+ + +TAMMIKUUSSA PLUSSAAVAT, helmikuuta suunnittelevat+ + +

Neidillä aikamoinen painonpudotus urakka takana. Vautsi! :) :flower:


Onkohan tuolla pojalla joku rokko? :confused:
Eilen ku se kuumeilu alko niin selkään ja pyllyyn tuli pientä hentoa näppylää, ajattelin et on vaan vaipasta tullu jotain...
No mut tänään pyllyssä isommat näppylät, lisäks myös etupuolella.
Jaloissa, suupielissä ja kielessä... Lämpöö ei enää tullu olevan...

Voisko tuo vauvarokkoa olla vai pitääkö siinä aina olla eka se muutama päivä kuumetta?

Epäilen muuten et onkohan se ovis sittenki tänään ku jotain ihme limaa tuli... En tiiä voisko enää eilisiltasen pupuilun jäliltä olla :confused:
 
MG, laita vaan mut listalle, olkoon kp ykkönen se kaavintapäivä,joten nyt ois kp 9/28-29. Ikä 38v ja kuudes lapsi olisi haaveissa. Hiukan alkanu vatsaa nipistellä ja eilen huomasin ensimmäiset viitteet valkkarista. Jospa sitä jotain tapahtuis viikonlopun aikana...

Neiti81, vautsi, mikä painonpudotus! Mulla vois olla tavotteena joku parikymmentä kiloa nykypainosta ja myös löysät lihaksiksi ;)
 
Neiti-81 ja iloksi hienot painonpudotukset! :)

).( vihdoin ovis+!!!! Jippii! :) Jopa davidin liuskaan vahva + vaikka aiemmin se on näyttänyt vain melkein yhtä vahvaa kun digi on hymyillyt..
hitsin huono olo ollut nyt monena päivänä.. metut ja vielä ab kuuri päällä. kameet haittavaikutukset. :x
 
Salainen toive: Meillä kun oli pojalla vauvarokko, niin ei ollut kai kun muutaman päivän toooosi kiukkunen - sitten päivä kuumetta ja seuraavana päivänä tuli hentonen vaaleanpunainen ihottuma, juurikin selkään.
Neiti -81, hieno painonpudotus!! Wau!!! :) Ja toivottavasti nyt se plussa pärähtää (ainakin oireet ovat hienot) ja mikä tärkeintä, toivottavasti pieni pysyisi matkassa mukana. :heart:
Mariel85, onnea oviksesta!!
*Justiina*: Kiitos, eiköhän tämä tästä, toivotaan... :)
Iloksi: Kiitos. :heart: Sinullakin upea painonpudotus takana!!

Minnarun :hug:


***

Edelleen se dpo 8...ja flunssa, todella ikävää olla kun ei nenän läpi kulje ilma... :( Noo, eiköhän se tästä parin päivän sisällä vähän helpota, toivotaan.
Tissit ihan normaalit.
Vähän luovutustunnelma...vaikka sillon ovispäivänä oli semmonen kumma "varma" olo, että jotain tapahtuu...no, aika näyttää. :)
 
Mariel kiitos :) Ja sinulle onnittelut ovisplussasta :) Se on aina iloinen päivä kun sen löytää!
Oletko pitkään syönyt metformiinia? Minulla alussa ne tekevät tosi huonon olon. Nyttemmin kun niitä olen tässä jo hyvän aikaa popsinut, ei ole enää mitään vaikutuksia.
Toivottavasti ovis tulee hyödynnettyä ja pieni salamatkustaja tarraa matkaan :)

Lisey oletko sinä mittaillut aamulämpöjä? Minä olen huomannut aamulämpöjen mittaamisen toistaiseksi ainakin erehtymättömäksi keinoksi tietää pari päivää ennen jo, että menkat alkaa. Minulla tippuu aamulämpö 0,1 astetta pari päivää ennen vuodon alkua. Vuodon alkupäivänä lämpö tippuu alkukierron tasolle. Siitä on kyllä hyvä seurata tilannetta ja pystyy sitten valmistautumaan ... paremmin tai huonommin. Se vika tässä on, että nyt se harmi ja surku tulee pari päivää jo etukäteen, kun aiemmin se tuli silloin kp 1.
Toivottavasti kuitenkaan nyt ei vuoto alkaisi vaan siellä olisi se pieni matkassa :) Plussatuulia!

Montakohan kertaa olen tänään jo jauhanut tätä omaa napaani, jossa ei oikeasti tapahdu mitään, mutta jotain siitä kuitenkin täytyy saada "puhua". Huomasin tänään, että nännit on arat. Sen lisäksi, että sitä jomotusta on tuntunut, niin nyt on myös nännit arkana. Noh, tälläinen kierto oli tässä myös jokin aika sitten, joten ei sinänsä mitään uutta. Ja normaalista kierrosta en tiedä oikeastaan mitään, kun edellisestä luomu-kierrosta joka oli yhtään normaali, on aikaa ainakin 5 vuotta.. ylikin. Ehkä 5,5 vuotta.
Noh, mutta näillä eväillä mennään. Perjantaina aloitellaan sumuttelu, jos vaan lääkkeen saan huomenna. Toivottavasti.

Mukavaa illanjatkoa.
 
Aikamoisia painonpudotuksia olette tehneet!! Kunpa mullakin olisi itsekuria..

Liseylle paranemisia!

Dpo 4 vasta ja olevinaan tuntuu jotain nippailuja munasarjojen kohdalla. Aattelin et samapa se on nää kuvitellutkin oireet kirjata.

Nyt en jaksa keskittyä enempää, taidan lähteä suihkuun ja unille.
 
