~*~ Tammikuun Vauvat 2012 tammikuussa ~*~ <3 MEIDÄN KUU <3

Neiti10 ei magneettikuvauksesta ole haittaa mukelolle enää tässä vaiheessa. Alkuraskaudessa sitä ei suositella. Mä kävin jotain 20+ viikolla päästäni kuvissa ja sen ne olis voinu tehdä jopa varjoaineella jos ois tarvetta ollu. Mun PT-vauvastani lantio kuvattiin röntgenillä, onpa hienoa että ovat MRI:n ottaneet siiihen tarkoitukseeen, kun röntgenistä on todettu olevan haittaa vaiheessa kuin vaiheessa. Ihan rauhassa siis sen osalta.

( . )
Tulipas sitten siellä nlassa pyörähdettyä. Kaks kertaa meinasin kunnolla kaatua, kun pihat oli niin liukkaat koko aamun kestäneen lumisateen ja plussakelin myötä. Eipä oo aikoihin moisia steppi- ja taivutusliikkeitä lantion pyöräytyksineen tullut tehtyä :LOL: En ikinä olis ylös päässy jos olisin kaatunut. Pirskatti, mutta otti kyllä niin kipeetä joka suuntaan.

Niin siis siellä neuvolassa. No ei tää terkka oikein osaa noita sisätutkimushommeleita, ulkotutkimuksessa totes, että seuraavasta supistussessiosta saa varmaanki lähteä, päätä ei Öö:llä tuntunut enää lainkaan eikä se saanu sitä heiluteltua tms. Eli syvällä ollaan, kuopissa valmiuksissa. Tosin tästähän voi vielä sen pari viikkoa helpostikin hurahtaa, vaan enpä ihan usko. Oli SF-mitta suurin minulla koskaan mitattu. Viikot siis 38+5 ja SF 38cm. Aika hurjalta tuntuu tuo mitta, mutta sillä mennään :) Ei ollu turvotuksia, Hb ihan jees, painoa tullu 600g viikossa. Pissa puhdas ja verenpaine ok.
Kehoitti myös kiirusta pitämään, että ehtii sairaalaan ajoissa. Ettei liian kauan kotona kuulostele ja oottele tarpeeks intensiivisiä polttoja. Tää terkka on vähän sitä lajia joka aika herkästi lietsoo asiakkaaseen lievää hysteriaa. Mä olisin ainakin ihan skitsona jos ekasta olis kyse. Tosi mukava ja empaattinen tää kyllä on, mut kauhuskenaariot voi maalata jollekin muulle kuin mulle :)

Niin tosiaan, monella olis lapset syntyny kotiin jos säännöllisiä supistuksia olis jääny oottelee... Mä itse olen kokenu paremmaksi mittariksi omalla kohdalla kivun. Ku ne on tullu voimakkaammiksi ja lamaannuttaviksi, niin oon tienny lähteä. Ja aina oon suihkun kautta menny, kun mulla se lämmin suihku on turhat suppailut lopettanu.

Jassoo, se olis flikat nyt ehtookahvin paikka. Sit lasten nukahdettua meinaan ampaista saunaan ja sen jälkeen kellistää tuon siementäjän petihin. Kuulostaako yhtään häätöyrityksen alkamiselta :LOL: ;)

Ehtoon jatkoja :heart:

Ii
 
  • Tykkää
Reactions: lyydia76
Helou tytöt!

Minä taas valvon näiden levottomien jalkojeni kanssa. Valvomisen syy siis vaan on toinen kuin uskalsin jo toivoa. Kävin nimittäin illalla/yöllä jo pyörähtämässä synnärillä kun illalla totesin että en ole tuntenut liikkeitä koko päivänä ja liikelaskentakaan ei tuottanut tulosta. Synnärillä saatiin kuitenkin vauvan liikkeitä ok käyrille, vaikka kätilö sanoi että vähän laiskasti tuntui alkuun niitä tulevankin. Mutta tunsin liikkeitä kuitenkin ihan hyvin myös minä joten ei huolta siitä. Liikkeiden lisäksi kuitenkin tuli myös supistuksia, ilmeisesti säännöllisiä,ja sen verran vahvoja että kätilö kävi neuvottelemassa lääkärin kanssa päästetäänkö mua kotiin. Auki olin sormelle, 1,5 cm. Ohjeisti sitten kuitenkin menemään kotiin, ottamaan panadolia ja "huomenna sitten tulet synnyttämään". Mä en missään vaiheessa kokenut niitä supistuksia kovin kipeinä, napakoina joo mutta en muuten ikävinä, tuollaisia mulla on ollut tässä pitkin matkaa. Ja niinhän ne sitten loppuivat tässä aamuyön aikana.

