+ + +TAMMIKUUSSA PLUSSAAVAT, helmikuuta suunnittelevat+ + +

Koiksa-79: ikävä nähdä sut taas täällä :hug: Toivottavasti pääset pian pysyvästi takaisin odottajien puolelle :hug:
mg: otatko seuraavassa listapäivityksestä mut pois piinailijoista. Kiitti =)

On: Kiitos kaikille, ootte ihanaisia! Tässä kierossa mieliala nousi nopeasti ja odottelen jo vuodon loppumista, jotta päästään treenailemaan, että osataan sit oviksen aikoihin :p Ovislaskuri heitti oviksen 20.1. ja sama kp tuolloin kun kahdessa viimeisessä kierrossa.

koiksa
Pahottelut keskenmenosta, toivottavasti pääset pian takasin :hug:

Pahottelut täältäki uuteen yritykseen joutuville... :hug:

Nyt iski vissiin pojalle se kova kuume mikä mulla oli sen yhen päivän.. : /
Pyllystä mitattuna 39,7astetta lämpöä... Reppana...
Täytyy mennä ite nukkumaan, saattaa olla raskas yö tulossa...

Voi ei! Täti on ahkerasti tuppautunut kyläilemään. :( Tsempitykset ja vauvapölyt tähän kiertoon näin yhteisesti!

Korjailin listaa tuolle edelliselle sivulle. Etusivun jos muistan päivittää kerran päivässä, niin hyvä. :D Menee näköjään tovi ennen kuin opin muistamaan sen, mutta tässä kuussa on onnistunut jo paremmin. :)

Sinderella > Laitanko sinut taustalta listalle? (Jos laitan, niin kp8/28-29 vai kp11/28-29?) :)

Lapsella alkoi lämpö nousta iltatoimien alkaessa, joten jännityksellä odotan yötä. Omalla kohdallani jännitän tuleeko kipukohtaus, kun iltayöstä on yleensä yllättänyt. Lämpöily johtuu ilmeisesti mittarin vaihdosta eli täytyy yrittää selvittää mitkä lämmöt tuolla mittarilla mitattuna ovat milloinkin normaaleja. Juilintojen perusteella voisi arvella oviksen olevan vielä tulossa, joten eiköhän tässäkin kierrossa toivoa ole. Toivottavasti nuo kipukohtaukset menevät pian häiritsemästä eli ongelma posituu itsestään.

Pitäisi yrittää mennä nukkumaan, muta keittiön kaappien järjestäminen jäi pahasti kesken nälän yllättäessä. Oikeastaan se ei kyllä yllätys ollut, sillä koko päivän on ollut mahdoton syöpötys. :p Olisi ihana löytää se sopivan syömisen tasapaino tämän ruokahaluttomuuden ja loputtoman ruokahalun väliltä. Ei ihme, että kärsin paino-ongelmista, kun on vuoroin soutamista ja huopaamista. :kieh: Nyt kuitenkin positiivisia ajatuksia mieleen, ettei mukava päivä mene pilalle. :)

koiksa -79: :( :hug: Suuret pahoittelut.

Pikaisesti ennen töihinlähtöä - dpo 8 eikä edelleenkään mitään ihmeellistä. : / Paitsi flunssa. :snotty: Lämmöt ovat hyvät, mutta tiedä sitten johtuuko sekin asia taudista...hmph.
Ei siis mitään suuria (realistisia) odotuksia...haaveita toki...

Huomenia. Soittelin verikokeen tulosta ja kyllä siellä raskaushormoonia löytyi juuri ja juuri sen verran että luokiteltiin positiivikseksi. Huomenna käyn vielä kontrollissa, mut hoitajan kanssa ollaan siinä oletuksessa, etä kyseessä kemiallinenraskaus.. Jotenkin helpottava ja opettava tieto. Eli vast edes en testaa ennen kuin täti on myöhässä yli viikon ja luotan vain täydellisiin viivoihin.. Ja digi- voiko siihenkään luottaa???:headwall:

MG: Tälle voi sit laittaa vaikka kp2/28-36 ja yk2, vaikka ei välttis täs kuus vielä hirveenä yritettäiskään...

