*Tammitaaperot-08* vol.2

hellurei!
Täällä ollaa kärsitty mahataudista koko poppoo voimi. Mies ainut (vielä) joka ei sairastanu. Luca parkaki joutuis sitten oksentamaan ja ripulin kourissa olemaan. Toinen ihan ihmeissää ku tutti suussa ja oksua pukkaa. Masussa kipristi niin raasu vaa lattialla pyöriskeli :( Onneksi suhteellisen nopsaa meni jokaisella ohi. Ripsakka jäi vaa jälkitautina. Mutta voiton puolella ollaan jo.
Ihan huippuu että tyttösellä meni noin nopsaa asunto kaupan, täällä varmasti ei sais myytyy. Tai sais jos pilkkahinnalla möis. Mut siihen ei aleta. Ja toisaalta niin harmittaa lähtee muuttamaan ja myymään tätä ku täällön meillä niin huiput naapurit :heart:

Meillon kaikki pojat lähteneet alle 1v kävelee, siin 10kk paikkeilla. Luca vaa hiukan aikasemmin ku 9kk ikäsenä meni jo 20 askelta. Kiireellistä porukkaa. Mut ihan normaaliahan se on et lähtee myöhemminkin kävelee ja toisaalta mitä myöhemmin sen enemmän "järkeä" päässä ja haavereita sattuu. Osaa jo hiukan varoakin. Tuollainen alle vuosikas elää niin kaikkivoipuudessa että mukkelimakkelis mennää usein ja kovaa :( Harvasen päivä oli meilläki uus mustelma naamassa/päässä :D

Mut ei kai siinä, mä lähen kokeileen saisko noille pojille jotain sapuskaa alas. Meinaa olla vielä vähä hiljasta son syömisen kanssa.
 
Iidukka: kun puhuit tuosta yksinäisyydestä..aikas samanmoisia tunteita olen käynyt läpi itsekin. Muutin miehen perässä tänne perämettään ja en tuntenut täältä ketään entuudestaan, omat kaverit ja perhe jäi tietty tonne satojen kilometrien päähän. Koulussa hommat suju ihan hyvin, mutta silloin se "yksinäisyys" iski kun esikoisen sain. Kaikki muut oli ihan eri elämäntilanteessa kun minä, baarille oisin kyllä kavereita saanut, mutta kun siinä vaiheessa olisin vaan kaivannut mammakahvi seuraa. Mutta nyt kun näitä mukuloita on siunaantunut enemmänkin ja puistoissa/kerhoissa on tullut pyörittyä niin ihan tosi kivat mamikaverit on löytyneet, täältä pastankin kautta päiväkahviseuraa löytynyt :LOL: Silti välillä harmittaa kun bestis asuu siellä matkojen takana mutta ahkerasti soitellaan ja tosi ystävyys ei kilometrejä katso :) Mutta suosittelen että menet rohkeasti noihin mammakerhoihin (jos niitä teidän paikkakulta löytyy, tääkään ei ole niin itsestään selvää) sun muihin lapsiperhe rietoihin mukaan. Aluksi voi sopia vaikka puistotreffejä jos ei heti kehtaa kyläilemään kutsua. Kyllä se oman aikansa ottaa ettää kaveripiiri muotoutuu uuteen elämäntilanteesee, mutta todistetusti tyhjästäkin pystyy nyhjäisemään mukavia ihmisiä arkea piristämään :) Rohkeasti vaan sekaan varmasti kavereita löytyy!!

Me alotettiin aamu kello 8 rokotuksilla :eek: |O Ihmeen hyväntuulisia mukulat ja minä! oltiin silti, mutta ei tälläsiä "aamutoimia" kovin uisein kiitos.
 
