Anoppi soitti... taas sillä oli vaikeuksia uskoa että meillä on kaikki hyvin ja että mä en ole mitenkään hyppimässä seinille täällä kun synnytys ei jo ala. Ja sitten toinen asia johon alkaa jo mennä vähän hermotkin on se, että se säännöllisesti nostaa esiin sen, että onko mulla ollut pahoinvointia. Aina vastaus on sama: Eipä oo, alussa oli sitä etovaa oloa, mutta ei sitten muuta.
Tänään se sitten kysyi, että paljonkos se mun paino onkaan noussu ny (Ihan ensin vois kysyä, että se on sen asia millä tavalla?). Ja kun sanoin, että kaikkiaan 3 kiloa, kun sillon RD-kuurin aluksi paino putosi, niin TAAS se onnistui vetämään sen pahoinvoinnin mukaan. "Niin kun sä sanoit, että sulla oli sitä pahoinvointia niin paino putos." Ei, Ei, EI!
Oon aatellu, että kiva kertoa sillekin vähän tarkemmin tästä raskaudesta, kun eihän tuo mies sille juuri mitään kerro ja kun sillä ei tytärtä oo (vaikka mua aina välillä koittaakin tyttärekseen sanoa) niin ei pääse samalla tavalla koskaan lapsenlapsen tuloa kokemaan. Mutta taidan jättää jatkossa kertomatta. Saa mies pitää sen up to date sikäli kun tahtoo.
Inkalillalle, maijulille ja felicialle tsemppiä synnytykseen :heart: vaaveja maailmaan lisää :heart:
Mä olen kans tuon
vesienmenon ja vaakatason ymmärtänyt niin, että perätilassa se vaakataso on tärkeä. Mutta jos sulla
Ninnatar on vauva kovin ylhäällä, niin ehkä se vaikuttaa myös tuohon ohjeeseen? Mun saamani ohje on ollut, että jos vauva on pää alaspäin ja vedet menee niin lisäohjeita synnäriltä ja 12 tunnin sisällä vastaanotolle, jos raskaus on edennyt normaalisti, vesi on kirkasta ja vauva liikkuu. Mutta näissä on taatusti eroja eri sairaaloiden ja sairaanhoitopiirien välillä
Ai niin ja
Inkalillalle piti vielä sanoa, että hienoa että vauva osasi olla viisas ja syntyä vasta kun sille on hyvä hetki
Meidän vauvalle saa kanssa lähettää sitä viisautta (jos on ylimäärästä), että osaa syntyä jonain viikonloppuna
Ny tiskien kimppuun, lounasta ja sit Muru onkin jo kotona. IHANAA!!
Anskutin ja S 38+6 (huomenna POKSPOKS taas! Mut toivottavasti ei kalvojen poksetta..
)