Tammikuussa 2011 esikoisen saavia mammoja? =)

Joo, mässäilemään vaan! Mä tuskailen pahenevien liitoskipujen kanssa, mutten millään haluaisi jäädä sairaslomalle, kun tuntuu että kotona tulisi aika pitkäksi& yksinäiseksi. Toisaalta olis kiva keskittyä vaan vauvaan... Siis mitä te ajattelette äippäloman alkamisesta?
 
Hei celine, mä komppaan sua ettei saikulle haluis jäädä :ashamed: Mutta joksus voi olla ettei vaihtista ole. Mähän olin kanssa 12 päivää poissa duunista ja lepo auttoi mun kipuihin ja jatkuviin suppareihin. Valitettavasti ne kyllä sitten palas heti kun menin takas töihin.. Mä toivon ettei lääkäri kirjoita saikkua siinä rv28 tarkistuksessa, ei olisi kovin kivaa jäädä vielä kokonaan pois. Mutta baby ekana ja vauva voi hyvin jos äiti voi hyvin niin ihan rohkeasti vaan saikkua jos siltä tuntuu.
Mulla on kertynyt 9 lomapäivää niin lasketti esimiehen kanssa eilen että jään jo 3.12 äippälomalle, se tuntuu että olisi jo hurjan pian. Mutta aikas ihanaa kyllä mun mielestä! Milloin te jäätte?
 
Maikuu tottakai mahtuu =)

Mun flunssa ei kyl hellitä ei sit millään.. eilen oli taas kurkku kipee ja nenä taas ihan tukossa ja yskä tuntuu päivisin vaan pahenevan.. enää pari päivää harjottelua jäljellä ja sit melkein viikko lomaa =)

Sparkle ja Viuhti
 
Maikuu tervetuloa :)

Voi teitä, kun on flunssaa ja kipuja :hug: Ite voin niin hyvin, että oikein hävettää. Tai no, tietty hyvä, että voin :) Voimahaleja täältä oikein rutkasti!!

Ite oon ajatellu ihan loppuun asti olla, jos vaan pystyn ja nyt ainakin tuntuu, että pystyn. Äippäloma pitäis alkaa 20.12 eli jouluviikolla jee :) Vähän nyt on kyllä selkä ollu kipeänä, kun on istumatyö, mutta eipä sekään pahemmin. Neuvolalääkäri tosiaan mulla on huomenna ja aion kyllä sanoa siitä, mutta en viitti liioitella, kun ei oikeasti kyllä jaksais jäädä sairaslomalle, eikä se kyllä niin paha oo. Ainakaan vielä.

Koska celine sulla pitäis alkaa äippäloma?
 
Mistä ton tietää millon äitiysloma alkaa? Oon ihan tyhmä :D
Marraskuussa koulua jotain 10 päivää yhtäänsä ja sit joulukuussa ei enää ollenkaan, joten mammalomamme sit hyvä jäädä =) Joulukuussa enää valmistujaisjuhlat ja sit on meikäläisen kouluurakka ohi :D
 
Heippa taas kaikille!

Neuvola ja lääkärintarkastus oli tänään. Peruskauraa, sain tulokset sokerirasituksesta ja kaikki arvot olivat normaalit. Myös kaikki muut jutut olivat jälleen normaaleja (verenpaine, virtsa, paino jne.). Ja lääkärintarkastuksessakin kaikki ok, yritti kokeilla vauvan tarjontaa, mutta tässä vaiheessa ei vielä oikein pysty tuntemaan, veikkasi, että olisi pää alaspäin, mutta tosiaan vielä on pikkuisella tilaa pyöriä siellä :) Kohdunpohjan korkeus 22 cm :)

Sain myös influenssarokotuksen, sitä suositellaan raskaana oleville ja nyt sain kätevästi sen suoraan neuvolasta eikä tarvinnu työterveyteen vaivautua :) Niin ja sairaalan esitietolomakkeen sain myös! Siihen täytyy laittaa joku pojan ja tytön nimi hihi :p

Perhevalmennuskin meillä alkaa marraskuun puolessa välissä! Vitsit kaikkea infoa siel neuvolassa kuitenkin tuli taas ja nyt taas ollaan lähempänä päämäärää :) Tuntuu aikasta hyvältä tää ja alkaa taas enemmän tajuamaan, että meistä tulee vanhempia! Vaikka tuskin sitä kunnolla tajuaa, ennen ku pikkuinen on sylissä :heart:

Ja muuten sparkle, sullahan on hyvin pullat uunissa, kun noin vähän on enää koulua jäljellä! Onnea jo etukäteen valmistumisen johdosta! Täällä jo työelämässä muutaman vuoden olleena oleva s-h-h toivotteleepi :)

Ihan näin muuten muille kysymyksenä (kun sparklen ikä tule jo nimimerkissä esille), että minkä ikäisiä olette? Maikuu sanoikin jo, mutta entäs muut?

