Tammimammat 2009

  • Viestiketjun aloittaja Noa
  • Ensimmäinen viesti
Hoopu
Täällä ollut suht oireeton päivä tänään, tissit oikeestaan vaan kipeät ja näin illalla niitä alkaa oikeen kuumottamaan inhottavasti. Kova palelu on ollut myös iltaisin vaivana.

Mukavaa saada uusia tammimammoja kehiin, tervetuloa kaikille! Toivottavasti teitä ei haittaa, että muokkasin tämän meidän listan LA:n mukaiseen järjestykseen. :)

Viona79 esikoinen LA 1.-2.1.
a97huki 32 v. esikoinen LA
Anna80 esikoinen LA n. 5.1.
Tuutikki 23v. tyttö-05 LA 6.1
tammiq vm.78 esikoinen LA 9.1.
Myypeli29 esikoinen LA 10.1.
Viivi vm.78 esikoinen, LA 11.1.
Noa 27/39 v. esikoinen LA 12.1.
Hoopu 36-v. esikoinen LA 13.1.
Mari_ 25v. toinen, poika 11/06 LA 14.1.
 
Noa
Viivi: Yleensä varhaisultraan mennään viikolla 6. aikaisintaan, jotta sydänäänet kuuluvat varmasti. Itse varasin ajan reilun viikon päähän, silloin 7+1. Hinta taitaa liikkua siinä 100 euron molemmin puolin, paikkakunnasta riippuen. Onhan se mukava tietää hyvissä ajoin onko siellä mitään, sinne ekaan np-ultraan kun on niin pitkä aika!
 
Hoopu
Noissa varhaisultrien hinnoissa tuntuu olevan kovasti eroja eri kaupunkien ja paikkojen välillä. Itse olen menossa Ouluun yksityiseen lääkärikeskukseen, jonka nettisivuilla hinnaksi oli mainittu 84,50 €, mutta kun varasin ajan, niin täti sanoi puhelimessa, että hinta on n. 57 €. Kaiketi tuosta sitten saa Kela-korvauksen (mikä oli kyllä yllätys, positiivinen sellainen siis) vai riippuukohan tuokin sitten paikasta/lääkäristä? Oulussa on myös yksityinen neuvola, jossa varhaisultran tekee kätilö ja siellä hinta on 45 €. Mutta olen kuullut, että joissain paikoissa tuosta ultrasta saa tosiaan pulittaa pitkästi yli 100 €. Noa, paljonko sun ultra tulee maksamaan? Kauheeta kun mulla muljahtaa mahassa ajatuskin tuosta ultrasta, iik...

Mikäs on vointi muilla tänään? :) Täällä edelleen melko oireeton, ainoat oireilevat ovat edelleen tissit... Mulla on kyllä ollut monta päivää maha ihan vetelällä ja tämäkin aamu alkoi täystyhjennyksellä. :-o Mutta mulla on muutenkin herkkä maha, joten kai se tämä olotila siihenkin vaikuttaa helposti.

Nyt taas töitten pariin!
 
Noa
Mie kysyin kahdesta paikasta tuota ultran hintaa ja aikamoisia eroja niissä tuntuu tosiaan olevan: toisessa maksaa 67 e ja toisessa se arvioi noin 130 e. Eli halvemman tietty otin! On se kyllä hullua miten paljon se hinta vaihteleekin.
 
Mari_
Juuri noiden hintojen takia en raaski käydä siinä varhaisraskaudenultrassa, vaan odotan siine np-ultraan. Pitää todellakin sitten (jos kaikki on ekassa ultrassa hyvin) vielä kustantaa itse se rakenneultra, joka myöskin maksaa hunajaa.. :/

Olo, ei ole yhä edelleenkään kummoinen, aikas oireeton. Ukko naurokin että mä kuulostan joltakin masokistilta kun oikein nautin kun mahassa alkaa kipuilla ja olo on huono ja pahoinvoiva. Jotenkin tulee enemmän raskaana oleva olo ;)

Mulla maksoi ekassa raskaudessa varhaisraskaudenultra noin 50euroa. Silloin raaski käydä kun meidän kunta tarjosi sinä vuonna vain rakenneultran ja sitä ennen oli käytävä niiden kystan aiheuttamien kipujen kanssa (siellä siis selvisi kipujen syyksi kysta).
 
