Tammikuun Vauvat 2012

Heippa taas kaikille!

Meillä on nyt menny parit yöt vähän niin ja näin :/ Toissayönä heräs kolme kertaa ja oli muutenki aika levoton illalla. Viime yönä kukuttiin puol 2:sta puol 5:een :s huh huh alkaapi olee aikamoista sirkusta ku on ite niin väsyny :/

Onkos täällä ketään kuka olis tullu raskaaks melko pian synnytyksen jälkeen? siis puhun nyt ihan jostain 2-3 kuukaudesta. Jotenki on vaan tullu itelle tässä sellasia oloja mutta vieläköhän mahtais sitte hormoonit hakee tasapainoa.
Siis lähinnä tollasta samanlaista ällö oloa ku ekassa raskaudessa ja yks minkä laitoin merkille oli ku ukko keitteli nakkeja niin se haju hyi hitto :D vaikka niitä oon tässä välissä itekki jo syöny eikä oo ollu mitään siinä. Ja ihme haluja tuli tossa yks ilta meinaa kanakastike ja riisi ja sitä ois pitäny saada niinku aivan heti tai pizzaa ei mitää muuta :D
Menkat kyllä tuli tossa mut ei kai se mahdotonta olekkaan että tulee.

Noh täytynee tarkkailla ja seurailla vointeja :s

Nyt oli taas hetki aikaa ku neiti nukkuu tuossa :) ja hyvä niin ku yö meni miten meni.
Eilen taas sai kuulla sitä ihanaa naurua ja nyt pikkusen enemmänki =)

Noh nyt täytyy mennä seurustelee siskontytön kanssa ku on tässä hetken hoidossa :)

Heippa!
 
Tiudiu mulla on varhaisin raskautuminen raskauden jälkeen ollut, kun vauva oli 6kk, mutta on se tuossakin/tässäkin vaiheessa mahdollista, etenkin jos sulla on jo menkat alkaneet.

Mulla ne on onneksi vielä pysyneet poissa kuvioista, mutta mutta; toisaalta se aiheuttaa pelkoa, et prkl jos sitä onkin raskaana!!
Mä oon ollut nyt jonkun aikaa ihan järjettömän väsynyt, siis juuri sellaista mitä raskauden alussa on, mikään määrä unta ei riitä, lisäksi valvon yöt, eli vaikka oon väsynyt, en saa unta, myöskin raskauoire. Sit on jotain kuvotusta välillä jne. mutta kun siis, meillähän on piuhat pistetty katki poikki, joten periaatteessa se, et olisin raskaana on ihan mahdotonta, mut silti pistää miettimään ja tosiaan, kun menkat ei oo synnytyksen jäljiltä alkaneet, niin ei voi niidenkään mukaan laskea kiertoa. Noh, tuskin mä raskaana olen, eli taitaa olla nää "oireet" vaan kropan palautumista ja hormoonien normalisoitumista.

tatomira
 
Oli pakko kommentoida tätä uuden raskauden pelkoo. Siis myös mulle on herännyt pelko aina välillä että ei helvetti,en kai nyt vaan taas oo raskaana. Oon just tosi väsynyt välillä ja sit kans ihme hajuja ja kuvotuksia. Mun ei siis myöskään oo kuukautiskierto alkanut. Mutta se, että olisin raskaana on melkeinpä mahdottumuus sillä ollaan käytetty ehkäisyä joka kerta ja tyttö on lisäksi täysimetyksellä. Joten nyt luettuani näitä teidän mietteitä samasta asiasta, olen aika vakuuttunut, että keho vielä palautuu synnytyksen jäljiltä..

Niiin ja piti vielä lisätä, että muistan samoja ajatuksia esikoisen ollessa vauva ja silloinkaan en siis raskaana ollut..
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei minunkin puolestani:)

MENKOISTA sen verran ,että täällä alko ne poitsun ollessa 2kk !! Tai siis en ole ihan varma onko ne sitä, pitää nyt seurata vielä tämä kuukausi että onkohan ne ne....nimittäin niin vähäistä oli vuoto, että epäilyttää. RAskaaksi en taida enää edes haluta, vaikkakin ihanaa se on, mut ta oikeesti meikä nauttii kun saa tän kolmosen isommaksi ja hommat helpottuu:))

Kysymys ilmaan: MITEN TEILLÄ NUKUTAAN? häkkisängyssä, vieressä, rattaissa? Vai miten? MEillä on nukuttu häkkisängyssä nyt kk verran ,sitä ennen kopassa häkkisängyssä, mutt viime yönä nostin pojan syömään ja jätin viereen nukkumaan ja nukkui siinä tosi hyvin.Mietin että jätänkö sen jatkossakin viereen nukkuun ,tärkeintähän on saada nukuttua...opettaisi omaan sänkyyn sitten yösyöttöjen jäädessä pois....vai mitenkähän? kokemusta muilla?

3kk rokote otettiin ,huutoahan tuli ihan hurjasti ja illalla huutoa sitäkin enemmän. Tunnin huusi täyttä kurkkua. särkylääke helpotti sitten.
**NeLLy**
 
Hei Piiitkästä aikaa pompaten odottajista vasta nyt tänne!

