Tammimammat 2009

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin siis, kiitti Paavon äitille vaan myötätunnosta. Meilläkin tänään jotain outoa tekeillä: poika on nukkunut jo yli 2 tuntia putkeen, tosin inisee, ynisee ja murisee tosi paljon ja jostain syystä mä en saa millään unta. Yritin tähän asti, mut sit päätin, että avaan netin ja luovutan. Toisaalta nukuin "yöunet" noin klo 19-21.30, eli ehkä siksi en saa itse nyt unta. Toisaalta viime yö oli aivan helvetti, mutta ehkäpä se tämäkin yö vielä alkaa mennä pahempaan suuntaan... Tosin nyt en antanut yötä vasten pojulle niitä dekovit-tippoja. Päätin antaa ne vasta aamusella, ettei puklailisi yöllä niin paljoa. Tänä yönä sit jännittää myös, tuleeko kakka vai ei. Eilen en antanut sitä mallasuutetta, jota olen antanut kahtena edellisenä iltana, jonka ansiosta on tullu kunnon pehmeät kakat.

On tää kyllä ihan sairasta, että on rytmit aivan sekaisin. No, ehkäpä sit kolmen kk päästä tasaantuu...

No ni, nyt se heräs... Moe!

Täällä nukuttiin.. enkä voi käsittää! Nukuin jo ennen puoltayötä ja heräsin vasta kuudelta! En käyny vessassa kertaakaan! Onko tää nyt tyyntä myrskyn edellä vai mitä kummaa..

Vai oli Paavo jo mahassa vilkas, eikä ollenkaa ku äitinsä. Eli täälläki on sitte kaks hyvin väsynyttä vauvanhuvittajaa, jotka ei käsitä kenen vauva niille oikeen tuli.. Pitäiskö mun nyt nukkua itteni hyvään latinkiin?! Tää sätkii unissaanki, mut hereillä vasta sätkiiki. Onkohan meteli verrannollinen siihen? Kaikkee sitä tässä ehtiiki miettiä ku kenelläkään ei oo enää raskaudesta valittamista;). Taidanki tästä hiljentyä, kunnes pääsen tilanteen tasalle:).

Olin just kirjottaa, että Jeannexista ei oo kuulunu, varmaan synnyttää, mutta sitten kun tulin tänne uusiksi, niiin ikäväkseni (siis ihana lukea sun juttuja, mutta myötätuntoikäväkseni :D) totesin, ettet oo vielkää päässyt yhdestä kahdeksi :(

Meidän ihana hiljainen vauva valvotti äitiä koko viime yön, nukku ehkä tunnin ja sit valvottiin kaks tuntia ja taas sama juttu. No, sitten nukahdin imettämiseen kyljellään meidän sängyllä, ja heräsin siihen että vauva pissaa meidän sängylle ! Olin väsyneenä laittanu vaipan ja jättäny väärään asentoon sen pippelin, niin oikein hienosti sieltä valu vaipasta kaikki sängylle ... Sitte kaiken huipuks olin niin kuoleman väsyny, että raahauduin vaihtamaan vaipan vessaan, sit sain vauvan sänkyynsä ja nukahdin (?) .. Eli kun heräsin, olin nukkunu vauvan pissassa.... :| ....

Ainiin, miehen pomo on K***pää, ei anna pitää isyyslomaa, vaikka on ilmoittanut sata vuotta sitten siitä. Miehen piti saada ens viikko pitää, niin ne tappelivat töissä hemmetisti, ja lopulta sen pomo suostui, että saa pitää pari päivää. :( Ja että jotain kuukauden päästä ehkä enempi kait.. Näytti kuulema siltä, että antaa kenkää ennen sitä. Sääliks käy mies, kun sillä niin rankkaa, töissä kamalaa ja ahdistavaa, kun tulee kotiin, vauvapuuhaa enemmän kuin koko päiväksi, sitten huonosti nukutut yöt kun vauva kiljuu ja itkee ja tuhisee ja haluaa tissiä ja pissaameiän sänkyyn(mun moka) ja mitä kaikkea :( Ja sitten mullakin tunteet pinnassa ja tällänen itkevä avovaimo siihen kylkeen vielä :(