Vau! Täällähän on oltu aktiivisia. =) Olen siivoillut koko päivän, mutta missään se ei näy. Kaappien raikkoamisen huono puoli tuo, mutta mahtuupa tavarat paremmin ja löytyykin helposti. Sain mieheltä "luvan" käyttää säästöjä pyyhkeiden, lakanoiden ja vierastyynyjen uusimiseen, joten vanhat hävittäessä saan samalla vaivalla muutenkin siivottua. :)

Minnarun > :attn:ällötysvaroitus:attn: Siellä oli pari "riekaletta", jotka näyttivät kuin olisivat istukan paloja. Kooltaan olivat vähän suurempia kuin peukalon pää (nivelestä kärkeen) ja rakenteeltaan niljakkaita. Oli siellä sellaista limakalvoriekalettakin, mutta se hajoaa käsiin. Nuo niljakkaat riekaleet muljusivat. (Kyllä, minä todellakin kokeilin :D) Kuvailin päivystävälle lääkärille vielä tarkemmin, mutta enää en ihan niin tarkkaan muista. Sanoi kuulostavan alkuraskauden keskenmenolta, joten olisiko sitten ollut kiinnittymiskohtaa johon ajan kuluessa istukka muodostuu. Lääkäri ei tarkemmin nimennyt sitä kudosta. Jotain muutakin epämääräistä höttöä siellä oli, mutta en jäänyt tarkastelemaan. Nuo vaan sattui pohjalle viimeiseksi jäämään kuppia tyhjentäessä ja kiinnitin enemmän huomiota. Limakalvoriekaleet voi olla aika erilaisia eri kierroissa, mutta tuo oli tosiaankin selvästi jotain ihan muuta. Raskaus olikin kyllä hieman pitemmällä kuin aikaisemmat kemialliset.

Mariel85 > Onnittelut ovisbongauksesta ja plussatuulia! =)

Salainen toive > Spermaa voi valua vielä vuorokaudenkin päästä petipuuhista. Itse olen aika hyvin oppinut erottamaan sen ovislimoista ja muista omista vuodoistani, mutta joskus se on ihan mahdotonta. Toivotaan, että saitte tai saatte oviksen hyödynnettyä. :)

Neiti-81 ja iloksi > Mahtavat painonpudotukset! Onnittelut ja tsemppiä jatkoon! :flower: Itse olen onnistunut pudottamaan enimmillään 10kg ja melkoisen puurtamisen tulos ollut. Nyt en edes ajattele tavoitteita enemmälti, sillä tärkeintä olisi saada parempi olo ja tukala turvotus pois. Haluaisin vaan ensin selvittää onko pco:n lisäksi muita häiritsemässä painonhallintaa, mutta ihan toimettomana en tietenkään ole.

Neiti-81 > Jos kiinnittyminen on tuossa vaiheessa tapahtunut, niin kyllähän se sitten ainakin hcg-määrityksessä näkyy. Voithan kokeilla kotitestillä ensin ja mennä sitten tarvittaessa labran kautta. :D Lupaavalta kyllä oireet kuulostavat, varsinkin tuo sekoilu. ;) Plussatuulia!

*Justiina* > Kiitos huolenpidosta! :kiss: Voin ihan hyvin tällä hetkellä. Eilen en tarvinnut lääkkeitä ja tänäänkin on mennyt lievillä oireilla. Toivottavasti kivet alkavat olla poistumassa. Greippimehun jätin miehelle juotavaksi, D-vitamiini on tauolla (monivitamiinia popsin kyllä) ja vettä olen yrittänyt juoda erityisen paljon. Myös entistä enemmän olen kiinnittänyt huomiota syömisiini, sillä ruokahaluttomuuden aikaan tuli popsittua ihan liikaa proteiineja. Tilanne vaikuttaa itse aiheutetulta, :ashamed: joten yritän parhaani mukaan saada ongelman poistettua. Lapsonenkin taistelee urheasti, sillä ei ole vielä ainakaan sairastunut. Ruokakin on maistunut, joten hyvältä vaikuttaa. :)

Painonpudotuksen aikana itsekurin pitäminen on vaikeaa. Vähähiilihydraattista noudattaessa on helpompaa, koska oikeilla valinnoilla nälän saa pois ilman ähkyä ja myös pysymään pitkään poissa. Olo on pirteä ja energinen, unikin maistuu paremmin ja aamulla on levänneempi olo. Muutama ensimmäinen päivä on vaikeita, kun elimistö sopeutuu ja tulee erilaisia oireita. Itse en ihan hiilarittomalla tai edes ketoosin rajamailla ole kokeillut, joten en osaa sanoa onko silloin vaikeampi tilanne. Tsemppiä! =)

Greippimehua join n.3dl päiväsä, yleensä aamupäivisin kahvin jälkeen tai aamupalalla. Jätin sen nyt pois, sillä runsas C-vitamiinin käyttö altistaa virtsakiville. Joissakin kierroissa en muistanut juoda tunnollisesti joka aamu ovikseen asti (varsinkin kun ovuloin myöhään), joten se oli vähän turha kikka ajoittain. Sai sillä limoja herkemmin tunnistettavaksi säännöllisesti käytettynä, mutta muuten en tiedä vaikuttiko limakalvoon mitenkään.

Viola30 > Huomasin viimeisimmän kipukohtauksen aikana (pysyin seisaallani ja liikuskelin rauhallisesti), että pitkälleen meneminen pahentaa alkaneita kipuja. Ensimmäinen voimakas kipukohtaushan tuli aamulla, mutta menin silloin pötköttelemään vessassa käynnin jälkeen. (Pissaa ei tullut kunnolla ja siitä seurasi voimakas kipuilu) Viimeisin kohtaus meni hitaasti ohi vaikka otin lääkettä ajoissa. Nukahtamista häiritseviä kipuja tuntui vielä parinkin tunnin päästä lääkkeen ottamisesta, mutta rauhottuivat sitten viimein riittävästi. Makuuasento siis on pahasta silloin, kun kipukohtaus vaikuttaa olevan tulossa. Onneksi vaiva taitaa helpottaa. :)

adora > Mulla oli myös tuollaisia jomotuksia ja juilintoja tavallista aikaisemmin viime kierrossa ja vuodon saapuminen sitten viipyikin. Hieman erilaiselta ne kyllä tuntuivat kuin tätiä enteilevät, mutta en osaa selittää. Toivotaan, että sulla on tarraamiskipuja ja pääset plussaamaan muutaman päivän päästä.

