+ + +TAMMIKUUSSA PLUSSAAVAT, helmikuuta suunnittelevat+ + +

adora > Hups! Korjaan. :)

Sinderella > Laitoin sulle yk1, mutta voidaan laittaa toisellakin tavalla. Jos laitetaan yk1/3, niin näkyy myös raskautta edeltävät yritykset ja jos laitetaan yk1/3km1, niin tulee mainittua se km:kin. Ihan miten itse haluat. :)

MG: ehdottomasti kannattaa tutkituttaa kilpirauhanen jos hiukankin epäillyttää: se meinaan on verikokeella nopeasti selvitettävissä :)

MIGREENI on muuten täälläkin, aurallinen. Mulla oli ennen joka kuukausi kohtaus, mutta kun VHH-ruokavalion aloitin, on n. kerran vuodessa kohtaus. Mulla migreeni on aurallinen, ja 2 kertaa olen täysin sokeutunut vartiksi, muuten näen vaan valopalloja, sahalaitoja ja näkö muuttuu putkinäöksi. Sitten kun näkö palaa, alkaa oksentaminen ja särky. tosiaan, invalidisoi päiväksi kyllä ihan täysin, karmiva vaiva.

).(
dpo 9. Väsyttää jatkuvasti. Mutta tytöt herätti mut 5 aikaan aamulla niin ei mitenkään merkillistä että vähän unettaa. Repäisykipuja ei tänään ole tuntunut ainakaan vielä.
se mitä PUUTTUU on PMS oireet järkyttävine turvotuksineen ja mähän itseasiassa näytin hehkeältä herätessäni :D Siis mun vatsalihakset näkyi ja olin hiukan luirun oloinen (salitreeni alkaa purra) mutta tissit on hirveet hinkit:D:D
tajusin sen jo eilen kun mies tuli kotiin ja se vaan tuijotti niitä huumaantuneena et "mitkä liivit sulla oikeen on????":D:D Se tuntuu olevan asiantuntija noiden hinkkien koosta kierronvaiheissa:D:D
Enkä ole vittuuntunut edes, eli ei PMS:ää? Yleensä viikkoa ennen murrun joka aamu peilin edessä kun olen niin kamalan näköinen, läski, ryppyinen ja tissit roikkuu :D (mulla siis PMS vaikuttaa vahvasti tuohon omaan kehonkuvaan vääristävästi..) siksi ihmettelinkin kun aamulla katoin peiliin et hei, en mää niin ruma olekkaa :D :D :D uskon silti että tuo lisääntynyt ulkoilu ja liikunta vie noita PMS oireita pois kivasti?

Mun mummu (75v) lupasi ottaa tytöt perjantaina kun mennään sinne polille isännän kans :) Ja kuulemma yönkin pitää :D että saa aamulla vähän nukkua miehen kans :) Mullahan on lasten isovanhemmat toisella puolen suomea, ja mun vanhemmat asuu ulkomailla, niin hoitoavut aika vähissä. Tosin, lapset menee isälleen taas ensi viikolla.
esikoisen eskarin kannalta ihan ok, koska lukee ja kirjoittaa ryhmänsä parhaiten melkein (ehtii lukea tv:stä jo tekstityksetkin!!) niin ei ole niin väliä vaikka ovat isällään toisessa kaupungissa ja hoidosta ja eskarista pois. Ensivuonna kuviot muuttuu kun koulu alkaa.... sit ei enää olla isällä kouluaikoina...

LAIHDUTUKSESTA VIELÄ: mähän kokeilin painonvartijoita, ja silläkin paino lähti, mutta korkojen kera tuli takaisin, eivätkä veriarvot parantuneet. Toisaalta mulla on melkoisen paha syömishäiriötausta:ashamed: joten paikkareiden kituuttelu ja verensokerien ailahtelut olivat myrkkyä mulle. Mulla on siis ollut 8 vuotta teini-iässä bulimiaa yms, ja pahimmillani olen painanut alle 59kg 182cm mittaisena... pahimmillani yläkantissa on ollut yli 105kg:a paino. Nyt siis 2006 lähtien paino ollut terveellisellä alueella, oikeilla elämäntavoilla ja sen huomaa :)
Mieli on aivan erilainen:heart: Mutta aina se peikko kummittelee taustalla ja siksi onkin tuo personaltraineri, ettei homma mene mulla överiksi, koska tiedän että mulla on taipumusta siihen että "vielä muutama kilo" asenteeseen. Nyt sanoi pt ihan suoraan että grammaakaan ei painoa sais lähtee niin tästä on hyvä muokata kroppaa. laihduttaminenhan ei muokkaa kropan mallia siiis sillä tavalla, jos hoikka on, treeni kylläkin, lihakset oikeisiin paikkoihin.

mut joo, sellasta jaaritusta :)
Nyt hetkeks kotitöihin, moi :heart:

Mg: Mulla on kyllä migreeniin estolääkitys, tai ylipäätään näihin kipuihini, se vaan ei paljoa auta aina noissa hormonisidonnaisissa. Luontaistuotteilla pelaaminen on mun kohdalla riskipeliä, kun ei tiedetä tarkalleen mille kaikelle voin olla allerginen tällä hetkellä. Kemikaaleja just yritetään tuossa ens viikolla alottaa tutkimaan allergiapolilla. Särkylääkkeistä käyn välillä hakemassa päivystyksestä voimakkaammat, kun eivät niitä suostu respalle kirjottamaan ja nykysiä syönyt yksistään jo jotain 3-4v. Saan melkien ylittää koko päivän suositellun maksimin että saan kohtaukset aisoihin, tuon maksiminkin melkeinpä kerralla kohtauksen alkuun... Mutta ero entiseen migreenimäärään on jo aika huomattava, vähentyny siis todella reippaasti, samaten kohtaukset on jo suht siedettäviä jos mietin elämää joskus 4v sitten ja vertaan nykypäivään.