Hitto kun vaipparoskis on täynnä, mutten osaa tyhjentää sitä :O

Miten jengillä on lähtenyt palautumaan alaosaston paikat ja koko kroppa? mulla muutamia kiloja lähtenyt, muttei huimasti ja edelleen iho sellanen löysä mahasta ja selästä.. Ja alakerrassa painetta ja vihlontaa vieläkin. Nyt huimat reilu viikko synnytyksestä :D Meinaan vaan, että kauan teillä on mennyt että normaali? Ja onko kukaan vielä tehnyt sitä millä vauvakin alkunsa sai? Siis synnytyksen jälkeen? :) Mulla on jo mieli usein seksissä mutta pimpitin ei ;D

Heippa vaan! Tänään täällä vähän virkeämpänä, kolmen itkuisen yön jälkeen oli rauhallisempaa ja saatiin itsekkin suht hyvin nukuttua. Se on kyllä ihan älytön tunne, kun väsyttää niiiiin paljon ja vauva vaan itkee. Huh. Jeannex, nuku ihmeessä siis varastoon!

Meidän vauva oli mahassa hyvin aktiivinen ja on minusta aktiivinen edelleenkin. Toisaalta moni kaveri jolla on lapsia, on sanonut, että tämä on tosi rauhallinen vauva. Eivät vaan ole nähneet häntä vauhdissa...

Meidän eka bussimatka meni hyvin vaikka kesti sellaiset puoli tuntia suuntaansa. Pelkäsin että vauva alkaa huutamaan enkä saa sitä millään hiljaiseksi ja kaikki matkustajat katsoo mua hermostuneena... Mutta ei, vauva oli hiljaa vaikka tulomatkalla ei edes nukkunut. Ehkä tässä uskaltautuu uudestaankin lähteä käymään jossain. Kun se on nyt ilmaistakin!

Mulla alkaa olla jälkivuoto loppunut, mutta seksiä ei olla vielä harrastettu. Pitäisi ostaa kortsuja. Jälkitarkastus mulla on vasta kolmen viikon kuluttua, siellä voi sitten keskustella, että minkä ehkäisykeinon ottaisi käyttöön. Olin etukäteen ajatellut kierukkaa, mutta kun en sitten synnyttänytkään alakautta niin sen laitto voi kai olla hankalaa. Pillereitä en millään haluaisi enää! Ehkä se ehkäisykapseli voisi olla hyvä tai sitten minipillerit, jotkut missä olisi mahdollisimman vähän hormooneita... Uutta raskautta en nyt suunnittele lähiaikoina :)

Eilen oltiin neuvolassa ja vauvan paino on nyt noussut yhteensä vähän reilu 600 grammaa. On kuulemma ihan ok ja voin jatkaa täysimetyksellä. Muutenkin kaikki oli normaalisti, vauva tosin on edelleen aika keltainen, häviää kuulemma vasta 5-7 viikon iässä.

Meiän vauva on nyt nukkunut, ja minä idiootti en. Oon taas yöllä ihan loppu varmaan.

Luin äskön koliikki-oireita vauvan hoito-opas lehtisestä, ja meidän vaavi täyttää kaikki oireet :( Voi rassua..

"Vauvalla on usein aterioiden yhteydessä ja niiden välillä vatsavaivoiksi tulkittavia oireita; kipristelyä, ilmavaivoja, ärtynyttä liikehdintää, kirkaisuja ja huutoa, joka voi kestää useita tunteja. Oireet ajoittuvat usein iltaan tai yöhön. Toistuvat säännöllisesti lähes päivittäin. Tälläisia vaivoja kutsutaan koliikkivaivoiksi."

:(

Terveiset kotisohvalta! Pääsimme sairaalasta eilen ja nyt opetellaan uudenlaista elämää. Stressaa kun vauva vaan nukkuu eikä jaksaisi syödä ja kun meidän PITÄISI SYÖDÄ, kun vauvan paino tippui sairaalassa 9% ja huomenna on neuvola. Toisaalta ei ihme että tuollaisella suolen toiminnalla painoa lähteekin (kommentoi nimimerkki "Kateellinen"). Maito ei ole vielä juurikaan noussut eikä nousekaan, kun vauva ei auta ja ime, joten lisämaidolla ollaan. Otan kohta pumpun käyttöön.

Operoin koko ajan yhdellä kädellä, joten jätän synnytyskertomuksen toiseen kertaan. Taidan lisätä sen suoraan Multiplyn puolelle, niin voin kertoa sinne tarinan juuri niin kuin sen koin. Nyt käyn vielä tsekkaamassa teidän uudet kuvat ja lupaan lisätä sinne myös meidän prinsessakuvia lähiaikoina.

Tsemppihalauksia kaikille!

T. Mira ja kämmentä tyynynään pitävä, röyhtäilevä pikkuneiti

Huomenta!