Noa
Meillä kunta tarjoaa sen np-ultran ja rakenneultran ja itse haluan maksaa tuon varhaisultran, niin saa tietää onko kaikki kunnossa. Edellinen raskaus kun meni kesken, sitä on ihan epäuskoinen olo koko ajan ja pelko että tämäkin menee. SIlloin en käynyt. Vaikka eihän se ultra takaa, että kaikki jatkuisi hyvin, vaikka siellä näkyisikin olevan kaikki kunnossa, mutta ainakin tuulimunan mahdollisuuden se sulkee pois, kun on niitälkin tapauksia joissa tm on huomattu vasta np-ultrassa.
 
Ainu =+x
Hei tammi09 mammat!!

Täällä olisi myös yksi varovainen ilmoittuja. Tosiaan tänään järkytyksen koin kun testin tulosta neuvolasta soitin kun on poika 11/07 niin hiukan tuli yllättäin, häntä kuitenkin yritettiin 2 vuotta, parilla keskenmenolla!!! Aika hurja tunne. Taas raksaana?!?!
Neuvola olisi 4.6 ja la olisi jonkin nettilaskurin mukaan 20.1.2009.
No katsotaan minnepäin tämä tästä lähtee kehittymään, pelottaa kovasti! =)
Lisäämpä itseni listalle!

Viona79 esikoinen LA 1.-2.1.
a97huki 32 v. esikoinen LA
Anna80 esikoinen LA n. 5.1.
Tuutikki 23v. tyttö-05 LA 6.1
tammiq vm.78 esikoinen LA 9.1.
Myypeli29 esikoinen LA 10.1.
Viivi vm.78 esikoinen, LA 11.1.
Noa 27/39 v. esikoinen LA 12.1.
Hoopu 36-v. esikoinen LA 13.1.
Mari_ 25v. toinen, poika 11/06 LA 14.1.
Ainu=+x 27v. poika 11/07 la 20.1
 
Hoopu
Tervetuloa Ainulle! :) Täällähän kumman hiljaista muuten, missä kaikki ovat...?! Eipä tässä itsellä kummoisia kuulumisia, melkein-oireettomuus senkun jatkuu, mutta tissit tuntuvat vain paisuvan, ei kai sitä tässä vaiheessa vielä joudu rintsikkaostoksille??? :-o Väsymys vaivaa ajoittain, mutta senkin kanssa pärjää vielä hyvin. Viime yönä tulikin kyllä nukuttua kunnon yöunet.

Mutta nyt lähden aamulehden lukuun, tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisianne!
 
Tuutikki 23v
Tänne kuuluu oikein hyvää. Rinnat turpoaa ja vatsa on turvoksissa, pissalla saa juosta jatkuvasti... Töissä olin vähällä eilen pyörtyä, sekös jännitti kun en ole töissä kelleen vielä kertonut, työsopimukseni kirjoitettiin 1.4. Olisin toivonut tätä raskautta muutamaa kuukautta aikaisemmin, mutta näillä mennään ;D Ollut olen kyllä samassa paikassa töissä jo loppukesästä. Taidan jättää minäkin tuon varhaisultran väliin, jaksan luottaa ja uskoa nyt tähän niin kovasti. Kovasti mietityttää tuo synnytys, koska se tapahtuu ja millätavalla. Kohtuuni ei mahdu isompi kuin n50cm ja n2,5kg. Se on vähän veikeen mallinen, puolet puuttuu kokonaan. Tyttö oli sitkeästi perätilassa ja kääntöyritys oli mitään sanomaton. Sektio suunniteltiin lasketulle päivälle, mutta aikaistettiin viikolla kun kävin kontrollissa niin huomasivat ettei vauva ole kasvanut niihin mittoihin kun olisi pitänyt. Eli varmaankin jos kaikki hyvin sujuu, niin tämä syntyisi heti kun painoarvion siitä tekevät ja kaikki kehitys on kohillaan? Neuvolasta tämäkin asia varmaan selviää piakkoin. Asiat vaan pyörii mielessä. Ja sehän on jo muuten ensiviikolla tuo ensimmäinen neuvola!
 