AiraM > Mitä ovistesti näytti? :)

Taidan päivittää listan tällekin päivälle vaikka menikin näin myöhään. Toivottavasti huomaan tehdä kaikki korjaukset, sillä kirjailin niitä ylös samalla kun kommentoin. Kertokaa, jos jotain jää puuttumaan. :)
 
Viimeksi muokattu:
+++TAMMIKUUSSA PLUSSAAVAT, helmikuuta suunnittelevat+++



tiistai 4.1.2011


KUUMEILEVAT
Nimimerkki................Kiertopv:t..........Ikä.....Haaveissa...Yritys
Pikku-Saara................kp39/30.............28v....1. lapsi.......yk4
SiSa78........................kp37/?..............32v.....2. lapsi.......yk1/3
Shiny..........................kp34/?..............23v.....1. lapsi.......yk4
henssu........................kp32/28............18v.....1. lapsi.......yk1
adora..........................kp29/28-30........25v....3. lapsi.......yk3v+
undercovergirl.............kp29/29-31........26v....1. lapsi.......yk11
Kauniina Päivänä Tuut...kp27/27-29....33v....3. lapsi.......yk5v+
Lisey...........................kp25/28-32........28v....2. lapsi.......yk2
Eevaliisa Nwogu...........kp24/25-30........26v....3. lapsi.......yk1
Neiti-81.......................kp21/24-29.................3. lapsi.......yk1v+km2
iloksi...........................kp21/31-33........28v.....1. lapsi........yk4,5v
Epa_88........................kp20/30......................1. lapsi.......yk3
Zanca..........................kp20/27-31........26v.....1. lapsi.......yk6
Salainen toive..............kp19/24-36(44)...22v.....2. lapsi.......yk2
Liina87........................kp18/29..............23v....1. lapsi.......yk8
Mariel85.......................kp18/?..............25v.....2. lapsi.......yk3km2
Viola30........................kp17/27.............31v.....2. lapsi.......yk7
Villervalla.....................kp17/30.............27v.....3. lapsi.......yk1
Barbamama35..............kp13/23-28........35v.....3./4. lapsi...yk4
macy gray....................kp13/30-34........30v.....2. lapsi.......yk14
AiraM...........................kp12/~34........................................yk2
Viulu............................kp11/28-30..................4. lapsi.......yk2/6
lisse.............................kp11/30-45..................2. lapsi.......yk2
Matilda-08....................kp10/26.......................2. lapsi.......yk3
Sinderella.....................kp9/28-29..........38v......6. lapsi
anniala.........................kp8/26-30..........23v......2. lapsi
Mirage..........................kp7/26-27..........29v......2. lapsi.......yk5
äiti x4...........................kp5/27..............32v......6. lapsi......yk1
*Justiina*.....................kp5/30-32..........38v......3. lapsi......yk1
MolliMelooni..................kp5/35-38(40)....32v......2. lapsi......yk3½v
Minnarun......................kp4/29-31..........30v......3. lapsi.......yk6
jonna_82......................kp3/29-32..........28v......1. lapsi.......yk8
bluebaby......................kp2/28...............26v......1. lapsi.......yk3-4v
Gabrielle.......................kp2/32...............29v......1. lapsi......yk5
koiksa-79......................kp2/28-36.....................3. lapsi......yk2
myrskytuuli...................kp?/?.................33v......2. lapsi......yk2
mileon..........................................................5. lapsi



TAUSTALLA
mahara, Agaetis, Amf, Sanelma, Coya, Paha päivä, Marble, very important baby, Nasukka82, Heathy, A-H, pia, Mukiin menevä, viuhpiipore, toiveikas -87, Safiirix, Sarmiina, Taikapeili, Nallekarkki, Liljah, BloodyEnd, marika 83, Nuplu, Vuokko84, Constance, wilkat, angelfish, Joko, Millukka, inspire, Viuhti10, Peppi Pitkäkorva, kissendaal, Aawatar, An-nie, Mischa10, Muffinssi, Minnäi



PIINAILIJAT
SiSa78......................dpo17
Pikku-Saara...............dpo13
Eevaliisa Nwogu.........dpo11
adora........................dpo10
Lisey.........................dpo8
Zanca........................dpo6
Viola30......................dpo4
iloksi.........................dpo3
Mariel85....................dpo-1



