*Tammitaaperot-08* vol.2

cattie:jotkut hyvät lenkkarit meinasin Ellille hommata.kumisaappaat on ja sandaalit kesäksi.sit mulla on 20 ja 21 kävelykengät että niillä sit pärjätään kesän yli toivottavasti.
mulla taitaa olla hattua ja hanskaa tuolla kaapissa mut eiköhän sitä jotain uutta tartu mukaan kun kauppaan menee
=)
 
Tertse!

Tänään pienellä shoppailureissulla käytiin Myllyssä ja samalla vein kamulle Oriflamen esitteen valmiiksi kun menen pitämään ekat kutsut ens maanantaina. Meijän piti lauantaina mennä koko porukalla vauvauintiin, mutta pe-la yönä Leevi kuulosti hiukan tukkoiselta ja aamulla olikin hiukan lämpönen. Jätetiin menemättä ja mitattiin kuume, joka oli 38
Meni kuitenkin ohi päivässä ja sunnuntaina oli normaali itsensä. Tais sekin kuumeilu johtua hampaista koska sunnuntaina huomattiin että alhaalta oli puhjennut hammas. On pojalle nyt tullut kolme hammasta tässä pienen ajan sisällä, ja jotenkin näyttäis siltä että alhaalle olis tulossa seuraava hammasta- isompaa kokoa :D

Mä en oo oikeen vielä ostanut mitään kevätvaatetta, yks välikausipuku on jo tuolla kaapissa, mutta epäilen että se on liian pieni meitin Leeville, kun on kokoa 74.
Yhet Rukkan kurahousut ostin kirpparilta parilla eurolla, oli melkein kuin uudet. No joskos sitä sitten hiukan myöhemmin vielä ehtii. Mäkin meinasin että tarttis siellä tehtaanmyymälässä käydä kattomassa, kun hoidossa kuitenkin pitää olla hyvät ulkoiluvarusteet. Kesälomareissumme taitaa suunnata sinne.

Semperille oli tullut muuten uus keräilylahja, muumi aterimet.
 
Cattie. Aleviikot kantispaikassa viikolla 13 to-la :D

Meillä on tarkotus hankkia vaan välikausihaalari ja kevätkengät, ei tiiä vaik tuo meitinkin nappula lähtis käveleen kesään mennessä :whistle: Muuten vaatetta löytyy riittävästi luultasti.

Oltiin äitin luona koko viikonlopun ja.. Joo, taas hirveetä valivalia siitä :LOL: :ashamed: Tarttee varmaan lukea näitä omia juttujaan ensi kerralla ja miettiä uudestaan mennäkö sinne vai ei.. Sampo on vaikee saada nukkumaan vieraassa paikassa. Äitin tykönä suostuu päikkäreille hyvin, muualla ei. Yöunille sitten ei mene hyvin missään muualla hyvin kuin kotona. kotona laitetaan nukkumaan siinä 19-19.30. Silloin tietty alkoi väsyttää ja nukkumaan alettiin laittamaan. Kauheeta huutoahan siitä seurasi. Sitten äiti alkaa lässyttää, et tarvii nukuttaa syliin... "oon neljän lapsen äiti ja kyllä mä tiedän nää konstit.." Sampo on siis alusta asti laitettu nukkumaan omaan sänkyyn ilman sylittelyä, lässytystä tms. Miksi se sitten nytkään sitten nukahtaisi syliin... :snotty: Siinä se vatkutti sitä sylissä yht. 1½h ja välillä laittoi sänkyyn ja joka kerta sylissä hyssyttely päättyi huutoon. Siinä se sitten taas valitti kuinka pinnallista ja huonoa Sampon uni muka on.. Kello oli sitten jo melkein 22 ja sanoin äitille, et nyt on semmonen homma, et mä vien ton nappulan petiin ilman lässytystä ja sillä selvä. Laitoin petiin ja lähdin pois. Raastava huuto kesti n. 15 sekuntia ja Sampo simahti. Seuraavana päivänä äiti taas oli aloittamassa sylirumbaa, mut kävin sitten heittääs nappulan petiin ja huuto kesti n. 3min ennen nukahtamista. Hohhoijaa.. väsyttää toi äitin jästipäisyys tosta Sampon nukkumisesta, aina tää sama show siellä ollessa. Moon ton jäpikän äiti ja tiedän varmasti paremmin oman lapseni tavat paremmin kuin satunnainen hoitaja! :kieh:

Oon laittanut isääni välit poikki jo vuosia sitten. Viime pe pikkulinnut lauloi, et nyt se ukkopiru on sairaalassa henkihieverissä, pikkuaivot mennyttä kalua ja kävelykyky mennyt.. Sanottiin, et nyt kannattaa mennä katsomaan, kun vielä on hengissä.. Saattaa jäädä viimeiseksi kerraksi. Itkua tihruttelin siinä, en tiedä oliko se huolestumisesta vai helpotuksesta :snotty: Mentiin sitten sunnuntaina kattomaan sitä ja se käveli siellä vastaan. Katottiin äitin kanssa molemmat leipälävet auki, et mitä toi äijä pystyssä tekee??! Mentiin siitä sitten kanttiiniin ja äijä alkaa kertomaan kaikennäköstä. Siis se oli ottanut joltain papalta rollaattorin ja vetänyt sillä kierrosta sairaalan käytävillä esittäen raihnaista! Lääkäri oli nähnyt sen surkean taapertamisen ja sanoi, et pikkuaivot ei enää pelaa kunnolla ja kävelykyky siksi mennyttä. Olisi se nyt pitänyt arvata! Äijällä on just tommonen huumorintaju, muutenkin tosi ketku luonne :eek: :LOL: Hitto, ku tunsi ittensä taas niin tyhmäksi. Taas se kusetti muita 6-0!
No näkipä sitten Samponkin ekan kerran ja mut tälleen monen vuoden jälkeen. Ihan kivasti ja luontevasti silti meni se tapaaminen, ei meistä silti mitään bestiksiä tule, se on saletti.
 
Moi.
Juu, hiljaista on täällä ollut, ei jaksa itsekään enää niin paljoa pyöriä, eikä edes kerkeä. Ne on nää työt mitkä vie nyt enimmän ajan monella.

Meillä on Albertille viimesyksyinen 86cm travallen vk-haalari (viimesyksynä oli hihat ja lahkeet käännettynä ) kosteussuojaa siinä haalarissa ei oo, mutta sitä varten on kurahousut olemassa.

Mie lähden nukkumaan, huomenna taas herätys klo. 5.20 :wave:
 
Moimoi Tältä meiltäkin pitkästä aikaa!

Olen yrittänyt aina käydä välillä lukemassa kuulumisia, mutta niin laiskaksi olen heittäytynyt, että en ole jaksanut pitkään aikaan kirjautua.

Poika kasvaa ja kehittyy. Kiipeily ja kokopäiväinen puuhastelu on tälläkin nyt in. Ja musiikkia haluaa kuunnella kaiket päivät:) Ja sanoja on tullut ihan hirmusen paljon lisää ja muutenkin "juttelee" paljon. Ihana pikkusäheltäjä, jonka kädet on kyl välillä ihan väärissä paikissa painelemassa tietoketta, stereoita.....

Ja noista vaatteista... Just tänään koitin syksyistä reiman 74cm pukua pojalle ja se on vielä(kin) aika reilun kokoinen!!!!! Siinä ei ole mitään kosteusuojaa, mutta onneksi kurikset löytyy ja voihan tuota sitten kohta alkaa käyttään kauppa- ja vaunuhaalarina niin kuin ollaan nyt käytetty tuota pakkauksen toppahaalaria edelleen. Aika pikkuinen siis tuo meidän pienimies vielä on. Kaapissa odottelee kyllä Laiisen 80cm välikausihaalari, jossa kosteussuojat ja sit kaksiosainen tuulipuku. Nuo on vanhana ostettu, mutta tuo kaksiosainen puku on edelleen kuin uusi. Saa nähdä siirtyykö noiden käyttö sitten jopa syksyyn! Vaikeapa tuon kasvua on ennustaa ja toisaalta onhan tuonne "kunnon" kevääseenkin vielä aikaa. Niin ja sit pari verkkaripukuakin odottelee kans käyttäjäänsä... Olen tainnut vähn hamstrata.... :D

Cattielle vielä kiitos viime viikkoisesta kahviseurasta ja voi kurja Afu, että olit väärässä päivässä :( No otetaan joskus tässä taas uusiksi:)

Mutta hei voihkaahan hyvin =)

Kide
 
Hei!

Minäkin täällä säännöllisesti ravaan muiden juttuja lukemassa, mutta meillä arki niin samaa päivästä toiseen, että oikeen ei sitten tiedä mitä kirjoittelisi...

Meillä ei varastossa ole vielä ollenkaan kevätvaatteita, ja jotenki niitä ei vielä ole edes osannut miettiä. Tuntuu, että siihen on vielä aikaa vaikka ja kuin, mutta tottahan tuo on, että kohta pitää kevyempää vaatetta päälle saada. Ihan ei taida kesään asti toppavaatteillakaan pärjätä :LOL:

Mukavaa loppuviikkoa!
 