Anna80
Täällä vietetään ensimmäistä päivää, kun kykenee olemaan pystyasennossa ihan vapaaehtoisesti! Kieltäydyn miettimästä oireiden lieventymisen syitä... Sitä oppii: sängystä ylös vain ruoka suussa ja joka tunti on syötävä. kelloa tuijotellen siis. Jos menee yli tai syö vahingossa liikaa kuvotus iskee nopeasti. Mulla nuosi vielä pieni kuumekin tästä, joten aika iso osa elämää kuluu kyllä vaaka-asennossa.

Kiva lukea muiden kokemuksista! Joku vielä kertoi nauttivansa pahoinvoinnista! Myönnän kyllä, että siinä on se konkreettisuuden hyvä puoli. Kyllä minuakin pelottaa heti, kun en oireilekaan niin vahvasti. Mutta kun yötkin menee välillä kärvistelessä. Mies tässä kyllä myös säälittää ;) Eilenkin yritin tasaisin väliajoin muistaa pyytää anteeksi kun olen joka asiasta erimieltä, äkäinen ja pessimistinen.

Meillähän siis tuo "varhaisultra" tehtiin jo sen keskenmenopelon vuoksi. Itse olin tietysti niin paniikissa, etten ymmärtänytkään oikein mitään... Siinä näkee, onko alku paikallaan ja lyökö sydän. Pääpeppumitankin lääkäri arvioi : 4mm. Sitä sitten kotona mittailtiin. Ei luulisi tuon kokoisen aiheuttavan niin suurta "harmia" äidilleen kuin nyt tekee. Hyvä kuitenkin näin.
 
Maria79
Hei kaikki!

Minäkin ilmoittaudun mukaan tammiäitien ketjuun. Kirjoittelin aiemmin tuolla raskausoireiden arvuuttelijat -ketjussa nimimerkillä Lehtivihreä, mutta en jaksa enää olla lehtivihreä :)

Ensimmäinen vaavi masussa ja en voi uskoa koko asiaa. On ihan hurjaa että olen raskaana, yllätyin itsekin millainen shokki tämä tieto oli. Nyt sitä alkaa pikkuhiljaa sisäistämään :) Oireina on mahan turvotus, rintojen mieletön turvotus ja arkuus, ajoittainen huono olo. Välillä ei mitään, mutta sitten oireet taas palaavat.

Laskettu aika olisi ilmeisesti 18.1.2009 mutta koska kiertoni on n. 26pv niin la voi olla pikkaisen aikaisemmin. Varhaisraskauden ultraan on tarkoitus mennä heti kun voi, maksoi mitä maksoi. En jotenkin osaa relata ennen kuin tiedän että onko siellä oikeasti joku vai ei. Sitten uskaltaa jo luoda jonkun suhteen tähän uuteen elinkumppaniin <3

Eli voiko varhaisultraan mennä jo esim. 6+3? Ajattelin varata ajan joka tapauksessa viikolle 6. Eka neuvola on 5.6., odotan jo kovasti :) Aurinkoista lauantaipäivää kaikille!

Maria 4+7
 
Noa
Huomenia täältäkin!

Mukavaa että porukak lisääntyy, laittakaahan uudet nimiä listaan jos haluatte.