PLUSSANNEET 2009
joulukuu: MaybeSomeday ~ Tellu30
PLUSSANNEET 2010
tammikuu: Riemu ~ tyyty85 ~ Lara- ~ ennie ~ Hyväsetti ~ jemppero ~ Auroora
helmikuu: HayLina ~ Leli82 ~ Neila ~ sutulii ~ Sintsu78 ~ Eveny
maaliskuu: RiikkaVaan ~ piprane ema ~ Sanelma ~ Ezziina ~ Tinker Bell ~ miya ~ AaVee
huhtikuu: Unelmahöttö ~ babar ~ Neppi
toukokuu: Piupula ~ icefairy ~ Milja Sivupolku ~ Sophie84 ~ vauvahaaveilija85 ~ Onnellinen x5 ~ onnipellervo
kesäkuu: Auneliini ~ samara88
heinäkuu: mimia85 ~ Jade- ~ ToinenToive ~ tombatar ~ Jinda ~ Plink ~ Allie81
elokuu: äizikkä ~ nereida ~ Yaden ~ NeliApina ~ tatskattu ~ dyyni
syyskuu: Aada87 ~ Iksu81 ~ Diipeli ~ Ciba ~ JA82 ~ TUUtikiks ~ MyrskyMaija ~ PohjanTuuli ~ amma
lokakuu: sannikki ~ lumihiutale85 ~ tirpula ~ Mimmimami ~ Hiipu1 ~ skumppis ~ Silva ~ MyDream
marraskuu: tätimoonika ~ skorpioni07 ~ Manzu ~ Kristen ~ karvatonkoira ~ hemari ~ valtsukka ~ HelinäKeiju10 ~ Pumpuliini ~ vimmu
PLUSSANNEET 2010 joulukuu:
iines83......................9.12. .....kp28/30-34................2. lapsi....yk5
miimii10....................13.12. ...kp39/36...................................yk6
Okaasan....................14.12 ....kp34/28-30.................4. lapsi...yk9
kamiraro...................17.12. ...kp21(31)/30......22v.....3. lapsi....yk1
sandemar..................20.12. ...kp?/?......................................yk2
Leo81........................21.12. ...kp28/28-33.................3. lapsi...yk2
Huldasharks...............21.12. ...kp36/40......................3. lapsi...yk6
kolmannen haaveilja...26.12. ...kp32/28-30......28v......3. lapsi...yk3
kaneli83....................27.12. ...kp32/28-32.......27v......1. lapsi...yk4
JiiMii82......................31.12. ...kp27/29...........28v......2. lapsi...yk6



HAAMUILIJAT
MiiJane76....19.11.
adora..........31.12. ...kp25/28-30........25v.....3. lapsi.......yk3v+



Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:


Listaa päivittää: macy gray


Listalla näkyvät tiedot nimimerkin lisäksi:
kp??/?? tai kp??/??-?? = Meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus.
??v = Kuumeilijan ikä
?. lapsi = Monettako lasta yritetään
yk? = Monesko yrityskierto meneillään (Jos yritystä on ollut pitkään, voi merkitä myös vuosina)
Yk?/? voidaan merkitä silloin, kun yritys jatkuu keskenmenon takia (Ensimmäinen luku on meneillään oleva yrityskierto ja jälkimmäinen yrityskiertojen kokonaismäärä. Plussakierto ja raskausaika lasketaan yhdeksi kierroksi)
km?= yrityksen aikana tapahtuneiden keskenmenojen määrä
Yksi kierto on kuukautisten alusta seuraavien alkuun kierron pituudesta riippumatta.
Jos yritystä ollut pitkään eikä kiertomäärä selvillä, voi ilmoittaa myös vuosina.
Piinailijoiden lista:
dpo? = Päivät ovulaation jälkeen. Ovista tikuttavat voivat ilmoittaa plussapäivän (dpo-1)

Kysymysmerkit tarkoittavat numeroita :D

Plussarikasta tammikuuta!
 
Viimeksi muokattu:
Kauniina Päivänä Tuut > Tervetuloa! :wave: Sulla onkin hurjan pitkä odotuksen odotus, joten toivottavasti pääset tästä pinosta pian odottajien puolelle. Plussatuulia!

Yritin siistiä listaa, mutta epätoivoiseksi taas meni. :D Ei pitäisi olla tämmöinen täydellisyyden tavoittelija epäolennaisissa asioissa. Jatkan hommaa huomenna tai joskus. Pääasia lienee, että tiedot on kirjattu. :)
 
Hyppään minäkin mukaan. Sopivasti vuorokausikin vaihtui :p

Kp 3/28, yk4, esikoinen haaveissa ja ikää 25v. Hetken jo listaa seuraillut, en vain viime kierron lopulla viitsinyt enää mukaan lähteä, nyt sitten...
 
Hyvää huomenta!

Terve vaan kaikille uusille! Toivottavasti käyntinne täällä on pikainen :)

Pahoittelut kaikille joille täti tuli kylään. Varsinkin teille jotka olitte jo sen plussan saaneet. :(

Neiti ja Iloksi Ihan mahtavat painonpudotukset teillä! Onnet ja tsempit jatkoon.

Mariel Onnea bongauksesta! Toivottavasti saitte hyödynnettyä.

MG Toivottavasti helpottaa ja kivut loppuu.

Joku kyseli siitä greippimehusta. Minä oon juonut sitä nyt muutaman kierron ajan. Siinä jossain välissä kierron alkua olen aloittanut, joskus heti kp 1 joskus myöhemmin. Iltasin olen sitä itse juonut, kun olen töistä päässyt. Oon ehken semmosen reilu 3dl juonut, korkeen lasillisen. Joskus pistän hiukan vettä sekaan. Toisinaan saatan juoda parikin lasillista. Nyt tein myös niin, että lantrasin sitä appelsiinimehuun :) Olen myös juonut verigreippimehua, greippi kuin greippi, eikös? Nyt myös söin yhden verigreipin tässä kierrossa. Mulla se on tehnyt paikat hiukan kosteemmiksi, kaikilla kait se ei toimi. Ja sen greippimehun kanssa ei sais ottaa lääkkeitä, se vissiin heikentää niitten imeytymistä.