Pahoittelut koiksa-79 :hug:

Pahoittelut myös uusille, parilla ainakin ollut kovia koettelemuksia. Jotenkin elämän raadollisuus selviää vasta näitä palstoja lueskellessa. Kovin tavallista tuntuu olevan, ettei kaikki menekään ihan niinkuin on ajatellut ja toivonut. Kaipa se luontoäiti kuitenkin tietää mitä tekee, vaikka aika epäoikeudenmukaiselta välillä tuntuukin. Voimia vaan kaikille. :heart:

).( Kiertopäivä 14/~34 menossa. Vilunväristyksiä havaittavissa. Kierto olis kyllä poikkeuksellisen lyhyt jos nyt jo olisi ovulaatio tapahtumassa, joten taitaa olla kyse ihan vaan flunssanpoikasesta. Sylkäisin äsken Donna-testiin ja kohta tiirailen mikä on tulos. :D

Koiksalle :hug: Muista ettet voinut mitenkään vaikuttaa raskauden päättymiseen ja testejäkin on ihan turha syyttää ;) Sitä se on kun on herkkiä testejä nykyään markkinoilla ja ihmiset (kuten minäkin) testailee ennen kuin menkat edes ovat myöhässä. Tosin voi sitä keretä testaamaan positiivisen testin menkkojen pois jäännin jälkeenkin ja sitten vasta alkaa vuoto. Itse olen 2 kemiallista raskautta kokenut (todistetusti), silloin menkat oli ihan oikeasti myöhässäkin joten ei ollut mitään väliä olisinko testannut ennen menkkojen pois jääntiä vai vasta kun ovat oikeasti myöhässä. Vannoin joskus itsekin etten enää testaile ennen kuin menkat viikon vähintään myöhässä :) Mutta tässä sitä ollaan, en ota mahdollisia haamuja vaan enää niin tosissani. Kaikkea hyvää sinulle uuteen yritykseen!

Dpo 10 ja pävät kuluu erittäin hitaasti. Etenkin nyt kun olen 2 päivää itsekseni, lapset mummolassa ja mies töissä. Kohta tilaan kotitesti.fi:stä uusia testejä, ne saa jo humenna postilaatikkoon, joten huomen aamulla testaan. Pitäisi ainakin viivan olla vahvistunut, jos kerta dpo 8 oli hailakka viiva havaittavissa.

Vahvat on oireet edelleen. Menkkamaisia jomotuksia on ollut nyt ainakin 4-5 päivää, ihan keskellä alavatsaa ja ihan supistuksia muistuttaa (aaltoilevaa, ohimenevää). Normaali kierrossa menkkajomotukset alkaa siinä vaiheessa kun näkyy punaista ja kestää sen pari päivää. Nyt siis poikkeuksellisen aikaisin. Vessassa pitää ravata, rakko tuntuu jatkuvasti olevan täynnä ja normaalisti käyn max. 3krt/pv vessassa. Tissit on arat, mutta se mulla liittyy aina menkkoihin.

Joten huomenna ehkä olen taas viisaampi. Nyt kuitenkin luuttu käteen, pyykit ja tiskit koneeseen. Sitten auto katsastukseen ja kaverille käymään.

Täällä dpo 8 ja nyt on tunne että tärppi on käynyt. Tosi vaikee selittää. No aamulla heräsin siihen kun yskäsin niin alavatsaa viilteli, samoin myös kun nousin ylös. Maha tuntuu menkkamaiselta. Mulla ei ikinä menkkakipuja ole ennen vuotoa, nyt kp 21/24-29, kierron pitäisi oviksen mukaan olla nyt taas tuo pidempi: toista kertaa yli kahteen vuoteen mun kierto on NORMAALI (ainakin oviksesta laskettuna...)