Mulla oli tänään ensimmäistä kertaa oikeasti huono olo aamulla, vitamiinipillerin kun laitoin kielelle niin meinasi laatta lentää. Siitä jäikin sitten melko paha maku suuhun... No, kyllä tää tästä. En miekään oikein tahdo uskoa että tuolla joku asustaa, ennen kuin varhaisultrassa asia varmistuu. Sitten pystyn ehkä hieman relaamaan. Mutta aivan epäuskoinen olo on koko ajan, se tuntuu vaan ihan käsittämättömältä että me voisimme saada ihan oman vauvan. No onhan tässä aikaa totutella ajatukseen, jos kaikki menee niinkuin pitää.

Mulla onkin nyt viikonloppu ihan itselleni, kun mies on huitelemassa muualla. Ajattelin tehdä jotain hyvää ruokaa ja katsella ohjelmia mitä on tullut tallennettua. Ja jos vielä lenkkipolulle saisi itsensä raahattua, niin hyvä olisi.

Aurinkoista viikonloppua!

Noa 5+5
 
Hoopu
Täällä virkistävän lenkin jälkeen taas koneella. :) Kauhea pissahätä vaan yllätti jo heti alkumatkasta, joten ei oikeen pystyny nauttimaan ja teinkin sitten normaalia lyhemmän lenkin. :-o

Onnea Marialle plussaamisesta, tunteet kuulostaa tutuilta. :) Ihan uskomattomalta tämä tosiaan tuntuu ja vaikka välillä pelottaa, niin SILTI mulla on jotenkin levollisempi ja seesteisempi olo kuin normaalisti. Olen välillä (lue: usein) aika äkäpussi, mutta plussaamisen jälkeen siitä ei oo ollu tietoakaan, olen itse rauhallisuus. Mies varmaan ihmettelee, heh. No, katsotaan, mihin suuntaan tässä mennään... Maria, tuosta varhaisultrasta, en ihan varma ole, milloin siihen aikaisintaan kannattaa mennä, mulla se on 26.5. ja olen silloin (jos oikein osaan laskea) rv. 6+6 tai 7+0.

Anna80 , ei kuulosta kivalta tuo sun pahoinvointi. :-( Koitahan jaksella. Oletko muuten töissä? Kun plussasin, mietiskelin ääneen miehelleni, että jos mulla tulee olemaan kamalaa pahoinvointia, niin miten ihmeessä sitä pystyy olemaan töissä ja vielä niin, ettei muut huomaa (kun salassa tämän raskauden vielä haluan pitää) sitä pahoinvointia.

Noa, mukavalta kuulostaa sinun viikonloppu. :) Oikein rentouttavaa viikonloppua, kaikille muille myös!
 
Anna80
Maria79: kai viikko 6+ on ensimmäinen, kun ultraa kannattaa ajatella. Jos oikein olen ymmärtänyt niin suunilleen sillä viikolla sydän alkaa lyödä. Itse kävin n. 6+1.

En ole töissä kuin satunnaisesti (koulu loppuu juuri), mikä on tietysti tavallaan hyvä. Toisaalta tässä pitäisi kiireen vilkkaa etsiä töitä ja muuttokin täytyisi hoitaa (ja siis ensin keksiä, että minne). Tuo kaikki kuulostaa nyt ihan mahdottomalta, mutta eiköhän olo helpotu.
Töistä voi aina ottaa saikkua, vaikkei se selittely jälkeenpäin välttämättä kivaa ole. Sen mitä töissä olen ollut, on kyllä ollut melko kamala kokemus. Ei minusta päälle varmaan näy mikä on, olen vain penseä, hiljainen ja jopa epäystävällinen. Mietinkin, että kannattaako salailu lopulta, kun oireet viittaavat lähinnä masennukseen ja ärsyttävään ihmiseen!

Noa: tervetuloa pahoinvoinnin ihmeelliseen maailmaan, tuosta se alkaa... Ei kun kikkakolmosia kehittelemään. Itse olen lukenut varmaan 20 raskauspahoinvointisivua ja -keskustelua. Jotkin oikeasti auttaa. Se oma paras vain on löydettävä.
 