Iidukka:minä ehdotan myös että hakeudut heti alusta asti sinne paikallisiin kerhoihin.Kyllä sitä kaipaa aikuista seuraa ja varsinkin äitejä joiden kanssa jutella arjen hankaluuksista ja iloista.Onhan se mieskin tukena mut kyllä toinen äiti on aina toinen äiti
=) kyllä ne vanhat kaverit palaa sun elämään kun saavat itse perhettä...se vaan on ikävää että tiet tuollai eroaa mut ne maailmat on niin erilaiset.tässä vaan itseäni muistelen ennen lapsia, kyllä siinä itselläkin välit muuttui pitkäksi aikaa parin kaverin kanssa mutta ne on palautuneet ja parantuneet kun on samoja kokemuksia tullut.

Meillä oli hermoja koetteleva yö kun Elli "synnytti" yhden hampaan.siinä keuhkot tuulettui kun neiti tuonne aamu 4 asti huusi.ja äidillä meinas hermot pettää....että mä olen väsynyt tähän huutoon.kun tää helpottais.herään edelleen 3-4 kertaa yössä ja juhlaa on se jos on vaan 2 herätystä |O parempaa odotellessa...
 
Tyttöselle :flower: onnistuneista talokaupoista! Nopeesti kävi vaikka onkin se lama mikä lie päällä :D

Tällä viikolla on nyt sitten kaksi uutta hammasta taas tullut.. Nyt siis yhteensä 9. Neljä yläetuhammasta, kolme alaetuhammasta ja kaksi poskihammasta. Kohta on meen sälillä koko legosarja suusa :whistle:

Iidukka. Täälläkin on yksinäisyys niin tuttu tunne, sitä ei voikaan tietää mimmonen yksinäisyys odottaa äidiksi tullessaan.
Oikeestaan nyt on parempi tilanne täällä kuin Porissa, sieltä kun oli lähes kaikki vanhat kaverit muuttaneet pois. Ne loput mitä oli jäljellä niin niillä oli ihan eri elämäntilanteet. Yhdellä on sentäs kaksi lasta, mutta ne lapset on sen verran vaativaa sorttia, ettei kaverini kanssa voinut mennä esim kaupungille. Jos tapasimme niin se oli aina heidän luonaan. Kerran olivat meillä lastensa kanssa ja kyl todellakin ymmärrän miksei mene mielellään kylälle.. :snotty: Käytiin me vauvakerhossa ja muskarissa, mut niistä ei löytynyt mitään oikeaa kaveria. Ainoa seurani Porissa oli siis äitini :headwall:
Nooh, onhan nyt meillä päiväkahvittelut joka viikko palstamamman kanssa :D Jessekerhossa on miellyttävä henkilökunta ja vaikken olekaan tehnyt tuttavuutta muiden kassa siellä niin silti sinne on kiva mennä.
Tänne muuttamisen jälkeen on tullut reissattua huomattavasti enemmän kuin ennen. Sampo tykkää olla linkkarissa onneksi ja omassa autossakin matka sujuu. Huono juttu on vaan se, että nukkumaanlaitto vieraassa paikassa on niiiiiiin vaikeeta :kieh:
Mun parhaat ystit on pysyneet, vaikkei heillä lapsia olekaan. Ei mua tosin pyydetä mihinkään piletyksiin mukaan, mutta muuten ollaan yhdessä silloin tällöin.

 
Heipat!

Onpas täällä ollut kivan ahkeria kirjoittajia tänään, joten täytyy itsekin ryhdistäytyä!

Saarun poppoolle :hug: Ja kovasti jaksamista toipumiseen. Tuo oli niin järkky tauti, itsekin tuossa pari viikkoa sitten sen kourissa olin, poika onneksi "vaan" ripuloi ja minä oksensin. Mulla kun tuo tähtäis tais onnistui l poikaa paremmin pyttyyn :kieh:

Tyttöselle lämpimät onnittelut talokaupoista (edelleen :)) ja kiva kuulla, että muutatte tänne "meillepäin" =) Mitens muuten se ens ti aamu? Mahdetaanko nähdä?

Mitäs muuta pojalla on flunssa päällä, räkä valuu nyt jo viidettä päivää ja kärttysempi ukko on selkeesti. Yöt on nyt taas nukkunut kuiteskin ihan hyvin. Viikonloppuna meni pari yötä tosi vähillä unilla, kun tauti teki tuloaan ja taisi olla pojalla tosi kurja olo. No toivottavasti nyt menis tällä eikä iskis korviin....

Iidukalle :hug: Toivottavasti löydät samanhenkistä mammaseuraa, se on mun mielestä ihan tosi tärkeä juttu, että pää pysyy kasassa.

Gortahaur: Mun on pakko kertoo meidän kokemus noista hääkappaleista... Mä en meinaan olis uskonut, että se on niin sairaan vaikeata. Tai siis ainakin meidän kanttorille meinas olla ihan ylivoimasta sallia kirkossa soivan instrumenttaalina Merikannon Onneliset. siis vihkimisen jälkeen yläparvelta soitettuna: Siihen vaadittiin pikkuisen taivuttelua, että meni läpi :headwall: Jankkas vaan ensin, että vihkiminen on verrattavissa jumalanpalvelukseen eikä siellä voi soittaa kuin virsiä! Joten suosittelen tosiaan, että otat ajoissa yhteyttä ja toivon, että teillä on joku "sallivampi" tapaus kanttoriksi:)

No mutta nyt pitäis laittaa perunat kiehuun, jotta pikkumiehelle olis evästä päivälliselle, joten moimoi!

Kide ja poika kohta 1v ja 2kk
 
iidukka :juu kyllä tulee tarpeeseen, koska meilläkin noita koiria kaksin kappalein ja on tosi ihanaa kantaa poikaa ja samalla yrittää taluttaa koiria hissille, hiki on kun pääsee alas... :kieh: ja sitten vielä alhaalla saada poika vaunuihin ja koirat pysymään paikoillaan..muuta ärräpää tulee välillä. Onneksi lapsia on tällä hetkellä vain yksi ;) Täällä lähti jo 14 viikko käyntiin...:heart:
Ollaan ajateltu tehdä aita takapihalle, niin saa koirat siellä sitten temmeltää, ja tarvittaessa käydä aamupissalla... :whistle:

Siis joo, mikä lama nyt on... ;) meille kyllä kävi tosi hyvä tuuri tän asunnon kanssa..:) Tänään käytiin tekemässä kaupat ja loput rahat ostaja maksaa toukukuussa. Välittäjä tuumas, etttä voi olla että 1-2 % asuntojen hinnat saattaa jopa nousta..

Nyt sapuskaa laittamaan..
 
Moikka!
On nyt jääny aika vähäille tää mun kirjoittelu, ekakskin on vaikee päästä tänne aina, kun mulle ainakin tulee joku mainos tuohon eteen aina kun yrittää klikata tuosta taaperot kohdasta :snotty:
Eipä meille ihmeitä, illat oon ollu ihan kuittina nyt, töissä jaksaa vielä painaa päivän reippasti, mut sitten kun tullaan kotia ja saa syötyä+kotihommat tehtyä, niin siinä vaiheessa oonkin sit ihan valmis salkkareiden jälkeen aina vällyjen väliin.

Albertilla oli hyvä jakso tuossa välissä parisen viikkoa se kesti. Hyvin söi, ja yölläkin heräili vaan 1-2 kertaa, + päivällä nukkui 1-1½h. ..nyt taas tuntuu takapakkia tulevan näihin perusjuttuihin, pientä yskää on ainakin ja liekkö poskihampaita tulossa vaiko mitä, mutta parina yönä on nyt heräilty sen viitisen kertaa, ja tänäänkin päiväunet kesti vaan 25min, ja sitten Albert karjui kurkku suorana tunnin verran, enkä saanut sitä rauhoittumaan, no kaikki hoitolapsethan siinä taas heräsi, ja kiva sitten kun nillä toisilla pikkuisilla jäi unet ihan kesken, kun ne nukkuis mielellään pari-kolme tuntia :ashamed:

Oon kyllä nauttinut työstä, vaikka ei nyt sitten tällä hetkellä muuta mahdukaan elämään, työpäivät on semmoisia 9-10h pitkiä, niin ei sit kerkeä kun kotona pyörähtää iltaisin.

Anteeksi kamalasti omaa napaa taas.. mitähän mun piti kommentoida, en muista enää
:D
 
tyttöselle kovasti onnea talokaupoista ja onnea uuteen kotiin!!!
minustakin on ollut mukava varsinkin nyt kahden lapsen kanssa asua rivarissa,kun avaa oven niin on jo ulkona =)

Katjalle jaksuja työssä, se on aika rankkaa ennekuin tottuu.takki on tyhjä illalla....

minä odotan jännityksellä miten ensi yö menee, elli on ollut nyt illalla paremmalla tuulella ja rinnasta vieroituskin sujuu.yksi kerta saatu taas pois. =)
 
No jo on täällä eilen ollut vilkas palstailupäivä, mutta tänään sitten hiljasempaa. Ite oon ollut niin väsynyt, etten ole jaksanut turhia koneella istua. Täälläkään en ole käynyt edes lukemassa joka päivä.

Tyttöselle onnea talokaupoista! Hienoa, kun noin nopeasti saa myytyä. Itsellä ah niin tuoreessa muistissa se ainainen puunaaminen ja siivoaminen 8 kuukauden myyntirupeaman aikana.
Tyttösen yv:hen myös vasti.

Äh, päässä lyö tyhjää. Kai sitä täytyy käydä lukasemassa tuon odotuspuolen kuulumiset ja mennä nukkumaan.


 
Huomenia ja viikonlopun alkua kaikille!
Kohta vissiin pitäis lähtee ulkoilemaan ja sit ruokaa ja illalla kauppaan.Mukava kun mies seuraavat 2 viikonloppua kokonaan kotona ja kummallakaa ei töitä =) meinattiin mennä hoploppiin jompana kumpana päivänä, ei olla sitten joulukuun käyty.
 
Onnea tyttöselle asuntokaupoista :flower: nopsaa kyllä meni tälläisessa taloustilanteessa..Itsekkin muistelen vieläkin hampaat irvessä sitä kuukausien puunaamista, kun omaa asuntoa myytiin, meilläkin kun oli silloin vielä se koira, joten ihan pikku siivous ei riittänytkään :whistle:

Katjalle jaksuja tuohon työ/koti arkeen :hug:

Ja kaikille sairaille paranemis tuulia :whistle:

Iidukka: mie oon myös välillä yksinäinen, vaikka enemmän koti-ihminen oon ennen tuota ukkeliakin ollut, mutta kun nyt huomaan kun oon pojan kanssa päivätet kuinka sitä aikuista juttu seuraakin sitten kaipais enemmälti :ashamed: Itse oon nyt miettinyt että uskaltaiskohan lähteä käymään, kun tässä meidän lähellähän on mll- perhekeeho ja seurakunnan perhekerho..Tuntuu vaan niin oudolta mennä uppi uutena sinne, vaan eipä sitä tiedä jos ei kokeile..Mullahan oli tuolla meidän enstisessä asuinpaikassa niitä mammakavereita jotka oltiin kaikki saatu mukelot muutaman kuun säteellä, et niiden kanssa aina treffattiin, mut nykyään kulkeminen sinne aikas vaikeaa..et harvakseltaan enään pääsee matkaan.

Sit aamu- ja iltapalasta, siis meillä on alkanut puuro hieman tökkiin. puolet saa menemään, ja sit ei vaan enää suu aukee..Miten muilla syödäänkö vielä puuroa? Entä oottako antaneet jo maustettua viilia/viilistä/jogua.. mie en oo vaan oon aina laittanut maustamattomaan jugurttiin sekaan noita hedelmä/marja pilttejä, mut nekin on nyt alkanut tökkimään Jasulla..vinkkejä =)


Juups, mut hyvät viikonloput!

Piku ja Jasu sekä Tintti 23+6 (huih =) )
 
Piku:minä aikoinaan menin kanssa ekan kerran mll-kahvilaan ihan yssikseen ja onhan se sellaista mut äkkiä sitä tutustuu.seurakunnan kerhoissa ollaan käyty kausittain.

Aamu ja iltapalasta:meillä jonkin aikaa syönyt puuroa vaan kerran päivässä ja hyvä niin jos ei sit lopettais niinkuin esikoinen kokonaan...olen nyt sit aamupalan yleensä tarjoillut leipää,hedelmää,jogurttia.yleensä puuron päälle illallakin syö vielä leipää.ja ihan tavallista jogurttia syö.olen sit antanut välillä myös maustamatonta,a-jog.tai jotain muuta vähemmän sokerista.asparataamimömmöjä en anna lapsille ollenkaan.

voihan sitä tehdä niin että laittaa maustamatonta ja maustettua 50-50 niin ei ole niin sokerista.

Me käytiin just kaupassa koko perheen voimin ja ukko lähti lenkille ja sit herkutellaan :p se siitä laiharista taas.ma saa taas kirota kun vaaka näyttää+....murehdin sitä sit!

hyvää viikonloppua!
 
Aamu-ja iltapalasta. Meillä on vaihtelevasti puuroa, jogurttia ja viiliä. Tavallista puuroa ei saa mitenkään alas, huutaa vaan, sylkee ja ottaa sormin sitä suusta. On kokeiltu 4 viljan puuroa, kaurapuuroa ja sitten niitä yksittäispakattuja marjahässäköitä. Ei kelpaa. Niitä vauvapuuroja syö vain..
A-jogurttia annetaan, kaikkea muuta paitsi sitä luumua. Sampolla suoli toimii vähän liiankin hyvin niin ei tartte sitä enää yhtään edistää.. :whistle: Tavallista viiliä on annettu. Musta ne maustamattomat on karseita, joten miksi sitten syöttää niitä toisellekaan.. Muuten sokerijuttuja ei nappula saa. Joten en usko, et jogurtti tekee mitään hallaa. Meilläkään ei mitään aspartaamisotkuja syötetä Sampolle, ei me itekään syödä semmosia myrkkyjä :x

Sampo otti ekat lenkit sillon sunnuntaina. Nyt on alkanut vapaaehtoisesti ottamaan itse kävelymatkoja, alussa tartti laittaa poitsu käveleen. Taitaa tuo konttaaminen jäädä kokonaan pois tässä kuussa, kun kävely on ihan selkeesti mielenkiintosempaa :D

Käytiin kantiksessa Sampon kanssa päivällä. Ostettiin vk-haalari, tutan vihree pallounihaalari ja fleecetumput. Sit mä hölmö olin unohtanut laittaa naperon haalarin kiinni poislähettäessä. Oltiin kävelty n. kilsan verran enneku huomasin :ashamed: :ashamed: :ashamed: Jos Sampo tulee kunnolla kipeeksi niin ainakin tiedetään kenen vika se on.. :ashamed:

Hyvät viikonloput kaikille!
 
Pitkästä aikaa minäkin täällä! Pari kertaa olen jo meinannut kirjoitella, mut sitten on aina tullut jotain muuta mikä on keskeyttänyt kirjoittamisen.
Meillä nyt sitten talopaperit on valmiina ja rakennuslupaa odotellaan. Keväällä pitäis rakentaminen aloittaa.

Huomenna mulla taas oriflamejuttuja ja Leevi menee mun äiteelle hoitoon. saa sekin poikaa välillä hoidella kun viime kerrasta on jo niin pitkä aika.

Leeville on tässä tullut muutamia hampaita lisää ( voi olla et olen jo kertonutkin ) ja edellisviikonloppuna tuli sitä kuumettakin hiukan. Viime viikonloppuna haettiin lääkäriltä voidetta silmään kun punotti, rähmi ja oli turvonnut.

Nyt lähdetään uimaan, pari viikoa onkin jäänyt väliin.

Viikonloppuja!
 

pitkästä aikaa tänne kun suostu sivusto päästään sisälle B)

meillä iida otti eilen vihdoinkin ekat askeleet ilman tukea =) .... on tää ison perheen pyöritys rankkaa aina joku on enempi vähempi kipeä :headwall: :attn:


aamu ja ilta palat puuroa ja jugurttia .... viiliä en vielä oo jaksanut ruveta syöttämään iidalle :ashamed:


Tyttöselle onnea talo kaupoista..... :)


kengistä meillä on nuita 20-22 kokosia vanhemmilta muksuilta jääneitä popoja joita nyt ensin koitellaan jalkaan jahka nyt tulee kesäkenkä kelit





 
Hei!

Meille, edeleen, kuuluu ihan tätä samaa arkea. Eilen pistäydyttiin Luonnontieteellisessä museossa, Laurakin tykkäs katsella ja erityisesti kaikki mihin sai koskea oli suosiossa. :D

Aamu ja iltapalana meillä syödään puuroa, ja sitä syödäänki sitte reilusti. Mikroon jos laitan niin 1,5 dl menee hiutaleita ja siihen sit neste päälle. Välipalana, jos ehditään syödä, menee maustamatonta A-jugurttia tai viiliä. Sekaan laitan jotain hedelmää. Nämä maistuu Lauralle hyvin, joten koitan mahdollisimman pitkään pitää Lauran erossa noista "sokeriliemistä".

Mukavaa viikonloppua kaikille, siirryn taustalle kahvikupin kanssa. Saa rauhassa juoda aamukahvin ku Laura päiväunilla.
 
Moikka!
Me vietetään Albertin kanssa kahdenkeskeistä viikonloppua, oikeastaaan aika ihanaa, kun tulee nyt ihan kotiäiti-ajat mieleen, kun ei oo mihinkään kiire, kun ei ole mitään menoja nyt viikonloppuna. Nyt kun ollaan molemmat töissä oltu, niin kaikki hommat/menot/kylättelyt aina kasaantuu viikonlopuille, tuntuu ettei oo ees hetken rauhaa. Mies lähti kaverinsa kanssa "pilkkireissulle" yön yli.. Tietää taas että kuinka suurta osaa se pilkkiminen näyttelee :LOL:

piku: Meillä on syöty jo monta kuukautta välillä ihan tavallista maustettua jugurttia, toisinaan annan maustamatonta jugua tai viiliä hedelmäsoseella, ja sit välillä aina niitä maustettuja. Usein tulee ostettua niitä valion jugurtteja joissa on -30% vähemmän sokeria. Aspartaami-jugurtteja en oo Albertille antanut, enkä meinaa antaakaan. Ootko kokeillut antaa aamu-,tai iltapalaksi Weetabixiä? Albert tykkää kovasti siitä. Laitan aina päälle hedelmäsosetta ja maitoa, niin siitä tulee semmoinen kylmä puuro.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille :wave:
 
Meidän vauva oppi tänään käveleen =) siis onhan se ottanut 3-4 askelta nyt jonnin päivän, mutta tänään siis ihan useamman metrin käveli ja askeleita tuli 15-20. Kyllä oli poika kuin naantalin aurinko kun hoksas että kävelee :D ja voi sitä onnea ja riemua. Sit kun välillä muksahti pyllylleen niin silloinkin vaan hekotettiin, ja eikun ylös ja uudestaan..

Kiitoksia kaikille noista ruoka vinkeistä, täytyy vaan alkaa kokeileen tosiaan jos vaikka aamiaiseksi antais jotain muuta kuin puuroa..vinkkejä kyllä edelleen otetaan mielellään vastaan.. Niin ja täytyy alkaa Jasullekkin antamaan noita maustettuja joguja, meillä vaan neukassa, niin monesti just sanoivat ettei niitä kannata antaa, niin tosiaan oon sit antanut sitä ingmannin maustamatonta ja niitä pilttejä sekaan...oishan se tietty parempi vaihtoehto sen sokerin kannalta, mutta eihän sitä ikuisuuksia voi kaikkea välttää, ja jos ei muuten makeaa syö, niin pitäähän sitä jollain saada pojankin herlkuteltua :p

Hyvät viikonloput kaikille!!!
 