Mielenkiintoista nähdä miten käy..
mahikset o niinko fifty-fifty :D

Täällä on taas tapahtunut. Pahoittelut, koiksa ja tsemppiä uuteen yritykseen kun sen aika koittaa. Ja harmitukset muillekin, jolle täti tuli kylään.

Neiti-81, sun repäisykivut ja menkkakivut vaikuttaa lupaavalta! Ja adoran oireet myöskin taitaa enteillä plussaa. Mäkin pystyn aika hyvin tunnistamaan alkaneen raskauden juuri noista liian aikaisista menkkakivuista, joten toiveet on varmasti korkealla. Hienoa!

macy gray, voisiko kipukohtaus tulla siksi myöhään illalla, koska menet pitkäksesi? Jos se syy on ne virtsakivet, niin silloihan painovoiman vaikutus lakkaa eikä ne pääse valumaan alaspäin kun lihassupistuksilla. Tuli vaan mieleen..

Munkin pitäis ruveta ruokaremonttiin, varsinkin iltapäivisin sorrun suklaaseen ja limppaa (light, mut kuitenkin) ja sit töiden jälkeen napsin karkkeja. Oon vaan niin karkkiholisti että! Itsekuristahan se on kiinni, ei voi valittaa.

ON: Dpo 4, joten odottelua vain. Esikoisen raskaudessa rupes vähäisiä oireita tulemaan jo ekan viikon päästä oviksesta, joten kovin odottelen seuraavina päivinä ees jotain tuntemuksia. Kunpa nyt ois tärpännyt.. En jaksas enää odottaa.

Pahoitteluni tädin jyräämille :hug:

Koiksa olen pahoillani :hug: mutta kuten itsekin sanoit, mieluummin tässä vaiheessa jos epäonnistunut raskaus on, itse kokenut tuulimunan joka todettiin alkuraskauden ultrassa ja järkytys oli todella suuri, en toivo sitä kenellekkään :'( Onnea uuteen yritykseen, toivottavasti saat pian "kunnon" plussan joka kestää sen 9kk :heart:

Neiti-81 Kuulostaa hyvältä :heart:, onko muita oireita?

Liseylle pikaista paranemista :wave:

MG Harmittavaa toi kuumemittarien eri tulokset. Mulla vuosia vanha digimittari, jolla oon rakentanut FF-käppyräni, jos se hajoaisi niin olisin varmaan pulassa :LOL: Mites lapsosesi jakselee? Entäs itse? Pikaista paranemista sinne :wave:

Täällä kp 5...alkukierto on niin tylsäää

Ja olen ollut yhden vaivaisen vuorokauden hiilarittomalla ja nyt on jo tuskaa |O Alkaapa lupaavasti...miten te muut, joilla pudotus on nyt päällä, tsemppaatte itseänne pysymään ruodussa?

Onko muita, jolla greippimehun päivittäinen juonti kikkana raskautumiseen? Kuinka paljon mehua juot/vrk? Itse vedän reilun 2dl lasillisen clomien välissä, vaikkei siitä ilmeisesti clomeille haittaavaa vaikutusta olekaan, niin silti en ota mehua niiden yhteydessä..

Mukavaa tiistain jatkoa, rauhaa piinailijoille ja isoo plussapuhuri täältä :whistle:

Justis :wave:

Täällä dpo 8 ja nyt on tunne että tärppi on käynyt. Tosi vaikee selittää. No aamulla heräsin siihen kun yskäsin niin alavatsaa viilteli, samoin myös kun nousin ylös. Maha tuntuu menkkamaiselta. Mulla ei ikinä menkkakipuja ole ennen vuotoa, nyt kp 21/24-29, kierron pitäisi oviksen mukaan olla nyt taas tuo pidempi: toista kertaa yli kahteen vuoteen mun kierto on NORMAALI (ainakin oviksesta laskettuna...)