Anna80
Se "kieltäytyminen" veikin pitkälle. Huolestuin oikein tosissaan eilen, kun olo oli (ja on) huippu verrattuna aiempaan viikkoon. Kruunuksi kaikelle alkoi sitten vielä vuoto. Itkuahan se ilta oli ja mies sai rauhoitella. Vuoto on kyllä niin pientä toistaiseksi, että voihan se olla "kuukautisia". Mutta miksi oireetkin lievenee? Pelottaa vain niin paljon!

En kyllä olisi aiemmin uskonut, miten stressaavaa voi odotus olla! Toivoisin voivani olla huolimatta, mutta ei taida tämä luonne siihen ihan heti taipua. Alan nähdä itsessäni koko ajan enemmän äitiäni, eikä se ole aina hyvä asia. *huokaus*
 
Viivi_78
Heippa taas kaikille, ja positiivisuutta peliin!
Ollaan kaikki tässä niin uudessa ja erikoisessa tilanteessa, et tottakai noi epävarmat ajatukset on normaalia, mut mä en ainakaan halua tukahduttaa itseäni stressailuun..
Oireetonna täälläkin, tissien turvotus ja kivistys alkanut häipyä, eikä kyl muutenkaan tunnu mitään "raskaus" juttuja.
Varasin ajan varhaisultraan, ja sinne pääsen 26.5., sitten varmistuu tilanne ja mikä parempaa oiskaan kuin olla raskaana suht oireettomana, mä en ainakaan tota pahoinvointia halua mitä osa on palstalla jutellu.. Tsemppiä teille kaikille "kärsiville".
Nyt menossa 6+0 :)!

Ja varhaisultra ajankohdasta semmonen kommentti et yhden yksityislääkärin sivuilla lukee näin: syke näkyy ensikerran 5+4 tai 5+5 viikolla
-ovulaatio on voinut viivästyä joten varminta olisi odottaa lähelle 7+0 viikkoa.
Eli mun ajankohta on just sopivasti noin 7+1.
 
Hoopu
Anna80: Toivotaan että tuo sun vuoto on harmitonta, nuo vuodothan kuitenkin taitavat olla aika tavallisia alkuraskaudessa. Mutta ymmärrän kyllä huolesi ihan täysin, kyllä sitä itsekin säikähtäisi. Tsemppiä ja jaksamista oikein kovasti.

Täällä kyllä ihan samanlaisia huolenaiheita: ei oikein mitään oireita. Tai no tissit edelleen arat, mutta muuten ei oikeastaan yhtikäs mitään. Eilen iltapäivällä tuli alavatsaan ja alaselkään kovat kivut, niin kovat, että pitkälleen piti mennä ja itku pääsi (enemmän ehkä säikähdyksestä kuin kivusta), mutta se meni kuitenkin vartissa ohi eikä sen koommin ole vaivannut. Viivi_78, olet kyllä ihanan positiivinen, niin olin minäkin vielä eilen, mutta tänään on mielentila toinen. :-( Välillä kyllä rauhoittelen itseäni, että tämä taitaa olla niitä asioita elämässä, mihin ei hirveästi itse voi vaikuttaa ja sehän tästä kai niin pelottavaa tekeekin. Meillä on, Viivi, varhaisultra samana päivänä, tuntuu kyllä pitkältä ajalta vielä viikko odottaa... Voi kun kaikki olis hyvin!
 
Viona79
Moikka pitkästä aikaa
Kauhea kiire ja stressi töissä, joutuu tekemään tuplavuoroja ym. yritäppä siinä sitten olla stressaamatta huh..huh.
Onko teillä tullut ihan kummallisia tunteita? mulla esimerkiksi meinaa tulla itku vaikka mitään itkun aihetta ei ole ja sitten vaan naurattaa ja itkettää yhtäaikaa, kun järki ihmettelee tunteiden myrskyä.
Joo rinnat on tosi kipeet mullakin ja kuvotusta pukkaa peliin, oksentanut en ole kertaakaanm mutta yökkinyt olen.
Ensimmäinen neuvola-aika on 30.5 kovasti on kysymyksiä.. pitäisiköhän laittaa melkein paperille ylös jotta muistaa kysyä.
 