Koliikkia ..voi ei! Voimia puhaltelen täältä pohjoisesta sinne!

Meillä poika on kasvanut tosi hyvin. Paino on noussut perjantaista tiistaihin 230g. Neuvolan-täti kävi tiistaina. Täällä on ollut niin hektistä, ettei ole ehtinyt tänne kirjoitteleen.. vaikka lukenut olen monasti ja äkkiä käynyt kommentoimassa.

Tosiaan täällä on joka päivä käynyt paljon ihmisiä ihmettelemässä pikku-ukkoa ja mieskin on käynyt raveissa ja harkkareissa ym. niin tauteja on ollut tarjolla. Eilen meidän pojalla alkoi köhityttään ja yöllä alkoi kuulostamaan röhäiseltä ja nyt se yskii ja lämpö on 37. Voi pientä 2viikkoa ja saanut jo flunssan. Voi kun saisi sen otettua toiselta pois vaikka itselle. Soitin neuvolaan ja antoivat ohjeet, että jos hengitystiet menee täysin umpeen tai lämpö nousee yli 38 niin sitten voi mennä Oysiin suoraan (kun poika on alle 3kk)

Minä en löytäny Paavon kuvia multiplystä?! Missä ne on?! Tsemppiä Milolle, jos koliikista on kyse. Voi, kunpa menis vaan nopsaa ohi... Ja Miralle onnea vielä prinsessasta. Ja Vionan vauvalle pikaista paranemista! Noita flunssia mäkin pelkään. En mielellään aio lähteä vauvan kans mihinkään nyt, kun on influenssa-epidemiakin vissiin parhaimmillaan. Tosin mehän nukutaan aina päivät, ni ei viitsi mihinkään mennäkään. Tosin tänään sain nukuttua vain 2 h päivällä. Vauva oli syönyt sen verran kevyemmin, että heräsi aiemmin kuin yleensä. Ja siis mun unisaldo oli 11.30-13.30. Ja yöllä olisi ollu mahis nukkua se 2 h, muttei saanu itse unta, hitto! On kyl vaikeata saada nukuttua ja unenpäästä kiinni, varsinkin jos tuo ukko pitää samanlaista mökää unissaan kuin viime yönä, huh huh! Eikä korvatulpatkaan helpota asiaa...

Nyt täytyy taas mennä, lähden liikenteeseen kohta ja ostan ehkä toisen sitterin. Meidän sitteri on liian "istuvassa asennossa", eli enempi makaavampi tarttee hankkia. Itkuhälyttimet jätän toiseen kertaan, kun viikonlopuksi on luvattu niin paljon pakkasta, etten kuiteskaan laita poikaa ulos nukkumaan.

Heipsistä hei!

Moro!

Meidän poitsulla on nyt ollut sellainen unirytmi että kaksi yöruokailua menee hyvin, syö ja nukahtaa samantien ja itsekin olen pystynyt nukkumaan kohtalaisen hyvin nuo välit. Mut sit kolmas aamuyön herääminen kestää 2-3 tuntia, viime yönä valvottiin jotain kolme tuntia jonka aikana hän söi, äkisti kakkaa, kitisi, nukahti syliin, heräsi kun siirsin sänkyyn, taas kitisi, oli tissillä ja lopulta toisen pullosyötön jälkeen nukahti. Eli kakkaa ja ähisee yleensä aamuyöllä, muuten ei kakkaa päivän aikana tule. Päivisin hän nukkuu suht hyvin, välillä kitisee mahaväänteitä mut onneksi ne ei kovin pahoja ole. Mua koko ajan jotenkin jännittää millon tämä menee pahemmaksi, kun nyt on ollut niin rauhallista ja helppoa. Koko ajan on sellainen ihme jännitys päällä, kun ei ole vielä kunnolla tottunut uuteen perheenjäseneen. Ja nytkin mies on tämän ja huomisen päivän työmatkalla, niin oon ihan yksin. Jännittää, vaikka ihan hölmöä se on, hyvin me pärjätään. Äiti ja sisko oli kyllä onneksi äsken käymässä ja huomenna anoppi tulee seuraksi, niin ei tarvii yksin olla.