Mielenkiintoista nähdä miten käy..
mahikset o niinko fifty-fifty :D
Siis voi daa, onko mulla ny aivotoimintaki ihan pysähtynyt ku piti tuonne keskenmenon jälkeen kuumeileviin tämä laittaa:D Voi luoja mikä uuno :D No taidan poistaa tuon ekan lyhyen postauksen :LOL: yrittäkää ymmärtää, aivot vähän kohmeessa tänään vissii :LOL:

Neidin ja adoran oireet kuulostaa hyvältä :)

koiksa
Selittikö ne yhtään miten kemiallinen raskaus määritellään ku yhtä hyvinhän olis voinu olla alkuraskauden km? :confused: Sori oon tyhmä :ashamed:

Yö meni yllättävän hyvin. Pari suppoa pyllyyn ja vaipan vaihto. Meijän viereen otin aamuyöstä nukkumaan. Kova jano toisella oli, ihmekkös tuo tuollasessa kuumeessa...

Jos nyt eilen tai sunnuntaina olis ovis niin jännäilyt alko täällä... Pupuilukausi kuitenki jatkuu tiuhana jos luulin taas väärin. Luulen kyllä että ovis oli sunnuntaina eli olisko nyt sitten dpo2?

Viimeksi muokattu:
Koiksa-79: pahoittelut :hug:

ON: olo on niin heikko ja oon saanu viimeisen parin päivän aikana semmoisia pahoinvointi kohtauksia, mut liekkö liittyy menkkoihin ? oikeasti aivan kamalan huono-olo no se voi olla myös henkiseltä puolelta se... aika romuna oon ollu aika huono oli loppu vuos joten kaiketi niitä haavoja nyt sit jonkun aikaa nuoleskelen...

Gabrielle :hug: Pahoittelut kp 1 . Onneksi siitä on taas suunta vaan ylöspäin (jos jotain positiivista halutaan asiasta löytää), joten ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.. :)

koiksa-79 :hug: Todella kurja juttu :( Voimia sinulle. Toivottavasti pian pääset takaisin toivomaan ja toivottavasti toiveet pian toteutuvat. :)

adora tuossa vaiheessa dpo:ita aika lähestulkoon pysähtyy. Toivottavasti muutaman päivän päässä ei odota pettymys vaan plussaisia uutisia. Toivottavasti oireet kertovat raskaudesta ja pääset siitä pian nauttimaan tuonne naapuriin, odottajien puolelle. :) Plussatuulia!

Lisey toivottavasti haaveista tulee totta <3 Tsemppiä vielä loppuun piinailuun :) Ja paranemisia :)

Neiti-81 kuulostaa todella hyvälle! Monesti olen kuullut sanottavan, että raskaudesta on ´tiennyt´ennen positiivista testiä. Toivon, että tuntemuksesi ja fiiliksesi pitää paikkaansa ja pieni elämä on tarrautunut matkaan :) Plussatuulia!

Viola30 minä tulenkin sitten vain päivän perässä tuolla dpo:issa. Nämä ekat päivät on niiiin tylsiä, kun ei oikein voi edes ajatellakaan tekevänsä mitään raskaustestiä eikä oikein oireitakaan tässä vaiheessa vielä voisi edes olla. Toivottavasti sinulla piinailu päättyy siihen plussaan... Plussan odottaminen (liian kauan) on niin kurjaa!

Justiina minulla on elämäntaparemontti ollut käynnissä elokuun alusta lähtien ja tällä hetkellä saldo on -20 kg. Joulukuun aikana ei ole tippunut grammaakaan ja taidan olla vielä plussallakin. Huomenna on punnituspäivä ja se varmasti kertoo tilanteesta vähän enemmän. Yllättävän helposti on ensimmäiset 20kg lähtenyt (vielä saisi lähteä toiset 20kg), mutta nyt on paino tosiaan joulukuun ajan jumittanut samassa. Motivaatiopulaa on välillä ollut ilmassa ja syömiset ovat menneet miten sattuu. Nyt on taas rankka paluu arkeen maanantaina kun alkaa Go fat go-haaste, joka kestää 4 viikkoa. Se loppuu sopivasti samalla viikolla, kun meille on varattuna aika punktioon. Tsemppiä sinulle hiilihydraatittomalle dietille! Jos sen lisäksi haluat tutustua muihin vaihtoehtoihin, niin suosittelen tuota Fitfarm.fi Go fat go-haastetta. Se on ilmainen ja sieltä saa ruokavalion ja treeniohjelman (salille tai kotiin). Itse pudotin edellisessä haasteessa syksyllä 4 vk aikana 6,9 kg ja olin kovasti tyytyväinen.