Ei saisi herättää turhia toiveita. :mad: Ehdin jo innostua ja mies samaten. Katsotaanmitä neuvolassa huomenna sanotaan kun nyt mulla on takana jo kolmas uneton tai vähäuninen yö putkeen. Kohta en enää jaksa synnyttää vaikka se käynnistyisikin.: /

Turhautunut Maka 40+2
 
Maka, täällä toinen uneton, mutta eri syystä. Aika on kuitenkin sun puolella, joka hetki on lähempänä synnytystä. Kuulostaa (ja vuorokausien perusteellakin näyttää siltä) että ei se enää kaukana ole, päivistä lienee kysymys. Tsemppiä! :)

Mä olen vaan muuten vailla nukkumattia. Uni loppui puoli neljältä. Nyt sit täällä syödään yöpalaa ja surffaillaan. Kai se uni taas jossain vaiheessa tulee ja sit pistän uudestaan nukkumaan. Mälsää tää valvominen on, mutta ei mahda mitään. Onneksi voi päivällä paikkalla. Mä alan olla ihan varma, että tää syntyy ensi viikolla. Jotenkin vaan tuntuu siltä.

Nyt on kyllä ollu niin hiljaista vauvarintamalla jo pitkään, että kohta varmaan rytisee ihan kunnolla. Jahas, tää jatkaa sivujen tsekkailua nyt :)

Katapultti ja pikkutyttö rv 39+2
 
Täällä kans yksi yökyöpeli. Neljä yötä nukkumatta tai sitten nukkunut äärettömän huonosti. Jos omasta puolesta sais nukuttua, niin nyt meidän neljä vee on kipeä ja yskii ja itkee ja herätää tunnin välein.
Lapset (6v ja 4v) ovat olleet 3 vk lomalla ja tällä viikolla olis alkanu normi arki (eskari/puolipäivähoito) niin eikös toinen ole ollu koko viikon kipeenä ja lepäämisestä päivisin ei ole tietoa.

Onneksi miehellä, joka tekee vuoroöitä, on huomenna vapaapäivä. No toisaalta - sit se on koko viikonlopun töissä... :(

Selkä ollut viimeyön pirun kipee. Toivottavasti tää enteilee jostain edistyksestä :)

Lyydia 39+4
 
Huisin jännää maka ja toisaalta tosi tosi ärsyttävää! Täällä samat olot kun kohdunsuu ollut pehmeä ja 1,5 cm auki jo reilu 4 vko sitten ja supistukset "käynnistyneet" jo 4 kertaa pidemmäksi aikaa...

Hurjasti jaksamisia kaikille jotka eivät saa nukuttua :hug:

Täällä taasen nukuttu aivat loistavasti :) Ihanaa :)
Yhdestätoista aamu yhdeksään. Aivan superluksusta. Kuopus nukahtaa yleensä aikaisintaan puoliltaöin ja hänet sain nukkumaan jo ennen yhtätoista ja esikoinen herää yleensä seitsemältä. Nyt kuopus heräsi ensimmäisenä, yhdeksältä :)
Kerran oli kummatkin hereillä yöllä, mutta nukahtivat heti uudelleen. Itse heräsin viis kertaa tosi tosi kipeään supistukseen ja odottelin aikani, että tuleeko niitä lisää. Ekalla kerralla tuli vielä toinen, mutta muuten jäivät yksittäisiksi. Ei kun vessaan ja unta kuulaan. Ja oli ihan hämmentävää, että uni tuli joka kerta heti :)
Yleensä valvon ainakin aamuyöllä kun ei vaan saa nukahdettua uudelleen.

Bassets 39+1
 
  • Tykkää
Reactions: lyydia76
Valvottu on yö täälläkin, tosin supistusten takia..Eilen illalla tein lumityöt ja nepä sitten aiheuttikin jo jotain..Koko yön poltteli selkää epäsäännöllisen säännöllisesti eikä oikein missään asennossa ollut hyvä, jossain kohtaa vauva myös poras niin pirusti alas et pahaa teki..Sain mä sit rapiat kolmisen tuntia nukuttua pätkissä ja aamulla tuntemukset loppu. Saas nähä alkaako tää enteilee tulevaa jo.. :)

Maira ja pimpula 39+2
 
Huomenta!