Kaikenlaista on kyllä kipuihin vuosien saatossa tullut kokeiltua, ne vaan ei kaikki aina auta. Kun jostain 14v:stä asti kipuillut enempi vähempi kiitos homekoulun, mikä puhkaisi vähän yhtä sun toista. Ensimmäinen mikä kipuihin on estolääkkeenä toiminut yllätti lääkäritkin, ainut vaan et erityisluvallinen = ei paljoa tietoa Suomessa ja kysymysmerkkinä miten raskauden kohdalla käy lääkitykselle. Vaihtoehdot vaan olis vielä pahempia kuin tuo yksi lääke, tilalle tulis 2-5 muuta.

Mä kun ilman lääkitystä oon kroonikkokipuilija (fibromyalgia), nyt ei juuri oo särkyjä ollut kohta kolmeen vuoteen muuten kuin satunnaisia pahoja päivän kaks, jos migreenejä ja noita niskojen jumitteluita ei lasketa. Ja miedoin lääkitys on Tramal mitä mulle saa antaa, migreenin täsmälääkkeet on jostain syystä kiellossa, eli vahvempiin opiaatteihin vain tie vie. Etenkin kun kuulun siihen harvinaiseen joukkoon, jotka on allergisia parasetamolille. Tipalla jos vielä joskus erehtyvät antamaan niin taitaa olla jo anafylaktinen shokki tiedossa, oli viimeksikin turhan lähellä (potilasvahinkotapaus, allergia oli jopa tiedossa, ei vain kunnioitettu tietoa).

Kyllähän tuo ystävän poismeno pysäytti ja pahasti. Just olivat paria viikkoa ennemmin saaneet muutettua tuohon 5km päähän (mulle luksusta, sillä tähän asti kaikki ystävät on asunut niin kaukana etten oo kovin helpolla päässyt kylään, tuon matkan jo käveleekin) ja ehtivät yötkin nukkua kodissaan vasta vajaan viikon. Sitten nousee yhdeksi päiväksi kuume ja ennen keskiyötä toinen on jo poissa :/ Mutta ei sitä voi toista ystävää hylätä sen vuoksi että hänen puolisonsa kuoli. Vähän on suunnitelmat venyneet että mitä toteutetaan ja koska, mutta ei se mitään. Ja tuntuis se typerältä käydä kylässä toisen luona mutta ei auttaisi siinä arjessa, istuis vaan jossain sohvan pohjalla. On tullut siis nukutettua kuopusta, leikittyä esikoisen kanssa, autettua kauppareissuilla jne. Näkee hyvin mitä se arki on, tekee ihan hyvää, etenkin kun itellä vuosia ollut vauvakuume ja sinä aikana ehtii kasata vähän turhan ruusunpunaiset kuvitelmat.

Ja käytän mä hieman hyväksi noita poikia siinä että voin hyvällä omallatunnolla täydentää noita leluvarastoja. Mun ja siskon vanhat lelut on aika moninkertaistuneet vuosien varrella kirpparilöydöillä, tullut vähän täydennettyä :) Mies ei kuulemma valita niin kauan kuin kaikki vaan mahtuu noihin laatikkoihin mitä on hankittuna. Parempi piristää itseään joskus jollain mille on käyttöä, jos ei muuten niin ainakin pienten vieraiden käydessä. Etenkin jos vaihtoehtona on jokin mässäily tsm. Tulee hyvä mieli kun löytää joskus jotain kirpparilta. Ja uudestaan kun lapsi löytää noista lelulaatikoista jotain mieleistään, sitä leikin riemua on kiva katsella. Jopa kissa meillä yrittää leikkiä dubloilla kun tuo ystävän esikoinen on niitä sillekin kantanut.

Hei vaan pitkästä aikaa ja tervetuloa uusille :wave:

Painonpudotuksesta oli ollut puhetta. Onnittelut hienoista saavutuksista ja tsemppiä vielä jatkaville! Se kannattaa kyllä :)

Greippimehua olen ollut tosi huono juomaan, ennemmin olen syönyt noita greippejä ihan sellaisenaan. Aamiaisella, salaatin sekaan jne… ollut jotenkin helpompaa. Tiedä sitten onko ollut siitä kiinni, mutta ainakin sen ovisliman on erottanut selvästi.

Lisey minulla taas käytössä lämpöjen seuraamiseen tcoyf. Olen tykännyt siitä fertility friendiä enemmän, koska sinne saa laitettua seurannan myös pelkillä limoilla tai niiden ja lämpöjen yhdistelmällä. Lämpöjen mittailun kanssa on välillä vähän niin ja näin, niin olen saanut paremmin kiinni omasta kierrosta tuolla tavalla. Mutta pääasia kai on, että ne on jossain itsellä muistissa :)

ON ovista odotellessa, merkkejä alkaa olla. Hiukan vaan mietityttää, kun noissa 27 päivän kierroissa ovis on ollut jämäkästi kp 14-15, että miten nyt, kun edellinen kierto olikin 29? Pitäisikö vaikuttaa seuraavan oviksen päivään? Tikuttaa aion, mietin vaan sillä, kun muut oireet ovat nyt alkaneet edelliskiertoa aikaisemmin. Hiljaiseloa olen pitänyt, asuntoa kovasti etsitään ja se, pankkien kiertäminen ja miehen ihana, pitkä loma ovat pitäneet pois koneelta. Plussatuulista tammikuuta kaikille :wave:

Mirage, mulla oli ennen ekaa raskautta kierrot tarkasti 27, mutta nyt ovat vaihdelleet 26-31. Sen oon huomannut, että jos edellinen kierto on pidempi kun se "normi" 27, niin seuraava kierto onkin lyhyempi ja ovis aikaisemmin kun edellisessä kierrossa. Eli kannattaa ehkä aloittaa oviksen tikuttaminen aiemmin.