Paljon teidän muiden vauvat syö korviketta, siis jos ovat pulloruokinnassa? Meillä kerta-annokset on sellaista 40-60 ml ja sitä ennen annan aina tissiä, mutta ei taida sieltä paljoa saada. Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen. Välillä tuntuu että se imee ihan voimalla ja nieleskeleekin eli tuntuu että kyllä se tissiltä jotain saa, mutta toisinaan se turhautuu kun ei tietty saa tarpeeksi nopeesti nälkäänsä tyydytettyä ja alkaa hirveä huitominen ja tissistä kieltäytyminen. Ja välillä tuntuu et olisi vaan helppo luovuttaa koko imetyshomman kanssa, kun tuntuu että siitä ei ole mitään hyötyä, mutta hän kuitenkin imee ihan hyvin ja rauhoittuu tissille myös kitinöiltään, niin olen jaksanut jatkaa yrittämästä. Nouseekohan sitä maitoa koskaan tämän enempää kun synnytyksestä kulunut jo reilu viikko?

Toivottavasti ei Milon vaaville tulisi koliikkia, voihan tuo olla ohimenevää itkua. Mulla alakerta palautunut suht hyvin, mutta toki epparihaava on edelleen hieman arka. Turvotusta ei enää juurikaan ole ja jälkivuoto on sellaista normaalia kuukautisvuotoa, joskus niukempaa, joskus tulee hyytymiä. Ja seksi ei todellakaan ole mielessä, en voisi kuvitella harrastavani sitä vielä moneen moneen viikkoon! Eikä kyllä vielä voikaan.

Me ostettiin kans eilen sitteri ja rintareppu arkea helpottamaan. Sitterissä se ei vielä tykkää pitkiä aikoja istua, eikä hän tietysti pitkiä aikoja ole hereilläkään ellei maha vaivaa ja sillon syli on paras paikka. Reppua ei olla vielä testattu.

Ja Pupuliini, mie ainakin löysin Paavon äidin kuvan sieltä hänen omilta sivuiltaan, kurkkaapa sieltä!

Moro,

Milo: meidän tiitiäisellä kans samat oireet....Sillä on maha selvästi kipeä ja piereskelee paljon, reppana ! Nyt pitää vaan meikän kattoa mitä syö etten lisää sen tuskaa. Mies haki jotain tippoja jota täytyy sitten laittaa tuttelin sekaan.
Vaavi nukkuu pari tuntia nyt putkeen ja sitten itkee kaiken valveillaoloajan, ellei ole tissillä, se olisi kai tissillä 24h jollen välillä yrittäisi toppuuttaa. Siksi annetiin tutti mutta ei se paljon ole auttanut.
Kakkaa ei ole tullut nyt 3 päivään ollenkaan ! ( ei ihme että sattuu mahaan ) Terkka kävi tänään ja meidän pitää nyt sitten käydä maanantaina tsekkauttamassa paino uudestaan. Oli onneks noussut kuitenkin 100g sairaalasta lähtöpainoon kuitenkin.

Mulle jäi tosiaan vaan 3 kiloa laitokselle, kaikki loput 22kg toin kotiin....
Nyt kuitenkin pari kiloa pudonnut mutta aikamoinen lasti vielä pudotettavana. Samoja mammavaatteita joudun siis käyttäään edelleen, lovely !

Toivotaan että Jeannex pian pääsisi tositoimiin......ja Paavon äidille kanssa voimia, kai tää helpottaa jossain vaiheessa ? ( toivoo )

Mun tissit hajoo. Ne on VARMASTI e-kupit. En tiiä mutta tarttee mennä huomenna liiviostoksille. Mä oon varsinainen Pamela. Pakko rasvata, sillä mun oravannahoissa ei oo kyllä varaa tälläseen paisumiseen ilman arpia. Kiva sitte imetyksen jälkeen olla joku liilatissi.

Pupuliini, meiän sitterin jyrkkyyttä saa vaihdettua makaavasta melko istuvaan, eihän teillä oo siellä alla mitään mekanismia?

Liinulla toi keho toimii tosi innokkaasti.. eka hurja pikatoimitus ja sitte pamahtaa maito turbovaihteella:). Hassua:D..

Voi ku toivosin et mun imetys onnistuis.. toivon sitä tosi paljo. Mua se vielä vierastuttaa ajatuksenaki, mut silti. Mulle on painosta huomautettu et pitäis saada kerättyä lisää jotta maito riittää, en tiiä onko kiva ku pelotellaan etukäteen ku en pysty nostamaan painoani! Normaalit ihmiset ei tunnu ymmärtävän, et toisten paino EI NOUSE TEKI MITÄ TAHANSA. Ja vaikuttaako se sitte maidon riittävyyteen?? Huoli asiasta vaikuttaa varmasti enemmän.. Äh, ei mun tästä pitäny jutella. Nyt meen tekee ruokaa..