Itse oon varmaan vanhin eli 27-vuotias oon ja mies on 28v. Eli "ryhmän" yläpäässä :)

Huh, tulipas taas tekstiä!

Vointeja!

s-h-h ja "tyyppi" 26+0 ja taas poksuiltiin :D
 
Heips! Mun ei oo tohon sokerirasitukseen tarvinnu ainakaa toistaseks mennä.mitä siä sit oikein tehdään? Multa on nyt parina viimesenä neuvola käynnillä kysytty vauvan nimee just sinne sairaalan lomakkeisiin mutta en oo pystyny viä sanoo mitää ku ei oikein olla päästy miehen kaa yhteis ymmärrykseen siitä nimestä :D noo ehkä sitte viimestään keksitään sopiva nimi ku pikku mies tulee maailmaan ni kattoo vähän minkänäkönen nyytti edes on =) Nii eli mä oon 20v ja mies 25v :p

Maikuu ja "volmari" 28+3 ;)
 
Oot Maikuu niin nuori, ettei sulle sitä varmaan tehdäkään, jos ei oo mitään "epäilyksiä". Eli ainakin täällä Turun suunnalla se sokerirasitus tehdään kaikille yli 25-vuotiaille ensisynnyttäjille. Ja se on sellanen maailman tylsin tapahtuma: Sinne mennään aamulla, niin et oot paastonnu kymmenen tuntia ja heti otetaan verikoe, jonka jälkeen juodaan sellanen pahanmakuinen sokerilitku. Sit odotetaan siellä neuvolassa tunti, jonka jälkeen otetaan taas verikoe. Sit mennään taas istumaan tunniks, jonka jälkeen otetaan taas verikoe. Sitten päästäänkin pois eli kaks tuntia kestää.

Se nimihän on vaan joku nimi, mikä siihen pitää laittaa, ei siihen tarvi sitä "oikeaa" nimeä laittaa :) Ja tosiaan meilläkin on nimivaihtoehto mielessä, mutta eihän sitä tiedä näyttäkö se edes siltä :):)
 
Kuulostaapa tylsältä =) joo siis eihän se mikää virallinen nimi ookkaa mut en silti halua siihen mitä tahansa nimee laittaa =) Kumpi teille kaikille muuten on tulossa,tyttö vai poika? =) siis jos ootte halunnu tietää jo ennen syntymää.
 
Juu, en kyl mäkään haluu ihan mitä tahansa nimee laittaa! Laitetaan luultavasti se nimi, mitä ollaan mietitty ja tytön kohdalle sitten se, mitä oltiin tytölle mietitty. Niin siis eli poika meillekin olis tulossa :)
 
Kiitokset Monchichi linkistä =)

s-h-h kiitos etukäteisonnitteluista =)

Tuosta iästä niin ite tosiaan 24v. täytin tänä vuonna ja mies täyttää 29 joulukuussa.
Me ei olla viel nimee kauheesti mietitty eikä neuvolasta oo kyselty tai saatu mitään lappuja missä sitä kyseltäs. Vois kai sitä kohta alkaa miettimään :D

Ja sokerirasitus oli niin tylsää että huh huh.. Mulle se tehtiin siks ku painoindeksi oli liian korkee. Täällä ainaki rajana painoindeksi 28 ja ite olin just siinä ja rasitukseen mentiin..

Niin ja poikaa on meille lupailtu!! =)
 
Mä oon vanhin, 29v. :whistle:
Hmm mitä papereita te ootte oikein saannut ku nimeä kysellän niissä? mä en ole saannut mitään sellasia? Mulla on kahden viikon päästä neuvola+lekuri, sit taas näkee mikä meiniki on ;) Meillä ei ole vaakaa kotona niin jännää aina että mitä lukemia sielä näkyy mutta tähän asti painonousu on ollut tosi matillista. Siks veikkaan et ehkä tällä kertaa se ois pompannut parilla kilolla mutta en mä tiedä.
kiva kuulla että ei kaikilla ole vaivoja, toiv. teillä jatkuu yhtä kivasti loppun asti! Munkin kivut on hellittänyt nyt ja enään on supistuksia kokoajan mutta ne rupee jo varmaan nyt kuuluu asiaan?
Meillä on nimi jo tiedossa jos tyttö tulee niin kun ne ultrassa sanoi mutta en uskalla ihan luottaa siihen ku vauva oli niin sykkyrässä että se voisi olla ujo poikakin hihiihi. Eli pojan nimi pitää vielä miettiä.
Onks teidän masut kasvanut paljon viime aikoina? Musta tuntuu että nyt vasta se kasvu alkaa ainakin mulla. jaiks saa nähdä miltä näyttää parin kk päästä. =)
Monchichi 26+2
 
Niin, en mäkään ole mitään sairaalapapereita vielä täytelly. Meillä on kyllä nimen kanssa vielä miettimistä, ei yhtään tiietä mikä annettais. UÄ:ssä sanoivat että tytöltä näyttää, mut ei o satavarma. Tiedän kaksi äitiä, joiden sukupuoli onkin ollut toinen kuin mitä UÄ:ssä sanottiin, joten varmaan pojan nimikin ois hyvä miettiä varalle. Tänään ostettiin vauvalle kylpyamme ja itkuhälytin, ja pestiin äitiyspakkauksen vaatteet. =) Niin mä oon 28v. Maha tosissaan alkoi tosissaan kasvaa ja tuntua viime viikolla 29, aiemmin ei ollut mitään ongelmaa/kipuja. Nyt jo mieskin tuntee ja NÄKEE potkut, se on kiva =) Kiva että kivut on laantunut sulla Monchichi =) Mulla pitäis äippäloma alkaa marraskuun 24, että ei tässä enää kauaa olis jäljellä... T. Celine ja pallero 29 + 6
 
siis mä en oo mitään papereita saanu itelleni mutta neuvolatäti kysyy aina niitä nimiä sairaalan esitieto papereihin tai johki semmosiin mut kotiin en oo saanu mitää papereita. Meillä uä täti sano aika varmaks pojaks ja itekki nähtiin selvät pallit ruudulla =) mut ei sitä tiä vaikka se tyttö oliskin. Mulla ei oo supistuksia mun mielestä ollu ollenkaa viä tai sit en oo vaan tajunnu :D mun masu on ku olisin nielly jalkapallon, ei kauheen pieni eikä kauheen isokaa viä. Mut liikkeet on näkyny ja tuntunu jo jonki aikaa tosi selvästi =)

Maikuu ja "volmari" 28+4
 
Moikka kaikille! :) On ollu tosi mukava lueskella näitä teidän juttuja ja huomata, et muutkin painiskelee samojen asioiden kanssa (sokerirasitus, selkäkivut, liitoskivut, yms.). Tarkotus on ollu liittyä mukaa teidän seuraa jo aikasemmin, mut työt ja muu valmistelu vie nykyää niin paljon aikaa ettei tiedä miten ehtii saada kaiken ajoissa valmiiks :/ eli toivottavast viel ehtii mahtua mukaan? :) Ainii, ite oon 23v tuleva äippä ja mies on 25v ja esikoispoikaa odotellaan :) (kätilö oli itse niin varma sukupuolesta, että sano suoraan poitsun tulevan) laskettuaika meillä olisi 13.1 eli viikkoja on nyt 28+4.

Hansu ja Poitsu
 
Hansu87 tottakai mahtuu mukaan! =) Tervetuloa!! =) Meiän pieni ryhmä vain kasvaa =)

Tosta sukupuolesta, niin tiedän kolme mammaa jolle on luvattu tyttöä ja poika on tullu =) Et siksi itekki mahdollisimman neutraaleja vaatteita meiän vauvelille hommailen =)

(.) kävinpä taas eilen päivystyksessä flunssan takia.. Illalla tuli yskittyä niin että oksennus lensi ja tuntu et kurkussa muutenki jotain ylimäärästä. Ja la-su yö meni yskiessä ja nukuttua tuli vaan muutama tunti.. Mutta eipä nuo päivystyksessä mitään sanonu, ottivat tulehdusarvot, jotka oli normaalit, nielusta näyte jonka tulokset kuulen tiistaina. Siinäpä se sit olikin. Koitin kysyä et jos tohon yskään jotain sais, kun kestäny tosiaan jo yli kaks viikkoa, ni ei mitään.. sanottiin vaan et juo enemmän nestettä ja katellaan sit jos ei mee ohi.. kauankohan tätä pitää vielä katella pidempää.............. Meinaan kyl tiistaina puhua neuvolalääkärissä tästä, ei vaan jaksa enää köhiä kokoajan..

Ja jotain kivaakin =) Tänään mennään kahtoon asuntoa. Vuokralle olis tyrkyllä paritalosta toinen puolikas, 3h+k+s ja vuokra 630€ ja sähkö ja vesi kulutuksen mukaan. Ikävä kyllä samaa asuntoa menee kattomaan pari muutakin, joten varmaan ei oo et saadaan se vaikka tykättäs siitä. Näin jo viime yönä unta että oltiin kattomassa sitä ja se oli aivan ihana! :D Toivotaan siis parasta! =)
Ja toinen hyvä uutinen on se, kun ollaan pitkän aikaa jo kateltu isompaa autoa ja nyt vihdoin tuntuu siltä että sekin on löytynyt. Huomenna pitäs lähtee kattoon ja toivottavasti samalla myös ostamaan se =)

Sparkle ja Viuhti 28+1
 
Ryhmä kasvaa, kivaa :) eli tervetuloa Hansu87

Olipas kiva taas lukea kuulumisia! Inhottava sparkle sun flunssa! Eikö oikeesti mitään yskänlääkettä saa juoda raskaana vai eikö ne vaan kirjoita reseptiä vai mikä on? Tosi kummaa, luulis, et äidin vointi kuitenkin on tarkoitus pitää hyvänä, että vauvakin voi hyvin! Tsemppiä asuntojuttuihin!! Kerro sitten heti miten kävi :)

Niin, tosiaan, eihän ikinä oo satavarmuutta sukupuolesta, mutta oon saanu niin paljon vaatteita nimenomaan pojalle, että otan miellläni ne vastaan :) Ja ehkä kuitenkin, kun poikaa on luvattu ja vaikka tyttö tulisikin, niin samoja vaatteita voi hyvin käyttää. Jos olis toisinpäin ja olis ostanu vaan jotain pinkkejä (IHANIA ;)) vaatteita, niin ehkä pojalle ei kauheasti laittais niitä vaaleanpunaisia :) Mut hyvä se on miettiä molemmat nimet varmuuden vuoksi.

Vatsa on tosiaan jo mielestäni aikamoinen (vitsit, en vieläkään oo saanu aikaseks laitettua masukuvaa murr) ja liikkeitä on tuntunut ja näkynyt jo aika kauankin. Mut niinhän se on, että kaikki on niin erilaisia ja masut tulee näkyviin eri aikoihin! Supistuksia mulla ei oo ollu (kai) vielä ollenkaan.

Ja vitsit, olin muuten ihan varma, että olen vanhin meijän pikku porukasta (tunnen itseni varmaan niin kauhean vanhaksi hehhee :LOL:)! Mutta eihän sillä iällä niin väliä oo, me ollaan kaikki samassa, ihanassa tilanteessa. Kiva vaan vähän tietää teistä enemmän :)

Seuraava kysymys vois olla, että missäs asutte? Me asutaan Kaarinassa, ihan tässä Turun vieressä. Miellän itteni kuitenkin turkulaiseksi, kun oon koko ikäni siellä asunut. Kaarinaan muutettiin ainoastaan siitä syystä, että rivitaloasunnot ovat halvempia täällä :)
 
Juu, tulen kyllä heti kertomaan miten asunnon kanssa kävi =) Toivottavasti ihastutaan siihen ja vielä meiät valittas vuokralaisiks =) Jännittää jo kovasti =)
Ilman reseptiä ei oo mitään yskän lääkettä mitä raskaana olis suositeltavaa käyttää. Ajattelin tosiaan huomenna lääkärisäs kysyä et olisko reseptillä jotain mitä vois käyttää.. Alkaa tosiaan tympimään tää jo..

Koitappa nyt s-h-h laittaa sitä kuvaa tänne =) Ja muut myös =)

Me asutaan Kokkolassa. Täällä Keski-Pohjanmaan helmessä :D Siis ihan oikeesti täällä on kiva asua. Mukavan pieni paikka ja kaikki tarvittava lyhyen ajomatkan päässä. Pyörälläkin pääsee jos viihtii :D
 
moikka vaan täältäkin sulle, Hansu87 :) Me asutaan tampereella :p Kivan halpa toi paritalopätkä,sparkle86! tai siis ku täältä päin ei sais ees rivitalo yksiöö tolla vuokralla :D toivottavasti lykästää ja saatte sen kämpän =)

Maikuu ja "volmari" 29+0
 

Yhteistyössä