Täälläkin yksi päänsärkypotilas lisää. Se on kyllä kurja vaiva, mulla ei oo todettu migreeniksi, itse asiassa mulla ei oo mitään diagnoosia, vaikka kuinka on tutkittu. Mulla se päänsärky oli jossain vaiheessa päivittäistä ja jos otin Panadolin ajoissa, se yleensä meni pois. Sit jos antoi sen pahentua (ja välillä kipu paheni nopeastikin), niin lepo (nukkuminen) ja vähän enemmän lääkkeitä auttoi. Tämähän tietty johti sit mahan reagoimiseen. Kerran jouduin menemään päivystykseen ja siellä yrittivät poistaa kivun vaikka millä, eikä se onnistunut, lopulta olin vaan niin tokkurassa kaikista lääkkeistä et sanoi ettei kipu enää haittaa, vaikka koskeekin. On kyllä rasittava vaiva!

Mä oon kans miettinyt tuota lämpöjen seuraamista, et aloittaisinko sen seuraavassa kierrossa. Tänään dpo 5, vähän nippailee mahaa, mut eipä juuri muuta. Viikonlopun aikana/jälkeen pitäs menkkakivut alkaa, niitä odotellessa.

MG, laita vaikka se yk1/3km1 niin ollaan paremmin kartalla...

AiraM kiitos linkistä. Tuollaisia kuvia itteki löysin yks kierto ku testiä kokeilin. Hemmetti, joku näistä kullannupuista on vaan löytäny testin vessan peilikaapista ja onnistunu rikkomaan sen. Alhaalta puuttuu joku juttu, mikä saa valon toimimaan. Höh. En taida raaskia tilata uuttakaan. Paitsi että sitähän ei tiedä, kuinka pitkään sitä joutuu ovista metsästään niin ehkä sitteki vois kannattaa... Toisaalta taas luulen kyllä tunnistavani ovislimat, joten en tiedä sittekään, tilaisko.

Nyt on mentävä, viitonen keikahti tuolista lattialle.

muoks. Viitonen tässä sylissä kaverina. Piti AiraMille sanoa, että onnistuin viimeksi siis testistä löytämään tuon linkin tapaisia juttuja.

Viimeksi muokattu:
Viola kiitos! Esikoinen tärppäsi jo eka yrittämällä pillerien jälkeen, sen jälkeen sitten tuli raskaus ja minit, joiden jälkeen kierrot olleet tuon 27, joten omaa kokemusta ei ole... Tiedän vaan, että ennen esikoista syömiäni pillereitä kierto heitteli tuon 27-29, mutta oviksesta en tiedä. Täytyy tehdä, kuten neuvoit :)

Migreeni on minullakin, diagnosoitiin vuosia sitten. Raskausaika jännitti, mutta kuulun niihin onnekkaisiin, joilla ei raskausplussan jälkeen ole ollut yhtään kohtausta. Toivottavasti pysyisikin poissa... :hug: migreenikoille, ei ole kivaa se, ei :(

tällä meni hermo ja menin tekemään testin. Tuloksena viivan paikka,eilen toissapäivänä ei ollut mitään samassa testissä. testinä first signalin testi...oihauheih,tästä nyt viisastunut yhtään. muttaa järkevänä ihmisenä aattelenkin että nyt otan rennosti ja odottelen maanantaihin jos ei tätiä kuulu,pissa oli laihaa ja mahdollisia rviikkojakin 3+3 vasta.

Eevaliisa onko tuo sun testi sellanen herkkä (10mIU)? Minä tein kans tuollasella herkällä testillä tänään ja negaa näytti, (mahdollisia) raskausviikkoja mullakin olis vasta 3+4, mut silti tuntuis että tolla herkällä testillä joku viiva etes näkyis! Ilmeisesti ei sitten kuitenkaan välttämättä :) Vielä voisi siis olla toivoa ? Noh, päätin että jos lauantaihin mennessä ei ala niin sitten voin uhrata toisen testini.

(tissit kyllä kipuilee menkkamaiseen tyyliin)

Eevaliisa:

Mulla tuli noilla viikoilla ja päivillä (suurinpiirtein) tosi hailu viiva (livenä näki kyllä, kuvaan vaikea vangita) tällainen http://i1118.photobucket.com/albums/k617/Elia29/tilajttuja007.jpg (hyvä että itsekkään näen sitä tässä kuvassa
seuraavana päivänä tuli jo tällainen http://i1118.photobucket.com/albums/k617/Elia29/21122010009.jpg . tuossa testissähän on ominaisuus, että siihen tulee herkästi viivanpaikka testiajan jälkeen, mutta jos se sun viiva tuli testiajalla niin mä olisin vähän innoissani. :D

Huomenta.

tsemppiä Eevaliisalle ja adoralle vielä viimeisiin piinapäiviin. Toivottavasti sieltä plussat pärähtävät molemmille testiin :) Plussatuulia :)

Noista First Signal testeistä minulla on vähän huonoja kokemuksia. Tai miten sen nyt ottaa. Toimivat hyvin testiajalla, mutta antavat usein (minulla kaikki ovat antaneet) sitten testiajan jälkeen vahvoja viivoja. Kun muistaa testin hävittää sen testiajan jälkeen, niin ei tule epäselvyyksiä.

Minä tilasin kotitestiltä ovistestejä ja raskaustestejä ja ajattelinkin tehdä jo huomenna testin. Ihan sen vuoksi, että aamulla aloitan sumuttelun. Ei siinä oikeastaan järkeä ole, eihän se noin pienillä dpo:illa vielä edes näkyisi. Mutta ... taidan olla muutenkin hätäinen testailija.