Noa: Samantyypppinen imetystilanne täällä, tuntuu ettei tuo saa tissistä paljon mitään irti. Ainakaan pumppaamalla ei tule kun tippoja. Mutta viihtyisi silti tissillä ja imee vaikka tunnin, taitaa olla se läheisyys mitä siitä saa. Olen antanut n 40ml korviketta imetyksen jälkeen. Olen itsekin miettinyt onko se sopiva määrä ?

No nyt on meinki masu poksahtanut!!! Meille syntyi kolmas IHANA PIENI TYTTÖNEN!!!!

Eli siis mein piti mennä ma käynnistykseen kun oli viikkoja 41+4 mut lekuri laittoi kotiin kun kaikki ihan hyvin ja vaavi villi. vuotoa oli ollut edellisestä päivästä.
No illal seiskalta alko suppailee. Yheltätoista supparit alko tulla kymmenen minuutin sisäl. yhden aikaan yöllä lähdettiin sairalaan ja suppareita tuli viiden minuutin sisään. Alko jo jänskättää et ehditäänhän ajois.

Sinä otettii ekaks käyrää ja supparit tosi pahoja.- Sit synnytyssaliin suoraan ja ilokaasua hengittää.- isäntä hiero selkää ja silitteli et sain hiukan unohdettua suppari kipua.-epiduraalia sanoin haluavani jo aluks mutta antoivar sitten spinaalin joka on samanlainen kuin epuduraali mutta kerran annettava.
Se vei kipuja tosi hyvin ja jalat alko puutua ja palella. tuntukin et synnytys tyssää siihen mut sieltä ne supparit sitten taas koveni ja sain luvan ruveta ponnistaa.
suunta oli aivan hakusessa kun puudutus vei pakottavan tarpeen ponnistaa pois. Mut kätilö kehu et hyvin menee ja korjautti asentoa. muutamalla ponnistuksella vaavin pää syntyi. sitten kätilö sai tehdä kovasti töitä jotta sai hartiat ulos.
Tällä kertaa luotin siihen et en halkee vaik silt tuntuukin kun vaavi syntyy ja äristen purin hammasta mut huutaa en tarvinnu. Sit vaavi syntykin ja kivut hävis sen siliän tien.
Istukkakin synty itsestään samantien enkä ees ehtiny tuntee sitä.
sain ihan pienen repeämän vain enkä tikkejä olleskaan.
Täytyy sanoa et synnytyksestä jäi hyvät muistot(no ne kovimmat tuskat unohtuu pian).
tyttö on aivan ihana !!! oltiin osastolla hyväs hoidos kaks vuorokautta ja lisämaitoa typy sai omien tippojen lisäks. kotiin tultiin just ja maitokin nousi iltapäiväl jo rintoihin. typy on kova imee ja pullokin kelpaa tarvittaessa.
Lähtötarkastuksessa lekuri hoksas et vaavin lonkka lähtee paikaltaan. ens viikol on ortopedille aika joka tarkastaa onko lonkka jo jäykistynyt vai joutuuko mein pikkanen 6-7 vk:ssi lastaan. (toivon niin kovasti jottei)!!!

Täs pika selostus mein synnytyksestä.

ainiin mittoi eli pituus oli 51 cm ja 3730 g.

synnytyksen kesto oli 7h 38 min. eli mentii sairaalaan 2 aikaan yöllä ja typy synty 6.38 20 min ponnistusvaiheen jälkeen.

No nyt on meinki masu poksahtanut!!! Meille syntyi kolmas IHANA PIENI TYTTÖNEN!!!!

Eli siis mein piti mennä ma käynnistykseen kun oli viikkoja 41+4 mut lekuri laittoi kotiin kun kaikki ihan hyvin ja vaavi villi. vuotoa oli ollut edellisestä päivästä.
No illal seiskalta alko suppailee. Yheltätoista supparit alko tulla kymmenen minuutin sisäl. yhden aikaan yöllä lähdettiin sairalaan ja suppareita tuli viiden minuutin sisään. Alko jo jänskättää et ehditäänhän ajois.