Noa
Huomenta!

Toivotaan Anna että sun vuoto on tosiaan ihan harmitonta. Ja se on kait ihan yleistäkin, ja vaaratonta jos on niukkaa eikä siihen liity kipuja. Pietään peukkuja!

Mulla olo vaihtelee aika paljon. Välillä on ihan normaali olo, ja välillä tulee sellaisia huononolon aaltoja, en oikein tiedä johtuuko syömisestä vai syömättömyydestä, mutta mikään ei tunnu parantavan oloa. Välillä huippasee, väsyttää, vatsaa nippailee ja kaikkein ärsyttävin on vessassa ramppaaminen. Yritäpä siinä käydä nukkumaan, kun tuntuu että puolen tunnin välein pitää käydä vessassa, ja yölläkin kerran pitää herätä.

Mulla on kans ultra ensi viikolla, jännittää jo nyt kamalasti. Mitään muuta en toivo niin paljon kuin että kaikki olisi siellä kunnossa.

Noa 6+0
 
Hoopu
Mua vaan rassaa edelleen tämä oireettomuus... Kun oliskin edes välillä vaikka jotain pahoinvointia. Viime yönä heräsin joskus 4 aikoihin ja huomasin, että hittovie, eihän mulla ole enää edes tissit kipeet! No sen jälkeen en enää pahemmin nukkunut kun olin varma, että no niin, kesken on mennyt ja puoli 7:ltä nousin tekemään raskaustestiä... Vahva viiva testiin kuitenkin tuli, tummempi kuin kontrolliviiva. On tämäkin! Nyt on sitten taas tissitkin kipeet, mutta muuten ei mitään muuta.

Olin miettinyt, että neuvola-ajan varailen vasta sen ensi viikon varhaisultran jälkeen, jos kaikki siinä kunnossa, mutta soittelin kuitenkin nyt tänä aamuna neuvolaan, kun pakko oli päästä purkamaan tätä oireettomuutta. 'Täti' rauhoitteli, että nuo raskausoireet on niin kovin yksilöllisiä (kuten tiesinkin), toisilla ei vaan tule vahvoja tai välttämättä mitään oireita. Eka neuvola-aika varattiin 17.6., kun silloin kuulemma pitäisi kuulua sydänäänet.

Että näillä mennään...
 
Myypeli
Kävin tänään varhaisultrassa ja olo on todella huojentunut, kun kaikki oli oikein mallillaan ja pieni sydänkin sykki :) Lääkärin mukaan keskenmenon riski on uusien tutkimusten mukaan hyvin vähäinen sen jälkeen, kun syke on kerran havaittu ja raskaus näyttää normaalilta. Silti on kyllä sellainen olo, että ei uskalla suunnitella mitään ennen kuin 1/3 on takana. Koneen mukaan tänään on 6+3 ja laskettu aika 9.1.2008.

Varhaisultra maksoi Lääkärikeskus Yhtymässä 112e kela-korvauksen jälkeen. Lääkäri oli ihan huippu ja homma oli hintansa väärti, kun ei tarvitse enää huolehtia, onko kaikki ok vai ei!
 
Noa
Onpa kiva kuulla että Myypelillä näkyi kaikki olevan kunnossa! Toivottavasti meillä kaikilla muillakin olisi. Minä kans olen nähnyt jossain tutkimuksen, että sen jälkeen kun syke on havaittu ultrassa, km:n riski olisi enää jotain 2 % kun aiemmin sen on luultu olevan 10-15 %. Minun pitää piinailla vielä viikko!
 
Iitu-81
Viona79 esikoinen LA 1.-2.1.
a97huki 32 v. esikoinen LA
Anna80 esikoinen LA n. 5.1.
Tuutikki 23v. tyttö-05 LA 6.1
tammiq vm.78 esikoinen LA 9.1.
Myypeli29 esikoinen LA 10.1.
Viivi vm.78 esikoinen, LA 11.1.
Noa 27/39 v. esikoinen LA 12.1.
Hoopu 36-v. esikoinen LA 13.1.
Mari_ 25v. toinen, poika 11/06 LA 14.1.
Ainu=+x 27v. poika 11/07 la 20.1
Iitu-81, 3. lapsi, poika 05 ja tyttö 06

Moi!