Työpaikalle täytyisi tästä lähteä suuntaamaan. Sain ilokseni luvan korvata huomisen työpäivän tekemällä tänään hommia, joten edessä on pitkä viikonloppu. Ohjelmaakin on kyllä luvassa, joten ihan hyvä juttu sinänsä, että päivät kuluu mukavasti.

Mukavaa päivänjatkoa ! :)

Heippa naiset! I`m back!!! =) Oli NIIN ihana reissu :heart:

Onnea plussanneille ja tervetuloa kaikille uusille :flower: :wave:

ON: Täällä menossa kp 2 :( Eli MG minut voi poistaa piinailijoista ja päivittää mulle kp 2/28-30. Kiitos! Kyllä taas masentaa menkkojen alkaminen :stick: Mutta eiköhän tää fiilis tästä taas parane ovista kohden :) Luget näköjään viivästyttää menkkojen alkamista parilla päivällä, mutta onneksi mitään muita sivuvaikutuksia niistä ei mulle tullut. Tiputteluvuodot eivät kyllä täysin loppuneet Lugejen avulla, mutta vähenivät kuitenkin. Nyt tiputteli vaan kahtena päivänä, kun ennen sitä kesti viikon. Kai sekin on jotain : / Taidanpa alkaa taas tutkimaan ovistestitarjouksia netistä...

Huomenta!

Tervetuloa takaisin, Sisa! Oot varmaan ihan papu :)

Testaile vaan Iloksi, täällä mielellään kuullaan miten käy! Hitto, kunpa mäkin voisin jo testata..

Nyt on kyllä taas tosi vahvana tunne ettei oo mitään testattavaa. Viikonloppuna homma alustavasti selviää, mutta en jaksa uskoa yhtään. Mutta kyllähän se mietityttää et miks ei tärppää. Meillä kuitenkin se helposti alkusa saanut yksi lapsi on jo. Ihan tyhmää vaan kuukausi kuukauden jälkeen aloittaa alusta. Meille varmaan tulee joku 2020 kakkonen, jos sillonkaan. Hyvin positiiviset fiilikset tänä aamuna taas..

Mulla on kans huonoja kokemuksia First Signal testeistä. Oon saanut niillä selviä vääriä haamuja testiajan loppupuolella ja sen umpeuduttua. Eli ei missään nimessä kannata ainakaan roskishaamuija kaivella. Tuo Leon tosi plussa on taas jo selkeesti plussa mun mielestä. Paljon plussatuulia joka tapauksessa!!

Neiti-81, tuosta VHH-ruokavaliosta.. Mä aattelin tehdä silleen (siis noin viitisen kiloa pitäs saada pois) et aamulla en syö hiilihydraatteja ja toisella päivän ruulla korvaan hiilarit kasviksilla. En halua kokonaan niistä luopua, koska esim. iltapalalla (tumma) leipä on ehdotonta herkkuani. Osaatko sanoa onko tuossa mitään järkeä vai mitä se VHH käytännössä tarkoittaa?

Päivänjatkoja!

pikkumy, kamala juttu tuo poikien isän yllättävä kuolema. :( En voi edes kuvitella millainen helvetti se onkaan ollut perheelle ja läheisille...
mg: Kiitos rohkaisusta. :) Onhan se niin, että niin kauan kuin ei punaista näy on toivoa. ;)
Neiti -81 kyllä varmaan nyt plussa kolahtaa sinne... :heart:
adora, jospa se hailukka viiva vielä siitä vahvistuisi...jännää! :)
Mirage: Mä käytän myöskin tcoyf:ää, eli siis molempia. :whistle: :ashamed: Tcoy on oikeastaan harjoittelutasolla vielä, mutta hyvältä vaikuttaa. Mä oon tällänen hifistelijä. :D Ja tykkään käppyröistä. :LOL:
iloksi, täytyy siis huomena olla täällä passissa odottamassa tuloksiasi... :)
Eevaliisalle myös viivanvahvistumista toivon!!! :)
SiSa78: Kiva kun tulit takaisin. :)
Viola30: :hug:

Ja dpo 10. Lämmöt samat kuin eilen, eli ei mitenkään kovin korkeat...tosin tuossa justiinsa fertilityfriendistä katsoin, niin ei silloin pojankaan plussaus-kierrossa ollut, samanlaista 36,6-tasoa silloinkin. Eli siitä ei voi päätellä juuta eikä jaata. :whistle:
Tissit on -noh- tissit. :LOL: Vähän ehkä isommat kuin alkukierrosta, mutta ei mitenkään kipeät. Nännit ehkä iiiiiiiiiiiihan vähän kosketusarat, jos sopivasti sattuu hipaisemaan. Hmm. Eilen kuvittelin pariin kertaan, että tuli semmoinen tunne tisseihin kuin maito nousisi...semmoinen kihelmöinti tms. Tupla-hmmm.
Ehkä kuitenkin oudointa tässä kierrossa on sen pienen tiputteluvuodon täydellinen puuttuminen. :confused: Viime kierrossa oli sitä vaal.pun. tippailua kp 22, 24, 26 ja 29-30. Ja kp 31 muuttui sitten kp1:ksi. Nyt ei mitään semmoista, eilenkin pikku hempeilyhetken jälkeen olin ihan varma että no nyt tulee jotain punervaa, niin ei, ei pisaran pisaraa!
Toivottavasti se oli hyvä merkki.
Muuten oireita ei kyllä oikeasti ole. Kaksi päivää oli järkyttävä turvotus (vatsalla lähinnä), mutta se voi johtua ihan mistä vaan niin en laske sitä oireiksi.
Ei auta muu kuin odotella. Tunteet menee laidasta laitaan, välillä oon jo heittämässä testejä ikkunasta kun ei niitä tarvitse kummiskaan kun mitä tässä turhaan negaa testaamaan... : / Sitten taas kohta tulee mitä-jos-kumminkin-olo... :headwall:

Mukavaa loppiaista kaikille!

huomenia ja ihanaa loppiaista,tänään meillä ainakin laitetaan jouluiset valot kaappiin,ikkunoista. minulla on olohuoneessa lyhty jossa valot sisällä,sitä en laita,tuo kivasti tunnelmaa iltaisin.