Salainen toive tsemppiä alkaneeseen piinailuun :) Toivottavasti on tärppi käynyt, jos se ovis jo oli :)

Minnarun :hug: Toivon, että tästä vuodesta tulee sinulle parempi :) Voimia <3

Oman navan vieressä jomottaa. Taitaa olla keltarauhanen joka siellä jomottelee. Kerran aiemminkin on ollut tätä jomottelua oviksen jälkeen, muttei tämä ihan normaalia minulle ole. Toisaalta ihan kiva tietää, että jotain tapahtuu...
Vaikkakin kohta aloitan lääkkeet jotka sitten pysäyttävät kaikki tapahtumat. Pikkusen pelottaa kuinka mahtaa kaikki sivuvaikutukset minuun iskeä. Toivottavasti ei kovin pahasti.
Oikeastaan tässä ei siis ole mitään kerrottavaa, kunhan lämpimikseni höpisen.

tsemppiä piinailijoille! Ja olisi kiva kuulla yläpään piinailijoiden kuulumisia!! Mikä on tilanne! ??!

Plussatuulia! :)

Adora: Mulla oli täti kolme päivää myöhässä, kun nuo testit tein... Mut enää en testiä tosiaan tee ennen kuin on vähintään se viikko menny yli. Ja katotaan minkälaiseksi tää kierto nyt sit kehittyy.

Salainen toive: Ei se sen tarkemmin selittäny, ku et munasolu on hedelmöittynyt, ja on hetkellisesti tarttunut kodunseinään, josta on raskaushormoonit kehittynyt ja näyttänyt plussat.. Muna solu ei vaan ole ollut elinkelpoinen. Mut siis voi olla ihan vaan alkuraskaudn KM tai Tm joka tuli vaan nyt näin runsaana täteilynä pois.

Kiitos tsempistä ja sympatiasta, näitä vaan tapahtuu ja pieni ihminen ei niille mitää voi, ei muuta kuin etiä päin.

Ihanaisia oireita plussia odotellessa. Mulla menee varmaan enempi lueskeluksi, mut saattaa joku kommenttiki lohjeta, mut täällä ollaan..

mä tässä mietin kun mullahan oli yks lähete veritestiin sairaalaan km:n jälkeen joulukuussa.. että onkohan se lähete vielä "voimassa"? en meinaan silloin mennyt kun kotitesti oli selkeä nega sitten jo.

Mietin että kun perjantaina on siellä polilla se käynti, ja silloin dpo 11, niin JOS tuo lähete on labrassa yhä, niin näkyisikö mahdollinen raskaus torstaina (dpo10) veritestissä...
helpottaisi meinaan paljon jos tietäisi perjantaina että ollakko vaiko eikö...
Toki se vois jo tavistestissäkin näkyä.. (olen aina plussannu melkoisen ajoissa..)
vai pitäskö vaan suosiolla odotella että mitä polilla sanovat.

LAIHDUTUKSESTA: Mulla on 40kg:n projekti takana, eli ole 40 kg:a laihduttanut (meni n. 1,5-2v) ja nyt salilla siis ns. "tuunausta". Löysää nahkaa ei jäänyt ollenkaan :O mikä yllätti mut täysin :) Uimalla sai kropan tosi kiinteäksi, ja vähähiilarisella elämäntavalla tämä tulos siis :)
Sokerit ja ennen niin korkea verenpaine on nyt aivan täydelliset, ja kuulemma fyysinen kunto on huippuluokkaa nykyään :) Kyllä sen omassa voinnissakin kyllä huomaa :)
jätin kaikki kevyt tuotteet pois ja 40kg lähti, hulvatonta :D eikä enää kituuttelua. Ero omissa valokuvissa on melkoinen :D

