Tammikuussa 2011 esikoisen saavia mammoja? =)

Hei, mahtuuko vielä mukaan? Mulla on laskettu aika 1.1. ja nyt vasta hoksasin et tällainenkin ryhmä on olemassa. Kiva kuulla/lukea miten muilla on mennyt ja etten ole ainoa joka olen tuskaillut Kelan papereittten kanssa ja liitoskipujen kanssa. Mul on rv 28, potkut ja liikkeet tuntuu jo päivittäin, välillä ihmetyttää että mitä ihmettä se pikkuinen siellä hommaa, heittää voltteja ja rummuttaa=) Monchichi, mäkin olin huolissani kun ei n. kahteen päivään ollu niin paljon liikkeitä, mutta sitten bileet alkoi taas. Eli on kai pienet tauot kai ihan normaaleja. Kunnon bileitä siis täälläkin. Onko kellään muulla häpyluun liitoskipuja? Mulla tuntuu joinakin päivinä kävellessä, niin kuin sahattais häpyluuta kahtia : / Mutta hyvä vaan että paikat valmistautuu! Ostin tuon himputin kalliin tukivyön viikko sitten, ja siitä on kyllä ollut iso apu, vaikka se niin vaatimattomalta näyttikin.
Tsemppiä kaikille! Terv. Celine11 rv.28+5
 
Heippa celine11 ja tervetuloa :) Tottakai tänne mahtuu vielä mukaan!

Sulla onkin melkein kuukautta aikaisemmin la kun, esim. mulla, 27.1! Ei oo enää edes pitkä aika :):) Häpyluun liitoskipuja en oo vielä tuntenu, tai ehkä oon, en ihan tiedä. Välillä sieltä vihlaisee, mut ei pahasti, oiskohan niitä?

Niin, valmistautumistahan ne kaikki kivut kai on, inhottavaa vaan välillä!

Hienoa Sparkle, kun kaikki oli hyvin! Ja joo, katotaan nyt sitä kestovaippailua, kunhan tyyppii saapuu tähän maailmaan ja alkaa vaipparuljanssi :LOL:

Monchichi kurjaa kun sulla niitä kipuja on niin paljon! Ja tiedän ton syyllisyystunteen, oikeesti pitäis vaan miettiä omaa terveyttään ja ennen kaikkea vauvan, eikä sitä, että miten ne pärjää töissä. Mut ymmärrän niin sun tunteet ton asian suhteen! Ite voin nyt tosi hyvin (toivottavasti jatkuu), mut nyt jo on etukäteissyyllisyystunteet (onko toi ees sana ;)) siitä, että jos joutuu jäämään sairaslomalle ennen äitiysloman alkua! Ihan tyhmää! Eli tosiaan, mul ei sen ihmeemmin oo ollu kipuja/supistuksia, oon nyt ottanu rauhallisemmin ja jätin töihin pyöräilyn nyt kokonaan, mitä niitä kipuja vähän aiheutti. Koiran kanssa kävelyllä ollessa, saattaa välillä vihlaista, mutta se menee onneks äkkiä ohi.

Mulla neuvolalääkäri kahden viikon päästä ja ens viikon keskiviikkona sokerirasitus, plääh!

Tsemppiä ja halit kaikille!

s-h-h ja "tyyppi" rv 24+1
 
celine11 tottakai mahtuu mukaan =) Meitä on tässä tämmönen pieni oma ryhmä =)

MonchichiIkävän kuulosia noi sun kivut... Mutta tärkeitä kuitenkin mun mielestä on huolehtia omasta ja vauvan hyvinvoinnista eli sairaslomalle vaan jos siltä tuntuu. Itellä ei mitään niin kauheta kipuja oo missään ollu et sairaslomaa olis tarvinnu miettiä eikä supistuksiakaan oo ollu. Tai en mä ees tarkkaan tiiä miltä supistukset tuntuu, mut ei mitään merkittäviä kipuja oo ollu missään.. paitsi lonkassa..

