee just niinkuin parhaalta tuntuu, tärkeintähän on että koko perheellä on hyvä olla, myös äidillä!

Itse syömistä on meilläkin alettu harjoitella ja välillä lusikka jopa livahtaa suuhun asti, tosin joskus väärinpäin ja lasti on jo tippunut ennen määränpään saavuttamista :D mutta eiköhän tuo kaveri vielä kans opi, ihan hienosti jo pienellä avustuksella kyllä osaa syödä. Auttaa siis toistaiseksi pitää, mutta ei me olla vasta kun viikonverran harjoiteltu..

Meillä nyt vihdoin tänään alkanut kakka palailla normi olo muotoonsa, ja määrään. Viikon verran sitä kesti, tiedä sitten oliko hampaista, vaiko vatsatautia, kun sitäkin on lähipiirissä likkeellä. Käytettiin tuossa muutama päivä sitten puntarillakin, niin oli laihtunut ainakin puolkiloo :( Kuitenkin vointi oli koko ajan hyvä ja söi, joi ja nukkui, niin ei käyty lääkärillä (ja eihän kakka mitään vesiripulia ollutkaan)

Muistinko teille kertoakaan..me hommattiin uudet kulkupelit ens kesästä lähtien =) Ostettiin tollaset emmaljunga twin city crossit..ihana kun yksi asia on poissa taas päiväjärjestyksestä.. Oli vaikeaa päättää minkälaiset tuplat laitetaan, ja ostaako käytetyt vaiko uudet..Aluksi mietin et ottas tuolta emmaljungalta sellaiset joissa on ne 360 kääntyvät etupyörä, mutta ne pyörät oli niin pienikokoiset, et tultiin siihen tulokseen et ois varmaan kuiten ollut hankalat sit talvella..

Mitäs sitä muuta oli..no ei muista..moiks!!
 

Yhteistyössä