Tulin toivottelemaan kaikille oikein hyvää viikonloppua!

Sekä mainitsemaan että meidän poitsu pääsi paikalliseen päivänsäde kilpailuun =) normi osallistumisaika olisi ollut helmikuu, mutta ottivat hänetkin mukaan kun käytiin niin loppu tammikuusta..
, tässä linkki, ja nimenhän kaikki varmaan muisti ;) http://www.kerasenkuvaamo.fi/

tuolta läytää kun menee eka kuvaukset ja sieltä löytyy päivänsäde..
 
Heipsan vaan täältäkin :wave: Jaettiin nettiajat tuon esikoisen kanssa ja nyt on mun vuki.

Kevät kuteista: Valtsu käyttää jo 80 cm kevät haalaria (kantiksesta tietenkin :D ) alle oon vaan laittanut sitten enemmän fleeceä ja villaa. Tuolla kevät haalarilla kun pystyy kivasti liikkumaan ja siinä on kosteussuojakin niin ei tartte kurahousuja viritellä joka ulkoilulle. Kumpparit lyötyy koossa 22 ja "hienostelu" popoina Reiman Winter Pandat joilla Valtsu kipittelee oikein sujuvasti.

Valtsu viihtyy nykyään ihan sairaan hyvin pihalla. Yleensä kipittää autokatokselle hinkkaan itteään paskasta autoa vasten :headwall: . Muutenkin autot kiinnostaa, kun kylällä käytiin niin koko ajan olis ollut painamassa tielle autojen alle, lopulta oli vaan laitettava poju ihan oman turvallisuutensa takia rattaisiin.

Ja meidän reissu sen kun lähestyy :D iiks jännittää jo. Tänä viikonloppuna tarttee pakata kamat ja laittaa lappuset ja lippuset järjestykseen ettei sitten tuu kiirus kun viikolla ei kuitenkaan mitään "ylimääräistä" kerkee tehdä.
 
Viikonlopun alkua!
Meillä kans Luca viihtyy ulkona, kova on teppasee ympäriisä ja lapion kanssa heiluu sekä pulkassa istuu. Nytkin ku kipeenä on ollut niin haikeena poika kattelee ikkunasta ulos "tätä tätä tätä" hokee..niin hinkuis ulos.
Tänään sitten oltiin pitkästä aikaa tuossa pihassa ja nyt niin onnellisena välipalan jälkee sai Luca herkutella rusinoilla :p omasta pikku rasiasta.
Meillä sitten hurahti nopsaa hiihtolomavko, mitää erityistä ei tehty, ku molemma ollaan kuiten töissä.

Oih, Maximilialle tsemppii pakkailuu ja onnea reissulle. Minen kyllä uskaltais tällä sirkuksella lähtee ulkomaille |O

nyt itekki välipalaa ja sitten töihin lähtöä miettiin..Tässä olenkin taas kehitelly omia älynväläyksiä et alan joinain päivinä kulkeen töihin kävelle. Ei sinänsä paha matka ollenkaa n 7km, mut pitää sillee mennä et systerillä on työvuoro kans et pääsee kyytillä kotiin. Silloin illalla (10aikaa) ei enää viiti kävellä kotio.

Mut ny :wave:
 
Viikonlopun alkua kaikille!
me oltiin aamupäivästä kylässä kummipojalla.Mukavasti hurahti päivä.

Huomenna lähdenkin viettämään tyttöjen iltaa kera siiderin ja hyvien syömisten.Tantsuilemaan ei lähetä, ollaan vaan ja rupatellaan.Odotan innolla.Sellaista ollut taas että hohhoijaa.Elli takertuva ja H koettelee kiukullaan kaikkien hermoja |O koska ihmeessä tuo helpottaa.kohta 2 v kestänyt :whistle: on siis niin omapäinen likka että jäähypenkki laulaa useamman kerran päivässä.

:LOL: keneen lie tullut!
Maxmilianille oikein hyvää matkaa!!!

itsellä kaipuu pois näistä kotiympyröistä mutta matka saa vielä odottaa.ehkä sitten ensi vuonna....

 
Viikonloppuja täältäkin!
En vaan oo taas saanu aikaseks kirjottaa mitään, vaikka lukemassa oon käynykin, mikälie laiskuus iskenyt ;)
Töitä vaan ja päivät ja viikot menee nopsaan.