Hiukka hupaisaakin ilmoittaa synnyttäneeni tässä vaiheessa, mutta. Kiirusta on pitänyt ja lähes kaikki nettielämä on jäänyt, mutta tulin kertomaan kuulumisia kun tuonne odottajien pinoon kuuluin muinoin.
Meille syntyi siis 9.1. pojat 38+6 suunnitellulla sektiolla. A 3345g ja 49cm, B 3545g ja 51cm. Ensi viikolla onkin jo 4kk neuvola, ja ainakin kotivaaka näyttäisi että 7 kiloa on kummallakin ylittynyt, ja vaatteet vaihtuu vauhdilla 62 -> 68 kokoon. Ihan mielettömän ihania poikasia ovat, ja olen osannut nauttia näistä vauvoista paljon enemmän kuin edellisistä kaksosista. Täysimetyksellä mennään, varmaan vielä kuukauden verran ja sit aletaan maistella porkkanaa. Haasteena tällä mammalla on nuo kolme aika pientä isosisarta, innokkaita apureita mutta eivät osaa varoa vauvoja yhtään. Isommat kaksoset täyttivät juuri 3 vuotta ja isosisko 5. Arki on siis täyttä ja sitä jatkunee samalla tahdilla vielä vuosia :D.

Kaikille ihanaa kevättä ja ihania möngerryksiä pienten kääntyjien, soseiden aloittajien, jokeltelijoiden ja tissin purijoiden kanssa =).

- pavunvarsi ja poikaset
 
Viimeksi muokattu:
Kannanpa taas korteni kekoon pinon ylhäällä pitämisessä :).

Kiva kuulla pavunvarren kuulumisia, jäit kaksosinesi kyllä hyvin mieleen odottajien pinosta :). Tsemppiä teidän arkeenne, siellä kyllä varmasti hulinaa riittää!

Jotenkin aina tuntuu hurjalta tuo kaksosten imetys, kun itsellä menee niin hirveästi aikaa jo yhdenkin vauvan imetykseen. Täällä on vissiin joku tiheän imun kausi menossa, kun tunnin välein on tänäänkin syöty koko päivä. Tai sitten alkaa jässikkä olla pottua vailla...katotaan nyt vielä viikko ainakin eteenpäin ja jos tämä jatkuu, niin ei auta kuin ryhtyä soseita keittelemään.

Menkkoja ei ole onneksi näkynyt. Toivottavasti eivät tulekaan vielä aikoihin. Mutta mullakin on kyllä ollut noita raskausoireiden tapaisia juttuja, joten taitaa kuulua tähän vaiheeseen hormonitoiminnan muutoksiin.

Meilläkin on siirrytty jo kokoon 68 vaatteissa. Ja osa 68-kokoisista näyttää olevan jo pikkuisen nafteja :O. Tutan vaatteista sen sijaan menee vielä 62 ihan hyvin, ne on aika reilun kokoisia.

Nukkumisesta: nykyään poika nukkuu taas vieressä. Kyllä kai se jossain vaiheessa pitäisi opettaa omaan sänkyynkin nukkumaan, mutta mennään ihan tilanteen mukaan. Pääasia, että kaikki osapuolet nukkuu mahdollisimman hyvin.

Täällä on nyt opittu kääntymään ja ensimmäisiä lieviä vierastuksen oireitakin on nähty. Pääasiassa oudommatkin ihmiset saavat leveitä hymyjä, mutta nyt alkaa olla enemmän sitä varmistelua, että onhan äiti lähellä ja miltä äidin naama näyttää, kun on uusi tilanne.

Aurinkoisia kevätpäiviä ja ihanaa tulevaa äitienpäivää kaikille!

Meelia ja pikkumies 3,5kk
 
moikka moi

Täälläkin käännytty ja huomattu vierastamisen merkkejä joitakin ihmisiä kohtaan. se on kyllä ihan päivästä kiinni ketä vierastetaan ja ketä ei, pitkän tuijotuksen jälkeen alkaa alahuuli mennä alas ja alkaa surku itku:(

Onko muilla vauveleilla tapana nykiä tissiä? nimittäin tämä pikku ukko kitisee ihan selvästi tissiä ja kun aletaan tissitellä niin nänni suussa venytellään sillein että tuntuu että taju lähtee! Onkohan se ihan pelkkää turvan hakemista vai oisko maito vähenemässä? Puklailee kyllä toisinaan paljon, että en usko että maito lopussa on ja kasvanut ihan hyvin on.

miten usein teillä kakataan?
MEillä oli pitkään 1 kerta viikossa, voi sitä tavaran paljoutta mutta nyt on muuttunut että 3 kertaa päivässä!:) Onpahan ainakin maha toimiva, jos muuta en voi sanoa:)) Ennen harmittelin kun sitä ei tullut, parempi siis näin.

Mitäs vielä...:) aIna tulee päivisin mieleen että pitääpä kysyä muilta mammoilta, mutta tässä kun oon niin en muista kyllä että mitä piti kysyä...:)

**NeLLy ja poika 3kk 2 vkoa**
 
Heips

Nyt pääsee tännekin pitkästä aikaa, siskokset nukkuu päikkäreitä samaan aikaan :)
Hirmuisesti tullut taas tekstiä tänne sitten viime kerran..