Jasulle onnittelut uudesta taidosta :flower:

Jogurtista meillä Roosa saa aika usein Valion tavallista jogurttia, jossa on -30% vähemmän sokeria. Myös tavallinen viili hedelmäsoseen kera maistuu hyvin. Maustamatonta jogurttia sai alkuun aika usein, mutta nyt siirrytty tuohon vähäsokerisempaan vaihtoehtoon. Keinotekoisesti makeutettuja ei ole saanut muutamaa maistiaista lukuunottamatta. Mielestäni on kuitenkin parempi antaa kunnon sokeria kuin keinotekoisia makeutusaineita lapselle.

Tyttöselle onnittelut nopeista asuntokaupoista. Helpottaa varmasti kun pääsette isompaan asuntoon. Harmi vain kun muutatta (ilmeisesti) "väärälle" puolelle kaupunkia.

Meillä on tällä viikolla sairastettu vauvarokko. Ma-ke oli korkea kuume ad 40c ja perjantaina nousi näpyt. Onneksi tauti alkaa olemaan jo selkeästi voiton puolella, pitkiä päikkäreitä (n.3h) tosin nukkuu edelleen. Eipä tuo haittaa vaikka niin jatkuisikin =)

Afu ja R
 
Jogurtista: kannattaa kokeilla myös Yosa -kauravalmistetta. Se ei siis ole jugurtti vaan ehkä lähinnä aikuisten hedelmä/marja mössöä. On tosi hyvää, oon ite ihan koukussa ja Valtsu söis sitä myös ihan määrättömästi. Kalsiumi noista puuttuu (johonkin makuun tais olla lisättynä), mutta tosi terveellisiä on ja makuja on monenlaisia. Niin ja jos jollain oli ongelmia sen maidon kanssa niin käsittääkseni nuo käy hyvin maidottomaan ruokavalioon.

Nyt taitaa sitten lähes kaikki tammikuiset jo taapertaa ihan virallisestikin :) Mun mielestä tää taapero vaihe on ihan superhuippu kehitysvaihe. Saa kyllä ihan kippurassa nauraa ton pojun touhuille. Valtsusta on tullut varsinainen koijari ja tarkkana saa olla nimittäin aika salakavalasti junailee tahtoaa läpi (tekoitku jne.). Valtsu myös ymmärtää tosi paljon asioita ja omaksuu koko ajan siitä mitä ympärillä tapahtuu. Kopioi varsinkin noiden veljiensä tekemisiä minkä kerkiää, eli meille on tullut yksi supersankari lisää oliskohan tuon nimi nyt sitten SuperKuolaaja :D

Mutta me häipätään nyt sukuloimaan ja sitten vihdoin viimein etelän lämpöön :wave: Puolentoista viikon päästä palaillaan (toivottavasti) levänneinä ja ruskettuneina.
 
Pikun Jasulle onnittelut taaperoksi siirtymisestä =)

Mä olen kanssa nauttinut Ellin taaperovaiheesta.Koko ajan oppii uutta ja niinkuin maxmilian sanoo oppivat jo tässä vaiheessa tekoitkut sun muut metkut :LOL:

Oltiin tänään hoplopissa tyttöjen kanssa ja ajeltiin vielä anoppilaan kylään.
Eipä tässä muuta tällä erää :wave:
 
Onnea Jasulle ja Iidalle uudesta taidosta :flower:

Mun entinen pph kävi ukkelinsa kanssa meillä eilen. Hitto, ko mua vähän hävetti surkeet tarjoomiset, ku ne toi kauheet lahjat taas :ashamed: Olin vaan tehny kuivakakun ja kinkkupiirakan. Tuparilahjaksi tosi hieno pöytälamppu ja kaksi peitto+tyynysettiä. Sampolle ulkoilutakin- ja housut, hiekkalelusetin, kudotut tumput ja kahdet villasukat. Sit vielä kahvi- ja keksipaketti :eek: :whistle: Kauhee määrä siis tavaraa, vähempikin olisi riittänyt :snotty:

Tänään sit käytiin kaverini poitsun 2v-synttäreillä. Sampo peuhas niiden muksujen kaa siellä ja oli ihan hikinen. Autoonkin sammui melkein heti ja kotiin päästyä tahtoi vaan nukkumaan. Taisi ottaa peuhaaminen koville :D
 

Yhteistyössä