Vieläkö mahtuu mukaan? Olisi ihan kiva kuulua johonkin "porukkaan" näin odotuksen ajan, raskaus kun on niitä juttuja että mielellään jakaisi ajatuksiaan välillä muiden kanssa. Eli 3. vauva olisi minulla tulossa, la ilmeisesti 7.1. Oireita on aika lailla: kivistää välillä kovastikin sekä selän että vatsan puolelta, ja pahoinvointia lähes päivittäin.

Lueskelin tuota ketjua, mitä olette tähän mennessä ehtinyt kirjoitella, ja monella tuntuisi olevan hätä noitten oireiden takia. Muistan itse kun odotin esikoistani:minulla oli yksi km takana ja kun taas alkoi vuoto, olin varma että taas menee kesken. Mutta ei mennyt. Rintojen kivistys oli pitkään ainoa oire ja kun sekin loppui, olin taas paniikissa. No viimein alkoi kamala pahoinvointi joten enää ei tarvinnut epäillä =). Tyttöä odottaessani alussa oli hieman pahoinvointia mutta sekin loppui kuin seinään melko alussa ja taas olin varma että se siitä. Sekin raskaus päättyi kuitenkin hyvin. Eli ymmärrän vallan hyvin, että varsinkin ekassa raskaudessa kaikki oireet ja eritoten oireettomuus pelottaa kovasti. Mutta ite tein sen että kävin yksityisellä ultrassa toteamassa että kaikki on kunnossa, maksoihan se mutta oli sen arvoistakin. Tällä hetkellä itseäni mietityttää, miten selviän kolmen pienen kanssa kun vauva syntyy: poika olisi vauvan syntymän aikoihin 3,5 ja tyttö 2 vuotta. Eli tarvitsevat hekin kovasti äitiä vielä... Onnistuuko ulkoilu/kaupassa käynti kaikkien kanssa yhtäaikaa..? Riittääkö nykyisessä asunnossa tila...? Rahat...? Mutta kaikesta varmasti selviää. Tämä raskaus oli ISO yllätys, mutta nyt jo mietin kovasti, miltä vauva mahtaa näyttää kun tähän maailmaan putkahtaa.

Positiivisuutta peliin kaikille, toivotaan kaunista kesää niin mielikin piristyy ja aika menee nopeammin =)

Iitu-81
 
Ainu =+x
Te täällä pohditte oireettomuutta... no minä voin kertoa edellisestä rakaudesta että en kertaakaan oksentanut, illalla oli hiukan höpö olo (kun olis syöny liikaa) tissit oli turvonneet vähän mutta ei muuta. Kaikesta muista kivuista sain sitten kärsiäkkin aikalailla, loppu ajasta ei pystynyt kunnolla etes liikkumaan liitos kipujen vuoksi.
Älkää ressatko, olkaa vaan onnellisia ettei tarvitse oksentaa!!

Iitu tuossa mietti miten pärjää 3 kanssa, no mulla on jo paniikki kahdesta että miten niiden kanssa voi muka mennä kauppaan, vanhempi olisi sillon 1,2v. huh huh. No kai kaikesta selviää...
 
Noa
Kyllähän sitä kaikesta selviää. Mun ystävällä oli 2-vuotias esikoinen, kun hän sai kaksoset. Siinä sitä oli (ja on edelleen) hulinaa taloudessa, kun vastasyntyneet ja uuteen tilanteeseen joutunut 2-vuotias kaikki kaipasivat huomiota. Mun mies toivoisi kaksosia, ei varmaan ymmärrä että siinä olisi kaksinkertainen määrä hommaa. Kai.
 

Yhteistyössä