Tammikuussa 2011 esikoisen saavia mammoja? =)




LA
nimimerkki..........ikä............kotikaupunki/synnytyssairaala.....tyttö-/poikalupaus



1.1.
Celine11.............28v............Helsinki/Kät...............Tyttö


7.1.
lucky87.................23v................?...................?


16.1.
Sparkle86...........24v...............Kokkola/K-PKS.........poika


26.1.
Tyttö
ElliD...........28v..............??...............poika

27.1.
s-h-h.............27v.............Kaarina/TYKS..............poika


SYNTYNEET

3.1.
Hansu87 poika, 3620g, 50cm

7.1.
Gixu tyttö, 3300g, 48cm

9.1.
MoccaLatte tyttö, 3055g, 50cm

19.1.
Monchichi tyttö, 3100g, 48cm


Tässä vielä lyhenteet näistä sairaaloista niin voin lyhenteellä laittaa tänne ne :D

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokattu:
Tein tänään positiivisen raskaustestin... Ja niin selvän, että ei tarvitse epäillä onko viivaa vai ei tai tihrustaa kirkkaassa valossa. Varhaisen keskenmenoni jälkeen sain lääkäriltä Terolut-tabut, jotta kohdunlimakalvo paksuuntuisi ja hedelmöittynyt alkio kiinnittyisi herkemmin. Tutkimuksissa oli gynellä ilmennyt, että mulla on kovin ohut limakalvo, nimittäin (mutta muita ongelmia ei sinällää ilmennyt). Söin sitten tässä kierrossa ekat hormonit (ikinä!) ja pum! Raskaana! Todella piiiiitkääää yritys on saanut palkintonsa, kiitos Terolutien.

En ehkä ihan vielä ymmärrä kaikkea ja varmaan teen vielä pari kolme testiä, ihan varmuuden varalta... Ja toivon supersuper paljon, että kaikki menee hyvin ja upeasti. Ja että tammi-helmikuussa syntyy söpö talvivauva. Nettilaskurin mukaan laskettuaika on 30.1. mutta neuvolassa varmaan tulee ihan toinen arvio. (Mä tosin tiedän tasan tarkkaan, koska tää lapsi on hedelmöitetty... )

Olen vieläkin todella sekaisin ja hämmentynyt. Etenkin, kun raskausoireet olivat varsin vähäiset... Jään niitä nyt tällä 4. raskausviikolla (ylihuomenna alkaa 5.viikko) odottelemaan. Tuleeko mitään vai säästynkö pahimmilta.

Mutta on tää ihanaa. Vallan ihanaa. Olen sekaisin ja onnellinen. Enkä ihan tajua vielä kaikkea. :)
 
Kiva että tänne on löytänyt tiensä edes pari muuta =) ite tein kolme testiä, kaks ekaa oli aika haaleita plussia ja oma epävarmuus iski viikkoa myöhemmin ja tehtiin vielä kolmas ja oli tosi selkee plussa =) onko teillä ollu minkälaisia oireita? Itellä ei oikeestaan muuta ku armotonta väsymystä.. välillä myös ällötystä, mutta hyvin harvoin, mietinkin että onko mahdollista että pääsen näin helpolla :D
 
Täällä on kans yksi äiti joka toivoo että sylissä olisi tammikuussa pieni käärö. Laskettuaika olisi 17.1 mutta koska esikoiseni kuoli kohtuun, vuosi sitten, 10 päivää ennen laskettua aikaa niin sain luvan käynnistykseen jo tammikuun alussa.. siis jos kaikki menee hyvin. Pää meinaa hajota ja sen kanssa toimeen tuleminen onkin varmaan tämän raskauden suurin koetinkivi. Mutta näillä mennään.
 
Mirian toivotaan että kaikki menee hyvin!!
Ja Jeccikalle tervetuloa =)

Onko teillä muilla ollu vielä mitään raskausoloja ja jos on niin minkälaisia?
Mulla itellä ei oikeestaan mitään muuta ku kauhee väsymys kokoajan. Huonoa oloa ei oikeestaan oo ollu, muuta ku ihan välillä. Se ei kato aikaa eikä paikkaa, mutta yllättää onneks aika harvoin. =) Mietin vaan, että onko mahdollista että pääsen näin vähällä :D
 
mulla oli esikoisesta alkaen viikolla 6-7 kauheen huono olo .. oksentelin vähän väliä ja sitä kesti aika kauan.. nyt oottelen että alkaako sama huono olo.. vielä ei kummosempia oireita ole ollu kyllä :)
 
Iteeni helpottais jos tietäsin että aamusin olis vähänkään huono olo että siellä masussa oikeesti kasvaa joku :D Toisaalta kyllähän testit on ollu selvät että siellä joku ötys kasvaa, mutta kuitenkin =) On vaan niin hassua ku on lähes oireeton olo :D
 
millama
Täältä yksi lisää! "Virallista" laskettua aikaa ei ole, mutta nettilaskurin mukaan laskettu olisi 30.1. eli mukaan ehdin. Oireita raskaudesta ei kovinkaan vielä ole, on kyllä niin alussakin vielä. Mulla oli km huhtikuun alussa ja sen jälkeen tulivat yhdet menkat. Toivotaan että tämä salamatkustaja pitäisi lujaan kiinni! Oireet olivat ekasta paljon vahvemmat, mutta raskaus oli kyllä 2 vk pidemmällä nykyistä.
 
Tervetuloa millama mukaan =)
Täällä päässä edelleen odotellaan oireita, väsymystä lukuunottamatta. . Sitä on kyllä niin riittämiin :D Mitenhän sitä tämän väsymyksen kanssa jaksaa painaa kolmivuorotyötä kesän ja sit vielä sivussa tehdä koulutehtäviä.. huh huh.. :LOL: :D
 
tannn
Kaippa minäkin uskallan mukaaan, vaikken esikoista odotakkaan. Esikoinen synty tammikuun 6. 2010 ja nyt akkkosen laskettu aika on 25.1.11. Että ei tuu oleeen iso ikäero lapsilla. :) mutta niin oli ilonen yllätys kun taas sain plussan testiin, mies oli hiukan hämillään ja ehkä ei niin innostunut, mut nyt jo on ihan innoisaan =)

Jeccika
mulle ei ainakaan tehty itä synnytys tapa-arvioo. Lääkäri vaan vikalla käynti kerralla totes vaan että kyllä sä 5 kilosen pystyisit synnyttään. :D Noo, onneks tyttö ei sitten ollukkaan niin iso mut silti jouduttiin sektioon.

Ai että, varasin alkuviikosta miehelle ja mulle Caribia kylpylään 2 vrk loman ja eilen varasin hoidot, ärsyttää vähän kun mä en dsaanu hierontaa ja mies pääsee 75minuutiks hierottavaks, kun ei ne raskaana oleville sitä tee. noo, mä saan sitte 55 minuutin kasvohoidon. :D ihana päästä ihan kaksinaan viettää aikaa, miehelle se on vaan iso paikka jättää tyttö kaheks yöks mummulaan hoitoon. :D

Mä muistan kans kun rupesin tyttöö odottaan niin se väsymys oli ihan kamalaa. mulla oli just sillon vika työsssäoppiminen ja se mun ohjaaja sano sit josai loppuvaihees et mmä en oo IKIN nähny sua noin väsyneenä. Mä sitten vaan myhäilin partaani et nii-i. =)

hyvät viikonlopun alut kaikille Toivoopi
Tannn ja masuasukki rv 5+3 :heart:
 
tannn
Mirian, paljon voimia ja onnea odotukseen. Toivotaan että kaikki menis hyvin ja saisit pienen nyytin syliin sitten tammikuussa. :heart: tunttuu jotenkin ihan pahalta kun toisille tapahtuu tollasia asioita. niissä tarvitaan ihana hirveesti voimia että jaksaa mennä päivän keerrallaa eteen päin, ja varmasti myös lähipiiri on ollu apuna. Jos haluat jotain jutella tai muuta niin laita ihmeessä yv:tä mulle. :flower: =)
 
niin tosiaan :) mullaki on kakkonen tulossa mutta en löytäny täältä ryhmää erikseen..
eise kai haittaa ku tässä ollaan mukana :) Ihan yhtä jännää se taas on! meile ikäeroa tulee 1v5kk :p tääläpäin kaikile ensisynnyttäjille ainaki tehään se synnytystapa-arvio.. (pohjosessa asun)
 
tannn
juu juu. no mulle varmaan nyt tehdään se kans kakkosesta kuyn se esikko tosiaan meni sektioon.. MEillä tulee ikäeroo oleen 1v ja 19pv.. jos vaan pikkunen pysyy kyydissä. :heart: eiköhän meidän täällä anneta olla, jos vaikka joku haluu kysyy jotain niin voidaan sitten yrittää vastata! :p :D
 
Joo, kyllä tänne on tervetulleita nekin jotka eivät odota esikoistaan =) Mutta jos kiinnostaa niin tammikuun tähtösille on oma ryhm,ä tuolla odotusaika keskusteluissa =) Mutta toki siis täälläkin saa vaihtaa ajatuksia ihan mielellään =)

Todellakin toivon, että meillä kaikilla menee odotus aika hyvin =) Ja saadaan tammikuussa ihana pieni käärö syliin =) :heart:
 

Yhteistyössä