Sinä otettii ekaks käyrää ja supparit tosi pahoja.- Sit synnytyssaliin suoraan ja ilokaasua hengittää.- isäntä hiero selkää ja silitteli et sain hiukan unohdettua suppari kipua.-epiduraalia sanoin haluavani jo aluks mutta antoivar sitten spinaalin joka on samanlainen kuin epuduraali mutta kerran annettava.
Se vei kipuja tosi hyvin ja jalat alko puutua ja palella. tuntukin et synnytys tyssää siihen mut sieltä ne supparit sitten taas koveni ja sain luvan ruveta ponnistaa.
suunta oli aivan hakusessa kun puudutus vei pakottavan tarpeen ponnistaa pois. Mut kätilö kehu et hyvin menee ja korjautti asentoa. muutamalla ponnistuksella vaavin pää syntyi. sitten kätilö sai tehdä kovasti töitä jotta sai hartiat ulos.
Tällä kertaa luotin siihen et en halkee vaik silt tuntuukin kun vaavi syntyy ja äristen purin hammasta mut huutaa en tarvinnu. Sit vaavi syntykin ja kivut hävis sen siliän tien.
Täytyy sanoa et synnytyksestä jäi hyvät muistot(no ne kovimmat tuskat unohtuu pian).
tyttö on aivan ihana !!! oltiin osastolla hyväs hoidos kaks vuorokautta ja lisämaitoa typy sai omien tippojen lisäks. kotiin tultiin just ja maitokin nousi iltapäiväl jo rintoihin. typy on kova imee ja pullokin kelpaa tarvittaessa.
Lähtötarkastuksessa lekuri hoksas et vaavin lonkka lähtee paikaltaan. ens viikol on ortopedille aika joka tarkastaa onko lonkka jo jäykistynyt vai joutuuko mein pikkanen 6-7 vk:ssi lastaan. (toivon niin kovasti jottei)!!!

synnytyksen kesto oli 7h 38 min. eli mentii sairaalaan 2 aikaan yöllä ja typy synty 6.38 20 min ponnistusvaiheen jälkeen.

Jeannex, 24/32v, esikoispoika, LA 23.1., EKKS Lappeenranta

Synnyttäneet:
18.12. Hoopu (la 13.1), rv 36+2. Neiti A klo 3.05, 1945 g, 42 cm.
Neiti B klo 3.14, 2110 g, 42 cm
23.12. Dharma85, rv 34+4. Poika: 2300 g ja 45 cm.
26.12. Paavon äiti, esikoinen (la 10.1). rv 37. Poika: 2580 g ja 47 cm
1.1. Tammipoitsun äiti, (la 11.1.), rv 38+4. Poika: 4015 g ja 51 cm
1.1. Myypeli29, esikoinen, (la 9.1.) NKL, Poika: 3170g ja 47cm
2.1. Pupuliini77, 31 v, esikoinen, (la 29.1.) rv 36+1 NKL, Poika: 2820g ja 46cm
3.1 Magpie 28v, esikoinen (la 11.1) rv 38+6. Tyttö: 49 cm ja 3210 g
6.1. tammiq vm.78 esikoinen (la 9.1.) Tyttö: 50 cm ja 3800 g
6.1. Minni_76 (la xx?) rv 37+0 tyttö: 47 cm ja 3055 g
8.1. Epeli84 esikoinen, (la 6.1.) TAYS. rv 40+2. Poika: 3700 g ja 51 cm
10.1. Enzian, 25v, esikoinen (la 21.1), rv 38+3. Poika: 3200 g ja 49 cm
12.1. Tyär, 28v, esikoinen, (la 19.1.) rv 38+6, 3000 g ja 48 cm
14.1. Viona79, 29v. esikoinen, (la 17.1) rv 39+4. Poika 3340g 50cm
17.1. Sasa72, 36v, esikoinen, (la 14.1) rv 40+4, 3065 g ja 47cm
19.1. Lilja193, 25v, esikoinen, (la 28.1.) poika, Paino 3442 g, pituus 47 cm
20.1. Mari_, 25v., toinen (la 13.1.) tyttö, paino 3630g, pituus 50cm
21.1. Milo84, 23v, esikoinen, (la 1.2,) poika, paino 3280 g ja pituus 48 cm
21.1 Noa 27 v. esikoinen, (la 11.1.) poika, paino 3945 g ja pituus 54 cm, rv 41+3
22.1. Emilia 28 v, esikoinen (la 28.1.) tyttö, 3640 ja 52 cm
25.1. Liinu, 33v. 2. lapsi; Poika -05, POIKA, 4578 g ja 52 cm, rv 40+4
26.1. Mira70, 38 v., esikoinen, (la 25.1.) rv 40+1, tyttö, 3510g ja 53cm
27.1. Juanuska 28v, 3. lapsi. Tytöt -04 ja -06., rv41+5, tyttö, 3730g ja 51cm

ONNEA JUANUSKA TYTÖSTÄ! Synnytys kuulosti ihanan helpolta.