Lilliputti, minä muistan ja sinua huutelinkin, että miten meni :)

Rokotuksista ollut puhetta, me otettiin ne mitä tarjottiin. Esikoiselle aikoinaan myös. Neidille nousi hetkeksi 38 asteen kuume, mutta meni heti ohi. Mitat oli 61,2cm ja 6757g, pikkanen :) Neuvolassa sanottiin, että saa alkaa maistattelemaan jo soseita, sitä ns. hedelmävelliähän neiti on jo muutaman kerran saanut.

Liikkuminen, meidän neiti on nyt kekannut viime aikoina hurjasti kaikkia taitoja, niska nousee sitterissäkin ylös (yrittää istua), kääntyy jo vatsalleen ja muutaman kerran mahalta selälleen pyörähtänyt, kädet auki ja tarraa kiinni (pitää tavaroista kiinni) ja pyörii päänsä ympäri. Aina on eripäin sängyssä kun sen hakee :)

Joku kysyi, että missä nukkuu. Meillä neiti nukkuu pinnarissa. Siskollaankin on vielä kaikki laidat, kun pyörii niin paljon, että olisi muuten lattialla joka yö.. Esikoisella on Brio Sleep, joka kestää n.5-6 vuotiaaksi ja kuopuksella kanssa sänky, joka kestää pitkään :)
Kovin on iloinen lapsonen, kovasti höpöttelee, hihkuu ja nauraa :) Tykkää paljon kun sisko höpöttelee hälle.

Ihanaa kun on ollut noita aurinkoisia päiviä. Meillä mittari on auringossa näyttänyt reilua 30:ntä ja varjossa 17:sta :) On ollut aurinkolaseille käyttöä.

Olen huomannut useamman vuoden ajan, että monilla äideillä on itsellään lasit, muttei lapsilla silmiä suojattuna :/ Tässä oli taannoin Huomenta Suomessa joku silmähäiskä tästä puhumassa ja sanoi, että pienten lasten silmät on erityisen tärkeä suojata ja pahinta on se suoraan silmiin tuleva aurinko, eli jos lapsi makaa vaunuissa ja aurinko porottaa suoraan silmiin.

Esikoinen ei ole koskaan sietänyt sitä, että aurinko osuu silmiin, sisälläkään.. Ja nyt kun nuo lasit on, niin pyytää ne silmilleen.

Uudesta raskaudesta oli myös jotain puhetta, me emme enempää lapsia halua ja tahtoisin sterilisaation, mutta eipä sitä myönnetä. Hormonit aiheuttaa minulle migreenejä, joten ehkäisytkin käy vähiin..

Mutta, aurinkoisen päivänjatkoa kaikille :)
 
Heippa kaikille!

Tuliki tossa pieni tauko näissä kirjotteluissa ja hirveesti on välissä tullu juttua :)

Tein kuitenki tossa sen testin ja negaa se näytti joten ei sentään uutta pukkaa :D
Oireet on kyllä edellee jatkunu että mitä lie sitte onki.

Täällä ollaa oltu oikee känkkis päällä taas tää viikko ja nyt kyllä täytyy sanoa että alkaa olee aika väsynyttä tavaraa taas tää mamma :/ Oikeestaan ku neiti on hereillä hetken saattaa viihtyy yksinään mut muuten pitäis kuljeksia pitkin kämppää sylissä ja kattella paikkoja. Jokunen aika sitte viihty vielä hyvin nakuna tuolla lattialla mut nyt sekään keino ei enää auta :s Ja toki oon ite ollu myös siinä jos olis vaan seuraa vailla mutta ei sylii on päästävä ja liikkeelle taas.

Yöt on alkanu taas menee vähän huonommin ja heräillään sen 2-3krt ... Yks yö nukku kyllä pätkän jostain 23-05 ja ajattelinki että no jos nyt olis parempi päivä vaan ei :/
Kyllä tuntuu välillä että valittaakohan tuota aivan pienistä mutta siis eihän tuota raskis kattoa koko päivää kun toinen itkee ja kun meidän neidillä on ääni sieltä kovimmasta päästä ni kyllä tuntuu että koko kallo tärisee siitä huudosta. Ja kun oon aika pieni ite ja neiti kuitenki painaa ainaki jo melkeen sen 7kg ni kyllähän tuo selkään ja hartioihin käy. Välillä oon rintarepussa pitäny mutta siinäki viihtyy ihan tovin vaan.