Mitähän sitä tänään keksisi. Yö menny miettiessä ja ja pari kertaa vessassa juostessa.Kunpa sitä jos tietäis,tuleeko mensut vai mitä meinaa. Pesun sivujen mukaan kk alkais n. 8.1 laskien kolmen kk mensuista. Kiits luojalle että pidän kk-päiväkirjaa,helpottaa kummasti stressiä. Niin siit FN testistä,mulle ie oo koskaan tullut haamuja siitä,ei edes eilen,vaikka viivanpaikkaa tulikin.:headwall::headwall:

Meilä lapset on alkaneet kinastella että kumpaa sukupuolta oleva pikkuinen meille saa tulla! siis mitä,kun ei ole edes vauvoista ollut puhetta. Poika haluaa pikkuveljen ja tyttö pikkusiskon,koska sillä on jo pikkuveli...voi kamala sitä tappelua sitten kun joskus jos se vauvaa tuleekin ja se onkin "väärää" mallia...:D Mies on jo "tilannut" vuosi sitten pojan ja minäkin koen pojat helpommiksi,mutta toisaalta olisi ihana saada pikkuinen vaalenapunainen paketti.

ohhoh,työt alkaa maanantaina,ihanaa,olen ollut työttömänä marraskuun alusta,tehnyt keikkahommia,oman jaksamisen rajoissa ja nyt pitäisi aloittaa taas kokopäivä työt,onneksi työpaikka on kotia lähellä..:) jatkan siis täitä samalla alalla kuin ennenkin olen lähihoitaja ja lasten ja nuorten puolelta valmistunut. Päiväkodin täti.:D todellakin oma ala,sydämn asia:heart:
Kevät tuo tullessaan myös pojan psykiatrisen hoitojaksot,diaknoosina muu varhailpsuuden sosiaalisen kehityksen häiriö. Ilmenee sosiaalisissa tilanteissa ja päiväkodissa,tarvitsee tukea leikkitilanteissa ja vie yhden ihmisen päiväkodissakin jotta päivät sujuvat. kaksi vuotta mennyt diaknoosia saadessa,ennen sitä oli vain vaikeatapaus:( Itse uskon että pojan ongelmien syynä raskausaikani masennus,joka johtui parisuhteen hirveästä tilanteesta. Onneksi ne ajat on ohi ja elämä on jo helpompaa :)

tulipa sepustus.

Muuten ei mitään oireita,tätiä odotellessa,nippailuja muniksissa,ei mitenkään hirveästi,ei huomaa jos ei istu rauhassa,rinnat turvonneet ja kipiät,nännit nöpöttää ja täynnä niitä valkoisia näp: /pyjä:D lämmöt aamulla 37,1.
Muuten normaali olo. jep.
Taidan leipoa jotain hyvää,jos tulis vähän kiloja lisää. Anteeksi.

ADORA mikähän siun tilanne on,meillä aika samat dpo päivät..teekkö vielä testejä...mä odotan menkkoja,en tee testiä,meen sitten vaikka labraan.

Viimeksi muokattu:
Eevaliisa lupaavalta kuulostaa, kun viikkojakin on tosiaan vielä noin vähän :) Adoralle
myös tsemppiä viimeisten päivien odotteluun ja plussatuulia :)

SiSa :hug: tädistä ja tervetuloa takaisin! Kiva, että oli hyvä reissu :) Me käytimme joululoman kesäloman suunnitteluun, mutta täytyy katsoa, miten budjetti venyy... Asumiskuvioihin toivotaan muutosta, ja paljon riippuu siitä.

Lisey Johonkinhan se aika pitää käyttää :D ;) Ei vaan, itse olen sikäli samanlainen, että käppyrät auttavat olemaan stressaamatta. Ilman niitä varmaan kuuntelisin itseäni ihan hulluna ja arpoisin ja stressaisin, että onko tää nyt sitä vai mitä... Auttaa keskittymään muihin asioihin. Ja onhan ne nättejä ne käppyrät :D Koskas testaat?

ON Täytynee aloittaa oviksen tikutus jo huomenna, vaikka oviksen pitäisi olla vasta keskiviikkona... Lämmöt putosivat aamulla ja limat ovat sellaiset, joita on yleensä kolme-neljä päivää ennen ovista. Taitaa siis se edellinen pitkä kierto vaikuttaa... Tai sitten saan odottaa vielä viikonkin sitä ovisplussaa :D

Viimeksi muokattu:
Juu, eikös sitä toivoa ole niin kauan kun punaista ei näy ;)

Eevaliisa meillä tosiaan kierto aika samassa vaiheessa :) 8. pv viimeistään pitäis menkat alkaa ja sitten kattelen jos on vielä aihetta testailla. Mulla ei oo kokemuksia noista FS:n testeistä. Nyt mulla on kotitesti.fi:n Sofi testejä. Jopa ohjeissa varoitetaan että saattaa antaa herkästi vääriä plussia testiajan jälkeen. Eiliseen testiin ei tullut mitään ns. roskishaamujakaan, edelliseen (dpo 10) tuli ja nimenomaan testiajan jälkeen, testiajan puitteissa viivanpaikka. Meillä on näköjään sama suuntaus työrintamallakin. Opiskelen parhaillaan lähihoitajaks, maanantaina alkaa vika työharjoittelu ennen suuntautumista ja lapsiin/nuoriin munkin sydän sykkii :) Onnea työpaikasta!

Nyt singstaria lasten kanssa :D

Kiitos Viola30 ja Lisey hengessä mukana olemisesta :D Ihan järjetöntä edes kuvitella, että sieltä jotain näkyisi, vaikka se hedelmöityminen olisi tapahtunutkin... Mut niin sitä vaan täytyy koittaa.

Sisa kiva kun palasit ehjänä takaisin. Toivottavasti reissu oli mukava ja ihana ja rentouttava ja kaikkea, että täällä kaamoksessa taas jaksat painaa :) Ja "onnittelut" uudesta kierrosta- uudesta mahdollisuudesta! Pahoittelut viimekierron päättymisestä menkkoihin. :(

Mirage oviksenmetsästysonnea sinulle! Toivottavasti löytyy ja pääsette hyvin hyödyntämään :) Onnea matkaan ja plussatuulia!

adora minulla on muuten myös noita kotitestin herkkiä liuskoja, mutten ole pakettia vielä avannut, että olisin ohjeita ehtinyt lukemaan. Olipa hyvä,e ttä otit puheeksi nuo roskishaamut, sillä vaikka se on typerää niin aivan varmasti jokaisen tiirailen vielä sieltä roskiksesta.. Toivottavasti sinulle nyt tulee pian se haamu ihan testiajalla :) Plussatuulia!

Suprecurista olen googlaillut sen verran, että sen ei pitäisi vaikuttaa jos raskaus on alkanut. Mutta se pitää heti sitten lopettaa. Ainakin jonkin verran googlaamalla löytyy niitä tapauksia, että keskenkaiken sumuttelun onkin tullut plussa.
Noh, mut ei se ainakaan edesauta raskautta vaan päinvastoin himmaa tuota hormonitoimintaa ja sitä myöten sitten tietty huonontaa raskauden jatkumisen mahdollisuuksia (siis jos raskaus olisi alkanut). Voi tätä jossittelua..
Kyllähän se tulee harmittamaan JOS menkat alkaa, mut toisaalta ei sitten niin paljoa, kun on ne hoidot sitten pian edessä.. eli pääsee vähän oikasemaan eikä tarvitse odottaa taas kierron loppua niin kauaa tekemättä mitään. :)

Lisey oletko sinä jo suunnitellut testauspäivää? Toivottavasti tosiaan tiputtelun puuttuminen on hyvä merkki :) Hirveästi plussatuulia!!

Minulla jomottaa edelleen tuo oikeanpuoleinen munasarja ja nännit on hellänä. Huomaa etenkin jos yläosattomissa ja sattuu tuo nänni hipasemaan johonkin, esim vaatteeseen kun pukee. Mut tämä on kyllä ollut ennenkin tässä vaiheessa oireena. Mutta se mitä ihmettelen, on tuo valkovuoto joka on nyt tosi runsasta ja sellaista ihan paksua kermaista (sori ällötys). Sitä on tässä nyt jatkunut muutaman päivän, vaikka taisi siinä olla se muutaman päivän kuiva kausikin.. en nyt varmaksi muista.

On tämä huvittavaa, kuinka sitä nyt sitten uskoo vielä ihmeeseen kaiken jälkeen. Aivot huutaa: ÄLÄ LUULEKAAN ETTÄ TÄMÄ KIERTO OLISI JOTENKIN POIKKEUS, mut sit kuitenkin sellanen pieni ääni sanoo, että kyllä ihmeitä voi tapahtua, johon aivot huutaa: MUTTA NE IHMEET TAPAHTUU MUILLE... johon pieni ääni: niin... mutta silti.
Tämän enempää en jaksa aivojeni keskustelua kuunnella. Ärsyttävän vahva kuitenkin tuo "pieni ääni".

Tässä viimeaikoina olen ravannut edestakaisin lapsettomuus-osaston, vauvakuume-osaston ja laihdutus-osaston väliä. Etsin jotain mistä saisin toivoa ja toisaalta jotain, mikä rajottaisi tuota toivomista. Tieto lisää tuskaa, se on varma. Olisi kiva tjottailla ilman mitään käsityksiä mistään ja ajatella vaan, että joskus se sitten tärppää kun on sopiva aika. Mutta ei.

Noh, nyt on parempi lopettaa tämä sepustus. Menee pelkäksi oman navan kaiveluksi. Huomaatte ehkä, että olen hieman "yli-innostunut" tai ehkä voidaan jo puhua jonkinlaisesta maniasta...
Jännittää, pelottaa, innostaa, ... menisi nyt aika jo eteenpäin ja etenisi nämä hommat.

Mukavaa päivänjatkoa taas :) Ja hyvää loppiaista!

Huomenia! :D Täällä eletään myöhäisessä rytmissä, sillä mies nukkuu edelleen. Väsymyksen syyksi selvisi vaaniva flunssa, jota osasin odottaa. Lapsellakin on vähän oireita, mutta mies taitaa olla voiton puolella. Taidan jättää kahvittelut kokonaan (tai melkein kokonaan) väliin ja keskittyä teen juontiin. Hunajan kanssa maistuu flunssaisena ja jouluna sain taas uusia ihanuuksia. Päätäkin särkee, joten venyttely ja lepo tulee tarpeeseen. Nyt kun saisi Tempurin unikaveriksi. :heart:

Oikealla puolella on tuntunut muniksessa kipuilua ja rinnat tuntuu hassuilta, joten uskon oviksen olevan lähellä. Lämpöihin ei ole nyt luottamista, mutta seurailen tilannetta senkin osalta ja koitan tottua tulkitsemaan uudenmittarin lukemia. Ehkä niitä kannattaisi ihan kirjailla ylös ja vaikka käppyrääkin flunssan jälkeen piirrellä. :D Olen myös epävarmuudesta stressaaja, joten käppyräohjelma voisi rauhoittaa. Tarvitsen tosin ohjelman, joka tulkitsee muistakin oireista, sillä lämpöjä tulee mitattua vähän miten sattuu.