Maka onneksi kaikki oli kuitenkin lapsella hyvin, pieni oli vain vähän laiskalla tuuulella. Taisi lähettää kaikki muljaamiset mun Öölle, täällä liikuttiin jo ihan häiritsevän paljon.
Toi on niin totta, että turhia toiveita eivät saisi antaa, kun muutenkin kaikki hoksottimet on ihan yli virittyneet, niin sitten sitä on jotenkin niin turhautunut, kun mitään ei alakaan tapahtua.

Mun yöni meni 1,5h välein heräämisillä, selkä ja lonkat huusi hoosiannaa, Pakko oli pystyyn punkea ja hetki möllötellä. Sain kuitenkin nukahdettua aina uusiks. Puoli seiskasta kymppiin nukuinkin sit ihan heräämättä.

Mä aattelin tänään lähteä autoilemaan ja ostoksille. Ihan yksin. Toi Retale alkaa olee siinä kunnossa, että muutaman tunnin pystyy keskittyy lapsosiin. Mä luulen, ettei se sano kyllä yhtään vastalausetta sanoa mun suunnitelmiin. On se aina muutenkin mulle hetken yksinäisyyttä suonut. Ymmärtäny, ettei tätä jaksa muuten.

Se on Moro Murut:wave:

Inkalilla ja öttiäinen 38+6
 
Huomenta täältäkin... aamupala justiinsa syötynä :whistle:. Mutta ymmärrän hyvin teitä huonounisia, koska viime yönkin nukuin niin pienissä pätkissä, että sen takia venyi nouseminen puoli yhteentoista. Mulla on nyt se onni, että mies vie lapsen päiväkotiin/eskariin, niin voin sitten aamupäivästä jatkaa sitä katkonaista unta niin pitkään kuin sitä riittää. Ja tuntuuhan sitä riittävän.

Mun unta häiritsee kans supistukset ja kipeät lonkat. Oli tuossa välissä muutama rauhallisempi yö, mutta viime yönä supisti joka välissä. Ei ne niitä "oikeita" ole, mutta sen verran napakoita, että herättää.

Tässä taitaa tosiaan käydä niin, että vauvoja tupsahtaa kertarysäyksellä isompi lauma. Niin moni on jo niissä ajoissa ja oireiden "kourissa".

Jahas, ensimmäinen näköjään jo tuli. Onnittelut Carcasille! :flower:

Tsemppiä kaikille näihin viimeisiin päiviin/viikkoihin!

Meelia ja pikkuinen, 39+
 
Heips mammat!

Onnea Carcas pojasta :heart:

Maka hyvä että vauvalla oli kuitenkin kaikki hyvin! On se hyvä käydä tarkistuttaan ettei turhaan sit stressaa :hug:

Voimia muillekkin valvojille, ei ole herkkua ei! Sain sentään viime yönä n. 6 tuntia nukuttua, pätkissä kylläkin.. eli kyllähän silläkin tämän päivän jaksaa :)

Ja kyllä ärsyttää nämä supistelut :kieh: miksei voi synnytys lähtee käyntiin?? hermot pinkeenä toivoo kerrankin itelleen kunnon kipuja :D

Jepulis, jos lähtis käymään ruokakaupassa, hauskaa päivää kaikille!

nuhmuliini 39+3:heart:
 
Hei!
Kirjoittelin tänne viimeksi joskus raskauden alussa, välillä käynyt kuitenkin kurkkaamassa kuulumisianne. Tänne syntyi terve tyttö rv 39+5 loppiaisena 6.1. klo 6.28. Laskettu oli minulla siis 8.1. Mitat 3092g ja 48cm, pipo 33. Synnytys meni kuin unelma ja pikkuneiti mitä ihanin <3
 
Onnea Carcasille, Arell86:lle ja toivottavasti Makalla lähtee homma kunnolla käyntiin :)

Tänään oli se kääntöyritys, joka sitten osoittautui turhaksi, kun oli vaavi ite kääntyny oikeinpäin, mutta nyt tuntuu taas olevan kaikkea muuta kuin pää alaspäin. Hurjasti tuolla möyrii. Painoarvio oli 3,0-3,1kg.. Saas nähä kuin sitten käy. Seuraava neuvola-aika on la:n jälkeen, 23pv. Uniongelmia on yhä ja tokkopa helpottaakaan, onneksi esikoinen nukkuu yleensä sen 2-3h päiksyt, niin voi itekin yrittää sillon nukkua :)

Tsemppiä kaikille :)

Neiti10 ja R 38+4
 
Viimeksi muokattu:
:heart::heart::heart:Onnea Carcas ja Arell86!!!!!!! :heart::heart::heart:

Ihanaa tosiaankin kun näitä vauveleita alkaa putkahtelemaan sieltä vatsan lämmöstä sylin lämpöön! :)


Mulla tosiaan huomenna neuvola aamulla, voi oispa vika!