ON Dpo7, ei mitään tunteita. Eilen huomasin töissä, että tissit kipeyty (dpo6). Viime kierrossa ne kipeyty hieman myöhemmin, dpo8. Ja nyt ne kipeyty ensin edestä, viimeksi sivuilta. Ja toinen mitä töissä huomasin, oli yhessä vaiheessa märkä tunne housuissa. Oli siinä hyvä palvella asiakkaita :D V.vuotoakin on tullut kokoajan ovis+ jälkeen, viimeksi mielestäni v.vuoto alkoi myös silloin dpo8. Tiiäppä sitten.. Kuitenkin vaan joku tauti :D Nyt oon yrittänyt pitää jalat maassa, en lue mitään varhaisista oireista, enkä yritä tutkiskella itseäni. Ja toisaalta hyvä kun viime kierrossa kirjotin kaiken ylös (kun kuvittelin saavani sen plussan), niin on jotain mihin verrata tätä kiertoa.
 
iloksi, juu mittailen aamulämpöjä ja merkkailenkin niitä tuonne fertilityfriend.com:iin. Mulla vaan ei ehkä niin luotettavat ne lämmöt ole, kun heräilen välillä miten sattuu... :rolleyes: Tänä aamuna tuli dippaus alaspäin, 36,6 astetta. Mutta vähän vielä koholla. Toivon sinulle ja sumuttelulle hyviä tuloksia! :heart:
Salainen toive, no voi itku! :( Paranemisia pojalle!!!
Viola30: Kiitos. :)
Kauniina Päivänä Tuut ja pikkumy, tervetuloa! :wave:
Zanca, toivottavasti oireet merkkais sitä parasta! :)

***

Dpo 9. Ja flunssa vain. :D
Tissit on normaalit, siksi en usko raskauteen. Tottakai sitä epätoivoisena on etsinyt netistä kaikkia tarinoita aiheesta "no tender breasts and still pregnant". Blaaaah, kyllä ihminen on hölmö... :headwall:
Onneksi viime kierrossa olleita tiputteluvuotoja ei ole näkynyt.

Plussatuulahduksia ja pulleita munasoluja, sitkeitä siimahäntiä ja kaunista päivää kaikille!

 
huomenta...uusiakin tullut yön aikana:wave: welcome!

jännittää jännittää...en voi uskoa tätä ja mietin koko ajan mitä tää meinaa..mull aiemmissa raskauksissa on tullut yskänrakko huuleen ja siitä tiennyt että todella raskaana ollaan ja kuinkas heräsinkään tänään...rakko huulessa:D....yöllä käyny yhden kerran vessassa,nyt jo viikon verran,sitä ei ole aiemmin ollut j sit on tietenkin rinnat kipeät. alavatsaa ei vello eikä juili pahemmin,vähän oikealta nipistelee...oisko keltarauhanen siellä..?
On tää kans! eilen tein rfsu-rask.testin->nega,mut toi taitaakin olla huono liuska,muilla kokemuksia?...mulla noi päivätkin on niin alussa...kaapissa odottelee vielä first signalin testi...:p
 
Huomenta!

Tervetuloa uudet mukaan jännäilemään. Kirjoituksia on tullut taas rutkasti. Uskomattomia painonpudotuksia täällä muutamilla. Taitaa se niin olla, että hiilarien tarkkailu on avainsana jos painoaan haluaa pudottaa.

macy gray kyseli ovistestin tuloksesta. Eipä tuo kummia ainakaan vielä näytä (kyseessä siis Donna-sylkitesti): palluroita ja ehkä pari viivaa tai sellaista "haitulaa" siellä tänä aamuna näkyy. Löysin netistä hyvät ohjeet tuloksen tulkintaan. Ovis saattaisi noista haituloista päätelleen olla tuloillaan. Sinänsä aika kiva testi kun sen voi tehdä vaikka 10 kertaa päivässä kun vaan putsaa linssin välillä. :D Ja tunti pitää olla juomatta & syömättä ennen testin tekoa.

Flunssaa pukkaa täällä päässä ja olo on aika hutera. Onneksi on huominen vapaata! Mukavaa päivää ystäväiset. :flower:

AiraM
 
Mää kans joskus join greippimehua, mutta omalta kohdaltani en huomannu mitään vaikutuksia limojen lisääntymiseen. Eli jäi lyhyeksi kokeiluksi se.

AiraM, mää hommasin sylkitestin syksyllä. Ei ollu donna vaan jonku muun merkkinen. En sitä vaan kerenny oikein käyttää, ku tuli sitte yllättäen se tärppi. Mistä sää katoit niitä tulosten tulkintoja?

MG, mulle vois laittaa yk1, koska kuitenkin ehdin olla jo pari kuukautta "siunatussa tilassa". Eli nyt alko yritys alusta. Vai miten teillä on ollu käytäntö? Imetyksen jälkeen mulla oli eka kierto viime elokuussa, joka oli periaatteessa yk1. Seuraava kierto oli yrityksetön, kun olin menossa lokakuussa sappileukkaukseen. Lokakuun kierto oli sitte taas yrityksellinen ja samalla tärppikierto. Kiitoksia kun jaksat listaa päivitellä :) Kova työ siinä on, huomasin kun toimin heinäkuisissa odottajissa joulukuun päivittäjänä.

Mutta nyt hakemaan kolmosta kerhosta. Brrr, pakkasta melkein 30, joten saadaan nelosen ja viitosen kanssa pukeutua lämpimästi.

muoks.Salainen toive, meillä on kolmosella ja nelosella ollu vauvarokot. Molemmissa oli justiin se kolmen päivän korkea kuume, sitte kuume laski ja tilalle oli yön aikana ilmaantuneet näpyt.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka ja Lämpimät Tervetulotoivotukset Uusille haaveilijoille!
Kiva, kun saavuitte remmiin ja toivottavasti visiittinne ei kestä liian kauaa :)

Kiitos macy gray :) Minä en ole koskaan aiemmin ollut millään laihdutuskuurilla, joten olen tosi tyytyväinen tähän ensimmäiseeni :) Monesti olen kyllä miettinyt, että jotain täytyisi tehdä, mutta on jäänyt miettimisen tasolle. Huomasin, että minä tarvitsen selkeät ohjeet alkuun pääsemiseksi. Sitten kun sen homman juonen tajuaa, niin sitten se helpottuu kummasti. Minulla apuna on ollut Kiloklubi ja tuo Fitfarmin Go fat go-haaste. GFG:stä sain eväät treenaamiseen, josta olen älyttömän iloinen. Salilla on kiva käydä kun on selvät sävelet siitä mitä tekee :)