Meni sitten eilen taas yli neljään ennen kuin Herra Yötyön Johtaja suvaitsi nukahtaa. Sitten hän nukkuikin yhdellä syötöllä yhteentoista asti. Ukko lähti baarin katsomaan lätkää, joten en minäkään täällä kotitöitä sillä aikaa tee. :) Palattuaan hän saa kylvettää pojan.

Noa, ei mitään hätää maidon nousun suhteen, kun on vsta viikko mennyt. Meillä päästiin täysimetykseen noin nejän viikon iässä. Maidon määrä lisääntyi pikku hiljaa.

Ja Jeannex älä huoli etukäteen, ei minulla ainakaan ole maidontuotto häiriintynyt, vaikka paino on vähän laskenut ja painoindeksikin nykyään vain 18. Nyt olen alkanut mussuttaa pähkinöitä. Niissä on paljon proteiinia ja rasvaa.

Minulla on joku hämminki, koska alapään tikit eivät ole liuenneet. Niiden piti hävitä itsestään kahdessa viikossa, mutta huomenna tulee viisi täyteen. Ulkopuolen tikit ovat jo lähteneet, mutta sisäpuoliset ei. :( Ei sitten uskalla muhinoida, vaikka mieli kyllä jo tekisi.

Meidän poika on oppinut uuden tempun. Hän kannattelee päätään ja opettelee myös hymyilyä. Ei se hymy ole enää pelkkiä ilmavaivoja, vaan hän yrittää vastata vanhempien virnuiluun. Ihq!

Niin ei se multiply ihan minulla ole hallussa. En osannut laittaa profiilikuvaa enkä edes vaihtaa nimeäni, mutta jossain se kuva on. Ensi yönä voisi jatkaa harjoittelua. Onkohan muuten jossain päin nettiä jotain vauvojen valvottamien äitien yöchattiä? Tai pitäisikö perustaa sellainen? :)

Hehah, yöchatti olis kyllä ihan hyvä, mulla vaan ei riitä kädet koneelle yöllä. Viime yökin meni melkein kokonaisuudessaan aamu ysiin asti valvoessa, mutta vauva rauhoittuu tissillä tai sitten heijaamalla sylissä tai makaamalla masullaan rinnan päällä, niin eipä tuossa samalla vielä osaa muuta kuin rauhoitella vauvaa. Jostain luin tänään, että pikkuhiljaa alkaa osata tehdä esim imetyksen yhteydessä muutakin kuin imettää, esim lukea toisella kädellä kirjaa tms.

Nyt on iltapesun jälkeen vaavi nukkunut tosi hyvin. Ensin vihdoin neljältä sai unta monen tunnin valvomisen jälkeen ja sitten heräsi vasta kasilta iltapesulle ja tissille ja sitten nukahti jo yheksän maissa ja nukkuu hienosti vieläkin. Toivottavasti noi rela-tipat olis tänään auttaneet.

Jännittää, kun ens viikolla pitäs alottaa se d-vitamiinitipottelu, ja kuullut niiin paljon että se lisää vatsakipuja yms.. :( Inhottaa jo valmiiksi.

Viona, toivottavasti vauvan flunssa helpottaa pian. Muakin koko ajan pelottaa, että vauva sairastuu, kun eihän tuo osaa vielä edes niistää rassu :(

Mulla on ollut tänään tosi itkuisa päivä itelläkin, tuntuu että kaikki asiat itkettää ja että en osaa hoitaa vauvaa kun sillä massu kipeä eikä se pulauta tai röyhtäise vaikka yritän röyhtäyttää ja sit jonku ajan päästä sillä tulee maidot nenästäkin :(
Sitte tänäänkään en oo kotona ehtiny juurikaan siivoilla mitään kun koko ajan vauva kätösissä, niin ahistaa sekin.. No, mies kerto yllätykseks että sillä on huomenna isyyslomaa <3 <3 voi onnea, ei tartte olla yksinään :)

Tulee taas sata sivua tekstiä, uneliasta yötä kaikille vauvoille! :)

Ps. Voih, inhottaa toi kun Jeannex oot vielä tolla puolen listalla <3 <3 Jaksamista sinnekin ja supistustuulia! :)