Hei vaan kaikille.
Piti tulla ilmottautuu välillä, täällä sitä seuraillaan jomotuksia ja vuotoa.
Vuoto loppumaisillaan eli ilmeisesti olivat sitten menkat ku kestivätki just sen ajan mitä ennen edellistä raskauttaki.
Tosin eilen mietitytti että oisko voinu olla vielä tuon kaksi viikkoa sitten keskeytyneen raskauden vuotoja, mutta jälkivuodon ja tämän välissä oli viikko ettei ollu mitään. Sitten tuli menkkakivut ja vuoto että tulkitsin ne sitten menkoiksi:D Ja ohjeista mitkä sain mukaan luin vielä että jälkivuoto voi kestää parista päivästä pariin viikkoon, kaikilla vähän erilailla. Ilmeisesti mulla kesti se sitten vaan sen 5 päivää.
Yritin sitten muistella noita synnytyksen jälkeisiä jälkivuotoja ja minun kohdalla ne on kyllä lyhentyneet mitä usiamman on tehnyt, oisko sitten kroppa jo tottunut tähän touhuun=)

Seurailla tässä pari päivää jos loppuvat vuodot ihan täysin ni vois kokeilla jo pupuiluhommia:D
Netin juttuja lukenu tässä pari päivää ja sitä kuinka aikasin kannattaa uutta raskautta yrittää. Suositushan on odottaa ne yhdet menkat, mutta uskoisin myös ettei raskaus ala jos kohtu ei ole siihen valmis. Ekan keskenmenon jälkeen 10 vuotta sitten jatkettiin kyllä heti ku jälkivuoto loppu, tais tulla sillon menkatki heti perään.
No aika nopeaa tämä kaks viikkoaki on menny että eiköhän sitä malttamatonki jaksa vielä ootella että pääsis alottaa taas yrityksen.
Nyt ruokaa laittaa ja puuta uuniin, meillä on pakkasta -27:eek:

Neiti-81 Siis mahtava urakka sinulla kyllä takana ! Ei voi kuin hämmästellä ja ONNITELLA! Olo on varmasti ihan toisenlainen 40 kg kevyempänä :)
Minulla on vielä se toinen 20 kg matkaa eikä haittaisi vaikka 30 kg tippuisi. Mutta pikkuhiljaa.
Tuo ensimmäinen 20 kg lähti 4 kk aikana (koska joulukuussa ei ole tippunut grammaakaan) ja nyt on vauhti hidastunut. Ja saakin hidastua. Uusia elämäntapoja tässä ollaan opettelemassa, eikä vain nopeasti laihtumassa...

Viimeksi muokattu:
Tuo ensimmäinen 20 kg lähti 4 kk aikana (koska joulukuussa ei ole tippunut grammaakaan) ja nyt on vauhti hidastunut. Ja saakin hidastua. Uusia elämäntapoja tässä ollaan opettelemassa, eikä vain nopeasti laihtumassa...
Todella huima määrä sulla pudonnut tuossa ajassa! Tsemppiä! Mullakin ekat 30 kg lähti nopeesti. Mulla on se etu kun olen 182cm pitkä, että mulla kroppa kuluttaa melkoisesti enemmän kuin esim. 150cm naisen elimistö. peruskulutus on ihan kohtuullinen jo.

Nyt mulla treenin myötä on luvassakin ehkä painonnousua, lihasten muodossa. Tosiaan haluan perseen :D ja kunnon vatsalihakset. Löysät lihaksi :) :D

iltaa...:)
täällä ei erikoista ilmassa,vaihteeksi hyvin normaali olo..:confused: metkun laskurin mukaan keskimäär.kierto oli 27vrk joten odotan siis sinne 9.päivään asti ja alan todella piinailla sitten..

neiti-81,sinulle hatunnosto hienosta painonpudotuksesta,uskomatonta!:flower:

Yhteistyössä