Aamusin kun heräilee joskus siinä 5-6 aikaan syödään, ollaa hetki hereillä ja sit olen ottanu typyn viereen nukkumaan . Siinä tuntuu nukkuvan ihan hyvin mutta yöt meillä menee kyllä pinnasängyssä . Ihan senki takia kun ei viitsi oikee väliin ottaa kun tuo ukko nukkuu välillä aika levottomasti :D

Meillä ollaan muutamat kerrat naureskeltu ääneen ja käännytään molemmin päin. Päätä yrittää kovasti nostella jos vaikka nojailee polviin tossa sylissä :) Leluista tarrataan kiinni mutta myös hermostutaa sitte kun ei aina osata irrottaa ja heiluu vaa siinä käden mukana :)

Yks päivä tossa ajattelin mielessäni että kun neuvolaa menee ni aina tulee tietysti kysymys että "mites te ootte jaksanu" suoraan kun sanoo että välillä alkaa olee aika toivoton ja väsyny kun noita huutokonsertteja tulee ni vastaus tuohon aina sama "no sellasta se on ja kuuluu tähän ikään" . Välillä varmaan näytänki siltä että no mitäs siinä kyselet kun vastaus on aina sama :D Noh täytynee toivoo että jos nää päivät tästä lähtis paranemaa päin ennenku on 4kk neuvola ja siellä tuleeki sitte rotan toinen satsi :s tietysti toivon että siitä ei mitään tulis mutta tuotahan ku ei tiedä.

Noh nyt jos lähtis hetkeks löhöö sohvalle vielä ku ehtii. Ruoka odottais tekijäänsä, kämppä siivoojaansa ja pyykit ja tiskit pyörittäjää, mutta eipä tuota taida ainakaa vielä jaksaa :/ Ja niinhän toi meidänki äippä aina sanoo että kyllä ne ehtii sitte että hoitaa nyt vauvan vaan eka mutta enpä tiedä mistä moinen olo tulee että kaikki olis tehtävä tai tuntee olonsa jotenki laiskaks.

Mut juu hyvät päivänjatkot kaikille ja käynpähän täällä taas kun aikaa riittää :)

Moro!
 
Moro!

Oli ihan pakko vastata
TIUDIULLE kun se oli ihan kuin suoraan mun näppäimistöstä se teksti ! Meillä kanssa tän viikon mennyt sillein,että poika ei viihdy yhtään missään ,herättyään noin 10-15 minuuttia on tyytyväinen ja sit se alkaa se narina joka meilläkin yltyy ihan HIRVEEKSI huudoksi lopuksi. Ihan mahottoman kova ääninen jäbä, oikeesti korviin koskee kun se aloittaa sen kovimman itkun, jota kyllä joka päivä muistaa itkeä. Vaunuissa nukuttaminenkin on niin mukavaa, kun poika sen ekan 10 minuuttia huutaa täysiä ennenkuin nukuttaa. Oonkin iloinen siitä että ei asuta kaupungissa, vaan täällä metsän keskellä että se ei niin sinäänsä haittaa...muuta kuin itseään. Oonkin tässä viikon sisällä huomannut että koska hermot kiristyy vauvan huutaessa ihan hirveesti niin tulee sitten tiuskittua noille muille lapsille ihan pienestäkin. Ja anteeksi pitänyt käydä pyytelemässä tietenkin...:( Mutta minkäs teet, hermot on tosi kireellä ja toinen huutaa korvaan täysiä niin ei tartte iso asia olla että sitä karjaisee itsekkin jotain mitä ei pitäisi....:(

Toivotaan että tämä tästä helpottaa iän myötä, meillä edellinenkin oli tosi kova ääninen ja muistan saman siltä että tiuskin sitten muille kun oli hermot kireellä...mutta nykyään keskimmäisellä ei oo kova ääni:)

JAKSUJA kaikille ,TIUDIULLE varsinkin!
 
Kiitos **NeLLy** :) Kyllä täytyy nostaa hattua että jaksaa enemmän ku yhden lapsen kanssa jos siis pienokainen on samaa luokkaa ku meidän :D Välillä iskee "vauvakuume" mutta kyllä se on taas tän viikon aikana poistunu tyystin mielestä.
Ajattelee vaan että kuhan tuosta yhdestä nyt selviäis.
Kuulostaa tutulta tuo tiuskiminen :s ite tulee tiuskittua kyllä ensimmäiselle joka naaman edessä on tai jos joku sattuu soittamaan :/ Anteeks oon joutunu itekki pyytelemää sitte ku hermot pikkusen leppyy ja tajunnu mitä tuli taas sanottua.

Neiti nukahti taas kun edelliset unet tais kestää sen 20 min :s Seuraavaks ajattelin koittaa supon antaa jos vaikka hampaat kiusaa ja aiheuttaa tuon ylenpalttisen huudon. Lämpöö tai kuumetta ei ollu ku mittailin varuiks, mutta eihän ne aina sitä aiheutakkaan. Kuolaa niin mahdottomasti että on vaatteetki likomärkänä ja kaikki pitää saada suuhun joten siks noita hampaita ajattelen. Noh täytynee taas nauttia tästä hetken hiljasuudesta ja hetki löhötä.
 
TIUDIU: Itsekkin alkanut epäillä että hampaat voisi kiusata. Kuolataan täälläkin ja sormia pitää mussuttaa ihan jatkuvasti. TOinen epäilyksen aihe on ollut että onkohan poitsun tullut aika siirtyä tukevampaan ruokaan, kun hereillä syödään tissiä n tunnin-puolentoista välein...
 
