Tammimammat 2009

  • Viestiketjun aloittaja Noa
  • Ensimmäinen viesti
Noa
Tervehdys!

Aloittelen varovaisesti uutta ketjua tammivauvojen odottajille. Itsellä sormet ja varpaat ristissä, että tämä kyytiläinen pysyisi mukana tammikuuhun asti. Yksi keskenmeno nimittäin takana rv 7+2 eli sen vuoksi olen hyvin varovaisesti liikkeellä tämän raskauden kanssa ja elelen päivän kerrallaan tulevaisuutta suunnittelematta.

Onko täällä muita tammikuun odottajia, tulkaahan tänne jutustelemaan!

Noa rv 5+0
 
Ainikki
Oi ihanaa, nyt on ketju jo tammivauvoille!:) Onnea Noa ja paaaljon tarrasukkia mukaan masukille..=) Anteeksi uteliaisuuteni, mutta ootkos sattumoisin tuolla toiveilijoiden puolella ollut? Kuulostaa vaan tuo nimimerkki kumman tutulta..:)
 
Ainikki
Nonni, no muistin sitten oikein... Ihanaa, että täältä bongaa muitakin sieltä puolen.=) toivotaan, että ne loputkin pääsee jossain vaiheessa tänne puolelle.=)

Nyt vaan tosiaan iiiiso kasa niitä tarrasukkia.=)
 
a97huki
Täältä ilmoittautuu mukaan toinen tammivauvan odottaja. Ensimmäistä vauvaa täällä odottelemme mieheni kanssa. Varasin jo ensimmäisen ajan neuvolaan. Sain ajan 2.6. Jotenkin siihen on vielä niin pitkä aika!
Kovasti mietimme mieheni kanssa, että menisinkö käymään alkuraskauden ultrassa jossain yksityisellä...olisi mukava saada tietää, että kaikki on oikealla paikalla tuolla massussa. Ei olla vielä kerrottu asiasta oikein kenellekkään, tuon alkuraskauden ultran jälkeen voisi jo kertoa lähisukulaisille.
Niin ja minulle itsellä on ikää 32 v.

Onnea Nooalle ja uudelle elämän alulle! Toivottavasti kaikki menee hyvin!

a97huki rv6+2
 
Viona79
Tässäpä ilmoittautuu sopivaan keskusteluryhmään 1 tai 2.1 ajaksi laskureista saanut. Jännä jos uutenavuotena syntyy. Olemme yrittäneet mieheni kanssa lasta noin 8 kuukautta ja nyt tärppäsi.
En ole koskaan kirjoittanut näihin keskusteluryhmiin, mutta kovasti hain vinkkejä Haaveissa vauva keskusteluista. Samaisesta syystä en tiedä mitä tarkoittaa rv:n jälkeen oleva + ja jokin numero, voittako sisaret neuvoa tätä keltanokkaa :) minulla on kai rv 6.
 
Noa
Huomenta!

No löytyihän tänne muitakin tammivauvojen odottajia. Minäkin ajattelin tänään varata ajan neuvolaan ja alkuraskauden ultraan. Tuon km:n takia en jaksa odottaa sinne ekaan kunnan tarjoamaan, vaan haluan tietää onko siellä kaikki kunnossa. Musta tuntuu että nää päivät menee kauhean hitaasti...

Vionallahan menee jännästi lähelle uutta vuotta! :)

Noa rv 5+2
 
Noa
Tammimammat 2009:

Viona79 esikoinen LA 1.-2.1.
a97huki 32 v. esikoinen LA
Noa 27/39 v. esikoinen LA 12.1.

Laitoin tuohon listaan tämän ketjun jäsenet, siihen voipi lisätä tietoja itsestään jos haluaa.
 
Noa
Meillä onkin a97hukin kanssa samana päivänä neuvola. Juuri varasin ajan. Varhaisultriakin kyselin, mutta en vielä aikaa varannut kun pitää katsoa sellainen päivä että mieskin pääsisi mukaan. Kyllä tosiaan tuntuu nämä päivät menevän hitaasti ja niin pitkän ajan päässä tuon neuvolankin olevan. Onneksi on kesä jo ihan lähellä, kesällä ja lomalla yleensä aika menee liiankin nopeesti.
 
Guess
Törmäsin ketjuun ja ilmoittauduin mukaan. En varmasti kovin aktiivisesti kirjoittele mutta kyydissä kuitenkin ;D Työ ja esikoinen vie kodin lisäksi kaiken ajan. Neuvola ajan sain jo 22.5, otin vähän ennakkoa kun on samalle päivälle muutakin menoa. Mietin minäkin tuota varhaisultraa jos sen vielä siihen samaan päivään laittais? Saa nyt nähdä, useampi keskenmeno jo takana, kohta jo kaksivuotta mennyt toivoessa ja nyt näyttäis jo paljon paremmalta. En muista että keskenmenojen kanssa olisin oireillut mitenkään, nyt on rinnoissa jo arkuutta ja vatsaa en enään pysty piilottaan, on niin mukava turvotus. Ärsyttää kun ei haluta asiasta kertoa viellä kelleen, niin on pysyteltävä kotona ja olla kutsumatta vieraita. Ja siksi olisikin mukavampi mennä sinne ultraan niin voisi luottavaisemmin mielin varovaisesti kertoa asiasta läheisille.


Tammimammat 2009:

Viona79 esikoinen LA 1.-2.1.
a97huki 32 v. esikoinen LA
Noa 27/39 v. esikoinen LA 12.1.
Tuutikki 23v. tyttö-05 LA 6.1
 
Myypeli
Minäkin ilmoittaudun listoille! Pääsin vihdoin pois "raskausoireiden arvuuttelijat"-ketjusta :) Nyt tosin on kova pelko siitä, että toukka pysyisi matkassa sen 12 viikkoa, niin sitten voisi jo ottaa vähän rennommin ja kertoa asiasta muillekin.

Jännää, kun joinain päivinä on melkein normaali olo ja lähes unohdan olevani raskaana (paitsi että juoksen koko ajan vessassa), kun taas toisinaan mahaa juilii aamusta iltaan. Pahoinvointi ei ole vielä alkanut, mutta eikös se alakin vasta viikolla 7-9?

Sain ensimmäisen neuvolan vasta 6.6.08, mutta varasin ajan varhaisultraan ensi viikolle, kun sitten pitäisi sydänäänet jo kuulua. En millään pysty odottamaan sinne ekaan varsinaiseen ultraan saakka, kun siihen tuntuu olevan ikuisuus!

Tammimammat 2009:

Viona79 esikoinen LA 1.-2.1.
a97huki 32 v. esikoinen LA
Noa 27/39 v. esikoinen LA 12.1.
Tuutikki 23v. tyttö-05 LA 6.1
Myypeli29 esikoinen LA 10.1.
 
Noa
Niinhän se menee mullakin, että toisina päivinä on ihan normaali olo ja toisinaan kaikenlaisia pikkuvaivoja. Sen olen nyt huomannut, että kun olen pari päivää ollut ilman kahvia, niin se epämiellyttävä olo nielusta ja ruokatorvesta on hävinnyt. Liekö ollut jotain lievää närästystä, mua kun ei ole koskaan närästänyt, niin en oikein tiedä millaista se on. Mahaa nipistelee välillä, ja erityisesti iltaisin jomottelee navassa asti. Mitäkähän se oikein on olevinaan? Ja vessassa ravaaminen kuuluu myös minun oireisiin, erityisesti iltaisin kun on käymässä nukkumaan, se on tosi ärsyttävää. Ja kerran yössä pitää nousta. Voi kun aika menisi nopeasti ja kaikki menisi hyvin sinne viikolle 12 asti, niin voisi jo vähän rentoutua!
 
tammimamma?
Olipas mukava löytää tämä ketju! Täällä ilmottautuu kanssa yksi mahdollinen tammimamma. LA laskureiden mukaan 9.1. Esikoista odotellaan ja kaikki on uutta ja jännää :) En millään kans meinaa jaksaa odottaa ensimmäistä neuvolaa, ultrasta puhumattakaan. Nyt on omien laskujen mukaan menossa 5+6. Ei vielä mitään dramaattisia oireita, mutta pientä nipistelyä alavatsassa, arat rinnat, vähän turvonnut olo ja välillä väsyttää niin vietävästi...
 
Hoopu
Heippa, mahtuuko mukaan? :) Täällä mukaan ilmoittautuu myös tammivauvan odottaja. Esikoista odotellaan ja laskettu aika lienee 13.1. Aika uskomattomalta tuntui saada kaksi viivaa testiin, testailin äitienpäivän aamuna. :) Olin varautunut paljon pitempään 'tekoprojektiin' (jätin pillerit pois helmikuussa), mutta yllätys oli melkoinen, kun tärppäsikin näin pian! Olo on varovaisen onnellinen vielä tässä vaiheessa, niinkuin näyttää olevan kaikilla muillakin täällä.

Oireita on tissikipu (tämä oli se oire, josta uskalsin jo alkaa raskautta epäillä, ovat nimittäin hurjan arat), välillä huimaus, kuvotuksen tunne ja kaikenmoiset tuntemukset mahassa. Välillä tosin on täysin oireetontakin, mikä heti alkaa huolestuttaa... Olen varannut varhaisultran 26.5., jännittää!!! Silloin olisi raskausviikkoja kasassa tasan 7. Jos ultrassa on kaikki kunnossa, niin varailen sitten vasta neuvola-ajan.

Tammimammat 2009:

Viona79 esikoinen LA 1.-2.1.
a97huki 32 v. esikoinen LA
Noa 27/39 v. esikoinen LA 12.1.
Tuutikki 23v. tyttö-05 LA 6.1
Myypeli29 esikoinen LA 10.1.
Hoopu 36-v. esikoinen LA 13.1.
 
Noa
Meillä taitaa Hoopu olla samat viikot ja päivät. Itse kans ajattelin varata tuonne 26.5. sen ultran ja silloin olisi 7+0. Täällähän on paljon esikoisen odottajia. Kyllähän tämä ihan uskomattomalta tuntuu, ja ajatus siitä että tämä raskaus onnistuisi ja saisimme ihan ikioman vauvan tammikuussa, tuntuu niin käsittämättömältä ja utopistiselta. EI sitä vaan vielä ymmärrä. Raskaana ollaan, mutta ei pahemmin siltä tunnu, mitä nyt noita pikkuoireita... Onko teillä muuten alavatsakipuja tai nipistelyjä? Mulla usein, etenkin iltaisin, nipistelee ja vihloo alavatsaa kummasti ja tottakai huolestun. Tai siis tiedän, että kai ne ihan normaaleja on, mutta huolestunpa kumminkin :)
 
Mari_
Heips kaikille! Varovaisesti ilmoittaudun minäkin tammivauvan odottajaksi. Nettilaskureiden ja neuvolan mukaan la olisi 14.1. Meille tämä on toinen raskaus, ensimmäinen päättyi synnytykseen ja nyt tossa jaloissa pyörii 1,5v napero =)

Jotenkin nyt pelkään enemmän kuin ensimmäisessä raskaudessa, kai sitä on nyt lukenu liikaa ikäviä uutisia. Meillä yritettiin tätä kakkosta 9 kiertoa, ja siitä viimeisestä sitten tärppäsi. Testin tein äitienpäiväaamuna, kuten Hoopukin, eli parempaa äitienpäivälahjaa en olisi voinut toivoakaan. =)

Oireita ei kovin kummoisesti ole. Hiukka pahaaoloa välillä, turvotusta (hyvinki kovasti tälläki hetkellä istun tässä koneella mammahousut jalassa =)), välillä vatsannippailuja (mutta ei niitäkään pahemmin). Esikosta ei ollut mitään oireita, paitsi kystan puhkeamisen aiheuttama järkyttävä mahakipu.. =/ Noa, mun mielestä noi mahanippailut kuuluu täysin asiaan. Mua enemmänki pelottaa se että kun ei nippaile välillä ollenkaan. Pitää nyt vain ottaa rennosti ja elää päivä kerrallaan.

Ekan neuvolan sain tonne 11.6 ja np-ultra+veriseula ois sitten 24.6. Tarkotus ois odottaa tuohon kunnan tarjoamaan np-ultraan, kun pitää kuitenkin itse kustantaa se rakenneultra, kun meillä kunta tarjoaa vain ton yhden. Niin ei raaski kaydä nyt varhaisultrassa..

Tammimammat 2009:

Viona79 esikoinen LA 1.-2.1.
a97huki 32 v. esikoinen LA
Noa 27/39 v. esikoinen LA 12.1.
Tuutikki 23v. tyttö-05 LA 6.1
Myypeli29 esikoinen LA 10.1.
Hoopu 36-v. esikoinen LA 13.1.
Mari_ 25v. toinen, poika 11/06 LA 14.1.
 
Hoopu
Mullakin on ollut noita mahanippailuja ja -vihlaisuja ja mulla ne painottuu iltaan, kuten Noallakin. Kaipa ne tosiaan kuuluu asiaan, mutta hirmu tarkasti sitä tulee kuulosteltua kroppaansa ja välillä tosiaan huolestuttaa nuo nippailut, välillä taas se, ettei niitä ole. Huoh :-o Kaipa tässä on pakko totutella jonkinsortin epävarmuuteen ja veikkaan, että sitten sitä epävarmuutta ja huolta piisaakin, kun vauva lopulta syntyy. ;-)

Kävin eilen vaa'alla ja mulla on paino PUDONNUT viikossa 1,5 kiloa! Aineenvaihdunta kai toimii nyt niin ylikierroksilla, vessassahan tässä joutuukin juoksemaan vähän väliä. Maha on mulla ollu suorastaan ruikulilla ja pissallakin joutuu ravaamaan USEIN. Mutta eiköhän nuo kilot vielä takaisin tule ja ihan korkojen kanssa. :-D

Mutta tämä oli pikavisiitti, nyt ajattelin lähteä pihalle lapion varteen, pihahommiin siis.
 
Anna80
Hei kaikki,

Pääsenpä minäkin valittelemaan ja toivoilemaan toisten kanssa! Menettämisen pelko on kyllä jokapäiväinen vieras, mutta pikkuhiljaa sen alkaa tosin välillä sivuuttaa ihan fyysinen kuvotus. Luulin jo menettäneeni pikkupavun yhtäkkisen vuodon ja aiempaa kovempien vatsakipujen takia. Tarkistusultra tehtiin ja siellähän se vielä oli ja sydänkin läpätti! Lisäaikaa siis ainakin tuli.

Mulla alko kunnon pahoinvointi ja lämpöily aika tarkasti 6+0. Jotenkin tuntuu rankalta ajatella, että vasta muutama päivä kestetty ja positiivisimmillaankin paremmasta olosta on toivoa heinäkuussa!! Mutta kai tähänkin edes jotenkin tottuu. (ja nyt kukaan ei saa tulla sanomaan, ettei totu!) Nukkuisi vain, söisi appelsiineja ja olisi muuten vain peiton alla silmät kiinni.

Tammimammat 2009:

Viona79 esikoinen LA 1.-2.1.
a97huki 32 v. esikoinen LA
Noa 27/39 v. esikoinen LA 12.1.
Tuutikki 23v. tyttö-05 LA 6.1
Myypeli29 esikoinen LA 10.1.
Hoopu 36-v. esikoinen LA 13.1.
Mari_ 25v. toinen, poika 11/06 LA 14.1.[/quote]
Anna80 esikoinen LA n. 5.1.
 
tammiq
täällä ilmottautuu vielä yksi uusi toivottavasti tuleva tammimamma. raskausviikkoja takana 5+6 ja laskettu aika 9.1. olo on ollut vielä suht normaali, jos pientä alavatsan nippailua, arkoja rintoja ja väsymystä lasketa ;) ainakaan vielä ei ole ollut pahoinvointia ja toivossahan voi aina elää, ettei tulisikaan :) niin joo, ikää on päässyt kertymään jo 30 ja esikoista tässä innolla odotellaan!
 
Viivi_78
Heippa kaikki tammi09 mammat!
Kiva löytää tämä viestiketju, kun on jo muutaman päivän surffannut netissä ja yrittänyt löytää tietoa kaikenlaisiin kysymyksiin.. Ensimmäinen raskaus kun on käynnissä.
Eniten on nyt mietittänyt juuri tuo varhaisultra - koska semmoiseen voisi aikaisintaan mennä et näkyy jotain todellista, ja mitä se mahtaa maksaa..?
Neuvolaan soitin jo ja sain ekan käyntikerran ajan vasta 9.6., liian pitkä aika mulle, haluun kuulla jotain todellista jo sitä ennen :)!
Nettilaskurin mukaan raskausviikot 5+4 ja laskettuaika 11.1.2009.

Pahoinvointia ja väsymystä ei ole vielä esiintynyt, mutta alavatsan oudot nipistelyt ja päänsärky on jonkinverran vaivannut ja kummastuttanut. Tissit on tietty kans arat..

Tammimammat 2009:

Viona79 esikoinen LA 1.-2.1.
a97huki 32 v. esikoinen LA
Noa 27/39 v. esikoinen LA 12.1.
Tuutikki 23v. tyttö-05 LA 6.1
Myypeli29 esikoinen LA 10.1.
Hoopu 36-v. esikoinen LA 13.1.
Mari_ 25v. toinen, poika 11/06 LA 14.1.
Anna80 esikoinen LA n. 5.1.
Viivi vm.78 esikoinen, LA 11.1.
 
tammiq
Lisäänpä listaan vielä itseni, etten putoa kokonaan pois :)

Tammimammat 2009:

Viona79 esikoinen LA 1.-2.1.
a97huki 32 v. esikoinen LA
Noa 27/39 v. esikoinen LA 12.1.
Tuutikki 23v. tyttö-05 LA 6.1
Myypeli29 esikoinen LA 10.1.
Hoopu 36-v. esikoinen LA 13.1.
Mari_ 25v. toinen, poika 11/06 LA 14.1.
Anna80 esikoinen LA n. 5.1.
Viivi vm.78 esikoinen, LA 11.1.
tammiq vm.78 esikoinen LA 9.1.
 

Yhteistyössä