Meillä Veikko kiipeilee koko ajan ja jokapaikkaan. Keittiön tuoleille kiipeää istumaan ja siitä pääsee helposti sitten pöydälle. Tarkkana saa olla tuon jäpikän kanssa. Vauhti on päällä muutenkin koko ajan. Kovin pitkään ei paikoillaan pysytä. Kirjoja kyllä tykkää lukea ja kuunnella.

Kevätvaatteita ollaan saatu muutamat. Tosi vähän käytetty reiman haalari ja sitten erilliset takki ja housut. Ne on 86 kokoa. Sitten syksyinenkin haalari varmaan vielä menee kun se on 80cm. Kahdet kengätkin ollaan saatu, molemmat tais olla 23 vai olikohan toiset 24. No mutta ne menee kyllä sitten keväällä ja kesällä ne toiset lenkkarit. Veikolla on aika iso jalka.

Meillä myös Veikko viihtyy ulkona tosi hyvin. Ei millään haluaisi lähteä sisälle. Autoja ja koiria ja lintuja ihmettelee ulkona :)

Meilläkin vihdoin siirrytty yksiin päikkäreihin ja nyt nukkuu yöllä sen n.11h ja päivällä sitten päikkäreitä 1 1/2- 3h.

Maximilianille ihanaa lomaa! Olisi itsekin ihana päästä reissuun.

Aurinkoista viikonloppua kaikille :wave:
 
Pikun poitsulle peukut pystyssä. Saispa tammikuiset toisenkin päivänsäteen :D

Hemalle mukavaa tyttöjen ehtoota.

Meilläkin on huomenna tyttöjen ehtoo luvassa. Viimeksi pidettiin Porissa, nyt täällä meillä. Ensi kerralla ollaan mitä ilmeisemmin Turussa.. Mitään kuppimeininkiä ei ole, muut tytöt on maistittomalla maaliskuulla ja mä en viitti ottaa, kun Sampo jää kotiin. Tehdään siis vaan herkkuja, katellaan leffoja, varmaan saunotaankin..
Mäkin odotan innolla ihan kaikkee lepoo.. Fyysisesti ei siis väsytä tää kotiäitiys vaan pinna on kireellä koko ajan. Sampon tonkiminen ottaa kupoliin, mut erityisesti toi katti saa mun veren kiehumaan sappikiviä myöten :kieh: Mun toinen kissa on melkeen 8- vuotias jo. En muistanutkaan, et nää ekat kuukaudet on näin prkleen rasittavia, on tainnut käydä tämä "aika kultaa muistot"-ilmiö tässä tapauksessa... :snotty: Tottakai Sampokin oman lisänsä tuo pinnan kireyteen.. Vähän aikaa oli penkomatta kaikkia kaappeja ja laatikoita, mut nyt on taas ollut jo päiviä todellinen tehoratsia kaikissa paikoissa |O Esim tänään oon laittanut kengät kaappiin 3 kertaa, kynät, patterit yms takaisin laatikkoon 6 kertaa, vaipat ja villavaatteet laatikkoihinsa 2 kertaa, keittiövälineet kerran, mun lankojen kimpusta kerran, ottanut pois kukkapöydältä 7 kertaa ja kerran kaatanut kissan ruoka-astian lattialle. Puhumattakaan kissan tempuista. Kyllä, oon niin turhautunut tähän jatkuvaan jälkien siivoomiseen, että lasken kaikki kerrat, jotta voin valittaa ja purkaa tympääntymistäni ukolle :ashamed: Muutenkin siivoominen on se vastenmielisin homma kotona, teen sitä vain silloin, kun on äärimmäinen pakko. Tämmönen jatkuva nuohoominen saa mut totaalisen raivon valtaan. Sampon kanssa on pakko niellä se kiukku, joten raivoan kissalle. Huoh, onneksi huomenna on tyttöjen ilta ja saa nollattua sen kiukun... kait :snotty:

Meillä on muuten sittenkin kirkossa vihkiminen. Soitin maistraattiin ja siellä oli niin nihkeetä ja epävarmaa se touhu, että katsoin parhaaksi varata kirkosta ajan.. Helpommalla pääsee niin. Mun täytyy viimeistään liittyä kirkkoon kesän lopulla. No säästyypä ainakin vähintään 200e, kun pitää sen vihkimisen kirkossa :D Oon tässä miettinyt, et mikä olisi hyvä sisäänsoittobiisi, kun se perinteinen hääveisu on hirvee. Mitä meinaatte, kuulostaisiko Miljoona ruusua hyvälle uruilla soitettuna? :attn: Toisena vaihtoehtona olis Syyskukkia, sopisi ainakin ajankohtaan hyvin.