Morjens!

pitkästä aikaa minäki selviän tänne kirjoittelemaan. Meillä eletään iha normaalia arkea mut ei silti taho jäähä aikaa tietokoneelle tai sitten käyn niin pikaisesti et ei ehdi alkaa kirjottamaan mitään.. Nyt pienimmäinen nukkuu ja esikoinenki tuossa just rupiamassa päikkäreille. Meijän tyttö ei käänny vielä kumpaakaan suuntaan, mut aika vähän oon sitä kyllä lattialla pitänytki, ni ei kai se voi ees opetella kääntymään. :/ no jos se sitte aikanaan! :) Naureskelee kylläkin ja jokeltelee paljon ääneen Pari viikkoo sitte oli neuvola ja sillon kävinki kertomassa tuoreet mitat tytöstä. Sai myös silloin ne rokotteet: kaks piikkiä ja sen rotarokotteen, eikä tullut onneks kyllä pahemmin mitää oireita niistä. Rota laittoi mahan vähä sekaisin ja muutamana päivänä kakka oli vihertävää mut piikeistä ei tullut onneks mitään oireita.

Menkoista sen verran et täällä kans ei oikee tiiä et alkoiko ne jo vai mitä lie tuhru vuotoa tuli muutamana päivänä niukasti. Mut katotaan kuukausi eteenpäin et miltä tilanne näyttää. Oon kyllä osannu oottaa jo niitä ku esikoisen jälkee alkoi menkat 6 viikkoo synnytyksestä. ni nyt meni se 3kk synnytyksestä jos ne nyt sit alkoi. Seurataan tilannetta.

ollut puhetta myös vauvan nukkumapaikasta. Meillä pääsääntöisesti nukkuu omassa sängssä eli pinnansängyssä mut joskus yöllä ku laiskottaa ni en jaksa nostaa sitä sinne takaisin ja jää silloin viereen nukkuun, mut joka ilta kyllä laitan omaan sänkyyn. ja kerran- kaks herää yöllä syömään. Esikoiselle just viikko sitte ostettii lasten sänky sellanen jatkettava malli, kun tähän asti se on nukkunut matkapinnansängyssä vauvan syntymästä asti. kun ei vielä sillon uskaltanut laittaa sitä matala laitaseen sänkyyn nukkumaan. Nyt nukkunu tosi hyvin omassa pikku sängyssään eikä ole tippunut kertaakaan. Ylpeänä esittelee vieraille omaa sänkyään (tyttö siis 1,5 v)
Eilen käytin vauvaa korvakontrollissa kun sillä oli silloin huhtikuussa se rs-virus joka aiheutti myös korvatulehduksen niin eilen sitten oli kontrolli jossa todettiin et korvat on nyt terveet! :) onneksi.

Mut nyt pitää mennä palataan!
An-ri ja Saana 3,5kk
 
Huh, ehdinpä minäkin tänne taas välillä kirjottelemaan. Oltiin monta pidennettyä viikonloppua putkeen reissussa ja päätettiin myös, että kesällä olisi muutto Etelä-Suomeen edessä niin on mennyt kaikki aika niihin juttuihin. Nyt vielä mies on viikon verran reissussa, joten yritän täällä pitää huushollin kasassa yksin. Mutta jos nyt pikapäivityksiä tännekin..

Pikku-P:n 3kk mitat viime viikolta 6240g ja 62cm. Kaksi piikkiä laitettiin, jotka nostatti kuumeen ja teki meidän aurinkoisesta ja rauhallisesta tytöstä ihan kauhean riiviön pariksi päiväksi. Kaksi yötä nukkui tississä kiinni (-> mä en sitten juuri nukkunutkaan) ja päivisin kitisi hirveästi. Onneksi sitä kesti vaan pari päivää. Toissa iltana nousi lämpö taas (voisko se vielä viikon jälkeenkin johtua niistä rokotteista?), ja taas kaksi yötä neiti on nukkunut suunnilleen tississä kiinni. Edellisyönä heräsi esim. viiden ja kuuden välillä kolmesti, ja siisi koko yön läpi tosi usein. Ja meillä kun ennen tätä nukuttiin jo n. 21-06 heräämättä, niin nyt ottaa vähän koville, etenkin kun oon yksin noiden lapsukaisten kanssa kotonakin. Mutta josko se tästä taas..:)

Ja Nellyn ja Tiudiun tavoin täälläkin isommat lapset saa tuntea nahoissaan (tai ei tietenkään nahoissaan, anteeksi huono kielikuva) äitin väsymyksen ja ärsytyksen. Täällä myös anteeksipyynnöt on tuttua juttua.

Mulla ei vielä menkat oo alkaneet, eikä tarvi kyllä vielä vähään aikaan tullakaan :) Välillä huomaan ajattelevani, että nyt samaan syssyyn mahdollisimman lyhyellä ikäerolla nelonen vois olla hyvä juttu, mutta kun oikein alan ajatella, niin tulee olo että ei kiitos enää tätä. No, katsotaan. Imettää haluaisin kuitenkin vielä pitkään, joten vielä ei raskautuminen olisi missään tapauksessa toivottavaa.