Viola30 > Käsittääkseni tumman leivan syöntiä suositellaan mieluummin aamuun. Itse olen suosinut täysruista silloin kun vatsani ruista kestää. Vhh-resepteistä löytyy korvikkeita leivälle, joten mieliteot on helpohkoa tuttua kiertämään. Itse pidin perunasta paljon ennen vhh:n aloitusta, mutta nyt en siitä enää välitä. Joskus maistan pienen määrän (yksi lohko tai ruokalusikallinen kermaperunoita tms). Ruisleipä on ollut myös heikkouteni, mutta ei se enää entiseen tapaan maistu. Vhh:n noudattamisessa ovat avuksi karppaus.info , Ateriamatriisi – KarppausWiki ja Fineli : Elintarvikkeiden koostumustietopankki - Terveyden ja hyvinvoinnin laitos . =) Itse olen muokkaillut "oman" dieettini eli en ihan noissa rajoissa valikoi. (Tällä hetkellä lipsun pahasti, varsinkin kun flunssa iski)

Lisey > Kuulostaa lupaavalle. Vauvaliimaisia plussatuulia!

SiSa78 > Tervetuloa takaisin reissusta ja pahoittelut tädistä! Toivottavasti alkanut vuosi on vauvapölyinen ja plussa pärähtää tässä kierrossa otsikon mukaisesti.

Eevaliisa Nwogu > Kyllä minä kuvassa haalean haamusen nään. Toivottavasti on oikea haamu, joka sitten myös plussaksi vahvistuu. Vauvaliimaista plussaonnea!

Neiti-81 > Mulla on vasta-aineet katsottu ja ne oli ok, joten muita kilpirauhasarvoja ei tutkita. :headwall: Täällä on siis sellainen ärsyttävä käytäntö, että luotetaan tuon yhden arvon kertovan onko jotain pielessä. Itse en saa mielenrauhaa ennen kuin kunnolla on tutkittu, sillä oireet ovat selkeät. Täytyy yrittää vääntää lääkärille rautalankaa, jos hän sitten heltyisi lähetteen kirjoittamaan.

Viola30 minun pitikin sanoa tuosta tummasta leivästä (ja hiilareista) samaa kuin MG eli minun käsityksen mukaan hiilihydraatit mielummin aamuun (polttoaineeksi päivää varten) ja sitten illalla ehkä enemmänkin proteiinipitoista iltapalaa. Minä olen tässä toiminut nyt viimeisen 6kk näin siis aloittamalla aamun puurolla (tai sillä tummalla leivällä) ja iltapalalla syönyt sitten maitorahkaa marjoilla tai hedelmillä.
Go fat go-ruokavaliossa mennään juuri näin, eli hiilarit aamuun ja proteiinit iltaan.

+++TAMMIKUUSSA PLUSSAAVAT, helmikuuta suunnittelevat+++

torstai 6.1.2011

KUUMEILEVAT
Nimimerkki...................Kiertopv:t..........Ikä....Haaveissa...Yritys
Pikku-Saara.................kp41/30............28v...1. lapsi.......yk4
Shiny..........................kp36/?..............23v...1. lapsi.......yk4
henssu........................kp34/28............18v...1. lapsi.......yk1
undercovergirl.............kp31/29-31........26v...1. lapsi.......yk11
adora..........................kp30/28-30........25v...3. lapsi.......yk3v+
Kauniina Päivänä Tuut..kp29/27-29........33v...3. lapsi.......yk5v+
Lisey...........................kp27/28-32........28v...2. lapsi.......yk2
Eevaliisa Nwogu...........kp26/25-30........26v...3. lapsi.......yk1
Neiti-81.......................kp23/24-29................3. lapsi.......yk1v+km2
iloksi...........................kp23/31-33........28v...1. lapsi.......yk4,5v
Epa_88........................kp22/30....................1. lapsi.......yk3
Zanca..........................kp22/27-31........26v...1. lapsi.......yk6
Salainen toive..............kp21/24-36(44)...22v...2. lapsi.......yk2
Liina87........................kp20/29.............23v...1. lapsi.......yk8
Mariel85......................kp20/?...............25v...2. lapsi.......yk3km2
Viola30........................kp19/27.............31v...2. lapsi.......yk7
Villervalla....................kp19/30..............27v...3. lapsi......yk1
Barbamama35.............kp15/23-28.........35v...3./4. lapsi...yk4
macy gray...................kp15/30-34.........30v...2. lapsi.......yk14
AiraM..........................kp14/~34...................................yk2
Viulu...........................kp13/28-30.................4. lapsi.......yk2/6
lisse............................kp13/30-45................2. lapsi........yk2
Matilda-08...................kp12/26.....................2. lapsi.......yk3
Sinderella....................kp11/28-29.........38v...6. lapsi.......yk1/3km1
anniala........................kp10/26-30..........23v...2. lapsi
Mirage.........................kp9/26-27...........29v...2. lapsi......yk5
äiti x4..........................kp7/27...............32v...6. lapsi......yk1
*Justiina*....................kp7/30-32...........38v...3. lapsi......yk1
MolliMelooni.................kp7/35-38(40).....32v...2. lapsi......yk3½v
Minnarun.....................kp6/29-31...........30v...3. lapsi......yk6
jonna_82.....................kp5/29-32...........28v...1. lapsi......yk8
bluebaby......................kp4/28...............26v...1. lapsi......yk3-4v
pikkumy.......................kp4/28...............25v...1. lapsi......yk4
Gabrielle......................kp4/32................29v...1. lapsi......yk5
koiksa-79.....................kp4/28-36...................3. lapsi......yk2
SiSa78.........................kp2/28-30............32v...2. lapsi.....yk2/4
myrskytuuli..................kp?/?..................33v...2. lapsi......yk2
mileon.........................................................5. lapsi

TAUSTALLA
mahara, Agaetis, Amf, Sanelma, Coya, Paha päivä, Marble, very important baby, Nasukka82, Heathy, A-H, pia, Mukiin menevä, viuhpiipore, toiveikas -87, Safiirix, Sarmiina, Taikapeili, Nallekarkki, Liljah, BloodyEnd, marika 83, Nuplu, Vuokko84, Constance, wilkat, angelfish, Joko, Millukka, inspire, Viuhti10, Peppi Pitkäkorva, kissendaal, Aawatar, An-nie, Mischa10, Muffinssi, Minnäi

PIINAILIJAT
Pikku-Saara...............dpo15
Eevaliisa Nwogu.........dpo13
adora........................dpo12
Lisey.........................dpo10
Zanca........................dpo8
Viola30......................dpo6
iloksi.........................dpo5
Mariel85....................dpo1

PLUSSANNEET 2009
joulukuu: MaybeSomeday ~ Tellu30
PLUSSANNEET 2010
tammikuu: Riemu ~ tyyty85 ~ Lara- ~ ennie ~ Hyväsetti ~ jemppero ~ Auroora
helmikuu: HayLina ~ Leli82 ~ Neila ~ sutulii ~ Sintsu78 ~ Eveny
maaliskuu: RiikkaVaan ~ piprane ema ~ Sanelma ~ Ezziina ~ Tinker Bell ~ miya ~ AaVee
huhtikuu: Unelmahöttö ~ babar ~ Neppi
toukokuu: Piupula ~ icefairy ~ Milja Sivupolku ~ Sophie84 ~ vauvahaaveilija85 ~ Onnellinen x5 ~ onnipellervo
kesäkuu: Auneliini ~ samara88
heinäkuu: mimia85 ~ Jade- ~ ToinenToive ~ tombatar ~ Jinda ~ Plink ~ Allie81
elokuu: äizikkä ~ nereida ~ Yaden ~ NeliApina ~ tatskattu ~ dyyni
syyskuu: Aada87 ~ Iksu81 ~ Diipeli ~ Ciba ~ JA82 ~ TUUtikiks ~ MyrskyMaija ~ PohjanTuuli ~ amma
lokakuu: sannikki ~ lumihiutale85 ~ tirpula ~ Mimmimami ~ Hiipu1 ~ skumppis ~ Silva ~ MyDream
marraskuu: tätimoonika ~ skorpioni07 ~ Manzu ~ Kristen ~ karvatonkoira ~ hemari ~ valtsukka ~ HelinäKeiju10 ~ Pumpuliini ~ vimmu
PLUSSANNEET 2010 joulukuu:
iines83......................9.12. .....kp28/30-34................2. lapsi....yk5
miimii10....................13.12. ...kp39/36...................................yk6
Okaasan....................14.12 ....kp34/28-30.................4. lapsi...yk9
kamiraro...................17.12. ...kp21(31)/30......22v.....3. lapsi....yk1
sandemar..................20.12. ...kp?/?......................................yk2
Leo81........................21.12. ...kp28/28-33.................3. lapsi...yk2
Huldasharks...............21.12. ...kp36/40......................3. lapsi...yk6
kolmannen haaveilja...26.12. ...kp32/28-30......28v......3. lapsi...yk3
kaneli83....................27.12. ...kp32/28-32.......27v......1. lapsi...yk4
JiiMii82......................31.12. ...kp27/29...........28v......2. lapsi...yk6

HAAMUILIJAT
MiiJane76....19.11.
adora..........31.12. ...kp25/28-30........25v.....3. lapsi.......yk3v+

Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:

Listaa päivittää: macy gray

Listalla näkyvät tiedot nimimerkin lisäksi:
kp??/?? tai kp??/??-?? = Meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus.
??v = Kuumeilijan ikä
?. lapsi = Monettako lasta yritetään
yk? = Monesko yrityskierto meneillään (Jos yritystä on ollut pitkään, voi merkitä myös vuosina)
Yk?/? voidaan merkitä silloin, kun yritys jatkuu keskenmenon takia (Ensimmäinen luku on meneillään oleva yrityskierto ja jälkimmäinen yrityskiertojen kokonaismäärä. Plussakierto ja raskausaika lasketaan yhdeksi kierroksi)
km?= yrityksen aikana tapahtuneiden keskenmenojen määrä
Yksi kierto on kuukautisten alusta seuraavien alkuun kierron pituudesta riippumatta.
Jos yritystä ollut pitkään eikä kiertomäärä selvillä, voi ilmoittaa myös vuosina.
Piinailijoiden lista:
dpo? = Päivät ovulaation jälkeen. Ovista tikuttavat voivat ilmoittaa plussapäivän (dpo-1)

Kysymysmerkit tarkoittavat numeroita :D

Plussarikasta tammikuuta!

Viimeksi muokattu:
Kiitos takaisintulo-toivotuksista =) Loma oli tosiaan aivan ihana :heart: Lämpö ja valo tekivät kyllä niin hyvää tähän pakkasen ja pimeyden keskelle. Ja heti tuli jo kova hinku päästä matkalle vuoden päästä uudestaan :D Jospa olisi silloin sellainen pieni nyytti matkassa mukana (tai edes masussa salamatkustajana) :whistle: Toivottavasti tämä vuoden alku toisi meille kaikille kovasti plussatuulia!!!

Viola30: Papua musta ei kyllä taida saada millään ilveellä :D Oon nimittäin tosi vaalea ja rusketun varmaan siksi huonosti. Lisäksi käytän korkeita suojakertoimia, koska olen niin vaalea, että palaisin varmaan muuten ihan ravuksi. Nyt siis olen lähinnä sen värinen kun muut ihmiset normaalisti ilman rusketusta :LOL: Mutta kiva niinkin, näyttää terveemmältä kun ei ole ihan normaali oma itsensä eli "valkoinen lakana" =)

Yhteistyössä