 
Gorthaur, niiiiiin tutun kuulosta toi Sampon touhu.. täälä kans kaapit kaivetaan, dvd, telkka ja digiboxi saa uusia säädöksiä. Hellalle kiivetään, peltiluukku auki ja siihen seisoo ja nappuloita vääntää ja rytkyttään. Vessa on kans |O |O Pönttöön lentää kaikki taikka jos mitää ei oo mukana lelua yms niin sitten vessaharjalla aletaan "siivoon" pönttöö ja ympäristöö :kieh:
Kyllä väliin tuntuu pipan kirraavan ku tähän päälle isommat tappelee ja tietty jossain pihalle et pitää sinneki juosta ja ruoka hellalle yms.. Sais monistaa ittesä parii kertaan et riittäis joka paikkaa!
Nii ja noista kirkkobiiseistä..kannattaa ajoissa sitten kysellä et soittaako kyseinen kanttori ja hyväksyykö pappi et soitetaan kirkossa muutakin kuin kirkollisia biisejä. Osa on aikas tiukkoja asiasta, eikä edes musiikkiesitys (jos on) saa olla muu kuin kirkollinen biisi.


Mulla taas hitsas heti kiinni ku heräsin. Kauhia siivo vastassa ja pojat heti tappelee jostain kaukosäätimistä yms. Päätä särkee ja ukko nukkuu ja ihan sikana hommaa ois taas suunnitteilla tälle päivää!

Mitäs muilla suunnitteilla viikonlopulle?

Täällä pitäs toi baarikaappi järkätä loppuu ja sieltä löytyneet törsteet järkätä yms, varastoa pitäs taas vaihteeksi tonkia ja siistia, esikolla ois kiekkopeli ja minä lenkille haluan ja mummolassaki pitäs vierailla yms yms..Sunnuntai sitten meneeki taas hallilla..

Mutta ny puurolle!
 
Meillä miehet ollut päivän poissa kotoa, olen sitten saanut rauhassa siivota ja laittaa ruokaa. Kääretortunkin tekasin synttäreitteni kunniaksi.Saa miehet huomenna sitä sitten vääntää kun mä menen ihonhoito- ja meikkikoulutukseen.
...jatkuu paremmalla ajalla...äijät saapuivat!
 
Hei vaan täältäkin. :wave: Ja kivaa naistenpäivää kaikille! :flower:

Oon myös käynyt lukemassa, mutta vähempi tulee kirjoiteltua kun meilläkin aikalailla sitä "samaa" vaan kuuluu. 2 päivää ehti poitsu olla hoidossa ennen kuin sai ensimmäisen pöpön. :/ Nyt sitten onkin keskiviikosta lähtien ollut kuumetta, nuha ja yskä. Toivottavasti menisi pian ohi tauti ja selvittäisiin ilman mitään vakavampaa! Mulla on itellä onneksi maanantai ja keskiviikko etäpäiviä, ja tiistaina tulee anoppi hoitoavuksi, joten jospa sitä torstaina pääsisi hoitoon jo. Toivotaan. :saint:

Oon ite nyt yrittänyt viikonlopun ottaa ihan rauhallisesti, oon stressannu tuosta päiväkodin aloituksesta, koulusta ja vaikka mistä niin että harjoitussuppareita on tullut vähän liian tiuhaan..Onneksi ens viikolla neuvolalääkärillä käynti. Täytyy nyt vaan yrittää ottaa rennommin. Kuitenkin viikkoja kasassa vasta 25+3.

Jeps, nyt kahvia ja tiikerikakkua. :p
 
Heipsun täältä sairastuvasta. Ollan tyttöjen kanssa mahataudin kourissa. Onneks mies on vielä säästynyt täällä, niin on meillä ollut oma sairaanhoitaja/huoltomies. Pyykkivuori on kasvanut melkoisesti, kun lakanaa ja vaatetta on jouduttu vaihtamaan. No onneksi ollaan paranemaan päin jo kaikki.

Tänne ei myöskään mitään ihmeempiä kuulu. Kevätasua pitäis Irenelle ostaa, kun kohta tuo paahtuu ulkona noissa toppavermeissä. No tämä viikonloppu meni nyt näin, toivottavasti ens viikolla ehditään kaupoille.

Ajatus ei kulje, taidan siirtyä taas soffalle makoilemaan.
 
Täällä on ollu tosi komeet ilmat, pihalla ollaan viihdytty koko porukka. Jos tälläin aurinko paistaa niin pian on lunta enään tuolla pellolla.

Saaru tuo sun kuvaus aamusta *isot tappelee kaukosäätimestä jne* on kyllä ihan täysin yhteneväinen tähän meidän arkeen. Lohdullista kyllä että tää on universaali ilmiö ja samat hulinat pyörii muissakin tuvissa. Mutta tosiaan runsas ulkoilu on kyllä vähän suitsinut pahinta riehumista. Kesällähän nuo karkaa aamulla pihalle, ruokin päivällä ja illalla raahaan sänkyyn :D joten kesää odotellessa.

Nyt kesyttää pyykkipinoa |O
 
Meillä on tänään otettu kunnolla askeleita :D Vietettiin tyttöjen iltaa ja ehtoosti tuli sitten ystini äiti lapselapsensa kanssa meille. Kyseinen tytteli on Sampoa 1½kk nuorempi ja on oppinut hiljattain kävelemään. Sampo ilmeisesti innostui siitä.. Oltiin ystin kanssa parin metrin päässä toisistamme ja Sampo käveli meidän välillä. Puhkui oikeen intoa, kun vihdoin uskalsi yrittää kävelyä. Lähti sitten kuiteski poika aiempaa lenkille kuin äitinsä, mä olin vaan vaivaset 1v5kk :whistle:
Muutenkin meillä oli oikeen kiva viikonloppu, syötiin herkkuja, katottiin pari leffaa, käytiin saunomassa. Oltiin tehty kasvonaamiotkin kaikille. Tänään sitten pelattiin muuttuvaa labyrinttia ja scrabblea. Sampo viihtyi meidän akkojen kanssa yllättävän hyvin, ei tarvinnut ottaa kukkapöydältä, ku varmaan vaan joku 5 kertaa pois ja kerran levitti vaan ne kynät yms :xmas:

 
Huomenta!
Viikonloppuna tuli otettua tyttöjen illassa muutama siideri ja eilen sit oli niin nuutunut olo.
Tänään sit pirteenä työhaastatteluun.Mun isätulee tyttöjä katsomaan siksi aikaa.

Ellin kanssa ei ole mitään mullistavaa tapahtunut, kova on touhuamaan.
Sampolle onnea uudesta taidosta!!!!
 
Maanantaita

Kengistä:
Meillä on yhdet sellaiset kävelykegät kesällä (sit jos edelleen menee) ja sit keväälle on sellaiset varrelliset tarralenkkarit (näissä vähän karvavuorta) ja sit kumpparit ainaskin pitää ostaa..ja varmaan jotkut muutkin poppoot.

Tehtiin tuossa viikonloppunan löytö stokkalta, kattelin Jasulle reimantecin/reiman välikausi pukua, niin löytö telineessä oli viime vuoden reimatec malli, sellainen jossa on ne kiristys nyörit vyötäröllä ovh. 109e niin 75e alessa =) oli vielä oikeaa kokoa, ja mielestäni kyllä edullinen..kiva kun ei tarvii enää sitäkään metästää..Sit pitäs siihen vielä asusteet hommata ja kuravaatteet ajattelin, vaikka puku onkin vedenpitävä..mut suojaapahan sit tuota välikausi pukua..Sattui se välikausi puku olemaan vielä sellainen unisex väri, et voipi pidellä sitten tytölläkin..ja myydessä tietty hyvä kun käy molemmille..

Sampolle onnea uudesta taidosta
, käveleekö kaikki muut jo :whistle: kun meillä siis Jasu kävelee loistavasti ihan vaikka silleen et pitää vaan sormesta kiinni, mut tosiaan ilman tukea ei ota kuin 2-3 askelta. Heti meinaa mennä pupu pöksyyn kun otteen irroittaa..Hyvin kyllä seisoo ja touhuaa leluilla muuten ilman tukea, et saas nähdä koska sit meille se lopullinen läpimurto tulee..

Kiipeillä ei meillä myöskään vielä kovinkaan paljon, joihinkin paikkoihin on pikkaisen alkanut yrittämään, mutta ei vielä yllä reppana kovin moneen paikkaan, hyvä niin :whistle:

Sairastajia oli myös, kovasti paranemisia..ainakin shakin poppoolla oli vatsatautia :x

Me käytiin eilen haaparannan ikeassa meihen kanssa kahdestaan. Ostettiin vihdoin viimein tuonne pojan huoneeseen lipastoa ja hyllyä, nyt pitäis vaan alkaa niitä kasaamaan, ja järjestään uuteen järjestykseen..Se on tupannut meillä oleen hieman tuommoinen "varasto" tuo pojan huone meillä, kun ei se siellä ikinä oikein leiki..mut nyt siis ihan saada se kuntoon =)
Sit käytiin uudelle tulokkaalle ostaan tupliin kantokassi sieltä haaparannan lastentarvike liikkeestä.

Hirmuinen ikävä meinas ukkelia olla, ja ensimmäistä kertaa mummu sai laittaa Jasun päikkäreillekkin, ihan oli hyvin heillä se mennyt..muutenhan paljon mummu hoiteleekin poikaa, mut tuota unille laittoa vähän jännitin, et kuinka reakoi kun ei äiti eikä isä oo..mut näköjään ei sit kaivannutkaan ollenkaan..taitaa äidille olla rankempaa tuo erossa olo kuin pojalle :ashamed:

 
Onnittelut Sampolle uudesta taidosta :flower: Maailma alkaa avartumaan pikkuiselle ihan erilailla kun pääsee nopeammin paikasta toiseen.

Kävelemisestä meidän ensiaskeethan otettiin vajaa 10kk iässä, mutta kunnolla on kävellyt noin 2½kk. Kaikilla aikanaan tulee se vaihe, älä oo piku ollenkaan huolissasi :wave: . Kaverilla 2 viikkoa nuorempi tyttö kuin Roosa, eikä vielä kunnolla edes kävele tukea vasten.

Kengistä meillä on käytössä Viking core-texit ja on kyllä ihan huiput. Tukevat hyvin nilkkoja, pitävät märän poissa ja on pieni vuori. Hyvin pystyy tyttö kävelemään ulkona niillä =) . Alennuksesta ostin noin 1kk sitten K-kengästä. Ajattelin käyttää niitä siihen saakka kun on vetistä ja kuraa keväällä. Voidaan sitten siirtyä suoraan "kesäkenkiin".

Influenssa rokotteen ottajille kysymys: ollaanko muilla oltu sairaana sen jälkeen? Musta tuntuu että Roosalla on ihan vähän väliä pientä flunssaa ja yskää, joka ei tunnu paranevan ollenkaan :| . Kunnolla ei ole ollut kipeä oikeastaan ollenkaan, mutta tää puolikuntoisuus on rasittavaa. Itse otin pari kolme vuotta sitten samaisen rokotteen ja se talvi meni itsellä nenä valuessa ja yksiessä :( *muoks* ja meillä ollaan myös siis vielä ihan kotihoidossa!

Meillä loppui imetys reilu viikko sitten. Nyt alkaa olemaan jo itsekin aika sopeutunut tilanteeseen. Ihanaa kuitenkin oli, että tyttö itse alkoi vähentämään. Viimeisellä kerralla otti enää vain pienen imaisun ja pärisytti tissin päälle ja nauroi :LOL: . Oli jotenkin ihan selkeä merkki minullekin, että nyt sitten riittää tää homma. Hormonimyrskyjä on ollut kyllä sen jälkeen ja itku on tullut helposti eri asioista. No, eikähän nää tunnetilat rauhoitu kun hormonitoiminta tasaantuu. Menkat ainakin meni ihan sekaisin :|

Afu ja R
 
Afu :Niin en mie vielä kovin huolissani ole, mut mietiskelin vaan et onko Jasu ainoa joka ei vielä kävele..siis ottaahan se jo kuiten askelia, tänäänkin vähän väliä tuelta toiselle ja isiltä äitin syliin, aina semmoiset 3-4 askelta max..Et kyllä noi askel määrät pikku hiljaa lisääntyy..Kai sittä voi jo sanoa että on ensiaskeleet otettu jo jokunen viikko sit, mutta kävelystä en kyllä ihan heti vielä puhuis tän kohdalla :D

Infulenssa rokotteesta: meillä ei kyllä olla nyt sitten sairastettu, ja tosiaan kotihoidossa kun on niin ei kyllä tieten altistukkaan samalla lailla kaikille pöpöille. Jasuhan sairastui siittä rokotteesta seuraavana päivänä ihka ensimmäiseen flunssaansa..mutta siittäkään ei tiiä sit kun hampaita tuli samaan aikaan et mistä johtui..

Käytiin tänään taas vähän shoppaamassa..Oastettiin uudelle tulokkaalle hoitopöytä, meillähän ennestään on sellainen hoitopöytä/amme systeemi tuolla kylppärissä..mutta tää uus hoitis tulee meidän makkariin, niin ei tarvii sitten yöllä rampata ja herättää koko taloa jatkuvasti..

Illanjatkot...
 
kävelemisestä:mulla on sen suhteen kaksi täysin erilaista lasta.
esikoinen nousi seisomaan vasta viikko ennen 1v päivää ja tää kuopus käveli siinä vaiheessa jo täysillä eli täällä ei mun mielstä ole vielä yhtään niin hitaastilämpenevää kun mun esikoinen :heart: ja hyvin tuo liikkuu nykyään :LOL:

meillä ei rinfluenssarokotetta otettu ollenkaan ja kun Elli sai nuo putket tammikuussa niin ei oleyhtään nuhaa ollut.kop kop....

 
Moikka pitkästä aikaa taas :wave:

Meillä on sitten oikein muutosten kevät tulossa... Laitettiin pari viikkoa sitten asunto myyntiin ihan vaan, että koetetaan meneekö.. No viikko sitten saatiin tarjous ja hyväksyttiin se :)
Muutto olisi sitten edessä kesän kynnyksellä. Rivitalo odottaa, nelikko ja iso piha =) Kyllä helpottaa kaikki hommat, ei tarvi kantaa kaikkea ensin rappuun ja hissiin jne. Oikein odotan jo että päästään muuttamaan, aika tietysti hidastuu nyt.

Poika ottaa jo muutamia juoksuaskeleita.
Meilläkin mahtuu tuo syyshaalari hyvin vielä päälle kanssa, että luulen että tää kevät mennään tuolla 74 Reiman haalarilla sitten. Kurahousutkin löytyy, kun tuossa ei sitä kosteussuojaa ole.
Hampaita on nyt puhkeamassa kaksi lisää ylös. Se taitaa vähän kiukuttaa.
[/b]rokotteesta me osallistuttiin siihen rokotetutkimukseen, joten en tiedä onko poika saanut sen oikean rokotteen vai verrokin,, mutta joka tapauksessa terveenä on ollut KOPKOP...toivottavasti pysyykin
Mitäs muuta, ite jakselen aikas hyvin ja kaikki on oikein hyvin :)

Jepulis, mutta eikun ulkoilemaan...
 
tyttönen: Paljon onnea uuden kodin johdosta! :flower: Ja hienoa että teillä sujui asiat noin sutjakasti! Meillähän myyntiprojekti kesti sen 9kk ja voitte arvata että oli tuskaa! :kieh: Mutta on kyllä ihanaa asua nyt täällä uudessa kodissa, joka tosiaan tuntuu Kodilta. :heart: Ja kyllä rivariasuminen kieltämättä helpottaa arkea lapsen ja koiran kanssa kerrostaloon verrattuna..

Täällä ois sitten etäpäivä ja poitsu vielä kotona toipumassa flunssan jäljiltä. Eilen ei enää ollut kuumetta ja pääsi jo ulos famun kanssa. Nyt ollaan sit rytmiä yritetty kääntää sairastelun jälkeen, mutta huonolla menestyksellä. Nukahti kymmeneltä syliin, joten pakko oli laittaa sänkyyn nukkumaan. Saas nähdä miten menee sitten huominen hoitopäivä taas kun kymmeneltä lähtevät ulos ja vasta klo 12 olisi päikkäriaika.. :/

Olin eilen hyppytunneilla vähän shoppailemassa ihan YKSIN ja että oli ihanaa! :D Itselle ostin vain ripsarin, mutta poitsu sai keväthaalarin ja koira Furminatorin. Päädyin sitten ostamaan Reiman vaikka olikin hintava, mutta muut vaihtoehdot ei oikein miellyttäneet. Toivottavasti nyt sitten olisi hintansa väärti! Ja meneehän tuo sitten kakkoselle myös. 86 koon ostin jo suosiolla, Emil on pitkä mies. :heart:

Yksinäisyydestä täällä joskus aiemmin avauduinkin, mutta täytyy tätä aihetta taas vähän kaivella...Siis tuntuu välillä ettei ole tuon miehen lisäksi ketään kelle puhua ja kenen kanssa ois samalla aaltopituudella. :/ Vanhojen kavereiden kanssa ei oikein tunnu löytyvän yhteistä. Ja oman perheen kanssa tökkii myös kun eivät vieläkään oikein tunnu tuota miestä hyväksyvän kunnolla. :( Lisäksi oon aika ujo ja huono tutustumaan ihmisiin..Koulu nyt vähän helpottaa tilannetta. Täytyy toivoa että sitä sitten mammalomalla tutustuisi muihin alueen äiteihin, ainakin täällä on jos jonkinlaista kerhoa ym. minne mennä...

Mukavaa päivää kaikille! :wave: Mun täytyis varmaan yrittää kouluhommia katsella niin kauan kuin poitsu nukkuu. Ja kaamea päänsärky vaivaa, jospa vaikka kahvi ja dallaspulla auttaisivat.. :whistle: :p
 

Yhteistyössä