Ja nukkumisesta vielä, niin pikku-P nukkuu ensimmäisen pätkän pinniksessä, lopun yön mun vieressä. Hyvänä yönä siis nukkuu käytännössä koko yön omassa sängyssään, huonompana sitten vain muutaman tunnin. Mutta pääasia että illalla nukahtaa omaan sänkyynsä. :)

Nyt teekuppi käteen ja keskimmäisen kanssa sohvalle vähäksi aikaa köllöttelemään ennen hammaslääkäriin lähtöä.

Pinuski ja pikku-P (n.3kk ja 1vko)
 
Aurinkoista äitienpäivää

Muakin kiinnostais toi fb-ryhmä :attn: yks ryhmä siellä on mutta sinnehän ne ei uusia enään ota eli täytys melkeen uus ryhmä perustaa mutta sitä en ainakaan minä osaa tehdä :)

Täällä aloitettiinn maistelemaan bataattisosetta ja hyvin maistuu Aadalle :) ens viikolla neiti täyttääkin sen 4kk joten otettiin pieni varaslähtö tähän hommaan.
Ja varovasti aloitellaan tietenkin :)

Täällä myös on kauhee kuolaaminen ja jäystää noita sormiaan/nyrkkejään.. voihan sieltä olla hammaskin tulossa kohtapuoliin, ei tiedä kun hankala sinne suuhun on niin tarkaa katsoa :)

Menkkoja ei oo täällä vielä näkynyt ja ei oo kiiruskaan :) paljon helpompaa näin, hih.

Meillä neiti nukkuu pinnasängyssä siinä mun puolella vieressä. Sieltä sit nostan hänet syömään yöllä ja sit kun on syönyt niin nostan omaan sänkyyn takaisin.


jaa nyt neiti heräs..palailen taas. :)
 
AE
Moikka kaikille! Joskus odotusaikana muutaman kerran kirjoitin tammikuisiin mutta sitten se laiskuudelta jäi. :ashamed: Elikkä meijän poitsu syntyi 9.1.2012. Nyt ollaan sitten jo nelikuisia, kamalaa miten tää aika menee nopeasti! Puhetta oli fb-ryhmästä ja itsekkin olisin kiinnostunut sellaiseen liittymään sillä olen aika huono täällä palstalla kirjoittelemaan! En vain myöskään menisi takuuseen omista taidoistani lähteä ryhmää perustamaan. Eli jos joku vain osaa ja jaksaa niin ainakin minä olisin innokas jäsen!

Täällä oli ollut puhetta uudesta raskautumisesta, itsehän olen tehnyt jo kaksi kertaa raskaustestin kun olen raskautta epäillyt, mutta puhdasta negaa vain näyttää, ja hyvä niin. :D Luulenpa että hormoonit tekee palautumistaan raskaudesta. Meille on toinen kyllä tervetullut jossain vaiheessa mutta ei ihan vuoden ikäerolla. :) Vaikka vauvakuume alkoi/jatkui suoraan laitokselta. :D Muille käynyt samalla tavalla?

AE ja Pikku-S
 
Heips mammoille

FB-ryhmä kiinnostaisi muakin jos joku vain sellaisen osaisi/ jaksaisi pystyyn pistää..

Meillä on saatu heittää hyvästit täysille ja yhtenäisille yöunille =/ viimeisen reilun viikon ajan on herätty kitisemään vaihtelevin väliajoin, pahimmillaan tunnin välein.. Nälkä ei ole ja onneksi nukahtaa heti tutin saatuaan. Kuolaa riittää ja jotain on koko ajan oltava jotain suussa, joten voisikohan hampaat vähetellen vaivata... Muutenkin tuntuu kiukuttavan välillä kovasti, varsinkin jos sattuu väsy ja nälkä iskemään yhtäaikaa.. Siinä saa käyttää kyllä kaiken kärsivällisyyden, jotta saa toisen ensin rauhoittumaan, jotta malttaa syödä. Miehen on ihan turha yrittääkään, miehen kärsivällisyys ei riitä eikä tyttö muutenkaan välillä rauhoitu kun minun kanssani.. eli tämän mamman omat menot on aika nollassa toistaiseksi..

Kääntymäänkin meillä opittiin äitienpäiväviikonloppuna <3 vähän kuin äitienpäivälahjaksi =D

Aurinkoista maanantaita kaikille!
 
Heips kaikille! Täällä ilmottautuu kanssa mamma joka aika tiuhaan kävi keskustelussa joulukuisissa kun laskettu aika oli 30.12. mutta siirryin sitten tammikuisiin kirjottelemaan kun meni yliaikaiseksi,poika syntyi 11.1. mitat oli: 3830kg ja 52cm en oo synnytyksen jälkeen kirjotellut tänne vaikka on pitänytkin,aina jostain syystä vaan jäänyt kiireiltä,raskausvkot oli 41+4.Synnytys meni hyvin,käynnistettiin.

Poika täytti tosiaan viime vkon pe jo 4kk,käytiin neuvolassa viime vkolla,tää kuuluu niihin isojen poikien kasvukäyrään kuulemma,nyt on 7,5kg ja 67cm pitkä pitkä ja hoikka poika :) meillä ei vierasteta ainakaan vielä,menee kaikkien syliin mielellään ja naureskelee kovasti.