Tuntemuksista: tänään irtos limatulppa, sellanen tl kokonen kiinteä osittain kuiva oranssihtava roppu. Uiks.
Muuten aika laimeeta tai tosi laimeeta ollu oireiden suhteen, liekö tyyntä myrskyn edeltä???? :x
Vauva painattaa oikeen urakalla kohdunsuulle, ihan viston tuntosta. selkävaivat onneks helpottuneet, mahtanee johtua siitä??? että nyt vauvan pää tuntuu olevan todella alhaalla ja päätä vatsasta kokeiltuna ei enää tunne.
Nyytti tuntuis myös kääntäneen vihdoin kylkeä. Oli vasemmalla puolen vatsaa sieltä 28+ viikoista asti. Eilen illalla sitten tuli suppari jonka jälkeen vatsa tuntui erinlaiselta ja tunnustelemalla huomasinkin että vauvan kylki on nyt oikealla puolella ja sielä on pysynyt sieltä asti!
Mut mitään selkeitä supistuksia en ole yhtään tänään bongannu ja aivan lievää menkkajomotusta tuli kävelylenkin aikaa aamulla ennen limatulpan irtoamista.


Onko teitä muita joilla mies koklannu kohdunsuuta? Mulla mies aina väliin ja eilen ku hässittiin niin koklas samalla ja sanoi että se on todella lähellä ja hänen mielestä auki jo 5cm ja kaulaa ei ole. Kokeili myös reilu viikko sitten päivää ennen ku oli lääkärineuvola ja tuolloin sai saman tuloksen mitä lekuri. Et suhteellisen tarkka mittailija tuo mun mies, ihan kätilöainesta ;)
Nyt en enää sit annakaan kokeilla eikä hässitä kun on se limatulppa irronut,- vai saako hässiä?? ;D
Luulis jo tietävän ku on niin mones raskaus, mutta ei- tällä mammalla on aukko sivistyksessä tuossa kohti :p


Tänään ajattelin ajella kaupoille ja käydä ostamassa karkkipussin ja hyvän kirjan ja naatiskella mässyttäen ja lukien, aaaaaaaahhhh!!!! :p

Hyviä vointeja kaikille ja koitetaan jaksella nää loppuajat.
Hurjan paljon tsemppiä teille joille yöunet jää muutamiin tunteihin!!!!!!:hug:


Huomenna sit neukkukuulumiset! :)

/emakko ja nyytti 39+1
 
Kiitos LeenaT :) Saa nähdä kääntyykö vielä, aamusella tuntui se paine tuolla alhaalla ja nyt möyrynnyt, niin tuntuu taas paremmalta.. Tuntuis, että ois jotenkin poikittain, en sitten tiedä. Toivottavasti pysyy ja alkaa kypsyttää paikkoja.
Mikä on oma tilanteesi? Oletko jo päätynyt jompaan kumpaan toimenpiteeseen?
 
tänne syntyi 9.1 klo 21.50 kiireellisellä sektiolla poika 3310g / 49,5cm / päänynp.34cm.Rv 38+1

Mitään varsinaista vaaraa ei ollut, tulin synnärille sunnuntaiyönä tarkistuttamaan, luulin pääseväni vielä kotiin, mutta säännöllisiä supistuksia ja lapsiveden tihkumisepäily ja suunniteltu sektio 20.1 niin lääkäri päätti aikaistaa ja maanantai-iltana sitten leikattiin.Kirjoitan parempaa "synnytystarinaa" myöhemmin :) Nyt jatkan vauvelin ihailua :heart: ..Täällä osastolla vielä lauantaihin asti.Sitten alkaakin se kauan odotettu vauva-arki !

Sussu ja pikku-D, joka tuhisee sängyssä <3
 
Onnea Sussssu pikkuisesta :heart:

emakolla on kyllä tarkka mies kun osaa koklata tuota kohdunsuuta :) mun mies ei varmaan ees uskaltais :D siitä en kyllä osaa sanoa että saako seksiä harrastaa kun se limatulppa on irronnut..

joo, eipä taas muuta, kuhan piti jotain kommentoida :)

nuhmuliini ja masussa viihtyvä tyyppi 39+3 <3
 

Yhteistyössä