Zanca kiitos :) Tsemppiä tässä tarvitaankin. Maanantaina alkaa uusi GFG-haaste ja kestää 4vk. Se on aika tiukka rutistus (tai alku tekee tiukkaa, sitten sujuu kuin itsestään). Sitten onkin jo aika punktioon ja siirtoon, jos vaan kaikki menee hyvin :) Kiva, että on jotain tekemistä tähän välille.
Minä huomasin tänään, että valkovuotoa oli tullut runsaasti ? Omituista... aloin jopa epäilemään, että ovis olisi lähenemässä, mutta lämpöjen mukaan se on jo ohi. Toivottavasit tuo valkkari sinulla nyt enteilisi tulevasta plussasta :) Muutenkin oireita kuulostaisi olevan.. Täällä on peukut pystyssä plussalle :)

Lisey minä käytän myös ff. Se on ollut kyllä ihan kätevä palvelu, kun sinne saa hyvin tietoa ylös kierroista. Minullakin oikeastaan viikolla pysyy hyvin tasaisena lämpöjen mittailu, mutta viikonloppuaamuisin en viitsi herätä klo 5 aikaan mittaamaan, kuten viikolla teen. Sen vuoksi sitten viikonloppuna vähän heittelevät nuo mittausajat. Yleensä kuitenkin tulokset ovat pysyneet "linjassa" kierron vaiheeseen nähden myös viikonloppuna. Heti kyllä huomaa jos pidempään esimerkiksi on hereillä sängyssä maaten ennen kuin mittaa, se nostaa lämpötilaa. Normaalisti mittaan oikeastaan ennen kuin olen edes herännyt. Kun herätyskello soittaa klo 5 laitan mittarin suuhun ja nousen kun se on piipannut. :)
Toivottavasti tuo dippi nyt ei vielä tarkottaisi vuotoa. Kuitenkin niin aikaiset dpo:t sinulla vielä. Plussatuulia sinulle! :)

Eevaliisa sinun tilanne alkaa olemaan aika jännä :) Toivottavasti vanhat merkit pitävät paikkansa ja plussa tulee! Tsemppiä hirveesti vielä viimeisiin piinailuihin :)

Täällä tuntuu olevan paljon flunssaa liikenteessä. Paranemisia kaikille flunssaisille!

ON. Oikealla puolella tuntuu jomottelua aina sillontällön. Aamulla viimeksi. Nyt ei enää. Nännit oli arat vielä eilen, mutta nyt ei siltä enää oikein vaikuta. Valkovuotoa on tänään tullut epätavallisen paljon. Se on hieman omituista. Mielestäni minulla ei juuri valkkaria oviksen jälkeen esiinny. Vähän jäin miettimään myös sitä vaihtoehtoa, että ovis olisikin vasta tulossa. Oireet oletetun oviksen aikaan olivat kyllä niin selvät, että en voi uskoa etteikö se olisi jo tapahtunut. Lisäksi sitten tuo aamulämpöjen nousu puhuu sen puolesta, että ovis on tapahtunut.

Olin tuossa aiemmin huolissani siitä, että jos sattuisi raskaus alkamaan, niin miten sumuttelut sitten vaikuttavat siihen. Lapsettomuuspuolella kuitenkin oli ollut eräässä ketjussa tapaus, joka oli sumujen aikaan ollut raskaana eikä sillä ollut ollut mitään vaikutusta. Joten siinä mielessä voin olla huoleti. Vaikka mahdollisuudet raskauteen on häviävän pienet, niin silti se on kai testattava sitä raskautta siltä varalta, että ihme olisi tapahtunut. Sumuttelut saisi lopettaa sitten siihen paikkaan ja keskeyttää hoidon.
Olisihan se hieno homma.

Oikein mukavaa päivänjatkoa kaikille :)
 
Sinderella, ovistestin tuloksia vertailen näihin kuviin:
Ovulaatiotesti.net

Aamuinen testi oli kunnolla kuivuttuaan muuttunut täydelliseksi "pallomereksi" , joten ei vissiin vielä kuitenkaan se ovis lähene. Kiertopäivä 15/~34, joten ei kai sitä vielä sovikaan odottaa. Mutta mikroskoopin tiirailu on hauskaa yhtä kaikki. =)
 
Eevaliisalle peukutukset... :) Jännää!

iloksi: Mä kanssa laitan mittarin suuhun heti kun vähän saan silmää auki...ja saatan nukahtaa uudelleen mittari suussa. :D Mä yritän tässä kanssa aatella positiivisesti, että vasta kuitenkin dpo 9...toivotaan. :) Sinulle toivon, että sumuttelut saisivat äkkilopun. ;) :heart:

Niin. Kun kiinnittyminen on yleensä kai dpo 7-10 välillä, eikö niin? Että oireettomuus ehkä ei haittaa vielä?? Tsäänssejä voi siis olla? :LOL:
 
+++TAMMIKUUSSA PLUSSAAVAT, helmikuuta suunnittelevat+++



keskiviikko 5.1.2011


KUUMEILEVAT
Nimimerkki...................Kiertopv:t..........Ikä....Haaveissa...Yritys
Pikku-Saara.................kp40/30............28v...1. lapsi.......yk4
SiSa78........................kp38/?..............32v...2. lapsi.......yk1/3
Shiny..........................kp35/?..............23v...1. lapsi.......yk4
henssu........................kp33/28............18v...1. lapsi.......yk1
adora..........................kp30/28-30........25v...3. lapsi.......yk3v+
undercovergirl.............kp30/29-31........26v...1. lapsi.......yk11
Kauniina Päivänä Tuut..kp28/27-29........33v...3. lapsi.......yk5v+
Lisey...........................kp26/28-32........28v...2. lapsi.......yk2
Eevaliisa Nwogu...........kp25/25-30........26v...3. lapsi.......yk1
Neiti-81.......................kp22/24-29................3. lapsi.......yk1v+km2
iloksi...........................kp22/31-33........28v...1. lapsi.......yk4,5v
Epa_88........................kp21/30....................1. lapsi.......yk3
Zanca..........................kp21/27-31........26v...1. lapsi.......yk6
Salainen toive..............kp20/24-36(44)...22v...2. lapsi.......yk2
Liina87........................kp19/29.............23v...1. lapsi.......yk8
Mariel85......................kp19/?...............25v...2. lapsi.......yk3km2
Viola30........................kp18/27.............31v...2. lapsi.......yk7
Villervalla....................kp18/30..............27v...3. lapsi......yk1
Barbamama35.............kp14/23-28.........35v...3./4. lapsi...yk4
macy gray...................kp14/30-34.........30v...2. lapsi.......yk14
AiraM..........................kp13/~34...................................yk2
Viulu...........................kp12/28-30.................4. lapsi.......yk2/6
lisse............................kp12/30-45................2. lapsi........yk2
Matilda-08...................kp11/26.....................2. lapsi.......yk3
Sinderella....................kp10/28-29.........38v...6. lapsi.......yk1
anniala........................kp9/26-30...........23v...2. lapsi
Mirage.........................kp8/26-27...........29v...2. lapsi......yk5
äiti x4..........................kp6/27...............32v...6. lapsi......yk1
*Justiina*....................kp6/30-32...........38v...3. lapsi......yk1
MolliMelooni.................kp6/35-38(40).....32v...2. lapsi......yk3½v
Minnarun.....................kp5/29-31...........30v...3. lapsi......yk6
jonna_82.....................kp4/29-32...........28v...1. lapsi......yk8
bluebaby......................kp3/28...............26v...1. lapsi......yk3-4v
pikkumy.......................kp3/28...............25v...1. lapsi......yk4
Gabrielle......................kp3/32................29v...1. lapsi......yk5
koiksa-79.....................kp3/28-36...................3. lapsi......yk2
myrskytuuli..................kp?/?..................33v...2. lapsi......yk2
mileon.........................................................5. lapsi



TAUSTALLA
mahara, Agaetis, Amf, Sanelma, Coya, Paha päivä, Marble, very important baby, Nasukka82, Heathy, A-H, pia, Mukiin menevä, viuhpiipore, toiveikas -87, Safiirix, Sarmiina, Taikapeili, Nallekarkki, Liljah, BloodyEnd, marika 83, Nuplu, Vuokko84, Constance, wilkat, angelfish, Joko, Millukka, inspire, Viuhti10, Peppi Pitkäkorva, kissendaal, Aawatar, An-nie, Mischa10, Muffinssi, Minnäi



PIINAILIJAT
SiSa78......................dpo18
Pikku-Saara...............dpo14
Eevaliisa Nwogu.........dpo12
adora........................dpo11
Lisey.........................dpo9
Zanca........................dpo7
Viola30......................dpo5
iloksi.........................dpo4
Mariel85....................dpo0



PLUSSANNEET 2009
joulukuu: MaybeSomeday ~ Tellu30
PLUSSANNEET 2010
tammikuu: Riemu ~ tyyty85 ~ Lara- ~ ennie ~ Hyväsetti ~ jemppero ~ Auroora
helmikuu: HayLina ~ Leli82 ~ Neila ~ sutulii ~ Sintsu78 ~ Eveny
maaliskuu: RiikkaVaan ~ piprane ema ~ Sanelma ~ Ezziina ~ Tinker Bell ~ miya ~ AaVee
huhtikuu: Unelmahöttö ~ babar ~ Neppi
toukokuu: Piupula ~ icefairy ~ Milja Sivupolku ~ Sophie84 ~ vauvahaaveilija85 ~ Onnellinen x5 ~ onnipellervo
kesäkuu: Auneliini ~ samara88
heinäkuu: mimia85 ~ Jade- ~ ToinenToive ~ tombatar ~ Jinda ~ Plink ~ Allie81
elokuu: äizikkä ~ nereida ~ Yaden ~ NeliApina ~ tatskattu ~ dyyni
syyskuu: Aada87 ~ Iksu81 ~ Diipeli ~ Ciba ~ JA82 ~ TUUtikiks ~ MyrskyMaija ~ PohjanTuuli ~ amma
lokakuu: sannikki ~ lumihiutale85 ~ tirpula ~ Mimmimami ~ Hiipu1 ~ skumppis ~ Silva ~ MyDream
marraskuu: tätimoonika ~ skorpioni07 ~ Manzu ~ Kristen ~ karvatonkoira ~ hemari ~ valtsukka ~ HelinäKeiju10 ~ Pumpuliini ~ vimmu
PLUSSANNEET 2010 joulukuu:
iines83......................9.12. .....kp28/30-34................2. lapsi....yk5
miimii10....................13.12. ...kp39/36...................................yk6
Okaasan....................14.12 ....kp34/28-30.................4. lapsi...yk9
kamiraro...................17.12. ...kp21(31)/30......22v.....3. lapsi....yk1
sandemar..................20.12. ...kp?/?......................................yk2
Leo81........................21.12. ...kp28/28-33.................3. lapsi...yk2
Huldasharks...............21.12. ...kp36/40......................3. lapsi...yk6
kolmannen haaveilja...26.12. ...kp32/28-30......28v......3. lapsi...yk3
kaneli83....................27.12. ...kp32/28-32.......27v......1. lapsi...yk4
JiiMii82......................31.12. ...kp27/29...........28v......2. lapsi...yk6



HAAMUILIJAT
MiiJane76....19.11.
adora..........31.12. ...kp25/28-30........25v.....3. lapsi.......yk3v+



Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:


Listaa päivittää: macy gray


Listalla näkyvät tiedot nimimerkin lisäksi:
kp??/?? tai kp??/??-?? = Meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus.
??v = Kuumeilijan ikä
?. lapsi = Monettako lasta yritetään
yk? = Monesko yrityskierto meneillään (Jos yritystä on ollut pitkään, voi merkitä myös vuosina)
Yk?/? voidaan merkitä silloin, kun yritys jatkuu keskenmenon takia (Ensimmäinen luku on meneillään oleva yrityskierto ja jälkimmäinen yrityskiertojen kokonaismäärä. Plussakierto ja raskausaika lasketaan yhdeksi kierroksi)
km?= yrityksen aikana tapahtuneiden keskenmenojen määrä
Yksi kierto on kuukautisten alusta seuraavien alkuun kierron pituudesta riippumatta.
Jos yritystä ollut pitkään eikä kiertomäärä selvillä, voi ilmoittaa myös vuosina.
Piinailijoiden lista:
dpo? = Päivät ovulaation jälkeen. Ovista tikuttavat voivat ilmoittaa plussapäivän (dpo-1)

Kysymysmerkit tarkoittavat numeroita :D

Plussarikasta tammikuuta!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tervetulotoivotuksista :)

Flunssaa ollut täälläkin, alkaa vihdoin parantua. Pitkänsitkeää laatua liikkeellä, onneksi on sentään täällä ollut kuumeeton. Kun veikkaan että saman flunssan sain itsellenikin viime kyläreissulla kuin ystävän esikoisella on, oli ollut jouluna lähes 40 asteen kuumeessakin. Sais vain nukuttua pari yötä enemmän kuin 4h pätkät niin jaksaiskin taas, pitäs siivoilla kotona ja toisaalta tahtois ehtiä taas kyläilemään tuolla ystävällänikin. Päiväkin siellä antaa itelle paljon (pojat 2,5v ja 5kk), vähintään tuota arkirealismia mitä se vauva-arki tulee olemaan, mutta myös auttaa paljon ystävääni kun apuna pyörin. Poikien isä ja samalla ystäväni kun kuoli keväällä ihan yllättäen ilman ennakkovarotuksia.

Oon kai outo tapaus, kun en odota että meillä pakosti alkais raskaus ihan helpolla/nopeasti. Vaikka tuo toisaalta on realismia ja itsensä suojelua etten pettyis joka kierto liian pahasti: mulla iskee migreeni suht keskellä kiertoa, pahimmillaan just oviksen aikoihin ja rankimmat jaksot on olleet 5pv kipuja kun migreeni laukaissut myös jännitysniskapäänsäryn kiusaksi. Ja ymmärrettävästi miehellä ei voimat aina riitä jos on tehnyt just jonkun 14-16h päivävuoron työpäivän, onneksi silloin sentään joka toinen pv on vapaata.
 
Testit kolahti postilaatikkoon ja pääsin testailemaan - negan, niin tyylipuhdas nega kuin olla ja voi. Ja totesin että tuohon testiin tulee viivanpaikka. Viime testissä ensin epäilin myös viivanpaikaksi, mutta totesin testin nostettuani vessasta luonnonvaloon että siinä olis punaistakin väriä. Se väri vaan todennäköisesti oli tullut siihen testiajan jälkeen. Ite vaan aattelin et johtu valosta :ashamed:

Että sillä tavalla, menkkoja odotellessa. Tänään muuten kp 29/28-30 (mg, listassa kp:t on 30, joten pieni muutos seuraavaan päivitykseen, kiitos :) )

Plussatuulia muille!!!!
 
pikkumy > Tervetuloa myös minunkin puolestani! :wave: Jäin siistimään tuota listaa ja kommentointi sitten lykkääntyi. :) Traaginen tapahtuma ystäväsi elämässä. :( Hienoa, että jaksat olla apuna ja tukena. :) Migreeni on minullekin tuttu ja pahimmillaan invalidisoi moneksi päiväksi. Sulla vaikuttaisi olevan hormoneista nuo kohtaukset kuten mullakin, paitsi itselläni on enimmäkseen pms-oireena. Oviksen aikaiset kohtaukset haittaa raskautumista paljon, joten kannattaisi varmaan selvittää millaista hoitoa voisit siihen käyttää. Luontaistuotteista ja rannekkeista sekä vaihtoehtohoidoista voisi löytyä apu, jos ei varsinaista lääkettä halua. :) Itselläni vyöhyketerapia ja akupunktio on molemmat olleet avuksi migreenin osalta eli kohtaukset ovat vähentyneet ja lieventyneet selkeästi. :)

Lisey > On hyvinkin toivoa. Oireettomuushan voi myös olla oire, joten siitä ei välttämättä voi päätellä suuntaan eikä toiseen. Toivottavasti pääset plussaamaan.

iloksi > Itse tykkään myös salilla treenaamisesta ohjelman kanssa. Mulla on kunto-ohjaajan laatima ohjelma, jota sitten fysioterapeutti muokkaa tarvittaessa tilanteeseen sopivammaksi. En ole sitä nyt käyttänyt, koska salille pääsy on satunnaista. Kyllähän säännölliseen harrastukseen aikaa saisi järjestettyä, mutta koen helpommaksi treenailla kotosalla. Nyt sekin on jäänyt liian vähälle. :ashamed:

Ovis saattaisi olla lähestymässä. En ole tikutellut, mutta alan harkita muutaman liuskan dippaamista. Miehellä on arkipyhän vuoksi pitkä viikonloppu, joten nyt olisi aikaa hyödynnellä tavallista ahkerammin. :D Väsymys on todella hallitseva vaikka ihan istualleen en nukahdakaan. En meinaa millään päästä aamulla sängystä ylös vaikka nukkuisin pitkätkin unet. Asiaa on pakko alkaa selvittämään, sillä väsymys häiritsee jo normaalia elämää. Lisäksi ihoni on ihan kamalassa kunnossa hoidosta huolimatta, joten jotain vaikuttaisi olevan pielessä. Pelkään kilpirauhasen toiminnassa olevan vikaa. En haluaisi loppuikäistä lääkitystä. :|
 

Yhteistyössä