Minuukin kiinnostais tuo fb ryhmä jos joku sellaista on suunnittelemassa,en oo lukenut näitä edellisiä viestejä kun muutaman edellisen,täytyy jossain kohtaa ottaa ja lukea,en tiedä käykö täällä samoja mammoja kun aikaisemmin kirjottelemassa joulukuisissa..? mutta mukava tutustua joka tapauksessa :)

Me siirrettiin poika vime vkolla omaan huoneeseensa nukkumaan,heräilee kerran yössä yleinsä syömään,muuten ihan hyvin nukkunu yöt,aiemmin pienempänä heräili n.3tunnin välein syömään ja takasin nukkumaan samointein,imetin 2kk ja siitä lähtien ollaan korvikkeella menty.

Aamuisin olen ottanut viekkuun tuhisemaan,siihen se sitten simahtaa sen verran että syöttänyt ja vaipan vaihtanut ensin.Meillä ei vielä pyöritä,kyljelleen menee helposti mutta pienellä avustuksella kääntyy ympäri,ollaan pidetty paljon lattialla,sitterissä ei oikein viihdykään,lattialla viihtyy parhaiten tai leikkimatossa hypistelemässä leluja :) kova imemään nyrkkiä ja leluja tai mitä sillä hetkellä on tarjolla,kaikki menee suuhun ja kuolakin valuu tiuhaan.

Soseisiin tarttis siirtyä jo,muutaman kerran ollaan perunaa annettu vähäsen maidon sekaan mutta nyt vois jo aloittaa täyspäiväisesti antamaan uusia makuelämyksiä tietysti pikkuhiljaa aloittaen,jos tuota perunaa antas ensalkuun ja sitten siirtyis porkkanaan ja muihin makuihin.

Poju jo heräilikin uniltaan,palailen taas turisemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille! Kerkesinpäs taas hieman minäkin kirjoitella tänne.

Nukkumisesta oli puhetta: Meidän tyttö nukkuu omassa sängyssään, meidän sängyn vieressä. Aluksi nukuttiin perhepedissä mutta huomattiin että yksin nukkuessaan nukkuu paljon paremmin. (Pyöritäänköhän me tuon ukon kanssa sitten liikaa unissaan? :D) Ja kun neiti nyt herää vaan sen kerran tai kaksi yöllä niin ei tuosta oo tullu ongelmaa. Itse kun en enää edes imetä niin maidon joutuu kuitenkin aina yöllä tehdä.

Menkoista oli myös puhetta. Täällä ne alko jo muutama kuukaus synnytyksen jälkeen. Piru vie , ois voinu kauemmin pysyäkkin poissa.

Ja meidän neiti myös kovasti kasvanu ja plussakäyrillä mennään. 4kk neuvolassa mitat oli: 7600g 67cm. Iso tyttö :)

FB-ryhmästä. Muakin se kiinnostaisi kovin ja voisin jopa semmoisen luoda. Tuolla naamakirjassa kun tulee hieman useammin hengailtua kun täällä palstalla. Mutta jos sen ryhmän luon joudutte kaikki yksitellen lisäämään minut kaveriksi että voin kutsua teidät liittymään ryhmään (Tai minä joudun lisäämään teidät kummin vaan).. Kokeilin nimittäin äsken ryhmää luoda ja en pysty sitä luomaan ennenkuin lisään muutaman jäsenen tähän ryhmään. Eli miten tehdään. Laittaako kaikki halukkaat fb-ryhmään liittyjät minulle kaveripyyntöä ja lisään ryhmään sitten sen perusteella?
 
Moikka!

Yönukkumisista on ollut puhetta. Meillä saattaa helposti herätä neljä kertaa yössä. Iltaisin yritän ruokkia tunnin-puolen tunnin välein, jotta olisi hyvin tankannut maitoa. Ja päivisin yritän välttää liian pitkiä päiväunia, eli ei mielellään kauheasti yli kahta tuntia putkeen. Joskus auttaa, joskus ei. Mutta ei tää tilanne nyt mahdoton ole. Mies voi tarvittaessa nukkua toisessa huoneessa ja mulla nyt on vaan tämä yksi lapsi, joten yöherätyksistä huolimatta pääsen helpolla.

Nyt mietityttää, että äitiyspakkauksen laatikko jää kohta pieneksi ja mitäs sitten..? Pinnis on toisessa huoneessa eikä oikein mahdu meidän makuuhuoneeseen. Pitääkös sitä sitten ryhtyä könyämään joskus viisikin kertaa yössä toiseen huoneeseen syöttämään?! Huoh. Jospa vauvan unet paranisi, kun saa olla yksin omassa huoneessa..? Toiveajattelua ehkä. Tai sitten soseet voisi pidentää unia, kunhan ne aloitetaan.

Kohta siis pitäisi alkaa maistelemaan jotain perunaa, porkkanaa, bataattia. Siinä onkin sitten oma vaivansa, kun siitä keittelee ja mössäilee. Nyt pääsee vielä niin helpolla, kun ruokaa ei tarvi valmistella ja siistiäkin se syöminen tissistä on. Sekoitetteko niihin soseisiin jotain maitoa..? Olisiko helpompi tottua, jos sekoittaisi äidinmaitoon..? Onko ihan tyhmä kysymys?