(.) Mulla nous eilen kuume.. Päivällä alko ihan yhtäkkiä kurkkukipu ja ku tulin harjottelupäivästä kotiin mittasin kuumeen, oli 37,6 ja siitä se vaan nousi ja nousi ja enimmillään oli 38,4.. Aamullakin oli vielä puoli seittemän aikaan ku mies oli töihin lähdössä melkein 38 kuumetta.. Särkylääkkeellä ja lisäunella sain sen sit laskeen alle 37, mut kattoo nyt miten taas alkaa iltaa kohden nousta.. Oli kyl ihan järkyttävä olo illalla, joka paikka kolotti...

Sparkle ja Viuhti 25+5
 
Joo kaikki mukaan vaan! Tervetula Celine11 =)
Mä ostin huuto.netistä myös tukivyön mutta en ole vielä kokeillut kunnolla. Pidin sitä hetken päällä kotona ja se tuntui ainakin tukevan alaselkää aika kivasti. Alaselkä on kanssa reistaillut niin kivaa helpotusta. En ole vielä soanut laittaa sitä päälle töihin jne. vaikka just sielä mun pitäisi sitä käyttää.
Voi Sparkle, kurja toi kuumeilu :x Koita levätä viikonlopun ja toiv. sulla on maanataina jo parempi olo. Nyt on kyllä liikkeellä kaikenlaisia pöpöjä!
jep mun kipuili kierre on sanonko mistä mutta yritän tsemppaa ja jos ei onnistu niin sit lekurille. Vauva on tietysti tärkein kaikista ja sen pitää nyt kasvaa sielä vielä tovin ;) Vaikka välillä tuntuu että tulis jo, olen valmis hihi! No kohta ollaan jo mammalomalla ja sit onkin tammikuu hujauksessa. Celine sun vauva voi syntyä vielä tämän vuoden puolella, jaiks tuntuu et se on jo aika pian :)

Eilen yritän ladata kuvan tänne ku nyt mulla on vihdoin vatsa kunnolla tullut esille, se kasvoi kun olin saikulla hihi! Mutta kuvan piti ensin ladata jonku URL:in taakse niin jaksanut mutta yritän tänään saada se aikaseksi vaikka en kyllä tiedä kiinnostaako teitä edes :LOL: Jos joku haluu laittaa kuvia ois hauskaa nähdä, masukuvat on niiiin ihania :heart:
Monchichi 24+2
 
Monchichi kuvien laitosta ni kannattaa mennä aijaa.fi (muistaakseni, tai sit oli com loppunen) ja sinne ladata ensin kuva (ei vaadi kirjautumista sisään) ja sieltä ottaa linkki millä saa tänne kuvan. Voisin iteki tässä päivittää kuvan ku jaksas ottaa taas uuden, uusin kuva on parin viikon takaa. Facebookiin oon laittanu pari masukuvaa, mut en oo tänne viel saanu aikaseks laittaa.

Sparkle ja Viuhti 25+5
 
Kaikki masut on niin erilaisia, siks niin ihanat! :)
Mun kaksi parasta kaveria on myös raskaana, heillä helmikuussa laskettuaika ja meillä kaikilla on ihan erilaiset vatsat. Niin monta eri masua kun odottavaa äitiä ja kaikki yhtä kauniita ja upeita :hug:

Näin yöllä kauheeta unta että olin ultrassa ja vauva ei ollut ollenkaan kasvannut. mitat oli tasan samat kun rakenneultrassa. Ihmettelin et miten on mahdolista ku vatsa kuitenkin kasvannut niin lekuri sanoi että minulla on joku vajatoiminta joka tekee että kohtu kasvaai mutta vauva ei. :x Huh onneksi se oli vaan typerä uni!
Kivaa lauantaita, mä tässä siivoilen huoh! :whistle:
 
No hui mikä uni.. Tosi ihanaa että sulla on kavereita joilla samoihin aikoihin laskettu aika. Olis ihanaa ku itelläki oli noin, mutta tuntuu et kavereilla ei oo mikään kiire. Mut onneks veljelle synty muutama viikko sit lapsi ni on sit serkku melkein saman ikänen =)
Siivousiloa sulle!! =)
 
Joo ihan mieletöntä että meillä kaikilla tärpäs noin lähekkäin! ja kaikille sanottiin rakenneultrassa että tyttö olisi tulossa, sekin hullu sattuma :D Mutta mä en kyllä omalta osalta vielä ihan täysin luota siihen ku vauva oli niin nutturassa. Mutta se selviää sitten tammikuussa!
Kiva Sparkle että serkukset on sitten noin lähekkäin syntynyt! Niistä tulee varmasti hyviä ystäviä jee!
 
Joo, toivottavasti serkuksista tulee kaverit =) Ei ikävä kyllä samaan aikaan koulua alota ku syntyvät eri vuosina, mutta kuitenkin =)

Ja nyt vähän valitusta.. kuume lähti pois ja tilalle tuli tukkoisuus, yskä sekä niin ihana korvatulehdus.. Yritin pärjätä aamuun korvakivun kanssa, mutta oli pakko puoli kymmeneltä lähtee päivystykseen ku särki niin hitosti.. Korva ihan tukossa ja yölle se sit yhtäkkiä alko puoli kahden aikaan rutista ja paukkua auki ja sekin sattu..... Tulikin sitten tuntu valvottua yöllä eikä se mihkään siitä auennu.. Lisäksi vielä ku nenä tukossa ja suun kautta pitää hengittää ni kurkku kuivaa.. ja vali vali vali.. Anteeks valitus, tympii ku nukkunu monta yötä niin huonosti.. Ja tänään pitäs työharjotteluun iltavuoroon.. huh huh...

Hyvin väsynyt Sparkle ja äidinkin puolesta touhukuas Viuhti 26+1
 
Hups olin laittanut raskausviikot väärin, eli nyt 28+1. Vaik pian se tammikuu silti tulee. Miesystävä ei kyl malttais enää odottaa, hihi. =) Tän viikon raskausviikon kuvauksessa luki et vauvalla on jo 90 % mahdollisuus selvitä, jos se syntyis nyt. Se on jotenki helpottavaa tietää vaik tietysti mieluummin pysyy vielä visusti turvassa masussa.
Kuulostaa tosi inhottavalta tuo flunssa Sparkle. Mullakin oli järkky flunssa pari viikkoo sitten, ja yleensä meen vaik pää kainalossa töihin, ku "en oo varma oonko sairas", niin miesystävä sit ihmetteli et aionko tosiaan mennä siinä kunnossa töihin, ja itsekin sit pysähdyin ajattelemaan että ehkä tässä tilassa vois olla vähän armollisempi itelle ja jäädä vähemmällä saikulle. No sit se paranikin aika nopeasti onneks. Vaikka eihän se aina parane vaikka mitä tekis. Koita kestää!
Kivaa alkuviikkoa kaikille!
 
Meillä tuleva mummu alkaa olemaan malttamaton odottamaan vauvan syntymää =)
Mielelläni jäisin kotiin, mut ei huvita sit alkaa korvailemaan harjottelupäiviä ku kouluaki niin vähän enää jäljellä ja just ku ei oo kuumetta nyt. Voinhan mä sit lähtee kesken päivän kotiin jos siltä tuntuu.

Tässä nyt tätä masukuvaa =)



Sparkle ja Viuhti 26+1
 
Ihana masu Sparkle!! :) Kiva kun laitoit kuvan, jee!
Hitsi flunssa, toiv. menee ohi. Ja tosiaankin menet kouluun jos jaksat ja muuten sit kotiin takas vaan lepäilee.
Celine mä olen ihan kade kun olet jo niin pitkällä :heart: Mä odotan että pääsisi siihen 28 viikkoon kun pelkään koko ajan et apua jos vauva alkais syntyy kun on näitä supistuksia ja kaikkee mutta kai se sielä masussa pysyy :saint:
 
Tänne ei kyllä kuulu mitään uutta.. Väsyttää, korva edelleen ihan tukossa vaikka antibioottikuuri päällä.. Tänään olis vapaa päivä mutta se meneekin oppinnäytetyötä tehdessä, joten ei levosta tietoakaan.. Yskäkin pukkaa kunnolla päälle joten yöt menee yskiessä.. Joten viikko jatkunu yhtä vittumaisesti ku mitä alkanuki...

Celine: oon myös kateellinen noista sun viikoista, vaikken oo ku pari viikkoa jäljessä :)
Monchihi: toivottavasti supistukset helpottaa! Ite onneks niiltä välttyny!! :hug:

Sparkle ja viuhti 26+3
 
Täälläkin meno jatkuu samana, sain työasiat silleen kivasti hoidettua että en tarvii tehdä niin fyysisiä juttuja enään mikä tarkoittaa että pystyn olemaan töissä (toivottavasti) paljon pidempää mikä on tosi kivaa :) Meillä on kolmen viikon päästä muutto edessä eli kaikenlaista rehkimistä tiedossa mutta yritän ottaa iisisti ja miehet tietysti kantaa kaiken. Mä voin paikkailla ja purkaa laatikoita.
onko teille muuten varattu aika sokerirasitus testiin? Sen pitää ilmeisesti tehdä ennen viikkoa 28 ja mulla on vasta se neuvola+lekuri käynti viikolla 28 niin sekin on sit jäännyt multa väliin. En jaksa soittaa neuvolaan siitä, kysyn sit kun käyn sielä.
Tänään tasan 15 viikkoa to-go, aika hurja ajatus!! :heart:
Vointeja!
Monchichi
 
Mulla on huomenna sokerirasitus. Neuvolasta varattiin aika syyskuun alussa ku oli normi neuvolakäynti. Vähän kyllä jänskättää että mitähän tuloksia sieltä tulee.. Oikeestaan jopa vähän pelottaa :/
Muutatteko Monchichi vuokralle vai omaan? Meillä on kauhee kämpän metsästys menossa mut ei tunnu löytyvän 3 huoneen vuokra-asuntoja.. Yks olis vaikuttanu tosi hyvltä mut sinne ei saanu ottaa lemmikkejä..

Sparkle ja Viuhti
 
Varmasti Sparkle tulee normaalit tulokset jos sulla ei diabetets sukurasitteena tai muuten taipumusta siihen. Pidän peukkuja :) Tietysti kuitenkin on jännää, toivotaan että kaikki hyvin!
Me muutetaan vuokralle, kolmio keittiöllä+parveke. Oltaisi viihdytty mainiosti nykyisessä vuokra-asunnossa mutta omistaja myi sen ja uusi omistaja haluaa itse muuttaa tähän asumaan. Meillä oli aikaa vuodenloppuun löytää uusi ja siitä olin tosi hermona, ajattelin että jaksanko enään joulukuussa tehdä muuttoa ja mitä jos ei löydetä mitään jne. Onneksi tämä asunto tärppäs nyt jo ja on tositosi kiva, jee!
 
Ikävä kyllä meillä on äidin puolelta suvussa kakkostyypin diabetestä, siks just niin kovasti jänskättää.. Ja kun tota lähtöpainoakin oli ihan kiitettävästi jo ennestään ni on se riski et on ollu jo ennen raskautta arvot korkeemmat.. No viimestään perjantaina tuo sit selviää ku saa kuulla neuvolasta tulokset.
Onneks olkoon että löyty nopeeta kämppä.. me tässä ollaan jo varmaan kohta kaks kuukautta koitettu katella asuntoa mut ei vaan tunnu löytyvän..
 
No voi hitto, se on kyllä kurjaa! Oikeen paljon tsemppiä kokeisiin. Tää mun yksi ystävä jolla on helmikuussa la niin hänelle tuli ekassa raskaudessa diabetes ja nyt taas kun odottaa toista on sama tilanne. Hän on pärjännyt ihan hyvin sen kanssa, mitannut sokeria ja syönnyt terveellisesti mikä taas johti ainakin ekassa raskaudessa että painon nousu oli todella minimaalinen. Eli jotain positiviista löytyy :saint: Mutta todellakin nyt toivotaan että sulla arvot ovat kunnossa :kiss:
-Monchichi-
 
Nyt on käyty sokerirasituksessa. Paastoarvo oli tosi hyvä, alle 5. Muita ei sit kerrottukaan ku ottivat veren suoraan putkiin. Tuloksia pitää sit huomenna neuvolasta soitella. Paastoarvo kyl helpotti ku se on ollu mulla joskus melkein 6 ku koulussa mittailtiin. Kyllähän tätä nyt muutenki pitäs tarkemmin kattoo mitä suuhunsa laittaa, mut hyvä ruoka on vaan niin hyvää :D Ja sit päälle kaikki muut herkut =) Kattoo nyt mitä ne tulokset näyttää ni tietää et kuinka tarkkaan pitää katella mitä syö.

Sparkle ja Viuhti 26+4
 
Vitsit ku ootte oikein innostunut kirjoittelemaan! Mukava oli lukea noin paljon kuulumisia, vaikka ei tietysti supistus- ja flunssauutisia :(

Mä vihaan meijän työpaikan tietoturvallisuusrajoituksia: en pääse näkemään teijän masukuvia, saatika lataamaan omia. No, jos sain kotona jossain vaiheessa aikaseks. Sitä vaan on 8 tuntia koneella päivittäin, ettei oikein kotona kauheasti jaksa koneella istua. Katotaan jos viikonloppuna jaksais/ehtis :)

Mulla oli eilen se sokerirasitus ja täytyy sanoa, että oli kyllä maailman tylsin tapahtuma! Sparkle, mulle ei edes mitään paastoarvoja sanottu, kuhan ottivat verta ja join sen sokerilitkun, joka muuten ei ollu edes niin pahaa ku mulle oltiin peloteltu. Ihan hyvin sain sen juoduksi! Ens torstaina mul on neuvolalääkäri ja ilmeisesti silloin saan sitten tulokset. En kyllä pelkää, että mitään olis, mutta eihän sitä ikinä tiedä. Toivottavsti teillä muillakaan ei oo arvot koholla!

Eikai tässä muuta! Tsemppiä muuttoon Monchichi. Meillä mies sai juuri maalatuksi lastenhuoneen ja ens viikolla alakerran lattairemppa, jonka ajaks tämä tyttö mahoineen muuttaa äidin ja iskän helmoihin koiran kanssa :) Heh, päätin etten tässä tilassa jaksa mitään sotkuja ja ärsyttävää ylimääräistä häsläystä kotona! Kiva palata sitten ihan "uuteen" kodin alakertaan :):)


Haleja kaikille :hug:

s-h-h ja "tyyppi" 25 POKS! (en eka ees tajunnu, että mullahan poksu viikot jee!)
 
Onnittelut poksuilusta s-h-h :) Laita kuva kun ehdit, jee!
Mä hain tänään äitiyspakkauksen postista ja tykkään tosi paljon!! Mä en taijua että joku haluu mielummin rahat kun pakkauksen, on niin ihanaa hypistellä pikku vaatteitta hih-hih. Mutta toki kaikki tekee niin kun itse parhaaksi näkee ja rahan ottaminen ihan yhtä hyvä kun pakkauksen ottaminen. Mä oon vaan ihan super kiitollinen että suomessa on jotain sellaista kun äitiyspakkaus.
Kävin tänään kättärillä kuuntelemassa sydämenääniä, en ollut tuntenut liikkeittä juuri ollenkaan koko viikon aikana ja eilisestä ei ollenkaan mutta kyllä kaikki on täysin kunnossa. Voin kai luokitella itseni nyt hysteeriseksi odottajaksi kun sairalaassa asti ramppaan :LOL:
Miten te voitte?
Sparkle saitko tulokset sokerirasituksesta? Toiv. tulokset olivat hyviä :heart:
Monchichi 25+2
 

Yhteistyössä