T. Pikku-Matti ja sen äiti ja isi

Meän vauva on Suomen rytmissä, ihan selvästi. Harmi vaan ko se poikeeaa kymmenisen tuntia täkäläisestä rytmistä..
Paavon äiti, kannattaa tarkkailla miten pähkinät vaikuttaa, jos Paavola on ollu kerta maha-juttuja. Meillä mun ei kestä syyä mitään kasviproteiinijuttuja: pähkinöitä, soijaa, papuja jne. Tosi hyvä jos menee vähn paremmin muuten :)
Huojentavaa kuulla, että muilllakin on omituisia kuolema-ajatuksia, en siis välttämättä oo tulossa hulluksi.
Liinu, mulla ON e-kupit. Menin eilen reippaasti ostaan imetysliivejä ja kerroin myyjälle kokoni (75 C). Se katto vähän kummasti ja sano, että tuo eri vaihtoehtoja. koittelin niitä sitte ja valkkasin mukavimmat. Vasta kotona huomasin, että tulin ostaneeksi kahet E-kupin liivit. Tsiisas! Ihmekään, että pienikin jumppaaminen tuntuu epämiellyttävältä ja etumus painaa.

Mua kans ahistaa, ettei pysty mihinkään muuhun kuin hoitaan vauvaa ja joskus vähän nettaan. Pää on ihan pumpulia.

2,5 vko synnyttyksestä mulla on enää vähästä vuotoa. Pientä vihlontaa alapäässä edeleen ajoittain. Seksikielto laitokselta oli 6 vko, liekö täällä joku ohjesääntö. Tosin oon tulkinnu, että se tarkottaa vaan penetraatiokieltoa..

No niin, täällä taas. MInulla riittää kädet, koska tosiaan vain nostelen pojalle tuttia suuhun ja välillä hän nukahtaakin hetkeksi. Imettäessä en kyllä pysty surffailemaan. Päivisin sitten poju saa olla sylissä ja muuta viihdytystä. Vaikka väillä kyllä tuntuu, ettei häntä juuri meidän seuramme kiinnosta. Viihtyy aika hyvin yksin nykyään, tai siis yksin tai kahdestaan tuttinsa kanssa. Kädet ja jalat vaan heiluu. Kantoliinan solmiminen vaatii vielä opettelua, mutta poika tunti tykkäävän siitä.

Muuten, minkäkokoiset päät teidän vauvolla oli syntyjään? Varsinkin Liinun pojan ja Tammipoitsu päät kiinnostavat, kun vauvat olivat niin isoja. Meidän pojan pää oli 32 cm ja yhtään isommasta ei olisi ollut väliä. Tuonkin maailmaan ponnistaminen sattui niin maan perkeleesti.

Kiva, että Milon mies sai sen isyysloman. Eikä sekin ole lakisääteinen niin kuin äitiyslomakin eli työnantaja ei voi sitä oikeasti kieltää vaikka yrittää? Huono tilanne kyllä nykyään lähteä riitelemäänkään, kun työt voi loppua melkein keltä vaan milloin vaan.

Voi sun peijakas, jos poika alkaa saada lisää vatsavaivoja pähkinöistä. Onneksi en ole ainakaan vielä sellaista huomannut. Kaikki päivät tuntuvat olevan melko samanlaisia riippumatta siitä mitä olen syönyt. Ainoastaan hernekeitto taisi ottaa pojan mahaan. Oli vaan pakko syödä sitä, kun ei ollut mitään muuta ruokaa kaapissa.

Tyär, vaihdetaanko vauvoja? Meidän vauva on Ameriikan ajassa. Taas se valvoo. Valvoi tänään päivälläkin aika paljon, mutta onneksi ei ihan maratoneja, joten ehdin syödäkin. Neuvolassa suositeltiin vaunulenkkejä. On me niitä tehtykin, mutta poju nukkuu tasan lenkin ajan ja herää sitten taas. En minä viitsi tuolla hangessa aamuyöllä hiippailla.

Minullakin on muuten isot rinnat nykyään. Ihan vallan B-kuppi eikä toppauksia ollenkaan. :)

Ai niin, paino. Mulla tuli 11 kg, 6 jäi laitokselle, ne loput on lähteny nyt parissa viikossa, eli lähtöpainossa ollaan. Mutta kylläkin löysää aika paljon ja lihasta vähän :(

En tiä, miksi niin nopsaa on lähteny, ei se oo ees hyvä, kun iho ei ehi pysyä matkassa. Kummallista siksikin, että kostoksi joulun sokrudieetistä oon syöny pakkasesta kaikki joululeivonnaiset (karjalan piirakat, pasteijat, tortut, pullat, suklaakakun, hedelmäkakun, kookosjäädykkeen, joulukarkit, jne. jne.).

Yhteistyössä