Meillä opittiin mahalleen kääntyminen viikko sitten! Sitä ähinää ja puhinaa on ollut hauska seurata, nyt tosin sujuu jo helpommin. Lelut kiinnostaa jo paljon. Osaa pidellä leluja ja kaikki pitää luonnollisesti viedä suuhun. Pupu, aah syön sen! Nalle, aah syön sen! Pipo, aah syön sen!! :) Tuttia ei tosin vielä osaa palauttaa suuhun, jos putoaa. Ja nyrkki tai sormet menee myös koko ajan suuhun ja nautinnollinen maiskuttelu vaan kuuluu.

Leluista ja nukkumisesta puheen ollen. Pinnikseen nukahtaminen (varsinkin ilman tuttia) olisi varmaan helpompaa, jos olisi mobile. Noh, onhan sellainen, mutta on myös sellainen katto, johon ei normaaliporalla saa tehtyä reikää koukkua varten, jotta voisi sen mobilen ripustaa. Mistä hitosta saisi sellaisen systeemin, jolla saa mobilen pinnikseen kiinni. Olin ihan varma että Ikeasta olisi moinen väkkärä löytynyt, mutta ei. Ja haluan vaan sen systeemin, mobile on ja ajattelin itekin väsätä sellaisia askartelemalla. Kellään vinkkejä?

Meteli on täällä kova, kun tyttö oikein innostuu juttutuulelle. :) ääntelyä on vaikka minkälaista ja niiden alun heleiden ja vienojen tilalle on tullut melkoinen repertoaari, johon kuuluu myös vähemmän heleää ilmaisua.

Hienoa, että An-rin Saana pääsi korvatulehduksta eroon. Miten se tulehdus teillä muuten huomattiin?

Oko kellään muuten mitään itse kehiteltyjä periaatteita tutin käytössä? Me ollaan pidetty siitä kiinni, että nukkumaan mennään ilman tuttia ja vasta aamulla saa tutin. Elätellään toiveita, että vierottaminen kävisi sitten aikanaan helpommin. Kellään tästä kokemuksia? Mies kuvittelee, että vieroitetaan, kun hampaita alkaa tulla (ettei tutti vaikuta purentaan), mutta mä en kyllä ole niin optimistinen. Jos hampaita alkaa tulla piankin, niin selitä siinä sitten puolivuotiaalle, että ”et saa tuttia, kun muuten hampaat kasvaa vinoon”. Hmm.. valintoja valintoja.. kyllä nimittäin tuo tutti varmasti vähentäisi meillä ainakin yhden yöherätyksen, jos siis antaisi syödä tuttia öisin. Olisikohan se sitten sen arvoista, jos vaikeuttaa vieroittamista..?

Jaahas, ehkä tässä oli tarpeeksi juttua. Nyt lähdetään ulos!

Tellu Po ja tyttö 3 kk 3 vk
 
AE
Jantskuuu Minulle ainakin sopisi että kaikki pyydettäisiin sinua kaveriksi ja lisäilisit meidät ryhmään. Voit tietenkin heti ryhmään lisättyäsi poistaa meidät kaverilistalta! Olisi kiva saada fb-ryhmä pystyyn :)

Tutin käytöstä meillä syödään taas tuttia vain aina kun mennään nukkumaan. Murehdin tätä luultavasti sitten kun vieroitus alkaa. :D Mutta huomaa että poikakin on ottanut sen turvakseen ja näin nukahtaa esim yöllä helpommin.
 
Heippa taas, eli laitan nyt pystyyn sen fb-ryhmän kaikille halukkaille. Eli laittakaa mulle yv:llä nimenne ja joku info profiilikuvasta tms. jemina81 laitoit minulle jo yv:tä ja lisäsin sinut kaveriksi. Ihan kohta saadaan siis ryhmä pystyyn. Tai sitten Laitatte minulle kaveripyynnön. Ja lisään teidät ryhmään sitä kautta. Mut löytää fb:stä nimellä: Janina Sanden ja profiilikuva on kuva musta ja tuosta meidän neidistä. Facebookista löytyy vain yksi saman niminen ihminen mun lisäksi niin pitäis olla helppo löytää. Mutta jos suinkin vain pystytte niin laittakaahan kaveripyynnön kera viesti jotta tiedän että olette tästä ryhmästä niin ei mene sekaisin noiden "turhien" kaveripyyntöjen kanssa. Ja sitten kun olen teidät lisänneet ryhmään (saatte siitä aina tietty ilmotuksen) niin mut voi poistaa kaverilistalta, ellen itse huomaa kaikkia sieltä poistella. :)

Muoks: Ja niin jos laitatte mulle yv:llä nimenne että lisään teidät omatoimisesti , tarkastakaa että profiilinne on näkyvissä julkisesti. Yksi tämmöinen bugi kävi jo että sain nimen yv:llä mutta profiili salainen :) Eli luultavasti helpommalla päästään jos lisäätte mut vaan suoraan kaveriksi.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä