+ + +TAMMIKUUSSA PLUSSAAVAT, helmikuuta suunnittelevat+ + +

Neiti-81 > Onnittelut hyvistä uutisista ja labralähetteestä! On hyvä, että tutkitaan tarkkaan, niin saadaan todennäköisemmin syy selville ja voidaan hoitaa sitä. Toivottavasti mitään vikaa ei löydy ja tärppi tulee pian. Jos löytyy, niin toivottavasti on helposti hoidettava. Tsemppiä tulosten odotteluun!

Zanca > Mulla oli rintojen kipeytyminen menkkaoire ennen esikoista. Plussakierrossa kipeytyminen oli ihan omaa luokkaansa eli rinnat oli todella kipeät ja muutenkin arat jo ennen plussaa. Varsinkin tässä viimeisimmässä kemiallisessa (tai alkuraskauden keskenmenossa, kumpia en nyt sitten ovatkaan) puolestaan huomasin ihan erityisesti kohdun seudun nippailujen olevan hyvin erilaista kuin kuukautisia ennakoivan. Mulla yleensä kivut alkaakin vasta juuri ennen vuotoa tai sen jälkeen, mutta viime kierrossa nippaili monta päivää ennen oletettua vuodon alkua. Se erilaisuus onkin ehkä se raskauden paljastava oire. Plussatuulia! Lupaavalta vaikuttaa. =)

undercovergirl > Mikäs siellä on tilanne? :)

Pikku-Saara > Huhuu! :attn: Mitä kuuluu? :)

Shiny > Mikä tilanne? :)

henssu > Sullakin on kiertopäivät jo pitkällä listan mukaan. Mitä kuuluu? :)

adora > :hug: Pahoittelut tädistä ja onnea alkaneeseen kiertoon! Vaikutti niin lupaavalta, että olin yllättynyt tästä käänteestä.

Eevaliisa Nwogu > :hug: Sultakin odottelin plussauutista. Onko tuhruttelu muuttunut runsaammaksi vuodoksi? Jospa olisikin vain valemenkat.

iloksi > Nenäsumutteet ovatkin taitolaji. Itse en vieläkään ole oppinut kunnolla vaikka joudun kuureina hoitamaan kroonista tukkoisuutta ja kosteuttamaan limakalvoja öljysuihkeella. Erityisesti öljy valuu aina ainakin osittain pois vaikka kuinka yritän nuuhkaista suihkeen samanaikaisesti. Sitten jos syvemmälle yrittää suihkauttaa, niin saattaa valua nieluun ja maistuu todella pahalle. :x Toivottavasti sulla alkaa pian sujua.

Oma olo on aika kamala. :snotty: Mies joutuu kärsimään kauppa-asioilla (täysin epämieluinen homma hänelle), koska minä en millään jaksa lähteä kotoa mihinkään. Eilen meni ääni ja teki kurkussa todella kipeää. Yritän nyt hoitaa itseäni runsaalla juomisella, lämpimillä juomilla, särkylääkkeillä ja Strepsilsillä. Kuumetta ei ole, mutta kurkku on kipeä ja koko iho hellä. Pien varmaan menee räkäisen puolelle ja toivonkin sitä, sillä niitä oireita on helpompi hoitaa.

Oviksesta ei ole hajuakaan. Viikon sisällä kai sen pitäisi olla, mikäli flunssa tai edellisen kierron raskausyritys ei sotke kiertoa. Halut hiipuivat flunssan myötä,oikeassa muniksessa on ollut kipuilua ja aika kuivaakin on, joten on saattanut jo tapahtuakin. Testit ovat pysyneet kaapissa koskemattomina ja luultavasti saavat pysyäkin. Olkoon tämä nyt tämmöinen katsotaan mitä tästä tulee -kierto.

Pikainen omanapainen tervehyds täältä!

Donnassa näkyvissä tänään (kp 17/~34) pitkiä hiusmaisia haituloita. Eilen ei näkynyt kuin palluroita. Joten luottavaisena odottelen haituloiden lisääntymistä ja saniaispuskia. :) Donnan mukaan ovis pitäisi olla 1-3 päivän kuluttua. Kai se minäkin sitten ovuloin!

Mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:

Luin pitkään AiraM että mitä ihmeen hiusmaisia haituloita. Suomenkielessä näitä sanoja riittää :)

Ihan kun äsken ois tullut rinnat kipeiksi (ja myös painavimmiksi). Aamulla tuli vähän tuhrua, mikä on yleensä huono merkki mulla (enteilee menkkoja) ja ihan kun olisin tuntenivani vähäisiä menkkajuillintoja. Dpo 7 tänään. En usko et tuo tuhru on mitään kiinnitymisvuotoa, koska sitä ei oo ennenkään ollut. Aamulla heitin jo kirveen kaivoon, mutta nyt tuo kipu rinnoissa antaakin taas toivoa. On taa niin tätä!

Eevaliisa, höh. Alkoiko menkat nyt ihan kunnolla jo?
Iloksi, voi itku. :( Mutta ihanan positiivisella mielellä olet. :) Siis hetkinen, onko sulla vasta dpo 6 nyt? Mitä alennuksista löytyi?
Zanca: Oireille peukkuja... :)
Neiti -81: Nyt muistankin jonkun ketjun, missä tuo testi oli ihan lytätty ja haukuttu tuon "haamuviivaisuuden" takia, eikös tuo ole Clearblue plus tms.? Hyvä ettei mitään poikkeavaa löytynyt. :)
Salainen toive: Ovikselle peukut... :)
mg: Voi ei, inhottava flunssa!! Mä alan jo olemaan parempi, viime yön pysty hengittämään jo nenän kautta... mutta kolme edellistä oli kyllä karmeeta, kun vaan suun kautta huohottelin. Paranemisia sinne! :flower:
AiraM: ovispeukkuja sinne myös... :)
Viola30: Toivottavasti oireet olisivat juuri niitä... :heart:

Täällä ei uutta auringon alla. Siis flunssa jo melkein ohi (jeeee), eikä tiputtelua edelleenkään (tuplajeeeee).
Ainoa hieman "häiritsevä" oire oli, kun tuossa menin hirmu lämpöiseen suihkuun... Niin tissejä alkoi pakottaa, niinkuin olisi maito ollut kohoamassa. :O Oli pakko puristaa toista nänniä ja katsoa tuleeko sieltä jotain. :LOL:
Toivottavasti oli oikea oire eikä vainoharhaa tahi muuta sekavuutta. :p

Ihanaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille teille!

Kiitos mg uudesta komiasta pinosta. Viulu vaan toivottelee kaikille hyvää vuoden alkua ja yrittää jaksaa illemmalla kahlata pinoa läpi, jotta pääsen vähän kärryille taas... On jotenkin taas niin kiirusta ettei koneelle jouda!

Kaikkea Hyvää Tasapuolisesti teille arvon Daamit:heart:

Suuret pahoittelut tädin koettelemille... :hug:

iloksi Jospa oli vaan vielä liian aikaista testin tekemiselle? Eikös dpo 6 olis vasta kiinnittymispäivä ja monilla dpo-päivillä 5-10 se hormonitaso voi olla ihan nollassakin? Tsemppiä!!!

Lisey
Oikein lupaavaa!!! Peukut pystyssä sulle huomiselle! Tuuhan sit kertoon mitä testi sanoi! Plussa, plussa, plussa!! :attn:

Viola30 Aika mojova ajoitus tuolla tuhrulla ajatellen että tuli just dpo 7 aamulla... Mä aina odotan et siihen aikaan tulis jotain tuhrua, et olis jotain edellisistä kierroista eroavaa.. Voihan eri raskaudet olla täysin erilaisia, aika aikaista sun kierron pituuden perusteella että tuo tuhru ennakoisi jo tätiä!

mg Toivotaan ettei flunssa pelästytä ovista vaan tulis ajallaan! Pikaisia paranemisia!

Neiti-81 Tommoset epäpätevät testit pitäis kyllä lailla kieltää!! Herättävät ihan turhaan toivoa... Mukava kuulla, että kaikki näytti olevan kunnossa ja asiaa saitte eteenpäin. Ihanaa kun sun mies on niin hyvin tukena... =)

AiraM Onnittelut oviksen jäljille pääsemisestä! Toivotaan että se sieltä pian tulisi!

ON: Tylsä alkukierto menossa... Päätin kokeilla greippimehua tässä kierrossa vaikka ovista tikutankin, luin jostain et se voi auttaa limoihin niinkin että simpat pääsisivät paremmin perille. Menkat oli kyllä kummalliset, vuoto kesti kunnolla vaan päivän kun yleensä se kestää 3 päivää. Nyt tuli yhen päivän ajan tuplamääränä ja sen jälkeen pari päivää tiputtelua ja se oli siinä, omituista... Ilmeisesti terojen aikaan samaa. Kolme kiertoo niitä nyt syöty, taidanpa kokeilla tän kierron ilman.

Kaikille paljon plussatuulia ja onnea oviksen metsästykseen!! Tänä vuonna plussataan kaikki!! :heart:

Heipparallaa kaikille! Onpas taas kiva olla Suomen pakkasissa ihanan auringontäyteisen loman jälkeen.:D Tänään laskeutui kone ja vieläkin vähän aikaeropöhnää jäljellä.

Hirmuisesti on tullut tässä parin viikon aikana tekstiä, joten kommentoin huomenna paremmalla ajalle ja tyydyn vain ilmoittamaan, että tätiä ei vieläkään näy mutta testit näyttää ihan blancoa. Tulossa siis pitkä kierto... Viimeisimmän testin (Sofi One-Step) tein toissa-aamuna. Jos ei vielä sunnuntainakaan mitään näy niin teen uuden testin.

Parempaa plussaonnea teille muille!:)

Lauantaita!

Joo,täällä vuodetaan,aika omituisesti kyllä,rinnat vielä tautisen kipiät. eilen tuli vuotoa jonkin verran,niukasti,sitten illalla lopahti,tänä aamuna kun kävin vessassa niin okein tipahti verta niin että säikähdin...ihan hassua.

Kauhea silmätulhdus,alko jo viikko sitten mutta rauhoittu viikolla ja eilen taas aloitti eikä lääkevoide ole rauhoittanut silmää yhtään...:/ tippaa täytyy yrittää laitaa nyt tunnin välein...hauskaa lauantaita kaaikille!

macy gray minulla ne sumut joko valuu kurkkuun tai sitten tulee ulos. Mut kai ne sitten silti vaikuttavat, vaikka ulos valuvatkin. Saa nähdä millon alkaa sujumaan. Useamman viikon tässä saa nyt sumutella.
Toivottavasti sinulla kipeys pian hellittää! Mitä särkylääkettä olet käyttänyt ? Tuli vaan mieleeni, että ibuprofeinia sisältävää särkylääkettähän ei kannata oviksen aikoihin tai sen jälkeen käyttää. Tiedätkin varmaan sen, mut ei vara venettä kaada :)

AiraM nyt siis sängynjouset soimaan ja simppoja matkaan :) Minä arvaan mikä teillä ohjelma on lähipäivinä ;) Tärppionnea!

Viola30
minulla on myös rinnat kipeät, tai oikeastaan vaan nuo nännit. Ihan joka kierrossa minulla ei ainakaan rinnat kipeydy, mutta muistan muutama kuukausi sitten yhden kierron kun kipeytyivät, joten on ihan normaali menkkaoire. Ihmeesti sitä menee laidasta laitaan ja vaikka tosiaan minulla on vielä lääkitys, joka sitten vielä vaikeuttaa tilannetta, jos raskaus olisikin sattunut alkamaan. Ihmeellinen on ihmisen mieli, kun jaksaa toivoa. Aika aikasilla dpo:illa tässä vielä mennään, joten kaikkea voi vielä sattua. TOivottavasti teille on se plussa saapumassa :) Plussatuulia!

Gabrielle kyllä alhaiset dpo:t on:) Ja taisin todeta tuolla aiemmassakin viestissä, että perjantain testissä oikeastaan ei edes olisi mahdollista näkyä mitään, vaikka raskaus olisi alkanutkin, mutta himotestaajana en jätä yhtäkään tekosyytä käyttämättä ;)
Eli sumujen aloituksen kunniaksi oli hyvä tehdä "varmuuden vuoksi" testi :)
Kiitos tsempeistä :)
Alkukierrot on tosi tympeitä, kun tuntuu, että ovikseen on vielä hirveästi aikaa. Toivottavasti ovis on kuitenkin pian jo ovella ja pääsette tositoimiin :) Minä joskus join kanssa greippimehua, mutten saanut siitä kyllä mitään iloa. Toivottavasti sinulla toimii!

Pikku-Saara
Tervetuloa takaisin kotimaan kamaralle ja plussatuulia!

Kauniina Päivänä Tuut :hug: Onnea kuitenkin uuteen kiertoon!

Eevaliisa no hyvänen aika... hyvältähän tuo kuulostaa... Oletkos sinä tehnyt testejä? Tsemppiä nyt vielä, jospa kyse olisi vain alkuraskauden vuodosta.... Ja silmälle paranemisia :)

ON. sumut tosiaan jatkuu. Ei mitään ihmeellistä, nännit on arat edelleen ja oikealle jomottaa vaikkakin vähemmän kuin eilen.
Tässä jäitä poltellessa. Perjantaina tai siinä lähipäivinä pitäisi menkat alkaa ja sumujen määrää saa pudottaa puoleen. Ihan kiva, kun on tässä jotain konkreettista tekemistä tuon raskautumisen eteen...

Mukavaa lauantaita :)

Tervehdys kanssasisaret ja mukavaa lauantaita! :wave:

Täällä ollaan entistä kipeämpiä (tai siis minä olen, onneksi lapsi ei niinkään) vaikka kuume ei edelleenkään ole noussut. Lämmöt ovat kyllä koholla ja olo ihan sellainen kuin olisi kovakin kuume. Iho on arka, päässä ihan pöhkö olo ja muutenkin tuntuu jotenkin hieman hataralta. Palelua on ollut paljon. Kurkkukipu alkaa helpottaa, mutta keuhkoihin ja hengitysteihin sattuu. Yskä on kova ja sitkeässä. Ihmettelen suuresti, jos sappikohtaukset ja tämä tauti ei ovista säikäytä. Tämä todellakin on sellainen katsotaan nyt, mitä tästä tulee -kierto. Muniksia kipuilee kyllä, samoin tuolla jossain genitaaleilla. Aika inhottavan tuntuista, kun aistit on nyt herkkinä.

Yritän tehdä päivityksen illemmalla. Nyt on tokkurainen olo, mutta varmaankin lääkkeiden myötä helpottaa päivän kuluessa. Jos en jaksa keskittyä, niin jätän huomiseen tai huhuilen lomittajaa hätiin.

iloksi > Panadolia (1-2 * 500mg 1-3krt/pv) ja PamolF (sama annostus) -tabletteja olen ottanut tarpeen mukaan. Huomasin tuon Panadolin tehoavan Pamolia paremmin, joten otin yöksi kaksi. Aamulla en ottanut, mutta kohta varmaan täytyy. Buranapurkille tekisi mieli, mutta sen vaikutukset tuntian jätän väliin. En halua kuormittaa tätä kiertoa yhtään enempää kuin on välttämätöntä. Olen koko yrityksen ajan välttänyt Buranaa yms menkkakipujen hoitoa lukuun ottamatta. Nenäsumute on jossain, mutta en ole löytänyt. Tukkoisuutta olen siis hoitanut pelkän Vicks VapoRubin avulla.

Uskaltaako flunssaisena pötkötellä piikkimatolla? Selkä on ihan jumissa sappikohtauksen jännittämänä ja tämä flunssa pahentaa tilannetta.

Omaan napaan keskittyvä viesti tällä kertaa. Yritän niitä kommenttejakin sitten myöhemmin.

tein huvikseni ovistestin (ku niitä tuolla nyt muutama vielä on....) äsken ja tuli tälläinen...

MUOKS: Tää itsensä tutkiminen on sitten niin lystiä :D

Tässä vielä vertailuin vuoksi kuva eilisestä ovistestistä, ja tämänpäiväisestä. Pikkuinen ero....
Mielenkiintoista nähä mitä tapahtuu tuolla kropassa nyt :D

hmm...

Viimeksi muokattu:
Lisey erittäin lupaavalta kuulostaa! Mulla tuntu just viimeks ennen + testiä siltä et maito nousee ja tosiaan + tuli.. (ja kesken meni.. )

AiraM Onnittelut lähestyvästä oviksesta! Mullakin on toi donna, mut en oo sil ikinä mitään onnistunu bongaamaan..

Kauniina pvänä tuut :hug: onnea uuteen kiertoon!

macy gray voimia sairasteluun! :hug:

Neiti-81 koskas teet taas raskaustestin? Luulis et huomen jo näkyis haamu.. :)

).( Ovis oli ja meni ja hyödynnettyä saatiin! :) Lämpö on hienosti kohonnut ja nyt vaan tarttee malttaa odottaa.. Jostain olen lukenut et raskauden mahdollisuus ois nyt sitte jopa 20% ku munasolu ja siimahännät kohtaa..
oireita :) eli valkovuotoa piisaa edelleen ja alamahalla nippailee lupaavasti :heart:

MARIEL: en tiedä...mut aika jännä ilmiö tuo ovistesti homma, mietin et onko ennen menkkoja joku LH piikki?
mulla kyllä ovistesti on raskaudenkin näyttänyt juurikin noin myös eli kai täs jotain toivoa vielä on.....

Onhan tässä aikaa, menkkojen virallinen alkamispäivä , sen bongatun oviksen mukaan maanantaina tai tiistaina...

mg minulla tänään dpo -1 :wave: ja kovasti paranemisia. Flunssa on niitä tyhmimpiä tauteja.

Peukkuja ovisplussanneille d:)b

Nenäsumutteet ovat tosiaan oma taiteenlajinsa… itse olen allergian takia niitä käytellyt, ja tulevat aina jommastakummasta suunnasta ulos. Mutta varmasti niistä riittävästi imeytyy silti vaikuttavia aineita, varsinkin, kun useamman kerran päivässä sumuttaa :)

Neiti voimia tulosten odotteluun. Toivottavasti teilläkin tärppää pian!

Pikku-Saara tervetuloa takaisin :wave: Toivottavasti oli mukava reissu!

KPT ja Eevaliisa :hug:

Mariel hienoa, että saitte hyödynnettyä oviksen :) toivotaan sitten parin viikon päähän taas plussaa ;)

ON Ovis tuli siis jo tosi aikaisin tässä kierrossa. Yleensä vasta kp 14-15... Edellinen pitempi kierto siis sotki pakkaa. Onneksi jomottelut ja limat on tässä oppinut jo tunnistamaan... Jotain hyvää useamman kuun yrittämisessä :) On yritetty hyödyntää, josko sitä vielä varmistelisi... Mukavaa viikonloppua! :wave:

Viimeksi muokattu:
Neiti
Hm...Jospa nuo testit reagois raskauteen :)

Pahottelut uuteen kiertoon joutuneille, toivottavasti tässä kierrossa testiin tulis kaks viivaa :)
Tsemppiä oviksen bonganneille :)

Omaan napaan...
Mahan jomotukset jatkuu,ei yhtä kovina enää. Torstaina nää alko. Jotain limojaki ehkä bongattu...
Peittojen heiluttelut jatkuu... Pari viikkoo tässä pitäs sitten jännätä :p Sitä ennen voi alkaa kuulostelemaan mahollisia oireita :) Ainakaan yrityksen puutetta ei tässä kierrossa ole ollu ja toiveet on korkeella...

Tuli kutsu (kosteisiin) illanistujaisiin, joten pitihän se testi sitten jo tänään dipata.

Dpo 11 ja reilun kolmen tunnin pidätyksen jälkeen tulos oli tämmöinen.

(testi David-merkkinen, herkkä 10)

:heart: :O :heart: :) :heart:

Mutta pidetään nyt vielä jäitä hatussa...viime syksyisen km:n jälkeen en uskalla riemuita vielä...kun tiedän, etteivät viivat välttämättä ole pysyvää mallia...kumpa tämä pieni pitäisi kiinni. IIIK. Vapinan ja tärinän määrää ei voi sanoin kuvata.

Neiti-81, OMG, mä olen aivan varma että sä olet raskaana! Eihän siihen ovistestiin muuten noin selkeitä viivoja tulis. Hienoa!

Lisey sulle tulee vauva!!! Ihanaa!!

Kiitos Gabrielle tsempistä! Itse vaan mieli matala, tosin ajoitus tuhruilla ois täydellinen, mutta kolme kiertoa sitten päivää myöhemmin alkoi tuhru ja siitä 4 päivän päästä menkat. Nytkin on menkkakipua koko ajan, lisää tuhruja vaan oottelen. Ja iloksi, niinpä. Sitä kuvittelee kaikenlaista, nyt ei enää rinnat oo yhtään kipeet. Realismi kuitenkin sanoo, niin kun nytkin kun on tuhrua, ei lämmöt ylhäällä, ei mitään (ai niin, paitsi oudolle on maistunut suussa jo monta päivää), niin ei taaskaan napannut.

Valivali taas.

Lisey Ihanaa!!! Varovaiset onnittelut ja hyviä mehukekkereitä! Komea viiva noille dpo:ille! :heart:

Mirage Onnittelut aikaisesta oviksesta! Voi kun mullekin kävis joskus noin! Teillä sit peitot heiluu tänä viikonloppuna... :D

Neiti-81 On kyllä jännää toi ovistestien käyttäytyminen, tuuhan laittaan kuvaa huomisestakin jos aiot tehdä... Toivotaan todella, että näyttäisivät alkanutta raskautta!!

Salainen toive Hyvä, että ollu aktiivinen kierto, eipähän oo ainakaan yrityksestä kiinni! Tsemppiä jännäilyyn! Kuten myös Mariel85, peukut pystyssä teille molemmille, että tärppäis!

mg Voi voi, jättäispä se tauti sut nyt rauhaan eikä jäis häiriköimään ovista! Mä sanoisin tosta piikkimatosta, että en suosittele, koska eikös se vilkastuta verenkiertoa? Verenkierron vilkastuminen kuumeisena/lämpoilevänä voi nostaa sitä entisestään. Hierojaks oon lukion jälkeen opiskellu ja sekin touhu on luonnollisesti kiellettyä flunssasille. Paranemisia!

iloksi Mitäs sumuja nyt aloititkaan? Anteeks, oot varmasti kertonutkin mutta multa on mennyt ohi.. Joo ymmärrän hyvin, mä oon kans himotestaaja, oviksen testauksenkin aloitan aina ihan liian aikasin ja jatkan plussan jälkeenkin ihan nähdäkseni kauanko se tumma viiva kestää ja koska haalenee. Joka kierrossa oon myös r-testejä tehny, en koskaan malta odottaa että kp:t olis täynnä...
Oot kyllä ihana kun jaksat tsempata, luulen että ovis vois olla joskus 10-12 päivän päästä, aika matelee... Mäkin kokeilin tota greippimehua sillon tokalla yk:lla, mut en kyllä huomannut mitään eroa, tosin en oo mitään selviä ovislimoja huomannu muutenkaan.

Kauniina Päivänä Tuut Isot pahoittelut tädistä... :hug:

Yhteistyössä